Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

53

1. Minuakin+ne+nulikat+suututtaa.+Jos+minut+tuohon+kommenttiisi+sisällytit+niin+erehdys.+Minä+olen+jo+vanha+ja+paljon+kokenut.+Kun+kertomani+tapaus+sattui,+olin+kyllä+silloinkin+jo+aikamies.+Vastaavaa+en+toista+ole+nähnyt.+Oli+potilaan+onni,.+että+jo+puoliksi+parantunut+murtuma+oli+murtunut+uudestaan.+Lääkärin+alkuperäinen+määräys+nimittäin+olisi+ollut+hoitovirhe.+Lääkäri+oli+määrännyt+liian+lyhyen+kipsin.+Kun+murtuma+oli+uusiutunut.+laitettiin+oikeanlainen+kipsi.Karmein+tapaus+oli+tuttavani+kohdalla.+Vein+hänet+tapaturman+jäkeen+lääkäriin.+Minä+katsoin+kuvat,+ja+sanoin+lääkärille,+että+minun+mielestäni+tuossa+on+murtuma.+Murtuma+oli+sellainen,+etten+ollut+senkaltaista+koskaan+nähnyt.+Lääkäri+teki+väärän+diagnoosin,+ja+jätti+hoitamatta.Sitten+tuttava+vaihtoi+paikkakuntaa.+Sielläkin+useat+lääkärit+teki+väärän+diagnoosin.+Onneksi+ei+alkaneet+leikkaamaan,+vaikka+luulivat,+että+luussa+oli+kasvain.+Murtuma+oli+niin+hyväasentoinen,+että+sen+parani+ennenpitkää+ilman+hoitoakin.Murtuma+se+kuitenkin+oli,+koska+paraneminen+vei+vuoden.+Kuulin+jälkeenpäin.+Siinä+olisi+tarvinnut+sitä+nöyryyttä+ja+kriittibyyttä.+Kuvia+oli+katselleet+myös+erittäin+kokeneet+lääkärit.+Kaikki+teki+väärän+diagnoosin.+Minä,+jolla+oli+alalle+vain+vuoden+koulutus+ja+kuusi+vuotta+kokemusta,+tein+oikean+diagnoosin.+Mikä+meni+pieleen.+Lääkärit+ei+ottaneet+huomioon+sitä,+millä+tavalla+vamma+oli+syntynyt.+Tapa+oli+erittäin+poikkeuksellinen.+Kun+ensimmäinen+teki+virheen,+kaikki+muutkin+teki+virheen.Kyllä+hoitoalalla+kasvaa+tiedekriittisyys.
  2. Taitaa+olla+niin,+että+kaasujen+ominaisuudet+reknisellä+puolellekin+opetetaan+vain+metallipuolella,+koska+siellä+täytyy+jo+työturvallisuuden+takia+tietää+faktat+kaasuista.Sen+lisäksi+minä+tein+käytännön+kokeen+aurinkokeräimellä.+Se+ei+olisi+ollenkaan+toiminut,+jos+ilmastotieteen+teoriat+pitäisi+paikkansa.+Sellainen+aurinkokeräin,+mitä+yleensä+käytetään,+toimii+ilmastotieteen+teoriankin+mukaan,+koska+siinä+sen+auringon+säteilyn+absorboi+musta+pelti+suoraan.+Minun+rakentamani+systeemi+voi+toimia+vain,+jos+happi+ja+typpikin+absorboi+auringosta+tulevaa+pitkäaaltoista+säteilyä.Ruotsissa+on+yksi+kaveri+tehnyt+sillä+systeemillä+taloonsa+lämmitysjärjestelmän.+Siinä+lämpöä+otetaan+kuorma-auton+jäähdyttimellä+keräimessä+kiertävästä+ilmasta.+Siinä+ilmaa+kierrättää+puhallin.+Minulla+ilma+kiersi+luontaisesti,+ja+lämpöä++otettiin+talteen+kylmätiskin+jäähdytyspatterilla,+jossa+kiersi+vesi.Kun+tekee+havaintoja,+niistä+voi+päätellä,+mikä+on+totta+ja+mikä+ei.+Minulle+niitä+lämpöopillisia+havaintoja+on+kertynyt+vuosikymmeniä+väliltä+sula+rauta+ja+nestetyppi.+Nuorena+olin+töissä+valimossa,+ja+viimeisessä+työpaikassa+katselin,+kun+käytettiin+nestetyppeä+laakerirenkaan+supistamiseen.Metallimiesten+täytyy+tuntea+lämpöopilliset+ilmiöt,+koska+työn+onnistuminen+riippuu+siitä+tietämyksestä.+Jos+ei+tunne+lämpöoppia+toimii+väärin.+Ei+metallissa+se+tieto+ole+ainoastaan+insinooreillä.+Kyllä+sitä+tietoa+on+myös+käytännön+työtä+tekevillä.
  3. Piruuttani+heitin+sen+50+metriä+yhdelle+räkyttäjälle.+Voi+se+olla+jopa+tottakin,+kun+ihminenkun+pystyy+imemää+lähes+10+m.+Sitä+näytettiin+yhdessä++tiedettä+havainnolölistavassa+ohjelmassa.+Täällä+on+jankutettu,.+että+alipainetta+ei+ole+edes+olemassa+vaikka+sille+on+paljon+käytännön+sovellutuksia+esimerkiksi+sairaaloissa.AGW+teoriaa+on+TODISTELTU,+mutta+ei+TODISTETTU.+Teknisellä+puolella+ollaan+asiasta+perustellusti+eri+mieltä.+Minä+olen+samaa+mieltä+teknisen+puolen+kanssa.+Se+näkemys+antaa+todellista+toivoa,+eikä+mitään+huuhatoivoa.+Jotku+luottaa+mieluummin+huuhjaa+toivoon,+kun+media+ja+päättäjätkin+luottaa+siihen.