Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
profiilit
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
454
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Hannu Haukka varasti Jeesukseen Uskovien rahat!"
Jos joku lahjoittaa rahaa johonkin toimintaa, niin ei se ole mitään varastamista. Minäkin olen lahjoittanut rahaa muutamille hyväntekeväisyysjärjestöille, mutta en katso, että nämä hyväntekeväisyysjärjestöt olisivat varastaneet minun rahojani. Olen antanut myös rahaa Jumalanpalveluksissa Kirkon kolehtihaaviin, mutta olisi typerää syyttää siitä Kirkkoa, että se olisi varastanut rahani.
30.06.2025 18:59
"Esimerkiksi voin todeta, että kukkien kukkiminen todistaa keijukaisten olemassa olosta."
Raamatun perusteella tiedämme, että Jumala loi kukkaset, mutta ei keijukaisia. Näin helposti väitteesi kumoutuu.
30.06.2025 15:34
"Ja niin Poikansa kuolemaan hitusen tyytymätön Jumala päätti, että jokaisen ihmisen on itse kunkin OSTETTAVA lunastus ja sovitus itselleen. Mysteeriksi jää, miksi Jeesuksen uhri sinällään ei Isälle riittänyt"
Vastaus: Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Kaikilla ihmisillä on Jumalan puolelta valmiiksi suoritettu pelastus. Jumala hyväksyy kaikki ihmiset, mutta kaikki ihmiset eivät hyväksy Jumalaa. Ketään ei viedä väkisin vastoin hänen tahtoaan Jumalan valtakuntaan. Ja juuri siksi tarvitaan ihmisen puolelta usko.
"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen, sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät." Heb.11:6
Kyseessä ei siten ole mikään "maksu" ihmisen puolelta, vaan lahjan hyväksyminen ja vastaanottaminen. Lahja on aina ilmainen. Kun esim. sinä saat jonkun lahjan jouluna, ei sinun tarvitse siitä mitään maksaa, mutta sinun täytyy kuitenkin vastaanottaa lahja, sille muuten siitä ei ole sinulle mitään hyötyä. Minusta tässä ei ole mitään ristiriitaisuutta.
27.06.2025 15:38
"Jokaisesta TURHASTA sanasta."
Kaikki pahat sanat toisesta ihmisestä ovat TURHIA sanoja. Jumala rakastaa meitä kaikkia ilman ehtoja ja meidän tulisi tehdä samoin. Rakkaus ei puhu pahaa kenestäkään ihmisestä.
27.06.2025 15:17
"Kun ihminen USKOO Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, silloin hän yksinkertaisesti uskoo HISTORIALLISEEN FAKTAAN, ei sen kummempaa. Hän EI TULE SOVITETUKSI tuon uskonsa myötä, koskapa hänet sovitettiin konkreettisesti jo 2000 vuotta sitten"
Vastaus: Juuri tätä samaa minä myös tarkoitan, mutta ihmiselle se tulee todelliseksi kokemukseksi vasta sitten kun hän uskoo sen eli ottaa sen vastaan.
Esim. Tiedämme, että Helsinki on Suomen pääkaupunki siksi, koska uskomme niin olevan. Jos emme usko siihen, Helsinki ei silloin ole meille Suomen pääkaupunki.
27.06.2025 15:10
"Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sovitus tulee "ottaa vastaan omalle kohdalleen". Raamatussa todetaan vain, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa"
Vastaus. Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu. Siten esim. ns. pienoisevankeliumissa sanotaan: "....ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi...." Joh.3:16
Paavali ja Silas Filippin vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Apt.16:31
Samoin, jokainen joka USKOO, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, ottaa myös vastaan sovituksen.
26.06.2025 14:47
"Riittääö, kun myöntää, että olemme kaikki syntisiä. Kristitty on pelastettu syntinen"
Vastaus: Kuinka tuo yllä mainittu väite sopii yhteen Raamatun kanssa, missä apostoli Paavali julistaa?:
"kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi, sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7
"Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Room.6:11
"ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!" Room.6:18
"Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä." Room.6:22
26.06.2025 14:31
". Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki."
Minun näkemykseni mukaan Paavali nimenomaan kumoaa sen, että meissä asuisi kaksi ihmistä. Vanha , syntinen ihmisemme ns. vanha Aatami naulittiin ristille yhdessä Kristuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten (Room.6:6-7) ja nyt olemme uusi luomus Kristuksessa "se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut" Gal.5:17. Huom! uusi on tullut vanhan sijaan, ei sen rinnalle!
26.06.2025 14:14
"Niin tietenkin ja sinä olet myös paskanjauhaja kuten ap:kin. Kaikki samaa paskaa eri paketeissa vain."
Pitäkäämme mielessä, että Raamatun mukaan, joudumme kerran vastaamaan jokaisesta sanasta Jumalan tuomioistuimen edessä. Kannattaa siten harkita tarkoin, mitä puhumme toisista ihmisistä. Jumalan siunausta sinullekin!
26.06.2025 14:00
"Ja kuitenkin sinäkin olet edelleen kaikesta tuosta mahtipontisesta omaa uskoasi kuuluttavasta suunpieksännästäsi huolimatta epäuskoinen syntinen,"
Kuinka minä voisin olla syntinen, kun Jeesus on sälyttänyt päällensä kaikki minun syntini Golgatan ristille? Synnillä on vain kaksi paikkaa, ne joko ovat minussa tai Golgatan ristillä, mutta ne eivät voi olla yhtä aikaa molemmissa. Ja Raamatun mukaan kaikki meidän syntimme on sälytetty Jeesuksen päälle ja naulittu Golgatan ristille. Kiitos Herralle!
26.06.2025 13:51
"Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden olisi oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön"
Vastaus: Ehkä Paavali tarkoittaa "antakaa sovittaa itsenne" -ilmaisulla sitä, että uskovien pitäisi uskoa siihen, että kaikki on jo sovitettu. Tänäkään päivänä kaikki uskovat eivät usko, että heidät on jo sovitettu ja siksi he yrittävät omilla teoillaan epätoivoisesti tehdä itsensä kelvollisiksi Jumalalle eli elävät lain alla.
Juuri siksi meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa myös uskoville siit, että Jeesus on jo tehnyt kaiken heidän puolestaan ja he saavat vain armosta uskon kauttaa ottaa vastaan valmiiksi tehdyn työn.
26.06.2025 13:46
"Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun...
- Joh. 16:9"
Juuri näin! Tähän minä uskon 100 %:sti. Siksi uskon myös, että Jeesus Kristus on sovittanut kaikki minun ja kaikkien ihmisten synnit Golgatalla 2000 vuotta sitten kun kuolimme yhdessä Hänen kanssaan. Ja kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan ja sen seurauksena meidät on vanhurskautettu eli julistettu syyttömäksi jokaiseen syntiin. Tämä on juuri se evankeliumin ilosanoma, jota meidän on käsketty viedä kaikkialle maailmaan ja kaikille ihmisille. Koska Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit, meillä ei ole oikeutta syyttää ketään ihmistä syntiseksi minkään synnin perusteella. Meidät on kaikki sovitettu ja pelastumme kokonaan Jumalan armosta uskon kautta
26.06.2025 13:33
"Ja huom! 2 Kor. 5:14 koskee KOKO MAAILMAA!"
Vastaus: Juuri näin!
Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Jokaisen ateistinkin synnit Hän sovitti ja ottamalla uskossa vastaan Hänen sovitustyönsä he uudestisyntyvät ja tulevat Jumalan lapsiksi.
Paholainen on pimittänyt monilta ihmisiltä sen, mitä Jeesus on jo heidän puolestaan tehnyt, mutta juuri siksi meidän tulee julistaa evankeliumia uskosta osattomille, että he saisivat tietää totuuden ja pelastuisivat.
25.06.2025 14:34
"Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee! Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti."
Vastaus: Kun Jeesus riippui Golgatan ristillä, Hän sanoi viimeisinä sanoinaan ennen kuolemaa: "SE ON TÄYTETTY" Joh.19:30 eli Hän täytti kaikki vaatimukset ja odotukset meidän puolestamme. Emme voi lisätä siihen yhtään mitään. Kaikki on jo täytetty Hänessä. Meidän tarvitsee vain uskossa ja armosta ottaa vastaan Hänen täytetty työnsä. Noissa kolmessa sanassa on koko evankeliumi. Jokaisen Raamatun päälle voisimme liimata kyltin, jossa ovat nuo kolme sanaa: Se on täytetty! Niihin sisältyy koko meidän Raamattumme ja pelastuksemme.
Ihmettelen, että niin monet uskovat yrittävät tehdä kaikkensa vesittääkseen Jeesuksen sovitustyön kokonaisvaltaisuuden ja etsiäkseen joka paikasta puolusteluja syntielämälleen.
Ei haluta hyväksyä sitä, että meidät on pelastettu Jumalan armosta ilman mitään omia tekojamme ja riippumatta siitä, mitä syntejä olemme tehneet. Vain sillä on merkitystä, uskommeko Jeesukseen vai emme. Se on ainoa vedenjakaja uskovan ja ei-uskovan välillä.
Paavali sanoo: "Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Room.5:20 Eli armo voittaa aina synnin! Mitkä vapauttavat sanat! Emme pysty tekemään mitään syntiä, jota Jumalan armo ei peittäisi! Halleluja!
25.06.2025 14:20
"Me elämme kuitenkin täällä maan päällä ollessamme lihassa, jossa Paavalin sanojen mukaan vielä asuu synti"
Vastaua: "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24
Apostoli Paavali opettaa: "Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa."
Itse olen ottanut sen kannan, että pidän kaikkia asioita, joita Jumala pitää syntinä, ristiinnaulittuna Kristuksen kanssa. Olen Kristuksessa ja pidän Häntä esikuvanani. Hän on minun elämäni.
25.06.2025 13:46
Vähän jatkoa avauskirjoitukseeni.
Jotta kaikki se, mitä olen avauskirjoituksessani kirjoittanut voisi kokemuksellisesti tulla todeksi ihmiselle, hänen täytyy uskoa siihen, sillä kaikki otetaan vastaan uskon kautta. Usko puolestaan syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta. Room.10:17. Kaikki täytyy tietysti ensin tarkistaa Raamatulla.
Olen huomannut, että monet, jotka pitävät itseään uskovina eivät todellisuudessa sitä ole. He eivät usko evankeliumin keskeisiin asioihin. Esim. He eivät usko, että heidän vanha ihmisensä ns. "vanha Aatami", on ristiinnaulittu ja kuollut Kristuksen kanssa Golgatalla n. 2000 vuotta sitten Room.6:6 ja synnin ruumis on kukistettu ja että he ovat vanhurskautuneet pois synnistä Room.6:6-8.
He yhä puhuvat, että heissä on edelleen vanha Aatami.
Tämä "vanha Aatami" on juuri se synnin juuri, josta kaikki yksittäiset synnit ovat seurausta. Ei hyödytä pyytää syntejä anteeksi, jos synnin juurta ei samalla kitketä pois.
Jeesus sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15:13) tai "Peratkaa pois vanha hapatus" (Mark.5:7)
Meidän Herramme on Jeesus Kristus, eikä mikään vanha Aatami!
25.06.2025 13:29
"Et usko, mutta on lähes varmaa, että olet väärässä."
Minun elämäni on Kristus ja kun olen Hänessä, olen aina oikeassa. Jeesus on tie, totuus ja elämä!
Jokainen, joka on Kristuksessa, on oikeassa ja jokainen, joka ei ole Kristuksessa, on väärässä, olipa kysymys mistä asiasta tahansa.
24.06.2025 17:44
"Voi hyvä Sylvi sentään noita juttuja , aikuinen ihminen"
Kiitos että sain sinullekin julistaa evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, joka kärsi rangaistuksen sinunkin syntiesi edestä Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, kun meidät kaikki sovitettiin yhdessä Kristuksen kanssa. Saamme olla armosta pelastettuja ilman mitään omaa ansiotamme.
24.06.2025 17:32
"Miksi Jumala loi Luciferin kun tiesi että se tulee pettämään?"
Hän loi Luciferin ehkä sitä varten, että me ihmiset oppisimme huomaamaan, että me emme ole kaikkitietäviä ja siksi tarvitsemme Jumalaa.
23.06.2025 15:40
"Jumalasta tai jumalistakaan ei ole mitään todisteita olemassa. Tämä on hyvä pitää mielessä myös kristittyjen ja kerrottava se myös rehellisesti"
Vastaus: En ole löytänyt vielä ainuttakaan asiaa, joka ei todistaisi Jumalan olemassaolosta. Kaikki todistaa Jumalasta! Eikä tarvitse mennä kauas etsimään todisteita, koska Jumala asuu sisimmässäni Pyhä Henkensä kautta ja lähes joka päivä keskustelen Hänen kanssaan. Ylistys, kiitos ja kunnia Hänelle!
23.06.2025 15:27
3 / 23