Vapaa kuvaus

Aloituksia

36

Kommenttia

5093

  1. Kiitos tiedosta. Täytyypä googlailla löytyisikö täältäpäin.
    Pitkät varretkin sopii mulle, kun veneeseen menee ja rantaan vetää.
    Villasukkia minäkin käytän aina, enkä pöpelikköön mene ilman saappaita ollenkaan.
  2. Skillanille kiitos onnittelusta.

    Jaa-a lienenkö sitten rönski, reipas ja vetreä vai mikä. Kiitoksia vaan, kyllähän nuo isommat touhotukset sitten sitä huiluutakin vaativat.
    Olen ikikiitollinen tästä polvisiteestä, jonka aikoinani keksin löytää. Päivät sillä pärjää loistavasti, vaan kun illalla otan sen pois, niin johan tuntuu, varsinkin, jos vähänkin tulee otettua huolimaton askel.

    Katselin tuossa, että huomenissa menee pakkasen puolelle, niin sitten lähdin pestyä pyykkikuormaani viemään mökille. 8 isoa muovikassillistahan tuota oli.
    Olihan siellä pihoissa ja pihateillä luntakin.
    Vähän liiraillen ylös pihaan pääsin. Olisihan mulla kyllä varastossa ollut pulkkakin, jos olisin tarvinnut.
    Vesi on harvinaisen korkealla, jos paljon lunta tulee, niin paljonkohan vielä nouseekaan keväällä.

    Kooste tuli katsottua entisen presidentin hautajaisista.
    Ja tietenkin tippa pyrki silmään, kun Eeva poikansa kanssa ruusunsa hautaan heittivät.

    Tuolla aiemmin puhuitte häistä, niin tulihan ne omatkin mieleen.
    Aika paljon oli vieraita., äiti järjrsti tarjoilut. Haitarin soittaja oli kylältä.
    Sahtia oli tietysti, jota kylän miehet kävivät kittaamassa monta päivää eli niinkauan kun loppuivat.
    No kesähäät, joten ulkona istuivat.
    Parhaiten jäi mieleen se, kun meillä on 2 kamaria vintillä ja se perimmäinen oli sitten varattu meille.
    Kun sitten yöllä sinne menimme, niin kaikkialla makasi väsähtäneitä juhlioita.
    Hetki mietittiin, että minnes nyt.
    No otettiin äitin kutomia räsymattoja ja levitettiin ne sivuvintin komeroon, lämmin kesäyö, muisto jäi.
  3. Harmaa on päivä ollut, syksyähän se.
    Tuli oltua siinä viikon päivät vanhalla kotitilalla.
    Toisena päivänä, kun poika oli sängyn vieressä aikeissa istua sängylle, kuului naks.
    Hällä on huono selkä taas kerran se kipeytyi.
    Niinpä vanhan oli tartuttava hommiin.
    Autosta nostelin renkaat ja pyörittelin laittopaikalle. Avasin pultit. Poika istui tuolilla ja teki sen minkä pystyi.
    Sitten vein renkaat kuivumaan latoon ja sieltä taas nostelin autoon.
    Puun kantoa ja lämmitystä ynnä muuta pientä.
    Sitten kun olin tuonut pikkujakkaran ulos, jossa välillä huilasin, pojan koira, joka on iso kokoinen, mutta iältään vielä pentu, hyppäsi tassut hartioitani vasten, niin sitte läiskähdin selälleni maahan jakkaran kanssa.
    Siinä vähän sitten ajan mittaan pientä rytmihäiriötä ja lihastuntoja ilmaantui, vaan joha nuo hellittäneet on.
    Niin se sitten pikkuinenkin maailmaan tuli taas vauhdilla, niinkuin sillä parilla aina.
    Olivat valinneet kotisynnytyksen. Lapsi oli jo maailmassa, ennenkuin kätilö ehti paikalle. No kaikki meni hyvin.

    Onnea Makriinalle
    🌻

    Skillanille, mullakin alkuun netti oli hidas ja Areenan katselu työlästä, kuva pysähteli joskus niinkin paljon, ettei katsomisesta tullut mitään.
    Joku vuosi sitten, kun olin pojantyttären ja miehensä kanssa mökillä ja asia tuli puheeksi.
    Mies osasi katsoa näitä laitteiden signaaleja.
    Oltiin samassa huoneessa, niin minun koneellani oli heikko ja heillä aivan hyvä molemmilla.
    Olivat eri operaattorilla.
    Niinpä sitten vaihtoivat liittymäni samalle, kun omansa, sen jälkeen on hyvin toiminut.
  4. On sitä lunta täälläkin.
    Oottelen lauantaita, kun 5 astetta on lämmintä, niin valtatiet ovat sulana.
    Pääsen tavirenkaitteni luo.
    Komea oli täysikuu illalla.
    Pojantytär juuri lähetti kuvia, olivat suuren lumiukon tehneet lasten kanssa.
    Joku se reaalimaailmaa kaipasi.
    Täällähän sitä ikäihmisten reaalimaailmaa juuri on.
    Ketjuja riittää pilvin pimein , eri asioista , miksi sitä sotaa ja kurjuutta pitäisi joka ketjussa olla.
    Aina soditaan jossakin, eikä se tarkoita sitä, että meidän täällä pitäisi arkemme kieltää.
    Me näemme ja kuulemme ja ne jotka jaksavat seuraavat kyllä maailmankin tapahtumia.
    Me osallistumme kaikki auttamiseen, verovarojen kautta ja useimmat myös yksityisestikin.