Syöttekö mielummin kylmänä vai lämpimänä? Minä ehdottomasti kylmänä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- PERUSSUOMALAISET OHITTI KOKOOMUKSENPerussuomalaisten nousu jatkuu ja nyt jäi ennustusten mukaisesti Kokoomus taakse. Suomalaiset arvostavat Perussuomalaisten hyvää työtä hallituksessa ja suunta on oikea kohti huhtikuun vaaleja. https://yle.fi/a/74-202502…
Vastaukset 59
Vanhimmat
Riippuu. Joskus on hyvä, kun on vaikka vaniljakiiisseliä kylmänä ja siihen kylkeen saa lämmintä karpalokeittoa.... namskis! 😋☝️
Kaksi vastakohtaa on tuplakombo. Makea ja hapan, lämmin ja viileä...😃
Kylmänä kuumaan puuroon.
Just on tekeillä marjasoppa, punaherukkaa, vadelmaa ja siivutettua mansikkaa.
Ehtii vielä sopivasti jäähtymään, on mannapuuron kaveriksi aamiaisena.
Parille gluteenittomalle se iänikuinen kaurapuuro, kun mikään muu puuro ei heille kelpaa!
Huushollaska kotona keittänyt joka aamu kaurapuuroa, varmaan yli 40 vuotta.
Ei ne vanhat ukot muusta välitä kaurapuuro voisilmällä laillinen maitoa ja juustovoileipä sekä kahvi maidolla! Aamen.
Mä itse syön soppani kylmänä ett lämpimänä. Kuuman puuron kanssa kylmänä; sitt taas välipalanakin kylmää soppaa mukillinen, riittää hyvin.
Kuuman sopan kanssa vaikka eilistä pitkoa siivun verran... silloin se soppa ajaa kahvin virkaa.
Kakku ainekset odottavat ja sähkövatkain (22 litran kulholla) en mä tee kuin 10 litraa isoäidin piimäkakkua ja maustan puolet sitruunalla ja rusinoilla toinen puoli saa makua antamaan kaakaojauhetta ja suklaa mursketta. 9- 10 kakkua viikonlopuksi... kahvin kanssa tarjottavaksi. Muutaman boston kakkun keittiön väki saa väsätä vielä lisäksi... parin litran pullataikinasta, onka teen valmiiksi heille.
Aamunjatkoja sinne... taidat olla menossa sinäkin jo navettaan.
trollikka
Tuohon aikaan olin vielä sängyssä hyvin tukevasti. Navetta kyllä on, mutta ei siellä elikoita ole ollut likemmäs 40 vuoteen
No niin, mä tein omia päätelmiäni. Vastasit kerran tulleesi juuri navetasta... joten mä kuvittelin sun olleen ruokkimassa tai muuten huoltamassa elukoita.
Kyllähän navetassa voi säilyttää esim. kaikenlaista tarpeellista kuten lautatavaraa ja koneen osia ym.
Yks isäntä vuosia sitten, kun lehmät oli myyty ja ukko ns. siirtynyt eläkkeelle, aloitti ihan uuden uran. (kuulopuheiden mukaan) Keitteli entisessä karjakeittiössä ponua, jota siskonmies myi pimeesti kaupungissa... sopuu hintaan, mukamas.
Juttu tuli ilmi kun se sisarenmies myi velaksi ja piti joidenkin asiakkaiden pankkikortteja hallussaan.(velka myynnin saatavien panttina)
Ahneus kostaantui äijille ja joutuivat käräjille sekä tuomiolle... mikä myös tuntui.
Mä en itse tunne tapausta muuta kuin kuultuna/kerrottuna. "Talousneuvos" itse
joutui myymään tuotantoa vaihtaneen tilansa... kaikkien seuraamusten maksuun.
Etkö sä maajussi ollutkaan... mä olen käsittänyt ilmeisesti taas kaikki asiat nurinniskoin.
Siis voihan sitä asua malla ja olla vaikka kirjanpitäjä tai tehdastyöläinen, reppumies tai telakan rautakoura... ja vaikka mitä. Mä vaan vedän omia johtopäätelmiäni, kurvit suoriksi.=))
Päivänjatkoja...
Mulla ainakin on kohta päivä pulkassa, kun saan viimeisen korin tiskikoneesta ja koneen pestyä. Mä tein aamuyön vuoroa leipoen, ja osaks iltavuoroa päivällisen jaossa.
Iltapalan voileipien valmistelussa ja hedelmien pesussa sekä valmiiksi kuorinnassa. Viimeeks tiskien pesussa.
trollikka
En syö marjakeittoja. Marjat marjoina, niitä laitan aamulla puuroon ja välipalalla raejuuston päälle.
Lapsena kuuma tai kylmä mustikkasoppa oli hyvää, siihen ruisleipää kyytipojaksi.
Lapsena tehtiin mustikkaressua, siihen laitettiin haarukalla tilsittyjä itsekerättyjä mustikoita, maitoa ja pilkottiin ruisleipää sekaan. Ai että oli hyvää!
Mää kyl tykkään sillai niiku enämpi kylmänä. 👻
Jos sitä syö pelkästään, niin lämpimänä.
Jos puuron kanssa, niin joko kylmää puuroa ja kuumaa soppaa, tai toisinpäin. Molemmat ei saa olla kuumia eikä kylmiä, mut niiden pitää olla erilaisia..
Justiinsa näin.
Marjakeitto yksinään syödään aina lämpimänä.
Puuron kanssa syödessä puuro on aina lämmin ja marjakeitto aina jääkaappiviileä. Mannapuuron kanssa sopii mukavasti joko mustikkakeitto tai mustaviinimarjakeitto tai mustikka-mansikkakeitto. Riisipuuron kanssa tietenkin luumu-rusinakeitto kanelilla. Ruispuuron kanssa vadelmakeitto tai vaihtoehtoisesti karviaismarjakeitto.
Nam. Hyvää.
Kyllä se sopii toisinkinpäin: kylmä puuro ja kuuma soppa.
Aina pitää olla vastakohta.
Syön harvoin marjakeittoja. Kylmänä menee muutama lusikallinen, vaikka jälkkäriksi.
Kukahan tämänkin on nostanut ylös?
Vanha ketju, jossa ei ole uusia kommentoijia...
Ei ole ensimmäinen kerta kun nousee vanhoja ketjuja ylös. Hmm?
Voisiko olla ylläpito joka nostaa satunnaisia ylös?
Sinun tekemä puuro on hyvää, kylmä marjakeitto ois hyvä lisä
Jaa.. minkälaista puuroa ja marjakeittoa herralle saisi olla?
Kyllähän minä sinulle voisin tekaista ihan vain siksi, kun mielelläni sinua miellyttäisin...
Eniten tykkään riisipuurosta. Marjakeitoista käy kaikki kylmät
Just tänä aamuna keitin riisipuuroa.
Se on hyvää.
Marjakeitosta kyselen vielä, itsetehty vai kelpaako kaupasta ostettu?
Kas kun minulla on niin pieni pakastin, en ole säilönyt marjoja.
Tosin jos haluat marjakeiton itsetehtynä.. se onnistuu. Kuten tiedät .. Prisma on ihan vieressä.. siellä on hyvä sato pakastinaltaassa minua odottamassa. Eikä mene kuin 10 minuuttia kauppareissuun...
Kaupan keitto käy hyvin, enhän minä nyt mahottomia ala vaatimaan :D
Noh, onko seuraavilla treffeillä ilta- tai aamupalana sitten riisipuuroa?
Sopii hyvin. Keitto käydään kyllä yhdessä ostamassa. Sinä saat valita.
Muukin puuro käy, jos ei satu riisipuuron aineksia olemaan. Mielenkiintoista tutustua kaupan keittovalikoimiin
Minulla on lähes aina puuroaineksia. Ja kyllä riisipuuro on ehdottomasti puurojen aatelia.
Aatelia on, ja riisivellikin menee
Eikä! Ei sitten millään! Riisivelli?!?
Menee menee, mutta keittoa siihen ei kannata sekoittaa
No makunsa kullakin.
Heräsin tänäaamuna kolmen hujakoilla ja oli vastustamaton pirtelön himo. Niimpä tilasin itselleni sauvasekoittimen. Braunin testivoittajan.
Harmi vaan että toimitusaika on kaksi viikkoa. Eli pitäisi tulla 28.1.
Tykkäätkö sinä pirtelöstä?
Oisit mennyt prismasta ostamaan, vai onko se aina auki? Tykkään toki pirtelöistä
6-24. Selailin netistä sauvasekoittimia ja vertailin niitä. Halvimmat about 15 € ja kalleimmat 300 €.
Sit löysin ton testivoittajan n. 80 € .. mutta halusin sen lisälaitteilla.. kulho, vispilä, vihannesleikkuri. Hinta olis ollut semmoinen 130 €.
Kävin vertaa.fissä ja sieltä löysin ton paketin 105 €.
Joten päädyin tilaamaan sen.
Tosin jäi mansikkapirtelö saamatta...
Nyt alkoi tekemään mieli mansikkapirtelöä
Voimme pistää pirtelöiksi seuraavilla treffeillä.. :D .. ny alan töllöttämään leffaa.
Sopii. Minä töllään Moonshiners sarjaa
Sama täällä.
Kylmänä vieläkin
Marjakeittoja kun olen keitellyt, niin sen jälkeen, kun keiton mehu osuus on valmis ja keitto saostettu perunajauhoilla ja keitto kuumaan, niin silloin lisään pakastimesta jäisiä marjoja keittoon.
Vitamiinit säilyy marjoissa, kun niitä ei keitä.
Jos on ulkomaisia kaupan pakastemarjoja, niin niitä joutuu keittämään, mutta itse kerätyt luonnon marjat ja puutarhamarjat on niin puhtaita, että uskaltaa syödä keittämättä.
Paremman makuista soppaa on, kun marjat lisää jäisinä.
Marjasoppa on parasta kylmänä.
Lähinnä oman metsän marjoista tehtyjä keittoja olen nautiskellut
Vouh.🔥🔥 oot kyllä ihmeellinen mies.
Mielummin olisin ihmemies
Huoneenlämpöisenä parasta kaikki marja-alkuiset ruuat ja juomat, marjaisat maut tulevat esiin.
Huoneenlämpöisenäkin menee, viileän huoneen
Poimitko käsin vai poimurilla?
Enimmäkseen käsin
🤔 Tätä täytyy kysyä Marjalta, palaan asiaan myöhemmin.
Asia selvä
Kylmänä.❄️
Vastauksenne on rekisteröity
Olitpas suloinen🥰
Kukaan ei minusta muista mitään yleensä tai kaipaa.
Olen aina se joka kaipaan muita koska kiinnyn herkemmin jo kun rakastan ihmisiä.
aika hyvä aloituspomppauslyuönti kasipallossa, einsin osuu keltaiseen edessä ja kierteellä pommaa toisie4n pallojen pääle :D
Älä selosta :'D
t.sxth
En syö.
Onko tämä mikä?
t.sxth
Mikähän tää on :D
Sammaleelta.
Kylmänä?
Tietty kylmänä. Kuumalta sammaleelta seuraisi metsäpalon vaara.
Keitto kylmänä, mies kuumana 😝😶🌫️
Muuten sama mutta nainen kuumana :D
Katson joskus mielelläni hauskoja autojen mittaristoja, Audissa on hienot ja Alfa-Romeossa hauskat etulevyt, kun joskun takseilla matkustelemaan, niin nähnyt paljon erilaisia juttuja, on hyvä pyytää taksikuskille: saanko tulla eteen istumaan, kun kiinnostaisi nähdä minkälaiset mitttarit tuossakin mersussa on kojelaudassa ;:D
Kaikista hienoimmat kojelaudat on varmaan Citroenissa, kun monesti katsellut takseissa ollut ja kojelautoja katsellut.
Citikassa erittäin komean näköiset vaalean siniset ne kojelaudan valot :DD:D
aha. miten liittyy kysymykseen?
Minulla on monesti aina aamiaisena nalle-4-vilja puuro :D Saa katsos karhun voimat jo aamulla.
Nalle 4-vilja se punainen paketti on tehokasta aamiaista, pidän :D