Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

14

  1. Olet+varmaankin+oikeassa,+kun+mietin+mitä+sanot.+Tai+oikeastaan+kukaanhan+ei+ole+näissä+asioissa+enempää+oikeassa+kuin+väärässäkään.+Kiitos+asiallisesta+viestistäsi.
  2. Tämä+on+vähän+ikuisuuskysymys.+Itse+en+usko,+että+on+olemassa+miehiä,+jotka+olisivat+vain+kilttejä+tai+vain+raikulipoikia.+Osaan+kuitenkin+kertoa,+mitän+itse+arvostan+miehessä.+Tykkään+siitä,+että+miehessä+on+luonnetta,+mutta+siten,+ettei+koskaan+tarvitse+pelätä.++Hän+voi+olla+särmikäs+ja+jämpti,+mutta+ei+huonolla+itsetunnolla+varustettu+siten,+että+mielipiteitä+täytyy+korostaa+huutamalla+saati+nyrkillä,+mököttämällä,+ryyppyreissuille+katoamisella+tms.+Eli+olisi+hyvä,+jos+mies+olisi+siten+sinut+itsensä+kanssa,+että+osaisi+myös+hankalistakin+paikoista+selvitä+juttelemalla.+Omasta+mielestäni+ehkä+pahin+tilanne+olisi+kuitenkin+miehen+kanssa+se,+että+hän+olisi+todella+introvertti,+syrjäänvetäytyvä+ja+ripustautuva.+Jos+itse+haluaisin+käydä+jossakin+vaikka+omien+kavereideni+kanssa,+hän+olisi+mustasukkainen,+ei+keksisi+mitään+omaa+juttua,+ja+hänen+toiveenaan+olisi+vain+istua+sohvalla+kahden.+Silloin+joutuisin+ikään+kuin+valitsemaan+sen+väliltä,+että+suostun+häkkiin+(eli+osoitan+rakkautta)+tai+sitten+teen+riidan+ja+pahoitan+hänen+mielensä+(eli+tapaan+ystäviäni,+harrastan+ja+elän+kuten+normaalina+pidän).+Tämä+on+vain+minun+mielipiteeni+siis,+mutta+sellainen+"kaikki+käy"+ja+"katotaan+myöhemmin"+-tyyppi+voi+olla+tasainen+ja+ns.+harmiton,+mutta+ei+sytytä+mun+intohimojani.+Kiltteys+tosin+ei+ole+ihan+sama+asia,+kiltteys+on+upea+piirre+miehessä.+Se+liian+usein+sekoitetaan+lapaseen,+tossukkaan+ja+vässykkään,+ja+ne+kaksi+asiaa+pitäisi+erottaa+toisistaan.+En+ehkä+osannut+vastata+yhtään,+menit+varmaan+entistä+enemmän+sekaisin+:D
  3. Mä+olen+nainen+ja+miettinyt+pääni+puhki+tätä+asiaa.+Ei+tunnu+siksi+kivalta+kommentoida+mitään+ajatuksiaan,+koska+incelit+on+todella+misogynistisiä+ja+niiden+logiikka+on+mun+mielestäni+outo.+Jos+itse+en+saisi+seksiä,+miettisin+takuulla,+että+olenko+naisena+jotenkin+ruma+tai+epämiellyttävä,+ehkä+hyökkäävä+tai+pitäisikö+minun+miettiä+omaa+käytöstäni.+Mutta+incel-+miehet+ajattelevat+siten,+että+jos+he+eivät+saa+seksiä,+on+sekin+naisten+syytä.++Kaikki+on++naisten+syytä,+naiset+ovat+systeeminen+ongelma.+En+ymmärrä+sitä.+Uskokaa+tai+älkää,+nautin+seksistä+ja+olen+suostunut+seksiin+monta+kertaa,+kun+sitä+on+pyydetty.+Ihan+vaan+pyydetty+tai+kysytty.+Ei+uhottu,+ei+vittuiltu,+ei+nöyryytetty,+ei+esitetty+mukavaa+tai+yhtään+mitään+muutakaan+sellaista,+mitä+ei+aidosti+olla.+Olen+nauttinut+isoista+ja+pienistä+munista,+karvaisista+masuista+ja+ajelluista+pyykkilaudoista,+pitkistä+ja+lyhyemmistä+miehistä,+partaisista+ja+parrattomista,+törkeän+rikkaista+ja+työttömistä.++Mun+näkemys+on,+että+naisvihamieliset+incelit+ovat+vaurioituneet+henkisesti+jo+hyvin+varhain,+ovat+internet-+keskustelukulttuurin+tuotteita+eivätkä+erota,+mikä+on+normaalia.+Äitisuhteen+on+pakko+olla+jotenkin+pimahtanut,++rikkinäinen,+ehkä+empatiaköyhä.+Aina+on+ollut+erilaisia+ihmisiä,+mutta+nyt+netissä+ujoimat+ja+vihaisimmat+löytävät+vain+a)+huippu-upeita+instagram+-julkkikisia+tai+b)+surkeita,+vihaisia+reppanoita.+Kumpaan+kategoriaan+sitä+haluaa+kuulua?+Missä+ovat+kaikki+normaalit,+itseään+etsivät+vähän+ujohkot+nuoret+miehenalut,+jotka+joutuvat+siellä+kotibileissä+kokemaan+sen+ennenaikaisen+siemensyöksyn+ja+noloilemaan+sen+kanssa+sitten+seuraavat+kuukaudet?+Niin,+heitä+ei+enää+ole+siinä+määrin+kuin+ennen,+koska+kaikkien+pitäiksi+saada+se+kaunein+ja+suosituin+tyttö+heti.+Ja+jos+näin+ei+käykään,+sehän+on+tietysti+tytön+vika.++Voin+sanoa+myös+ihan+rehellisesti,+että+harjoittaisin+mielelläni+seksiä+miesten+kanssa,+jotka+kokevat,+etteivät+he+ikinä+seksiä+tule+saamaan.+Jos+löytäisin+heidät+jostakin,+jos+voisin+olla+varma,+etteivät+he+ole+naisvihamielisiä+raiskausfantasioineen+kuten+incel-+alakulttuurissa+monet+ovat.+Jos+voisin+olla+varma,+että+se+olisi+turvallista.+Mitä+siihen+sanotte?
  4. Professori+Jeddi+Hasan+teki+90-luvulla+mielenkiintoisen+tarpeiden+valumisen+teorian.+Sen+mukaan+kaikki+relatiiviset+tarpeet+(eivät+siis+absoluuttiset+tarpeet+kuten+vesi,+ruoka+jne)+valuvat+ylemmiltä+yhteiskuntaluokilta+alempiin.++Vuosikymmeniä+sitten+oli+hienoa,+jos+joku+kävi+Kanarialla.+Kun+nämä+ryhmämatkat+Espanjaan+muuttuivat+sellaisiksi,+että+ne+alkoivat+olla+myös+tavallisten+pulliaisten+saavutettavissa,+kävi+yläluokka+jo+siinä+vaiheessa+Goalla+ja+Thaimaassa.+Nyt,+kun+keskiluokka+ryntää+Thaimaahan+tai+muualle+Aasiaan,+yläluokan+kulutustottumukset+ovat+jälleen+askeleen+edellä;+kohta+he+varmaankin+käyvät+jo+avaruudessa.+Sama+pätee+autoihin+tai+hienoon+elektroniikkaan.++80-+ja+90-luvulla+uusi+mersu+oli+vain+toimitusjohtajilla,+nykyään+sellaisen+voi+ostaa+rahoituksella+vaikka+ensimmäiseksi+autokseen+18-vuotiaana,+jos+on+valmis+sitten+tinkimään+kaikesta+muusta.+Eli+miettikääpä+hetken+aikaa+sitä,+mistä+nämä+tarpeet+teille+syntyvät?+Miksi+ajatuksena+on,+että+statuksen+osoittamiseen+tarvitsemme+taulutelkkaria,+miksi+kaikilla+teineillä+pitää+olla+tonnin+iPhonet,+miksi+yläasteikäiset+kieltävät+äitiään+tulemasta+hakemaan+heitä+koulun+pihalta+vanhalla+skodalla?Yläluokka+luo+tarpeet,+joiden+valumiseen+alaluokkaan+ja+tarpeiden+saatavuuteen+panostetaan+markkinataloudessa+valtavasti.+Koko+talous+kaatuisi,+jos+vain+rikkailla+olisi+mahdollisuus+ostaa+hienoja+ja+arvokkaita+hyödykkeitä.+Mutta+kuka+niitä+lopulta+tarvitsee+ja+mihin?+Itse+olen+hyvin+toimeentuleva,+mutta+olen+aina+arvostanut+vapaa-ajan+rentoutta,+sitä,+että+on+hiukan+liikkumavaraa.+On+järkyttävää+seurata+joitakin+nousukkaita,+nuoria+perheitä,+jotka+ovat+tarpeiden+valumisen+uhreja+ja+jotka+virittävät+oman+taloutensa+liian+varhain+liian+äärimmilleen.+Minun+on+itseni+mahdotonta+tajuta+sitä,+miksei+skodalla+voi+käydä+kaupassa+yhtä+hyvin+kuin+mersullakin.++Kysymys+on+kuulumisesta+johonkin,+ja+tarve+siihen+lähtee+puutteesta+ihmisen+sisällä,+eikä+niinkään+ulkoisista+elementeistä.+Mulla+on+itselläni+teinipoikia,+joiden+yhdelläkään+kaverilla+ei+ole+ensimmäisenä+autona+mitään+500+euron+Nissania,+juuri+katasastuksen+läpäisevää+ruostehelmaista+peltoautoa,+joilla+itse+aloittelimme+autoilua.+Heillä+on+Bemareita,+Audeja+ja+Mersuja.+Mitä+heillä+onkaan,+kun+he+ovat+50-vuotiaita?++Miettikääpä+heti+tätä.