Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

238

  1. Vastaus+kysymykseesi+löytyy+alla+olevasta+linkistä:https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html
  2. >>>En+tiedä,+mitä+hän+tarkoittaa+amispojuilla,+mutta+minulla+toki+on+ihan+toisenlainen+koulutushistoria+kuin+ammattikoulu.+Toki+jos+haluat+kuvitella,+että+ammattikoulun+käynyt+täällä+kyykyttää+hihhuleita,+niin+ole+hyvä+vaan,+mutta+haastaako+moinen+kuvittelu+oman+älykkyytesi.+Se+kuitenkin+taitaa+olla+asia,+jota+et+voi+tietää,+mutta+jota+ilmeisesti+yrität+käyttää+jonkinlaisena+argumenttina,+miten+kirjoituksiini+pitäisi+suhtautua.+Niin,+mietipäs,+paljonko+se+oikeasti+vaikuttaisi+esitettyyn+argumenttiin.Toki+tuolle+argumentaatiovirheelle+on+annettu+nimikin+(sen+verran+monesti+tuollaista+esiintyy):+argumentum+ad+hominem.<<<++----------Yllämainittu+kirjoituksesi+on+niin+viisaan+kommentoijan+kirjoittamaa,+että+se+ei+minulle+täysin+avautunut.Sen+tiedän+että+argumentointi+on+jonkun+(väitteen)+perustelu.Saattoi+olla+että+tein,+tai+oli+"läheltä+piti"+tilanne+tehdä+++mainitsemasi+"argumentum+ad+hominem"+-virhearmeijassa:Reserviupseerikoulussa+oli+kokeet,+jossa+yhdessä+kysymyksessä+esiteltiin+suurvaltavihollisen+suuria+sotakoneita,+ja+oli+niihin+liittyvä+kysymys,+johon+vastasin:+"Hällä+väliä",+kun+en+tiennyt+oikeaa+vastausta.Siitä+seurasi+kutsu+komppanianpäällikön+puhutteluun:Kapteeni:+"Miten+te+perustelette+tämän+vastauksenne?"Minä:"No+minä+voisin+perustella+sitä+sillä+että...."Kapteeni+(keskeyttäen+argumentointini):+"Te+ette+voi+perustella+tätä+millään!"....ja+jatkoi+vielä+että:+"Minun+laatimiani+koekysymyksiä+ei+arvostella!"+(niihin+vastanneiden+taholta)(Mutta+eikös+aina+puolustukselle+pitäisi+antaa+vähän+pitempi+puheenvuoro).No+siitä+seurasi+10+vrk+poistumiskieltoa,+jonka+aikana+ei+olisi+saanut+käydä+sotilaskodissakaan,+mutta+kävin+siellä+kuitenkin+juomassa+munkkikahvit+kun+niin+kahvitutti.
  3. Ateismi+tuhoutuu+Jeesuksen+Kristuksen+toiseen+tulemukseen.Helvetissä+ei+kukaan+ole+ateisti+ja+saatana+ei+ole+koskaan+ollut+ateisti.Jumalan+Sanassa,+Pyhässä+Raamatussa,+on+kirjoitettu:2.+Tessalonikalaiskirje+2:1-14"Mutta+mitä+tulee+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+tulemukseen+ja+meidän+kokoontumiseemme+hänen+tykönsä,+niin+me+pyydämme+teitä,+veljet,+ettette+anna+minkään+hengen+ettekä+sanan+ettekä+minkään+muka+meidän+lähettämämme+kirjeen+heti+järkyttää+itseänne,+niin+että+menetätte+mielenne+maltin,+ettekä+anna+niiden+itseänne+peljästyttää,+ikäänkuin+Herran+päivä+jo+olisi+käsissä.+Älkää+antako+kenenkään+vietellä+itseänne+millään+tavalla.+Sillä+se+päivä+ei+tule,+ennenkuin+luopumus+ensin+tapahtuu+ja+laittomuuden+ihminen+ilmestyy,+kadotuksen+lapsi,++tuo+vastustaja,+joka+korottaa+itsensä+yli+kaiken,+mitä+jumalaksi+tai+jumaloitavaksi+kutsutaan,+niin+että+hän+asettuu+Jumalan+temppeliin+ja+julistaa+olevansa+Jumala.++Ettekö+muista,+että+minä,+kun+vielä+olin+teidän+tykönänne,+sanoin+tämän+teille?+Ja+nyt+te+tiedätte,+mikä+pidättää,+niin+että+hän+vasta+ajallansa+ilmestyy.++Sillä+laittomuuden+salaisuus+on+jo+vaikuttamassa;+jahka+vain+tulee+tieltä+poistetuksi+se,+joka+nyt+vielä+pidättää,++niin+silloin+ilmestyy+tuo+laiton,+jonka+Herra+Jeesus+on+surmaava+suunsa+henkäyksellä+ja+tuhoava+tulemuksensa+ilmestyksellä,+tuo,+jonka+tulemus+tapahtuu+saatanan+vaikutuksesta+valheen+kaikella+voimalla+ja+tunnusteoilla+ja+ihmeillä++ja+kaikilla+vääryyden+viettelyksillä+niille,+jotka+joutuvat+kadotukseen,+sentähden+etteivät+ottaneet+vastaan+rakkautta+totuuteen,+voidaksensa+pelastua.++Ja+sentähden+Jumala+lähettää+heille+väkevän+eksytyksen,+niin+että+he+uskovat+valheen,+että+kaikki+ne+tuomittaisiin,+jotka+eivät+ole+uskoneet+totuutta,+vaan+mielistyneet+vääryyteen.++Mutta+me+olemme+velvolliset+aina+kiittämään+Jumalaa+teidän+tähtenne,+veljet,+te+Herran+rakastetut,+sentähden+että+Jumala+alusta+alkaen+valitsi+teidät+pelastukseen+Hengen+pyhityksessä+ja+uskossa+totuuteen.+Siihen+hän+on+myös+kutsunut+teidät+meidän+evankeliumimme+kautta,+omistamaan+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kirkkauden."
  4. #Mutta+mutta---+---Sitten+se+kalvava+ongelma:+Paavali+kääntyi+uskomaan+Jeesukseen+(paljon+tämän+väitetyn+hahmon+kuoleman+jälkeen).+Tämäkö+pätevöitti+hänet+tietämään,+miten+Jeesus+oli+syntynyt+?+Miten+ihmeessä+tämä+Paavali+voisi+millään+keinolla+tietää,+että+tarkoitettu+hahmo+olisi+syntynyt+neitseellisesti+?+[Tai+noussut+kuolleista+?]+#ooooooooooooooooooooooooooooooooooooUskoon+tulleille+(Jeesukseen+Kristukseen+uskoville)+asiassa+ei+ole+mitään+kalvavaa+ongelmaa.+Järjen+päätelmiin+tukeutuville+jumalattomille+se+tietenkin+on+mutta.+mutta.....+ja+kalvava+ongelma.Usko+Jeesukseen+ei+ole+järkeilyä,+järjen+päätelmiä,+rationaalisuutta.On+kyse+yliluonnollisesta+uskosta,+jonka+Jeesus+Kristus+vaikuttaa.+Aivouskolla+ei+tulla+vanhurskaaksi,+vaan+sydämen+uskolla,+niinkuin+Raamattu+sanoo,+että:Roomalaiskirje:+10:10"sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan+"Jumalan+antama+usko+on+siis+lähjaa:Efesolaiskirje:+2:4-6,8,9+"...mutta+Jumala,+joka+on+laupeudesta+rikas,+suuren+rakkautensa+tähden,+jolla+hän+on+meitä+rakastanut,++on+tehnyt+meidät,+jotka+olimme+kuolleet+rikoksiimme,+eläviksi+Kristuksen+kanssa+-+armosta+te+olette+pelastetut+-++ja+yhdessä+hänen+kanssaan+herättänyt+ja+yhdessä+hänen+kanssaan+asettanut+meidät+taivaallisiin+Kristuksessa+Jeesuksessa,"Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi+"+Jumalan+Pyhä+Henki+antaa+voiman+todistaa+Kristuksesta:Apostolien+teot+1:5-9"Sillä+Johannes+kastoi+vedellä,+mutta+teidät+kastetaan+Pyhällä+Hengellä,+ei+kauan+näitten+päivien+jälkeen."+Niin+he+ollessansa+koolla+kysyivät+häneltä+sanoen:+"Herra,+tälläkö+ajalla+sinä+jälleen+rakennat+Israelille+valtakunnan?"+Hän+sanoi+heille:+"Ei+ole+teidän+asianne+tietää+aikoja+eikä+hetkiä,+jotka+Isä+oman+valtansa+voimalla+on+asettanut,+vaan,+kun+Pyhä+Henki+tulee+teihin,+niin+te+saatte+voiman,+ja+te+tulette+olemaan+minun+todistajani+sekä+Jerusalemissa+että+koko+Juudeassa+ja+Samariassa+ja+aina+maan+ääriin+saakka."++Kun+hän+oli+tämän+sanonut,+kohotettiin+hänet+(Jeesus)+ylös+heidän+nähtensä,+ja+pilvi+vei+hänet+pois+heidän+näkyvistään"Pyhä+Henki+kirkasti+Paavalille,+kuka+on+Jeesus+Kristus,+ja+kirkastaa+tämänkin+ajan+uskovaisille."Mutta,+mutta.....ja+kalvava+ongelma"+on+rationaalisuutta+ja+järjen+päätelmiä+viljelevien+jumalattomien+ongelma.