Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen+saman+minäkin+juuri+sanoin,+vaikka+eri+sanoilla.+Haluan+myös+kunnioitta+Jumalamme+niin,+että+kirjoitan+Jumala+isolla+alkukirjaimella.
14.11.2021 17:50
En+usko,+että+niin+usein+pitää+käydä+kirkossa,+sillä+luterilaisen+opin+mukaan+pelastus+perustuu+yksin+armoon,+ei++ihmisen+omiin+tekoihin.+Riittää+yksin+usko,+että+kelpaa.+Mutta+toisaalta+Jumala+rankaisee+pahat+teot+kolmanteen+ikäpolveen+saakka.+Voiko+Hän+olla+niin+ankara+ja+epäoikeudenmukainen?
Hyvää++olisi+myös+vähän+rukoilla.+Olen+tavallinen+syntinen,+mutta++Jumala+on+aina+mielessääni,+aina+ja+kaikkialla.+Kun+jokin+menee+vikaan,+muistan,+että+olenhan+rukoillut,+että+tapahtukoon+tahtosi+.+.+.+.++.+Jumalan+tahto+nyt+vain+poikkesi+omastani.+Olen+rukoillut+myös,+että+anna+syntiemme+anteeksi,+niin+kuin+mekin+.+.+.+.++.+Jos+nöyrästi+pyytäisi,+antaisin+anteeksi++myös+sille+rikolliselle,+joka+murtautui+Nordean+pankkitililleni+ja+vei+minulta+yhdeksän+tonnia+rahaa.+Muuten+toivoisin,+että+hänet+laitetaan+elävänä+Helvettiin.
Tarina+kertoo,+että+kotikuntani+kauppaketjun+kuorma-autokuljettaja+ajoi+autollaan+ojaan.+Rukoili,+että+jumala+auta+minua.+Hän+pääsi+ylös+ja+sanoi+"kiitos+perkele".+Auto+luisui+takaisin+ojaan+ja+vielä+syvämmelle+niin,+että+hinausapua+piti+saada.
btl
14.11.2021 12:18
Palsta+siistiytyisi,+jos+suurin+ryhmä,+anonyymit,+jäisi+pois,+mutta+sen+mainosarvo+alenisi+niin,+että+se+ehkä+täytyisi+sulkea.+Minä+en+siitä+harmistuisi,+sillä+käyn+palstalla+vain+satunaisesti,+mutta+monelle+se+voi+olla+tärkeä.
Avaan+ja+luen+myös+anonyymien+viestit,+jos+aihe+kiinnostaa,+mutta+itse+rekisteröityneenä+kirjoitan+vain+kirjautuneena.++Olen+sanonut,+että+sanoistaan+pitää+vastata.+Voisin+kirjoittaa+vaikka+omalla+nimelläni,+kuten+Fasebookissa,+Messemgerissa+ja+Twitterissa.
btl
13.11.2021 10:51
Ei+ole+häpeää+ottaa+vastaan+yhteiskunnan+avustuksia,+sillä+ne+kuuluvat+jokaiselle.+Mutta+pulmana+on+usein,+että+vanhus+ei+osaa+tai+ymmärrä+niitä+hakea.+Pyydä+lapsesi+auttamaan.+Kuten+jo+kerroin,+minä+saan+Kelalta+155+euroa+kuukaudessa.+Lääkäri+(yksityinen)+kirjoitti+todistuksen,+että+tarvitsen+apua+kodin+hoidossa,+kotihoidon+ohjaaja+laittoi+hakemuksen+Kelalle.+Pitää+hakea,+ei+Kela+tarjoa+avustuksia+vain+lääkäritodistuksen+perusteella..+Sen+hakemuksen+osaa+myös+lapsesi+tehdä.+Kotihoidon+veloitus+määräytyy+tulojen+mukaan+ja+on+aika+kallis,+joten+sitä+ei+kannata+käyttää,+kun+ei+siitä+hyötyäkään+ole.+Poikkeuksia+on,+mutta+suuri+osa+hoitajista+käy+vain+katsomassa,+että+potilas+on+hengissä+ja+on+ottanut+lääkkeensä.+Jos+tekee+muutakin,+niin+tekee+niin+huolimattomasti,+että+itse+pitää+korjata.
Lääke-+ja+sairaanhoitokuluista+on+vuosittainen+katto.+Pyydä+lapsesi+myös+varmistamaan,+että+ne+on+laskettu+oikein.
12.11.2021 13:36
Voin+häntä+mainostaa+näin+julkisesti.+Tmi+Pehtoor+&+Piika,+Susanna+Kujamäki.
Lääkäri+laittoi+Kelalle+todistuksen,+että+tarvitsen+kodinapua+ja+Kela+maksaa+nyt+minulle+150+euroa+kuukaudessa.+Kun+lisäksi+saan+Susannan+laskut+kotitalousvähennykseen+olen+voitolla.+Suomessa+on+hyvä+sosiaaliturva.
11.11.2021 15:48
Minä+keitän+ruishiutalepuuroa+joka+aamu,+pidän+siitä.+Muutenkin+elään+vaatimattomasti+ja+syön+tavallisia+kotiruokia.+Suomessa+kaikilla+on+koti,+eläke+ja+siivouspalvelut,+Suomessa+sosiaaliturva+on+kattava,+mutta+kaikki+ei+ole+tyytyväisiä+elämäänsä.
11.11.2021 15:30
Sinun+kannattaa+hakeutua+palveluasumiseen,+jos+tunnet+yksinäisyyttä+ja+turvattomuutta.+Myös+asennettasi+voisit+tarkistaa,+sillä+vanhusta+joka+kaikesta+valittaa+ja+toisia+syyttää,+ei++kukaan+halua+kuulla+eikä+nähdä.
En+jaksanut+lukea+koko+ketjua,+joten+saatan+toista+jo+ketjussa+sanottua.
Tunnen+oloni+varsin+turvalliseksi,+kotihoitaja+käy+lähes+säännöllisesti,+minulla+on+turvaranneke+ja+lääkeautomaatti,+joka+antaa+lääkkeitä+neljä+kertaa+päivässä+ja+hälyttää+kotihoidolle,+jos+en+kahden+tunnin+sisällä+niitä+ota.
Kotihoitajalle+kuuluu+vain+tarkistaa,+että+potilas+pärjää+ja+lääkitys+on+kunnossa..+Ei+aika+riitä+kotitöihin+ja+seurusteluun+asiakkaan+kanssa.+Eilen+kävi+hoitaja+luonanai+++
klo+19,+sanoi,+että+tämän+vuoronsa+aikana+oli+18+osoitetta,+joista+8+on+vielä+edessä.
Käytän+yksityisen+kodinhoitajan+palveluita.+Hän+käy+kolmena+päivänä+viikossa,+siivoaa+tarvittaessa,+hoitaa+vaatehuollon+ja+käy+asioilla,+kaupassa+ym.
Hän+laskuttaa+25+euroa+tunnilta,+mutta+on+niin+nopea+tekemään,+että+kuukauden+lasku+on+vain+noin+80+euroa.
11.11.2021 12:29
Sillä+ei+ole+uskonnon+kanssa+mitään+tekemistä,+mutta+tietysti+harmittaa.+Ota+pari+meletoniini++ja+1+g+panadol+päälle.+Myös+kahvi+on+hyvä+unilääke,+mutta+pitää+heti+mennä+nukkumaan,+ettei+ehdi+piristyä.+Näin+minä+nukun+hyvin+hermokivuista+huolimatta.
btl
07.11.2021 07:54
Onhan+viisaita+lausahduksia+muitakin+kuin+niitä+vanhoja+sanontoja.
Ahtisaari+vaalihaastattelussa.+kun+häneltä+kysyttiin+miten+masehdut:
Yleensä+en+masehdu,+sillä+masentuminen+vie+liian+paljon+myönteistä+energiaa.
Spede:
Olen+kalju,+se+johtuu+siitä,+ettei+minulla+ole+tukkaa.
Pentti+Saarikoski:
Hyvin+korjattu+krapula+on+kännin+kukka.
19.10.2021 20:34
Tuo+pitää+täysin+paikkansa.+Siitä+syystä+minä+erosin+yhdistyksestä.
02.09.2021 14:52
Ärsyttävä+tämä+keskustelupalsta,+viesti+lähtee+tai+ei.++Kun+kirjautuneena+kirjoitan+viestin++ja+yritän+lähettää+ohjelma+pyytää+kirjautumaan+ja+viesti+häviää.+Täällä+kertaa+"jokin+meni+pieleen".
15.05.2021 14:07
Ärsyttävä+tämä+keskustelupalsta,+viesti+lähtee+tai+ei.++Kun+kirjautuneena+kirjoitan+viestin++ja+yritän+lähettää+ohjelma+pyytää+kirjautumaan+ja+viesti+häviää.+Täällä+kertaa+"jokin+meni+pieleen".
15.05.2021 14:07
Oravat+kuuluvat+luontoon,+kissat+eivät,+niinhän+se+on.+Meillä+linnut++vierailivat+ahkerasti+lintulaudalla+ja+oravat+asuivat+pihapuissa.+Mutta+nopeaa+täytyy+kissan+olla,+että+saa+linnun+kiinni,+ja+puissa+ovat+oravat+suojassa.+Kissa+pääsee+kyllä+puuhun,+mutta+ei+osaa+siellä+muuta+tehdä+kuin+kynsillään+pitää+itsensä+kiinni,+eikä+pääse+omin+avuin+alas.
Kuitenkaan+orava+ei+viihdy+kissan+kanssa+samalla+tontilla,+mutta+meillä+ei+ollut+kissaa.
Lapsuudenkotini+navettakissa+ei+ollut+lemmikkiä,+vaan+hyötyeläin.+Asui+navetan+heinäladossa,+kulki+vapaasti,+mutta+ei+poistunut+pihapiiristä.+Tappoi+hiiret+ja+rotat,+hiiret+se+söi,+mutta+rotasta+vain++pään,+kroppa+oli+pahanmakuinen.+Rottahan+on+kaikkiruokainen+ja+syö+jopa+omia+ulosteita.
20-vuotiaana+se+oli+jo+vanhus,+ei+paljon+pyydystänyt+ja+kovilla+pakkasilla+se+tuli+sisälle+lämpimään,+mutta+hyvin+pelokkaana.+Kun+se+tunsi+että+loppu+lähestyy+se+ryömi+liiterin+lattian+alle+kuolemaan.
Kissa+on+julma,+se+leikkii+saalinsa+kanssa+ja+kiduttaa+kuolemaan.+Päästää+välillä+irti,+mutta+lyö+tasa+kyntensä+siihen.+Mutta+tyhmää+ei+kissa+ole.+Kun+myöhemmin+sisäkissanne+jäi+ulos+suljettujen+ovien+taakse,+se+kiipesi+ikkunalaudalle+ja+koputti+ikkunaa.
15.05.2021 13:54
Oravat+kuuluvat+luontoon,+kissat+eivät,+niinhän+se+on.+Meillä+linnut++vierailivat+ahkerasti+lintulaudalla+ja+oravat+asuivat+pihapuissa.+Mutta+nopeaa+täytyy+kissan+olla,+että+saa+linnun+kiinni,+ja+puissa+ovat+oravat+suojassa.+Kissa+pääsee+kyllä+puuhun,+mutta+ei+osaa+siellä+muuta+tehdä+kuin+kynsillään+pitää+itsensä+kiinni,+eikä+pääse+omin+avuin+alas.
Kuitenkaan+orava+ei+viihdy+kissan+kanssa+samalla+tontilla,+mutta+meillä+ei+ollut+kissaa.
Lapsuudenkotini+navettakissa+ei+ollut+lemmikkiä,+vaan+hyötyeläin.+Asui+navetan+heinäladossa,+kulki+vapaasti,+mutta+ei+poistunut+pihapiiristä.+Tappoi+hiiret+ja+rotat,+hiiret+se+söi,+mutta+rotasta+vain++pään,+kroppa+oli+pahanmakuinen.+Rottahan+on+kaikkiruokainen+ja+syö+jopa+omia+ulosteita.
20-vuotiaana+se+oli+jo+vanhus,+ei+paljon+pyydystänyt+ja+kovilla+pakkasilla+se+tuli+sisälle+lämpimään,+mutta+hyvin+pelokkaana.+Kun+se+tunsi+että+loppu+lähestyy+se+ryömi+liiterin+lattian+alle+kuolemaan.
Kissa+on+julma,+se+leikkii+saalinsa+kanssa+ja+kiduttaa+kuolemaan.+Päästää+välillä+irti,+mutta+lyö+tasa+kyntensä+siihen.+Mutta+tyhmää+ei+kissa+ole.+Kun+myöhemmin+sisäkissanne+jäi+ulos+suljettujen+ovien+taakse,+se+kiipesi+ikkunalaudalle+ja+koputti+ikkunaa.
15.05.2021 13:53
Päivi+Räsänen+on+kulkenut+Raamattu+kädessään+ja+hakenut+lisää+julkiuutta+ja+kannatusta+vaaleihin.+Pragmaattiset+ovat+toki+kirjoitukset,+mutta+ei+se+ole+hänen+asiaa+syntisiä+tuomita.
11.05.2021 14:51
Pitää+paikkansa.+Pienessä+humalassa+luodaan+myös+hyviä+ystävyyssuhteita+toisten+samanhenkisten+kanssa.+Niin+ole+minäkin+mm.+yrittäjänä+ollessani+kunnan+verojohtajan+kanssa.
08.05.2021 15:36
Ei+alkoholin+nauttiminen+syntiä+ole,+mutta+humalassa+tehdyt+temput+voivat+olla.
Nooa+kun+joi+viiniä,+hän+juopui+ja+makasi+alasti+majassansa.+Kannattaa+noudattaa+kiinalaisen+Kungfutsen+ohjeita:+Viinin+nauttimista+eivät+ohja+mitkään+ehdottomat+säännöt,+mutta+älä+koskaan+juo+niin+paljon,+että+tulet+juovuksiin.
Kuten+ketjussa+jo+sanotaan,+viini+mainitaan+Raamatussa+monessa+kohdassa+myönteisesti+ja+tekihän+myös+Jeesus+vedestä+viintä+niin,+että+se+kaikille+riitti.
Egyptiläiset+osasivat+valmistaa+viiniä+neljännellä+vuosituhannella+eKr.+Käynyt+rypälemehu+lienee+ollut+yläluokalle+varattu+nautintoaine.+
Kreikalla+oli+antiikin+ajalla+rikas+viinikulttuuri.
Rooman+valtakunnan+tuhon+jälkeen+viinikulttuuria+vaalivat+ja+kehittivät+sydänkeskiajalla+kirkonmiehet.+Luostariveljet+näkivät+paljon+vaivaa+rakkaiden+viinitarhojensa++tähden.
Valamon+luostarissa+Heinävedellä+tehdään+viinejä,+olen+sieltä+ostanut,+ja+hyviä+ovat.
Nyt+ovat+myös+alkaneet+tislata+ja+kypsyttää+Whiskyä.+Kai+he+maistavat+sitä+itsekin,+ja+käyvät+yökylässä+läheisessä+Lintulan+luostarissa.+Eihän+sekaan+ole+Raamatun+vastaista.
Kotikuntani+historia+kertoo,+että+kirkonmiehet+perustivat+kapakoita+kirkon+läheisyyteen.+Hiukan+sai+juopua,+mutta+häiriköinnistä+sakotettiin.
Luokittelen+itseni+uskovaiseksi,+mutta+kyllä+alkoholia+nautin,+tosin+maltillisesti.
08.05.2021 14:52
Ei+Wärtsilän+kurssi+ole+niin+paljon+tippunut+että+kannattaa+ostaa.+On+välillä+myös+noussut.
22.03.2021 11:15
Osinkotulo+on+yleensä+enintään+viisi+prosenttia,+kauppa+tuottaa+paremmin+ja+nopeammin.+Nyt+on+oikea+aika+ostaa,+mutta+ei+liian+hätäisesti.+Kun+yhtiön+kurssi+on+kauan+ollut+laskussa,+kannattaa+ostaa+juuri+kun+se+kääntyy+nousuun+ja+myydä+kun+suunta+taas+kääntyy+alaspäin.+Näin+voi+kymppejä+voittaa+muutamassa+päivässä.
22.03.2021 11:01
Viimeksi+kävin+aivan+turhaan+keuhkolääkärin+vastaanotolla,+nuori+naislääkäri+osasi+vain+sanoa,+että+keukossa+on+vikaa.+Taisi+olla+niitä+opiskelijoita+joita+sairaala+käyttää+lääkäreinä+pienempien+palkkakustannusten+takia.+
Edellisessä+viestissäni+puhuin+hoitovirheistä,+kahdessa+tapauksessa+minulle+on+jäänyt+pysyvä+haitta.+Yhdessä+tapauksessa+ei+pitkäaikaista+haittaa+jäänyt,+mutta+oli+muuten+varsin+epämiellyttävä.+Hakeuduin+päivystykseen+eräiden+lääkkeiden+aiheuttamasta+ummetuksesta,+virtsakaan+ei+kulkenut.+Minut+otettiin+osastolle,+jossa+maha+saatiin+toimimaan,+mutta+lääkäri+halusi+kuitenkin+leikata+vatsani+auki.+Vastustin,+mutta+piti+lääkärin+painostuksesta+myöntyä,+muuten+minulle+ei+annettaisi+ruokaa,+eikä+edes+vettä.
Kokematon+kirurgi+hoki+ääneen+itsekseen+'minä+teen+sen+minä+osaan,+jos+en+osaisi+en+tekisi.'+Leikkaus+kuitenkin+taisi+epäonnistua,+koska+hän+halusi+tehdä+sen+uudestaan.+Kun+en+siihen+suostunut+minut+vietiin+Tampereella,+eikä+siellä+leikkausta+uusittu.
Siihen+sairaalaan+en+enää+mene.+Lain+mukaan+jokaisella+on+oikeus+itse+valita+hoitopaikkansa,+jos+tarvitsen+lääkäri-+tai+sairaala-apu+menen+yksityiselle+ja+pyydän+lähetteen+Meilahteen,+jossa+kävin+Keski-Uudellamaalla+asuessani.+Siellä+on+kokeneita+ja+osaavia+lääkäreitä.
21.03.2021 16:35
1 / 7