Vapaa kuvaus

Aloituksia

258

Kommenttia

1141

1. Lautasantennin+omaavat+tavikset+todellakin+uskovat+että+ne+on+suunnattu+satelliitteihin.En+minä+toki+heitä+ivaa,+pilkaa,+toru+enkä+hauku.Lautasantennit+suunnataan+AINA+voimakkaimman+signaalin+tuottamaan+mastoon.Kysykää+tuota+asentajilta.+Simppeliä,+eikö+totta?
  2. Kiitän+lämpimästi+arvostamaani+herra+Centtiä+osoittamastaan+huomiosta.Korostan+kuitenkin+etten+ole+tähtitieteen+asiantuntija+kuten+melkein+kaikki+täällä+vierailevat+tähtitieteilijät.He+ovat+lukeneet+varmasti+enemmän+tähtikirjoja+sekä+voivatpa+olla+vielä+jopa+Tieteen+Kuvalehden+vuositilaajia.+Näissä+selvitetään+perin+pohjin+kauniiden+maalauksien+ryydittäminä+avaruuksien+ihmeellisyyksiä.Itse+aloitin+avaruuksien+etäisyyksien+pohtimisen+sillä+että+kuinka+Kuupallon+etäisyys+meistä+on+pystytty+mittaamaan+sentin+tarkkuudella.+Meille+on+tarjottu+kolmiomittausta+mutta+suhtaudun+siihen+hyvin+epäillen.+Jokainen+voinee+tätä+itse+pohtia.Sillä+on+kuitenkin+1700-+luvulla+todettu+että+Maapallo+olisi+navoiltaan+litistynyt.+Pidän+väitettä+valheena.Tähtien+valovuosien+välisiä+etäisyyksiä+meille+ilmoitetaan+mutta+niihin+eivät+usko+kuin+umpihullut+tähtihöhlät.