Kohulääke Ozempic saattaa hidastaa ikääntymistä

Anonyymi-ap

"Krumholzin mukaan useissa uusissa tutkimuksissa on näkynyt, että semaglutidilla on ”kauaskantoisia hyötyjä, jotka ylittävät aiemmin kuvitellut”. Sitä voitaisiin käyttää laajasti erilaisten sairauksien kuten reuman, Alzheimerin taudin ja jopa syövän hoidossa."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010667364.html

8

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kai tuommoisilla uutisilla halutaan mitätöidä pahat sivuvaikutukset mitä noista on tullut. Haimatulehdusta, suoliston halvausta, ravinnon imeytymishäiriöitä, vakavaa masennusta. Vatsahermot on yhteydessä aivoihin, tietää jo nykytiede. Mun tuttu kuoli kun lääkitys esti ravinnon imeytymisen vatsalaukusta, hän kuoli siis nälkään. Mitä se kertoo ihmisestä, kun ei halua muuttaa elintapojaan, vaan korjaa vahinkoja lääkkeillä jotka aiheuttaa lisävahinkoa, joihin määrätään taas lisälääkitys. Ymmärrän että lääketehtaat menestyy mutta ihmisraunioiden kustannuksella

      • Ozempicin positiiviset vaikutukset ylittävät sen haittavaikutukset. Näin kaikilla hyväksytyillä lääkkeillä.

        Toki olisi parempi että ihmiset söisivät terveellisesti suositusten mukaan mutta iso osa ei kykene.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ozempicin positiiviset vaikutukset ylittävät sen haittavaikutukset. Näin kaikilla hyväksytyillä lääkkeillä.

        Toki olisi parempi että ihmiset söisivät terveellisesti suositusten mukaan mutta iso osa ei kykene.

        Se ei lohduta niitä jotka menettää terveytensä noilla lääkkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei lohduta niitä jotka menettää terveytensä noilla lääkkeillä.

        Kenenkään ei ole pakko sitä Ozempicia itseensä pistää, jos tuntuu haittaa olevan.

        Hyvin moni on Ozempicista hyötynyt paljon eikä ole heidän vika, jos se sinulle tai jollekulle
        muulle ei sovi.


    • Anonyymi

      Ei ehdi ikääntyä kun menehtyy nuorena? 🤔

    • Myös metformiini pidentää elinikää. USAssa on jopa ei-diabeetikkoja jotka käyttävät sitä.

    • Anonyymi

      Jotkut julkkikset jotka käyttää näitä osempikkeja näyttääkin juuri nälkiintyneiltä, silmät pullistuu kuopista jne. Onhan sitä laiha mutta kohtalo taitaa olla sama kuin anorektikoilla. Ei enää suolisto pysty käsittelemään ravintoaineita, eikä niitä juuri tulekaan kun ylensyöjä syö niitä pelkkiä herkkuja sen mitä ennenkin mutta vähemmän. Pitäisi hoitaa ensin mieli kuntoon, ja selvittää syy vääriin tapoihin. Hengenvaarallisesti lihava ohjelmassa potilaat alkoi laihtua kun kävivät terapiassa. Sitä kuitenkin syö sitten niitä mihin se riippuvuus on, eikä terveellisiä ruokia jos ruualla hoitaa mieltä. Jos siis ei ymmärrä miksi valitsee toistuvasti väärin. Samaa näytettiin ohjelmassa italialaisesta lihavuusklinikasta. Siinä on mukana psykologi joka keskustelee ylensyönnin eli lohtusyönnin perimmäisistä syistä.

    • Anonyymi

      On kyllä pahaa kamaa tuo Ozempic, pysyn kaukana siitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe