Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Kiitos Deme.
    Ketjussa onkin paljon hyviä, asiaa pohtivia kommentteja ja aina myös löytää uusiakin tiedonjyviä.
    Pitkään kyllä pohdin, teenkö aloitusta vai en. Nyt tätä aikaa näin talvipuolella kuitenkin on koneellakin viettää.

    Ainahan noita asiattomuuksia sekaan tulee, joidenkin tokaisujen kohdalla mielessäni ihan häivähtää säälinkin tunne.
    Mikä on vialla , kun pitää tuntematonta ihmistä solvata.

    Mitä tuohon maailmanloppuun tulee, niin , jos sellainen joskus tulee, veikkaanpa, että se on jotain, jota ihminen ei osaa edes kuvitella.
  2. Meille kerrotaan taas, että kuluttaa pitäisi, että talouskasvua tulisi.
    Ihmiset kun ovat ruvenneet säästämään.

    Niinpä niin, ikuinen kierre, teet niin tai näin. aina on väärinpäin.

    Tarvitsemmeko me jatkuvasti uusia vempeleitä, uusia vaatteita ym. Siis oikeasti. Emme tarvitse minun mielestäni.
    Tuossapa päivänä muutamana vanhalla ompelukoneella korjailin ja paikkailin kesämökillä arkisin eri touhuissa käyttämiäni vaatteita.
    Hyvin taas kelpaavat ensi kesänä, (jos Luoja suo elon päiviä).

    Tuo ruuan haaskaaminen on kanssa kauhistuttavaa.
    Kun kuulee, paljonko ruokaa haaskataan vuositasolla, ei voi kuin ihmetellä.
    Nykyään, kun ihmisillä on pakastimet, niin niitä käyttämällä voi säännöstellä hävikkiä.
    Esim. itse. kun ostan leivän siivutan (ellen osta valmissivuja), otan siitä käyttöön 1-2 siivua, sitä mukaa minkä päivän mittaan syön.
    Vaikkapa tarjouksesta, jos enemmänkin ostaa, käytän aina pakastamista, niin ettei mene ruokaa pilalle.