Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
malaire
profiilit
malaire
malaire
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1189
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole+tuttu+mutta+tuo+"remote+access+and+support"+ei+kuulosta+turvalliselta+jos+et+täysin+luota+häneen+-+usein+tuollainen+antaa+aika+vapaat+kädet+tehdä+tietokoneelle+ihan+mitä+tahansa.
Miksi+hänen+pitäisi+"laittaa+tietoa"+sinun+koneelle?
04.06.2022 11:11
Kyllä+on+mainoksia+jos+menet+tuonne+ilman+mainostenestoja.
04.06.2022 11:05
Paikallisvalikon+lopussa+oleva+"Inspect+(Q)"+(en+tiedä+mitä+on+suomeksi)+on+usein+parempi+kuin+"Näytä+lähdekoodi".
Mutta+jos+haluat+mainokset+pois+niin+paras+ratkaisu+on+asentaa+mainostenestolisäosa.+Minulla+on+Firefoxissa+"uBlock+Origin"+enkä+näe+tuolla+sivulla+yhtään+mainosta.
03.06.2022 15:42
>+Tuo+kuulostaa+jo+paremmalta,+mutta+entä+jos+tuossa+softassa+ilmenisi+reikiä+...
Eihän+tuo+ole+ongelma+jos+tietokoneella+ei+ole+mitään+haittaohjelmaa+joka+voisi+kyseisiä+reikiä+käyttää.
>+Mutta+entä+jos+tuo+ohjelma+olisi+kryptatulla+tikulla+kiintolevyn+sijaan?
Kiintolevy+on+salattu.
>+Miten+olet+hoitanut+s-sanojen+turvakopiot,+jotka+tulisi+olla+jossakin+toisaalla+ja+mieluummin+vielä+useammalla+alustalla?
Minulla+on+itse+tehty+ohjelma+varmuuskopiointiin+mm.+USB-tikulle,+ja+varmuuskopiot+on+tietenkin+salattu.
29.05.2022 18:32
Täältä+löytyy+vähän+tietoa+englanniksi+(termi+on+"Usage+Data+Access"):
https://www.kompulsa.com/2020/07/22/understanding-android-permissions-an-android-security-guide/
"Usage+tracking+allows+apps+to+monitor+which+apps+you+are+using,+how+often+you+use+them,+other+your+usage+data,+your+service+provider,+and+language+settings."
Eli+jos+tuo+on+päällä+niin+kyseinen+sovellus+voi+seurata+mitä+sovelluksia+käytät+ja+kuinka+usein,+ja+myös+muita+puhelimen+käytöön+liittyviä+tietoja.
29.05.2022 10:45
Lähes+kaikissa+noissa+LastPass+ongelmissa+kyseessä+on+nettiohjelmiston+tai+selaimen+lisäosan+bugi.
Siksi+minulla+onkin+erillinen+salasanaohjelma+joka+ei+käytä+nettiä+eikä+ole+missään+yhteydessä+selaimeen.
28.05.2022 20:24
>+Tuo+salasanasovellus+on+systeemisi+heikko+lenkki.
Periaatteessa+kyllä,+mutta+käytän+Debian:ia+ja+asennan+pääosin+ohjelmat+Debianin+omasta+varastosta+joten+on+hyvin+pieni+mahdollisuus+että+tietokoneelle+pääsisi+joku+virus/haittaohjelma+joka+voisi+sitten+lukea+salasanasovelluksen+tietoja.
>+Muuan+tietoturvataho+kertoi+joitakin+aikoja+sitten+pankin+sovelluksen+olevan+kirjautumiseen+turvallisempi+kuin+yhdistelmä+tietokone+ja+selain+tai+puheli+ja+selain.
Millä+perusteella?+Itsekin+toteat+että+puhelimen+varastaminen+on+ongelma.+Tietokoneen+varastaminen+sen+sijaan+ei+ole+minulle+ongelma+koska+käytän+koko+levyn+salausta.
28.05.2022 19:47
Ei+tuossa+salasanaa+murreta+vaan+sivusto+hakkeroidaan+(kuten+suomi+24).+Ihan+eri+asia.
28.05.2022 18:54
Minun+salasanat+ovat+murtamattomia:+32+tai+64+satunnaista+merkkiä.
(Tosin+jotkut+sivustot+eivät+salli+kunnon+salasanoja+vaan+vaativat+että+pitää+olla+lyhyempi+kuin+32+merkkiä.)
28.05.2022 18:38
Juuri+näin.+Minä+käytän+pahvista+avainlukulistaa+jota+ei+voi+hakkeroida,+ja+salasanat+ovat+salasanasovelluksessa+minun+tietokoneella+-+ei+todellakaan+missään+pilvessä+tai+netissä.
28.05.2022 18:35
Muun+muassa+suomi24+on+murrettu+-+tiedän+tämän+siitä+että+sain+kerran+perus+huijauspostin+(tietokoneesi+on+hakkeroitu+ja+sinusta+on+videota,+maksa+tai+se+julkaistaan)+jossa+oli+mainittu++salasana+jota+olen+käyttänyt+vain+suomi24+palvelussa,+tosin+vuosia+sitten.
28.05.2022 18:31
Tuo+domain+on+todella+uusi,+rekisteröity+pari+kuukautta+sitten+ja+nettisivulla+ei+ole+mitään+tietoa+mistä+firmasta+on+kyse.
Vähän+googlaamalla+löytyi+myös+sivu+fentonmediaplatform.com+jossa+on+vähän+enemmän+tietoa,+mutta+tuo+domain+on+myös+todella+uusi,+rekisteröity+viime+kuussa.
En+luottaisi+tuohon+koska+on+niin+uusi+sivusto.+Kuka+tahansa+voi+tehdä+nettisivun+ja+laittaa+sinne+mitä+tahansa+tekstiä.
28.05.2022 10:56
Tarkoitin+että+todennäköisyys+sille+että+tuollainen+henkilö+on+olemassa+on+kohtuullisen+suuri,+eli+ei+esim.+jotain+lottovoitto+luokkaa,+mutta+en+viitsinyt+tuota+tarkasti+laskea.
Mutta+lasketaan+nyt+kuitenkin:+Todennäköisyys+sille+että+7,9+miljardin+ihmisen+joukossa+on+ainakin+yksi+jolla+ÄO+on+alle+nolla+on
1-(1-0,000000000205)^7900000000+=+80+%
27.05.2022 19:29
2,5"+levyt+eivät+ole+M.2+levyjä
27.05.2022 19:19
Kyllä+käy,+2.5"+SATA+levyt+käyttävät+ihan+samoja+kaapeleita+oli+kyseessä+sitten+SSD+levy+tai+ei-SSD+levy.
27.05.2022 16:37
Tuo+todennäköisyys+on+muuten+yhtä+suuri+kuin+että+ÄO+olisi+yli+200.
Keskihajonnalla+16+tuo+todennäköisyys+on+0,000000000205...+eli+noin+yksi+viidestä+miljardista.+Maapallolta+saattaa+siis+löytyä+henkilö+jolla+ÄO+on+alle+0+(tai+yli+200).
27.05.2022 16:30
>+Olen+vuosia+käyttänyt+luukkua+enkä+osaa+muuta+käyttää,+kannattaako+alkaa+maksamaan+nyt+luukkua+vai+siirtyä+toiseen+sähköposti+palveluun?
Minä+kyllä+suosittelisin+käyttämään+ilmaista+gmailia+jo+pelkästään+sen+vuoksi+että+siinä+on+erittäin+hyvä+roskapostisuodatin.
Minusta+tuo+luukun+uusi+hinta+on+aika+korkea.+Mutta+jos+ei+jaksa+uutta+opetella+niin+sitten+ei+ole+muuta+vaihtoehtoa+kuin+maksaa.
Jos+vaihtaa+sähköpostia+niin+minusta+sähköpostia+ei+koskaan+kannata+vaihtaa+ihan+yhtäkkiä,+vaan+mielellään+niin+että+ottaa+esim.+tuon+gmailin+uudeksi+ja+siinä+rinnalla+pitää+vanhaa+ainakin+muutaman+kuukauden+siltä+varalta+jos+vanhaan+tulee+jotain+viestejä,+ja+toisaalta+sitten+ei+tarvitse+uutta+ihan+heti+opetella+käyttämään.
Kun+vaihtaa+sähköpostia+niin+pitää+muistaa+kertoa+uusi+sähköpostiosoite+kaikille+joille+on+sen+vanhan+kertonut,+ja+jos+pitää+molempia+osoitteita+käytössä+muutaman+kuukauden+rinnakkain+niin+sitten+ei+tarvitse+ihan+heti+muistaa+minne+kaikkialle+sen+vanha+osoite+on+kerrottu.
24.05.2022 15:48
Toimii+minulla+tällä+hetkellä.
21.05.2022 14:52
Jos+haluat+apua+niin+vastaa+sinulle+esitettyihin+kysymyksiin+esimerkiksi+täällä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17428042/auttaako-uusi-reitin
Ei+voi+auttaa+jos+vain+teet+saman+kysymyksen+uudestaan+mutta+et+anna+tarvittavia+lisätietoja.
15.05.2022 14:03
Verkossa+voi+olla+käytössä+esim.+MAC-filtteri+eli+vain+ne+laitteet+voivat+käyttää+verkkoa+joiden+MAC-osoite+on+lisätty+reitittimen+asetuksiin.
15.05.2022 11:31
2 / 60