Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

1. No+joo...itsepähän+kysyin....Seksuaalisuus+on+minullekin+tärkeä.+En+kuitenkaan+liitä+seksuaalisuutta+ruumiin+osiin.
  2. Ootas+mä+palaan+kohta+siihen+hyökkäykseen....Jos+siis+elän+parisuhteessa+miehen+kanssa+,+ja+meillä+on+kummallakin+omat+lapset+siinä+yhteisessä+kodissa,+näin+ymmärsin.En+hyväksyisi+tietenkään+sitä,+että+vastuita+on+eri+määrä+eri+lapsilla.Toinen+asian+on+se,+miten+ottaisin+asian+esiin.+Voisin+ottaa+sen+esiin+jotenkin+sillä+tavalla,+että+meidän+on+hyvä+keskustella+näistä+lasten+vastuista+yhdessä+ja+kysyisin+mitä+hän+niistä+vastuista+ajattelee+ja+jatkaisin+siitä+sitten+tähän+tapaan+kuin+täällä+keskustelen.+Jos+hän+ei+allekirjoita+sitä,+että+lapset+vastaavat+kodin+toiminnoista+samalla+tavalla,+sitten+kyllä+pyytäisin+häntä+perustelemaan+asiaa+ja+silloin+perusteluksi+ei+käy+se,+että+vaikka+sen+koneen+täyttämisestä+ei+tule+mitään.+Jos+ei+tule,+on+aika+oppia.Uusioperhen+tilanteet+ovat+hankalia+ja+nämä+asiat+pitäisi+sopia+jo+ihan+alussa.+Ja+siltikin+aina+tulee+hankauksia.+Silloin+tärkeää+on+se+miten+viestii.+Ja+siitä+pääsemmekin+tuohon+hyökkäykseen...ja+minun+ei+siis+ole+tarkoitus+kritisoida+sinua,+annan+vain+esimerkin,+miten+asiat+voi+kokea."Kirjoitit+näin...”Jos+sinä+et+hyväksy+toisessa+jotain,+se+on+hyökkäys.”Tuo+ei+ole+totta.+Ei+ole+hyökkäys+jos+toisessa+ei+hyväksy+jotain+käytöstä/toimintatapaa.+Sitä+varten+on+se+yhteinen+yhteyden+ja+sillan+rakentaminen.+Jos+asiat+käydään+asiana+läpi+ja+etsitään+yhteinen+tie,+niistä+voi+tulla+kokonaisuus+mikä+palvelee+kumpaakin.+😊"Eli+siis+on+kyse+tuosta+"+Tuo+ei+ole+totta".+Siinä+sinä+kyseenalaistat+ajatukseni,+suorastaan+sanot,+ettei+ajatukseni+ole+totta.+Jos+se+ei+ole+kyseenalaistamista,+mitä+se+on?+Jos+se+ei+ole+mitätöintiä,+mitä+se+on?Sinähän+siinä+sanot,+että+ajattelukuvioni+on+väärä.+No+ei+ole.+Se+on+minun+ajattelutapani+ja+minulle+se+on+totuus+tai+siis+niin+ymmärrän+tuon+asian.+Tiedän,+että+sen+voi+ymmärtää+myös+muilla+tavoin+ja+siksi+en+ajattele+omaavani+koko+totuutta.Tuolla+tavalla+sanominen+aiheuttaa+aika+varmasti+sen,+että+toinen+kokee+sen+hyökkäyksenä+ja+mitätöintinä+ja+keskustelun+jatkaminen+on+hankalaa,+koska+toinen+alkaa+puolustaa+itseään.Jos+olisit+vastannut+tuohon+esim.+niin,+että+sinä+ymmärrät+asian+toisin,+olisimme+voineet+jatkaa+sen+perkaamista,+miksi+ymmärrämme+sen+eri+tavalla+ja+olisimme+saattaneet+löytää+yhteisen+sävelen.En+tiedä+saatko+kiinni+ajatuksestani?Ja+muista+nyt,+etten+hyökkää,+en+arvostele+,+en+myöskään+loukkaannu+tai+muuta+sellaista.Tuo+vain+tuli+niin+sopivasti+esimerkiksi.
  3. Nyt+puhut+asiaa+mies!
  4. Miksi+?