Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

162

1. Olen seuraillut sivusta näitä meidän auttamia, tänne muuttaneita ihmisiä.
    Minä en ole ainakaan tuolla aluesairaalassa pitämässä hoitajia kädestä kiinni. En ole myöskään yhdessäkään putkirempassa ole ollut pitelemässä putkimiestä kädestä.
    Tuolla vanhuspalvelussa olen joskus uteliaisuutta ollut mukana mutta sielläkään en pidellyt käsiä.
    Mitä siis tarkoitit tuolla kädestäpitämisestä.
  2. Kyllä+tuota+kulutusta+voi+ainakin+omakotitalossa+kohtuullistaa+fiksuilla+valinnoilla.Tulevaisuudessa+kunhan+saadaan+tuo+akkuteknologia+parannettua+tilanne+paranee+huomattavasti+ihan+kuluttajankin+silmissä.Ongelmahan+on+sähkön+tai+energian+varastointi.+Jos+kovan+tuulen+tuulisähköä+ja+halpaa+lähes+ilmaista+pörssisähköä+ja/tai+niillä+tuotettua+lämpöä+voisi+fiksusti+varastoida,+niin+vuositason+sähkölasku+pienenisi+huomattavasti.Fiksu+ja+edullinen+lämpö-/sähköakku+olisi+se+helpottava+asia.Tämänpäivän+kuluista+50%+saa+pois+laittamalla+tehokkaat+ilmalämpöpumput+ja+siirtämällä+kaiken+mahdollisen+kulutuksen+yösähkölle.+Jos+on+saatavilla+edullista+tai+ilmaista+puuta,+niin+varaava+takka+ja+klapihommista+liikunnan+iloa+ilman+salikorttia.Itsellä+2-hintasopimus+sähkölle+ja+siirrolle.+Suurin+kulutus+lämmitykseen+jota+onneksi+enimmäkseen+tarvitaan+yöllä.Eli+itse+voi+jotain+tehdä+mutta+hallitus+ja+eduskuntahan+ne+loppupelissä+määräävät+mitä+se+energia+maksaa.