Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Öteisti
profiilit
Öteisti
Öteisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
238
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa,+että
"tuleeko+vapaa-ajattelijoihin+liittymällä+samalla+edistäneeksi+esimerkiksi+kansalaisuuden+saamisen+ehtojen+tiukentamista+tai+valtion+virastojen+hajasijoitusta+maakuntiin."
No,+voip+se+olla+niinnii,+vuan+suattaa+se+olla+toisinnii.
22.07.2021 11:21
>>>Tuo+Raamatun+jumala+ei+ole+yhtään+kiva+kaveri,+pikemminkin+kontrollifriikki+psykopaatti.<<<
4:24+Sillä+Herra,+sinun+Jumalasi,+on kuluttava+tuli,+kiivas+Jumala.
9:3+Niin+tiedä+nyt,+että+Herra,+sinun+Jumalasi,+käy+sinun+edelläsi+niinkuin kuluttava+tuli;+hän+hävittää+heidät+ja+nöyryyttää+heidät+sinun+edessäsi,+ja+sinä+karkoitat+heidät+ja+hukutat+heidät+nopeasti,+niinkuin+Herra+on+sinulle+puhunut.
Raamatun+Jumala+vihaa+kaikkea+vääryyttä.
Ajatellaanpa+että+joku+ostaa+kaupasta+4+omenaa,+punnitsee+ne+ja+laittaa+hinnan+ostospussiin.+Sen+jälkeen+hän+lisää+vielä+pussiin+yhden+omenan+-+sen+kielletyn+hedelmän.
Joku+"kiva+kaveri-epäjumala"+sanoisi,+että+mitäs+pienistä,+mutta+Raamatun+Jumalalle+tämä+ei+käy.
Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala,+Raamatussa:
Sananlaskut:
11:1 Väärä+vaaka on+Herralle+kauhistus,+mutta+täysi+paino+on+hänelle+otollinen.
20:23+Kahtalainen+paino+on+Herralle+kauhistus,+ja väärä+vaaka ei+ole+hyvä.
Miika:
6:11+Olisinko+minä+puhdas,+jos+minulla+olisi väärä+vaaka ja+kukkarossa+petolliset+punnuskivet?
Mutta+evankeliumin+ilosanoma+on+sanoma+Jeesuksesta+Kristuksesta,+Jumalan+Pojasta.
Johanneksen+evankeliumi:
3:16 Sillä+niin+on+Jumala maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
Roomalaiskirje:
3:23+Sillä kaikki+ovat+syntiä+tehneet ja+ovat+Jumalan+kirkkautta+vailla
5:12+Sentähden,+niinkuin+yhden+ihmisen+kautta+synti+tuli+maailmaan,+ja+synnin+kautta+kuolema,+niin+kuolema+on+tullut+kaikkien+ihmisten+osaksi,+koska kaikki+ovat+syntiä+tehneet
Apostolien+teot:
3:19 Tehkää+siis+parannus ja+kääntykää,+että+teidän+syntinne+pyyhittäisiin+pois,
Apostolien+teot:
16:31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi.
>>>pikemminkin+kontrollifriikki+psykopaatti<<<
Mistä+ihmeestä+ateistit+ovat+saaneet+tuon+väärän+kuvan+Jumalasta:+johtuuko+se+ankarasta+isäsuhteesta,+vai+mistä?+(Jumala+koetaan+ankaraksi+kuin+kovaluontoinen+isä,+joka+vain+syyllisti+lastaan+kun+tämä+teki+virheitä).
Jumala+koetaan+vain+lainsäätäjänä,+ankarana+tutkintotuomarina,+oikein+vanhan+ajan+poliisikomisarjuksena,+joka+oikein+kyttää+ihmisten+olemisia+ja+tekemisiä.
Ei+näin+!
Jeesuksessa+Kristuksessa+Jumalan+on+armollinen+Jumala.
Efesolaiskirje:
2:1+Ja+Jumala+on+eläviksi+tehnyt+teidät,+jotka+olitte+kuolleet+rikoksiinne+ja+synteihinne,
2:2+joissa+te+ennen+vaelsitte+tämän+maailman+menon+mukaan,+ilmavallan+hallitsijan,+sen+hengen+hallitsijan,+mukaan,+joka+nyt+tekee+työtään+tottelemattomuuden+lapsissa,
2:3+joiden+joukossa+mekin+kaikki+ennen+vaelsimme+lihamme+himoissa,+noudattaen+lihan+ja+ajatusten+mielitekoja,+ja+olimme+luonnostamme+vihan+lapsia+niinkuin+muutkin;
2:4+mutta+Jumala,+joka+on+laupeudesta+rikas,+suuren+rakkautensa+tähden,+jolla+hän+on+meitä+rakastanut,
2:5+on+tehnyt+meidät,+jotka+olimme+kuolleet+rikoksiimme,+eläviksi+Kristuksen+kanssa+-+armosta+te+olette+pelastetut+-
2:6+ja+yhdessä+hänen+kanssaan+herättänyt+ja+yhdessä+hänen+kanssaan+asettanut+meidät+taivaallisiin+Kristuksessa+Jeesuksessa,
2:7+osoittaakseen+tulevina+maailmanaikoina+armonsa+ylenpalttista+runsautta,+hyvyydessään+meitä+kohtaan+Kristuksessa+Jeesuksessa.
2:8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
2:9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
08.07.2021 23:25
Eiköhän+ne+vapaa-ajattelijat+ja+ateistit+pilkkaa+Jumalaa,+oli+jumalanpilkkalakia+tai+ei.
Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala:
*[Herran+kirous+on+jumalattoman+huoneessa,+mutta+vanhurskasten+asuinsijaa+hän+siunaa.+Pilkkaajille+hänkin+on+pilkallinen,+mutta+nöyrille+hän+antaa+armon.]*
Sananlaskut+3:+33,+34
07.07.2021 01:15
Mistäs+sinä+tiedät+että+ikuinen+elämä++(kuolemanjälkeinen+elämä)+on+valhetta?
24.06.2021 17:39
Ka,+tässähän+tämä+on+tämä+ateisti+*siino*,+joka+jossain+kommentissa+tykkäsi+pahaa+siitä+kun+hänestä+käytettiin+nimitystä+'jumalaton'.
Mutta+kyllä+se+*siinonkin*+on+nöyrryttävä+myöntämään+että+ateisti+tarkoittaa+nimenomaan+jumalatonta.
Wikipedia:
"Ateisti+on+henkilö,+joka+ei+usko+jumaliin.+Nimitys+tulee+kreikan+kielen+sanoista+
a+(ilman)+ja+theos+(jumala)."
"Ateismi+eli+jumalattomuus+tarkoittaa+käsitystä,+jonka+mukaan+jumalia+tai+jumalaa+ei+ole+olemassa."
------
Siino!
Ateisti+=+jumalaton.+Henkilö,+joka+ei+usko+jumaliin.+
Usko+pois!
24.06.2021 16:17
Hieno+homma!
Sotilaat+ovat+sodan+syttyessä+kuolemanvaarassa+ja+heidän(kin)+on+saatava+luulla+evankeliumia+rakastavasta+Jumalasta+ja+syntien+anteeksiantamuksesta+Jeesuksessa++Kristuksessa++niin+ettei+kukaan+joutuisi+lähtemään+tästä+ajasta+ikuisuuten+sovittamattomin+synnein.
Jukolan+viestissä,+Asikkalassa+2002+oli+metsäkirkko.
Siellä+Viktor+Klimenko+puhui+ja+mainitsi+että+tämähän+on+kuin+Neuvostoliitossa,+jossa+vainotut+kristityt+joutuivat+kokoontumaan+metsissä.
Neljä+tosiasiaa:
https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html
24.06.2021 14:54
A)+
Raamatusta,+Jumalan+sanasta.
B)+
Raamattu,+Jumalan+sana+on+yhtä+luotettava+kuin+Jumala+itse.
Jumala+valvoo+sanaansa:
Jeremia+1:12
"Herra+sanoi+minulle:+'Sinä+olet+nähnyt+oikein;+sillä+minä+valvon+sanaani+toteuttaakseni+sen'.+"
C)
Ei
Johanneksen+evankeliumi:
7:16+Jeesus+vastasi+heille+ja+sanoi:+"Minun+oppini+ei+ole+minun,+vaan+hänen,+joka+on+minut+lähettänyt.+
7:17+Jos+joku+tahtoo+tehdä+hänen+tahtonsa,+tulee+hän+tuntemaan,+onko+tämä+oppi+Jumalasta,+vai+puhunko+minä+omiani."
"Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia."
Roomalaiskirje+8:16
20.06.2021 01:43
>>>ruumiinsa+poltettavaksi+ja+tuhkat+siroteltavaksi+matkustajalaivalta+mereen+pimeässä+ja+jäätävän+tuulisessa+säässä.
Näin+siksi,+että+ateisti+järkeilee+että+silloin+Jumala+ei+varmasti+häntä+kuoleman+jälkeen+löydä.<<<
-------------
Ei+auta+tämä+järkeily.
Raamattuun+on+kirjoitettu:
******Ilmestyskirja:
20:13+"Ja+meri+antoi+ne+kuolleet,+jotka+siinä+olivat,+ja+Kuolema+ja+Tuonela+antoivat+ne+kuolleet,+jotka+niissä+olivat,+ja+heidät+tuomittiin,+kukin+tekojensa+mukaan.+"
10.06.2021 14:07
>>>>Niin+no,+tuskinpa+se+Jahve+on+ainakaan+kiinnostunut+etsimään+minun+tomuani.+Ja+jos+oikein+tarkkoja+ollaan+niin+VT+ei+taida+lupailla+lainkaan+kuoleman+jälkeistä+elämää.<<<
oooooooooo
Raamattu,+Jumalan+sana,+sanoo+näin:
***1.Korinttolaiskirje:
15:50+"+Mutta+tämän+minä+sanon,+veljet,+ettei+liha+ja+veri+voi+periä+Jumalan+valtakuntaa,+eikä+katoavaisuus+peri+katoamattomuutta."
Mutta+Raamattu+sanoo+myös+että+Jumalan+luomisessa+ihmisestä+tuli+elävä+sielu.
***1.Mooseksen+kirja:
2:7+"Silloin+Herra+Jumala+teki+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+hengen,+ja+niin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu."
Ja+uskoon+tulossa,+uskonelämässä+on+kyse+sielun+pelastuksesta.
***1.Pietarin+kirje:
1:9+"sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+pelastuksen."
10.06.2021 12:09
"13+Onhan+kirjoitettu:+»Jaakobia+minä+rakastin,+mutta+Esauta+vihasin.»"
oooooooooooooooooo
Raamatuntutkija+Jukka+Norvanto+(Norvannon+raamattuopetusta+mm.+Radio+Deissä)
käsitteli+tätä+rakkaus+-+viha+-asiaa+Raamatun+opetuksessaan+Radio+Deissä.
Hän+mainitsi+että+tässä+Eesaun+ja+Jaakobin+tapauksessa+ei+ole+kysymys+lopullisesta+tuomiosta+vaan+tähän+maailmanaikaan+liittyvästä+tapahtumasta+joka+on+
Jumalan+VALINTA.+
(Huomaa+että+tässä+tapauksessa+valinta+kohdistui+Israelin+yhteen+kanta-isään,+Jaakobiin).
Norvanto+selvitti,+että+tässä+tapauksessa+suomen+kielen+sana+"viha,+vihata"+saa
huomattavasti+raskaamman+merkityksen+kuin+vastaava+sanonta+hebrean+kielessä+(tai+yleensä+Raamatun+kirjoitetussa+tekstissä).
Esimerkiksi+kun+Suomessa+äiti+tulee+hakemaan+päiväkodista+lastaan+ja+lapsi+lähtee+hoitajan+luota+juosten+ja+iloiten+äitiään+vastaan,+niin+juutalaisen+sanastossa+tällöin+lapsi+rakastaa+äitiään+ja+vihaa+hoitajaansa,+vaikka+kyse+on+vain+luonnollisen+tilanteen+tuomasta+VALINNASTA.+Lapsi+lähtee+äidin+mukaan+(valitsee+äidin)+ja+jättää+hoitajan.
Ja+seuraavana+aamuna+lapsi+palaa+taas+hoitajan+luokse.
Suomi+pelaa+huomenna+6.6.+jääkiekon+MM-loppuottelun+Kanadaa+vastaan.+Suomella+on+joukkueessa+3+maalivahtia:
Säteri+Harri,+Sibir+Novosibirsk,+KHL
Juvonen+Janne,+Leksands+IF,+SHL
Olkinuora+Jussi,+Metallurg+Magnitogorsk,+KHL
Jos+valmentaja+Jalonen+valitsee+peliin+maalivahdiksi+Olkinuoran,+niin+me+suomalaiset+emme+sano+että+Jalonen+rakastaa+Olkinuoraa ja+vihaa+Säteriä+ja+Juvosta,+vaan+valmentaja+valitsee+Olkinuoran+siksi+että+hän+on+valmentajan+käsityksen+mukaan+paras+ja+sopivin+pelaaja+siihen+otteluun+maalivahdiksi.
05.06.2021 22:55
Mikä+sitten+on+ateistien+Pravda,+
totuus+elämästä:
-+Mistä+sinä+olet+tullut?
-+Miksi+sinä+olet+täällä+maan+päällä?
-+Minne+sinä+olet+menossa?
Raamattu+sanoo+että+ei+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa+nimessä+kuin+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä.
Muuta+vaihtoehtoa+ei+ole.
Jeesus+Kristus+ei+ole+vaihtoehto+vaan+elinehto.
Näin+sanoo+Raamattu,+Jumalan+Sana:
"niin+olkoon+teille+kaikille+ja+koko+Israelin+kansalle+tiettävä,+että+Jeesuksen+Kristuksen,+Nasaretilaisen,+nimen+kautta,+hänen,+jonka+te+ristiinnaulitsitte,+mutta+jonka+Jumala+kuolleista+herätti,+hänen+nimensä+kautta+tämä+seisoo+terveenä+teidän+edessänne.+
+Hän+on+'se+kivi,+jonka+te,+rakentajat,+hylkäsitte,+mutta+joka+on+kulmakiveksi+tullut.'+
Eikä+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa;+sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+pitäisi+pelastuman."+
(Apostolien+teot+4:10+-+12)
27.05.2021 19:33
Jumalattoman+yritys+nousta+kristinuskoa+vastaan+epäonnistuu+koska+jumalaton+ei+edes+tiedä+mitä+kristinusko+on.
KristinUSKONNOSTA+jumalaton+voi+tietää+paljonkin+-+mutta+kristinusko+ei+ole+uskonto.
Kristinuskonnon+vastustaminen+onkin+jumalattomalta+ehkä+totuuden+etsintää.
Pontius+Pilatuskin+kysyi:+"Mikä+on+totuus?"
"Niin+Pilatus+sanoi+hänelle:+"Sinä+siis+kuitenkin+olet+kuningas?"+Jeesus+vastasi:+"Sinäpä+sen+sanot,+että+minä+olen+kuningas.+Sitä+varten+minä+olen+syntynyt+ja+sitä+varten+maailmaan+tullut,+että+minä+todistaisin+totuuden+puolesta.+Jokainen,+joka+on+totuudesta,+kuulee+minun+ääneni."+
Pilatus+sanoi+hänelle:+"Mikä+on+totuus?"+Ja+sen+sanottuaan+hän+taas+meni+ulos+juutalaisten+luo+ja+sanoi+heille:+"Minä+en+löydä+hänessä+yhtäkään+syytä."
(Johanneksen+evankeliumi+18:37,+38)
--------
"Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani."
(Johanneksen+evankeliumi+14:6)
27.05.2021 16:04
*Mutta+minun+onneni+on+olla+Jumalaa+lähellä,+minä+panen+turvani+Herraan,+Herraan,+kertoakseni+kaikkia+sinun+tekojasi.*
Psalmi++73:28
Jumalattomat+yrittävät+mitätöidä+Jumalan+Raamattuun+kirjoitettua+sanaa.
Mutta+se+on+epätoivoinen,+epäonnistumaan+tuomittu+yritys.
Mutta+ateisti-ressukat+on+pakotettu+jatkuvasti+sillä+tavoin+lyömään+kirveensä+kiveen.
26.05.2021 23:35
Kuten+itsekin+huomaan+sinusta+ei+ole+Raamatun+kirjoittajaksi.
Omaan+päiväkirjaraamattuusi+voit+kirjoittaa++omasta+päästäsi+joitakin+jakeita,+mutta+ei+niillä+sen+kummosempaa+maailmanlaajuista+levikkiä+ole.
18.05.2021 11:54
#Niin+sitä+voi+tulla+hulluksi.+Sairaudessa+ei+ole+mitään+ihanaa.#
==========
Ateisti!
Kun+kuulet+Jumalan+kutsun+
(hengellisillä+korvillasi),+niin+ota+vaari+oikeasta+hetkestä,+etsikkoajastasi.
Älä+lähde+tästä+maailmasta+sovittamattomin+synnein!
*Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.*
2.+Korinttolaiskirje+6:2
Neljä+tosiasiaa:
https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html
18.05.2021 11:49
Varo+paaduttamasta+itseäsi.
Miten+voi+täysin+hengellisille+asioille+paatunut+ihminen+pelastua,+tulla+uskoon.
Jeesus+sanoo:
*Ja+jos+joku+sanoo+sanan+Ihmisen+Poikaa+vastaan,+niin+hänelle+annetaan+anteeksi;+mutta+jos+joku+sanoo+jotakin+Pyhää+Henkeä+vastaan,+niin+hänelle+ei+anteeksi+anneta,+ei+tässä+maailmassa+eikä+tulevassa.*
Matteus:+12:32
16.05.2021 22:08
Jumala+auttaa+omiaan,+hänen+apunsa+on+vahva.
Näin+sanoo+Raamattu,+Jumalan+sana:
*Jumala+on+meidän+turvamme+ja+väkevyytemme,+apumme+hädässä+aivan+vahva.*
Psalmi+46:2
13.05.2021 14:24
>>>Ota+huomioon+etsikkoaika+jolloin+Jumala+kutsuu+sinua.+Etsikkoaika+menee+aikanaan+ohi,+ja+uutta+etsikkoaikaa+ei+ehkä+enää+tulekaan,+jolloin+ihminen+voi+ottaa+vastaan+Jumalan+armon+Jeesuksessa+Kristuksessa.<<<
Tänään+keskustelin+erään+uskovaisen+kanssa.
Hän+kertoi,+että+oli+nuorena+kokenut+Jumalan+kutsuvan,+mutta+ei+halunnut+tulla+uskoon.
Sitten+hän+oli+pelännyt+että+onko+etsikkoaika+hänen+kohdaltaan+jo+mennyt+lopullisesti+ohi.
Mutta+Jumala+kutsui+häntä+vielä+myöhemmällä+iällä++pelastukseen.
Eräänä+iltana+hän+oli+sitten+polvistunut+vuoteensa+viereen,+rukoillut+Jumalaa+ja+antanut+elämänsä+Jeesukselle+Kristukselle+-+hän+oli+siinä+tullut+uskoon,+noin+55+vuotiaana.
06.05.2021 23:25
Tapio+ja+Ahti+saattavat+olla+keksittyjä+epäjumalia,+mutta+ne+voivat+olla+myös+todellisia+pirun+kätyreitä,+demoneja,+joita+manattiin+kala-+ja+metsästysonnen+saamiseksi.
Samoin+erilaiset+metsän+haltijat,+maahiset,+keijukaiset+ovat+todellisuudessa+pettäviä+saatanallisia+henkiolentoja.
Älä+ikinä+antaudu+niiden+kanssa+keskusteluun+olipa+kyseessä+vaikka+se+tällä+palstalla+paljon+puhuttu+saunatontun+hahmo.
Käske+niiden+vain+painua+sinne+mistä+ovat+tuulleetkin,+vaikka+helvettiin.+
Ja+poistu+paikalta.
06.05.2021 10:48
En+usko"
Et+usko+vielä,+mutta+jo+vaikka+huomenna+voit+olla+uskossa.
*Apostolien+teot*+kertoo+"läheltä+piti"+tilanteesta,+jossa+vanginvartija+aikoi+tehdä+itsemurhan,+mutta+tulikin+uskoon+kun+Paavali+ja+Siilas+julistivat+hänelle+Jumalan+Sanaa.
Ajattele!
Koko+perhe+tuli+uskoon+kun+heille+julistettiin+Jumalan+Sanaa.
Roomalaiskirje10;17:
Usko+tulee+siis+kuulemisesta,+mutta+kuuleminen+Kristuksen+sanan+kautta.
Apostolien+teot:
16:27+Kun+vanginvartija+heräsi+ja+näki+vankilan+ovien+olevan+auki,+veti+hän+miekkansa+ja+aikoi+surmata+itsensä,+luullen+vankien+karanneen.+
16:28+Mutta+Paavali+huusi+suurella+äänellä+sanoen:+"Älä+tee+itsellesi+mitään+pahaa,+sillä+me+kaikki+olemme+täällä."+
16:29+Niin+hän+pyysi+valoa,+juoksi+sisälle+ja+lankesi+vavisten+Paavalin+ja+Silaan+eteen.+
16:30+Ja+hän+vei+heidät+ulos+ja+sanoi:+"Herrat,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+pelastuisin?"+
16:31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."+
16:32+Ja+he+puhuivat+Jumalan+sanaa+hänelle+ynnä+kaikille,+jotka+hänen+kodissansa+olivat.
16:33+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.+
16:34+Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi.
03.05.2021 07:20
6 / 12