Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumala-käsite ei täytä näitä ehtoja, koska:
Jumalaa ei voi mitata tai havaita luonnontieteellisillä välineillä.
Jumalan toimintaa ei voi toistaa laboratoriossa.
Jumalan olemassaoloa tai toimintaa ei voi kumota tieteellisellä kokeella.
Siksi Jumala ei voi olla tieteellinen hypoteesi, vaikka hän voi olla filosofinen, teologinen tai henkilökohtainen selitys
Vastaus:
Jos Jos tiede ei pysty omilla testausmenetelmillään todistamaan Jumalan olemassaoloa, se todistaa vain sen, että tiede on liian alkeellisella tasolla. Jumala on niin paljon tiedettä ylemmällä tasolla, etteivät tieteellisillä menetelmillä pystytä Häntä tutkimaan. Juuri se todistaa, että Jumala on olemassa. Tiede on todiste ihmisen tyhmyydestä ja vajaaälyisyydestä. Juuri siksi tarvitsemme Jumalaa. ja kiitos Herralle siitä, että Hän on ilmaisut ja todistanut ihmiselle olemassaolonsa.
04.03.2026 15:55
"Höpsistä. Tiede tutkii kaikkia todellisuuden havaintoja eikä sulje mitään pois"
Vastaus;
Tiede ei pysty tutkimaan kaikkia todellisia asioita, koska se ei pysty todistamaan Jumalan olemassaoloa. Jumalan olemassaolo on todellisempaa kuin mihin tiede pystyy..
Jos tiede ja Jumalan olemassaolo ovat ristiriidassa, niin silloin tiedämme varmasti, että tiede on väärässä.
04.03.2026 15:49
"Jos jonkin asia olemassaolosta ei ole mitään todisteita, on perusteltua pitää asiaa olemattomana. Special pleading argumentaatiovirhe?"
Vastaus:
Koska Jumalan olemassaolo on todistettu sekä Raamatussa että ihmisten kokemuksissa, tiedämme 100 %:n varmasti että Jumala on olemassa. Hänestä on enemmän todisteita kuin ihmisen olemassaolosta. Esim. minä keskustelen Jumalan kanssa lähes joka päivä.
04.03.2026 15:43
"Perustelut yhdysvaltalaisen kansainvälisen oikeuden ja sotaoikeuden asiantuntijan
Brian L. Coxin esittäminä"
Vastaus:
Mainitut perustelut ovat yhden henkilön (Cox) mielipiteitä.
Sitä paitsi millään ns. kansainvälisellä oikeudella ei ole oikeutta perustellaan mitään aseellista sotaa. Ainoa laillinen taho on kaikkivaltias Jumala ja Hän ei ole meidän aikanamme antanut kenellekään oikeutta mihinkään sotaan millään ehdoilla.
Jeesus kehottaa rakastamaan vihollisiamme. Lisäksi Hän sanoo: Älkää kostako pahaa pahalla. Nämä käskyt Jeesus antoi vuorisaarnassaan Matteuksen evankeliumissa.
03.03.2026 15:20
"KAIKKI EVANKELISTAT RYYPPÄÄ,HUORAA,NARKKAA,HUIJAA,VARASTAA JA POLTTELEE,LINNANVENKULOITA KAIKKI"!!!"
Vastaus:
Jeesus Kristus on sovittanut kaikkien evankelistojen ja muidenkin ihmisten synnit Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Jumala näkee meidät nyt kaikki yhtä puhtaina ja vanhurskaina, kun Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen. Room.6:6-7.
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille kansoille.
02.03.2026 15:47
"Pitäisikö ehtoollisviinin senvuoksi olla alkoholitonta?"
Vastaus:
Kun menet ehtoolliselle, ajattele sen tarkoitusta, äläkä juoman koostumusta.
02.03.2026 15:40
"Huolellisuutta näin tärkeiden asioiden kirjoittamisessa!
Vai oletko Jehovan todistaja?"
Vastaus:
Kristinuskoa on se, että uskoo Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsö Golgatan ristillä, eikä se onko Jehovan todistaja vai ei.
02.03.2026 15:29
Apostoli Paavali kirjoittaa, että kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi.
Toisessa kohden hän sanoo: "Vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
Kristityksi tullaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja siihen, mitä Hän teki edestämme Golgatan ristillä, eikä siihen, mitä ihminen syö tai juo.
02.03.2026 15:24
"Saako kristitty juoda alkoholia?"
Kristitty saa juoda alkoholia, mutta todellinen kristitty ei juo alkoholia humalaan tulo tarkoituksessa.
02.03.2026 15:19
Olen iloinen, että meillä on rauhaa rakastava maa naapurinamme. Tuo maa on Venäjä.
Rukoilen joka päivä Venäjän ja Venäjän kansan puolesta. Toivotan presidentti Putinille kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.
Rukoilen myös Suomen poliittisten päättäjien puolesta, että he tulisivat uskoon ja saisivat rakkautta Venäjää kohtaan, niin että maittemme välit paranisivat, raja maittemme välillä aukeaisi ja rauhanomainen kanssakäyminen ja turismi Suomen ja Venäjän välillä elpyisi.
Kaikkea hyvää Venäjälle ja presidentti Putinille täältä Suomesta.!!
01.03.2026 15:58
"Pelkkä kosketus Jeesuksen vaipan tupsuun ja sai synnit anteeksi kun Jeesus oli maan päällä."
Vastaus!
Juuri näin! Tässä tulee selkeästi esiin, että me pelastumme pelkästä armosta, emmekä omien tekojen tähden. Kyseisessä raamatunkohdassa, nainen ei edes tunnustanut syntejään, ei katunut, ei luvannut tehdä parannusta, ei kilvoitella tms. Jeesus ei esittänyt ainuttakaan vaatimusta parannuksen tai syntien anteeksi saamisen ehdoksi. Se, että nainen luotti Jeesukseen riitti. Näin on tänäkin päivänä.
Meidän tulee kääntää katseemme pois itsestämme ja katsoa vain Jeesukseen. Hän on meidän Parantajamme ja syntiemme sovittaja, emmekä me itse..
28.02.2026 14:03
"Entäs kuivamustekynätahrat? Ja miten on purukumi?
Lähteekö verellä?"
Vastaus:
Meidä kaikki syntimme sovitettiin ("pestiin Jeesuksen verellä") jo noin 2000 vuotta ennen meidän syntymäämme, joten mitään ongelmaa ei ole. Jeesuksen sovitustyön ansiosta Jumala näkee meidät nyt yhtä puhtaina ja vanhurskaina kuin Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Halleluja!
28.02.2026 13:49
"JEESUKSEN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ"
Vastaus:
Aloittaja on täysin oikeassa! Juuri näin on! Se, mitä Jeesus Kristus teki Golgatalla noin 2000 vuotta sitten meidän edestämme on totuus, johon me emme voi itse lisätä mitään omilla teoillamme. Siitä huolimatta monet, itseään uskovina pitävät, eivät näytä uskovan ja luottavan siihen, mitä Jeesus teki, vaan yrittävät omilla teoillaan hankkia tai ainakin täydentää Jeesuksen sovitustyötä.
He tunnustavat syntejään, pyytävät niitä anteeksi jo 2000 vuotta sitten anteeksi annettuja syntejään, katuvat, tekevät parannusta, kilvoittelevat, lukevat velvollisuuden pakosta Raamattua tietyn määrän tai ajan joka päivä ym. ym. Näillä teoilla ei yksikään ihminen ole koko maailmassa koskaan päässyt eroon synneistään, jotta vois sanoa tulleensa synnittömäksi ja vanhurskaaksi.
Omille teoille on olemassa paljon parempi vaihtoehto. Sitä kutsutaan nimellä ARMO. Apostoli Paavali sanookin: "Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Armo voittaa aina synnin!
Toinen tärkeä raamatunjae on Joh.19:30. Siinä Jeesus sanoo Golgatan ristillä: "Se on täytetty" Siinä Hän tarkoittaa, että Hän täytti kaikki meille asetetut vaatimukset, jotta voisimme pelastua ja saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulisi viedä kaikille ihmisille! Kiitos, kunnia ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!!!
28.02.2026 13:34
"kasteella ja synnin päästöllä"
Vastaus:
Jeesus Kristus kantoi kaikki meidän syntimme ja sairautemme Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Me emme voi lisätä omilla teoillamme siihen yhtään mitään. Voimme vain vastaanottaa tämän syntien anteeksiantamuksen uskon kautta armosta ja lahjana. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän on vietävä kaikille ihmisille. Ylistys ja kunnia Jeesukselle Kristukselle.
27.02.2026 14:54
"Ryssä on paskamainen naapuri"
Venäläiset ovat todella hyviä ja rauhaa rakastavia ihmisiä. Olen iloinen, että Suomi on Venäjän naapurimaa. Venäläiset rakastavat suomalaisia ja uskon, että myös suomalaiset suurimmalta osalta rakastavat venäläisiä. Maittemme välillä on ollut paljon rakentavaa rauhanomaista yhteistyötä ja kulttuurivaihtoa ja tietenkin toivomme sen jatkuvan entistä laajemmin. Venäjällä on myös hyvä ja rauhaarakastava hallitus ja hyvä presidentti
Rukoilenkin joka päivä Venäjän maan, kansan ja presidentin puolesta ja toivon myös muiden suomalaisten tekevän samoin.
Jumalan runsasta siunausta Venäjän presidentille Vladimir Putinille, koko Venäjän maalle ja kansalle. Rakkaudella täältä Suomesta!
26.02.2026 15:33
"lakata uskomasta satuihin"
Vastaus:
Suurin satu lienee se, että väittää Jeesuksen ja Raamatun olevan satua.
25.02.2026 15:22
"Sadut ovat syntisen ihminse keksimiä, joilla ole mitään merkitystä pelastumisen kanssa"
Vastaus:
Ellei Jumala olisi luonut ihmistä, ei kukaan voisi keksiä mitään satuja. Eli Jumalan täytyy olla olemassa, ennen kuin mitään satuja voi sepittää. Ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle!
25.02.2026 15:16
"Miten ihmeessä?" (syntisen pelastuminen)
Vastaus:
Jeesus sovitti koko maailman ja kaikkien ihmisten synnit yhdellä kertaa Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Sen perusteella ei ole olemassakaan ns. syntisiä ihmisiä. Kaikki ihmiset ovat saaneet syntinsä anteeksi ja ovat tässä suhteessa "tasa-arvoisia" ja vanhurskaita Jumalan edessä. Tämä on suurta Jumalan rakkautta ja armoa, jonka jokainen ihminen voi vastaanottaa omalle kohdalleen uskon kautta.
"Hän (Jeesus) on näet yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." Heb. 10:14
25.02.2026 15:13
"Tämäpä on mielenkiintoinen kommentti, koska yleensä luterilaiset eivät juurikaan piittaa juutalaisten laista. Kristinuskossa kuitenkin uskotaan, että Vanhakin testamentti on Jumalan sanaa."
Vastaus:
Mooseksen laki, johon sapattikäsky sisältyy ei kuulu uuteen liittoon, jota nyt elämme.
Apostoli Paavali kirjoittaakin: "Kristus on lain loppu" Room.10:4
24.02.2026 14:16
"2. Moos. 31:17 mukaan sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta Jumalan kanssa. Siis ikuinen. Miten se sitten muuttui sunnuntaiksi? Olen kyllä kuullut kaikki tekosyyt päivän siirtoon. Ne eivät vakuuta minua."
Vastaus:
Sapatti sana on hepreaa ja tarkoittaa lepopäivää, eikä mitään tiettyä viikonpäivää. Se määrättiin vanhassa liitossa pidettäväksi kuuden työpäivän jälkeisenä päivänä. Jos esim. ensimmäinen työpäivä on maanantai, niin silloin lepopäivä osuu sunnuntaille.
Uudessa liitossa, jota nyt elämme, Jeesus Kristus on meidän sapattimme, eikä mikään tietty viikonpäivä. Näin ainakin minä olen asian ymmärtänyt.
24.02.2026 14:09
3 / 35