Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

122

  1. Olisiko+siis+suvakkien+pitänyt+todeta,+että+kuolintodistus+oli+väärennetty?+Jos+näin,+niin+suvakeilla+on+enemmän+osaamista+asiakirjojen+todentamisessa+kuin+poliisilla+tai+migrillä.Mielestäni+on+kohtuullista,+että+tytär+palautetaan+jahka+on+lusinut+kakkunsa+jonka+tulee+saamaan+noista+TÖRKEIKSI+rikoksiksi+arvioiduista++tempuistaan.+Ei+muuta+kuin+hyvää+kotimatkaa+Irakiin+iskän+luo.+Tässä+Migrin+lausumaa:"Pakolaisasemaan+liittyy+perheenyhdistämisoikeus,+mutta+vankilassa+olevan+perheenjäsenille+ei+myönnetä+oleskelulupia.+Ja+vankeustuomion+jälkeen+karkottaminen+voi+olla+mahdollista,+jos+pakolaisaseman+saamiseen+vaikuttaneet+olosuhteet+ovat+muuttuneet+niin,+että+henkilöllä+ei+ole+enää+perusteita+saada+Suomesta+turvapaikkaa,+Migri+lisää"+Iskällä+turvalliseksi+todennettava+uusi+koti+Irakissa+joten+muuttuneen+turvallisuustilanteen+ehto+täyttyy.
  2. Toimin+SPR:n+mamujen+kotoutuksessa+ja+kerron+mielipiteeni+asiasta+jonka+kanssa+toimin.+Suomenkielen+oppiminen+on+avain+tulevaisuuteen+jokaiselle+lapselle.+Se+on+lapsen+kehityksen+kannalta+ihan+ykkösjuttu.+Tämän+takia+olisi+hyvä+saada+lapset+mahdollisimman+nuorena+päiväkotiin.+Tässä+Helsinki+tekee+karhunpalveluksen.+Helsinki+keskittää+maahanmuuttajat+isoiksi+ryhmiksi+ja+vielä+kansallisuudet+asutetaan+vierekkän.+Helsinki+tekee+Ruotsin+ja+Tanskan+mallien+mukaisia+mamualueita+johon+kantaväestöllä+ei+juurikaan+ole+asiaa+saati+sitten,+että+laittaisivat+lapsensa+sinne+kouluun.Jo+nyt+on+nähtävissä,+että+joillain+Helsingin+alkueilla+koulun+lapsista+puolet+eivät+puhu+suomea.+Sama+asia+päiväkodeissa.+Kantasuomalaisten,+varsinkin+lapsiperheiden+suunta+on+pienempiin+ja+kalliimpiin+asuntoihin+alueille+jossa+ei+ole+tätä+kieliongelmaa+lasten+kouluissa.Olen+jo+pitkään+puhunut,+että+useissa+kulttuureissa+oleva+tapa+jossa+lapsi+on+äidin+kanssa+kotona+kouluun+asti+on+karhunpalvelus+lapsen+tulevaisuudelle.+Äidit+vastaavat+kysymyksiini,+että+lapsen+on+opittava+vanhempien+kulttuuri.+Olen+vastrannut,+että+jos+vanhempien+kulttuuri+on+sitä,+että+vanhemmat+eivät+edes+voi+asua+maassa+jossa+ko.+kulttuuri+on,+niin+kannataako+sitä+kulttuuria+tuoda+Eurooppaan?+Olen+aina+painottanut+lapsen+tulevaisuutta+ja+sitä,+että+sen+rakentamiseen+tarvitaan+suomenkieltä.Olen+myös+tarkkana+siitä,+että+lapsen+on+opittava+myös+vanhempiensa+kieli.+Kerron+aina,+että+kun+lapsi+on+käynyt+koulut+ja+tulee+työnhaun+ja+uran+aika,+niin+kielitaidon+laajuus+voi+olla+ratkaiseva+tekijä+työntekijän+valiuntatilanteessa.+Samoin+lapsen+yhteydet+sukuun+tarvitsevat+yhteisen+kielen+sukulaisten+kanssa.Tässä+siis+kaksikielisyyttä+mallia+2020.