Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerava+on+pinta-alaltaan+niin+pieni,+että+täytyy+rakentaa+korkeita+taloja,+jos+halutaan+kuntaan+lisää+asuntoja+ja+asukkaita.+Seurauksena+että+kuntaan+muuttaa+pientuloisia,+maahan+muuttaneita+ja+yhteiskunnan+tukia+nauttivia.+Kannattaisi+Keski-Uudenmaan+kunnat+yhdistyä,+niin+kuin+ovat+olleet,+mutta+Tuusula+ei+ehkä+enää+Keravaa+huolisi.+Mukaan+voitaisiin+ottaa+myös+Sipoo,+jos+Kerava+Sipoolle+kelpaisi.+Sipoon+strategia+on+rakentaa+väljästi,+ja+näin+kutsua+kuntaan+hyviä+veronmaksajia.+Nytkin+kuntaan+rakennetaan+uusia+rivi-+ja+pientaloalueita.+Tosin+Sipoo+antaa+myös+pientuloisilla+mahdollisuutta+asua+kunnassa+rakentamalla+Nikkilään+korkeita+kerrostaloja+ja+vuokra-asuntoja.
12.03.2021 19:22
Minut+on+siellä+hoidettu+kolmen+eri+vaivan+takia.+Aina+on+mennyt+vikaan.+Voidaan+puhua+hoitovirheistä.
12.03.2021 16:16
Vierailivat+ne+serkut+toistensa+luona+myös+toisinpäin.+Maalainen+oli+serkkunsa+luona++Helsingissä+ja+kävivät++ravintolassa+ja+siellä+myös+vessassa.+Helsinkiläinen+pesi+kätensä+ja+huomautti+serkulleen,+että+täällä+kaupungissa+on+tapana+pestä+kädet+tällaisen+toimenpiteen+jälkeen.+Meillä+maalla+ei+ole+tapana+kusta+käsiimme,+oli+vastaus,
08.02.2021 03:12
Kyllä+alkoholi+hyvä+on,+mutta+päivittäin+nautittuna+ei+ehkä+kovin+terveellistä.+Onhan+viina+vienyt+monet+ennenaikaiseen+hautaan.+Nyt+joulunaikana+on+tullut+nautittua+reilusti+yli+suositusten,+viiniä+ruokajuomana,+terästettyä+glögiä+ym.
Pitää+jälleen+antaa+maksa+levätä+ja+viettää+tammikuu+tipattomana.+Jos+jätän+perjantaioluet+ostamatta+on+yli+viikko+jo+mennyt+ja+alku+on+hyvä.+Mitä+asiasta+ajattelette,+arvoisat+palstalaiset?
05.01.2021 16:52
Kannattaa+mennä+heti+yksityiseen,+eikä+jäädä+viikkoja+odottamaan.+Täytyyhän+80-ikäisellä+sen+verran+rahaa+olla.+Lääkäri+tekee+lähetteen+julkiseen,+tarvittaessa+kiireellisen.
05.01.2021 15:41
Tiukka+on+hyvä,+mutta+ei+ole+väljää+voittanutta
03.01.2021 13:29
Sain+kirjan+joululahjaksi,+mutta+vielä+en+ole+aloittanutkaan+sen+lukemista..+Kun+olen+sen++lukenut,+ehkä+tiedän+Ponssesta+enemmän.
Vieremäläiset+kertovat,+että+Einarista+kovasti+pidettiin.+Itse+en+tuntenut+kuin+pintapuolisesti,+mutta+olen+Ponssen+tehtaalla+käynyt.
Kun+yhtiö+laajentaa+ja+investoi+tarvitaan+rahoitusta+ja+kun+pankkiherrat+olivat+nihkeät,+oli+kai+paras+ratkaisu+mennä+pörssiin.+Minullakin+on+Ponssen+osakkeita+noin+kymmenen+tuhannen+euron+arvosta.+Kurssi+vaihtelee+suuntaan+ja+toiseen,+mutta+arvo+on+hiukan+noussut+siitä+kun+osakkeet+ostin.+Maksoin+osakkeesta+25,15+ja+kurssi+on+nyt+29.20,+mutta+nähdään+keväällä+minkälainen+yhtiön+osingonmaksuhalukkuus+on.
03.01.2021 05:27
Ei+niitä+ole.+Kaikki+on+jo+tehty.
26.12.2020 17:58
Unohdin+sanoa,+että+poikkeuksellisesti+käyn+kirkossa+nyt+vain+televisiossa.+Sohvalla+maaten.
23.12.2020 20:46
Kiitos!
Toivotan+minäkin+Hyvää+Joulua+ja+erinomaista++uutta+vuotta+kaikille+palstalaisille+ja+erityisesti+niille,+joiden+kanssa+olen+palstalla+puhunut.
Aion+minäkin++vain+olla,+mutta+puhelinta+en+ota+sohvalla+mukaan.
Olen+täällä+sanonut,+että++kun+asun+yksin,+vietän+myös+joulun+yksin+ja+ruokailen+yksin.
Syön+hyvin.+paljon+ja+kauan.+Syön+myös+yöllä.+Terästettyä+glögiä+nautin+aattona+ja+varhaisen+joulukirkon+jälkeen.
23.12.2020 19:27
Suhtautuminen+seksiin+on+vapautunut,+lähes+kaikki+suhteet+alkavat+seksillä.+Vasta+myöhemmin+tulevat+muut+arvot,+jos+niitä+vielä+on.
19.12.2020 15:27
Minä+tarjoaisin+perinteisen+ja+monipuolisen+jouluaterian+punaviinin+kera+jollekin+köyhälle,+mutta+köyhiä+ei+rivitaloyhtiössämme+ole.+Vastapäisessä+talossa+(vuokratalo)+ehkä+on,+mutta+heitä+en+tunne.
Koska+asun+yksin,+olen+yksin+myös+jouluna+ja+syön+jouluateriat+yksin.+Syön+hyvin,+paljon+ja+kauan.+Terästettyä+glögiä+nautin+aattona+ja+varhaisen+joulukirkon+jälkeen.
Toivotan+mukavaa+joulunodotusta+palstalaisille,+varsinkin+niille,+joiden+kanssa+olen+palstalla+keskustellut.
18.12.2020 18:41
Nyt+vanhana+ja+osin+liikuntarajoitteisena+on+pörssikauppa+lähinnä+harrastus+ja+ajankulu,+kun+kaiket+päivät+olen+yksin+kotona.+Mutta+voi+siinä++vähän+myös+tienata.
Olen+sanonut,+tällä+palstallakin,+että+tänä+vuonna+en+tee+enää+mitään,+vaan+vasta+keväällä+osinkojen+irtoamisen+jälkeen.+Viiden+prosentin+tuotto+pitää+saada,+tai+osakkeet+menevät+myyntiin+ja+parempia+tilalle.
Olenhan+kertonut+myös,+että+viime+vuodelta+osinkoa+ovat+jo+nyt+maksaneet+Neste,+Altia+ja+Kemira.+Eilen+näkyi+pankkitililläni+pieni+maksusuoritus+Nokian+Renkaalta.
11.12.2020 17:49
Hän+oli+ammattikoulun+käynyt,+kokenut+ja+osaava+sähköasentaja.
Hänestä+tuli+minulle+hyvä+kaveri,+ja+yhdessä+olimme+monessa+mukana,+sekä+työssä++että+vapaa-aikana.+Mutta+nyt+hän+tekee+sähkötöitä+vain+taivaassa.
11.12.2020 17:19
Joillekin+yksityisyys+on+niin+tärkeä,+etteivät+paljasta+nimeään+tai+puhelinnumeroaan,+eikä+edes+vastaa,+jos+soittaja+on+heille+tuntematon.+Kirjoittavat+palstalle+anonyymina,+eikä+Facebookissa+näytä+mitään+tietoja+itsestään.
Myös+puhelinmyyjä+tekee+työtään+ja+voi+heillekin+käyttäytyä+kohteliaasti.+Kiitän+tarjouksesta+ja+kieltäydyn+ostamasta,+mutta+jos+myyntipuhe+vielä+jatkuu,+saatan+minäkin+heittäytyä+epäkohteliaaksi.
Kun+näen,+että+joku+minulle+tuntematon+on+soittanut+en+soita+takaisin,+sillä+jos+asia+on+tärkeä,+hän+soittaa+uudelleen.+Usein+en+ehdi+vastata,+koska+en+kulje+kännykkä+kourassa+kuin+teinityttö
11.12.2020 13:24
Aina+kannattaa+vastata,+sillä+puhelu+voi+olla+lääkäriltä,+sairaalasta+tai+terveyskeskukselta.+Lääkäri+ei+yleensä+näytä+numeroaan,+vaan+numeron+tilalle+lukee+'tuntematon+numero'.
11.12.2020 12:22
Ei+se+iso+projekti+ole,+jos+vielä+on+voimissaan.+Minä+muutin+70-vuotiaana++omakotitalosta+rivitaloon,+Keski-Uudeltamaalta+Kanta-Hämeeseen.+Muuttofirmaa+en+käyttänyt,+vaan+kaiken+kuljetin+itse+omalla+pakettiautolla.+Monta+reissua+jouduin+tekemään+(100+km),+kun+huonekaluja+ei+paljon+mahtunut+kerralla+autoon.+Lähtöpäässä+oli+nostoapu,+mutta+perillä+purin+kuorman+yksin.+Vaikeimmat+olivat+painava+vanha+Billnäs+kirjoituspöytä+ja+suurehko+vanha+lipasto.
11.12.2020 10:25
Kesärenkinä+1957-1959+sain+300-500+mk/päivä,+pimeänä+tietysti.+Vanhaa+markkaa,+kun+vuonna+1962+markasta+otettiin+nollat+pois.+Olin+heinäpellolla,+kuorin+propsia+ja+höyläsin+heinäseipäitä,+olin+mukana+höyläämässä+katopäreitä+ja+naulaamassa+pärekattoja.
Viimeisin+palkkani+1968+tehtaassa+työnjohtajana+oli+1400+mk/kk.
Kun+vuonna+1969+rupesin+yrittäjäksi+maksoin+ensimmäiselle+työntekijälle+8+mk/tunti,+melko+hyvä+tuntipakka+siihen+aikaan.
11.12.2020 09:36
Juuri+niin+kuin+sanoit,+totta+joka+lause.+Vanhusta,+joka+kaikesta+valittaa+ja+syyttää+toisia,+ei+kukaan+halua+nähdä+eikä+kuulla.
Minä+asun+ja+elän+yksin,+olen+ollut+avio-+ja+avoliitossa,+mutta+näin+on+parempi.+Saan+mennä+ja+tulla+miten+haluan,+tehdä+mitä+haluan+tai+olla+tekemättä+mitään.+Ja+olen+tyytyväinen,+en+valita.
08.12.2020 09:42
Sika+tietysti+ja+perinteiset+jouluruuat.+Koska+asun+yksin,+riittää+valmis+pikkukinkku.
Peruna-,+porkkana-+ja+lanttulaatikko,+lisäksi+keitettyjä+perunoita,+joita+poikkeuksellisesti+kuorin,+muuten+syön+perunat+kuorineen.+Kuorin+perunat+ennen+keittämistä+ja+laitan+keittoveteen+reilusti+suolaa.+Joulupöytään+myös+pumpernikkeliä,+joululimppua+ja+juustoja+useita+lajeja.+Ruokajuomana+puolikuiva+punaviini.
Jälkiruuaksi+riisipuuro+ja+sekahedelmäkeitto.
Kahvipöytään+makeita,+pullapitko+täytteellä,+piparkakkuja+ja+suklaata+monta+sorttia,+koska+jouluna+jälkikasvuni+aina+vierailee+luonani.
Terästetty+glögi,+jota+nautin+aattona+ja+varhaisen+joulukirkon+jälkeen.
08.12.2020 08:36
2 / 7