- Ei näytä olevan taulun nimeäjillä olla mitään käsitystä, mitä sana empatia tarkoittaa.
Epätasa-arvotaulu olisi sopiva nimi. - Yllätyin hieman, kun sanottiin, (Yle) perustoimeentulon saajista on suurin osa yksin asuvia. Muistaakseni 60%.
Itse saan Kelan etuutta verenpainelääkkeeseen, joka tulee kaikille.
Muuta en ole koskaan saanut, enkä tarvinnut.
Olen kai onnekas. - Ei ole kysymys siitä, että joku köyhyyden takia antaa lasten hoitaa talouttaan,
Ei ne rahat siitä lisäänny.
Kysymys on siitä, kun ei ole psyykkisten kykyjen tai fyysisten rajoitteiden takia kykenevä enää itse hoitamaan asioitaan.
Kaikkea ei saa rahalla. - Muistui mieleen, kun aikoinaan menin nuorelle parille kylään.
Minulle sanottiin, että kuule, istu nyt.
Minä istuin ja minulle kerrottiin, että lapsi on tulossa.
Oli se melkoinen ilouutinen.
No nyt tuo samainen lapsi sai toissayönä 4:nen lapsensa.
Minulle hän on 6:s lapsenlapsenlapsi.
Onnea vaan tulevalle mummulle. On se pakahduttava hetki, kun sen ihmeen ensi kerran näkee. - Eipä taida Rettigit ja Anttoset ja pörssisijoittaminen, nyt kuulua tähän vanhusten itsemääräämisoikeusketjuun.
Taidat olla nyt väärässä paikassa. - Tein siitä mureketta.
Ihan tavallisen jauhelihan näköistä, enkä maussakaan juuri eroa huomannut. - Muistaisin nähneeni lyhyemmän jutun tuosta.
Tämä on pikkukaupunki, jossa asukasluku on vähentynyt vuosittain, missä asun.
Pari vuokrakerrostaloa on jo purettu ja lisää vissiin puretaan. - Niin kai siinä aikanaan kävi ja nykyään on paljon vaan tyhjiä tönöjä.
- Vaikka olisi kuinka kermaton perse, ei auta. kun niitä joukkoliikennevälineitä ei ole mailla eikä halmeilla.
- Ostin ja söinkin jo.
En kyllä oikein makueroa tavalliseen huomannut. - Omakustanteita tehdään nykyään paljon.
Se ei mitenkään tarkoita huonoa tai hyvää. - Sen kirjeen jälkeen Norjan pääministerille, yhä enemmän republikaaneja on yhtynyt Trumpin touhujen kritisoijiksi.
Ei taida Trump koko kauttansa presidentin pallilla istua. - https://www.youtube.com/watch?v=xs_mtVqKnTE
Tällaista se on, vanhuus. - Suomen velkaantuminen alkoi jo monta hallitusta sitten.
Sanotaan, että poliittinen muisti on lyhyt.
´´parempaa aikaa ei tule meidän aikanamme eikä lastemme eikä lastenlastemme aikana.´´
Kun tarkastelee nykyisiä päättäjiä, niin nehän ovat juuri meidän lastemme ja lastenlastemme ikäluokkia, jotka siellä päättää miten maa makaa.
Ainakin suurin osa, esim. pääministeri on 2 vuotta nuorempi, kuin poikani.
Edellisen hallituksen viisikon vanhin oli A-M. H. on nyt 58v. kaikki muut nuorempia. - En ole käynyt siellä.
- Järvi-radio soi kaapelitv:ssä kanapaikalla 25.
Sinne hyvää musiikkia kuuntelemaan.
Ruusuja hopeamaljassa laulaa Erkki Junkkarinen.
Ruusuja palstalaisillekin, lopettaisitte jo se nahistelun. - Hävytöntä valheellista panettelua.
- Ihminenhän käyttää symboleja, vertauksia kuin-sanalla tai ilman.
Käytetään myös vääristeltyjä toteamuksia.
Se tapahtuu monasti niin, ettei edes itse huomaa, koska se on kaikille tavanomaista.
Niihin on helppo tarttua, väännellä ja käännellä.
Tyypillistä ikuisuuksiin jatkuneelle riidalle on että kun asianosaisilta kysytään.
Milloin riita alkoi, mistä se tarkkaan ottaen alkoi, ketkä sen aloittivat, ketkä liittyivät siihen myöhemmin ja miksi.
Harva osaa vastata. - Nukuin jopa 7,5 tuntia, kerran muistan käyneeni vessassa.
Yleensäkin nukun talvella keskimäärin pari tuntia enemmän yössä, kuin kesällä.
Ompelin itse mustasta tiiviistä kankaasta, kuminauhalla pään taa, yösilmälaput.
Kesäisin valoisina öinä niitä käytän.
Nuorena löysin kirjastosta kirjan, missä oli unijuttua. Neuvottiin miten painajaisista pääsee eroon.
Tein työtä käskettyä.
Tuli uni, jossa susi ajoi takaa. Juoksin, piti päästä aitaukseen, en kerinnyt.
Niinpä käännyin ympäri ja aloin tuijottamaan sutta tiukasti. Se perääntyi.
Toinen uni, olin jossain vessassa, missä oli alaseinät auki.
Käärmemäinen käsi alkoi luikerrella seinän alta yrittäen tarttua kiinni.
Nappasin sitä ranteesta kiinni ja puristin, uni hävisi.
Sen jälkeen hävisivät painajaiset.
Jos tiedostaa nukkuvansa, kun inhoittava kohta unessa tulee, unta voi myös ohjailla. - Mistä Cheetah sais ajokortin. Menisköhän tuo inssistä läpi.