Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

238

  1. Jaa,+että"tuleeko+vapaa-ajattelijoihin+liittymällä+samalla+edistäneeksi+esimerkiksi+kansalaisuuden+saamisen+ehtojen+tiukentamista+tai+valtion+virastojen+hajasijoitusta+maakuntiin."No,+voip+se+olla+niinnii,+vuan+suattaa+se+olla+toisinnii.
  2. >>>Tuo+Raamatun+jumala+ei+ole+yhtään+kiva+kaveri,+pikemminkin+kontrollifriikki+psykopaatti.<<<___________________________________________________________Raamatun+Jumala+on+sellainen+kuin+Raamattu,+Jumalan+Sana+sanoo+hänen+olevan.Raamatun+Jumalan+on+kuluttava+tuli.+Miltä+sinusta+tuntuisi+olla+tekemisissä+"kuluttavan+tulen"+kanssa? 5.Mooseksen+kirja:4:24+Sillä+Herra,+sinun+Jumalasi,+on kuluttava+tuli,+kiivas+Jumala. 9:3+Niin+tiedä+nyt,+että+Herra,+sinun+Jumalasi,+käy+sinun+edelläsi+niinkuin kuluttava+tuli;+hän+hävittää+heidät+ja+nöyryyttää+heidät+sinun+edessäsi,+ja+sinä+karkoitat+heidät+ja+hukutat+heidät+nopeasti,+niinkuin+Herra+on+sinulle+puhunut.Raamatun+Jumala+vihaa+kaikkea+vääryyttä.Ajatellaanpa+että+joku+ostaa+kaupasta+4+omenaa,+punnitsee+ne+ja+laittaa+hinnan+ostospussiin.+Sen+jälkeen+hän+lisää+vielä+pussiin+yhden+omenan+-+sen+kielletyn+hedelmän.Joku+"kiva+kaveri-epäjumala"+sanoisi,+että+mitäs+pienistä,+mutta+Raamatun+Jumalalle+tämä+ei+käy.Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala,+Raamatussa:Sananlaskut:11:1 Väärä+vaaka on+Herralle+kauhistus,+mutta+täysi+paino+on+hänelle+otollinen.20:23+Kahtalainen+paino+on+Herralle+kauhistus,+ja väärä+vaaka ei+ole+hyvä. Miika:6:11+Olisinko+minä+puhdas,+jos+minulla+olisi väärä+vaaka ja+kukkarossa+petolliset+punnuskivet?Mutta+evankeliumin+ilosanoma+on+sanoma+Jeesuksesta+Kristuksesta,+Jumalan+Pojasta.Johanneksen+evankeliumi:3:16 Sillä+niin+on+Jumala maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.Roomalaiskirje:3:23+Sillä kaikki+ovat+syntiä+tehneet ja+ovat+Jumalan+kirkkautta+vailla 5:12+Sentähden,+niinkuin+yhden+ihmisen+kautta+synti+tuli+maailmaan,+ja+synnin+kautta+kuolema,+niin+kuolema+on+tullut+kaikkien+ihmisten+osaksi,+koska kaikki+ovat+syntiä+tehneet Apostolien+teot:3:19 Tehkää+siis+parannus ja+kääntykää,+että+teidän+syntinne+pyyhittäisiin+pois,Apostolien+teot:16:31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi.>>>pikemminkin+kontrollifriikki+psykopaatti<<<Mistä+ihmeestä+ateistit+ovat+saaneet+tuon+väärän+kuvan+Jumalasta:+johtuuko+se+ankarasta+isäsuhteesta,+vai+mistä?+(Jumala+koetaan+ankaraksi+kuin+kovaluontoinen+isä,+joka+vain+syyllisti+lastaan+kun+tämä+teki+virheitä).Jumala+koetaan+vain+lainsäätäjänä,+ankarana+tutkintotuomarina,+oikein+vanhan+ajan+poliisikomisarjuksena,+joka+oikein+kyttää+ihmisten+olemisia+ja+tekemisiä.Ei+näin+!Jeesuksessa+Kristuksessa+Jumalan+on+armollinen+Jumala.Efesolaiskirje:2:1+Ja+Jumala+on+eläviksi+tehnyt+teidät,+jotka+olitte+kuolleet+rikoksiinne+ja+synteihinne,2:2+joissa+te+ennen+vaelsitte+tämän+maailman+menon+mukaan,+ilmavallan+hallitsijan,+sen+hengen+hallitsijan,+mukaan,+joka+nyt+tekee+työtään+tottelemattomuuden+lapsissa,2:3+joiden+joukossa+mekin+kaikki+ennen+vaelsimme+lihamme+himoissa,+noudattaen+lihan+ja+ajatusten+mielitekoja,+ja+olimme+luonnostamme+vihan+lapsia+niinkuin+muutkin; 2:4+mutta+Jumala,+joka+on+laupeudesta+rikas,+suuren+rakkautensa+tähden,+jolla+hän+on+meitä+rakastanut,2:5+on+tehnyt+meidät,+jotka+olimme+kuolleet+rikoksiimme,+eläviksi+Kristuksen+kanssa+-+armosta+te+olette+pelastetut+-2:6+ja+yhdessä+hänen+kanssaan+herättänyt+ja+yhdessä+hänen+kanssaan+asettanut+meidät+taivaallisiin+Kristuksessa+Jeesuksessa,2:7+osoittaakseen+tulevina+maailmanaikoina+armonsa+ylenpalttista+runsautta,+hyvyydessään+meitä+kohtaan+Kristuksessa+Jeesuksessa.2:8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-2:9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
  3. "13+Onhan+kirjoitettu:+»Jaakobia+minä+rakastin,+mutta+Esauta+vihasin.»"ooooooooooooooooooRaamatuntutkija+Jukka+Norvanto+(Norvannon+raamattuopetusta+mm.+Radio+Deissä)käsitteli+tätä+rakkaus+-+viha+-asiaa+Raamatun+opetuksessaan+Radio+Deissä.Hän+mainitsi+että+tässä+Eesaun+ja+Jaakobin+tapauksessa+ei+ole+kysymys+lopullisesta+tuomiosta+vaan+tähän+maailmanaikaan+liittyvästä+tapahtumasta+joka+on+Jumalan+VALINTA.+(Huomaa+että+tässä+tapauksessa+valinta+kohdistui+Israelin+yhteen+kanta-isään,+Jaakobiin).Norvanto+selvitti,+että+tässä+tapauksessa+suomen+kielen+sana+"viha,+vihata"+saahuomattavasti+raskaamman+merkityksen+kuin+vastaava+sanonta+hebrean+kielessä+(tai+yleensä+Raamatun+kirjoitetussa+tekstissä).Esimerkiksi+kun+Suomessa+äiti+tulee+hakemaan+päiväkodista+lastaan+ja+lapsi+lähtee+hoitajan+luota+juosten+ja+iloiten+äitiään+vastaan,+niin+juutalaisen+sanastossa+tällöin+lapsi+rakastaa+äitiään+ja+vihaa+hoitajaansa,+vaikka+kyse+on+vain+luonnollisen+tilanteen+tuomasta+VALINNASTA.+Lapsi+lähtee+äidin+mukaan+(valitsee+äidin)+ja+jättää+hoitajan.Ja+seuraavana+aamuna+lapsi+palaa+taas+hoitajan+luokse.Suomi+pelaa+huomenna+6.6.+jääkiekon+MM-loppuottelun+Kanadaa+vastaan.+Suomella+on+joukkueessa+3+maalivahtia:Säteri+Harri,+Sibir+Novosibirsk,+KHLJuvonen+Janne,+Leksands+IF,+SHLOlkinuora+Jussi,+Metallurg+Magnitogorsk,+KHLJos+valmentaja+Jalonen+valitsee+peliin+maalivahdiksi+Olkinuoran,+niin+me+suomalaiset+emme+sano+että+Jalonen+rakastaa+Olkinuoraa ja+vihaa+Säteriä+ja+Juvosta,+vaan+valmentaja+valitsee+Olkinuoran+siksi+että+hän+on+valmentajan+käsityksen+mukaan+paras+ja+sopivin+pelaaja+siihen+otteluun+maalivahdiksi.
  4. Jumalattoman+yritys+nousta+kristinuskoa+vastaan+epäonnistuu+koska+jumalaton+ei+edes+tiedä+mitä+kristinusko+on.KristinUSKONNOSTA+jumalaton+voi+tietää+paljonkin+-+mutta+kristinusko+ei+ole+uskonto.Kristinuskonnon+vastustaminen+onkin+jumalattomalta+ehkä+totuuden+etsintää.Pontius+Pilatuskin+kysyi:+"Mikä+on+totuus?""Niin+Pilatus+sanoi+hänelle:+"Sinä+siis+kuitenkin+olet+kuningas?"+Jeesus+vastasi:+"Sinäpä+sen+sanot,+että+minä+olen+kuningas.+Sitä+varten+minä+olen+syntynyt+ja+sitä+varten+maailmaan+tullut,+että+minä+todistaisin+totuuden+puolesta.+Jokainen,+joka+on+totuudesta,+kuulee+minun+ääneni."+Pilatus+sanoi+hänelle:+"Mikä+on+totuus?"+Ja+sen+sanottuaan+hän+taas+meni+ulos+juutalaisten+luo+ja+sanoi+heille:+"Minä+en+löydä+hänessä+yhtäkään+syytä."(Johanneksen+evankeliumi+18:37,+38)--------"Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani."(Johanneksen+evankeliumi+14:6)