- Voimme korvata oikeastaan kaikki osat ruumistamme mutta emme aivojamme. Ne tekevät meistä meidät. Jos saisit hullun tiedemiehen tekemään itsellesi aivojensiirtoleikkauksen olisitko edelleen sinä.
- Minkä kehäpäätelmä minä teen? En ainakaan sano että minulla on vastaus maailmankaikkeuden olemassaoloon.
- Täydellinen kehäpäätelmä. Jumala on luonut kaiken mikä todistaa Jumalasta joka on luonut kaiken. Vain hihhuli voi päästää tällaista suustaan.
- Lääketieteen faktat ovat toiveajattelua?
- Eihän se ole minun, joka en usko luojaan, tehtävä todistaa tämän luojan olemattomuus. Sinä,joka uskot luojaan, sinun pitäisi todistaa sen olemassaolo. Olemattoman asian olemattomuuden todistus voi olla itse asiassa mahdoton homma.
- Kyllä me tässä sinun käsityksesi mukaisesta luojasta olemme koko ajan puhuneet. Olethan monta kertaa sanonut "kaikki todistaa luojasta ja mikään ei todista sitä vastaan". Huojentavaa kuulla että hän ei anna käskyjä.
- Nyt alamme edetä. Luojasi ei siis ole kaikkivaltias eikä kaikkitietävä,aika saamatonkin hän on. Onko hänellä nimeä, miltä hän näyttää, antaako hän sinulle ohjeita?
- Sanot, että näet todisteita luojasta etkä mitään sitä vastaan. Kyllä tämä minusta kuulostaa vastaukselta maailmankaikkeuden olemassaoloon.
Pidänkö luojaa mahdollisena? Ensin sinun pitää määritellä tämä luoja. Loogisesti ristiriitaiset asiat eivät ole mahdollisia. Yleensähän Luoja on kaikkivaltias. Vanha kysymys, voiko jumala luoda kiven jota ei pysty itse nostamaan, paljastaa tällaisen luojan mahdottomuuden. - Maailmankaikkeus on olemassa. Maailmankaikkeuden olemassaolon syy on kysymys, joka kaipaa vastausta. Meillä ei ole tätä vastausta. Se, että näet todisteita luojasta ja älykkäästä suunnittelusta, osoittaa että uskot itselläsi olevan vastauksen. Tämä tekee sinusta uskovaisen. Niin yksinkertaista se on.
- Olet uskovainen, jos sanot että näet todisteita luojasta. Se, että väität olevasi ateisti etkä uskovainen osoittaa vain että et ole kykeneväinen kriittiseen itsetarkasteluun.
- Jos aivot kokevat muutoksia niin ihminen muuttuu. Ihminen häviää ja lakkaa olemasta kuoltuaan. Näin rautalangasta.
- Pitää tehdä niin kuin Jeesus ja harrastaa crossfittiä.
- Liiallinen alkoholin käyttö on huono asia. Uskonharhoissa eläminen on huono asia. Jos tilanne on kuitenkin se, että ihminen joisi itsensä hengiltä mutta tulee uskoon ja lopettaa juomisen, niin lopputulos on mielestäni hyvä. Parasta tietenkin olisi, että ihminen tajuaisi alkoholin ongelmat ja lopettaisi juomisen ilman uskoa, että näkymätön mies taivaassa vastustaa alkoholia.
- Kyllä lääketieteessä on Phineas Gagesta lähtien tapauksia joissa aivovaurio on muuttanut ihmisen kokonaan, niin että ihmisen tunteneet sanovat että kyseessä ei ole enää sama ihminen. Koko persoona voi muuttua, ei pelkästään aivojen toiminnallisuus.
- En ehkä sanoisi että olemme ruumiimme vaan että olemme aivomme. Jos joku osa aivoistamme vaurioituu muutumme juuri sen osan mukaan. Ajatukset, tunteet,muistot, persoonallisuus. Jos tosiaan olisimme ruumiistamme irrallinen henki/sielu, aivovaurio ei muuttaisi persoonallisuuttamme. Mutta näin ei ole.
- Ihmiset ovat tyhmiä ja uskovat mitä tahansa. Tämä on selitys miksi on uskovaisia.
- Esim. Skepsis ry tarjoaa palkkiota valvotuissa oloissa todennetusta paranormaalista ilmiöstä. Siitä vaan yrittämään. Ongelmanahan vain on se, että nämä Pirkko Jalovaarat sun muut tietävät itsekin olevansa huijareita, eivätkä uskalla yrittää.
- Kumpi on parempi, Raamattu vai Koraani? Suunnilleen yhtä järkevä kysymys kuin, kumpi on parempi Aku Ankka vai Muumit. Aikuiset ihmiset kiistelevät saduista.
- Onneksi olkoon että olet ihminen joka kykenee muutokseen ja myöntämään olleensa väärässä. Tämä on yleensä kaikkein vaikeinta, koska pyrimme kaikin mahdollisin keinoin säilyttämään itsestämme myönteisen minäkuvan.
- Raamattu on kyllä paras kirja lukea jos haluaa tulla ateistiksi. Ei tarvitse lukea kuin 1. Mooseksen kirjan ensimmäinen luku niin tajuaa että Raamatussa ei ole sanaakaan totta.