Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juurikin noin.
Olimme kerran tavaratalon kassalla.
Veljeni oli minua muutamnan ihmisen edellä.
Hänellä oli vaikeuksia kaivaa niitä rahojaan. Nurinaa alkoi kuulua jonosta kun kesti.
Sanoin sitten nurisioille, että hän ei näe kunnolla ja on silmäleikkausjonossa.
Kyllä jonottajat heti ymmärsivät asian.
Monasti on niin, että , että tieto lisää ymmärrystä, vaan kukapa tiedon jyvää olisikaan joka paikassa jakamassa.
Sitä vaan ei tulla ajatelleeksi omien kiireiden keskellä. ettäkaikki kanssaihmiset eivät ole varustetut niin hyvillä aistihoksottimilla. kun me kaikki olemme 20-30-vuotiaina.
11.06.2025 23:29
Perusluonne säätelee ihmisen käyttäymistä.
Elämän varrella taas vaikuttavat erilaiset elämänkokemukset.
Aina voi valita, miten asioihin suhtautuu.
Ihminen, joka kykenee oppimaan vaikeistakin kokemuksistaan, pyrkien parenpaan.
pystyy avartamaan maailnkatsomustaan.
Hän, joka ei opi elämästä, saattaapi katkeroitua, tulla ilkeäksi, etsiä syitä aina toisista ja yhteiskunnasta.
Sisäelimien sairudet, eivät ilkeyttä tuota, mutta viha ja jatkuva ilkeys voi tuottaa kehon sairauksia yleensäkin.
Jatkuva epätasapaino mm. hormoonien erittymisessä edistää sairastumista.
Niin kehon, kun mielen.
08.06.2025 21:10
Minäkin ajattelin samaa. En kyllä tiedä mitä tuolla kommenttien lähettämisen kommentilla haetaan.
Kuluttaisit aikaansa sen vihreän uusi-merkin palauttamiseen. Löytäisi helpommin uudet kommentit.
Kyllä minäkin palstalle olen päässyt tämän selaimen kautta jossa nyt kirjoitan, mutten tuon, joka mulla on oletusselain. Väliin pääsee kaikilla.
Taitaa riippua siis selaimesta, en tiedä.
31.05.2025 20:47
Kyllä kirjaudutaan, mutta ei kirjautua voi, ellei palsta avaudu.
Itselläni on kirjainmerkeissä 80+-palsta.
Näkyviin tulee kolme kohtaa, käyttäjä, Helsinki, Suomi24, vika-ilmoitus ja se on aina Suomi24, joka on punaisella merkitty.
31.05.2025 14:19
Aika harvoin ostan suola- ja muita maustekurkkuja.
Joskus isosta pöntöstä pari.
Kurkun taimia kasvamassa. Kurkut parhaita sinällään tai etikkaliemeen tehtynä.
Tarjosin keväällä syksyllä säilöttyjä kurkkuja pojantyttärelle ja miehelleen.
Sanoivat, että kun kurkut ovat suolaisia.
Sanoin, ei näissä ole, kun ripaus suolaa liemessä.
Maistoivat ja olikin hyvää. Kyllä kelpasivat.
31.05.2025 14:05
Miksi Suomi 24 ongelmat koskisi vain rekisteröityjä, eikä anonyymejä.
Olettaisin, että ihan samoja kanavia molempien kommentit kulkevat.
31.05.2025 13:51
Mainitsit
30.05.2025 22:38
Touhun päivä ollut, niin ylhäällä, kuin alhaalla.
Maton pestyäni rannalla, läksin koeajolle uudella veneellä. Vihdoinkin, vain pikkuväreinen järven pinta oli. Nykyään, kun aina tuulee.
Vakaalta tuntuu, uskaltaa jälkipolvetkin päästää , no nehän ottaa sen sähkömoottorin. me vanhat tykkäämme soutaa.
2 lokkia oli laiturilla kun menin, kamalan ison kokosia. Koko illan metelelöivät jossakin.
Oikean käden olkapää ei ole oikein touhuamisestani tykännyt. Välillä sattuu ja menee jumiin. Hetken kun lepää taas on parempi. Joku pienikin asento niin tykkää kyttyrää.
Promesakin jäi katsomatta, kun maalaushommaa tein ja siivosin piha-aluetta alhaalla.
No katson huomenna uusinnan.
Sadettakin lupasivat huomiseksi. ehkäpä vähän muutenkin pitäisi huilata.
30.05.2025 21:25
Mainitsin tuon postin toiminnan.
Nykyään se vaan on niin, että se mikä luukusta/laatikkoon tulee, ei enää olekaan tuntemamme postin toimittamaa.
Muistan. kun eräs lehti , joka ennen tuli päivällä, alkoi tulla 3 aikaan aamulla.
Kysyin kantajalta asiaa. Sanoi, että kaikkea ei enää kanna perinteinen posti
30.05.2025 21:05
Minun muistini mukaan, iso osa solukoista uusiutuu noin 7 vuodessa.
Eri elimissä tosin tahti on erilainen.
Luusto esim. uusiutuu 10 vuodessa.
Vanhalla ihmisellä muistaakseni on niin, että soluja kuolee enemmän, kun uusia syntyy.
Kun katsoo omaakin nahkaansa, niin siltä se näyttää.
Tuota en ole kuullut, että joku numeroin mainittava ikä olisi alttiimpi sairastumiselle, kuin joku toinen ikä.
30.05.2025 14:20
Ovat ne kyllä vähentyneetkin viimeisen 5-10 vuoden sisään.
Nivelkremppaa tuppaa olemaan
ja lihakset menettäneet tomeruuttan.
Pruukaan sanoa, että noh, siinä missä voimat loppuvat, sisu alkaa.
Sitä vain pitää muistaa olla kiitollinen jokaisesta päivästä, kun vielä omillaan pärjää, voi tulla päivä toisenlainenkin.
28.05.2025 22:19
Illankorvaa vaan.
Istahdin tähän uutisia katsomaan sängyn päälle.
Rupesin tuossa hiomaan tuvan ikkunoiden alareunoja hiomaan, kun olivat vähän epämääräisen näköiset. Maalata vielä täytyy joku päivä.
Innostuin siinä sitten pesemään ja verhojakin vaihtamaan.
Isoa ikkunaa kun aukaisin, en ollenkaan muistanut, ettei toisella reunalla olekaan sananoita, oli vaan ikkunateippiä reunan päällä.
Ikkuna rupesi kallistumaan alaspäin, kun teippi rupesi irtoamaan, kun toiselta reunalta avasin.
Hoksasin asian ja sain juuri kiinni, ennenkuin romahti lattialle.
Väinö istui terassilla toisella puolen ja katseli pää kallellaan, että mitä se muori puuhaa.
Päivällä huitaisin parikymmenmetrisen lepän nurin ja työstin sen puuplassille asti, just sain valmista, ennenkuin alkoi satamaan.
Kyllä nuo lokit sitten kakkaa. Airon päälläkin oli kymmenen lökää rivissä.
Koneita on lennellyt pari päivää hävittäjistä pienkoneisiin ja helikopterikin lenkin päivässä tekee.
Joskus on sellaisiakin päiviä, että ilmaliikennettä on enemmän, kun autoliikennettä.
Ens maanantaina on Tokmannilla kompostitarjous, pitänee se hakea.
Joissain kunnissa ovat jo kierrelleet tarkistamassa, noudatetaanko uusia määräyksiä.
Täälläkin varmaan tulevat, kyttäsi ne lentokoneella kaikki rakennuksetkin.
28.05.2025 21:05
Enpä ole vettä pelännyt koskaan.
Uimassa käynyt pikkumuksusta alkaen.
Keran oltiin vähän toisellakymmenellä ja naapurin muksujen kanssa soudettiin ruuhi keskelle järveä (pieni järvi) kaadettiin se ja hypittiin veteen sen päältä.
Äiti tuli rannalle ja oli ihan kauhuissaan ja huusi, että pois sieltä.
Mikään talviuimari en ole, saunasta päin kävin tänä vuonna ekakerran järvessä pyörähtämässä 30.4. muutama kerta on tullut käytyä. Kylmäähän se vesi on.
28.05.2025 16:14
Selain on siinä, kun avaat koneen.
Pojanpoika on laittanut mulle kuvakkeet 3 selaimesta., tuohon näyttöön. Chrome (google), Edge (microsoft) ja Brave.
Käytän tavallisesti Bravea ja aina tällä sivulla, koska siinä on sisäänrakennettu mainostenesto.
28.05.2025 14:27
Minullekin tuli aina ilmoitus, että huono portti S24, eikä auennut.
Sitten kokeilin vaihtaa selainta ja sitten aukesi.
Kyllä vihreys lisääntyi sen sadepäivän jälkeen. Näyttää tuometkin lisääntyneen, kun monessa paikassa kukkii.
Alatalon vieressä huomasin, että linnunherne kukkii ja kohta rohtoimikkäkin aukeaa.
Uudemmassa omenapuussani on runsaasti kukki, vaikka puu on vielä pieni.
Vuoden vanhenpi puu, ei kukkia jaksanut tehdä, toipii vasta jonkun, luultavasti peuran hyökkäyksestä toissavuonna.
Lejtiä jo tehnyt runsaasti, ovat saaneet olla rauhassa, kun korotin verkkoaitoja syksyllä.
Vein ruusupensaan alun ylhäältä alas, saa nähdä kotiutuuko.
Väinö on ahkera ulkoilija, kun säät suosii, nyt nukkuu tuossa jalkopäässä.
Käkikin kuuluu kaiken aikaa.
27.05.2025 22:06
Lämpö löysi jo tännekin keski-Suomeen. Alarajalle. Eka päivä, kun T.paidalla pärjäsi.
Kuikat huutavat ja lokit mokomat paskovat joka puolelle.
Rentukat kukkivat rannassa. Keltakurjenmiekoikkojen lehdet jo terhakkaina nousevat.
Metsäorvokki ja metsätähtikin jo herännyt, kuin myös ketunleipä.
Seuraavalle saunakerralle jo saan vihdan. Yleensä laitan eri puiden lehtivarsia, koivu kuitenkin pääasiallisena.
Kevät on siitäkin ihanaa aikaa, kun ei vielä ole hyttysiä. Tänään toki tapasin ensimmäiset, kun menin metsän reunaan
Pihassa niitä ei vielä näy.
Iloitaan kesästä, eläkäämme tässä ja nyt.
26.05.2025 23:39
Kappas kello lähentelee puolta 11sta iltayöstä.
Mannut ovat hiljenneet, pääsin lempipuuhiini, kun molemmat mökit siivosin ja muutakin pikkujuttuja tein.
Tuota Hillan kompurointia jäin miettimään. Itse olen ruvennut ajattelemaan, että, jos tärkeää asiaa, soittaa uudelleen tai laittaa tekstarin.
Mukava kuulla, että korppiksella jo paremmin sairausasiat menee. Onhan se aika kivinen tie ollut.
Tuomi kukkii, huomasin. tuulenpuuskia riittää, vaikka tänään jo lämpö nousi 20 asteeseen.
Kunhan tuuleton iltapäivä tulee, lähden uudella veneellä koekäytön tekemään.
Katiskan otin järvestä, ei mitään liikettä pariin päivään ole ollut.
No nyt on pari viikkoa hiljaista. Väinön kanssa kaksin ollaan.
Sitten alkaa vilske lisääntyy.
Veljen kanssa jo suunniteltiin, että kun mökit täyttyy, mennään sitten vanhalle pirtille.
Tapanamme on tilaa antasa jälkeläisille, silloin, kun heillä vapaata on.
Meillä, kun sitä on nykyään aina.
Ja ihan mukavaa on vanhalla kotitilallakin välillä olla.
Sellaista, valoa riittää, vaikka on jo iltayö.
26.05.2025 22:39
Veljelläni ja minulla on vanha kotitalo myös tallella, siellä ei kanssa naapureita ole näköetäisyydellä, että saunasta voi vilvoitella ihan nakuna.
Kalansaalista on tullut, syötävän kokoisia ahvenia 8 kappaletta.
Pistin ne pakkaseen hetkeksi, huomenissa tulee veli ja poika, paistellaan porukalla.
Alamökillä kastelin puut, pensaat ja kukat ja täytin kaikki mahdolliset vesiastiat. Aika mennä humpsahti 40 min. oli aggrekaatti päällä, kun vettä nostin.
Väinö mulla on aina mukana, nyt ulkoilee koko päivät, kun on ollut hyvää ilmaa.
Mietin tuossa, vaikka vielä on voimia jäljellä, niin tiedä häntä, onko sitä aikaa kovinkaan paljon jäljellä. Isäkin lähti 72v ja sisar oli kuukautta vaille 60.
Äiti eli 85vuotiaaksi.
19.05.2025 19:47
Todella paljonti samaa mieltä noista lauluista ja viisuista.
Minulla on onni ja ilo, olla täällä kaupungin maalaiskunnassa, korvessa järven rannalla.
Siemeniä piilottelin, lämmitin saunan ja järvessä pyörähdin.
Ketään ei ollut vastarannalla, joten ns. aatamin asussa istuskelin terassilla saunan jälkeen.
Ymmärrän myös olla kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka täällä viettää saan.
Voihan tulla aika, että kaikki on ohi ja hetkessä.
17.05.2025 22:17
Iltapäivänpuolta.
Piti tulla huilaamaan, kun hiki tuli lapion varressa.
Noita ryijyjä rupesin miettimään.
Vanhalla tilalla on äidin tekemä ruusuryijy ja jossain siellä vintillä käärössä joku äidin perimä ryijy, ikää taitaa olla jo sadan vuoden kieppeillä.
Itselläni on kerrostalossa Susi ja Punahilkka, sitä tein lapsena äidin kanssa yhdessä.
Tuossa mökin seinälläkin on joku ryijy, jotain vähän tuoreenpaa mallia, tosin ikää silläkin jo alkaa olla.
Minulla on tallella se ryijyneula. Olen sillä joskus tehnyt koristetyynynpäällisiä säkkikankaalle.
Tuo Väinökin viihtyy pihalla nyt, kun ilma parani, ei tuulikaan riehu kovasti.
17.05.2025 14:06
30 / 333