Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6298

1. Kun+olen+maalta+kotoisin.Aina+oli+ainakin+toinen+vanhempi+saatavilla.+Myös+yhdessä+tekemistä+riitti+ja+myös+sisarusten+ja+naapurin+lasten+kanssa.Kyllä+huomiota+ja+aikaa+tuli+suunnalta,+jos+toiselta.Eikä+sen+tarvetta+kukaan+vähättelekään.Se+mitä+minä+en+nykyajassa+allekirjoita+on+se,+että+aikuisten+päällä+mietittynä,+pienet+lapset+muka+tarvitsee+jotain+sukupuoli+sitä+ja+tätä.Sukupuolta+tai+sukupuolettomuutta+ei+mielestäni+tarvitse+pikkulapsille+esitellä.Näinkö+se+sitten+tulevaisuudessa+menee.Lapsi+kysyy+oletko+sinä+äitini.+-+En,+minä+olen+vanhempi.+Lapsi+kysyy,+olenko+minä+tyttö+vai+poika.+-+Sinä+olet+henkilö.Oppiiko+lapsi+sanomaan,+-minä+olen+vanhemman+henkilö.No+esimerkkini+tietysti+vähän+kärjellään,+mutta+ehkä+ajatukseni+tuli+selvitetyksi.Sitten+toinen+asia,+antaisin+lasten+luonnollisesti,+käyttää+sanoja+minkä+mieltävät+asioiden+nimiksi.Myös+oman+mielenkiinnon+mukaan+valitsevan+lelunsa,+leikkinsä+ja+leikkikaverinsa.Ilman+mitään+vouhotuksia.Minäkin+olen+aina+ollut+kiinnostunut+autoista+ja+kaikenmaailman+vehkeistä.+Nukkeja+minulla+oli+13++(onnen+luku).Aikuisena+käteeni+on+sopinut+yhtä+hyvin+niin+soppakauha,+kun+moottorisahakin.