Avoliitossa elävät, miksi ette mene avioliittoon?

Anonyymi

Siksikö, että on helpompi erota eikä tarvitse ottaa vastuuta toisesta ihmisestä?

159

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kait tuo mikään pakko ole jos pärjää mielestään ilmankin. Eroamiseen tai vastuunkantoon tuo tuskin liittyy koska ei nuo mitään selviöitä ole vaikka käy sinetin kirkosta hakemassa. Tilastothan tuon kertovat.

      • Anonyymi

        Et siis arvosta avioliittoa etkä halua antaa naiselle kunniallista suhdetta?


      • Anonyymi

        Kuka on puhunut kirkkovihkimisestä?
        Kuinka kauan olitkaan ollut ilman naista?


      • Aivan. Tuttu pariskunta eli yhdessä siihen asti kunnes mies kuoli 62 v iässä.

        Eivät olleet koskaan naimisissa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aivan. Tuttu pariskunta eli yhdessä siihen asti kunnes mies kuoli 62 v iässä.

        Eivät olleet koskaan naimisissa.

        Sinä olit naisen kanssa naimisissa 21 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olit naisen kanssa naimisissa 21 vuotta.

        Niin on. Toiset taas eivät mene naimisiin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niin on. Toiset taas eivät mene naimisiin.

        Sinä otat aina sen kuka sinut vain huoIii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä otat aina sen kuka sinut vain huoIii.

        Ja sinua ei taida huolia kukaan kun olet noin kateellinen toiselle...


      • Anonyymi

        En ole, vaikka näytät sitä kovasti toivovan. Mutta miksi olet noin kiinnostunut homoista että koko ajan puhut heistä? Ei kai vain kielletty hedelmä kiinnosta?


      • Hän on ollut naimisissa naisen ja miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, vaikka näytät sitä kovasti toivovan. Mutta miksi olet noin kiinnostunut homoista että koko ajan puhut heistä? Ei kai vain kielletty hedelmä kiinnosta?

        Heh, sinä olet ja syyn tiedämme👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis arvosta avioliittoa etkä halua antaa naiselle kunniallista suhdetta?

        No ei nyt noinkaan voi sanoa kun kymmeniä vuosia avioliittoa takana.

        Tuosta kunniallisuudesta . Naiset ovat kyllä lähtökohtaisesti yhtä kunniallisia kuin miehetkin. Mies ei siis voi antaa tai viedä jotakin sellaista mikä ei alunperinkään ole hänen.

        Ajatuksesi on ajalta jolloin todellakin ajateltiin kun mies hylkäsi syntymättömän lapsensa ja naisen, että naisen kunniallisuus oli tuolloin mennyt. Miehen kunniallisuutta ei kukaan kyseenalaistanut.

        Onneksi nykyään ymmärretään asiat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, sinä olet ja syyn tiedämme👍

        Onko sinulla todellakin noin kova kaipuu homo seuralle, että alat jo muista ihmisistä kuvittelemaan että he ovat homoja?


      • Tulin nyt käyttäneeksi tuota termiä.


      • Anonyymi

        Koska en ole homo, niin en ole niin kiinnostunut homoista seurustelu tarkoituksissa niin kuin sinä olet. Ja ei homoissa mitään ihmeellistä ole, samanlaisia ihmisiä kuin kuka tahansa. Joten siitä vain etsimään seurusteluseuraa, kun se sinua näyttää noin kovasti kiinnostavan.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tulin nyt käyttäneeksi tuota termiä.

        Tiedämme kyllä miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska en ole homo, niin en ole niin kiinnostunut homoista seurustelu tarkoituksissa niin kuin sinä olet. Ja ei homoissa mitään ihmeellistä ole, samanlaisia ihmisiä kuin kuka tahansa. Joten siitä vain etsimään seurusteluseuraa, kun se sinua näyttää noin kovasti kiinnostavan.

        Huomaatko kuinka jatkuvasti projisoit omia ajatuksiasi minuun😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko kuinka jatkuvasti projisoit omia ajatuksiasi minuun😏

        En huomaa, mutta huomaan sen että olet selvästi kiinnostut homoudesta. Mutta ymmärrän kyllä paniikkisi, koska olet uskovainen ja jostain syystä pidät homouttasi pahana asiana. Minä yritän vain auttaa sinua hyväksymään itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis arvosta avioliittoa etkä halua antaa naiselle kunniallista suhdetta?

        Tekeekö avoliitto ihmisestä kunniattoman, johan on aika paksuu vai etkö kestä että ihmiset onnistuu avoliitossa jopa paremmin kun aviossa kuten itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö avoliitto ihmisestä kunniattoman, johan on aika paksuu vai etkö kestä että ihmiset onnistuu avoliitossa jopa paremmin kun aviossa kuten itsekin.

        Avioliitto keksittiin noin 1000 vuotta sitten.

        Avoliitto on ollut yleisin tapa elää yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö avoliitto ihmisestä kunniattoman, johan on aika paksuu vai etkö kestä että ihmiset onnistuu avoliitossa jopa paremmin kun aviossa kuten itsekin.

        Nämä kunniakysymykset ovat sitä vanhaa kunnian kulttuuria, mitä ei länsimaissa enää ole.


    • Anonyymi

      Mitä ihmisten yksityisasioita kyselet. Eikö sulla ole omaa elämää?

    • Anonyymi

      Siksi, etten suostu alistumaan mihinkään typerään kirkon rituaaliin.

      • Anonyymi

        On myös siviiliavioliittoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On myös siviiliavioliittoja.

        Mutta nehän ovat epäkristillisiä ja vaihtoehto esimerkiksi juuri heille, jotka nimenomaan eivät halua Jumalalla olevan mitään osaa liitossaan. Onko sellaisella avioliitolla sitten mitään merkitystä?


    • Anonyymi

      Ollaan kato vapaasti ajattelevia, isoja ihmisiä.

      • Anonyymi

        Ajattele sitten niitä syitä.


    • Anonyymi

      Monet NAISET haluavat olla avoliitossa.

      • Anonyymi

        Sama syy kuin miehillä, haluavat päästä nopeati ja helposti eroon. Ei kovin suurta sitoutukista kun halutaan avioliiton edut mutta ei sen sitoutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama syy kuin miehillä, haluavat päästä nopeati ja helposti eroon. Ei kovin suurta sitoutukista kun halutaan avioliiton edut mutta ei sen sitoutumista.

        Eikö tuollainen valehtelu ja tuomitseminen ole syntiä josta joutuu helvettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuollainen valehtelu ja tuomitseminen ole syntiä josta joutuu helvettiin?

        Mikä oli valehtelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli valehtelua?

        No tuollainen valehtelu syistä miksi jotkut ovat avoliitossa. Et voi mitenkään tietää miksi jotkut valitsevan tämän, joten turha alkaa keksimään valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuollainen valehtelu syistä miksi jotkut ovat avoliitossa. Et voi mitenkään tietää miksi jotkut valitsevan tämän, joten turha alkaa keksimään valheita.

        Mitä ne sitten ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne sitten ovat?

        Mistä minä niitä voin tietää, koska se on ihan tämän parin oma asia, eikä se kuulu minulle tai sinulle mitenkään.

        Miksi olet noin sairaan kiinnostunut muiden yksityisasioista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä minä niitä voin tietää, koska se on ihan tämän parin oma asia, eikä se kuulu minulle tai sinulle mitenkään.

        Miksi olet noin sairaan kiinnostunut muiden yksityisasioista?

        Yleisellä tasolla keskustellaan. Ei sinua kukaan tunnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisellä tasolla keskustellaan. Ei sinua kukaan tunnista.

        No niinhän minä teinkin; asia on parin yksityinen päätös, eikä se kuulu muille mitenkään. Joten ihan turha tuomita näitä ihmisiä syystä jonka itse on vetänyt hatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän minä teinkin; asia on parin yksityinen päätös, eikä se kuulu muille mitenkään. Joten ihan turha tuomita näitä ihmisiä syystä jonka itse on vetänyt hatusta.

        Kerro mitkä voivat olla syitä tuohon päätökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mitkä voivat olla syitä tuohon päätökseen.

        Johan sanoin että en voi mitenkään tietää syytä että jotkut menevät avoliittoon, koska tämä päätös on tämän parin oma. Eikä heidän tarvitse selitellä tätä päätöstä kenellekkään.

        Mutta miksi sinulla on noin sairas mielenkiinto toisten yksityisasioihin? Ja miksi niin kovasti haluat heidät tuomita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sanoin että en voi mitenkään tietää syytä että jotkut menevät avoliittoon, koska tämä päätös on tämän parin oma. Eikä heidän tarvitse selitellä tätä päätöstä kenellekkään.

        Mutta miksi sinulla on noin sairas mielenkiinto toisten yksityisasioihin? Ja miksi niin kovasti haluat heidät tuomita?

        Nyt puhutaankin niistä jotka eivät mene naimisiin mutta elävät kuin olisivat naimisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaankin niistä jotka eivät mene naimisiin mutta elävät kuin olisivat naimisissa.

        Niin tätä kutsutaan avoliitoksi, jos et tiennyt. Ja olen siitä puhunut koko ajan.

        Mutta edelleenkin, miksi olet näin sairaan kiinnostunut muiden yksityisasioista ja haluat heidät kovasti tuomita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tätä kutsutaan avoliitoksi, jos et tiennyt. Ja olen siitä puhunut koko ajan.

        Mutta edelleenkin, miksi olet näin sairaan kiinnostunut muiden yksityisasioista ja haluat heidät kovasti tuomita?

        Et kykene senomaan miksi elät avoliitossa etkä aviolittossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kykene senomaan miksi elät avoliitossa etkä aviolittossa.

        Ja taas valehtelu jatkuu. Missä olen kertonut että eläisin avo- tai avioliitossa. En missään, joten voit lopettaa tuon valehtelusi.

        Ja edelleen miksi olet noin sairaan kiinnostunut muiden asioista? Eikö sinun elämässä tapahdu mitään mielenkiintoista, joten yrität tunkea muiden elämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas valehtelu jatkuu. Missä olen kertonut että eläisin avo- tai avioliitossa. En missään, joten voit lopettaa tuon valehtelusi.

        Ja edelleen miksi olet noin sairaan kiinnostunut muiden asioista? Eikö sinun elämässä tapahdu mitään mielenkiintoista, joten yrität tunkea muiden elämään?

        Älä valahtele vaan sano ne syysi.


      • Anonyymi

        Miksi minä heseen haluaisin? Ja miksi keksit näitä typeriä valeita toisista? Luuletko että se jotenkin tekee sinusta enemmän uskottavan noiden kirjoitusvirheiden lisäksi?


      • Anonyymi

        Olet varmaan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan lapsi.

        En ole. Sen näkee jo siitä että yritän viritellä aikuismaista keskustelua aiheesta, mutta se menee hukkaan kanssasi kun koko ajan valehtelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne sitten ovat?

        Niin, mitäpä se kenellekään kuuluu ja miksi kukaan menisi avioliittoon ainakaan siksi, että saa täytettyä jonkin aitouskovan moraaliset odotukset?


    • Anonyymi

      Avoliittoliaset haluavat vaan tehdä sitä mutta eivät halua sitoutua mihinkään koska eivät ole aidosti vastuullisia eivät luota omaan eikä toisen mihinkään, kunhan nyt ollaan taas tämä viikonloppu ja jos riitaa tulee niin mennään matkoihin ja jos lapsiakin on tullu t niin nehän voi aina viedä johonkin ja mennään hillumaan kun ei ol e koskaan kasvettu aikuisiksi eikä edes tiedetä mitä se on !

      siinä muutamia perussyitä.

    • Anonyymi

      Kun ihminen haluaa olla vapaa tai sitotunut, ei tarvitse jonkun papin höpinöitä siihen saatteeksi.
      Vihkiminen ei takaa mitään kenellekkään, mutta saattaa sallia kuvitelman toisen ihmisen omistamisesta. Koska uskonnoissa vallitsee partriarkaalinen, miesten ylivaltaa suosiva kulttuuri. "Nainen vaietkoon seurakunnassa jne."

      Uskonnoissa on sorsittu aina naissukupuolta, mutta edellytetty siveellisyyttä.
      Lasten hyväksikäyttö pöyristyttävintä monissa uskonliikkeissä ja aivopesu suurin synti mikä maan päällään kantaa.
      Avoero ei sen helpompaa kuin avioerokaan, jos et sitä tiennyt.

      • Anonyymi

        Siviilivihkimisiäkin on joten yritä pysyä asiassa.


      • ”Vihkiminen ei takaa mitään kenellekkään, mutta saattaa sallia kuvitelman toisen ihmisen omistamisesta.”

        Ikävä kyllä tätä asennetta yhä on.


    • Anonyymi

      Meillä molemmilla on jo liitot takana ja siitä lapet. Jos menisimme naimisiin, pitäisi erikseen tehdä asiakirjoja että kumpikin voi jättää perintönsä omille lapsille. Toisella on paljon suurempi kuin toisella. Meillä on myös omat rahat, joita käytämme siten että yhteiset menot maksetaan yhdessä ja omat menot kumpikin yksin. Eli käytännön syistä emme mene naimisiin. Olisin kyllä halunnut jonkinlaisen kirkollisen siunauksen suhteellemme ja syödä porukalla täytekkua, jollei se edellyttäisi lakiin perustuvia rasitteita. Kumpikaan ei ole lähtemässä riidan tullen mihinkään.

      • Anonyymi

        Kuulostaa liikeyritykseltä.


      • Alkaa olla pari vuosikymmentä avoliittoa takana ja mikä muuttuisi naimisiin mentäessä? Ei mikään. Meillä on kyllä yhteinen asunto mutta se ei ole montaa riviä sisältävä A4-arkki, jossa omistussuhde on määritelty 50-50. Minulla ei juuri muuta omaisuutta ole pl. velkainen auto ja hiukan rahaa pankkitilillä.

        Avovaimolla on hiukan enemmän omaisuutta: sijoitusasunto, pieni rahasto-osuus ja puolikas maatila peltoineen ja metsineen. Nuokin teettäisivät vain lakipaperitöitä, jos naimisiin mentäisiin.

        Lapsiakaan kun ei ole, niin avioliitolle ei varsinaista syytä senkään vuoksi ole. Mutta onhan tuo asia aina välillä pulpahtanut keskusteluihin. Syy maallistakin maallisempi: verokohtelu toisen kuollessa.


    • Anonyymi

      Pitkä parisuhde on parhaimillaankin vain väsynyttä ystävyyttä..

      • Ei kannata olla katkera.

        Hyvä parisuhde kestää läpi elämän.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei kannata olla katkera.

        Hyvä parisuhde kestää läpi elämän.

        SinuIIe kelpaa kuka vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SinuIIe kelpaa kuka vaan.

        Ja sinua ei huoli ketään ja näytät olevan siitä kovinkin katkera ja kateellinen muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinua ei huoli ketään ja näytät olevan siitä kovinkin katkera ja kateellinen muille.

        No joo, ihmisellä on vapaa tahto tässäkin asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinua ei huoli ketään ja näytät olevan siitä kovinkin katkera ja kateellinen muille.

        Puhu tokí Iisää itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, ihmisellä on vapaa tahto tässäkin asiassa.

        Totta kai saa olla kateellinen ja katkera toisille, mutta onko siinä mitään järkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai saa olla kateellinen ja katkera toisille, mutta onko siinä mitään järkeä?

        Yritä sitten edes hieman muuttaa käytöstäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SinuIIe kelpaa kuka vaan.

        Ei ole kelvannut, kun en jaksa. Monet ovat rasittavia ja tolloja.


      • Ja sinä stalkata ja kulkea torren perässä räksyttämässä kuin rakkikoira, milloin rekatulla, milloin anona. Säälittävää.


      • Niin, kirjoitusvirhe 😃 siitäkö sait kiksit ❓


      • En tod 😃 mutta katson joskus hänen faceaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ja sinä stalkata ja kulkea torren perässä räksyttämässä kuin rakkikoira, milloin rekatulla, milloin anona. Säälittävää.

        Eikös fecebook ole sitä varten, että halutaan kertoa omista asioista muille 😃❓
        Monet käyvät siellä koska torre on itse kehoittanut. Älä siis minulle päätäsi auo 😃


      • Face ei ole vakoilua 😃


      • Et sinä ole minä vaikka kuinka yritätkin 😂


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Face ei ole vakoilua 😃

        On se jos varta vasten staIkkaat🕵️‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se jos varta vasten staIkkaat🕵️‍♂️

        Pitääkö se olla vahinko, ettei ole stalkkausta 😟


      • Kyllä olet surullinen hahmo. Aikuinen ihminen jaksaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta aina vuosiin... Ei ole normaalia.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Pitääkö se olla vahinko, ettei ole stalkkausta 😟

        Eikö vain, että ainoa motiivisi käydä torren facessa on, että saisit kirjoittaa tänne jotakin ivaavaa? Onhan se.


      • a-teisti kirjoitti:

        Eikö vain, että ainoa motiivisi käydä torren facessa on, että saisit kirjoittaa tänne jotakin ivaavaa? Onhan se.

        Ei todellakaan. Ehkä sinä toimisit niin 😃 jonkun uskovan kohdalla mutta minä en.


      • Niinkö usein sinä 😜❓


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Niinkö usein sinä 😜❓

        Et ole minä😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole minä😂

        Luojan kiitos ‼️


      • No, moi moi sulle Hesen mies 🙄


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Niinkö usein sinä 😜❓

        Käyt usean kerran päivässä😅


      • usko_vainen kirjoitti:

        Eikös fecebook ole sitä varten, että halutaan kertoa omista asioista muille 😃❓
        Monet käyvät siellä koska torre on itse kehoittanut. Älä siis minulle päätäsi auo 😃

        Kehotin katsomaan ja kuuntelemaan onko keikkuva pylly ja kimittävä ääni meillä. Kun sinä esitit ne varmana tietona.

        Siitä on aikaa monia vuosia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kehotin katsomaan ja kuuntelemaan onko keikkuva pylly ja kimittävä ääni meillä. Kun sinä esitit ne varmana tietona.

        Siitä on aikaa monia vuosia.

        Ja ne toki pitivät paikkansa, heh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne toki pitivät paikkansa, heh.

        Eli et ole edes katsonut.

        Tiesin sen.


      • torre12 kirjoitti:

        Kehotin katsomaan ja kuuntelemaan onko keikkuva pylly ja kimittävä ääni meillä. Kun sinä esitit ne varmana tietona.

        Siitä on aikaa monia vuosia.

        Älä taas valehtele, minä en ole esittänyt mitään sinun ahteristasi tai äänestäsi 😂


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Älä taas valehtele, minä en ole esittänyt mitään sinun ahteristasi tai äänestäsi 😂

        Ne aina mielessäsi😂


    • Anonyymi

      Esimerkiksi siksi, että elämme valtiossa jossa tuohon on oikeus tai koska asia ei kuulu sinulle.

    • Anonyymi

      Miksi ylipäätään Suomessa kenenkään pitäisi mennä avioliittoon?
      Luomiskertomuksessakin

      • Anonyymi

        Lähtipä vilkaasti kesken lauseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtipä vilkaasti kesken lauseen...

        ...ja kirotusvirheitä tulvien.


    • Anonyymi

      Avioliitto on vakiintuneen parisuhteen juridinen kehys. Sellaiseksi se on tarkoitettu ja suunniteltu. On jotensakin naurettavaa, että otetaan parisataa tuhatta yhteistä velkaa ja tehdään pari lasta ja sitten ollaan muka "avoliitossa". Vielä naurettavampaa on jos tämän jälkeen nillitetään siitä, että tällaista avoparia ei rinnasteta joka asiassa aviopariin. Miksi pitäisi rinnastaa?

      • Anonyymi

        Avioliitto ei ole minkäänlainen vakuutus esittämäsi suhteen onnistumiselle. Kun yhteiseen elämiseen jommaltakummalta ei löydy sitoutumista, avioliitto ei auta millään tavoin.

        Uskonnollisessa elämässä seksin tulkitseminen sallituksi ainoastaan avioliitossa vaikuttaa aiheuttavan nuorissa tarvetta avioitua seksin vuoksi ja arjen tultua elämään mukaan suhde saattaa olla todella kovilla.

        Ihmetyttää mitä ja miten avioliitossa elävä pariskunta eroaa fyysisiltä ja psyykkisiltä ominaisuuksiltaan avoliitossa elävän pariskunnan elämästä? Ainakaan meillä ei muuttunut kuin sukunimi postitoimituksissa.


      • Anonyymi

        Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään.

        "Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään."

        Ja mistä sinä tämän tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään."

        Ja mistä sinä tämän tiedät?

        Lue lehtiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään.

        Älä liioittele.

        Kyllä sitoutumista on aivan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue lehtiä.

        Eli sinulla ei ollut antaa mitään todistetta väitteellesi. No olihan tämä tiedossa jo etukäteen.


      • Olet luullut jotain toista siellä minuksi.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Olet luullut jotain toista siellä minuksi.

        Heh, en ole. En edes käy siellä toisin kuin sínä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, mutta kun ihmiset eivät enää sitoudu eivätkä halua ottaa vastuuta mistään.

        Tuosta nyt ei minulle auennut millä tavoin avioliitto muuttaa ihmisten sitoutumista toisiinsa ja vastuunottoa elämästään verraten avoliittoon?
        Minusta avioliitossa mikään ei muuttunut papin aamenen jälkeen, paitsi no puoliso alkoi penkomaan mun kalenteriani ja tavaroitani etsien sieltä merkkejä pettämisestä... ja kun ei löytänyt niin keksi tekosyitä saada räyhätä milloin mistäkin.
        Avioliitto ei oikeuta fyysiseen tai psyykkiseen väkivaltaan puolisoa kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, en ole. En edes käy siellä toisin kuin sínä.

        Et siis millään voi tietää olenko Hesen kantis.

        Voin kertoa, etten ole koskaan edes käynyt.


    • Anonyymi

      Yksinkertaista, ero tulee ainakin helpommaksi ja halvemmaksi kuten moni muukin asia, avioliitot on vanhaa maailmaa, ilman sitäkin pärjää hyvin.

      • Anonyymi

        Eli menet liittoon tarkoituksenasi erota?


    • Anonyymi

      Kun mies astuu AVIOliittoon naisen kanssa, sitoudutaan parisuhteeseen ja uskollisuuteen lupauksin ja valat myöskin vannotaan.

      AVOliitto taas nimensäkin mukaan ei velvoita sitoutumaan, vaan ollaan avoimessa suhteessa susiparina.
      Liekö syynä tuohon sitten nykyajan huikenteleva elämäntyyli, pelko sitoutumisesta vai mikä lieneekään.

      • Anonyymi

        Liitot solmitaan nykyään sillä periaatteella, että ollaan niin kauan kuin on kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitot solmitaan nykyään sillä periaatteella, että ollaan niin kauan kuin on kivaa.

        Niinpä, valitettavasti.
        Olen lukenut jutun jossa avioliittoneuvoja tai joku psykologi totesi hyvin,että avioliitto on tahtolaji.
        Hyvin sanottu,koska jos jommankumman tahtotila pettää, on yleensä ero ennenpitkää edessä.
        Eihän ihminen yhtäkkiä johon on rakastunut ja avioon menty, voi muuttua noin vain sietämättömäksi jos avioliittoa hoidetaan.
        Kumppania ei pidä ottaa itsestään selvyytenä.


      • Anonyymi

        Älä ota enää jos jää noin pahasti levy päälle.🍷🍾🥂🍻🍻🍻🍺🥴


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, valitettavasti.
        Olen lukenut jutun jossa avioliittoneuvoja tai joku psykologi totesi hyvin,että avioliitto on tahtolaji.
        Hyvin sanottu,koska jos jommankumman tahtotila pettää, on yleensä ero ennenpitkää edessä.
        Eihän ihminen yhtäkkiä johon on rakastunut ja avioon menty, voi muuttua noin vain sietämättömäksi jos avioliittoa hoidetaan.
        Kumppania ei pidä ottaa itsestään selvyytenä.

        Tuossa saattaa olla totuudenjyvä. :)

        Joskus parikymmentä vuotta sitten kysyin vaimon sukulaismieheltä pitkän liiton salaisuutta ja hän sanoi, että ensimmäinen kymmenen vuotta menee ihan rakkaudella, seuraavat ruutiinilla ja tuon jälkeen se muuttuu toisen sietämiseksi.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuossa saattaa olla totuudenjyvä. :)

        Joskus parikymmentä vuotta sitten kysyin vaimon sukulaismieheltä pitkän liiton salaisuutta ja hän sanoi, että ensimmäinen kymmenen vuotta menee ihan rakkaudella, seuraavat ruutiinilla ja tuon jälkeen se muuttuu toisen sietämiseksi.

        Mihin sinun oma avioliittosi kariutui?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinun oma avioliittosi kariutui?

        Mistä tuollaista olet päähäsi saannut ?

        Yhä edelleen voimissaan on. Ei siis ole tuotakaan tarvinut uusia ;)


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuossa saattaa olla totuudenjyvä. :)

        Joskus parikymmentä vuotta sitten kysyin vaimon sukulaismieheltä pitkän liiton salaisuutta ja hän sanoi, että ensimmäinen kymmenen vuotta menee ihan rakkaudella, seuraavat ruutiinilla ja tuon jälkeen se muuttuu toisen sietämiseksi.

        Noin se varmaan pääosin menee.
        Itselläkin pitkä liitto, jo 40v. takana.

        Siinä joku toinen anonyymi taas sotkeutuu tähänkin keskusteluun..
        Tuossa toisessakin ketjussa näitä häiriköitä on tänään pyörinyt kiusanteossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin se varmaan pääosin menee.
        Itselläkin pitkä liitto, jo 40v. takana.

        Siinä joku toinen anonyymi taas sotkeutuu tähänkin keskusteluun..
        Tuossa toisessakin ketjussa näitä häiriköitä on tänään pyörinyt kiusanteossa.

        Hienoa. Itse en ihan noilla vuosilla ole mutta perässä tullaan, mitäpä sitä hyvää vaihtamaan.


      • Anonyymi

        Avioerotilastojen ja ihan oman elämän tositarinana puolison muuttuminen avioliiton myötä sairaalloisen mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi teki elämästä ihan helvettiä.

        Jotenkin musta tuntuu noista sun kirjoituksista, miten ihminen voi kulkee sokeana maailmassa näkemättä omia jätöksiään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avioerotilastojen ja ihan oman elämän tositarinana puolison muuttuminen avioliiton myötä sairaalloisen mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi teki elämästä ihan helvettiä.

        Jotenkin musta tuntuu noista sun kirjoituksista, miten ihminen voi kulkee sokeana maailmassa näkemättä omia jätöksiään...

        No eihän se mikään kilpailu ole, kuten ei muutkaan asiat.

        Erokin on varmasti ihan hyvä ratkaisu jos ei muuta keinoja enää ole.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Hienoa. Itse en ihan noilla vuosilla ole mutta perässä tullaan, mitäpä sitä hyvää vaihtamaan.

        Niinpä 👍


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No eihän se mikään kilpailu ole, kuten ei muutkaan asiat.

        Erokin on varmasti ihan hyvä ratkaisu jos ei muuta keinoja enää ole.

        Mikä voi olla se tekijä joka pakottaa eroon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä voi olla se tekijä joka pakottaa eroon?

        Kun ei jaksa enään. Ei päivääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä voi olla se tekijä joka pakottaa eroon?

        Miehen uskottomuus, väkivaltaisuus kaikissa muodoissaan, epärehellisyys, järjetön viha, puolison kohtelu karjaan ja palvelijoihin rinnastettavana omaisuutena...
        Noille voi löytyä yhteinenkin nimittäjä kun yhtä vaan kysyit... haluatko vielä lisää?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kun ei jaksa enään. Ei päivääkään.

        Jos ei jaksa tarvii mennä lääkäriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei jaksa tarvii mennä lääkäriin.

        Tuskin lääkäri auttaa, jos kumppani on sietämätön.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tuskin lääkäri auttaa, jos kumppani on sietämätön.

        Ehkä se syy onkin sinussa.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Mistä tuollaista olet päähäsi saannut ?

        Yhä edelleen voimissaan on. Ei siis ole tuotakaan tarvinut uusia ;)

        Älä valehtele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se syy onkin sinussa.

        Niin. No entinen vaimo myönsi laiminlyönneensä minua. Niin olin kokenutkin.

        Hänelle kaikki kaikessa on yhä käydä hengellisissä kokouksissa.

        En tiedä mitä muilla on syynä. Mutta kun kumppani on itsestäänselvyytenä, niin parisuhde natisee liitoksissaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja lienee kovin tyytyväinen uuteen avioliittolakiin, joka mahdollisti homoavioliitot. Ainoa mikä häntä harmittaa on se, että kirkko ei homoavioliittoja virallisesti vieläkään hyväksy. Mutta häntä lohduttaa se, että monet vanhurskaat papit vihkivät siitä huolimatta homopareja avioon.

      • Anonyymi

        Avoliitosta omalle tielleni, yksi vaihtoehto. Ihmisellähän on vapaa tahto tässäkin asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoliitosta omalle tielleni, yksi vaihtoehto. Ihmisellähän on vapaa tahto tässäkin asiassa.

        Mitäs ne tilastot kertoo, oliko niin että yli puolet avioliitoista päättyy sitten eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ne tilastot kertoo, oliko niin että yli puolet avioliitoista päättyy sitten eroon.

        Ja 90% avoliitoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 90% avoliitoista?

        Ja vähän enemmänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja 90% avoliitoista?

        Tuskin, eiköhän avoliitoista jo yksin 10% johda avioliittoon. Mutta jos aina rynnättäisiin vaikka sen ensirakkauden kanssa pikaiseen avioon olisi tietenkin avoliittojen eroprosentti nolla mutta avioliittojen sitten paljon suurempi.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Tuskin, eiköhän avoliitoista jo yksin 10% johda avioliittoon. Mutta jos aina rynnättäisiin vaikka sen ensirakkauden kanssa pikaiseen avioon olisi tietenkin avoliittojen eroprosentti nolla mutta avioliittojen sitten paljon suurempi.

        Eihän sinunkaan ole johtanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinunkaan ole johtanut.

        Monien kohdalla kuitenkin johtaa ja eiköhän avioon menevistä suuri enemmistö astu avioon avoliitosta.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Monien kohdalla kuitenkin johtaa ja eiköhän avioon menevistä suuri enemmistö astu avioon avoliitosta.

        Eihän sinunkaan ole päätynyt avioliittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinunkaan ole päätynyt avioliittoon.

        Onneksi se ei ole tässä maailmassa ongelma kuin joillekin aitouskoville. Asiasta ei siis tarvitse piitata.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Onneksi se ei ole tässä maailmassa ongelma kuin joillekin aitouskoville. Asiasta ei siis tarvitse piitata.

        Eivät aitouskovat ota sinua ongelmakseen, kanna itse vaan.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Onneksi se ei ole tässä maailmassa ongelma kuin joillekin aitouskoville. Asiasta ei siis tarvitse piitata.

        Syyllistät sitoutumiskammostasi uskovat.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Onneksi se ei ole tässä maailmassa ongelma kuin joillekin aitouskoville. Asiasta ei siis tarvitse piitata.

        Onko kaikki ateistit noin typeriä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät aitouskovat ota sinua ongelmakseen, kanna itse vaan.

        Avoliitot eivät ole ongelma kenellekään avoliitossa olevalle, kritiikkiä avoliittoja kohtaan kuuluu nimenomaan konservatiiviuskovien suunnalta. Se vähä mitä ehtivät sitä esittää, homoseksuaalit ovat kuitenkin se ykköskohde ja onhan aitouskovienkin keskuudessa avoimesti avoliitossa eläviä.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Avoliitot eivät ole ongelma kenellekään avoliitossa olevalle, kritiikkiä avoliittoja kohtaan kuuluu nimenomaan konservatiiviuskovien suunnalta. Se vähä mitä ehtivät sitä esittää, homoseksuaalit ovat kuitenkin se ykköskohde ja onhan aitouskovienkin keskuudessa avoimesti avoliitossa eläviä.

        Kerro ihan oma syysi elää avoliitossa eikä avioliitossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihan oma syysi elää avoliitossa eikä avioliitossa.

        Ei minulle ole instituutioilla oikein merkitystä ja kun on hyvä näin, niin se kelpaa. Ei avioliitto muuttaisi yhtään mitään, sen solmimista seuraava aamu olisi samanlainen kuin tämäkin.

        Ei tässä yhteistä kotia asuteta sen vuoksi, että täytettäisiin jonkin tuntemattoman ihmisen odotukset moraalin tai instituutioiden suhteen vaan siksi, että on aikoinaan sattunut kolahtamaan.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Ei minulle ole instituutioilla oikein merkitystä ja kun on hyvä näin, niin se kelpaa. Ei avioliitto muuttaisi yhtään mitään, sen solmimista seuraava aamu olisi samanlainen kuin tämäkin.

        Ei tässä yhteistä kotia asuteta sen vuoksi, että täytettäisiin jonkin tuntemattoman ihmisen odotukset moraalin tai instituutioiden suhteen vaan siksi, että on aikoinaan sattunut kolahtamaan.

        Jos avioliitto ei muuttaisi yhtään mitään niin miksi et sitten vie vaimoasi vihille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos avioliitto ei muuttaisi yhtään mitään niin miksi et sitten vie vaimoasi vihille?

        Kirjoitin: "Ei minulle ole instituutioilla oikein merkitystä..." Eikä hänelle. Emme kuulu myöskään esimerkiksi mihinkään uskonlahkoon eli mitään yhteisön asettamia paineita asian suhteen ei ole.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Kirjoitin: "Ei minulle ole instituutioilla oikein merkitystä..." Eikä hänelle. Emme kuulu myöskään esimerkiksi mihinkään uskonlahkoon eli mitään yhteisön asettamia paineita asian suhteen ei ole.

        Eikö sinulle tosiaan merkitse mikään instituutio mitään?
        Minusta on omituista, että et voi puhua mistään asiasta ilman uskonlahkoja. Onko sinulla mahdollisesti joku mania niistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulle tosiaan merkitse mikään instituutio mitään?
        Minusta on omituista, että et voi puhua mistään asiasta ilman uskonlahkoja. Onko sinulla mahdollisesti joku mania niistä?

        Jos jotakin pitää mainita niin esimerkiksi yliopistot instituutiona on hyödyllinen ja tärkeä, kirkko instituutiona joillekin tärkeä ja oikeutuksen olemassa ololleen siksi ansainnut vaikka sillä ei itselleni olekaan merkitystä sinänsä.

        Avioliitolla instituutiona ei ole merkitystä, minulle olisi ollut aivan sama vaikka Niinistön ehdotus avioliittoinstituution purkamisesta olisi toteutunutkin. Ja aivan sama vaikka ei toteutunutkaan.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Jos jotakin pitää mainita niin esimerkiksi yliopistot instituutiona on hyödyllinen ja tärkeä, kirkko instituutiona joillekin tärkeä ja oikeutuksen olemassa ololleen siksi ansainnut vaikka sillä ei itselleni olekaan merkitystä sinänsä.

        Avioliitolla instituutiona ei ole merkitystä, minulle olisi ollut aivan sama vaikka Niinistön ehdotus avioliittoinstituution purkamisesta olisi toteutunutkin. Ja aivan sama vaikka ei toteutunutkaan.

        Minulle avioliitto on merkki sitoutumisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle avioliitto on merkki sitoutumisesta.

        Minä olen näköjään kyennyt sitoutumaan ilman avioliittoakin, enkä mitään ulkoisia merkkejä ole asialle kaivannut.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Minä olen näköjään kyennyt sitoutumaan ilman avioliittoakin, enkä mitään ulkoisia merkkejä ole asialle kaivannut.

        Et halua antaa niitä koska valmistaudut helppoon eroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et halua antaa niitä koska valmistaudut helppoon eroon.

        Näinpä juuri, olen jo valmistautunut 18 vuotta ja risat. 😂


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Näinpä juuri, olen jo valmistautunut 18 vuotta ja risat. 😂

        Etkä ole edes sinä aikana halunnut sitoutua avioliittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle avioliitto on merkki sitoutumisesta.

        Asian voi ajatella toisinkin. Sitoutuminen on vahvaa, kun sitä ei mikään ulkopuolinen taho kontrolloi ja silti halutaan elää yhdessä. Tai että koska on sitoutunut, voi se olla hyvä syy avioliittoon.
        Sinällään avioliitto ei aiheuta sitoutumista, vaan on kiinni henkilöiden omasta arvomaailmasta.


    • Anonyymi

      Minkälaista uskisidioottia ylipäätään voi moinen asia kiinnostaa? Aloituksesta paistaa läpi todellinen umpivajakki.

      • Anonyymi

        Vain sinun kaikki kommenttisi hehkuvat idiotismia.


    • Anonyymi

      Mitä se nyt Raamattu sanoikaan syntisestä elämästä ja tuomiosta. Taitaa olla ankarat rangaistukset. Jo ajatuskin turmelee ihmissielun.

      • Anonyymi

        Älä sitten tuomitse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten tuomitse!

        Jumala tuomitsee.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi mennä? Avioliitto voi pilata hyvän suhteen.

      • Anonyymi

        Hyvää suhdetta ei pilaa mikään.


    • Anonyymi

      Kyllä voi harmittaa toi aloitus, aikuiset ihmiset ottaa kyllä vastuun ihan itse itsestään ei muista, ei sitä voi toiselle sysätä. Lapset on eri juttu jos niitä on. Ikinä en ole löytänyt syytä mennä naimisiin vaikka kumppani kosintaa odotti, avoliitto ajaa asiansa, yksinkertaistettuna.

      • Anonyymi

        Nyt kysyttiinkin syitä ei vastuuta.


    • Anonyymi

      Että voi olla niin tyhmä ihminen, että jotta koska kun esittää nuin tyhmän kysymyksen! Vastaus; sun takia?

      • Anonyymi

        Oletko mielestäsi fiksu ja viisas?


    • ”Siksikö, että on helpompi erota eikä tarvitse ottaa vastuuta toisesta ihmisestä?”

      Tämä taitaa perustua virhepäätelmään?
      Vastuun ottaminen on asenne kysymys, jota ei määrää lait. Siksi se on enemmän henkilökohtainen arvo. Eikä avioliitossa tarvitse ottaa yhtään sen enempää vastuuta kuin avoliitossa.

      Avioliitosta on helppoa lähteä kun ajatellaan parisuhdetta. Sen kun vain pakkaa kamansa ja häipyy. Ongelmaksi muodostuu vain se omaisuuden jakaminen.
      Eron saa helposti, sen kun vain ilmoittaa siitä käräjäoikeuteen. Toisaalta voi sitä ilman eroakin elää erillään ja perustaa vaikka uusia perheitä. Ei avioliitto sitä estä.

      Nykyään avoliittoissakin on lakeja, jotka turvaavat puolisoiden asemaa.

      Monelle vanhemmalle ihmiselle avoliitto on parempi vaihtoehto mm. taloudellisesti. Ei esim. menetä leskeneläkettä. Nuorille taas avoliitto eli yhteen muuttaminen, voi olla mutkattomampi vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 67 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      284
      2567
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      153
      1421
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1311
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      65
      1194
    5. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      7
      947
    6. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      946
    7. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      79
      899
    8. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      63
      897
    9. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      257
      876
    10. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      5
      850
    Aihe