Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
57
Kommenttia
8242
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä pidän kyllä aika monesta vähäkalorisesta ruuasta ja suhtaudun ruokaan muutenkin aika pitkälti siten että se on polttoainetta. Edes kestomakkara ei ole ongelma kun en enää käytä rasvaa leivän kanssa jon leivän päällä on meetvurstia tai chorizoa.
14.08.2024 17:48
Näinpä. Terveellinen ruoka ei hänelle oikeasti maistu vaan haaveissa on pitsat etc. ja annoskoot ovat valtavia niin jojoilu jatkuu.
Kevyessä ruuassa on alle 100 kcal/100 g (esimerkiksi broilerjauhelihakastiketta 200 g ja 300 g keitinperunaa 300-400 kcal).
12.08.2024 16:42
Aivan totta. Isäni sokeutui diabeteksen takia ja vietti viimeiset 5 vuotta laitoksessa. Kustannus jotain 40 k€ per vuosi.
12.08.2024 12:06
Vaihteen vuoksi vähättelet. Meetvurstipitsa vs keitetyt perunat jauhelihakastikkeella niin ero on nelinkertainen.
10.08.2024 07:58
Sote-alueille jatkuvaa hoitoa vaativa sydäntautipotilas tulee kalliiksi olipa ikä mikä tahansa. Todellinen hyötyjä on työeläkeyhtiö.
09.08.2024 05:50
Äläs nyt. Hulluina voivuosina oltiin kyllä terveempiä. Asiaa selventää se, että silloin kuoltiin sydänkohtaukseen ennen kuin ehdittiin sairastua muuten.
08.08.2024 16:43
Kannattaa tutustua käsitteeseen keittokirja. Moni kokki on kirjoittanut sellaisen... .
Eräs kuuluisimmista on tämä: https://archive.org/details/cu31924000610117
07.08.2024 11:49
Ihmistä lihottaa energia eikä hiilihydraatti. Sattumoisin 100 g rasvaa sisältää suurin piirtein saman määrän energiaa kuin 250 g hiilihydraattia.
Tänään illalliseksi 100 g täysjyväleipää, 40 g tsatsikia ja 40 g kalkkunaleikettä. Alle 300 kcal.
06.08.2024 15:53
Vakava aliravitsemus aiheuttaa hampaiden ja hiusten irtoamista.
05.08.2024 01:03
Paras on kevennetty majoneesi eli 2/3 kermaviiliä ja 1/3 majoneesia. Nyt kun Lidlissä on taas kevytmajoneesia niin se on jonkin verran parempaa kuin muut. Vastaavasti S-ryhmän halpis on muita hiukan huonompaa.
02.08.2024 12:05
Fungin kirjat eivät perustu tieteeseen: https://biolayne.com/articles/research/its-not-calories-its-hormones-a-response-to-dr-jason-fung/
02.08.2024 12:00
Lisäksi tuollainen lihadieetti kuluttaa valtavasti luonnon resursseja. Ehkä jotain 2-3 kertaa enemmän kuin tavallinenkin tallaaja, ruuan osalta siis kulutus noin 10-kertaista.
Laihtuminen parantaa veriarvoja. Terveyden kannalta suositeltuja dieettejä ovat esimerkiksi Välimeren dieetti ja DASH.
02.08.2024 06:08
Jos LDL-kolesteroli on matala niin verisuoniplakkia ei tule ja jos LDL-kolesteroli on korkea niin verisuoniplakkia tulee runsaasti. Hyvä esimerkki ovat familiaalisesta hyperkolestemiasta kärsivät. Heillä LDL-kolesteroli on ravinnosta riippumatta hyvin korkea ja ilman lääkkeitä tulee ensimmäinen sydänkohtaus yleensä 50-vuoden kieppeillä.
Tyydyttynyt rasva nostaa kiistämättä LDL-kolesterolia ja vuonna 1970 Suomessa ikävakioitu sydäntautikuolleisuus oli viisinkertaista nykyiseen verrattuna. Silloin meni maitorasvaa moninkertaisesti nykyiseen verrattuna. Kokonaiskolesteroli oli yli 7 mmol/l kun se nykyään on hiukan yli 5 mmol/l. Vähennys lienee tapahtunut lähinnä LDL-kolesterolista.
02.08.2024 05:52
Kun verensokerimittareiden valmistajia on monta niin kilpailutus toimii, sensoreita tekee käytännössä vain yksi firma niin kilpailutus ei toimi.
01.08.2024 16:56
Julkinen puoli maksaa liuskoista huomattavasti vähemmän kuin sensoreista, siinä syy.
01.08.2024 05:44
Nyt jääkevytmajoneesi tauolle ja korvautuu tsatsikilla kun Lidlissä on huomenna valkosipulosempaa sitä.
31.07.2024 15:08
Vehnäjauhon energiasta tulee 4% rasvasta. Pitsa 50g vehnäjauhoa, 50 g vettä, 50 g tomaattikastiketta, 100 g kinkkua ja 25 g juustoa niin energiasta 30% tulee rasvasta.
30.07.2024 16:41
Syöttelin fineliin seuraavat aineet, pitsapohja 100 g (rieska), 50 g tomaattikastiketta, 100 g paistettua broilerin rintaa ja 100 g 20% motsarellaa. 41E% rasvasta.
Jos haluaa syödä vähärasvaisesti niin kannattaa tehdä esimerkiksi bolognesekastiketta. Siinä on vähän rasvaa muutenkin mutta uunipannulla pääsee eroon miltei kaikesta kun käyttää grillausalustaa.
30.07.2024 05:52
Näinpä.
Hampurilaispihvit ovat kyllä yleensä vähärasvaisia ja sokerisen virvoitusjuoman jättäisin pois. Mäkkärin Perushampurilainen sisältää vain 250 kcal ja on kahvin kanssa oikein hyvä aamiainen. Kaipaisin kyllä tavallista sämpylää briossin asemasta.
Ylipäätänsä hampurilainen luotiin käsin syötäväksi (hampurin pihvi sämpylän väliin kuten hodarikin, joskin lihan laatua laskettiin) joten mättöhampurilainen on minusta aika outo luomus. Itse en pidä majoneesista hampurilaisessa ja hesen kurkkumajoneesi on suorastaan kauhistus.
29.07.2024 16:27
Näinpä. Voileivän energiasta tulee helposti 40% päällysteistä. Itse käytän kevytmajoneesia kalkkunaleikettä, tomaattia ja kurkkua.
Japanissa syödään päivässä suunilleen 150 g riisiä ja ihmiset ovat hoikkia. Sooseissa ei ole paljoa rasvaa joten ruoka on hyvin kevyttä.
26.07.2024 15:12
22 / 413