Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

454

1. "Hannu Haukka varasti Jeesukseen Uskovien rahat!"

Jos joku lahjoittaa rahaa johonkin toimintaa, niin ei se ole mitään varastamista. Minäkin olen lahjoittanut rahaa muutamille hyväntekeväisyysjärjestöille, mutta en katso, että nämä hyväntekeväisyysjärjestöt olisivat varastaneet minun rahojani. Olen antanut myös rahaa Jumalanpalveluksissa Kirkon kolehtihaaviin, mutta olisi typerää syyttää siitä Kirkkoa, että se olisi varastanut rahani.
  2. Vähän jatkoa avauskirjoitukseeni.

Jotta kaikki se, mitä olen avauskirjoituksessani kirjoittanut voisi kokemuksellisesti tulla todeksi ihmiselle, hänen täytyy uskoa siihen, sillä kaikki otetaan vastaan uskon kautta. Usko puolestaan syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta. Room.10:17. Kaikki täytyy tietysti ensin tarkistaa Raamatulla.

Olen huomannut, että monet, jotka pitävät itseään uskovina eivät todellisuudessa sitä ole. He eivät usko evankeliumin keskeisiin asioihin. Esim. He eivät usko, että heidän vanha ihmisensä ns. "vanha Aatami", on ristiinnaulittu ja kuollut Kristuksen kanssa Golgatalla n. 2000 vuotta sitten Room.6:6 ja synnin ruumis on kukistettu ja että he ovat vanhurskautuneet pois synnistä Room.6:6-8.
    He yhä puhuvat, että heissä on edelleen vanha Aatami.

Tämä "vanha Aatami" on juuri se synnin juuri, josta kaikki yksittäiset synnit ovat seurausta. Ei hyödytä pyytää syntejä anteeksi, jos synnin juurta ei samalla kitketä pois.

Jeesus sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15:13) tai "Peratkaa pois vanha hapatus" (Mark.5:7)
    Meidän Herramme on Jeesus Kristus, eikä mikään vanha Aatami!