Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Fourteens
profiilit
Fourteens
Fourteens
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
55
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+munkaan+painonlasku+oo+noudattanu+mitään+logiikkaa.+Kun+aloitin,+niin+laskin+varovasti+pienimmän+vaihtoehdon+mukaan+kalorit,+jotka+oikeesti+päivässä+kulutan,+perustuen+pituuteen,+painoon+ja+päivän+yleiseen+aktiivisuusasteeseen+eli+kaikkeen+arkiliikkumiseen.+Sen+lisäks+lasken+liikunnassa+kuluneet+kalorit,+ja+koska+nitä+ei+voi+oikeesti+varmaksi+tietää,+kun+esim.+lihasmassan+määrä+kehossa+vaikuttaa+huomattavasti+kaikkeen+kulutukseen+sekä+likkuessa+että+vaan+maatessa,+niin+laskin+nekin+varovasti+pienimmän+vaihtoehdon+mukaan.+Eli+en+lähtenyt+oletuksesta,+et+kun+on+sukupuolta+x,+niin+kuluttaa+pvässä+määrän+x+kaloreita,+koska+se+on+keskiarvo,+johon+on+päädytty+isosta+ihmismassasta,+joista+osa+tarvii+selkeesti+enemmän+ja+osa+vähemän+energiaa,+jotta+paino+pysyy+samana.+Sen+mukaan+laskin+syömiset,+niin+että+jää+selkeet+miinuskalorit.
Ekat+23+pvää+lähti+6,5kg,+seuraavat+25+pvää+3,9kg,+seuraavat+24+pvää+enää+1,1kg+ja+sit+mä+suutuin+ja+kiristin+ruokamääriä+ja+lisäsin+liikuntaa+ja+ilmotin+nimeni+tänne.+Se+oli+viime+vkon+ke-illalla+eli+viime+to+oli+eka+päivä+tätä+haastetta.
Tulokset+sen+jälkeen:
pvä+1:+-1kg
pvä+2:+-400g
pvä+3:+-200g
pvä+4:+-200g
pvä+5:+-700g
pvä+6:+-300g
Tänään+on+toi+päivä+kuus.
Oon+painon+lisäks+mitannut+koko+ajan+vyötärön,+lantion+ja+reiden+ympärystä+ja+niissä+näkyi+tulosta+sillonkin+kun+vaa'assa+juuri+ei.+Nyt+se+näkyy+vaa'assa.+
Ruuansulatusjärjestelmä+ja+energiankulutus+on+ilmeisen+monimutkaisia,+se+ei+toimi+niin,+että+jos+tänään+kalorivaje+on+sen+verran,+että+sillä+periaatteessa+lähtee+joku+tietty+grammamäärä,+niin+et+se+sit+näkyis+sen+päivän+jälkeen+sinä+grammamääränä+oikeesti+vaa'assa.
Asetin+kevään+tavoitteeks+väh.+3kg+mut+miel.+4,5kg+toukokuun+loppuun+mennessä,+mut+nyt+se+näyttäiskin+tippuvan+jo+tän+kuun+loppuun+mennessä.+Yhdyn+ajatukseen,+et+ei+tässä+mitään+logiikkaa+oo,+ei+sellasta+joka+olis+riittävän+yksinkertainen+itse+pääteltäväksi,+mutta+kun+tarpeeks+pitkään+syö+vähemmän+kun+kuluttaa,+niin+kyllä+se+paino+jossain+vaiheessa+lähtee.+Täytyy+vaan+olla+sinnikäs,+ja+sit+myös+muistaa+pidemmällä+aikavälillä,+et+mitä+vähemmän+painaa,+sen+vähemmän+perusaineenvaihdunta+vie+ja+sen+vähemmän+kuluu+kaloreita+liikkuessa,+kun+ei+tarvi+kannatella+niin+isoa+painoa.+Mut+toisaalta+liikunta+nopeuttaa+aineenvaihduntaa+ja+lihasmassa+lisää+kulutusta,+jos+sitä+onnnistuu+kasvattamaan,+niin+et+koska+oikeen+kulutuksen+laskeminen+on+mahdotonta,+niin+pitää+vaan+katsoo+miten+menee+ja+sit+säätää+jos+tarvii.+Lähtee+sitten+millon+lähtee,+niin+lähtee+se,+jollei+lopeta,+ennen+ku+on+saavuttanut+sen+mitä+hakee.
22.04.2020 12:26
Jos+paino+on+viikkojen+aikana+tullut+tasaisesti+alaspäin,+niin+ei+se+katoa+äkisti+mihinkään+oikeesti.+Yhessä+kilossa+rasvaa+on+paljon+kaloreita.+Oon+nähnyt+monta+eri+väitettä+siitä+montako,+monessa+paikassa+sanotaan+7+000+kcal,+jossain+7+200+kcal,+jossain+7+700+kcal+ja+jonkun+oma+mielipide+oli+9+000+kcal.+Ykskään+väittämistä+ei+oo+lähdekritiikin+tarkastelua+kestävästä+lähteestä,+joten+niiden+todenperäisyyteen+ei+voi+uskoa,+enkä+oo+ollut+riittävän+kiinnostunut,+et+olisin+sellaista+etsinyt.+Mulle+riittää+pointti,+että+jotain+tonne+päin+isolla+todennäköisyydellä,+eli+PALJON.+Et+millään+voi+syödä+hetkessä+sellasta+määrää+ruokaa,+jolla+lihoisit+monta+kiloa+rasvaa,+jollei+sulla+oo+syömishäiriö+BED:tä.+Normaalilla+tai+laihduttavalla+ruokavaliolla+et+voi,+etkä+millään+yhden+kerran+liikaa+syömisellä.+Yks+kilon+kehorasvaa+on+paljon+enemmän+kun+yhden+päivän+kalorit,+niin+että+edes+tuplaamalla+päivän+ruokamäärän+kerran+tai+pari+et+liho+montaa+kiloa,+et+voi.+Lihot+kyllä,+mut+et+niin+paljoa.
Nestetasapaino+voi+heitellä,+mitä+enemmän+on+painoa+niin+sen+useempia+kiloja.+Vaaka+voi+näyttää+väärin,+tarkista+että+se+on+tasaisella+lattialla,+esim+kylppäreissä+lattiassa+on+yleensä+kallistukset+ja+kannattaa+sormin+kokeilla,+etä+lattia+on+oikeesti+tasainen,+eikä+vaaka+heilu+ees+yhdestä+kulmasta+muutamaa+milliä,+koska+digitaaliset+vaa'at+on+herkkiä.+Pehmeellä+alustalla+ei+tietenkään+voi+punnita+ym.
Jos+on+yksittäinen+outo+poikeama,+niin+rauhoitu+ja+odota+viikko,+kyllä+se+selvii+mikä+se+oli.+Tai+jos+ei+syy,+niin+se+oliko+jotain+oikeeta+vaan+ei.
Jos+oot+nainen,+hormonit+voi+kerätä+kehoon+nesteitä+runsaastikin+ja+paino+vaihtelee+hormonien+mukaan.+Ei+rasvan+määrä,+kun+nesteiden.+Siks+laihduttaessa+ei+voiihan+joka+lukemaa+uskoa,+pidemmällä+aikavälillä+vasta+näkyy+tulos.
Menikö+sulla+viestissä+lukemat+väärin+päin,+kun+näyttää+että+paino+ois+pudonnut+useemman+kilon+nopeesti,+mutta+olit+huolissaan+niiden+takasin+tulemisesta?
21.04.2020 18:36
-400g+viime+postauksesta,+yhteensä+-1,8kg.+Vielä+2,7kg+jäljellä+pudotettavaa,+niin+tää+kevään+tavoite+on+saavutettu.
20.04.2020 12:37
Äh,+tää+kirjotus+siis+mun,+unohdin+kai+kirjautuu+sisään,+kun+näkyy+nimenä+anonyymi.
18.04.2020 11:15
Sun+tavoitetta+unohdin+kysyä+kans.+Ootko+asettanut+painotavotetta,+vai+meetkö+ruokavaliolla+ja+liikunnalla+ja+katsot+mitä+tapahtuu?
16.04.2020 20:21
Onko+tän+tarkoitus+olla+ryhmä+vai+sun+oma+ketju?
Sen+varalle,+et+on+ryhmä,+niin+tuun+mukaan.+Mun+tavoite+on+saada+pois+4,5kg+toukokuun+loppuun+mennessä,+se+tarkoittais+-100g/vrk.+Ajattelin+et+toukokuun+loppu+on+hyvä+välietappi,+sit+alkaa+viimeistään+ihan+virallisesti+kesä+ja+siihen+on+sen+verran+aikaa,+et+voi+jonkun+tavoitteen+asettaa.+Kesälle+sit+uus+tavoite,+riippuen+miten+seuraavat+1,5kk+menee.+Toi+mun+tavoitepudotus+voi+olla+hankala+saavuttaa,+joten+se+on+mun+kunnianhimoinen+tavoite,+mutta+oon+oikeesti+tosi+tyytyväinen+kolmeen+kiloon.+Ja+siihen+mun+pitää+pystyä,+se+on+vajaa+500g/vko.+Tuolla+3kg:n+pudotuksella+siirryn+alemmalle,+toivomalleni+painon+alkunumerolle.+Suomeks+sanottuna+painon+kymmenluku+vaihtuisi.+Toivottavasti+sen+alle+ei+jää+painonpudotus,+vaikka+nyt+jumii.+Paino+pysynyt+viikon+verran+täsmälleen+samana,+kävi+välillä+alempana+ja+palasi+takaisin+jumittamaan.+
Äh,+tiedän.+Pitää+olla+kärsivällinen+ja+hitaasti+tulee+parempi+lopputulos.+Yhden+kymmenluvun+oon+jo+tullut+alemmas,+niin+kyllä+mä+onnistun,+meni+siihen+sit+vähän+tai+paljon+aikaa,+niin+en+lopeta+ennen+ku+oon+tavoitteessa,+joten+mahdollisuus+on+vain+onnistua.
En+haluu+jakaa+muita+numerotietoja+ku+painon+putoamisen+tänne,+niin+kukaan+ei+pääse+viisastelemaan+liikaa.+Mut+että+muut+ymmärtää+missä+mennään,+niin+BMI:n+mukaan+en+oo+(enää)+ylipainoinen,+vaan+laihdutan+normaalipainon+sisällä+nyt,+siks+paino+lähtee+hitaasti.+En+silti+tähtää+anorektikoksi,+tavoitepaino++on+myös+normaalipainon+rajojen+sisällä.+Mä+ymmärrän,+et+ihmisille,+joilla+on+merkittävä+tai+sairaalloinen+ylipaino,+mun+puuhat+voi+tuntua+turhalta,+mutta+ei+BMI+vaikuta+siihen+osaako+tsempata+itseään+tai+muita.+Ja+BMI:stä+kaikkien+pitää+tietää,+et+se+toimii+keskivertoihmisellä,+mut+kaikki+ei+oo+keskivertoja.+Siksi+siinä+normaalipainossa+on+se+parinkymmenen+kilon+variaatio.
Oon+päätynyt+siihen,+etten+haluu+jakaa+kaikkee+numeroainfoa+kaikille+arvosteltavaksi,+joten+siks+ilmoitan+painon+niin,+et+tänään+se+on+0+ja+sitä+mukaa+kun+sitä+tippuu,+se+on+vaikka+-100g+tänään,+yht+-300g+tms.+Ja+lopputavoite+ois+et+se+on+sit+sen+-4,5kg+toukokuun+vikana+päivänä.+Niin+et+jos+toukokuun+lopussa+karjun+tääl+hypenä,+et+painan+-4,5kg+ni+ei+se+tarkota+et+tarvin+4,5kg+painosen+pallon+jalkaan,+et+pysyn+maan+pinnalla,+enkä+lähde+leijumaan+tuulen+mukana.
Liikun+joka+päivä,+reipas+kävelylenkki+väh.+5km,+mut+käytännössä+liikun+enemmän,+esim.+eilen+8km,+tänään+10km,+huomisellekin+tulee+ainakin+6km,+todennäköisesti+enemmän.+Osan+matkasta+kävelen+painojen+kanssa,+esim.+jos+kävely+tulee+kaupassakäyntimatkoista,+kuten+tänään,+osan+matkaa+sitä+tehostaa+kannetut+tavarat.+Vapaa-ajan+lenkeille+otan+välillä+kahvakuulan+painoksi+reppuun,+koska+oon+jo+laihtunut+niin+liikkuminen+kevyempänä+kuluttaa+vähemmän+energiaa+ja+koitan+"simuloida"+ylipainoa+takaisin+lisäpainoilla+(kuulemma+suositeltavampaa+kuin+ranne-+ja+nilkkapainojen+käyttö).+Enimmäkseen+kävelen,+joskus+juoksen+intervallityyppisesti.+En+kauppakassien+kanssa+kylläkään.+:D
Kävelyn+lisäksi+teen+kotijumppaa,+oma+pieni+perustreeni+n.15-20min+keskittyy+ylä-+ja+keskikroppaan.+Pari+perusliikettä+käsille+ja+hartioille+ja+yläselän+vahvistamiseen/pitämiseen+ryhdissä,+ja+keskivartalolle+++venyttelyt+päälle.+Tarkoitus+ei+oo+kasvattaa+lihasmassaa+(eikä+se+miinuskaloreilla+onnistukaan),+painotus+on+ryhdin/ergonomian+ylläpitämisessä+ja+vartalon+hallinnassa,+ei+muskelien+kasvattamisessa.+
Oman+perusjumpan+päälle+teen+jonkun+ohjatun+jumpan+netistä,+eri+päivinä+eri+aihealueita.+Liikkeet+on+pääosin+sellasia+jotka+sopii+kaikille,+eli+teknisesti+helppoja+ja+kevyitä,+mutta+teen+ne+nopeemmalla+tahdilla+ja+vaikeammalla+tarjolla+olevalla+tyylivaihtoehdolla,+sen+verran,+että+jossain+tuntuu.+Oman+perusjumpan+pyrin+tekemään+joka+päivä,+yleensä+aamulla+ekana+kun+herään,+mutta+ei+niin+ryppyotsaisesti,+ettei+välipäiviä+vois+olla.+Siihen+päälle+tehoa+ohjatusta+nettijumpasta+3-7x+vko+10-60min/kerta.
Syön+kasvispainotteisesti.+Proteiinit+syön+pääosin+joko+vaaleesta+lihasta+tai+(yleensä+rasvaisesta)+kalasta,+mut+käytän+myös+kasviproteiineja+ja+joskus+naudan++jauhelihaa+++rasvattomia/vähärasvaisia+maitotuotteita.+Viljoja+syön+puurona+ja+täysjyväleipänä,+mutta+riisit+ja+pastat+oon+jättänyt+pois.+
Oon+perusterve+fyysisesti,+mut+päässä+viiraa+ja+siihen+on+lääkitykset+ja+traumaterapia.+Mitään+esteitä+liikunnalle+tms+ei+oo.+Kuntotason+on+nyt+varmaan+jo+normaali,+mutta+toivottavasti+matkalla+kohti+hyvää.+Niin+innokas+urheilija+en+oo,+että+tavoittelisin+erinomaista+kuntoa,+kunhan+pysyis+paikat+suunnilleen+kunnossa+niin,+etten+elämäntavoillani+lyhennä+jäljelläolevaa+elinaikaa+tai+tee+siitä+vaivalloista,+kun+kerran+voin+olla+tekemättäkin.
Jos+tää+ketju+oli+tarkoitettu+yksityiseksi+ap:n+omaksi+ketjuksi,+niin+sori,+perustan+oman+ja+päivitän+kuulumisiani+sit+sinne.+
Miten+sun+laihdutus+on+muuten+lähtenyt+käyntiin?+Aloituspostauksesta+on+vasta+pari+päivää,+mut+onko+tapahtunut+vielä+mitään?+Ootko+pysynyt+liikunta-+ja+ruokatavoitteissa?
16.04.2020 20:10
Olisin+uus+ryhmään,+mutta+mietin+onko+jotain+pääsyvaatimuksia+kenelle+tää+on+suunnattu?+Ja+sit+vielä,+et+kohta+ollaan+varmaan+jo+kesähaasteen+puolella,+miten+kauan+tän+keväthaasteen+on+tarkoitus+jatkua?+Nimi+on+pääsiäishaaste,+eli+onko+vaan+pääsiäiseen+asti?+Kysyn+sillä+mielellä,+et+jos+mut+kelpuutetaan+ja+oon+kohderyhmää,+niin+osaan+tavoitteen+asettaa+sellaiseksi+et+se+on+ajan+puolesta+mahdollista.+Tässä+ketjussa+on+paljon+viestejä,+enkä+kaikkii+niitä+lukenut,+sori+jos+kysyn+sellasta,+joka+on+jo+ilmotettu+muualla.
07.04.2020 20:46
Tai+sit+vaan+376x0,37.+Tuotteiden+kcal-määrät+on+yleensä+ilmoitettu+per+100g+tuotetta.+37+grammaa+on+0,37+satagrammaista.+Jos+syöt+samaa+tuotetta+kilon,+laskukaava+on+yksinkertaisimmillaan+376x10,+koska+kilo+on+sama+kuin+10+satagrammaista.+Kun+muuttaa+painoja+sadoiksi+grammoiksi,+ennen+pilkkua+tulee+täydet+sadat+grammat,+oli+niitä+5+tai+50,+pilkun+jälkeen+ensin+kymmenet+grammat+ja+sen+jälkeen+grammat+ja+toki+voi+laskea+tarkemminkin+ku+gramman+tarkkuudella,+mutta+ei+siitä+käytännössä+oo+mitään+hyötyä,+joten+gramman+tarkkuus+kyllä+riittää.+9grammaa+samaa+tuotetta+olisi+376x0,09.
En+tiedä+miksi+pitäisi+tehdä+asioista+vaikeampia+kuin+ne+on..+riittää+et+kertoo+kcal+määrän+tuotteen+painolla,+muistaen+merkitä+paino+satoina+grammoina.
125g=+1,25+sataa+grammaa.+75g=0,75+sataa+grammaa+jne.+
Laskiessa+käytä+tietysti+sellaista+tapaa+mikä+itselle+on+loogisin!+Mulle+loogisin+on+se,+missä+tehdään+vähiten+laskutoimituksia+ja+tulos+tulee+kerralla+suoraan.
07.04.2020 18:49
Miksi?+Jos+laihduttaa+syömällä+1+200+kcal+päivässä,+ei+sitä+kaikkea+oo+tarkoitus+syödä+kerralla.
07.04.2020 18:32
Musta+kalorien+laskeminen+toimii+hyvin.+Ja+mun+onneksi+tykkään+vihanneksista+ym,+kasviksista,+ja+nyt+kun+laskemisen+takia+tajuu,+että+joissain+ruuissa/valmistusaineissa+on+kaloreita+10+kertainen+määrä+verrattuna+johonkin+toiseen,+niin+kyllä+se+auttaa+tekemään+oikeita+valintoja,+kun+kalorimäärä+per+vuorokausi+on+tiukasti+rajattu.+Samoja+valintoja+on+tarkoitus+jatkaa+loppu+ikä,+ei+punnita+ruokia+ja+tietoisesti+laskee+loppuikää,+koska+kyllä+sen+oppii+nopeemmin+mitä+kannattaa+ja+mitä+ei+kannata+syödä+ihan+riittävän+hyvin,+ja+miltä+suunnilleen+näyttää+100g+mitäkin+tuotetta.+Nyt+esim.+tein+keittoa,+johon+tuli+kukka-+ja+parsakaalia+ja+vähän+jauhelihaa+(jatkossa+aion+korvata+sen+soijarouheella),+kaloreita+310ckal/litra+keittoa.+Ihan+huoletta+saa+syödä+niin+paljon+kun+mahaan+mahtuu.
Iltalehdessä+ollut+juttu+ruokien+energiatiheydestä+oli+musta+hyödyllinen.+En+jaksa+etsii+linkkiä+nyt,+mut+voin+myöhemmin+etsiä,+jos+et+itse+löydä.+Pitää+vaan+muistaa,+et+ihminen+tarvii+hyvää+rasvaa+ja+hyvässä(kin)+rasvassa+on+väistämättä+paljon+kaloreita,+mutta+runsasrasvaisia+tuotteita,+kuten+pähkinöitä+ja+siemeniä,+öljyä+ym.+lukuunottamatta+(joita+syön+hyvien+rasvojen+saamiseksi,+mut+varovaisia+määriä)+en+oikeestaan+syö+mitään+ruokaa,+missä+on+energiaa+enemmän+kuin+200kcal/100g+tuotetta,+valtaosassa+ruuan+valmistuaineista+on+aina+alle+100kcal/100g.
Energiatiheysjuttu+meni+jotenkin+niin,+et+kaikki+missä+on+kilokaloreita+max+100kcal/100g+tuotetta+on+koodiväriltään+tummanvihreitä,+joka+tarkoittaa,+et+syö+niin+paljon+kuin+haluut+ihan+rauhassa,+niistä+saa+mahan+täyteen,+eikä+liho.+Max+200kcal/100g+on+vaaleenvihreellä+koodilla,+edelleen+syöminen+sallittu.+Vähärasvaiset+lihat+ja+kalat+on+tällä+alueella+enimmäkseen,+ja+koska+koodivalo+on+edelleen+vihreä,+näitä+saa+syödä,+miel.+yhdistettyinä+tuotteisiin+jotka+saa+tummanvihreen+koodin.+200-300kcal/100g+on+keltainen+koodiväri,+tarkoittaa+et+pysää+ja+mieti+hetki.+Keltainen+on+sallittua+aluetta,+mut+tiedostaen,+et+nyt+on+jo+raskaampaa+tavaraa.+Keltaisten+ruokien+kohdalla+kannattaa+miettiä+voiko+niitä+laimentaa+esim.+lisäämällä+kasviksia+ruokaan+tai+samalle+aterialle+runsaasti,+jolloin+sitä+keltaista+ruokaa+menee+sit+pienempi+määrä+tai+se+on+"laimennettu"+ja+lisättyjen+kasvisten+ansiosta+siirtyykin+vihreelle+alueelle,+eli+sallittuihin.+300-400kcal+on+vaalea+punainen+alue+ja+yli+400kcal/100g+tuotetta+punainen.+Parempi+jos+et+syö+näitä+ollenkaan,+(lukuunottamatta+hyviä+rasvoja!)+mut+jos+syöt,+niin+ei+joka+päivä+ja+syö+varovainen+määrä.+Tällä+alueella+on+sipsit,+karkit+ym+ja+puhdas+rasva+esim.+öljyt.+Pieni+loraus+öljyä+salaatin+päällä+ei+oo+kielletty,+jos+loraus+on+oikeesti+pieni,+niin+se+nostaa+muuten+tummanvihreellä+olevan+salaatin+vaaleenvihreelle+alueelle,+eli+ruuaksi,+jonka+energiatiheys+per+100g+valmista+tuotetta+ei+oo+liian+korkea.
Konkreettinen+esimerkki:+jos+teet+leivän,+jonka+päälle+paat+rasvaa+ja+kinkkua,+mahd+juustoakin,+lopputulos+sisältää+suuremman+määrän+energiaa+per+100g+valmista+voileipää+kuin+sama+leipä,+johon+lisäät+sen+lisäks+salaattia,+tomaattia,+kurkkua,+paprikaa,+persiljaa+ym.+kasviksia.+Kasvikset+on+niin+kevyitä,+että+ne+"laimentaa"+voileivän+kaloreita,+kun+lasketaan+se+kcal-määrä/100g.+Tää+tuntui+musta+aluksi+oudolta,+että+vaikka+kasvisten+lisääminen+ei+tuo+kuin+pari+kcal+lisää+annokseen,+niin+eikö+muka+olis+kuitenkin+parempi+syödä+pelkkää+kinkkua,+koska+siinä+kerran+on+vähemmän+kcal/leipä+kuin+jos+laitan+päälle+lisäksi+kaikki+kasvishörhelöt.+Mut+vastaus+on+et+kyllä+kannattaa+laittaa.+Miksi?+Sun+vatsa+ei+tiedä+ootko+syönyt+pelkkää+voita+vai+pelkkää+salaattia,+se+tulee+täyteen+tietystä+määrästä+ruokaa.+Ei+grammoista,+vaan+tietystä+tilavuusmitasta.+Maha+tulee+täydemmäksi+leivästä,+jossa+on+iso+kasa+kasviksia+päällä,+kuin+se+ois+tullut+pelkästä+kinkusta+leivän+päällä,+ja+kalorimäärä+ei+lisääntynyt+merkittävästi,+ei+juuri+ollenkaan.+Energiatiheys/100g+valmista+leipää+laski+selkeesti,+sallitulle+alueelle.+Mitä+enemmän+pystyt+syömään+ruokaa,+jossa+kcal+alle+100(max+200)kcal/100g+tuotetta,+sen+vähemmän+mahaan+edes+mahtuu+mitään+epäterveellistä.
En+oo+1+200+kcal+/+vrk+dieetillä,+mutta+kuitenkin+kalorien+rajaamiseen+ja+laskemiseen+perustuvalla.+Olin+aloittaessa+lievästi+ylipainoinen+ja+nyt+tiputan+painoa+BMI:n+normaalipainon+sisällä,+joten+se+lähtee+hitaasti.+(BMI+ei+toimi+kaikille,+haluun+takaisin+painoon,+jossa+oon+voinut+hyvin+aikaisemmin.)+Ekat+5+kg+lähti+14+pvässä,+ekat+10+kg+60+pvässä.+Vyötärö+kaventunut+17cm.+Runsas+ylipaino+lähtee+nopeemmin+laskuun+kuin+lievä,+mut+hidastuu+mitä+lähemmäs+normaalia+pääsee.+Varaudu+siihen,+niin+ei+tuu+turhautumista,+kaikille+käy+niin+ja+siihen+on+syyt.+Mulle+asioiden+kirjaaminen+ja+laskeminen+ei+tunnu+rasitteelta,+vaikka+joku+täällä+ennusti+et+tällaiset+dieetit+kaatuu+siihen.+Mulla+se+helpottaa+kun+kirjaa+paperille.+Sit+on+ikäänkuin+enemmän+syitä+tehdä+oikein,+ku+siitä+jää+todisteet+tai+jotain..
Muista+myös,+et+jos+tää+tapa+ei+toimi+sulle,+niin+joku+muu+toimii.+Onnee+muutokselle!+Ootko+saanut+jo+tuloksia?
07.04.2020 18:09
Miksi+muuten+se+tee+on+sun+kiellettyjen+listalla?+Googletin+Kerstin+Smeds+ja+löytyi+joku+toimittaja/kirjailija+ja+yliopistotutkimuksia+ruotsiksi+ja+toinen+joka+tekee+akupunktiohoitoja.+Onko+sulla+suoraa+linkkiä?+Voin+kyllä+katsoo,+mitä+kirjoittaa,+jos+saan+linkin+tai+paremman+hakusanan.+Google+tarjosi+nimi+++ruokalista,+mut+sitä+hakemalla+löytyi+jotain+Lapinlahden+koulujen+ruokalistoja.+:D+Ei+varmaan+ollut+oikee+linkki.+Kiitos.
En+varsinaisesti+oo+etsimässä+ruokavalioita,+vaan+vastausta+mitä+tehdä+pakkoajatuksille..
05.04.2020 21:46
Kiitos+kommentista.+Jäin+miettimään+tota+saavutetun+painon+ylläpitämistä.+Että+eikö+ylläpitovaiheeseen+siirtymisen+tarkoitus+kuitenkin+oo+oppia+sellanen+elämäntapa+ja+syömistottumukset,+joita+voi+jatkaa+lopun+elämäänsä+jokseenkin+muuttumattomina?+Ikä+vähentää+energian+tarvetta+ja+varmasti+jossain+vaiheessa+pitää+syötyjä+määriä+tarkastaa,+samoin+tietysti+jos+elämäntapa+muuttuu+selkeesti+aktiivisemmaksi+ku+ennen+tms.+Mutta++tarkoititko+tollasta+noilla+laihdutusjaksoilla,+vai+mitä?+Kun+ei+kai+tarkotus+oo+kuitenkaan+jäädä+syömään+liikaa+taas,+kun+lopettaa+laihduttamisen+ja+sit+laihduttaa+uudelleen,+taas+syödä+liikaa+ja+taas+laihduttaa,+vaan+löytää+se+ruokamäärä,+jolla+paino+pysyy+ilman+jojoiluja+ja+ilman+laihduttamista?
Alkuvaiheessa+se+tietysti+kestää+löytää+se+tasapaino,+mut+jos+huomaa+et+söi+liikaa+ja+paino+alkoi+nousta+ja+joutuu+uudelleen+tiputtamaan+painoa,+niin+sillonhan+on+oppinut+et+se+edellinen+määrä+oli+liikaa,+nyt+vähän+vähemmän+kun+palataan+taas+ylläpitoon..+??+Ku+en+mä+loppuikääni+ajatellut+olla+laihdutuskuurilla,+tai+ees+puolta+siitä.
05.04.2020 21:10
Vastaan+yhteisesti+niille,+jotka+kysyi+ikää+ja+pituutta+++painoa.+Oon+täysi-ikäinen+ja+kun+aloin+laihduttaa,+paino+oli+BMI:n+mukaan+lievän+lihavuuden+puolella.+Siitä+-20kg+ollaan+vielä+normaalipainon+rajojen+sisällä.
Jos+ei+osaa+suhtautua,+koska+en+oo+tai+oo+ollut+vaikeesti+ylipainoinen,+niin+se+on+ihan+ok,+ei+tarvi+auttaa,+tää+on+vapaaehtoista.+
Ymmärrän+et+on+vaikee+neuvoa,+kun+tietää+toisesta+niin+rajallisen+määrän+asioita,+mutta+koska+mun+kyssäri+oli+enemmän+mieleen+kuin+painoon+liittyvä,+niin+musta+niiden+mittojen+ilmottaminen+ei+ollut+olennaista.+Ja+samahan+se+on+toisin+päin,+mä+en+tiedä+keitä+neuvojat+on,+ja+millä+taustalla,+kokemuksella+ja+patevyydellä+neuvoo.
Kiitos+kaikille+tähän+asti!
05.04.2020 20:23
Suunnilleen+noin+oon+syönyt,+tosin+juon+(laihaa)+mustaa+teetä+välillä,+vihreessä+ja+valkoisessa+teessä+ja+kahvissa+on+liikaa+kofeiinia,+jolle+oon+yliherkkä.+Ruispuuron+sijaan+syön+4-viljan+puuroa.+Mehuja+en+juo,+koska+musta+on+turhaa+juoda+kaloreita,+kun+mielummin+syön+ne.
05.04.2020 18:29
10kg+lähti+60+pvässä,+eli+ihan+sopiva+tahti,+vaikka+tunnustan+et+oon+kyllä+yrittänyt+olla+nopeempi.+Alussa+olin+tosi+pienillä+annoksilla,+koska+tarkoitus+oli+saada+mahalaukkua+pienemmäksi+ja+se+onnistui,+nyt+vatsa+tulee+täyteen+pienistäkin+määristä.+Ensimmäiset+5kg+lähti+14+pvässä,+seuraavat+selkeesti+hitaammin,+kuten+jokainen+voi+laskea.+Punnitsen+joka+päivä+(montakin+kertaa),+vaikka+tiedän+ettei+siitä+oo+hyötyä.+Joinain+päivinä+paino+on+pari+sataa+grammaa+korkemmalla+kuin+edellisenä+päivänä,+mutta+sit+taas+voi+tulla+monta+päivää+joina+paino+laskee+nopeasti.+Yritän+aina+punnita+ns.+aamupainon,+vaikka+ajankohta+ei+mulla+aina+sit+ookaan+aamulla,+vaan+siihen+aikaan+kun+on+pidempi+paasto+takana,+eikä+nesteiden+juomisen+määrä+esim.+vaikuta+niin+radikaalisti.+Tuon+mun++aloituspostauksen+jälkeen+neljässä+päivässä+painoo+on+tippunut+taas+1,6kg,+eli+sahaamalla+tuntuu+lähtevän.
Verensokereiden+pitämisellä+korkeella+tasaisesti+tarkoitin+sopivan+korkealla,+eli+ettei+tuu+sitä+nopeeta+verensokerin+laskua,+joka+seuraa+sen+nopeeta+nousua,+ja+aiheuttaa+makeanhimoa.+Sokerinhimosta+oon+tän+kahden+kk+aikana+vieroittunutkin,+vaikka+ennen+sitä+meni+ihan+liikaa.+Mä+olin+päättänyt,+et+kun+saan+sen+10kg+pois,+saan+ostaa+karkkipussin+(Haribon+Click+Mix+Mini+-pussi+on+sopivan+pieni+80g),+mutta+sit+totesin,+etten+oikeestaan+haluakaan+sitä,+vaikka+tosi+pitkään+haaveilin+päivästä+jolloin+sen+saan.+Pensasmustikat+korvasi+karkit+6-0,+nyt+tuntuis+tyhmältä+syödä+ylimakeeta+lisäainemössöä,+jossa+vielä+tosi+tiheä+energiapitoisuus.
Tiedän,+että+himoja+syömisen+ja+varsinkin+entisten+lempiruokien+suhteen+elämänmuutoksen+yhteydessä+tulee+varmasti+kaikilla,+varsinkin+jos+on+sokeri-+tai+rasvakoukussa+ollut+pitkään+tai+on+yleisesti+nirso+ja+uusi+ruokavalio+ei+maistu.+Mun+mielestä+tää+pakkoajattelu+on+kuitenkin+enemmän+sairaan+puolella,+eikä+vaan+pelkkiä+mielihaluja.+Ahmimista+en+usko+että+tulee+(toivottavasti),+koska+pari+kertaa+oon+pitänyt+laihdutussäännöistä+vapaapäivän,+jolloin+saan+syödä+mitä+haluan+ja+miten+paljon+haluan,+mutta+vain+sellaista+mitä+löytyy+kotoa,+eli+herkkuostoksille+lähtö+on+kielletty.+Niinäkin+päivinä+(yhteensä+kolme)+oon+pitänyt+ruokapäiväkirjaa+ja+laskenut+kalorit+kuten+muutenkin.+Korkein+määrä+oli+vähän+vajaa+1+600+kcal/pvä,+eli+ei+lainkaan+liikaa.+Mutta+sit+niin+kuin+kerroin,+oon+valmistanut+isot+määrät+ruokia,+jotka+sit+oon+vaan+pakastanut.+Tein+sitä+kunnes+pakastimeen+ei+mahtunut+enempää.+Nyt+vaan+etsin+reseptejä+ja+lasken+paljonko+niissä+olis+energiaa+per+annos,+enkä+koskaan+tee+edes+koko+ruokaa.+Sen+lisäks+nää+ajatukset+ei+liity+niinkään+omiin+herkkuihin+kuin+ruokaan+yleensä,+kokkailin+reseptejä,+joita+en+ollut+koskaan+ennen+kokeillut,+ihan+fixuja+ruokia,+joita+voisin+nyt+kyllä+laihduttaessa+syödä+hyvällä+omallatunnolla.+En+oo+koskaan+ennen+ollut+kiinnostunut+ruuanlaitosta,+vaan+inhonnut+sitä.
Kirjoitin+just+siksi,+että+en+haluu+syömishäiriötä,+mutta+haluun+silti+saada+painoa+vielä+pois+ainakin+toiset+10+kg.+Siksi+haluun+eroon+yövalvomisista+ja+ruokasuhteen+vinksahtaneista+puolista.+Paljon+hyviäkin+muutoksia+on+ruokasuhteessa,+mutta+kaikki+ei+oo+pelkästään+hyvää.
05.04.2020 18:15
3 / 3