Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Uuudenvuoden ensimmäinen päivä taas iltaan saa.

    Pienen lenkin tein. Liikaakin päälleni vaatetta mätöin. 15 astetta oli pakkasta, mutta ihan tyven. Ei yhtään kylmältä tuntunut.
    Tosin vielä syyskuussa saunasta päin järvessä hyppäsin monta kertaa, lienee vähän karaistunut eri lämpötiloihin.

    Eilen nuo joululiinat ja vähän muitakin pesin, joten tänään niitä silittäessä kului tovi.
    Pikku hommaa pitkin päivää. Joulu on riisuttu kuusta ja valoja vailla.
    Voipi olla, että illemmalla otan pari valoakin jo pois.

    Kuusen vien aikanaan takaisin mökkimaalle.
    Ennen sai viedä määräpäivään mennessä roskispaikalle, niin kerättiin pois.
    Sitten laittoivat erillisen maksun, sen jälkeen vienyt sinne mistä hainkin.

    Eilen meni myöhään siinä TV:tä katsellessa ja velipojan kanssa kännyssä höpisemisessä.
    Kyllä uni sitten maistuikin.
    Väinö ei häiritse nukkumistani, oottaa vaan.
    Kun sitten puoli 10 nousin ensimmäiseksi ruokaa Väinölle, olikin jo liharuuan nälkä.
    Toki naksuja on aina saatavilla.

    Pojantytär teettää minulle aina jouluksi, lasten kuvilla (siis omien ja veljensä) somistetun seinäkalenterin.
    Laitoin sen seinälle tänään, keväällä vien sen mökille.

    Kunpa nuo sotaisat mielet rauhoittuisivat. Kaipaisin maailman johtoon nuorempia ikäpolvia, jotka eivät haikaile mennyttä maailmaa, vaan osaisivat elää ja toimia tässä ja nyt nykyhaasteiden pohjalta.

    Meillä on fiksu presidentti. (myös rouvansa)
    Uudenvuoden puhe ja Wienin konsertti kuuluvat jo perinteisiini, (varmaan monen muunkin) siitä se uusi vuosi alkaa.
  2. Siinä se, tekopositiivisuus ei ole positiivisuutta. Se on jotain tekosellaista.
    Ei kukkokaan käskien laula, sanottiin ennen vanhaan.

    Jokaisen pitää itse oivaltaa, jos on musta mieli, voi tykönään ajatella, löytyisikö asiaan muuta näkökulmaa.

    On vain ihmisiä joillain luonteenomainen positiivinen pohjavire ja sitten on heitä jotka ajattelee, ettei ainakaan korkealta putoa, kun ajattelee, ettei mistään tule kuitenkaan mitään.
    ´´Mitäs minä sanoin´´

    Positiivisuus. kun sen oikein oivaltaa, luo uskoa elämään ja onnistumiseen.
    Positiivisuus vaatii uskallusta.

    Mutta toistan vielä mikään positiivisuuden teeskentely, ei ole positiivisuutta.
    Teeskentelyn huomaa, aito positiivisuus istuu luonnollisesti elämään.