Marjakeitto

Syöttekö mielummin kylmänä vai lämpimänä? Minä ehdottomasti kylmänä

59

829

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu. Joskus on hyvä, kun on vaikka vaniljakiiisseliä kylmänä ja siihen kylkeen saa lämmintä karpalokeittoa.... namskis! 😋☝️

      Kaksi vastakohtaa on tuplakombo. Makea ja hapan, lämmin ja viileä...😃

    • Kylmänä kuumaan puuroon.

    • Anonyymi

      Just on tekeillä marjasoppa, punaherukkaa, vadelmaa ja siivutettua mansikkaa.
      Ehtii vielä sopivasti jäähtymään, on mannapuuron kaveriksi aamiaisena.
      Parille gluteenittomalle se iänikuinen kaurapuuro, kun mikään muu puuro ei heille kelpaa!
      Huushollaska kotona keittänyt joka aamu kaurapuuroa, varmaan yli 40 vuotta.
      Ei ne vanhat ukot muusta välitä kaurapuuro voisilmällä laillinen maitoa ja juustovoileipä sekä kahvi maidolla! Aamen.

      Mä itse syön soppani kylmänä ett lämpimänä. Kuuman puuron kanssa kylmänä; sitt taas välipalanakin kylmää soppaa mukillinen, riittää hyvin.
      Kuuman sopan kanssa vaikka eilistä pitkoa siivun verran... silloin se soppa ajaa kahvin virkaa.

      Kakku ainekset odottavat ja sähkövatkain (22 litran kulholla) en mä tee kuin 10 litraa isoäidin piimäkakkua ja maustan puolet sitruunalla ja rusinoilla toinen puoli saa makua antamaan kaakaojauhetta ja suklaa mursketta. 9- 10 kakkua viikonlopuksi... kahvin kanssa tarjottavaksi. Muutaman boston kakkun keittiön väki saa väsätä vielä lisäksi... parin litran pullataikinasta, onka teen valmiiksi heille.

      Aamunjatkoja sinne... taidat olla menossa sinäkin jo navettaan.
      trollikka

      • Tuohon aikaan olin vielä sängyssä hyvin tukevasti. Navetta kyllä on, mutta ei siellä elikoita ole ollut likemmäs 40 vuoteen


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Tuohon aikaan olin vielä sängyssä hyvin tukevasti. Navetta kyllä on, mutta ei siellä elikoita ole ollut likemmäs 40 vuoteen

        No niin, mä tein omia päätelmiäni. Vastasit kerran tulleesi juuri navetasta... joten mä kuvittelin sun olleen ruokkimassa tai muuten huoltamassa elukoita.
        Kyllähän navetassa voi säilyttää esim. kaikenlaista tarpeellista kuten lautatavaraa ja koneen osia ym.
        Yks isäntä vuosia sitten, kun lehmät oli myyty ja ukko ns. siirtynyt eläkkeelle, aloitti ihan uuden uran. (kuulopuheiden mukaan) Keitteli entisessä karjakeittiössä ponua, jota siskonmies myi pimeesti kaupungissa... sopuu hintaan, mukamas.

        Juttu tuli ilmi kun se sisarenmies myi velaksi ja piti joidenkin asiakkaiden pankkikortteja hallussaan.(velka myynnin saatavien panttina)
        Ahneus kostaantui äijille ja joutuivat käräjille sekä tuomiolle... mikä myös tuntui.
        Mä en itse tunne tapausta muuta kuin kuultuna/kerrottuna. "Talousneuvos" itse
        joutui myymään tuotantoa vaihtaneen tilansa... kaikkien seuraamusten maksuun.

        Etkö sä maajussi ollutkaan... mä olen käsittänyt ilmeisesti taas kaikki asiat nurinniskoin.
        Siis voihan sitä asua malla ja olla vaikka kirjanpitäjä tai tehdastyöläinen, reppumies tai telakan rautakoura... ja vaikka mitä. Mä vaan vedän omia johtopäätelmiäni, kurvit suoriksi.=))
        Päivänjatkoja...

        Mulla ainakin on kohta päivä pulkassa, kun saan viimeisen korin tiskikoneesta ja koneen pestyä. Mä tein aamuyön vuoroa leipoen, ja osaks iltavuoroa päivällisen jaossa.
        Iltapalan voileipien valmistelussa ja hedelmien pesussa sekä valmiiksi kuorinnassa. Viimeeks tiskien pesussa.
        trollikka


    • Anonyymi

      En syö marjakeittoja. Marjat marjoina, niitä laitan aamulla puuroon ja välipalalla raejuuston päälle.
      Lapsena kuuma tai kylmä mustikkasoppa oli hyvää, siihen ruisleipää kyytipojaksi.

      • Anonyymi

        Lapsena tehtiin mustikkaressua, siihen laitettiin haarukalla tilsittyjä itsekerättyjä mustikoita, maitoa ja pilkottiin ruisleipää sekaan. Ai että oli hyvää!


    • Anonyymi

      Mää kyl tykkään sillai niiku enämpi kylmänä. 👻

    • Jos sitä syö pelkästään, niin lämpimänä.
      Jos puuron kanssa, niin joko kylmää puuroa ja kuumaa soppaa, tai toisinpäin. Molemmat ei saa olla kuumia eikä kylmiä, mut niiden pitää olla erilaisia..

      • Anonyymi

        Justiinsa näin.

        Marjakeitto yksinään syödään aina lämpimänä.

        Puuron kanssa syödessä puuro on aina lämmin ja marjakeitto aina jääkaappiviileä. Mannapuuron kanssa sopii mukavasti joko mustikkakeitto tai mustaviinimarjakeitto tai mustikka-mansikkakeitto. Riisipuuron kanssa tietenkin luumu-rusinakeitto kanelilla. Ruispuuron kanssa vadelmakeitto tai vaihtoehtoisesti karviaismarjakeitto.

        Nam. Hyvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Justiinsa näin.

        Marjakeitto yksinään syödään aina lämpimänä.

        Puuron kanssa syödessä puuro on aina lämmin ja marjakeitto aina jääkaappiviileä. Mannapuuron kanssa sopii mukavasti joko mustikkakeitto tai mustaviinimarjakeitto tai mustikka-mansikkakeitto. Riisipuuron kanssa tietenkin luumu-rusinakeitto kanelilla. Ruispuuron kanssa vadelmakeitto tai vaihtoehtoisesti karviaismarjakeitto.

        Nam. Hyvää.

        Kyllä se sopii toisinkinpäin: kylmä puuro ja kuuma soppa.

        Aina pitää olla vastakohta.


    • Syön harvoin marjakeittoja. Kylmänä menee muutama lusikallinen, vaikka jälkkäriksi.

    • Kukahan tämänkin on nostanut ylös?
      Vanha ketju, jossa ei ole uusia kommentoijia...

      Ei ole ensimmäinen kerta kun nousee vanhoja ketjuja ylös. Hmm?
      Voisiko olla ylläpito joka nostaa satunnaisia ylös?

      • Sinun tekemä puuro on hyvää, kylmä marjakeitto ois hyvä lisä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Sinun tekemä puuro on hyvää, kylmä marjakeitto ois hyvä lisä

        Jaa.. minkälaista puuroa ja marjakeittoa herralle saisi olla?
        Kyllähän minä sinulle voisin tekaista ihan vain siksi, kun mielelläni sinua miellyttäisin...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa.. minkälaista puuroa ja marjakeittoa herralle saisi olla?
        Kyllähän minä sinulle voisin tekaista ihan vain siksi, kun mielelläni sinua miellyttäisin...

        Eniten tykkään riisipuurosta. Marjakeitoista käy kaikki kylmät


      • pujotteIija kirjoitti:

        Eniten tykkään riisipuurosta. Marjakeitoista käy kaikki kylmät

        Just tänä aamuna keitin riisipuuroa.
        Se on hyvää.
        Marjakeitosta kyselen vielä, itsetehty vai kelpaako kaupasta ostettu?
        Kas kun minulla on niin pieni pakastin, en ole säilönyt marjoja.
        Tosin jos haluat marjakeiton itsetehtynä.. se onnistuu. Kuten tiedät .. Prisma on ihan vieressä.. siellä on hyvä sato pakastinaltaassa minua odottamassa. Eikä mene kuin 10 minuuttia kauppareissuun...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Just tänä aamuna keitin riisipuuroa.
        Se on hyvää.
        Marjakeitosta kyselen vielä, itsetehty vai kelpaako kaupasta ostettu?
        Kas kun minulla on niin pieni pakastin, en ole säilönyt marjoja.
        Tosin jos haluat marjakeiton itsetehtynä.. se onnistuu. Kuten tiedät .. Prisma on ihan vieressä.. siellä on hyvä sato pakastinaltaassa minua odottamassa. Eikä mene kuin 10 minuuttia kauppareissuun...

        Kaupan keitto käy hyvin, enhän minä nyt mahottomia ala vaatimaan :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kaupan keitto käy hyvin, enhän minä nyt mahottomia ala vaatimaan :D

        Noh, onko seuraavilla treffeillä ilta- tai aamupalana sitten riisipuuroa?
        Sopii hyvin. Keitto käydään kyllä yhdessä ostamassa. Sinä saat valita.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noh, onko seuraavilla treffeillä ilta- tai aamupalana sitten riisipuuroa?
        Sopii hyvin. Keitto käydään kyllä yhdessä ostamassa. Sinä saat valita.

        Muukin puuro käy, jos ei satu riisipuuron aineksia olemaan. Mielenkiintoista tutustua kaupan keittovalikoimiin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Muukin puuro käy, jos ei satu riisipuuron aineksia olemaan. Mielenkiintoista tutustua kaupan keittovalikoimiin

        Minulla on lähes aina puuroaineksia. Ja kyllä riisipuuro on ehdottomasti puurojen aatelia.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minulla on lähes aina puuroaineksia. Ja kyllä riisipuuro on ehdottomasti puurojen aatelia.

        Aatelia on, ja riisivellikin menee


      • pujotteIija kirjoitti:

        Aatelia on, ja riisivellikin menee

        Eikä! Ei sitten millään! Riisivelli?!?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eikä! Ei sitten millään! Riisivelli?!?

        Menee menee, mutta keittoa siihen ei kannata sekoittaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Menee menee, mutta keittoa siihen ei kannata sekoittaa

        No makunsa kullakin.

        Heräsin tänäaamuna kolmen hujakoilla ja oli vastustamaton pirtelön himo. Niimpä tilasin itselleni sauvasekoittimen. Braunin testivoittajan.
        Harmi vaan että toimitusaika on kaksi viikkoa. Eli pitäisi tulla 28.1.
        Tykkäätkö sinä pirtelöstä?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No makunsa kullakin.

        Heräsin tänäaamuna kolmen hujakoilla ja oli vastustamaton pirtelön himo. Niimpä tilasin itselleni sauvasekoittimen. Braunin testivoittajan.
        Harmi vaan että toimitusaika on kaksi viikkoa. Eli pitäisi tulla 28.1.
        Tykkäätkö sinä pirtelöstä?

        Oisit mennyt prismasta ostamaan, vai onko se aina auki? Tykkään toki pirtelöistä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Oisit mennyt prismasta ostamaan, vai onko se aina auki? Tykkään toki pirtelöistä

        6-24. Selailin netistä sauvasekoittimia ja vertailin niitä. Halvimmat about 15 € ja kalleimmat 300 €.
        Sit löysin ton testivoittajan n. 80 € .. mutta halusin sen lisälaitteilla.. kulho, vispilä, vihannesleikkuri. Hinta olis ollut semmoinen 130 €.
        Kävin vertaa.fissä ja sieltä löysin ton paketin 105 €.
        Joten päädyin tilaamaan sen.
        Tosin jäi mansikkapirtelö saamatta...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        6-24. Selailin netistä sauvasekoittimia ja vertailin niitä. Halvimmat about 15 € ja kalleimmat 300 €.
        Sit löysin ton testivoittajan n. 80 € .. mutta halusin sen lisälaitteilla.. kulho, vispilä, vihannesleikkuri. Hinta olis ollut semmoinen 130 €.
        Kävin vertaa.fissä ja sieltä löysin ton paketin 105 €.
        Joten päädyin tilaamaan sen.
        Tosin jäi mansikkapirtelö saamatta...

        Nyt alkoi tekemään mieli mansikkapirtelöä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nyt alkoi tekemään mieli mansikkapirtelöä

        Voimme pistää pirtelöiksi seuraavilla treffeillä.. :D .. ny alan töllöttämään leffaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Voimme pistää pirtelöiksi seuraavilla treffeillä.. :D .. ny alan töllöttämään leffaa.

        Sopii. Minä töllään Moonshiners sarjaa


    • Anonyymi

      Sama täällä.

    • Kylmänä vieläkin

    • Anonyymi

      Marjakeittoja kun olen keitellyt, niin sen jälkeen, kun keiton mehu osuus on valmis ja keitto saostettu perunajauhoilla ja keitto kuumaan, niin silloin lisään pakastimesta jäisiä marjoja keittoon.
      Vitamiinit säilyy marjoissa, kun niitä ei keitä.
      Jos on ulkomaisia kaupan pakastemarjoja, niin niitä joutuu keittämään, mutta itse kerätyt luonnon marjat ja puutarhamarjat on niin puhtaita, että uskaltaa syödä keittämättä.
      Paremman makuista soppaa on, kun marjat lisää jäisinä.
      Marjasoppa on parasta kylmänä.

      • Lähinnä oman metsän marjoista tehtyjä keittoja olen nautiskellut


      • pujotteIija kirjoitti:

        Lähinnä oman metsän marjoista tehtyjä keittoja olen nautiskellut

        Vouh.🔥🔥 oot kyllä ihmeellinen mies.


      • valtakunta kirjoitti:

        Vouh.🔥🔥 oot kyllä ihmeellinen mies.

        Mielummin olisin ihmemies


    • Anonyymi

      Huoneenlämpöisenä parasta kaikki marja-alkuiset ruuat ja juomat, marjaisat maut tulevat esiin.

      • Huoneenlämpöisenäkin menee, viileän huoneen


    • Anonyymi

      Poimitko käsin vai poimurilla?

      • Enimmäkseen käsin


    • Anonyymi

      🤔 Tätä täytyy kysyä Marjalta, palaan asiaan myöhemmin.

    • Kylmänä.❄️

      • Vastauksenne on rekisteröity


      • pujotteIija kirjoitti:

        Vastauksenne on rekisteröity

        Olitpas suloinen🥰
        Kukaan ei minusta muista mitään yleensä tai kaipaa.
        Olen aina se joka kaipaan muita koska kiinnyn herkemmin jo kun rakastan ihmisiä.


    • Anonyymi

      aika hyvä aloituspomppauslyuönti kasipallossa, einsin osuu keltaiseen edessä ja kierteellä pommaa toisie4n pallojen pääle :D

      • Anonyymi

        Älä selosta :'D
        t.sxth


    • Anonyymi

      En syö.
      Onko tämä mikä?

      t.sxth

    • Anonyymi

      Sammaleelta.

      • Kylmänä?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Kylmänä?

        Tietty kylmänä. Kuumalta sammaleelta seuraisi metsäpalon vaara.


    • Anonyymi

      Keitto kylmänä, mies kuumana 😝😶‍🌫️

      • Muuten sama mutta nainen kuumana :D


    • Anonyymi

      Katson joskus mielelläni hauskoja autojen mittaristoja, Audissa on hienot ja Alfa-Romeossa hauskat etulevyt, kun joskun takseilla matkustelemaan, niin nähnyt paljon erilaisia juttuja, on hyvä pyytää taksikuskille: saanko tulla eteen istumaan, kun kiinnostaisi nähdä minkälaiset mitttarit tuossakin mersussa on kojelaudassa ;:D

    • Anonyymi

      Kaikista hienoimmat kojelaudat on varmaan Citroenissa, kun monesti katsellut takseissa ollut ja kojelautoja katsellut.

      Citikassa erittäin komean näköiset vaalean siniset ne kojelaudan valot :DD:D

      • Anonyymi

        aha. miten liittyy kysymykseen?


    • Anonyymi

      Minulla on monesti aina aamiaisena nalle-4-vilja puuro :D Saa katsos karhun voimat jo aamulla.

    • Anonyymi

      Nalle 4-vilja se punainen paketti on tehokasta aamiaista, pidän :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe