Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerro+ensin,+kuinka+se+tehdään?
28.11.2020 13:48
Kun+olen+maalta+kotoisin.
Aina+oli+ainakin+toinen+vanhempi+saatavilla.+Myös+yhdessä+tekemistä+riitti+ja+myös+sisarusten+ja+naapurin+lasten+kanssa.
Kyllä+huomiota+ja+aikaa+tuli+suunnalta,+jos+toiselta.
Eikä+sen+tarvetta+kukaan+vähättelekään.
Se+mitä+minä+en+nykyajassa+allekirjoita+on+se,+että+aikuisten+päällä+mietittynä,+pienet+lapset+muka+tarvitsee+jotain+sukupuoli+sitä+ja+tätä.
Sukupuolta+tai+sukupuolettomuutta+ei+mielestäni+tarvitse+pikkulapsille+esitellä.
Näinkö+se+sitten+tulevaisuudessa+menee.
Lapsi+kysyy+oletko+sinä+äitini.+-+En,+minä+olen+vanhempi.+Lapsi+kysyy,+olenko+minä+tyttö+vai+poika.+-+Sinä+olet+henkilö.
Oppiiko+lapsi+sanomaan,+-minä+olen+vanhemman+henkilö.
No+esimerkkini+tietysti+vähän+kärjellään,+mutta+ehkä+ajatukseni+tuli+selvitetyksi.
Sitten+toinen+asia,+antaisin+lasten+luonnollisesti,+käyttää+sanoja+minkä+mieltävät+asioiden+nimiksi.
Myös+oman+mielenkiinnon+mukaan+valitsevan+lelunsa,+leikkinsä+ja+leikkikaverinsa.
Ilman+mitään+vouhotuksia.
Minäkin+olen+aina+ollut+kiinnostunut+autoista+ja+kaikenmaailman+vehkeistä.+Nukkeja+minulla+oli+13++(onnen+luku).
Aikuisena+käteeni+on+sopinut+yhtä+hyvin+niin+soppakauha,+kun+moottorisahakin.
28.11.2020 13:46
Minulla+on+aina+kissa+seuranani.
Muuten+teen+aina+mitä+milloinkin+haluan,+vain+siitä+riippuen+mikä+on+vuodenaika+ja+missä+kulloinkin+olen+ja+elelen.
28.11.2020 13:18
Käytin+ehkä+voimakasta+sanaa.+
Mutta+mitä+se+sitten+on,+kun+ei+sanota+poika+ja+tyttö,+vaan+kaikki+on+kavereita,
Eikä+kotona+käytetä+isä+ja+äiti-sanaa,+vaan+vanhemmat.
Ehkäpä+se+oli+vaan+joku+suunta,+muttei+yleinen.
28.11.2020 00:10
Siinä+kyseisessä+ohjelmassa,+(on+jo+aikaa+kun+se+tuli)+oli+erään+lapsen+vanhemmat,+jotka+sanoivat,+ettei+heillä+käytetä+isä+ja+äiti-sanoja,+vaan+vanhemmat.
Se+oli+tätä+sukupuolineutraalia+kasvatusta.
28.11.2020 00:07
Katselin+noita+kuvia+ja+juttuja.
Tuo+kuva+Seinäjoeltakin,+en+silmiäni+ollut+uskoa.
Ovatko+ihmiset+kuuroja,+sokeita+vai+ihan+hulluksi+tulleet.
Ei+tulisi+mieleenkään++ylipäätään+mennä+tuommoiseen+ryysikseen,+tästä+korona.ajasta+puhumattakaan.
Kyllä+sairastuvuusluvut+varmasti+nousee,
Miksi+tällaista+mustaa+perjantai-kampanjaa+ei+voitu+perua.+On+sitä+peruttu+tärkeämpiäkin+asioita+tämän+taudin+vuoksi.
27.11.2020 22:26
Ymmärsin+Paavon+tarkoittaneen+liian+nopeaa+väestönkasvua,+ei+kehitystä+sinänsä.
Paavolla+on+pitkä+elämänkokemus+ja+poliittinen+kokemus.
Ei+mielestäni+ole+mitään+syytä+häntä+vähätellä.
Vaikkakin+saattaa+olla,+ettei+Helsingin+pormestarin+viitta+oikein+hänen+harteilleen+istuisikaan.
27.11.2020 22:15
Mulla+on+käsillä+painettava,+jossa+´´läppien´´+päällä+seisotaan.+Siinä+on+kaksi+päätä.+Toisella+saa+laitettua+kotti-+ja+maitokärryyn.
Tuollaisia+jalkapumppujakin+on+ollut+noilla+meidän+miehillä,+kun+anon+linkissä.
Mutteivat+ole+olleet+kovin+kestäviä.
27.11.2020 20:20
Maailma+saakin+muuttua.+Toivottavasti+se+muuttuu+parempaan+suuntaan.
Mutta+lapsen+kyllä+pitäisi+saada+olla+lapsi+ensimmäiset+elinvuodet.
En+minä+kynsin+hampain+pidä+kiinni+mistään+vanhasta.
Yritän+vaan+tuoda+esiin+sitä+näkemystä,+että+aikuisten+sukupuolivouhotukset+tasa-arvon+nimissä+saattavat+vain+hämmentää+pieniä+lapsia.
Minusta+vaan+on+parempi,+että+voivat+rauhassa+kasvaa,+siihen+mitä+ovat.
27.11.2020 20:14
Toivottavasti+näin.
Mahtaa+lapsesta+tuntua+hämmentävältä,+kun+sanoo+naapurin+lapselle,+että+tuo+on+minun+vanhempi+ja+toinen+vastaa,+tuohan+on+sun+äitisi.
Mielestäni+kasvavien+lasten+päätä+ei+saisi+sekoittaa+aikuisten+keksinnöillä.
Tajuat+varmaan+mitä+ajan+takaa.
27.11.2020 20:08
Hohhoijaa+vaan.
Olipa+kerran+eräässä+ohjelmassa,+kun+esiteltiin+päiväkotia,+jossa+ei+ollut+tyttöjä+ja+poikia.
Ei+ollut+kotonakaan+isää+ja+äitiä,+vain+vanhemmat/vanhempi.
Tästä+oli+kysymys:+https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/201711152200534032
Toivonkin,+että+kaikki+tulisivat+hyväksytyksi+omana+itsenään,+eikä+väkisin+väännettäisi+joksikin+muuksi.
27.11.2020 20:04
Mulla+oli+joskus+noin+15+vuotta+sitten+sellainen+pumppu,+jonka+voi+kytkeä+verkkovirtaan.
Kun+vaihtoi+renkaat,+oli+sillä+hyvä+tarkastaa+ja+täydentää+rengas.
Se+sitten+vanhuuttaan+hajosi,+sellaisia+ei+enää+löytynyt.
Sanottiin,+että++kaikki+ovat+vaan+akkukäyttöisiä.+No+onhan+se+matkalla+hyvä,+jos+vajenee,+että+pääsee+tieltä+pois.
On+sellainen+käsipelipumppu.
27.11.2020 18:40
Ennen+puhuttiin+yksilöllisyyden+ja+minuuden+löytämisen+perustaksi,+kun+kasvettiin+naisiksi+ja+miehiksi.
Nyt+tasa-arvon+nimissä+häivytetään+mies-+ja+naissukupuolet.
Tämä+kasvatussuuntahan+on+nyt+versoamassa+päiväkodeissakin.
On+ristiriitaista,+että+muulla+lailla+sukupuolisesti+suuntautuvat+ovat+pitäneet+suurta+meteliä+erilaisuutensa+hyväksymisestä.
Väliin+tuntuu+siltä,+että+ne+ovat+vanhemmat,+jotka+sitä+´´esikoulutusta´´+tarvitsivat,+kun+lapsia+hankkivat.
27.11.2020 18:32
Alumiinivanteet+on+hyvä+jälkikiristää.
27.11.2020 17:41
En+voi+olla+ajttelematta,+miksi+sitten+puhutaan,+että+vanhemmuus+on+hukassa.
Miksi+putkahtelee+uutisia,+kuinka+taaperot+jätetty+sinne+tänne,+että+vanhemmat+pääsee+kapakkaan.
Nämä+nuoret+vanhemmat,+joilla+on+jo+ollut+esikoulut+aikoinaan.
Ei+kuullut+koskaan,+että+omassa+ikäluokassani++pikkulapset+olisi+jätetty+hoidotta+ja+vanhemmat+meni+kapakkaan.
Nuorisoväkivalta+lisääntyy.
Ennen+tapeltiin+nyrkein,+nyt+on+kaikenmoisia+aseita+mukana.
Onko+nyt+sitten+odotettavissa,+että+kun+varhaiskasvatusta+vaan+varhennetaan,+niin+sitten+valtakunnassa+kasvaa++vain+erinomaisia+nuoria+ja+nuoria+vanhempia.
No+hyvä+niin,+itse+en+vain+siihen+jaksa+uskoa.
Liikaa+pannaan+painoa+varhaiskasvatusidealle.+Häivytetään+vanhempin+vastuuta.
Tulee+mieleen+joku+vanha+valtakunta,+jossa+ihmiset+työskenteli+kolhoosissa+ja+lapset+kasvatettiin+yhdellä+muotilla+tiettyyn+ideologiaan.
27.11.2020 15:32
Emme+voi+tietenkään+tietää+Trumpin+tilasta,+mutta+ulkomuoto+näyttäisi+kertovan,+että+niin+psyykkisiä,+kun+fyysisiäkin+ongelmia+saattaa+olla.
Rokote+sinällään+on+hyvä+asia.
Se+mikä+siinä+itseäni+mietityttää+on+se,+että+kun+säilyvyys+tarvitsee,+niin+kymiä+olosuhteita.+Jotta+mitähän+apuaineita+siihen+on+tarvittu,+luulisi+tosin,+että+nekin+olisi+tutkittu.+Mutta+se+narkolepsia+tuli+joillekin+kumminkin+influenssarokotteesta.
En+muista+minkään+muun+rokotteen+kohdalla+puhutun+noin+kylmästä+säilytystarpeesta.
27.11.2020 13:55
Tuota+mieltä+olen+minäkin.
Itse+olin+kotona+lapsen+varhaisvuodet.+Niin+teki+myös+miniäni,+kaikki+neljä+lasta+hoitanut+kotona+varhaisvuodet,+varsinainen+emohahmo+kun+on,+niin+naapurien+lapsia+oli+kylässä+usein.+Monesti+piti+kehoittaa+menemään+kotiinkin+välillä.
Ennen+oli+sanonta,+että+´´on+kun+rahaa+pankkiin+panisi´´+kun+lapsensa+hoitaa+kotona.
Yhteisyyden+tarpeeseen+käytiin+ennen+pari+kertaa+viikossa+päiväkerhoissa.
Koti+oli+kuitenkin+se+kiintopiste.
Onhan+se+nähty+mihin+se+on+johtanut,+kun+kaikki+perheenjäsenet+ovat+päivät+pitkät+eri+paikoissa.
27.11.2020 13:17
En+tiedä+tuosta+laitteesta,+mutta+onhan+defibrillaattoristakin+ihan++´´jokamiehen´´+versio+olemassa.
Verensokerinmittauslaitteetkin+kehittynyt+hurjasti,+tuosta+vaan+ihon+päältä+mitataan.
Kehitys+kehittyy.
26.11.2020 21:09
Mulla+kun+oli+joskus+sellainen+Chevy+Van+ja+itse+vaihdoin+renkaat+siihen.+Oli+siinä+punnerrusta+sihdata+ne+pulteille,+yksi+rengas+painoi+vissiin+kaks+kertaa+henkilöautonrenkaan+verran.
Nykyään+olen+renkaitten+vaihdon+ulkoistanut+pojalle,+korkeintaan+niitä+pyörittelen+ja+pesen.
Polvet+ei+oikein++enää+hyvää+tykkää+siitä+hommasta.
26.11.2020 21:03
Sähköshokkikoito+on+tehoavaa+hoitoa+masennukseen.
Nykyisin+se+annetaan+lyhytkestoisessa+narkoosissa,+jonka+jälkeen+tarkkaillaan+puoli+tuntia+verenpainetta+ja+pulssia.+
Hoidettava+herää+melko+pian.
Näin+tv:stä+tuon+laitteen+esittelyn.+
Voi+olla+hyväkin.
+Lisää+tietoa+tarvitsee+ennenkuin+voi+tehdä+johtopäätöksiä.
26.11.2020 20:19
224 / 315