Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Trump kyllä sanoi myös että hän rohkaisisi Venäjää tekemään mitä haluaa niille maille jotka eivät jotain tiettyä summaa puolustukseensa laita. Eli vaikka sodalla ottamaan itselleen .Trumpille on ominaista älyttömät julistukset ja yritys miellyttää Putinia jonka Trump kuvittelee arvostavan häntä, narsisti kun on. Trump on helppo kohde tuolle diktaattorille.
Jos Trump valitaan uudelleen se voi olla USA:n demokratian loppu. Onneksi suhteet Netanjahuun ovat poikki ettei Trump sentään auta Netanjahua pysymään vallassa se on ainoa plussa jonka voi tuossa nähdä. Lännelle, demokratioille Trumpin kakkoskausi olisi katastrofi kuten myös Yhdysvalloille itselleen.
13.02.2024 17:20
Taivasten valtakunta on juutalainen oppi malchut shamajim. Nimi on taivasten valtakunta koska heprean sana taivas on duaali. Ennen toisen temppelin ajan oppineita käsitettä ei ollut missään uskonnossa. Malchut kuningaskunta se on koska JHWH on siellä kuningas, JHWH on ihmisten isä luojana joten Isä meidän joka olet et taivaassa etc.
Ihmiset sen hyvän valtakunnan rakentavat- jos haluavat.
13.02.2024 16:41
Mitä valehtelen? Kerro.
13.02.2024 16:23
Opettihan Jeesus itse hyviäkin asioita, jos siis uskomme mitä UT hänestä kertoo. Lähde on ristiriitainen mutta ainoa johon voi viitata. Mitä kiduttamiseen tulee saman kuoleman jonka Jeesus koki, kokivat tuhannet juutalaiset tuohon aikaan pääosin siksi että kapinoivat Rooman valtaa vastaan. Kristinusko sitten itse alkoi opettaa että tämän yhden juutalaisen kuolema olikin uhrikuolema jotta välttyy helvetiltä jota kristinusko opetti mutta mutta muut uskonnot eivät.
13.02.2024 16:22
Saul oli juutalainen Paavali ei enää ja Paavali loi juutalaisen Jeesuksen pohjalle uuden uskonnon. Perisynti on Paavalin oma keksintö eikä kuulu juutalaisuuteen mitenkään. Israelin Jumala, temppelilakien säätäjä kielsi ihmisuhrit ja uhrisäännökset ovat voimassa vain kun toiminnassa on temppeli ja siellä rituaalisesti puhtaat papit.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun ei ole temppeliä vaan kolmas kerta .Kun temppeliä on mahdoton rakentaa sillä tavoin ja siihen paikkaan kuin laki määrää, silloin pitää olla ilman temppeliä, ei sitä väkisin voi rakentaa minnekään.
13.02.2024 16:03
Meillä ei ole tulivuoren jumalaa eikä syntievankeliumia, ei ylipäänsä mitään evankeliumia meillä on se kaikkivaltias josta luomiskertomus kertoo, se joka loi maan ja taivaan ja kaikki mitä niissä on. Sekin on oppi, tietenkin, mitä luulet että uskonnot ovat , taivaasta pudonneita faktoja? Keksit itse mitä sattuu ja sitten olet meille omista keksinnöistäsi vihainen.
13.02.2024 15:49
Jeesuksen nimeä ei kannat herjata, Jahvea auttaa on nimi Jeshua suomennettuna. Ihan sama Jeshua, Jehoram tai vaikka Jeshajahu, kaikki teoforisia juutalaisnimiä. Tämän Jeshuan uskoon omaan messiaanisuuteensa sekä siihen mitä Paavali siihen lisäsi kristinusko perustuu. Helvettiä ei hepr. raamatussa ole Jeesuksella oli.
13.02.2024 13:58
Saatana ei paratiisissa ollut jos osaat lukea lue molemmat luomiskertomukset. Lukutaitosi on kyllä olematon.
13.02.2024 13:41
Buddhalaisuuteen ei kuulu ajatus ylösnousemuksesta vaan kuoleman tunnustetaan tosiasiana, islamissa on kuoleman jälkeinen elämä Allahin luomana, Allahin joka on ainoa jumala ja kaikkivaltias kuolemankin herra, joten mitään Jeesusta ei islamissa tarvita.
Jeesuksen ylösnousemus ei ole todistettu tapahtuma, kuten ei sekään että Jeesus olisi ollut jumalan poika joka inkarnoitui juutalaismieheksi "messiaaksi" johon kaikki kristinuskossa perustuu. Ei millään uskonnolla ole näyttöä mistään yliluonnollisesta vaan kaikissa uskonnoissa uskotaan, todisteet puuttuvat.
13.02.2024 13:36
Miksi ammoin kuollut Jeesus tulisi takaisin, siksikö että itse ilmoitti niin, kertoi ajankohdankin joka oli ja meni . Mitä hän nyt maan päällä tekisi jos paluu olisi mahdollinen?
13.02.2024 13:24
Kun kristinusko sitten syntyi ja tuli läntisen maailman valtauskonnoksi, se oli ei- kristityille ja monille kristityillekin, hyvin julma. Ei yhtään parempi kuin muut uskonnot, monia pahempi itse asiassa.
Se mitä kristinusko pitää pääasiana on, että se tarjoaa tien pois helvetistä johon kaikki muuten joutuisivat, mutta oppihan on itse kristinuskon luoma, eli kristinusko tarjoaa palkaksi Jeesukseen uskomisesta sen, että sen itse opissaan luoma uhka poistuu.
13.02.2024 13:20
Peräaukon ??? se on peräsuolen aukko tuskin edes insinöörit sitä kautta tulevat.
10.02.2024 21:57
Mitä kunnioitettavaa heteroudessa on eihän ihminen itse valitse suuntautumistaan. Valtaosa ihmisistä kuitenkin on heteroja koska lajimme lisääntyy suvullisesti, osa on biseksuaaleja, osa homoseksuaaleja ja osa on aseksuaaleja.
10.02.2024 21:46
Homous ei ole mielipide.
10.02.2024 21:38
"Homot sinne pitäisi lähettää. Ymmärtäisivät sen jälkeen olla kiitollisia että Suomi on niin tasa-arvoinen maa kuin on." Homot ovat siis niin tasa-arvoisia että heidät pitäisi lähettää jonnekin jossa eivät sitä ole? Onko tasa-arvo siis kerjäyksen takana ja kun on saanut normaalin ihmisarvon, siitä pitääkin olla kiitollinen? Pitääkö kaikkien vähemmistöjen ajatella että olemme armosta tasa-arvoisia?
10.02.2024 21:17
Venäjällä on täysin laillista hakata homoja sairaalakuntoon. Kaikki in totta mitä Putin sanoo: hän ei hyökkää Ukrainaan eikä hyökännyt.
10.02.2024 21:09
Elää miehen kanssa ja mies on samassa hallituksessa ministerinä jonka pääministeri Attal on .
10.02.2024 21:04
Sinusta homoseksuaalit ovat siis vastenmielisiä ja jos vaativat lain suomia oikeuksia, entistäkin vastemielisempiä. Kiitos kristillisyyden opetuksesta.
09.02.2024 19:09
Onko mahdollista että jotkut kristityt yhä luulevat että ovat lakien yläpuolella muka muita "oikeamman" uskontonsa takia?
09.02.2024 18:58
Kaikkia valtion lakeja virkamies joutuu toimessaan noudattamaan, myös vihkimään homopareja jos se viran toimenkuvaan kuuluu.
09.02.2024 18:55
79 / 426