Vapaa kuvaus

Aloituksia

59

Kommenttia

7558

1. Miksi sitten Jeesus sanoo; Matt 26; 28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

Sinähän se valehtelija olet? Häpeä
  2. Matteus 26 :26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
    27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
    28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
    29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Missä siinä on rajoite, jonkin päivä osalle? Ei kielletä missään päivää, milloin sen saa nauttia uskossa Häneen.

Ei myöskään ole määritelty Jeesuksen viimeistä kuka sen saa jakaa, kunhan se on tehty oikein, muistella Jeesusta päivästä päivään.

Se on sivuseikka, mutta rahan ahneet Kirkkokunnat ovat saaneet siitä osan businsestaan.

Kuitenkin valaistakseni tilannetta, jossa Jeesus sanoo Luukkaan mukaan, tukemaan sitä käsitystä, että Tämä ateria on Uusi Liitto Hänessä, johon pääsee kaikki, Häntä odottavat, ja Liiton sisällä olevat.

Minä myös näen asian niin, ihmisen osalta, että vaikka Hän ei ole kastettu Jeesukseen upottamalla , niin tämä prosessi saattaa herättää ihmisen luottamaan Jeesukseen, ja tekemään Häneen parannuksen.

Ajatus aukesi kun muistan erään loivasti mukana olleen ex vellun, kun Hän meni ehtoolliselle, hieman arvellen, kuten oli jo mennyt yli 15 vuotta, löysi Hänet, kastettiin ja liittyi Hän lakinsa mukaiseen seurakuntaan.

Jeesus on ihmeellinen.
  3. Kerrompa sen todellisuuden, miksi juutalaiset, ei israelilaiset muuttivat Jumalan palelupäivä, joka muuttui Jeesuksen kuolemaa edeltämä viikkona Jeesuksen ohjeistuksen jälkeen Hänen muistelu- ja toisaalta oppia pitämään Hänen ohjeensa käskyjen osalta.

Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Vahvistus Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Tästä hän saarnasi sekä opetti jo Jumalan Vallan alla.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Sen jälkeen on yksi Herra, Jeesus Messias.

»Rooman valtakunnassa ja juutalaisilla viikoittainen vapaapäivä oli lauantai, sapatti. Sunnuntai oli viikon ensimmäinen työpäivä.

Totta, sama oli myös maassa asuvilla Israelilaisilla.

Aluksi kristityt kokoontuivat illalla yhteiselle aterialle, mutta myöhemmin he alkoivat kokoontua myös aamuisin ennen työpäivän alkua. Vasta kolmesataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen sunnuntaista tuli yleinen vapaapäivä.

Miksi se tuli. Siksi kun mainitsemasi juutalaiset joutuivat vainotuiksi sekä jopa tapetuiksi maassa asuvine pakana valloittajien toimesta, oli pakko muuttaa joku toinen päivä siihen, missä palvella Jeesusta.

Siihen olosuhteissa oli paras päivä silloin heille sunnuntai, ja meni kauan, kunnes antisemitistit sen tajusivat.

Kokoontumiset olivat alkavan viikon ensimmäisenä päivänä siksi, jotta ei pakana semitismit huomaisi heitä

Tiedätkö miksi sunnuntaista tuli Jeesuksen kuoleman päivä? Niin jatketaan siitä lisää. Maikkihan mainitsemasi asiat ovat Herramme kuulemisen jälkeen, Hänen seuraajan yrittivät säilyttää henkensä, koska palvoivat Jeesusta, sekä luottamista yksin Häneen..

Tänä päivänä erottaa Jeesuksen seuraajan tervehtimisen tavasta, jossa sanotaan "Rauhaa2, kuten Jeesuksen sanoi, ennen kuin Hänestä tuli kuningas.

Luuk. 10:5 Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.'

Mutta mitä Teokraatit sanovat; - Jumalan Terve., ristiriitaista, sillä Jumala ei ole puhut koskaan yhdellekään pakanalle, ainoasta kahdelle israelilaiselle, Jaakobille, sekä Moosekselle.

Jeesus vastasi aina kysyvälle, miten asia on pakanaolla suhteessa Jumalaan.

Kannattaa opiskella Raamattua.

Juutalaisten lepopäivä on siis sapatti eli lauantai, ja kristittyjen lepopäivä on sunnuntai.

»Käsky ”Muista pyhittää lepopäivä” viestii myös tämän päivän ihmisille, että levolle kannattaa antaa oma aikansa. Sunnuntain erottaminen arjesta antaa tilaa hiljaisuudelle ja pyhän kohtaamiselle.########:: Hieman pakanallinen sävy on kirjoituksessasi.

Tottakai minä Pyhitän sunnuntaikin, koska Pyhitän koko elämäni Jeesukselle

Viikon ensimmäinen, siis työpäivä ei ole sen parempi kun muutkaan ja toisaalta lepokin ravitaan, sanoihan sapatista Jeesus, sen ollessa vielä lauantaina.

Mark. 2:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten

Kiristyn tulee pyhittää kaikki päivät ja levähtää, milloin väsyttää.

Miten lepopäivä pyhitetään? Lepopäivän pyhittämistä pidetään Raamatussa suorastaan uskon koetinkivenä. Herra lupaa antaa sateen ja sadon, ruuan pöytään ja rauhan valtakuntaan niille, jotka noudattavat kolmatta käskyä (3. Moos. 26:1-13).

3 Mooseshan oli Jumalan suveriniteettiä, ja koski vain Israelia.

Kirstit ylle se ei kuulu mitenkään, sillä meidän Herramme ja Jumalamme on kaikkivaltias Jeesus, joka täytti Lain ristillä ja antoi korvaavan ” käskyn” – Rakasta lähimmäistäsi kun itseäsi ja Jumalaa yli kaiken.
    Kysyä tässä voidaan, miten samanne ”Vain Me” mahtuu tähän formaattiin?

»Missään kohti Uutta Testamenttia ei sanota että lauantai Sabatti olisi vaihdettu sunnuntaille, joka on aurinkojumala Luciferin päivä.*** Tässä olet liikuttavan oikeassa ja Israelilaisissa se on pysynyt lauantaina vietettäväksi, johon olen asian mieltänyt mahdollisuuksien mukaan.

Surukseni olen havainnut että nimimerkki Pinnasänky ei omaakaan Rakkautta Totuuteen, niin kuin olen hänestä muutoin havainnut, mutta elän toivossa että hänellä on halu ja kyky, ottaa vastaan totuus tässäkin asiassa ja hän kykenisi luopumaan tuosta vellujen valheen kannattamisesta.

Olipa omahyväinen nälvintä.

Totuudesta kirjoitan sinulle; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Rakkauteni tulee esille niissä, joita olen jo saanut osan kasteelle ja osan Jeesuksen helmaan.

Siunausta sinullekin.
  4. Kukan miehestäsi otti ensimmäisen evankeliumin vastaa, lestadiolaisetko?
    Ei se oli israelilaiset.