Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tiedekritiikki
profiilit
tiedekritiikki
tiedekritiikki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minuakin+ne+nulikat+suututtaa.+Jos+minut+tuohon+kommenttiisi+sisällytit+niin+erehdys.+Minä+olen+jo+vanha+ja+paljon+kokenut.+Kun+kertomani+tapaus+sattui,+olin+kyllä+silloinkin+jo+aikamies.+Vastaavaa+en+toista+ole+nähnyt.
+Oli+potilaan+onni,.+että+jo+puoliksi+parantunut+murtuma+oli+murtunut+uudestaan.+Lääkärin+alkuperäinen+määräys+nimittäin+olisi+ollut+hoitovirhe.+Lääkäri+oli+määrännyt+liian+lyhyen+kipsin.+Kun+murtuma+oli+uusiutunut.+laitettiin+oikeanlainen+kipsi.
Karmein+tapaus+oli+tuttavani+kohdalla.+Vein+hänet+tapaturman+jäkeen+lääkäriin.+Minä+katsoin+kuvat,+ja+sanoin+lääkärille,+että+minun+mielestäni+tuossa+on+murtuma.+Murtuma+oli+sellainen,+etten+ollut+senkaltaista+koskaan+nähnyt.+Lääkäri+teki+väärän+diagnoosin,+ja+jätti+hoitamatta.
Sitten+tuttava+vaihtoi+paikkakuntaa.+Sielläkin+useat+lääkärit+teki+väärän+diagnoosin.+Onneksi+ei+alkaneet+leikkaamaan,+vaikka+luulivat,+että+luussa+oli+kasvain.+Murtuma+oli+niin+hyväasentoinen,+että+sen+parani+ennenpitkää+ilman+hoitoakin.
Murtuma+se+kuitenkin+oli,+koska+paraneminen+vei+vuoden.+Kuulin+jälkeenpäin.+Siinä+olisi+tarvinnut+sitä+nöyryyttä+ja+kriittibyyttä.+Kuvia+oli+katselleet+myös+erittäin+kokeneet+lääkärit.+Kaikki+teki+väärän+diagnoosin.+
Minä,+jolla+oli+alalle+vain+vuoden+koulutus+ja+kuusi+vuotta+kokemusta,+tein+oikean+diagnoosin.+Mikä+meni+pieleen.+Lääkärit+ei+ottaneet+huomioon+sitä,+millä+tavalla+vamma+oli+syntynyt.+Tapa+oli+erittäin+poikkeuksellinen.+Kun+ensimmäinen+teki+virheen,+kaikki+muutkin+teki+virheen.
Kyllä+hoitoalalla+kasvaa+tiedekriittisyys.
27.09.2019 06:55
Sinäkö+muka+olet+pätevä+arvioimaan+asiaa.+Tuollaiset+asiat+täytyi+oppia+jo+koulutuksessa.+Ensimmäisessä+työpaikassa+katsoin+röngenkuvaa,+ja+huomasin,+että+oli+tapahtunut+jotain+odottamatonta+potilaalle,+jolle+olin+vaihtamassa+kipsiä.+
Kysyin+potilaalta,+mitä+oli+tapahtunut.+Sairaankuljettajat+oli+töpänneet.+Soitin+lääkärille,+ja+hän+antoi+potilasta+näkemättä+uudet+ohjeet.+Sairaaloissa+työni+oli+hyvin+itsenäistä.+Alusta+asti+luotettiin+aivan+täysin.+Se+ensimmäinen+sairaalatyö+oli+6+viikon+kesäloma+sijaisuus,+ja+minulla+oli+jo+vakivirka+toisessa+sairaalassa+odottamassa.
26.09.2019 17:26
Kuinka+joku+kehtaa+edes+anonyymisti++esitellä+kolmen+sanan+sanavarastoaan+jatkuvasti.+Tiedätkö+sinä+edes+mikä+trolli+on+kun+trollaat+jatkuvasti.+Juuri+noinhan+trolli+kirjoittaa.+Sinuako+tässä+siis+on+ruokittu..+
Kaikki+ne+lyhyiden+solvausten+kirjoittajat+on+pelkkiä+trolleja.+Toinottavasti+seuraajat+sen+ymmärtää,+eikä+siitä+trollauksesta+loukkaannu.+Täällähän+on+trollit+solvanneet+jatkuvasti+tiettyjä+tärkeitä+ammattiryhmiä.+
Jättäkää+se+trollaus+omaan+arvoonsa.+Sitä+harjoittaa+sellaiset,+jotka+ei+mihinkään+muuhun+pysty,+eikä+ilmeisesti+tule+ikinä+pystymäänkään.+Eihän+rienaajia+kukaan+töihin+ota.+Sossun+tuilla+kituuttavat+lopun+ikänsä.
22.09.2019 10:22
Menneisyydessä+tapahtuneesta+ilmaston+lämpenemisestähän+on+todisteet,+mutta+tulevaisuudesta+ei++ole+yhtään+mitään+todisteita.+Tulevaisuutta+on+aina+mahdotonta+todistaa+oli+kysymys+mistä+tohansa+asiasta.+Jo+yrittää+todistaa+syntyy+uskonto.+Jotku+uskoo+siihen+uskontoon,+mutta+on+myös+oikeus+olla+uskomatta.
Ihmiset+vaan+riistää+oikeuden+olla+uskomatta.+Sitä+riistoahan+ihmiset+on+aina+harjoittaneet.+Nyt+se+vaan+on+erittäin+pahaa+laadultaan,+kun+se+on+jokapäiväistä+telkkarissa.
22.09.2019 10:01
Tuota+se+on+aina+kun+tyhmä+ja+tietämätön+yrittää+esittää+viisasta.+Hyöty+lankeaakin+vastapuolelle.+Minä+olen++nyt+toista+vuotta+käyttänyt+tuota+hyväkseni,+ja+tulos+kyllä+näkyy+mielipidekyselyissä..+Kansalle+on+paljastettu,+mitä+on+vihreä+liike+ja+alarmistit.+Tyhjän+räkyttäjiä+kaikki.+Yhä+useampi+tajuaa+sen.
21.09.2019 13:15
Kuvutteletko+sinä+tollo+tuolla+nolaavasi+minut+aikamiehen.+Koulumaailmassa+tuollaiset+koulukiusaajan+jutut+kyllä+voi+toimia,+mutta+ei+aikuisten+maalilmassa.+Itsesi+ja+viiteryhmäsi+sinä+nolaat,+ja+minulle+se+sopii+vallan+hyvin.
21.09.2019 12:41
Jaha+taas+yksi+joka+kuvittelee,+että+pystyy+häpäisemää+minua,+mutta+todellisuudessa+häpäisee+itsensä+ja+viiterymänsä.+Kyllä+se+minulle+passaa,+koska+se+nostaa+minun+viiteryhmän+kannatusta.+Kannattaisi++pikkusen+perehtyä+psykologiaan,+ennekuin+tulee+tänne+räkyttämään.+Se+nestetyppitankki+kuuluu+isoilla+karjatiloilla+vakiokalustoon.+Sinä+et+tietysti+ole+sellaista+koskaan+nähnytkään.
21.09.2019 12:27
Jaha+näköjään+trolli+itse+iski+ensimmäisenä.+Ilmeisesti+alarmistitrolli+asialla.+Melkoista+tiedekeskustelua,+kun+irtosi+peräti+kolme+sanaa.+Osaatko+sinä+lukeakin,+vai+kuulutko+siihen+kahdeksaan+prosenttiin+peruskoulun+päättäneistä,+jotka+ei+osaa+lukea.
21.09.2019 11:45
kyllä+se+viileneminen+on+täysin+mahdollista.+ja+jopa+uusi+jääkausi+on+mahdollinen.+Nykyinen+lämpimämpi+kausi+jääkauden+jälkeen+on+kestänyt+poikkeuksellisen+pitkään.+Aiemmat+lämpimät+kaudet+on+olleet+jäätikkötutkimuksen+mukaan+paljon+lyhempiä.
Alarmistit+ei+nyt+vaan+suostu+uskomaan,+että+ei+se+CO2+estä+kylmenemistä,+kun+ei+se+aiheuta+lämpenemistäkään.+Pitäisi+nyt+alkaa+jo+järjen+toimia,+mutta+äly+on+vissiin+ulkoistettu+älypuhelimeen.+Suomen+kansa+on+kuulemma+tyhmentynyt+1997+vuoden+jälkeen+
+Silloin+tapahtui+jotakin+todella+kummallista.+Tuttuni+työpaikalla+meni+asiat+aivan+sekaisin.+Se+sekoilu+alkoi+vissiin+koko+Euroopassa,+vaikka+minä+silloin+tulkitsin+sen+paikalliseksi+ongelmaksi.
Alarmistit+ei+suostu+uskomaan,+että+kaasujen+lämpökapasiteetti+on+se,+mikä+pätee+ilmakehässä.+Metallipuolen+inssit+kumminkin+uskoo+niin,+ja+minä+luotan+heihin.+Miksi+en+luottaisi,+koska+kaasutkin+on+heidän+alaansa+kuuluvia.+Täytyyhän+heillä+olla+asiantuntemus+myös+niistä.
Veljeäni+oli+maaatalousoppilaitoksessa+varoitettu,+että+hiilidioksidi+absorboi+voimakkaasti+lämpöä,+kun+se+purkautuu+painepullosta.+Kerroin+hänelle,+että+niin+absorboi+kaikki+muutkin+kaasut.+Myöhemmin+hänellä+oli+nestetyppitankki+kotona.
21.09.2019 11:37
Olenko+muka+väittänyt+että+2/5+ei+ole+pienempi.+Sillä+haluttiin+vaan+hämärtää+sitä+todellisuutta,+että+kansa+on+kääntymässä+toimittajia+vastaan+yhä+enemmän.+Muistaakseni+edellisessä+mittauksessa+vastustajia+oli+1/5.+Määrä+oli+tuplaantunut.+
Kohta+se+voi+olla+3/5,+jos+nykyinen+uutisrummutus+ja+veronkorotus+otetaan+huomioon.+Professori+Korhola+varoitti+tällaisesta+kehityksestä+jo+2013+vuonna.+Kauhea+liioittelu+alkaa+tympiä+yhä+useampia.
20.09.2019 15:36
Siinä+toinen+todella+outo+tyyppi.+Ainut+mitä+osaa+on+räkyttäminen.+Oletko+koulukiusaaja+vai+työpaikkakiusaaja.+Työpaikkakiusaajaa+sanoi+inssi+halveklsivasti+palikanvaihtajaksi.+Se+joutui+eläkkeelle+lähtöni+jälkeen+minun+koneelle,+ja+ryssi+homman+toisensa+jälkeen.+
Sitten+kutsuttiion+minut+neuvomaan,+Ei+se+edes+osannut+kunnolla+selittää.+mikä+meni+pieleen.+Minä+jouduin+olettamaan,+että+ensimmäinen+helpoin+työvaihe+meni+pieleen.+Ei+edes+sitä+osannut+tehdä+kunnolla
Kerroin+sen+sitten+toimitusjohtajalle,+joka+oli+minut+kutsunut+apuun.+Semmosia+te+kiusaajat+olette.+Ei+teistä+ole+yhtään+mihinkään.
20.09.2019 15:21
Ilmastonmuutokseen+uskovien+määrä+ilmoitettiin+prosentteina.+kun+taas+uutisintia+vastustavien+määrä+ilmoitettiin+2/5.+Se+oli+mielikuvilla+vaikuttamista.+2/5+tuintuu+pienemmältä+kuin+53+%.+
Jos+molemmat+olisi+ilmoitettu+prosentteina+53+ja+40,+olisi+kaikki+huomanneet,+että+luvut+lähenee+toisiaan.+Toimittajat+ei+halunneet+julki+sitä,+että+on+jo+todella+paljon+niitä,+jotka+on+heitä+vastaan.+
Noista+luvuista+53+vastaan+40+voidaan+hyvinkin+pian+päätyä+siihen,+että+enemmistö+onkin+ilmastonmuutosuutisoinnin+´vastustajia.+Sehän+ahdistaa+ihmisiä.
20.09.2019 15:02
Jos+sinä+et+pysty+havainnoista+päättelemää+mitään,+niin+älä+kuvittele,+että+kaikki+muut+on+samanlaisin.+Sekä+hoitoalalla+että+metallissa+on+PAKKO+PYSTYÄ+päättelemään+havainnoista.+Se+on+jokapäiväistä+työtä.+Sinun+ei+siis+kannata+niille+aloille+yrittää.
Yhden+mielipidekyselyn+mukaan+jo+40+%+Suomen+kansasta+jakaa+näkemyksenik.+YLE+yritti+vesittää+uutisen+ilmoittamalla,+että+2/5+on+minun+kannallani.+Todennäköisesti+sinä+edustat+pientä+vähemmistöä.
Kaikki+tiede+on+sitä,+että+havainnoista+päätellään+asioita.+Aivan+kaikki+tiede+on+sitä.+Ei+ole+olemassa+parempaa+keinoa+totuuden+löytämiseen.+Aina+ne+päätelmät+ei+osu+oikeaan.+Sitten+päätellään+jotakin+muuta,+ja+katsotaan+osuuko+oikeaan.
20.09.2019 11:43
Jons+lässyttää+entiseen+malliin,+kun+ei+suostu+uskomaa,+että+on+itsa+se+denialisti.+Oliko+tuossa+aloituksessa+muka+jotakin+tieteellistä.+Tiedätkö+edes+mikä+on+denialisti.+Se+on+ihminen,+joka+oman+uskonsa+tähden+kieltää+TEITEELLISET+FAKTAT.+
Tieteellisten+teorioiden+ja+mielipiteiden+kritisointi+tai+eriävän+kannan+esittöminen+ei+ole+denialismia.+Se+on+tieteen+kritriikkiä.+Tiede+itsekin+kritisoi+tiedettä.+Sinä+taas+et+koskaan+esitä+tiedettä.
20.09.2019 10:30
Taitaa+olla+niin,+että+kaasujen+ominaisuudet+reknisellä+puolellekin+opetetaan+vain+metallipuolella,+koska+siellä+täytyy+jo+työturvallisuuden+takia+tietää+faktat+kaasuista.
Sen+lisäksi+minä+tein+käytännön+kokeen+aurinkokeräimellä.+Se+ei+olisi+ollenkaan+toiminut,+jos+ilmastotieteen+teoriat+pitäisi+paikkansa.+
Sellainen+aurinkokeräin,+mitä+yleensä+käytetään,+toimii+ilmastotieteen+teoriankin+mukaan,+koska+siinä+sen+auringon+säteilyn+absorboi+musta+pelti+suoraan.+Minun+rakentamani+systeemi+voi+toimia+vain,+jos+happi+ja+typpikin+absorboi+auringosta+tulevaa+pitkäaaltoista+säteilyä.
Ruotsissa+on+yksi+kaveri+tehnyt+sillä+systeemillä+taloonsa+lämmitysjärjestelmän.+Siinä+lämpöä+otetaan+kuorma-auton+jäähdyttimellä+keräimessä+kiertävästä+ilmasta.+Siinä+ilmaa+kierrättää+puhallin.+Minulla+ilma+kiersi+luontaisesti,+ja+lämpöä++otettiin+talteen+kylmätiskin+jäähdytyspatterilla,+jossa+kiersi+vesi.
Kun+tekee+havaintoja,+niistä+voi+päätellä,+mikä+on+totta+ja+mikä+ei.+Minulle+niitä+lämpöopillisia+havaintoja+on+kertynyt+vuosikymmeniä+väliltä+sula+rauta+ja+nestetyppi.+Nuorena+olin+töissä+valimossa,+ja+viimeisessä+työpaikassa+katselin,+kun+käytettiin+nestetyppeä+laakerirenkaan+supistamiseen.
Metallimiesten+täytyy+tuntea+lämpöopilliset+ilmiöt,+koska+työn+onnistuminen+riippuu+siitä+tietämyksestä.+Jos+ei+tunne+lämpöoppia+toimii+väärin.+Ei+metallissa+se+tieto+ole+ainoastaan+insinooreillä.+Kyllä+sitä+tietoa+on+myös+käytännön+työtä+tekevillä.
20.09.2019 09:02
Piruuttani+heitin+sen+50+metriä+yhdelle+räkyttäjälle.+Voi+se+olla+jopa+tottakin,+kun+ihminenkun+pystyy+imemää+lähes+10+m.+Sitä+näytettiin+yhdessä++tiedettä+havainnolölistavassa+ohjelmassa.+Täällä+on+jankutettu,.+että+alipainetta+ei+ole+edes+olemassa+vaikka+sille+on+paljon+käytännön+sovellutuksia+esimerkiksi+sairaaloissa.
AGW+teoriaa+on+TODISTELTU,+mutta+ei+TODISTETTU.+Teknisellä+puolella+ollaan+asiasta+perustellusti+eri+mieltä.+Minä+olen+samaa+mieltä+teknisen+puolen+kanssa.+Se+näkemys+antaa+todellista+toivoa,+eikä+mitään+huuhatoivoa.+Jotku+luottaa+mieluummin+huuhjaa+toivoon,+kun+media+ja+päättäjätkin+luottaa+siihen.
19.09.2019 18:27
Kasvihuoneteorian+ja+sen+perusteet+olen+tiennyt+50+vuotta.+Aivan+samalla+tavalla+ne+on+Wikipediassa.+Kuvitteletko+sinä,+ettei+tietoa+saanut+ennen+Wikipediaa.+Suomessakin+lehtiä+on+ilmestynyt+toistasataa+vuotta.
Ilmastotiede+siihen+tietoon+uskoo+edelleen.+Millä+tavalla+se,+että+on+jonkin+tiedon+tietänyt+50+vuotta+todistaa,+että+on+ollut+väärässä+50+vuotta.+Minä+ainopastaan+luin+sen+tiedon+ja+jätin+avoimeksi+onko+se+totta+vai+ei.+
Minulla+tietäminen+ja+uskominen+on+kaksi+eri+asiaa.+Luetun+ymmärtämisessä+sinulla+on+paha+ongelma,+tai+tuo+on+patologista+ilkeyttä.+Sitä+tuon+toisenkin+jankutus+on.+Tunnen+kyllä+tyypin.
19.09.2019 13:21
Sinulla+oli+todella+viisas+opettaja+siellä+Englannissa.+Havainnoista+se+kaikki+alkaa.+Niitä+havaintoja+minä+täällä+olen+kertonut.+Täällä+vaan+tolkuttaa+sellaiset,+jotka+ei+ollenkaan+ymmärrä+havainnon+merkitystä.+
Lähes+kaikki+työni+on+ollut+havaintojen+tekoa.+Sairaalassakin+otettiin+vaikka+siivoojan+havainnot+todesta+1990+luvulle+asti.+Sitten+alkoi+tökkiä+pahasti.+Kun+vei+potilaan+polille,+ja+yritti+kertoa+havainnoistaan,+lääkäri+huusi,+että+et+sinä+saa+tehdä+diagnoosia.+
Minä+sanoin+että+pakkohan+minun+on.+Nykyään+sitä+sitten+nimitetään+työdiagnoosiksi+sitä+minkä+sairaankuljettaja+tekee+potilaan+tilasta.+Yleensä+minä+ollen+tullut+hyvin+toimeen+akateemistenm+kanssa,+joten+ei+aloituksessa+ollut+mitään+henkilökohtaista.+Väliportaan+kanssa+oli+ongelmia.
Juuri+havaintoihin+perustuu+se,+että+olen+kyseenalaistanut+ilmastotieteen+teoreemat.+Na+havainnot+kun+ei+millään+sovi+yksiin+niiden+teoreemojen+kanssa.+Ristiriita+on+täysin+sovittamaton.+
Sitten+minua+vastaan+on+taistelleet+ne,+jotka+on+omaksuneet+ne+teoriat.+Jääräpäisesti+ne+kuvittelee,+että+minä+en+niitä+tiedä.+Sekin+sitten+kyseenalaitetaan,+että+olen+tiennyt+ne+jo+50+vuotta.
Minulla+on+siis+ollut+50+vuotta+aikaa+tehdä+havaintoja+siitä,+että+toimiiko+ne+teoriat+käytännössä.+Ei+ne+toimi.+Virheitä+on+niin+paljon,.+että+kyseealaistin+loputkin.+Pitäisi+vaan+saada+joku+yliopisto+tutkimaan+asiaa.+Se+pitäisi+olla+pulueeton+taho.+Tekninen+puoli+olisi+puolueeton.
19.09.2019 12:24
Kyllä+tuo+nyt+meni+väärin.+Maan+olosuhteissa+nollapaine+on+sama+kuin+on+maan+ilmanpaine.+50+litran+pullosta+saa+siis+imettyä+korkeintaa+50+litraa+kaasua.+Sitä+en+osaa+sanoa+olisiko+se+mahdollista,+ja+mikä+olisi+silloin+alipaine.+Katselin+tuosta+alipaineesta+tietoa.+Alipainemittareitakin+on+olemassa.+Senverran+sain+selville.
18.09.2019 13:58
Mitä+sinä'+tuota+tolkutointa+juttuasi+tolkutat.+Minähän+olen+kertonut+mistä+olen+tietoni+saanut.+Eikos+se+todista+aivan+päinvastaista+kuin+sinun+sairas+mielesi+on+ymmärtänyt.+Se+että+olen+lähteeni+ilmoittanut+todistaa+nimenomaan+sitä,+että+arvostan+muiden+tietämystä.+Sinulta+ei+koskaan+ole+sitä+tietämystä+tullut,+joten+sinulla+ei+sitä+siis+ole.+Olet+pelkkä+nettiräkyttäjä.
18.09.2019 13:31
2 / 3