Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sormenjäljet myös otettiin.
13.01.2026 15:55
Jos ei ole passia se on melkeinpä välttämättömyys.
Mikään tunnistumisasiakirja Suomessa ei ole pakollinen, mutta saattaa tulla eteen tilanteita, jossa sitä ilman ei saa asiaansa ajetuksi.
Ajokortti ei kelpaa sen vuoksi, kun sitä myönnettäessä viranomainen ei tarkista henkilöllisyyttä.
Se kertoo vain ajo.oikeudesta.
Itselläni on henkilökortti.
13.01.2026 14:55
Joku tutkija juuri hiljan kertoi, että kantaväestön työttömyys on 8% luokkaa.
Maahanmuutto nostaa sitä prosenttia.
Sehän on ihan ymmärrettävää, eihän ne millään heti työllisty ja idästäpäin tulevilla, kun naisen asema on mikä on, niin ei mitään työmahdollisuutta.
13.01.2026 14:39
Ei hiivatissa. Siellähän palaa!
13.01.2026 13:50
Joo, niinkain sitä oikeaoppisesti sanotaan.
13.01.2026 13:47
Muuten noista sioista. Lapsi kun olin, meillä oli sikoja, että ihan tuttu eläin.
Katselen tuota Clakrsonin farmia. Ukko otti sinne sikoja.
Kyllä oli kamala hässäkkä niiden astutuksessa ja poikasten hoidossa.
Söpöjä nuo sianpoikasetkin.
13.01.2026 13:41
Nyt olet saanut ihan väärän käsityksen.
Käytin sanaa änkee, (haluaa huomioni). Lue kommenttini ylempää.
Väinö on kaikkea muuta, kun röyhkeä ja ilkeä. Väinö on kiltti ja rauhallinen kissa. Ihanampaa kissaa ei olekaan.
Ei melskaa öisinkään.
Saan nukkuakin ihan rauhassa niinkauan kun haluan. Odottaa, koska nousen, sitten alkaa ruuan pyytäminen.
Tuo minulle kommentoija muutti sanomani sanoiksi ´´hyppii naamalle.´´
13.01.2026 13:30
Istun TV:tuolissa jalat jalkatasolla. Kone on mahassa kiinni.
Ennen kissa, kun tulee syliä hakemaan, nousee vieressä olevalle., pikkutuolille ja tuli koneen päälle.
Nyt muistaa, ettei koneen päälle saa tulla, niin nousee käsipuulle ja siitä etutassut rinnan päälle ja alkaa puskea otsaan,
Sulla on vissiin ollut kuuro kissa.
Kyllä Väinö ainakin reagoi minun ääneeni.
Kesälläkin kun mökillä ovesta huudan nimeään, tulee heti.
Edellinen kissani tykkäsi lähteä aina alamökille kanssani, niin, kun menin ulos, vaikkei kissaa ollut mailla ei halmeilla, kun huusin ´´mennään, mennään´´ johan tultiin puolijuoksua.
Kissat ovat älykkäitä olentoja, niinkuin koiratkin. Kumpiakin voidaan samoilla metodeilla opettaa. Kissalle se on vaan työläänpää, johtuen geeneissä olevasta perimästä.
Kissa on yksinkulkija ja koira laumaeläin.
Sitten mentiin perätoukuria, kun köyhän talon porsaat.
13.01.2026 13:19
Onnittelut Korppis, se on sykähdyttävä hetki, kun hänet ensi kerran näet.🍀
12.01.2026 23:16
Voi olla myös napakka mutta asiallinen.
12.01.2026 16:29
Ei ollutkaan kyse kriteereistä, vaan Trumpin puheista, millä yrittää oikeuttaa suunnitelmiaan.
12.01.2026 14:58
Tuo vaikuttaminen onkin kokonaisvaltainen juttu.
Jokainen meistä vaikuttaa toisiin ihmisiin koko elämänsä ajan, milloin vuorovaikutuksessa ollaan.
Yleensä emme sitä tiedosta.
Tietoiset vaikutusyritykset ovat toinen juttu.
Siinäkin on lukuisia eri tapoja. esim. ylipuhumisyritykset, imartelu, uhkailu, lahjonta, Retoriset johdattelevat kysymykset. Jne....
Lapsi, jolla vielä ajattelu ei ole kehittynyt oppii alkuun mallioppimisen kautta.
Aikuiset kyselevät vinkkejä toisiltaan eri asioihin.
Ei ihmisten kohtaaminen livenä tai eri välineillä ole pelkkien sanojen latelemista,
Aina me saamme vaikutteita ja vaikutusyrityksiä se on niin arkipäivää ettei siihen aina edes kiinnitä huomiota.
Myös ympäristöstä saamme jatkuvasti vaikutteita.
Kissa änkee naamalle täytyy lopettaa.
12.01.2026 14:22
Monilta tahoilta on Trumpin puheet kerrottu valeiksi.
Ei ole Kiinan eikä Venäjän aluksia Grönlannin lähellä.
Kiinakin sanoo edistävänsä rauhaa arktisilla alueilla.
En usko, että amerikkalaiset niin hulluja ovat, että lähtisivät asevoimin Grönlannin kimppuun.
12.01.2026 14:03
Vaikka sitä ei-sanaa hahmottaisit vuoden yhtämittaa, jos jokin dementoiva sairaus iskee, niin sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä.
Jos päässä ei ole ´´vastaanottoa´´ sitä ei siten vaan kertakaikkiaan ole.
12.01.2026 13:36
Ensinnäkään en tiedä miten hällä olivat vyöt, miten ne oli laitettu.
Levoton henkilö saattaa huitoa ja heitellä päätään.
Kaikki on mahdollista, suutuksissa olevalla ihmisellä on saattaa olla hyvät voimat tempoa ja riuhtoa, kun jotain haluaa.
Odotetaan nyt sitä poliisitutkinnan valmistumista, ennenkuin ruvetaan tappamisista ja murhista puhumaan.
Kerran oli eräs mies, joka istui isossa tukevassa g-tuolissa vyötäröllä magneettivyö.
Huitoi käsin ja koko vartalolla rynkytti.
Hoitajia oli ihan lähellä ja hups yhtäkkiä mies oli kyljellään lattialla tuoleineen päivineen.
Kaikki olivat äimistyneinä, kuinka ihmeessä hän pystyi tuolin kaatamaan.
Se oli täysin käsittämätöntä. Niin vain kävi.
No ei hänelle kuinkaan käynyt, hän pysyi tuolissa, koska vyö oli kunnolla kiinnitetty tuoliin.
11.01.2026 22:57
Ajatteles nyt, jos vyöt ovat huonosti kiinnitetyt ja on vaikka isossa geriatrisessa tuolissa ja rupeaa kiemurtelemaan sieltä alakautta läpi vöiden, on hyvinkin mahdollista, että hosuessaan lyö päänsä ja saa naarmuja naamaansa vöistä.
Vanhalla ohutihoisella ihmisellä ei mustelman tuloon paljon kosketusta tarvita.
Katsotaan nyt ensin mitä poliisitutkinta sanoo, ennen kuin naulataan keitään seinälle.
Jos on päässyt kiemurtelemaan tuolissaan alaspäin, lienee kyse ainakin huolimattomuudesta tai ammattitaidottomuudesta tai vöistä, jotka eivät tuohan tarkoitukseen ole soveliaita.
11.01.2026 21:48
On täysin mahdotonta turvata 100 prosenttisesti kenenkään turvallisuutta yhtään missään.
Kaikkialla missä liikkuu paljon erilaisia ihmisiä, voi sattua mitä vaan.
Toinen voi seota ykskaks ja tehdä mitä vaan, voi kompastua omiin jalkoihinsa ja kaatua.
Voi pudota sängystä ja katkoa luunsa. Voi kaataa vahingossa kuumaa puuroo päällensä ym..
Missä on sellainen hoitopaikka, jossa jokaisen vierellä on joka hetki hoitaja.
Ei tällä pallolla.
Utopiat on eri asia, kun realiteetit.
11.01.2026 20:52
Muistin sairauksien oireistot jaetaan kolmeen tasoon.
Lievä, keskivaikea ja vaikea.
Oireestoon vaikuttaa siis se ´´missä mennään.´´ Kuin myös ihmisen oma persoona.
Joku on aggressiivinen, joku toinen hiljainen hissukka ja kaikkea siltä väliltä.
Kun on monen tasoista henkilöä samassa talossa/ osastoilla, ei ole helppoa kellään.
Eikä mikään asia ole mustavalkoinen.
Ikävimmät asiat nousevat otsikoihin, joita sitten vatkataan, jos jonkinlaisilla ´´totuuksilla maalattuna.´´
On myös ihan hyviä hoitopaikkoja. Korissa voi olla myös mätiä munia, se ei aina kuoren läpi näy.
Vähemmän näkee kerrottavan siitä hyvästä hoidosta, jota suurin osa on.
Se on surullista, että ikäihmiset pelotellaan ja kaikki ikävät tapaukset yleistetään.
11.01.2026 19:26
Keskustelun aihe ei näyttäisi olevan persut.
11.01.2026 15:11
Mietin tuota itsekin, että kuinka pätevää on henkilökunta ja onko käytössä tarpeeksi aikaa ja kunnollisia välineitä.
Uusiin asioihin pitäisi myös työpaikkakouluttaa.
En usko, että laitoshoito ylipäänsä on ainakaan sen turvattomampaa, kuin kotona olevien huonokuntoisten ihmisten.
Tämä ko. hoivakotihan on toisentyyppinen asumismuoto.
10.01.2026 16:34
14 / 333