Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinpä, kyllä näissä jutuissa ymmärtämistä vaaditaan, että kaikki pysyy ajan tasalla ja turvassa.
Onneksi mulla on tuo pojanpoika tietotekniikan ammattilainen, se huolehtii nämä koneasiat.
Itse olen kyllä ihan digitumpelo.
18.03.2025 21:19
W10 tuki loppuu lokakuussa 2025 tällä tietoo, eli ilmaisia päivityksiä, tietoturvan korjaamista ei saa.
18.03.2025 19:59
Niin, rokotukset ainakin pitää olla ajantasalla ja hammashoidot.
Sairauksia jos tulee, kaikki maksaa, eikä ihan vähän.
Koronan aikaan, ihmiset ottivat koiria ja kissoja seurakseen, eivätkä ollenkaan ymmärtäneet vastuutaan. Eivätkä käsittäneet, että hoito maksaa. Jo pelkästään ruoka ja vessatarpeet.
Onneksi useimmat kuitenkin ymmärtävät.
Eivät eläimet ole leikkikaluja.
18.03.2025 15:01
Tein siinä pienen lenkin, aurinkoinen paistelee,5 astetta lämmintä, kevään elkeitä, vaikka lunta täällä kyllä vielä on jonkin verren.
Eilen, kun tämä kone oli sylissä, niin Väinöpä tulla patsasteli näppäinten päältä.
Hups, linja katkesi, vaikka känny näytti, että yhteys on päällä.
Hetken siinä pähkäilin, mitä tapahtui. Sitten hoksasin, että kissa oli astunut lentotila-näppäimen päälle.
Hilla tuossa aiemmassa aloituksesssi puhuit siitä, miten kannattaa nauttia, kun asiat on hyvin ja sen voi kertoakin.
Samaa mieltä, ei se ole keneltäkään varastettu, jos kokee, että vielä pärjää arjessaan omin nokkineen, ainakin enimmäkseen.
Koskaan ei tiedä mikä seuraavan kulman takana odottaa.
Meinasin tuossa maksaa sähkölaskua, kunnes hoksasin, ettei tarvitsekaan.
Oli nollalasku, kun mökillä se syksyn myrsky kesti yli 12 tuntia, tuli hyvitystä yhteensä vähän yli100 euroa.
18.03.2025 14:10
Ai, sekö se olikin. Ei vaan pään syövereistä löytynyt.
Kiitti kun virkistit muistiani.
17.03.2025 22:30
Lauseen muistan lukeneeni jostain, en kyllä yhtään muista, kuka sen sanoi.
Vaan voihan sitä olla joku muukin aurinkokunta jossain, jossa on vielä viel suurempi hulluus vallalla, kun täällä.
17.03.2025 22:03
Käsittääkseni. kysymys ei ole mistään nikottelusta, vaan päivitysten saatavuudesta, tietoturvasta.
17.03.2025 21:57
Pojanpoika tsekkas mun tämän läppärin.
Ei ole kaikkia niitä ominaisuuksia, mitä se 11 tarvis. Vaihtoi toisen ohjelman, mikä itsellään on ollu jo monta vuotta.
Sanoi, että paljon voi vielä W muuttua ennen lokakuuta.
Ihmiset ei kuulemma oikeen tykkää, että sen takia tulee lisää jätettä.
Nyt jo tulee elktroniikkaromua, kun teräväpiirto tulee tais olla tämän kuun lopussa.
Ihmiset joutuu ostaan telkkareita, kuka niitten uusien digiboksienkaan kanssa rupeaa pelaamaan.
No itselläni on 1, 15v vanha telkku, jonka vien pois. Noissa parissa muussa näkyy lukevan se HD.
17.03.2025 15:00
Olen tässä vähän kiikunkaakun koneineni, kun kissa oli valloittanut tuolini, kun olin 50min, ammeessa lötköttemässä ja kuuntelin radiota.
Kun tuolini valloitin takaisin, tuossa tuo on sylissä pötköttämässä.
Kaukana on ne ajat maalla varsinkin, kun posti kanettiin kotio.
Veljeni katoi postia 15-vuotiaana traktorilla ajaen. Melkoisia metsätiepolkuja, ei autolla olisi silloin päässytkään varsinkaan talvisin. Pieni osuus kulki ns, pikatietä, jossa joutui pari kertaa ratsiaan. No oli kortin ajanut maatalouskolussa, joten kaikki hyvin.
Hyvää jatkoa Sinullekin Neeasa, olet aina niin rauhaisan myönteinen.
15.03.2025 20:25
Tuulista päivää.
Touhotuspäivä tänään.
Aamulla aloin imuroimalla.
Läksin sitten asioille 5 paikassa kävin plus mökille vein hiirenloukkuja. Kamerassa näkynyt hiiri sisällä.
Aina ne jostain sen tiensä kaivaa, vaikka kuinka yrittää tukkia kaikki mahdolliset kolot.
Ajoin auton rapun eteen, kun oli tavaraa sisälle. Vanha rouva rollan kanssa yritti sisälle.
Ovikin painaa, niinpä loikkasin autosta, ovea auki pitämään.
Sitten kun nostelin tavaroitani autosta, tuli yläkerrassa asuva mies lenkiltä ja heti kysymään, tarvitko apua.
Kiittelin tarjouksesta, hissille niin lyhyt matka, etten tällä kertaa tarvinnut.
Hyvän jakaminen kasvaa, niinkuin pahankin.
Sitten kun sain tavarat sisälle ja keitin kahvit, istahdin sitten tuoliin, salamana Väinö sylissä ja sitten ´´leivotaan´´ on se sylivauva.
No kohta syön makkarasoppaa, en ole aikoihin sitä tehnytkään, nyt tein.
Huomasin, että mullahan on pakkasessa mustikoita, mustikkapiirakka voisi olla hyvää, tiedä jaksanko tänään enää tehdä.
Aamulla sain pojanpojan 1 matkavideon, laittaa vielä lisääkin.
Olivat mm. jossain kalastajakylässäkin. Mielenkiintoista katseltavaa ja poika kun selittää koko ajan mistä kyse.
Ihmisten tunneskaala on kaikkialla sama, mutta elämäntavat vaihtelevat olosuhteiden myötä.
Leppoisaa lauantai-iltaa.
15.03.2025 17:02
3 päivää, kun olin muualla, niin sillä välin talvi tuli tänne takaisin.
Hilla, kiitos aiemmin laittamastasi myöteisestä maininnasta.
Eilen katselin pojanpojan videota siltä heidän reissultaan. Olivat Ho Chi Minh´ issä.
Kyllä siellä oli väkeä. Paljon moottoripyöriä.
Sanovat, että kyllä siihen kaaokselta vaikuttavaan menoon pian tottui.
He menivät retkellään halki Vietnamin.
Hybririautonsa hajonnut pojan vävyltä. Päätyivät sähköautoon, kun kesäaikaan saavat virtaa hyvin paneleista, tulee halvemmaksi kulkeminen.
Pojantytär kauhisteli, että pitää vissiin käydä joku kurssi, etupaneelikin täynnä kamalasti kaikenlaisia toimintoja ja ei hän ehtinyt kun istuun, niin se lähti jo käymään itsellään.
Mulla taas tämän koneen kanssa. kun hävisi mainoksen esto, sain sen laitettua takaisin. Mutta silti lykkäsi mainoksen alkuun.
Microsoft uhkaa että ei tueta syksystä alkaen enää tätä 10, tyrkyttää taas uutta versioo.
Pojanpoika sano, että yrittävät laittaa, että pääsevät mainoksenestoista ohi.
Vaihtoi mulle semmoisen alustan tähän, jossa mainoksen esto on automaattisesti.
Sanoi itsellään olleen jo monta vuotta se versio.
Ostin sellaista kotimaista kalasäilykettä, kun kaurakala. Muikkua ja kauraa.
Oli hyvää, minun mielestäni päihittää tonnikalan.
Kiva kuulla, että Korppiksella on terveysasiat menossa parenpaan päin.
Liekolla vielä näyttää harmia olevan.
Tuo siinä on hankaluutena, kun joutuu toiseen raajaan tukeutumaan enemmän, sekin rasittuu.
Itselle kävi vähän vastaavalla lailla, silloin, kun oikea polveni rupesi vihoittelemaan ja vasenta jalkaa rupesin treenaamaan, että saisin enemmän tukea siitä.
Viime syksynä piti siihenkin polviside laittaa, kun turposi sekin mokoma ja vähän kipuili.
No tsemppiä vaan molemmille.
11.03.2025 17:57
Skillanin maininta ketjun katkaisemisesta ei liity millään tavalla mihinkään luulemaasi ´´kaunaiseen kateelliseen henkilöön´´ täällä,
07.03.2025 23:13
Kyllä tuon rivien välistä lukemisen kanssa on oltava tarkkana.
Useimmiten se näyttää menevän pieleen.
En minäkään mitään äitelää manipulointia huomannut.
On ihan hienoa, että ihmisistä löytyy luovuutta. Yksi osaa yhtä ja toinen toista.
Kyllä elämä olisi paljon köyhenpää ainakin minulla, ellei kirjailijoita olisi.
Aurinkoinen paistelee, kauppareissun tein puolen päivän aikaan.
Katselin aamulla sitä Studio65-ohjelmaa, jossa vanhustenhoidossa keskusteltiin.
Aivan samat ne näyttää olevan ongelmat sielläkin, kun Suomessa.
Viikonvaihteessa suunnittelen tuolla Tampereen puolessa ikkunoiden pesua.
Lienee sitä hyvää päiväkeliä sen verran tulevan ennen mökille muuttoa, että täällä kotonakin nuo ikkunat tulisi pestyä.
07.03.2025 13:46
Tuo Menierin taudin oirekuvahan on erittäin yksilöllinen.
Sinulla onkin ollut hankala korvien puolesta. Yleensä se tulee vaan toiseen korvaan, eikä vie yleensä koko kuuloa.
Taudin syytähän ei tiedetä vieläkään, vaikka se on kuvattu jo 1860-luvulla.
9 ja puoli vuotta sitten, kun aamulla heräsin, oli oikeassa korvassa paineen tunne ja kuulo alentunut.
Kun se siitä ei normasisoitunut, menin terv.keskukseen. Siellä otettiin audiogrammi ja kuulon alenena todettiin, sain lähetteen korvalääkäriin.
Korvalääkärin diagnoosi oli Menierin tauti.
Kertoi, että oireeseen ei kovin hyviä lääkkeitä ole, se luultavasti menee ohi, tulee takaisin tai ei tule. Kesti kuukauden, kunnes oireet hävisi.
Kului 9 vuotta, viime joulukuussa kahtena aamuna oli paine korvassa, kesti 3 tuntia, kunnes hävisi. Päivällä 2 kertaa pienen ohimenevän hetken tunne, että alkaa huimata.
Olen päässyt siis vähällä sen suhteen, no jos ikää riittää, näkee, paheneeko.
06.03.2025 13:57
Lumet sulaa, kun ei vaan lisää tulisi.
Jossain kohtaa Hilla tuosta näköjutusta kysyit.
Kyllä olen sen puolen kanssa hyvin pärjännyt. Tänään olin siellä silmälääkärissä.
Tilanne on ihan hyvä.
Pienta alkavaa kaihia näkyvissä, kelläpä ei olisi tässä iässä. Suurin osahan sitä saa.
No jos jossain kohtaa pahenee, hoituuhan se leikkauksella.
Tuo kissojen katoaminen, kun lähteä pitäisi, sen ne kyllä osaa.
Alkuun Väinön sain ihan lattialta nostettua koriin muutaman kerran. Äkkiä se sen sitten keksi, että kun peilin eteen menen ja tiettyjä tavaroita otan käsiini, niin koppaan menon vaara piilee ja sohvan taa äkkiä.
Olisi kiva ollut Tepankin kissajuttuja lukea, vaan taisi kyllästyä joihinkin ikäviin kommentteihin.
Lauantaina on pojantyttärentyttären synttärit. Sinne pitää mennä ja samalla ollaan Väinon kanssa veljeni luona pari päivää.
Kevään odotusta, vielä ei leskenlehtiä näy.
05.03.2025 16:52
Tuo ei pidä paikkaansa. Pelkkää luuloa.
Nykyaikainen eläintutkimus osoittaa, ettei kissan ja koiran älykkyydessä ole muuta eroa, kun erilaisuus.
Koira on alun perin sudesta periytynyt laumaeläin, joten koiralle tärkeinpänä päällä olevat asiat ovat erilaisia, kun kissalla, joka on enimmäkseen yksinäinen metsästäjä perimmältään.
Kissa on vaikeampi ´´lukea´´, kuin koiraa.
04.03.2025 22:08
Jaa-a. Eiköhän se Afrikan villikissaperimä ole kaikissa vahvana samansuuntaisena. Dna on kuulemma ihan lähellä.
Tokihan yksilöllisiä eroja on rotujenkin sisällä.
Tuli mieleen, miten Eppu-kissa aikoinaan oppi erottamaan V-kasin moottorin äänen. Kun se pakuni oli yhden kesän melkein kokonaan sukulaisilla, kun heillä oli kaikenmoista tarvetta,
Sitten, kun poika tuli sillä mökille vapaallaan ja oltiin kissan kanssa sisällä.
Jo ennenkuin minä kuulin mitään kissa nousi istumaan ja käänsi korvan lehdet tiellepäin ja katsoi tarkkaavaisena äänen suuntaan. Asia toistui monta kertaa.
Muita autoja,kun meni, ei välittänyt mitään.
04.03.2025 21:55
Empatiaa ja vertaistukea voi antaa kuka vaan, missä vaan.
En näe mitään estettä, etteikö elämänkohtaloista voisi täälläkin keskustella.
Voi helpottaa monen arkea.
Ei se ammattiauttajalle meno ja pääsy ole niin yksinkertaista, Monella voi olla työlästä jo pelkästään fyysisesti.
04.03.2025 19:10
Katsoin jostain lehdestä, kun joku kertoi käyneensä luomenpoistossa yksityisellä.
Kertoi hämmästyneensä suurta laskua.
Itse toimenpide ei ollut puoltakaan siitä mitä loppusumma.
Kaikenmoisia muita maksuja laskussa.
Aika vähän itse olen lääkäriä tarvinnut. Ensisijaisesti menen terveyskeskukseen.
Jonkun kerran yksityislääkäriä käyttänyt.
04.03.2025 17:50
Päivällä tuossa jo vähänm selailin, oli hiukan ikävää juttua, kun heti Hillan aloituksen jälkeen alkoi tuo Korppiksen olemisesta jankkaaminen, vaikkei koko Korppista ole edes ketjussa näkynyt.
Hiukka pikkusen hämmästyttää kummastuttaa jne...
No aurinkoinen paisteli niin komiasti, että tein puolen tunnin tallustelun, mieliki palautui tai tasaiseksi.
Tuosta kännyjutusta kävin ihan itsekseni tuumimaan, miten se menikään.
Taisi olla joskus -80-90luvun taitteessa, kun meillä oli sellainen kaamee laatikkopuhelin, jota NMT:ski kutsuttiin.
Ensimmäisen kännykän hankin, kun se Nokian ´´halko´´ tuli kauppoihin.
Muistan kerran, kun ajoin auton parkkiin ja sitten parin tunnin päästä huomasin, ettei ole puhelinta missään.
Läksin autolta katsomaan, ei missään. Sillä välin joku oli tehnyt lumityöt ja lykännyt kolalla auton vierestä.
Hain kaverin puhelimen ja löysin sitten sitä soittamalla omani , auton vierestä lumikinoksesta.
Pistin sen sitten patterille kuivumaan ja hyvinhän tuo toimi.
Väinö yökki tuossa karvatollon ja nyt makaa tyytyväisenä tuolilla.
Japanissa ovat tehneet kissatutkimusta, kertovat, että kissalla on ilmiömäinen tilanhahmotuskyky. Kissa rakentaa karttoja päähänsä paikoista, missä kulkee.
Jos esimerkiksi itse on toisessa huoneessa ja kissa toisessa, eikä se näe sinua, silti se tietää tarkalleen missä olet.
04.03.2025 17:41
5 / 303