Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+se+ole+lastenkaan+++etu+jos++vanhemmat+ovat+väkisin+yhdessä+.+++Ero+on+monesti+se+paras++rakaisu+kaikille.
05.07.2019 10:21
Paavalin+neuvohan+oli+ettei+pitänyt+mennä+naimisiin+ollenkaan:++"Naimattomille+ja+leskille+minä+sanon,+että+heidän+olisi+hyvä+pysyä+yksin+niin+kuin+minäkin."+Vasta++jos++ei+jaksanut+hillitä+itseään+sai+mennä+naimisiin.++Missä+tuossa++jumala+on+parit+yhdistänyt+?
05.07.2019 10:16
Mikä+Jumala+siis+määrää+ettei+saa+ottaa+eroa+kun+esim+tora+nimenomaan+sallii+eron+ja+avioliittohan+on+sopimus+jossa+mies+++voi+ottaa+vaikka+haaremillisen+++ja+naisia+ja+lähettää+kaikki+tai+yhden++pois+niin+halutessaan.
05.07.2019 09:59
Ei+Jeesus+ole+ihmiseksi++tullut+jumala,++vaan+kristinuskossa++++jumalaksi++uskottu+ihminen.++JHWH+on+JHWH++vaikka++koineen+käännös+hän+nimensä++sensuroi+ja+loittoi+++tilalle+sanan+herra,+kyrios.++Kristittyjen+++kieli+oli++koine++ei+heprea,+ja+jo+siinä+asiat+menivät+pieleen.++
Neitsyt++tuli+raskaaksi++vain+UT:n+tarinassa,+oikealla++messiaalla++on++Daavidin+++sukuinen+++isä+ja+hän+on+ihminen,++ei+puolijumala+tai+jumalinakarnaatio.+
+Messias+++on++JHWH:n+tiettyyn+tehtävään+++voitelema,+siitä+nimikin+masiach.+JHWH+on+yksi,++ei+kuole+eikä+edes+leiki+kuollutta+pari+päivää+ja+sitten+herätä+itseään+kuoltuaan+++muka+omana++poikanaan.++Jos+joku+Tuomas+julistaa++Jeesuksen+herrakseen+ja+jumalakseen,++niin+sitten+julistaa,+mutta++silloinhan+ollaankin+jo+vasta+syntyneen++kristinuskon+alueella,+Jeesushan+on+kristinuskon+++jumala++-+ja+vain+sen.
++++
"Vaikka+hän+oli+Poika,+hän+joutui+kärsimyksistä+oppimaan,+mitä+on+kuuliaisuus.+[Fil.+2:8;+Hepr.+2:10]
9+Kun+hän+oli+saavuttanut+täydellisyyden,+hänestä+tuli+iankaikkisen+pelastuksen+tuoja,+kaikkien+niiden+pelastaja,+jotka+ovat+hänelle+kuuliaisia.+"+JHWH:lla++++ei+ole+poikaa++eikä+hän+ole++kenenkään++poika+eikä+myös+kasvata+itse+itseään+oppimaan+mitä+on+kuuliaisuus+ja++tuon+opittuaan++tule+"pelastajaksi".Kenelle+maailman+luoja+ja+ainoa++Jumala+olisi+kuuliainen+?
04.07.2019 23:14
Miksi+minullekin+täällä+aina+vaan++väitetäänn++että+JHWH+ja+Jeesus++olisivat+sama?+++Kristinsukon+Jumalla-+joka+ei+edes+voi+olla+JHWH+-on+Jeesus+niminen+poika+jota+pitää+jopa++kasvattaa++ja+kun++poika+saavutti+täydellisyyden+++hänestä+tuli++kristinuskoon++pelastuksen+tuoja,+kristinuskon+++teologian+++mukaan.
04.07.2019 17:57
Iisakin+sitominen++++symboloi+sitä+että+vain+eläinuhrit+ovat+sallittuja.+Myöskään+JHWH:lla++ei+ole+poikaa++eikä+ketään+muutakaan++rinnallaan.+Kristinuskon+Jumala+taas+koostuu+kolmesta++eri+persoonasta+++ja+on+aivan+erilainen++muutoinkin,+siinä+on+mm+kuoleva+ja+inkarnoituva+jumala++joka+nyt+on+taivaassa++jonkun++tuntemattoman+jumalan++ylipappina.
04.07.2019 17:43
Mitään+vanhaa+liittoa+ei+hepr.+raamatussa+ole+ja+sellainen+++ajatus+ja+tarve+syntyi+vasta+kristinuskossa++kun+siellä++iski+hätä+:+on+uusi+jumalaJeesus+mutta+hänhän+on+tyhjän+päällä.+Israelilla+on+JHWH+ja+liitto+mutta+mitä+uudella+uskonnolla+on?+Sitten++löydettiin+Jeremia+ja+siellä:++
31+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+ISRAELIN+kansan+jaJUUDAN+kansan+kanssa.++
32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanoo+JHWH
33+"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.
34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanooJHWH".
Nyt+kumi+käteen+ja+pois++sanat+Israel++ja+Juuda+ja+siinä++nyt+on+uusi+liitto+kristityt+ovat+Israel+ja+Juuda+ja+JHWH+kellarin+nurkassa+hämähäkin+seitin+peitossa.
04.07.2019 17:20
Kristinuskolla++on+uusi+jumala+joka+ei+ole+sama+kuin+Israelin+jumala,+mutta+koska++kristinuskon+teologia+++on+hyvin+sekava+jotkut+kristityt+ovat+näköjään++yhä+ymmällään+mihin+pitää+uskoa,+mutta+ei+tora+ole+koskaan+kuulunut+millekään+muulle+kansalle+Israelille+,++se+nyt++ainakin++on+selvä+asia.+Kristinusko+on+universaalinen+uskonto,++ei+kansa.++
++Miksi+ihmeessä++kun+jokaisen++nyt+pitää+noudattaa+vain+oman+maansa++lakeja,+niin+kristittyjen,+juutalaisten+kuin+muslimien,+nyt+joku+vaatii+että++maan+lakien+lisäksi+pitäisikin+elää++jonkun+muun+uskonnon+lakien+mukaan+kun+tuo+uskontokaan++ei+sitä+muilta+vaadi,+vaan+elää+itsekin++maan+lakien+mukaan?+Eihän+uskonnonharjoituksessakaan+++saa+rikkoa+maan+lakeja,+uskonnonvapaus++ei+sitä+salli+eikä+tarkoita.
03.07.2019 14:50
Messias++ja+messias,+messias++on+ihminen+ei+jumaolento+eikä+tietenkään+palvottava,+++eikä+ole+tuonpuoleinen+toimija+ollenkaan,+vain+Jumala+on.
02.07.2019 15:35
Pieni+ihminen+jonkun+uskovirheen+vuoksi+saattaa+kristinuskon+mukaan+päätyä+ikuiseen+kärsimykseen.+Siinäpä+rakkautta.
02.07.2019 15:30
Pelastui+mistä?+++Paljastuiko++JHWH+valehtelijaksi+ja+nyt+alettiin+palvoa+uutta+jumalaa++jotta+pelastuttaisiin++hänen++++helvetiltään?++Juutalaisparat++++olivat+tietämättään++JHWH:n+harhauttamina+++uskoneet+väärin+ja+nyt+pelastuivat,+niinkö?
02.07.2019 15:26
Totta+kai+on+kolme++eri+jumalaa,+yksi+on+toisen++isä,++poika+kuolee,+isä+ei+kuolee,+isä+tietää+enemmän+kuin+poika+ja+poika+istuu+isän+oikealla+puolella.Poika+rukoilee+isää,+mutta+isä+ei+rukoile+poikaa+ja+poika+toimii+nyt+taivaassa+ylipappina++-palvooko+hän+itseään?+
+Jumalilla+on+eri+nimetkin+mutta+teologisesti++kristinusko++on+nimittänyt+nämä+kolme+yhdeksi.+Tällaista+jumalkonstruktiota+ei+ole,+eikä+ole++koskaan+ollut+millään+muulla+uskonnolla+kuin++kristinuskolla.+Alkuisin+tämä+on+siitä+että+Jeesusta++alettiin+palvoa+jumalana+mutta+ei+voitu+avoimesti+olla+kaksijumalaisia++ja+silti++yrittää+hakea++omalle+uudelle+uskonnolle+tukea++juut.+kirjoituksista.+
Jos+jossain+on+Jumala++ja+Karitsa+niin+silloin+siinä+on+kaksi+++eri+olentoa.Silti+puhutaan+++yhdestä+jumalasta+koska+tuohon+aikaan+ei+varmaan+vielä+ollut++kolminaisuusoppia+++Jumala+oli+se+joka+istui+Karitsan++vieressä+.
02.07.2019 15:09
Jesaja+puhu+jostain+ihmisestä+joka+ei+hänkään+tuo+rauhaa+eikä+tee+muutakaan+mitä+messiaan+++luvataan+tekevän.+Ihminen++ei++voi+olla+sovitusuhri+eikä+mikään+muukaan+uhri++torahan+sen+kieltää.+Uhrin++uhraavat++ritualisesti+++puhtaat++papit+temppelin+alueella.+Ei+tuonkaan+luvun+mies++muutu+karitsaksi+eikä+++edes+kuole.+Uhri+kuolee+oikeasti+++se+on+se+uhraus.+
En+tiedä+kenestä++tuo+Jesaja++puhuu+mutta+ei+Jeesuksesta++jolle+ei+jäänyt+omia+jälkeläisiä,+joka+ei+ollut+sairas++tai+ruma+,+ei++saanut+palkaksi+asemaa+suurten+++joukossa++eikä+elänyt++pitkään+ei+pitänyt+suutaan+kiinni++vaan+kehui+itseään+kovasti+.++Joku+kärsi+jonkun+rangaistuksen+monien++muiden++puolesta++vaikka++ei+itse++ollut+tekoon+syyllinen.
01.07.2019 15:20
"On+myös+olemassa+nk.+apokryfikirjat+(joista+osa+kuuluu+juutalaisen+uskonnon+pyhiin+kirjoituksiin)+"+eivät+kuulu++juutalaisten+osalta+pyhiin+kirjoituksiin.+
Goijim=+kansat,+muut+kuin+Israel+eivät++ole+parkoja++eivätkä+ole++edes+vaarassa+joutua+helvettiin+++johon++kristinusko+meidät+kaikki+muut+laittaa.+En+kuitenkaan++sano+phyi+++vaikka+kristinuskon++jäljet+++ovat+muutoinkin+olleet+veriset+eivätkä+vain+juutalaisten++osalta.
"Mutta+mm.+UT:a+eivät+juutalaiset+tunnusta+muutoin+kuin+"gojimien+rasistisina+valheina"+"+rasismi+ei+tähän+kuulu+muutoinkaan+ja+kristinuskon+++perustajat+olivat+itse+juutalaisia,++sen+jumala+Jeesus++mukaan++lukien+rasismista+ei+varmaan+johdu+sekään+että+++kaikki++muut+paitsi+Jeeukseen+uskovat+joutuvat++kristinuskon+mukaan++helvettiiin.+Joten+miksi+++käyttää+käsitteita+joissa+ei+ole+mitään+tolkkua+ja+jotka+eivät+kuulu+edes+ko++aikaan+tai+paikkaan?+
"Jotkut+juutalaiset+väittävät,+että+he+eivät+tappaneet+Jeesusta,+toiset+juutalaiset+taas+ilmoittavat,+että+he+tappoivat+ja+ovat+tästä+teostaan+jopa+varsin+ylpeitä.+"Roomalaiset+Jeesuksen+++sekä+tuomitsivat+että+rangasituksen++toteuttivat.++
+En+ole+kuullut+että+kukaan+juutalainen++olisi+uskonut+että+juutalaiset+tappoivatJeesuksen+ja+ollut+siitä+vielä+ylpeäkin+.++Juutalaisten+++ja+monien++muidenkin+++kannalta+olisi++ollut+parempi+++että+Jeesus+olisi+kuollut+vanhuuteen.
01.07.2019 14:18
Diaspora+joka+oli++olemassa++Jeesuksen+aikaan+++oli+kyllä+vapaaehtoinen.+Ei+kukaan+pakottanut+juutalaisia+++jäämään+Babylonian,+ei+muuttamaan+Egyptiin+++tai+vaikka+Tarsoon-+tai+mikä+kaupunki+se+oli+johon+Paavali+oli+muuttanut.
01.07.2019 13:57
Juutalaisuus+++itse++lopetti+kivitykset,+laki+ne+määrää++mutta+oppineet++laittoivat+sellaiset+ehdot+toteuttamiselle++että+oli+käytännössä++mahdotonta+tuomita++ketään+kuolemaan.+Ei+siis+ole+eikä+voi+olla++kivityksiä+tai+muita+kuolmanrangaistuksia+joita+beit+din+(juut.+usk.+tuomioistuin)antaa,++näin+on+ollut+jo+noin+1900+vuotta.
01.07.2019 13:50
Höpsistä
01.07.2019 13:39
Tämä+oli+poikkeama+torasta+mutta+++toisaalta+++oppineet+olivat+jo+omalta++osaltaan+++parantaneet+++naisten++oikeuksia++sillä+että+jos+mies++halusi++eron+ts+lähettää+naisen++pois,+tälle+piti+maksaa+++sovittu+korvaus.++Ilman++sopimusta++tuosta+ei+naisen++osto++ollut+voimassa+vaikka++morsiamen+hinta+olisi+maksettu+.
+Erolla+ei+voitu+asettaa+ehtoja+koska+kyseessä+ei+ole+mikään+sakramentti+vaan+ihmisten+välinen+sopimus,+++jotka+totta+kai+voidaan+purkaa.+Ei+ollut+pakkoa+++pysyä+yhdessä,+ei+siinäkään+olisi+++ollut++tolkkua.+
Kristittyjen+osalta++en+oikein+ymmärrä+että+jos+asiat+eivät+suju++niin+miksi+kärsiä+elinkautista+vain+siksi+että+on+kerran+liiton+solminut?+Pakko+pitää+liittoa+yllä++ellei+nainen+tee+syrjähyppyä+kuitenkin+++tuntuu+olevan+Jeesuksen+kanta.
01.07.2019 13:27
Totta+kai+Putin+yrittää+heikentää+++länttä+ja+sen+demokratiaa.+Venäjä+++on+Putinin+diktatuuri,+lakeja+muutetaan++tarvittaessa++niin+että+hän+saa+jatkaa+virassa+uudestaan+.
+Oppositio+ei+voi+vapaasti+toimia+sen+edustajia+vangitaan+ammutaan+ja+myrkytetään,++kuka+tahansa+voi+joutua+vangituksi+mistä++hyvänsä+++tekaistusta+syystä+jos+vastustaa++hallintoa.++Ei+ole+vapaata++lehdistöä+eikä+riippumatonta+oikeuslaitosta+.+++Ukrainasta++voi+näykkiä+palasia+++kuten+Georgiasta.+
Stalinkin+muuten+oli+kirkon+ylin+ystävä+kuten+Putin+nyt++kun+kirkkoa+tarvitsi+mutta+sitten+kirkko+pantiin+taas+paikalleen.
Trump+on++hyödyllinen+idiootti,++onnen+potku+Putinille.++Trump+ei++itse+ole+uskova+kristitty++mutta+hakee+nyt+uskovien+ääniä+.+Jostain+syystä++hyvin+monet+kristityt+++päätyvät+diktaattoreiden+ihailijoiksi+,+onko+niin+että+Jeesus+on+nynnerö++näiden++tosiMIESTEN+++rinnalla,+niiden++jotka+halveksivat+tasa-arvoa++ja++ylpeinä++kehuvat+kuinka+monen+naisen+jalkoväliä+++ovat++kourineet+?
30.06.2019 16:46
Mitään+kirjaa+ei+ole++lähetetty,++Koraanikin+piti++Muhammedin++jäljiltä+++tarkistaa+++ja+muuttaa+(Uthman.)Sekä+hepr.+raamattu+että+kristittyjen+UT+ovat++ihmisten++kirjoittamia,+eivät+taivaasta+++tipahtaneita.
30.06.2019 13:59
385 / 426