Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Otan+osaa+murheeseesi.+Ei+varmaankaan+ole+helppo+elää,+kun+on+niin+paljon+niitä+kurjia+asioita+ympärillä.
Oletko+muuten+tullut+ajatelleeksi,+että+se+agressiiviselta+tuntuva+on+sinun+oma+tulkintasi+ja+näin+ollen+siis+sinun+päässäsi?
Missä+tietenkin+on+myös+se+asenne,+että+on+niin+paljon+paheksuttavaa+ja+vihattavaa++ja+niin+paljon+kammotusta,+mitä+joutuu+sietämään.
03.09.2019 21:18
No+joo...itsepähän+kysyin....
Seksuaalisuus+on+minullekin+tärkeä.+En+kuitenkaan+liitä+seksuaalisuutta+ruumiin+osiin.
03.09.2019 21:15
No+niin+no....minkäs+teet+,+kun+naiset+ajattelee+noin+sinun+mielikuvissasi.
03.09.2019 21:12
Ootas+mä+palaan+kohta+siihen+hyökkäykseen....
Jos+siis+elän+parisuhteessa+miehen+kanssa+,+ja+meillä+on+kummallakin+omat+lapset+siinä+yhteisessä+kodissa,+näin+ymmärsin.
En+hyväksyisi+tietenkään+sitä,+että+vastuita+on+eri+määrä+eri+lapsilla.
Toinen+asian+on+se,+miten+ottaisin+asian+esiin.+Voisin+ottaa+sen+esiin+jotenkin+sillä+tavalla,+että+meidän+on+hyvä+keskustella+näistä+lasten+vastuista+yhdessä+ja+kysyisin+mitä+hän+niistä+vastuista+ajattelee+ja+jatkaisin+siitä+sitten+tähän+tapaan+kuin+täällä+keskustelen.+
Jos+hän+ei+allekirjoita+sitä,+että+lapset+vastaavat+kodin+toiminnoista+samalla+tavalla,+sitten+kyllä+pyytäisin+häntä+perustelemaan+asiaa+ja+silloin+perusteluksi+ei+käy+se,+että+vaikka+sen+koneen+täyttämisestä+ei+tule+mitään.+Jos+ei+tule,+on+aika+oppia.
Uusioperhen+tilanteet+ovat+hankalia+ja+nämä+asiat+pitäisi+sopia+jo+ihan+alussa.+Ja+siltikin+aina+tulee+hankauksia.+Silloin+tärkeää+on+se+miten+viestii.+
Ja+siitä+pääsemmekin+tuohon+hyökkäykseen...ja+minun+ei+siis+ole+tarkoitus+kritisoida+sinua,+annan+vain+esimerkin,+miten+asiat+voi+kokea.
"Kirjoitit+näin...
”Jos+sinä+et+hyväksy+toisessa+jotain,+se+on+hyökkäys.”
Tuo+ei+ole+totta.+Ei+ole+hyökkäys+jos+toisessa+ei+hyväksy+jotain+käytöstä/toimintatapaa.+Sitä+varten+on+se+yhteinen+yhteyden+ja+sillan+rakentaminen.+Jos+asiat+käydään+asiana+läpi+ja+etsitään+yhteinen+tie,+niistä+voi+tulla+kokonaisuus+mikä+palvelee+kumpaakin.+😊"
Eli+siis+on+kyse+tuosta+"+Tuo+ei+ole+totta".+Siinä+sinä+kyseenalaistat+ajatukseni,+suorastaan+sanot,+ettei+ajatukseni+ole+totta.+Jos+se+ei+ole+kyseenalaistamista,+mitä+se+on?+Jos+se+ei+ole+mitätöintiä,+mitä+se+on?
Sinähän+siinä+sanot,+että+ajattelukuvioni+on+väärä.+No+ei+ole.+Se+on+minun+ajattelutapani+ja+minulle+se+on+totuus+tai+siis+niin+ymmärrän+tuon+asian.+Tiedän,+että+sen+voi+ymmärtää+myös+muilla+tavoin+ja+siksi+en+ajattele+omaavani+koko+totuutta.
Tuolla+tavalla+sanominen+aiheuttaa+aika+varmasti+sen,+että+toinen+kokee+sen+hyökkäyksenä+ja+mitätöintinä+ja+keskustelun+jatkaminen+on+hankalaa,+koska+toinen+alkaa+puolustaa+itseään.
Jos+olisit+vastannut+tuohon+esim.+niin,+että+sinä+ymmärrät+asian+toisin,+olisimme+voineet+jatkaa+sen+perkaamista,+miksi+ymmärrämme+sen+eri+tavalla+ja+olisimme+saattaneet+löytää+yhteisen+sävelen.
En+tiedä+saatko+kiinni+ajatuksestani?
Ja+muista+nyt,+etten+hyökkää,+en+arvostele+,+en+myöskään+loukkaannu+tai+muuta+sellaista.Tuo+vain+tuli+niin+sopivasti+esimerkiksi.
03.09.2019 21:10
Pitää+olla+kunnossa...tarkoittaa+mitä?
03.09.2019 20:53
Nyt+puhut+asiaa+mies!
03.09.2019 20:52
Ei+lopu,+siitä+se+vasta+alkaa....
Haluaisitko+antaa+minulle+parrua+ja+laittaa+kapulan+suuhuni?
03.09.2019 20:46
Miksi+?
03.09.2019 20:44
Kylläpä+on+ihmisellä+murheet.Eikö+siinä+sinun+toosassas+ole+sellaista+namikkaa,+että+voip+kääntää+kanavaa+tai+vallan+sulkea+sen?
03.09.2019 20:42
tai+sitten+voi++seurustella+kolmen+kanssa+,+yksi+jolla+on+tissit,+yksi+jolla+on+beba,+yksi+joka+on+mukava+ja+järkevä....
03.09.2019 20:38
Tai+oikeastaan...tuo+kun+sanot,+ettei+ajatukseni+ole+totta,+siinä+se+esimerkki+on.+
Eli+silloin+kyseenalaistat+minun+ajatukseni+ja+sinulla+on+se+totuus,+niinkö?+Siinä+on+jo+se+hyökkäys+ja+itse+asiassa+mitätöintikin.
03.09.2019 20:28
Kyllä+sen+useimmat+kokevat+hyökkäyksenä.+Ja+sehän+se+on+se+merkitsevä+asia.+
Otas+joku+konkreettinen+esimerkki,+että+tiedän+mistä+me+puhumme.
03.09.2019 20:23
Aika+hassua+kyllä+olisi,+jos+tapaisi+ihminen+,+joka+on+kiva+ja+jonka+kanssa+tulee+hyvin+juttuun+ja+sitten+hylkäisi+hänet,+koska+hänellä+ei+ole+tissejä+tai+takamusta.+Silloin+voi+jo+kysyä,+että+haluaako+seurustella+naisen+kanssa+vai+tissien+ja+pepun+kanssa.
03.09.2019 19:55
No..++:)
Tekstistäsi+huomaa+kyllä+sen,+että+sinulla+on+sana+hallussasi.+Olisi+mukava+päästä+lukemaan+muitakin+tekstejäsi,+vaikka+niitä+pösilöjä+runoja.
Voin+kuvitella,+että+tekstejä+on,+kun+olet+jo+noin+kauan+kirjoittanut.+Se+on+taito,+jota+ihailen.+Olen+itse+enemmän+puhuja+kuin+kirjallinen+tuottaja.+Tarvitsen+sen+vastaparin.
Nykyään+kyllä+vaikka+juuri+siellä+radiossa+puhutaan+niin+kummallista+kieltä,+ettei+sitä+aina+edes+ymmärrä.+Enkä+oikeastaan+ymmärrä+sitä+höpinää,+jonka+itse+ajattelen+olevan+tajunnanvirtaa,+jossa+ei+oikeastaan+ole+muuta+sanomaa+kuin+saada+aika+kulumaan.
Noista+puhujista+tuo+Ahvio+nostaa+karvani+pystyyn.+Hän+kyllä+artikuloi+selvästi,+mutta+hänen+tyylissään+on+jotain,+jota+en+jaksa+kuunnella.
Puheen+nuotti+ja+selkeys+ovat+asioita,+joilla+on+mielestäni+vaikutusta+siihen,+miten+kuulija+puheen+kokee.+Ja+tietenkin+se,+että+puhuja+puhuu+asiasta,+jonka+kuulija+ymmärtää.
Joskus+minulla+on+ollut+mahdollisuus+kuunnella+Hannu+Lauermaa+ja+pidin+paljon+hänen+tavastaa+puhua.+Saattoi+vaikuttaa+tietysti+sekin,+että+aihe+oli+mielenkiintoinen.
Onhan+niitä+hyviä+puhujia+ja+hyviä+kirjoittajia+ja+hyviä+sanan+taitajia.
Minun+pitääkin+etsiä+tuo+Filosofit+youtubesta...
03.09.2019 19:50
No+jos+sinä+et+hyväksy+ja+se+tulee+läpi,+on+luonnollista,+ettei+yhteyttä+synny.+Miten+se+voisikaan+syntyä,+koska+sen+syntymiseen+tarvitaan+se+hyväksyminen.
Jos+sinä+et+hyväksy+toisessa+jotain,+se+on+hyökkäys.
03.09.2019 19:34
Minulla+taas+ei+ollut+mitään+vaikeuksia+saada+huomiota+kasarmilla+ja+saatteluseuraakin+sain.+
Oikeasti+aika+hyvä+veto+tuo+armeija.+Hiukan+uutta+verta+tähän+miksi+ei+saa+naista.+
Koska+armeija+ei+tehnyt+miestä,+eikä+sieltä+saanut+mukaansa+naista,+armeijan+vika,+ettei+ole+naista...luovaa...
Kaikenlaisia+syitä+voi+kehitellä+joutessaan+sille,+ettei+ole+sitä+tai+tätä.++Jos+ei+ole,+niin+ei+ole,+ja+onneksi+on+tämä+saitti,+jolla+voi+asiaa+pohtia+läpi+vuosikymmenten.++Elämä+on+kyllä+kurjaa.+Per.seestä+on+se,+ettei+saa+mitä+haluaa+ja+toisaalta+saa+mitä+ei+halua.+Miten+voi+ollakin+niin+epäoikeudenmukaista?+
Miksi+kukaan+ei+tee+mitään+asian+korjaamiseksi?+Miksi+valtiovalta+ei+säädä+lakia,+että+jokaisen+on+saatava+nainen+/mies,+jos+sitä+haluaa?+Mikä+siinä+mättää,+ettei+viesti+mene+perille+ja+pitää+vuodesta+toiseen+kärvistellä,+kun+ei+saa...
03.09.2019 19:31
Minähän+en+kirjoittanut+tuota+kommenttia,+jota+en+ymmärtänyt.
Sinulla+taitaa+olla+mukavat+fiilikset+:)
03.09.2019 19:23
Ei+tasapäistää,+koska+ihmisiä+ei+voi+tasapäistää.+Kohdella+ihmisinä,+kyllä.+Samat+vastuut+ja+seuraukset+hölmöilystä.
Pojat+on+poikia+on+sanonta,+joka+saa+karvani+pystyyn.+Minusta+ei+ole+oikein,+että+annetaan+viesti,+että+koska+olet+poika,+voit+käyttäytyä+huonosti.
Tai+jos+sanotaan,+että+olet+tyttö,+mene+keittämään+kahvit.+Noista+asenteista+pitää+päästä+eroon.
Kun+ajatellaan+lapsen+etua,+se+ei+ole+se,+että+lapselle+opetetaan+,+että+teoista+ei+seuraa+mitään.+Lapselle+pitää+opettaa,+että+hän+on+vastuussa+teoistaan+ja+sanoistaan.+Lapselle+pitää+opettaa,+että+hän+ei+ole+maailman+napa.
Haluan+tytöiltäni+apua+talouden+pidossa,+haluaisin+pojiltakin,+jos+niitä+minulla+olisi.+Sillä+tavalla+se+taito+on+siirtynyt+vuosituhansia+nuorelle+polvelle.++Ja+siinä+on+tehty+karjunpalvelus,+jos+vain+tyttöjä+veltoitetaan+vaikka+täyttämään+se+tiskikone.
Avuttomat,+peukalo+keskellä+kämmentä+olevat+nuoret+ovat+surullinen+näky.+Mies,+joka+on+tuuliajolla,+eikä+osaa+laittaa+ruokaa,+kun+jää+yksin,+on+myöskin+surullinen+näky.
Toisen+puolesta+ei+voi+elämää+elää,+toista+ei+voi+aina+varjella+kaikelta+ja+jos+ei+anna+muksulle+eväitä+yrittää+itse,+vie+lapselta+paljon+.
03.09.2019 19:21
Oikeasti+en+ymmärtänyt+kommenttiasi...
03.09.2019 19:10
Jos+sinä+tarvitset+minun+omaisuuteni,+jota+ei+ole,+ja+vaatteeni,+jotka+eivät+saata+olla+kauniita+sinun+päälläsi,+koska+eivät+ole+sitä+minunkaan+päälläni,+niin+ota+pois.
03.09.2019 19:10
66 / 258