Alle puolet suomalaisista uskoo ilmastohorinoita

HeSa:n teettämän kyselyn mukaan vain 45 % suomalaisista uskoo että ilmastonmuutosjuttuja ei liioitella.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006249808.html

Läpinäkyvän asenteelliset "kysymykset" oli tietysti laatinut HeSa:n ilmastotyttöraati, mutta toivottua tulosta ei tullut.

29

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näyttää siltä että ilmastohömpän kannattajat on jo vähemmintö. Sokeimpia todellisuudelle on vasemistoliitto ja vihreät. Eivät lainkaan tajua todellisuutta. Todellisuushan on, se että vaikka ilmastotiede ja IPCC olisi oikeassa. niin muutos vie ainakin vuosisadan.

Täytyy olla todella tyhmä ja asenteellinen jos ei tuota tajua. Ei 10 vuodessa mitään saa aikaan. Ajatelkaa nyt, kuinka kauan on rakennettu Olkiluoto kolmosta. Muualla maailmassa tajutaan todellisuus. Euroopasta todellisuudentaju on kadonnut päättäjiltä.

• Anonyymi

Tässä hyvää asiaa. Ne muutokset mitkä pitäisi tehdä ovat niin valtavia että se tulee viemään paljon aikaa.

• Anonyymi
      • Eivät taida nuo olla IPCC:n 97% konsensuksen saaneita tieteilijöitä.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Eivät taida nuo olla IPCC:n 97% konsensuksen saaneita tieteilijöitä.

Odotamme mielenkiinnolla millaisen vastineen nuo 16000 konsensustieteilijää (ne 97%) saavat aikaan.

• Ilmastotiede ei ole sama asia kuin ilmastoteologia tai IPCC.
      Noilla on sama ero kuin astronomialla ja astrologialla.

• Anonyymi

Kuka tieteää mitä on olla edelläkävijä, ei kukaan siitä huolimatta kannnatetaan.. Tässä tuodaan esiin vain ilmastouskoa. Kyselyssä sen kyselyjen mukaan saadan leimatuksi ne jotka ei halua tehdä muutosta omassa elämässään, syyksi itsekkyys, vaikka heillä olisi tieto että ihmisenaiheuttama ilmastonmuutos ei perustu exsaktiin tieteeseen.

• Anonyymi

IPCC vaikuttaa poliittiselta järjestöltä, jolla ei ole tieteellistä kompetenssia ja tutkimuspohjaa lainkaan takanaan.

• 45 % suomalaisista ei ole kyennyt löytämään virheitä tieteellisistä väitteistä koskien ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta.

Mitkä ovat ne virheet, jotka loput 55 % on löytänyt?

• Anonyymi

55% suomalaisista on huomannut että IPCC:n 97% konsensuksen omaavat ilmastoteologit julistavat silkkaa huuhaata,arvausennustuksia ja hörhöjuttuja joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.

• Anonyymi

Ne virheet on kerrottu täällä moneen kertaan, mutta kun sinä et usko, joten aivan turha niitä on toistaa. Lisäksi tieteellisiä väitteitä ei yleensä tieteessä pidetä tieteellisenä totuutena. Ne on vain teoreettisia. Ne jptka ei mitään tieteestä tiedä, uskoo mihin tahanmsa väitteisiin.

• Anonyymi

Miten olet tuollaiseen tulkintaan päätynyt ?

• Anonyymi

Samaa liturgiaaKerropa Jöns, mitä AGW teorian väitettä ei vielä ole osoitettu vääräksi, niin voimme aloittaa keskustelun asiasta ja osoittaa sinullekin, "mikä oikein meni viaan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten olet tuollaiseen tulkintaan päätynyt ?

Olisi ollut syytä vähän tarkentaa. Kun olin sairaaloissa työssä 6v. opin miten tiede toimii. Useinkin ei ole valmiita vastauksia. Vastaukset yleensä löytyy tutkimuksissa, mutta välttämättä niin ei käy ensimmäisellä kerralla. Tieteessä on myös epävarmyyksia.

Lääketiede on kuitenkin edennyt aika nopeasti. Se on tarkoittanut sitä, että jokaisella vuosikymmenellä on hylätty vanhaa tietoa, ja uusi on korvannut sen. On kuitenkin yksilöllistä, kuinka hyvin ihminen pystyy hylkäämään vanhaa.

Tekniikan kehittyminen on kehittänyt lääketiedettä todella paljon viime vuosikymmeninä. Ilmastotieteessä vastaavaa kehitystä ei ole tapahtunut, koska siellä uskotaan edelleen vanhoihin teorioihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisi ollut syytä vähän tarkentaa. Kun olin sairaaloissa työssä 6v. opin miten tiede toimii. Useinkin ei ole valmiita vastauksia. Vastaukset yleensä löytyy tutkimuksissa, mutta välttämättä niin ei käy ensimmäisellä kerralla. Tieteessä on myös epävarmyyksia.

Lääketiede on kuitenkin edennyt aika nopeasti. Se on tarkoittanut sitä, että jokaisella vuosikymmenellä on hylätty vanhaa tietoa, ja uusi on korvannut sen. On kuitenkin yksilöllistä, kuinka hyvin ihminen pystyy hylkäämään vanhaa.

Tekniikan kehittyminen on kehittänyt lääketiedettä todella paljon viime vuosikymmeninä. Ilmastotieteessä vastaavaa kehitystä ei ole tapahtunut, koska siellä uskotaan edelleen vanhoihin teorioihin.

Alipainehitsari ei ole näköjään vielä päättänyt sitä, kuuluako 45% ryhmään, 55% ryhmään vai 5 bar ryhmään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et tietäisi miten tiede toimii vaikka olisit sairaaloissa töissä 6000 vuotta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et tietäisi miten tiede toimii vaikka olisit sairaaloissa töissä 6000 vuotta.

Sinäkö muka olet pätevä arvioimaan asiaa. Tuollaiset asiat täytyi oppia jo koulutuksessa. Ensimmäisessä työpaikassa katsoin röngenkuvaa, ja huomasin, että oli tapahtunut jotain odottamatonta potilaalle, jolle olin vaihtamassa kipsiä.

Kysyin potilaalta, mitä oli tapahtunut. Sairaankuljettajat oli töpänneet. Soitin lääkärille, ja hän antoi potilasta näkemättä uudet ohjeet. Sairaaloissa työni oli hyvin itsenäistä. Alusta asti luotettiin aivan täysin. Se ensimmäinen sairaalatyö oli 6 viikon kesäloma sijaisuus, ja minulla oli jo vakivirka toisessa sairaalassa odottamassa.

• tiedekritiikki kirjoitti:

Sinäkö muka olet pätevä arvioimaan asiaa. Tuollaiset asiat täytyi oppia jo koulutuksessa. Ensimmäisessä työpaikassa katsoin röngenkuvaa, ja huomasin, että oli tapahtunut jotain odottamatonta potilaalle, jolle olin vaihtamassa kipsiä.

Kysyin potilaalta, mitä oli tapahtunut. Sairaankuljettajat oli töpänneet. Soitin lääkärille, ja hän antoi potilasta näkemättä uudet ohjeet. Sairaaloissa työni oli hyvin itsenäistä. Alusta asti luotettiin aivan täysin. Se ensimmäinen sairaalatyö oli 6 viikon kesäloma sijaisuus, ja minulla oli jo vakivirka toisessa sairaalassa odottamassa.

Tuo viesti kelpaa jo semmoisenaan tohtorinväitöskirjaksi. Tieteellisyys suorastaan pursuu rivien välistä, päistä ja joka suunnasta.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Tuo viesti kelpaa jo semmoisenaan tohtorinväitöskirjaksi. Tieteellisyys suorastaan pursuu rivien välistä, päistä ja joka suunnasta.

Yllä äänessä ovat ovat varmuudella tiedekukkoilijoita. Heihin pätee tunnettu viisaus : Koulutus on pilannut monta kelpoa kuokkamiestä ja tomeraa torimuijaa.

Tiedeihmisenä minua suututtaa kyseiset nulikat, joilla ei ole tieteen vaadittavaa nöyryyttä ja kriittisyyttä. Sellaiset ihmiset toitottavat viisauttaan ja kaikkitietävyyttään opittaen pari alkukirjainta aakkosista.

• Anonyymi kirjoitti:

Yllä äänessä ovat ovat varmuudella tiedekukkoilijoita. Heihin pätee tunnettu viisaus : Koulutus on pilannut monta kelpoa kuokkamiestä ja tomeraa torimuijaa.

Tiedeihmisenä minua suututtaa kyseiset nulikat, joilla ei ole tieteen vaadittavaa nöyryyttä ja kriittisyyttä. Sellaiset ihmiset toitottavat viisauttaan ja kaikkitietävyyttään opittaen pari alkukirjainta aakkosista.

Minuakin ne nulikat suututtaa. Jos minut tuohon kommenttiisi sisällytit niin erehdys. Minä olen jo vanha ja paljon kokenut. Kun kertomani tapaus sattui, olin kyllä silloinkin jo aikamies. Vastaavaa en toista ole nähnyt.

Oli potilaan onni,. että jo puoliksi parantunut murtuma oli murtunut uudestaan. Lääkärin alkuperäinen määräys nimittäin olisi ollut hoitovirhe. Lääkäri oli määrännyt liian lyhyen kipsin. Kun murtuma oli uusiutunut. laitettiin oikeanlainen kipsi.

Karmein tapaus oli tuttavani kohdalla. Vein hänet tapaturman jäkeen lääkäriin. Minä katsoin kuvat, ja sanoin lääkärille, että minun mielestäni tuossa on murtuma. Murtuma oli sellainen, etten ollut senkaltaista koskaan nähnyt. Lääkäri teki väärän diagnoosin, ja jätti hoitamatta.

Sitten tuttava vaihtoi paikkakuntaa. Sielläkin useat lääkärit teki väärän diagnoosin. Onneksi ei alkaneet leikkaamaan, vaikka luulivat, että luussa oli kasvain. Murtuma oli niin hyväasentoinen, että sen parani ennenpitkää ilman hoitoakin.

Murtuma se kuitenkin oli, koska paraneminen vei vuoden. Kuulin jälkeenpäin. Siinä olisi tarvinnut sitä nöyryyttä ja kriittibyyttä. Kuvia oli katselleet myös erittäin kokeneet lääkärit. Kaikki teki väärän diagnoosin.

Minä, jolla oli alalle vain vuoden koulutus ja kuusi vuotta kokemusta, tein oikean diagnoosin. Mikä meni pieleen. Lääkärit ei ottaneet huomioon sitä, millä tavalla vamma oli syntynyt. Tapa oli erittäin poikkeuksellinen. Kun ensimmäinen teki virheen, kaikki muutkin teki virheen.

Kyllä hoitoalalla kasvaa tiedekriittisyys.

• tiedekritiikki kirjoitti:

Minuakin ne nulikat suututtaa. Jos minut tuohon kommenttiisi sisällytit niin erehdys. Minä olen jo vanha ja paljon kokenut. Kun kertomani tapaus sattui, olin kyllä silloinkin jo aikamies. Vastaavaa en toista ole nähnyt.

Oli potilaan onni,. että jo puoliksi parantunut murtuma oli murtunut uudestaan. Lääkärin alkuperäinen määräys nimittäin olisi ollut hoitovirhe. Lääkäri oli määrännyt liian lyhyen kipsin. Kun murtuma oli uusiutunut. laitettiin oikeanlainen kipsi.

Karmein tapaus oli tuttavani kohdalla. Vein hänet tapaturman jäkeen lääkäriin. Minä katsoin kuvat, ja sanoin lääkärille, että minun mielestäni tuossa on murtuma. Murtuma oli sellainen, etten ollut senkaltaista koskaan nähnyt. Lääkäri teki väärän diagnoosin, ja jätti hoitamatta.

Sitten tuttava vaihtoi paikkakuntaa. Sielläkin useat lääkärit teki väärän diagnoosin. Onneksi ei alkaneet leikkaamaan, vaikka luulivat, että luussa oli kasvain. Murtuma oli niin hyväasentoinen, että sen parani ennenpitkää ilman hoitoakin.

Murtuma se kuitenkin oli, koska paraneminen vei vuoden. Kuulin jälkeenpäin. Siinä olisi tarvinnut sitä nöyryyttä ja kriittibyyttä. Kuvia oli katselleet myös erittäin kokeneet lääkärit. Kaikki teki väärän diagnoosin.

Minä, jolla oli alalle vain vuoden koulutus ja kuusi vuotta kokemusta, tein oikean diagnoosin. Mikä meni pieleen. Lääkärit ei ottaneet huomioon sitä, millä tavalla vamma oli syntynyt. Tapa oli erittäin poikkeuksellinen. Kun ensimmäinen teki virheen, kaikki muutkin teki virheen.

Saman väitöskirjan esittäminen tarkastettavaksi monta kertaa ei kohota sen tieteellistä tasoa tippaakaan.

• Anonyymi
        tiedekritiikki kirjoitti:

Kyllä kommenttini nimenomaan kohdistui mainittuihin nulikoihin, kuten kenraaliksi itsensä ylentänyttä.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Saman väitöskirjan esittäminen tarkastettavaksi monta kertaa ei kohota sen tieteellistä tasoa tippaakaan.

Niin mitä väitöskirjaa tässä muka on esitetty. Esimerkit oli elävästä elämästä. Kyllä minä olen katsellut tuhansia röngenkuvia, ja nähnyt niissä saman kuin lääkäritkin. Välillä olen nähnyt sellaistakin, mitä kääkäri ei ole huomannut.

Tietyt murtuimat on hyvin vaikeita havaita. Kun hain potilaan röntgenistä, katsoin kuvat ennen lääkäriä. Pystyin valmistelemaan toimenpidettä, jonka tiesin olevan tulossa. Älä nyt taas räkytä. Sairaalassa tällainen on aivan normaalia, että myös hoitohenkilokunta katsoo röngenkuvia.

Onko sinun mahdotonta uskoa, että hitsari/koneistaja on ollut myös sairaalatyössä. Nykyäänhän niitä ammatinvaihtajia on paljonkin. Minä lähdin valimosta hoitoalalle. Sitten jouduin työttömäksi, kun ambulanssifirma lopetti yrittäjän sairauden takia 1990 luvun laman aikana

7 v. työttömyyden aikan kävin kaikki mahdolliset kurssit joille pääsin. Kaikille joihin hakemuksen laitoin pääsin. Vuosituhannen vaihteessa sitten pääsin CNC koneistajaksi.
        Siinä hommassa olin eläkkeelle asti.

Minulla on siis monta ammattia sen takia, etten viitsinyt maata kotona työttömänä. Työtä kun oli mahdotonta saada 1990 luvulla. Silloin oli ainakin 650 000 työtöntä, ja yli neljäkymppistä katsottiin kuin halpaa makkaraa. Ei auttanut hyvät todistuksetkaan.

Vasta vuosituhannen vaihteessa tilanne muuttui, kun tuli tutkimustieto, että firmalle on eduksi ottaa vanhempaakin porukkaa. Vanhempien elämänkokemuksesta on hyötyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä väitöskirjaa tässä muka on esitetty. Esimerkit oli elävästä elämästä. Kyllä minä olen katsellut tuhansia röngenkuvia, ja nähnyt niissä saman kuin lääkäritkin. Välillä olen nähnyt sellaistakin, mitä kääkäri ei ole huomannut.

Tietyt murtuimat on hyvin vaikeita havaita. Kun hain potilaan röntgenistä, katsoin kuvat ennen lääkäriä. Pystyin valmistelemaan toimenpidettä, jonka tiesin olevan tulossa. Älä nyt taas räkytä. Sairaalassa tällainen on aivan normaalia, että myös hoitohenkilokunta katsoo röngenkuvia.

Onko sinun mahdotonta uskoa, että hitsari/koneistaja on ollut myös sairaalatyössä. Nykyäänhän niitä ammatinvaihtajia on paljonkin. Minä lähdin valimosta hoitoalalle. Sitten jouduin työttömäksi, kun ambulanssifirma lopetti yrittäjän sairauden takia 1990 luvun laman aikana

7 v. työttömyyden aikan kävin kaikki mahdolliset kurssit joille pääsin. Kaikille joihin hakemuksen laitoin pääsin. Vuosituhannen vaihteessa sitten pääsin CNC koneistajaksi.
        Siinä hommassa olin eläkkeelle asti.

Minulla on siis monta ammattia sen takia, etten viitsinyt maata kotona työttömänä. Työtä kun oli mahdotonta saada 1990 luvulla. Silloin oli ainakin 650 000 työtöntä, ja yli neljäkymppistä katsottiin kuin halpaa makkaraa. Ei auttanut hyvät todistuksetkaan.

Vasta vuosituhannen vaihteessa tilanne muuttui, kun tuli tutkimustieto, että firmalle on eduksi ottaa vanhempaakin porukkaa. Vanhempien elämänkokemuksesta on hyötyä.

Johan on taas viesti tiedettä pullollaan. Tuo on tietysti sallittua ilmastonmuutospalstalla. Ihan niinkuin kaikki muukin hörhöily.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan on taas viesti tiedettä pullollaan. Tuo on tietysti sallittua ilmastonmuutospalstalla. Ihan niinkuin kaikki muukin hörhöily.

Sinullahan on mahdollissuus laittaa ilmastotiedettä, mutta kun et pysty muuhun kuin hörhöilyyn. Minä olen kyllä laittanut tänne ilmastotiedettäkin, mutta kun tietty porukan osa ei edes ymmärrä. että se on ilmastotiedettä.

Kun se AGW kehäpäätelmä kiertää päässä, ei ymmärrä edes sitä, että ei voi olla olemassa lämmintä happea ja typpeä, jos ne ei absorboi lämpöä. Jopa ilmatieten laitokselta loppui vastaväitteet, kun lähetin sen tiedon.

Jos asia on niin iso kuin maapallon ilmakehä, sitä ei voi tutkia labortoriossa. Laboratoriotutkimus on kuitenkin välttämätön totuuden selvittämiseksi. Minä olen käyttänyt samaa menetelmää, kuin lääketiede käyttää.

Käytetään epäsuoraa lähestymistapaa. Tutkitaaan osatekijät, kuten esimerkiksi lääketieteessä veriarvot.. Siitä tutkimustuloksesta sitten vedetään johtopäätökset, mistä on kysymys kokonaisuudessa eli ihmisessä.

Ilmakehässä ne osatekijät, jotka on mahdollista tutkia laboratoriossa on kaasujen lämpöopilliset arvot. Siitä voi sitten vetää johtipäätöksiä ilmakehän toiminnasta. Sen lisäksi täytyy kyllä tietää hirveän paljon muutakion asiaa.

Minulla ne muut asaiat oli jo tiedossa. Sitä monimutkaista kokonaisuutta on täällä aivan turha selostaa, kun ei tiedä onko ketään, joka pystyy sen ymmärtämään. Niinpä olen yrittänyt perusasioita todistaa havaintoesimerkeillä. Sekään viesti ei mene palstalaisille jakeluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullahan on mahdollissuus laittaa ilmastotiedettä, mutta kun et pysty muuhun kuin hörhöilyyn. Minä olen kyllä laittanut tänne ilmastotiedettäkin, mutta kun tietty porukan osa ei edes ymmärrä. että se on ilmastotiedettä.

Kun se AGW kehäpäätelmä kiertää päässä, ei ymmärrä edes sitä, että ei voi olla olemassa lämmintä happea ja typpeä, jos ne ei absorboi lämpöä. Jopa ilmatieten laitokselta loppui vastaväitteet, kun lähetin sen tiedon.

Jos asia on niin iso kuin maapallon ilmakehä, sitä ei voi tutkia labortoriossa. Laboratoriotutkimus on kuitenkin välttämätön totuuden selvittämiseksi. Minä olen käyttänyt samaa menetelmää, kuin lääketiede käyttää.

Käytetään epäsuoraa lähestymistapaa. Tutkitaaan osatekijät, kuten esimerkiksi lääketieteessä veriarvot.. Siitä tutkimustuloksesta sitten vedetään johtopäätökset, mistä on kysymys kokonaisuudessa eli ihmisessä.

Ilmakehässä ne osatekijät, jotka on mahdollista tutkia laboratoriossa on kaasujen lämpöopilliset arvot. Siitä voi sitten vetää johtipäätöksiä ilmakehän toiminnasta. Sen lisäksi täytyy kyllä tietää hirveän paljon muutakion asiaa.

Minulla ne muut asaiat oli jo tiedossa. Sitä monimutkaista kokonaisuutta on täällä aivan turha selostaa, kun ei tiedä onko ketään, joka pystyy sen ymmärtämään. Niinpä olen yrittänyt perusasioita todistaa havaintoesimerkeillä. Sekään viesti ei mene palstalaisille jakeluun.

Hyvä havaintoesimerkki ilmastonmuutoksesta on tietysti se, kun ajaa autolla tuhatta ja sataa vastaantulevien kaistalla. Vielä parempi on se, että kun muutaman vuoden hitsaa, niin tajuaa kaiken kaikesta.

• Anonyymi

IPCC ajaa vain omaa agendaansa ja muutamat muut muuttujat jää tarkoituksella huomiotta. Alla olevasta linkistä löytyy IPCC:n pimittämää tietoa ja muutakin silmiä avavaa asiaa.

https://www.youtube.com/watch?v=NBpA7v9Hh60

• Minä katsoin jo aiemmin tuon videon. Ne Suomen merenpinnan mittaustiedot oli mielenkiintolisia. Kaikki ne myytinkertojan videot on mielenkiintoisia. Ei sillä tiedolla vaan näytä olevan mitään vaikutusta Helsingin valtamediaan.

Se höyryää entiseen malliin, vaikka koko kansa sairastuisi ilmastoahdistukseen. Sitä ilmastoahdistelua oli taas niin npaljon aamulla, että vaihdoin kanavaa. Pojankloppi uskoi löytäneensä jonku toivonkipinän.

Sitä toivonkipinää ei kyllä ole olemassa, mutta poljät ja tietämättömäthän uskoo mihin vaan. Se totuus, jonka minä löysin, on niille aivan liian monimutkainen ymmärrettäväksi.

• Anonyymi

Kohta joku suomalainen ilmastihörhö löytää Gretasta suomalaiset sukujuuret, ellei ruotsalaiset itse ole nopeampia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2292
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1557
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1124
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1108
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe