Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Siis Eliaanan tuo
  2. Niin, tätä minä juuri tarkoitin, että nykyään ihminen voi itsekin tehdä terveytensä seurannan eteen asioita.
    Minä käyn 2vuoden välein verikokeissa.
    Soitan sairaanhoitajalle, joka laittaa lähetteen. Näin ei lääkäriä tarvitse vaivata. Joka sitten ottaa yhteyttä, jos on jotain häikkiä.
    Saan ihan perusterveydenhuollon kautta näin. Siis en maksa itse.

    Katselin joskus noita paketteja, ainakaan silloin täällä oli vain jotain harvoja kokeita, joita voi itse tilata.
    Sanoivat labrassa silloin, kun asiaa tiedustelin, että tarkoitus sitä laajentaa.
    Taisi olla pääkaupunkiseudun labran sivuja, kun katselin, niin siellä oli kattavia paketteja.
  3. Illankorvaa keski-Suomesta.
    Hetki vierähtänyt täällä käynnistä, aika kulkee lentäen touhutessa ja sukulaisten seurassa.
    Olen tässä nyt muutaman päivän Kisun kanssa kahdestaan.

    Ulkona on jo pussipimeää.
    Sunnuntai-iltapäivällä läksin alatalolle, piti vain käydä emmeitä viemässä.
    Terassille päästyäni kuulin kurkien tulevan, pari auraa tuli peräkkäin.
    Ilma oli suotuisa, niinpä ajattelin, etten lähdekään minnekään, niitä varmasti tulee lisää.
    Rupesin sitten ajankulukseni teräsharjalla kesäkeittiön savupiipun tiilisaumoja putsaamaan sammaleesta.
    Ja tulihan niitä, kurkia 10 erikokoisia auroja lisää. Ääntä pitaen. Komia oli näky.

    Tuota pikkumökin lattiaa piti pojan kanssa uusia, alettiin jo, kunnes havaitsimme, että kaiteissakin on jo lahoa.
    Niinpä päätimme laittaa ensi keväänä koko terassin uusiksi.

    Vanhimmalla pojanpojallani on 3 alle kouluikäistä tytärtä, Tammikuussa tulee 4 lapsi, nyt poika.
    Hän on sitten 6:s lapsenlastenlapseni.

    Tuosta Dalai Lamasta tuli mieleeni, kun kerrottiin, että, kun Kiinalaiset kutsuivat hänet neuvotteluihin, hän kysyi neuvoa valtion oraakkelilta, joka sanoi, lähde, lähde jo tänä iltana ja piirsi kartan, missä oli oikotie Intian rajalle.
    Niin sitten tapahtui, seuruetta suojasi 500 Tiibetin armeijan sotilasta.
    Intia otti Laman vastaan.

    Puolukkametsässä on kanssa aikaa kulunut ja niitä työstäessä, huomenna pitäisi olla pouta, joten vielä menen.
    Käyhän se vähän koipiin tuo metsässä rämmintä.
    Yöllä sain vasempaan reiteen kamalan krampin, meinasin ihan kiljaista.
    Magnesiajuomaa laitoin tänään.
    Käsivarretkin ovat ruvenneet vähän oireilemaan. Se taitaa olla oma vika, kun kaikenmoista pitää olla hääräämässä.

    Minulle jäi taas tuo ´´puuhevonen´´ kun hihna rupesi autosta vinkumaan, poika vei auton, lupasi vaihtaa vesipunpun , hihnan ja kiristäjän. Kyllä se siitä.
  4. Entäpä pitkässä juoksussa.
    Voisiko olla niinkin, että kun ikäihmiset saavat hoidon silloin, kun tarvitsevat, oikea-aikaisesti, niin isommilta kuluilta säästytään.

    Entäpä, jos se vaikka helpottaa myös terv.keskuken jonoja ja hoidon saanti nopeutuu sielläkin ennenkuin sairaudet kerkiää pahenemaan, sekin voi tuoda säästöä.