Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Siinäpä se päivä taas vierähti, niitä näitä touhotellen.
    Miniällä pari vapaata, ovat tuolla alamökillä. Kävivät pari kertää täälläkin.
    3 ahvneta toivat katiskasta. Olivat järvelläkin käyneet yhden ahvenen poika saanut veneen viereen, kun karkasi.
    No ahven tuntuu liikkuvan nyt.
    Miniällä on koira, beagle, täällä se menee nenä maassa Väinöä etsien, hajun perässä.

    Itse olen monena päivänä ´´maalittanut´´ tuota pihakeinua. Sain sen alkuviikosta jo valmiiksi.

    Niin oli viileä kesäkuu, ettei oikein kasvikset lähteneet kasvamaan. Nyt niitä vähän olisi tulossa, vaan katkaisee viileys taas kasvun.
    Mustikoitakaan ei ole, kun siellä täällä. Varsia on kyllä vaikka millä mitalla.

    Täälläpäin ei ole ilveksiä havaittu. Onneksi Väinö ei mene kovin etäälle.
    Tulee huudettaessa aina melko pian.

    Ikävää, että Hillan ketju on taas kerran pahaa kylvöä osakseen.
  2. Illankorvaa kaikille tuolilaiselle.
    Pari-kolme kertaa olen viimeaikoina ´´harsimalla´´ kommentteja lukenut, mutta kommentointiin ei ole energia riittänyt.
    Niin on tuota touhua ollut. Tässä kun on myös pienten syntymäpäiväjuhlia, kesänlapsia monta.
    Polttopuuta pojan kanssa kimpassa tehty. Pari isoa mäntyä omenapuiden takaa.
    Itse kaadoin toisen ja poika toisen. Yhdessä työstettiin.
    ´´Puuhevosella´´ tuotiin pöllit ja rangat ylämökille , missä konehommat onnistuu.
    No nuo hommat olivat alhaalla.
    Tässä ylämökillä ei nyt viitsi moottorisahan kanssa mellastaa aamupäivisin. kun mökkinaapurin kaupunkiasunnon naapurissa on remontti ja hän tekee työtä öisin, niin hän on täällä, että saa nukuttua yövuorojen välillä.

    Kävin paikallisella Tokmannilla vaihtamassa tyhjän kaasupullon täyteen.
    Ei ollut eka kerta, mutta aina olen saanut hyvää palvelua, paitsi nyt.
    Nostin tyhjän pullon autosta ja vein kopille. Auto vieressä.
    Myyjä veti kopista (noin 30v) pullon kopin reunalle, kävi seisomaan siihen vierelle ja sanoi minulle, vanhalle naiselle, nosta tuo itse.
    Järkytyin niin, etten osannut mitään sanoa, 11kg pullo painaa aika paljon täytenä , nostin sen autooni ja läksin pois.

    Poika on koiransa kanssa alamökillä.
    Koira yrittää aina ´´pussailla´´ Väinökissaa, joka ei siitä oikein tykkää. Muuten tulevat kyllä hyvin toimeen.

    Pimeys jo yön valtaa. Väinö on ulkona, pitänee laittaa terssille valo, jotta näkee koska tulee.
    Kävimme hammaskiven poistossa, 2 syöpymähammasta on taas. Pitänee viedä hoitoon , ennekuin kipu yllättää. Lääkäri antoi kyllä ohjeet.

    Rauhaisia elämänpäiviä kaikille meille vanhoille.
  3. Kyllä saa.
  4. 😁
    Vai, että oikein käräjät.
    Ei siitä mitä tule. Ajattele nyt, ensimmäinen kiista tulisi jo siitä olisiko puh.joht. sininen, musta vai ano.