Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Asiasta-ajatellen
profiilit
Asiasta-ajatellen
Asiasta-ajatellen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
52
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuskin+se+ihan+tuulesta+temmattu+ajatus+oli.+Ei+Jeesus+luvannut+seuraajilleen+yhtään+helpompaa+kuin+mitä+Hän+itse+sai+kokea.+"Ei+palvelija+ole+Herraansa+suurempi"+,+teitä+tullaan+vainoamaan+ja+pilkkaamaan+Minun+nimessäni."
https://www.piplia.fi//raamattu/KR92/MAT.10/Matteus-11
30.09.2019 10:05
Tuskin+se+ihan+tuulesta+temmattu+ajatus+oli.+Ei+Jeesus+luvannut+seuraajilleen+yhtään+helpompaa+kuin+mitä+Hän+itse+sai+kokea.+"Ei+palvelija+ole+Herraansa+suurempi"+,+teitä+tullaan+vainoamaan+ja+pilkkaamaan+Minun+nimessäni."
https://www.piplia.fi//raamattu/KR92/MAT.10/Matteus-11
30.09.2019 10:05
Kristinusko+on+armonuskonto+ja+
tarkoitettu+henkilökohtaisesti++noudatettavaksi,+eikä+ole+mikään+vallankäytön+väline.
Enkä+tiedä+mitä+haittaa+siitä+jos+ei+harrasta+avioliiton+ulkopuolisia+suhteita+ja+noudattaa+muutenkin+korkeaa+moraalia.+Jokainenhan+saa+noudattaa+niin+korkeaa+moraalia+kuin+haluaa.
20.09.2019 21:39
Se+mikä+on+totta+toiselle+ei+välttämättä+ole+totta+toiselle.+Valetta+se+ei+kuitenkaan+välttämättä+ole.+Toiset+katsovat+asioita+eri+perspektiiveistä,+eikä+toisen+pään+sisälle+voi+mennä+niin,+että+tarkalleen+tietää+mitä+toinen+tarkoittaa.+Uskovan+ja+uskosta+osattoman+aivoitukset+ovat+niin+etäällä+toisistaan+kuin+itä+on+lännestä.+Öljy+ei+koskaan+liukene+veteen.+Jos+ymmärrät+mitä+tarkoitan.
19.09.2019 11:04
Siis+ennusti+näin+käyvän+kirjassaan"+Eräs+meidän+ajan+profeetta."
16.09.2019 09:54
Ei+tuo+liene+kovinksan+kaukaa+haettu.+Jo+v.+1916+Helena+Konttinen+ennusti+näin+käyvän+kirjassaan+;+
vielä+HK:n+ennustaa+jopa+eutanasian,+mikä+sata+vuotta+sitten+oli+varmasti+kaikille+suomalaisille+aivan+mahdoton+ajatus:+”Kun+saadaan+poistetuksi+nykyinen+Jumalan+perustama+oikeusjärjestys,+niin+ei+ruveta+esim.+vanhuksia+enää+elättämään,+vaan+ne+tapetaan.+Samoin+vialliset+lapset+ja+myöskin+heikkomieliset.”+(s.+171).+Uskonto+poistetaan+kouluista.
16.09.2019 09:53
Täytyy+muistaa,+että+Luther+ei+itse+perustanut+nimelleen+kirkkoaan.+Hän+oli+katolilainen+loppuun+saakka.
Jos+juutalaiset+olivatkin+hänelle+ongelma,+ei+se+tarkoita,+että+heile+olisi,++jotka+myöhemmin+hänen+nimelleen+kirkon+perustivat.
14.09.2019 09:32
Miksei+samoin+uskovat+voisi+saman+sanoa+ääneenkin.+Olenhan+toisissa+yhteyksissä+sen+saman+ääneen+sanonutkin.
14.09.2019 08:01
Siinä+samalla+meitä+syyllisiä+on+paljon+suurempi+joukko.+Ei+Päivi+Räsänen+ole+sen+syyllisempi+kuin+kukaan+muutkaan+meistä,++jotka+samoin+uskomme.
14.09.2019 07:51
Silloin+kun+tulin+uskoon+läheisistäni+ei+kukaan+ollut+uskossa.+Isäni+oli+ollut,+mutta+hän+oli+kuollut+vuosia+sitten.
Pelkona+olikin,+että+kuinka+heidän+käy,+ja+kuinka+itse+jaksan+yksin+olla+uskomassa+kun+varmaankin+he+käyvät+hyökkäämään+uskoani+vastaan+monin+tavoin.
Noista+ajoista+on+kohta+viisikymmentä+vuotta.+Osa+läheisistäni+on+kuollut+tällä+välillä.+Heidän+uskostaan+ja+pelastumisesta+en+ole+varma,+mutta+he,+jotka+ovat+vielä+elossa+ovat+kertoneet+uskostaan+ovat+siten+tulleet+uskoon+ajan+saatossa.
Jumala+puhuttelee+ihmistä+ajallaan+ja+tavallaan.+Koskaan+ei+ole+myöhäistä+pelastua.
Jollain+tavalla+uskon+siihen,+että+jos+perheessä+on+joku+uskossa+se+tulee+siunaukseksi+koko+perheelle+ajan+kanssa,+ettei+ne+läheiset+välttämättä,+vaikka+nyt+eivät++uskossa+olisikaan+voisi+myöhemmin+sitä+olla,+ja+siten+pelastuvat+iankaikkiselta+kadotukselta.
Toisaalta,+mistäpä+me+niin+tarkalleen+tiedetään+kenenkään+sieluntilaa,+mitä+he+sisimmässään+ajattelee+ja+suurinkin+ateisti+voi+muuttaa+mielensä.
14.09.2019 07:41
Kirkko+tarvitsee+uutta+uskonpuhdistusta.+Palaamista+sen+alkujuurille,+miksi+luterilainen+kirkko+on+perustettu.+Missä+evankeliumia+julistetaan+ja+sakrametit+oikein+jaetaan.
Missä+syntinen+tulee+synnintuntoon+ja+pelastuu+yksin+uskosta,+yksin+armosta,+yksin+Kristuksen+tähden.+Tee+siis+parannus+ja+usko+evankeliumi.
14.09.2019 07:23
Kun+suurimman+osan+ajasta+kirkko+on+saarnannut,+että+homous+on+synti+ja+häpeä,+niin+nyt+kirkko+muka+marssii+näiden+asioiden+puolesta.+Suurin+osa+kristilisistä+kirkkokunnista+on+vieläkin+samaa+mieltä.+Eivät+ole+muuttaneet+kantaansa.+Ei+Päivi+Räsänen+ole+yksin+asialla.+Jos+Päivi+Räsänen+tuomitaan+samalla+siinä+tuomitaan+klassinen+kristinusko+ja++mitä+se+edustaa+ja+he+jotka+samoin+uskovat+.
14.09.2019 07:16
Kivulla+synnytään,+kipu+ilmaisee,+että+jokin+uhkaa+ihmiskehoa.+Jos+ihminen+ei+tuntisi+kipua+kaikki+ympärillämme+olevat+vaarat+saisivat+yliotteen+ihmisestä.+Kun+tunnemme+kipua+osaamme+varoa+tiettyjä+asiota.
Kipuja+on+monenlaista,+fyysistä,+henkistä+ja+sielullista.+Nämä+kaikki+pitäisi+osata+tunnistaa,+jotta+osaa+antaa+oikean+avun+oikeaan+aikaan.+Ei+kai+ihmiselle,+jolla+esim.+on+voimakas+ahdistus+ja+pelko++sielun+tilastaan+aleta+lääkitsemään+voimakkailla+kipulääkkeillä.+Eikö+silloin+tarvita+sielunhoitajaa+paikalle.+Tai+päinvastoin.+Varsinkin+silloin+kun+asiaomainen+ei+itse+kykene+sanoin+ilmaisemaan+itseään+kivun+ja+kärsimyksen+oikea+tulkitseminen+on+ensiarvoisen+tärkeää.
13.09.2019 13:18
Vasta+sitten+se+on+rikos+kun+syyte+on+todeksi+todettu.+Sitä+ennen+on+syytön+kunnes+toisin+todetaan.+On+turha+tuomita+ennenkuin++kun+rikosta+ei+ole+edes+todeksi+todettu.
13.09.2019 12:57
Minun+käsitykseni+mukaan+Päivi+Räsänen+arvosteli+kirkkoa+suhteessa+pride-kulkueeseen,+ei+hän+sanonut+homoista+mitään.+Eihän+pride-kulkueella+ja+kristinuskolla+pitäisi+olla+mitään+tekemistä+toistensa+kanssa.
+Kysymys+onkin,+että+saako+kirkkoa+tai+pride-kulkuetta+arvostella,+ja+miksei+homokulkuettakin+saa+arvostella+jos+se+ylittää+säädyllisyyden+rajat.
+Itse+puhuin+yleensä+sanavapaudesta.
13.09.2019 12:02
Sanomisen+voi+tietenkin+leimata+turhaksi+uhoamiseksikin,+mutta+se+on+rikos+jos+sanoista+lähdetään+tekoihin.+
Ja+kyllähän+tuon+em.+voi+käsittää+kiihottamiseksi+kansanryhmää+vastaankin.
13.09.2019 11:54
Kylähän+te+kyselettekin,+mutta+se+ei+tarkoita+etteikö+uskova+saa+tuoda+vastauksia+keskusteluun+oman+uskonsa+pohjalta.
13.09.2019 11:47
Jos+nyt+ei+ajattele+asioita+pelkästään+homojen+kannalta.+Ainahan+joudumme+kuuntelemaan+puhetta,+joka+ei+sovi+kaikkien+korville,+mutta+se+on+se+hinta,+jonka+sananvapaudesta+joudumme+maksamaan.+Uhkaamisiset+ja+toisen+koskemattomuuteen+käyminen+on+eri+juttu.+Kyllä+maailmaan+sanojia+ja+sanoja+mahtuu.+Riippuu+ihan+siitä+kuinka+suuren+painoarvon+itsekukin+niille+antaa.
Se+kuitenkin+on+paljon+huonompi+asia+jos+sananvapautta+lähdetään+rajaamaan+tai+poistamaan,+silloin+jossain+vaiheessa+myös+sensuuri+voi+iskeä+omallekin+sanomisille,+vaikka+se+sanomoåsesi+olisi+oikeutettuakin.+Kyllä+se+nähty+niin+monet+kerrat+kun+sananvapautta+on+loukattu,+ihmiset+nousevat+barrikaadeille,+eikä+väkivaltaa+puutu.
13.09.2019 10:10
Miksei+hyvin+asian+puolesta+voi+käydä+allekirjoittamassa+vaikka+useampaakin+kertaan+jos+se+on+mahdollista.+Sananvapaus+on+tällainen+asia.+Sanoihan+Jeesuskin,+että+"jos+nämä+olisivat+vaiti+(esim.+Räsänen),+niin+kivet+huutaisivat".
Näkeehän+tuon+ympärimaailmaa+jos+ihmisen+sananvapautta+on+yritetty+kahlita.
Kyllä+siellä+kivet+lentää.
13.09.2019 09:13
Ei++sovi+yleiseksi+ohjeeksi+kun+työtehtävät+ja+työpaikat+ovat++erilaisia.+
Lapsiperheille+hyvä++kun+voivat+tehdä+lyhyempää+työpäivää+lasten+ollessa+pieniä.+Säännöllistä+päivätyötä+tekeville+ei+sovellu,+missä+ei+ole+mahdollisuutta+tehdä+kaksivuorotyötä.
Sesonkityötä+tekeville+käy+pitempikin+työhuki.+Yleensäkin+olen+sitä+mieltä,+että+työtä+voisi+jakaa,+ettei+kaikkea+revittäisi+yksien+selkänahasta.
13.09.2019 08:34
2 / 3