Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

686

1. "Kirjoittaessaan: Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Paavali asettui synnin alla elävän uskosta osattoman rooliin.
    Uskovassa Paavalissa ei asunut synti, vaan Paavali puhui uskosta osaaman tuntemuksista, ja omasta kokemuksesta elää ilman Jeesusta ja syntien anteeksiantoa."

Oikein hyvä näkemys sinulta veli! Juuri näin minäkin olen aina ymmärtänyt Room. 7 luvun.
    Siinä Paavali kuvailee lain alla kamppailevaa ihmistä tai herätystilassa olevaa ihmistä, eikä normaalia uskovan tilaa. Tällaisesta tilasta Jeesus nimenomaan tuli meidät vapauttamaan ja niinpä Room. 8 luku alkaakin mahtavasti: "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista." Room. 8:1-2
  2. "Tulevaisuudessa kyllä kaikille luvataan parantuminen kaikista sairauksista, joita synti aiheuttaa meille"

Raamatun totuus: Meille luvattu parantuminen tapahtui jo 2000 vuotta sitten kun Jeesus sovitti syntimme ja sairautemme Golgatan ristillä. Jesaja ennusti sen jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.
    "Mutta totisesti, meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä" Jes. 53:4
    ".... ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut (=parannetut) Jes.53:5

Jeesus sanoi ristillä juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" Joh.19:30 Hän tarkoitti, että Hän sovitti kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet omalla uhrikuolemallaan.

"Joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle, ja Hänen haavainsa kautta te olette parannetut." 1.Piet. 2:24

Raamatun selkeä totuus on, että meidät kaikki on parannettu jo 2000 vuotta sitten, saipa meidän kehomme, kokemuksemme tai lääkärit mitä tahansa. Meillä ei ole mitään perustetta siirtää näitä parantumisia johonkin tulevaisuuteen.