- Muunmuassa siihen, mutta myös moniin muihin uskontosuuntauksiin, esimerkiksi tämän päivän Suomen lahkolaisiin.
"Ja tuo ”kuvittelu” on oman sitä tyypillistä yksioikoista ajattelua, eli muut on aina väärässä."
Sinähän se tässä kuvittelit minun olevan nainen. Itse taas varmasti tiedän sinun olevan väärässä ja vain kuvittelevan.
Ja avioehdolla ei tosiaan ole mitään tekemistä abortin kanssa. Se on tosiasia, jota on turha yrittääkään kieltää. - Kuvittele mitä kuvittelet, oikeassa et tälläkään kertaa ole.
- Jos mulle on määritelty omalääkäri, niin ainakaan kukaan ei ole sitä mulle tullut kertoneeksi. Ja aina kun mulla on ollut asiaa lääkärille (ei tosin kovin yleistä) on lääkärinä ollut eri ihminen.
"Exäsi teki sen siis ilman lupaasi? Sieltäkö tuo katkera kyynisyytesi kumpuaa?"
Kyllä, se 16v-vuotias tyttö päätti asiasta ihan itse. Hänellä oli siihen täysi oikeus, eikä hän tarvinnut siihen kenenkään lupaa.
En tietenkään ole siitä katkera, enkä keksi mitään syytä miksi pitäisikään olla. - "Tolkun ihmiset tietää totuuden valhevääristelyistäsi huolimatta."
No ainakin ilmaisit nyt selvästi, ettet Sinä ainakaan kuulu tolkun ihmisiin.
"Ja jälleen tätä toivottoman tökeröä kasvivertailua."
Mitä tökeröä on kasvivertailussa? Siemen ja munasolu ovat biologisesti täysin vertailukelpoisia keskenään. - Ei ylioikeutta, vaan lain puitteissa. Ja tarkastathan vielä sanan "lapsi" merkityksen, että puhutaan samasta asiasta.
- En minä ainakaan ole väittänyt, että kaupoissa yleensä olisi myytävänä kanan hedelmöittyneitä munasoluja. (Toki niitäkin välillä löytyy luomumunista, luomukanaloissa kun on kukkojakin.)
"No se siemen on kyllä äjuurikin saman lajin yksilö josta mahdollisesti kasvaa joskus iso puu."
Aivan. JOSTA MAHDOLLISESRI JOSKUS kasvaa puu. Puu se ei kuitenkaan ole, siitä lienemme yhtä mieltä.
"Aha, sellaisella "ei ole väliä" mikä ei miellytä sinua."
Ei nyt ole mistään miellyttämisestä kyse, vaan ihan tosiasioista.
Sitä sit en tiedä, mistä olet saanut päähäsi että olisin biologian opettaja tai lastenlääkäri. - Kyllä, lasten murhaajia. Ja sinuahan ei tunnu kiinnostavan vähääkään lasten tai äitien kohtalo, ainoastaan alkiot ja heidän oletetut ihmisoikeudet.
- Ei sillä lajimäärityksellä ole mitään merkitystä. Alkio on silti vain alkio.
Jokaisesta linnunsulastakin voidaan tehdä lajimääritys, silti sulka ei ole lintu, vaan jonkin linnun sulka.
Onko kaikki ihmisen osat mielestäsi kokonaisia ihmisia täysine ihmisoikeuksineen?
Jos vaikka tehdään sydänmen siirto, niin silloinhan vastaanottaja saa elävän sydämen (mielestäsi siis elävän ihmisen) sisäänsä. Onko silloin siis kaksi ihmistä sisäkkäin, jolloin sydänsiirrännäisen saaneella pitäisi olla kaksi kenkilöllisyyttä?
Varmaan syytät myös umpilisäkkeen leikanneita lääkäreitä murhasta. Siitä poisleikatusta elävästä ihmisen osastahan (tai kuten Sinä asian ilmaiset: ihmisestä) olisi voinut kloonata vaikka ihmisen. - Kenenkään on vähän vaikea julistaa sellaista uskontoa, jota ei ole olemassakaan.
Tai no, naisvihamielisille abortinvastustajille keksityn yskonnon julistaminenkin näyttää olevan helppoa. - Varhaisessa kehitysvaiheessa, eli ENNEN kuin siitä mahdollisesti saattaa tulla kana. Kanahan se ei tietenkään munana ollessa ole, siitä leinemme yhtä mieltä.
Ja loppuun abortinvastustajan mjuurinpohjalettutaikinaresepti:
3 KANAA
1 l täysmaitoa
3 dl vehnäjauhoja
2 dl täysjyväohrajauhoja
1 rkl sokeria
1 tl suolaa
50 g voita sulatettuna
Nuotiollahan nuo paistetaan, mutta minä neuvoisin käyttämään nuotiossa mieluumin puuta kuin puun siemeniä. - Kyseessä ei ole mikään kompa.
Tähän on vain kaksi mahdollist vastausta: KYLLÄ tai EI.
Joten yritä uudestaan:
Onko (hedelmöitynyt) kananmuna kana? - Kerro onko kananmuna kana vai ei.
- Ne eivät ole mitään oikeita uskontoja, vaan silkkaa parodiaa olemassaolevista uskonnoista.
Niiden tarkoituksena on osoittaa miten naurettavia uskonnot ovat. - On helppo keksiä jokin kuvitteellinen uskonto, ja sitten keksiä mitä sellainen mahtaisi luvata.
Kuten kaikki tietävät, sellaista uskontoa kuin "abortiusko(nto)" ei ole olemassakaan. - Ei tietenkään ole. Miehellä on oikeus päättää vain omasta kehostaan, ei naisen tai kenenkään muun kehosta.
- Korjaan: Herran nuhteessa ELI kirkonMIESTEN määräiltävissä.
- Koko synnin käsite on uskonnollisten piirien salajuoni pitää ihmiset nuhteessa määräiltävissä.
- "YK on tuominnut ihan selvin sanoin esimerkiksi USA:n joihinkin osavaltioihin kaavailllut kireät aborttilait - ne samat, joiden hienoutta sinä olet ylistänyt!"
Onko sattumaa, että USA on maailman ainoa valtio, joka ei ole suostunut allekirjoittamaan YK lasten oikeuksien sopimusta. Onko sattumaa, että Strumffi ajaa kiihkeästi koko YK:sta irtautumista? - Kun nainen päättää teettää itselleen abortin, esineellistääkö ja kyykyttääkö hän itseään?`)
"Kansainvälisesti mukavuusaborttiin pakotetaan ylesimmin tyttövauvojen äidit."
Epäilemättä, mutta tämä johtuu lähinnä ihannoimastasi patriarkaattisesta kulttuurista. Suomessa (tai länsimaissa yleensäkään) ei pahemmin taideta tehdä aborttipäätöstä lapsen sukupuolen mukaan. - Ei lapsesta ("lapsi on ihminen syntymästä murrosikään"), vaan alkiosta/varhaisvaiheen sikiöstä. Iso ero.
P.S. Voidaanko hedelmöitynyttä alkiota pitää ihmimillisenä?