Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6445
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen voi tehdä ihan netissäkin.
Netistä löytyy kyllä ohjeita. Maksaa jotain alle satasen.
Voi sen asianajajallakin teettää, mutta tulee varmaan paljon kalliimmaksi.
30.08.2024 14:16
Olen tehnyt edunvalvontavaltuutuksen pojalle ja itse olen valtuutettu veljelleni ja poika toissijainen.
Noh, minulla on hyvä, kun on vain yksi perillinen, mistään ei tarvitse kenenkään kanssa riidellä ja hän on myös veljeni perillinen.
Justjuu. Se on sitten 4kg hauki, jonka sain kello oli silloin 17sta. Sitten lämmittelin saunan alatalolla niinkuin aiemmin jo ounastelin.
Kyllä se järvivesi oli viilentynyt, mutta kyllä siinä vähän pyörähdin.
Onhan se jo syksyä , kun pimeys jo peittää maan näin. vaikka kello vasta 21 näyttelee.
Mutta sitä tuolla katselin, että ei paljon ole vielä keltaista puissa. Yleisilme on ihan vehreä.
Mukavaa illanjatkoa itse kullekin.
29.08.2024 21:10
Just, kun tuon tekstini lähetin, kissa tuli sisälle.
Niinpä välähti, nyt meenkin kaatamaan ne 2lepänhujoppia.
Tuumasta toimeen, pistin ne
nurin ja pätkiksi, nyt oon ihan reporankana tässä sängyllä.
No saunapuitahan niistä tulee hyvä kasa.
Tämmöstäkin mä luin aamusella.:
Kaksi hevosta söi nyytyllä ruohoa. Kolmas tulee juoksujalkaa paikalle; ´´äkkiä lipettiin täältä. isännältä hajos traktori.´´
29.08.2024 14:39
Kaunis lämmin päivä tänään täällä ja vissiin muuallakin.
Eilen kävin asioilla.
Kotona laitoin pyykkikoneen päälle. Viimeksi jo piti aika meteliä, nyt rämisi jo siihen malliin, etten uskaltanut antaa lingota. Keskeytin ohjelman ja huuhtelin käsin ammeessa.
Uusi kone on sitten hankittava, vaan onhan tuo vanha jo yli 15 vuotias.
Sain sen samaan kauppaan aikoinaan, kun tuon asunnon ostin. Ei nuoripari halunnut kaikkea painavaa raahata pitkää matkaa uuteen kotiin.
Aamulla keitin maijalla puolukkamehua ja äskettäin hain jo pari litraa uusia.
Sunnuntaina 3-vuotispäivät. Käynkin ekaa kertaa sitten pojanpojan perheen uudessa kodissa.
Suunnittelen tässä järvelle menoa iltapäivällä, saunan lämmitystä ja kaipa sitä vielä järveenkin pulahdan.
On noita lasten ja nuorten väkivaltatapauksia jonkun verran tullut tiedotusvälineistä kuultua/luettua.
Eivät alaikäiset ennen puukkojen kanssa kulkeneet. Eivätkä samanikäisten päälle käyneet ja kaikkea ryöstäneet.
On toki muistettava, että suurin osa on ihan normilapsia ja -nuoria.
Osa voi pahoin ja tietysti se myös julkisuudessa näkyy.
Ongelmahan on enimmäkseen pääkaupunkiseudulla ja isommissa kaupungeissa.
29.08.2024 13:59
Jokunen aika sitten lapsuudenaikaisessa kotikunnassani oli kanssa raakkupurosta polemiikkia.
Ei juuri taimeniakaan siellä ollut.
Se lienee jo kunnostettu.
Tuo keskustelu on kyllä kummallista. Toinen toistaan arvostellaan, ministerikin jo sai osaansa.
Säännöksiä kiristää ym.
Eikö tärkeintä olisi jakaa oikeaa tietoa ihmisille, että kansalaiset heräisivät ajattelemaan, miten kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pienikin luonnon osanen kuuluu systeemiin, vaikuttaen näin myös ihmisen hyvinvointiin.
Pelastan kimalaisia vesiastioista usein, kun peijakkaat sinne menevät.
No onko sillä yhdellä kimalaisella nyt mitään merkitystä. Kyllä on.
27.08.2024 17:17
Koneenkuljettajan keskustelusta tämän silminnäkijän kanssa, sain vaikutelman, että oli välinpitämätön asian suhteen.
En jaksa uskoa, että olisi ollut tietämätön, työkoneissahan on hienot tietokoneet, joissa kaikki maastonasiat ovat kerrottu.
Kaikki ihmiset eivät vain ole sisäistäneet sitä asiaa, että, jos luontoa ei ole ja ekosysteemi ei toimi, niin ihminen kärsii ja lopulta häviää.
Asioista kerrotaan usein irrallisena. Itsekin tiesin raakuista ja niiden suojelusta, nyt kuulin, että suodattavat vettä.
Hehkutetaan tai haukutaan järeällä voimalla jotakin, eikä todellisuudessa tiedetä, miten asiat liittyvät toisiinsa ja mitä ne vaikuttaa jos on liikaa tai liian vähän.
Esim. kaikki tietävät hiilidioksiidin, siitä on tehty kamala pahis jota toitotetaan ja vain liika on se paha asia.
Elämä loppuisi ilman sitä.
27.08.2024 14:32
Jotkut haluavat henkilökortinkin, kun se on arjessa mukavanpi, kun mahtuu rahapussin korttikoteloon. Passi ei.
Itse hain henkilökortin, koska minulla ei ole passia, enkä sitä tarvitse.
Kumpikaan ei itsessään ole pakollinen, mutta joitain asioita ei pysty hoitamaan, ellei ole jompaa kumpaa.
26.08.2024 20:07
Juuri keväällä hain henkilökortin ekaa kertaa.
Olisin voinut noutaa sen lähimmältä R-kioiskilta tai postista, jos minulla olisi ollut voimassa oleva passi (ajokortti ei kelpaa) tai joku läheinen, jolla on henkilökortti, jonka voi sitten valtuuttaa.
No passia ei ole ja läheiset 100km päässä.
Niinpä hain kortin itse poliisilaitokselta.
26.08.2024 17:28
Ensinnäkin se oman asunnon säästö vaatii myös monilta vyön kiristystä.
Mutta kommentistasi tuli mieleeni se, että ehkäpä tuokin asia on eritavalla riippuen siitä, mistä alueesta on kysymys.
Siis jos verrataan pääkaupunkialuetta muuhun Suomeen.
25.08.2024 22:18
``mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto.´´
Juurise, että ei ole murheita mistään, asuu vaan.
Tulee putkiremontit, kattoremontit, julkisivuremontit, parvekeremontit, ikkunaremontit ym. ym. Maksa sitä maksa tätä loputtomiin.
Maksa laajakaistaa vaikket tarvitse, maksa luksussaunaa vaikket ikinä käytä.
Yhtiövastike voi olla 300-400 ja lainavastikkeet yhtä paljon.
Se on vaan sillai, että omistusasunnon omistamisessa ei ole mitään kadehdittavaa.
Moni vanhahan on tehnytkin niin, että myy asuntonsa, siirtyy vuokralle ja käyttää pääomansa oman loppuelämänsä elämän helpottamisen ja myös nauttimiseen.
25.08.2024 22:04
Ihan kauhistutti tuo Tepan ketomus.
Nykyään, kun on kaikenmailman huumehörhöjä ym. joille ei järkipuhe sano mitään, ei passaa mennä väliin.
Toimia juuri niin kuinka Mira sanoi tuolla aiemmin.
Ehkä se oli spontaani reaktio. Jos ihmisen mieli on erittäin oikeudentuntoinen, näin voi tapahtua.
Toivottavasti kyseinen henkilö toipuu myös henkisistä vammoistaan. Myötätuntoa, vaikka ilmojen halki.
Niin vain säätiedot menivät pieleen. Eilen oli paljon hienonpi ilta, kuin tänään.
Tänään piti olla selkeää, vaan kuinkas kävi sadetta ja ukkosta viikon hehkutuksen jälkeen yhtäkkiä povattiin.
No sadekuuroja tuli, alatalolla saunoin ja kyllä vaan pari kertaa järveäkin syleilin.
Naapurissa kävin, ostin vähän yli pari mottia koivuklapela. Toi vähän päästä.
Pitkään juteltiin niitä näitä hänen ja vaimonsa kanssa,
Täällä maalla ovat nuo naapurit niin mukavia.
Pari suurta lintua oli tiellä, kun kotimökille ajoin. Ilmeisessti metsoja.
Tiemaksuistakin puhuttiin, huomasin itsekin, että kovin oli noussut.
Ymmärrän sen, miinukselle oli jäänyt eräitä töitä, onneksi voi tuttujen urakoitsijoiden kanssa sopia.
Maalaiselämässä on monta konkeloa. Talvinen kaupunkielämäni on paljon yksinkertaisenpaa, joskin joskus ajattelen, että helponpaa olisi asua vuokralla, kun omistusasunnossa.
25.08.2024 20:34
Tässä oikeaa tietoa asiasta.
https://www.pinena.fi/mannynkuoriuute/
24.08.2024 23:12
Ei ole kysymys mistään pirtelöstä.
Ota selvää asiasta ennekuin vähättelet.
Otsikko oli, kun ruoka ei tahdo maistaa.
24.08.2024 16:33
Valmistustapata on perinteinen, luomutuote.
Kyllä on tutkittu, useita yliopistotutkimuksiakin on mm. Turun yliopistosta.
Tietoa löytyy googlaamalla.
Kyllä käytän itse päivittäin.
Sitä myydään esim. luontaistuotekaupoissa, tavarataloissa. Itse ostan omalla paikkakunnallani ihan K-kaupasta, missä teen ruokaostokset.
24.08.2024 15:04
Ravintorenkaan havujuomasta saa tarvittavat hivenaineet.
23.08.2024 23:00
Vaikea on tiesi ollut ja niin nuorena sairastuit.
Tuo on usein se ongelmavyyhti, kun kun yhden asian hoidot ei sovi toisen asian kanssa yhteen.
Panadol ei tosiaan paljon auta silloin, kun vaivat ovat isompia.
Muuta ei tule nyt mieleen, kun, että nykyisin on näitä kipuklinikoita, jotka ovat erikoistuneet kivun hoitoon.
Sen enepää en tuosta tiedä, mutta luultavasti lähetteen sinnekin tarvitsee.
Jaksamista Sinulle.
23.08.2024 22:56
Fibromyalgia on pehmytosakudosreuma, se on krooninen sairaus. Se voi oireilla hyvin monilla kehon alueilla. kuten liikuntaelimissä.
Siihen on olemassa kivupualievittäviä lääkkeitä ainakin nykyään.
Minulla oli aikoinaan työkaveri, joka sairasti sitä, oli pitkiä sairaslomia ja oireili varsinkin nivelkipuina.
Lihasreuma on sama, kun polymyalgia.
Kortisonia on myös tabletteina ja esim. kipuileviin polviin voidaan antaa suoraan ruiskeena. Lääkärin määrämänä tietenkin.
Kortisonihan on tulehduksen sammuttaja, siksi monikäyttöinen, mutta on myös sivuvaikutuksia, niinkuin käikillä lääkkeillä.
23.08.2024 21:48
Scheriproct on hyvä ´´pakoputken´´ vaivoihin. Itsekin olen toisinaan käyttänyt.
Kortisoonia käytetään useissakin sairauksissa, sitä on monissa voiteissa myös.
Sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön, vaan kuureittain.
23.08.2024 20:12
Aurinkoinen aamupäivällä tuli esiin ja ulos houkutteli.
Niinpä sitten sen sirkelin ja halkaisukoneen esille kaivoin.
Rattoisasti on päivä mennyt ulkoilmassa.
Väinökissakin tuli puol11 illalla sisälle ja kun puol9 aamulla nostin itseni sängystä ylös, kissakin heräsi. Yleensä tule jo aiemmin sisälle.
Se on kyllä kiva kissa, tulee kun kutsun, eikä häiritse yöunia.
Aurinko on paistanut koko päivän ja 21 astetta lämmintä, juuri minulle sopiva sää.
2kurpitsaa on alhaalla vielä kasvamassa, saa nähdä kuinka kasvavat, riippuu tietysti keleistä.
Kurkkujen kasvu on hidastunut. Muutama pieni siellä on.
Puolukat alkavat olla kypsiä, josko ensiviikolla olisi sen homman aika. Pitää muistaa hillosokeria ostaa.
Se tuo muisti on aikas monimuotoinen asia. Vanhemmiten ne aivotkin muuttuvat ihan meillä kaikilla.
Muistimme unen aikan erittelee mikä on tärkeää ja jää pitkäaikaismuistiin.
Mitä paremmin saa nukuttua ja mitä enemmän käyttää päätään ja yleensä liikkuu, sen paremmin se muistikin toimii.
Asioita tutkineet sanovat, että ristisanojen teko ja vieraan kielen opiskelu ovat mannaa aivoille.
Joten ilta saapuu ja yö koittaa, nukkukaa hyvin.
23.08.2024 17:26
Kiitos varoituksesta, ihan suupielet kääntyivät ylöspäin, lukiessani.
22.08.2024 16:35
45 / 323