Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TolkunIhminen
profiilit
TolkunIhminen
TolkunIhminen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1346
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lahkoissa+tuo+tulee+selväksi+hyvin+nopeasti.+Jos+kirkko+toimisi+samoilla+"säännöin"+olisi+kolehtihaavissa+maksupääte+:D
13.05.2020 17:14
Toki+tuota+se+on+ollut+silloin+kun+itse+olen+avioliittoon+mennyt.+Ja+rakkaushan+ei+muutu+vain+kohde+muuttuu+.+Ja+valitettavasti+avioerotilastot+tuon+kertovat.+
Nykyään+tunnutaan+eroavan+hyvin+pienistä+asioista,+eli+tavallaan+jonkunlainen+ihmisten+sietokyvyn+lasku+on+tuossa+ihan+mutulla+havaittavissa.+
Odotetaan+ehkä+juurikin+sellaista+kummallista+ja+ihmeellistä+sitoutumisen+tunnetta+mitä+ei+oikeasti++ole.+
Ei+pitkä+avioliitto+ole+mitään+ruusuilla+tanssimista,+romantiikan+ja+rakkauden+ihmeellisiä+juttuja.+Se+perkele+(anteeksi+vaan+)+on+yhteinen+työmaa+jota+pitää+jaksaa+hoitaa.+Se+on+kahden+ihmisen+välinen+sopimus+siitä,+että+tässä+ollaan+ja+ei+väisty+vaikka+mitä+tapahtuisi.
13.05.2020 17:10
Ei+niihin+tarvi+mitenkään+eritavalla+suhtautua+kuten+ei+muihinkaan+ihmisiin.+Kaikkihan+ollaan+kuitenkin+samoilla+viivoilla,+eli+jokaisen+meistä+sitten+punnitsee+vain+Jumala.
Ihmisillähän+on+lukematon+määrä+mielipiteitä+ja+kun+saarnataan+niin+toisinaan+ne+saattavat+kuulua+(ei+aina)+Pappihan+ei+kuitenkaan+ole+kirkossakaan+se+joka+määrittelee+seurakuntansa+ajatukset+tai+vastaa+heidän+taivaaseen+pääsystä.+Tuo+voi+olla+järkyttävää+mutta+ajattele+positiivisesti+jos+satut+samaan+aikaan+papin+kanssa+portille+niin+teidät+molemmat+punitaan+täsmälleen+samalla+tavalla.+Tuo+ei+ehkä+ole+se+tapa+mitä+olet+siitä+itse+ajatellut+mutta+samalla+tavalla+kuitenkin+punnitaan.
13.05.2020 16:57
"Homot+ovat+ainoat+jotka+joutuvat+kadotukseen+"
Sinun+kristinuskon+suuntaus+vasta+mukava+ja+helppo+onkin+heteron+noudattaa.
13.05.2020 16:49
Tuosta+"susiparien"+eroamisesta+ei+taida+sinulla+olla+mitään+faktaa+?
Avioliitto+sellaisena+kuin+se+aikoinaan+on+ymmärretty,+eli+elämän+loppuun+asti+olevana+sitoumuksena+on+jo+sellaisenaan+menettänyt+merkityksen+koska+eroaminen+on+helpompaa+kuin+koskaan+ja+samoin+uudelleen+avioituminen.+
Itse+olen+siinä+"aito-aviossa"+joten+hääpäivät+aletaan+laskemaan+kymmenissä.+Ymmärrän+seksuaalivähemmistöjen+kohdalta+sen+häiritsevän+kaksinaismoralismin+joka+kirkkovihkimiseen+liittyy.+Jos+kirkko+noudattaisi+Raamatun+avioliittokäsitystä+ei+se+vihkisi+eronneitakaan.+Ja+olen+aikaisemmin+maininnut,+että+vapaakirkko+teki+tuossa+aikaan+oman+linjarajauksen+jopa+sen+uhalla,+että+luopuvat+vihkioikeudesta+ja+vaikka+en+vapaakirkkolainen+ole+niin+pidän+tuota+ulostuloa+hienona,++rehellisenä+ja+selkärankaa+osoittavana.+
Avioliitto+siihen+aikaan+kun+itse++olen+astellut+oli+varmaankin+suurimmaksi+osaksi+kulttuurinen+kysymys,+noin+vaan+oli+tapana+toimia,+se+oli+täysin+päivänselvää.+Toki+varmasti+se+on+ollut+eräänlainen+juridenkin+sopimus+minkä+tarkoituksena+on+ollut+taata+automaattisesti+omaisuuden+siirtyminen+lapsille.+Nykyään+tosin+tavallaan+tuokin+on+menettänyt+merkityksensä+koska+tehdään+avioehtoja.+No+lapsethan+saavat+automaattisesti+sen+osuutensa+mutta+puoliso+ei+välttämättä.
13.05.2020 16:41
Eiköhän+tuo+ole+aika+paljon+siitä+kiinni,+kenen+annat+loukata.
Jos+siis+annat+noille+ilkeämielisille+sen+vallan..
Kuten+varmasti+kaikilla++usko+saattaa+vaihdella+elämänpyörteissä+.+Sellaista+elämä+on+ja+eihän+Raamattukaan+tuota+kiellä,+pikemminkin+pitää+jonkunlaisena+älykkyyden+merkkinä.+
Toisaalta+kukaan+ei+sinun+sydäntäsi+voi+punnnita+kuin+Jumala.+Joten+jos+mielestäsi+olet+sovintosi+tehnyt+niin+mitäpä+välität+muutamista+soraäänistä.+
Noihin+ihmisiin+suhtaudu+suopeudella+kuten+Jeesuskin+olisi+suhtautunut.+
Ja+voihan+se+olla,+etteivät+tienneet+mistä+puhuivat+:)
11.05.2020 02:49
No+eihän+se+mikään+kilpailu+ole,+kuten+ei+muutkaan+asiat.
Erokin+on+varmasti+ihan+hyvä+ratkaisu+jos+ei+muuta+keinoja+enää+ole.
11.05.2020 01:53
Kuinka+sekaisin+pitää+oikeasti+olla,+että+ajattelee,+että+jollain+aseilla+voi+käydä+virusta+vastaan++:D
En+tiedä+Cuomon+poliittisesta+kannasta+mutta+sen+tajuaa+ihan+jokainen,+että+koska+New+Yorkissa+asuu+hiukan+tiiviimmin+ihmisiä+kuin+vaikkapa+kuopiossa+niin+tauti+myös+leviää+pahemmin.+Ihminenhän+levittää+tuota+virusta+jo+päiviä+ennenkuin+itse+sairastuu,+eikä+sitä+näe+ennalta+kukaan,+eikä+kukaan+tiedä.
Cuomon+taktiikka+on+muuten+se,+että+he+eivät+sairastu+kaikki+samaa+aikaan+jotta+tehohoitopaikkoja+riittäisi.+Hän+ei+siis+kuvittele,+että+asiaa+voisi+estää,+edes+asein+vaan+se,+että+tilannetta+voisi+edes+jotenkin+hallita.+Tuosta+syystä+hän+pyytää+ihmisiä+pysymään+kotona+jos+mahdollista,+ei+siksi,+että+haluaisi+vittuilla+trumpille.
Vaikkei+sillä,+että+jos+hänellä+poliittista+intohimoa+riittää+niin+hän+on+melko+varmasti+tuleva+jenkkien+presidentti,+ei+ehkä+vielä+kymmenen+vuoden+aikana+mutta+seuraavan,+sillä+hänhän+on+varsin+nuori+mies+verrattuna+trumppiin.
11.05.2020 00:41
Hienoa.+Itse+en+ihan+noilla+vuosilla+ole+mutta+perässä+tullaan,+mitäpä+sitä+hyvää+vaihtamaan.
11.05.2020 00:28
Tuo+on+kyllä+totta,+että+laumasuojasta+puhuu+ryhmä+jotka+eivät+itse+kuitenkaan+osallistu+talkoisiin.+He+eivät+ole+kansanryhmä+jotka+joutuvat+lähtemään+vaikkapa+sinne+lähikaupan+kassalle+päiväksi+tai+kulkemaan+vaikka+julkisilla.+
Vaikka+itse+asunkin+täällä+maaseudulla+niin+pointtisi+on+varmasti+ihan+totta.
Ja+politiikkoihin+ei+ole+ollut+luottamista+juuri+koskaan.+Kovasti+hehkutellaan+vaalien+alla+kaikenlaista+seitsemän+hyvää+ja+kahdeksan+parasta.+Hyvin+käy+kuitenkin+äänestely+erillaisten+leikkurien+puolesta+.+Ei+siinä+kansaneläke+mummoa+surra+kun+itse+kuljetaan+pelkästään+taksilla+enemmän+mitä+tuo+eläkemummo+saa+kuukaudessa+ja+kovin+maistuvat+politiikoille+muutkin+etuudet.+Eikä+asiaan+tuo+eroa+mikä+puolue+on+kyseessä.+Persuista+kovin+joskus+"odoteltiin"+sellaista+kansan+asialla+olevaa+porukkaa,+vaan+hyvinpä+heillekkin+käy+.+Sen+verran+räksytetään+opposition+riveissä,+että+pysytään+äänestäjien+mielissä.+Todellisuudessa+kuitenkin+ajetaan+etupäässä+sitä+omaa+etuoikeutettua+asemaa+.
10.05.2020 23:26
Vaan+jospa+juttu+onkin+niin+vaikea,+ettei+sitä+järjellä+ymmärrä.+Jenkithän+puhkoivat+80k++rajapyykin+,+jospa+se+trumpin+"make+America+great+again+"+tarkoittaa+sitä,+että+tuossakin+pitäisi+olla+kaikki+kaksinverroin+suurempaa+,+niinkuin+vanhassa+kunnon+texasissa.
10.05.2020 23:09
Mistä+tuollaista+olet+päähäsi+saannut+?
Yhä+edelleen+voimissaan+on.+Ei+siis+ole+tuotakaan+tarvinut+uusia+;)
10.05.2020 22:38
Lahkosaarnaajiltahan+tuota+pitäisi+kysyä+.+Hehän+tavallaan+ovat+tulospalkalla.
10.05.2020 22:29
No+tuossa+olet+oikeassa,+että+hommahan+ei+ole+johdonmukaista.+Karkeimmin+tuo+näkyy+seksuaalivähemmistöihin+suhtaumisessa.+Toisaalta+kovasti+kaverataan+mutta+kun+tulisi+vihkimisen+aika+niin+piiloudutaan+kirkon+avioliittokäsityksen+taakse.+Olen+aikaisemminkin+kirjoittanut,+että+tuohan+olisi+ihan+ok+jos+kirkko+sitten+todella+noudattaisi+sitä+avioliitto+käsitystä,+eli+ei+vihkisi+eronneita.+Tuo+lienee+myös+syy+miksi+kirkon+on+niin+vaikea+rangaista+sitten+pappeja,+jotka+tuosta+poikkeavat+koska+silloin+heidän+pitäisi+myös+rangaista+eronneiden+vihkijöitä.
Se,+että+kirkon+papeilta+vaaditaan+koulutus+on+kyllä+ihan+hyvä.+Muutenhan+siellä+olisi+kaikenlaista+kiilusilmäistä+"rahat+pois"+saarnaajaa+milloin+muka+ihmisiä+parantamasta+mistäkin.
10.05.2020 22:16
Tuossa+saattaa+olla+totuudenjyvä.+:)
Joskus+parikymmentä+vuotta+sitten+kysyin+vaimon+sukulaismieheltä+pitkän+liiton+salaisuutta+ja+hän+sanoi,+että+ensimmäinen+kymmenen+vuotta+menee+ihan+rakkaudella,+seuraavat+ruutiinilla+ja+tuon+jälkeen+se+muuttuu+toisen+sietämiseksi.
10.05.2020 22:03
Miten+mielestäsi+kirkon+tulisi+sitten+toimia+?+
Tai+ehkä+oikeampi+kysymys+olisi+kun+aloitusta+"haistelee"+ketkä+sinä+kelpuuttaisit+kirkkoon+?+Viranhoitajiksi+alkaen+haudankaivajasta+piispaan+?+Ketkä+mielestäsi+kirkko+voisi+kelpuuttaa+jäsenikseen+?
10.05.2020 21:55
No+ei+nyt+noinkaan+voi+sanoa+kun+kymmeniä+vuosia+avioliittoa+takana.
Tuosta+kunniallisuudesta+.+Naiset+ovat+kyllä+lähtökohtaisesti+yhtä+kunniallisia+kuin+miehetkin.+Mies+ei+siis+voi+antaa+tai+viedä+jotakin+sellaista+mikä+ei+alunperinkään+ole+hänen.
Ajatuksesi+on+ajalta+jolloin+todellakin+ajateltiin+kun+mies+hylkäsi+syntymättömän+lapsensa+ja+naisen,++että+naisen+kunniallisuus+oli+tuolloin+mennyt.+Miehen+kunniallisuutta+ei+kukaan+kyseenalaistanut.
Onneksi+nykyään+ymmärretään+asiat+paremmin.
10.05.2020 12:54
Ei+kyllä+nyt+olet+ymmärtänyt+asian+hiukan+väärin.+Kyseessä+on+virus+joka+ei+välitä+ihonväristä+eikä+muutenkaan+valikoi.+Virushan+ei+pyri+siihen,+että+tappaisi+isäntänsä+vaan+pyrkii+leviämään+.+Sanomattakin+on+siis+selvää+,+mitä+enemmän+viruksen+kantajia+on+sitä+enemmän+se+leviää.
10.05.2020 11:49
Ei+kait+tuo+mikään+pakko+ole+jos+pärjää+mielestään+ilmankin.+Eroamiseen+tai+vastuunkantoon+tuo+tuskin+liittyy+koska+ei+nuo+mitään+selviöitä+ole+vaikka+käy+sinetin+kirkosta+hakemassa.+Tilastothan+tuon+kertovat.
09.05.2020 19:37
Jos+selittämäsi+pitäisi+ihan+aukkomasti+paikkansa+,+että+kyseessä+olisi+täysin+hallitsematon+,+ihmisen+vallinnoista+riippumaton+sairaus+,+niin+ei+olisi+montaakaan+kylää+tässäkään+maakunnassa+,+joista+ei+suurinosa+ihmisistä+olisi+alkoholisteja.+
Alkoholistit+tarvitsevat+tietenkin+apua+mutta+ennen+kaikkea+se+on+addiktio+.+
Onhan+tavallaan+lihavuus+geenikin+löydetty+mutta+ei+kait+nyt+kukaan+ajattele,+että+"no+niin,+ei+tässä+mitään+voi,+syönpä+itseni+hengiltä"
09.05.2020 19:08
51 / 68