Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9795

1. Kannattaa katsoa Raamatusta mitä Jeesus siitä on miletä ja Hän sanoo ethtoollisestaan näin; 1. Kor. 11:24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
  2. Hieman Sinulla on käsite Jumalasta pahasti jehovan todostien tasolla.

Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle (johon VL;t kuulkuu) sanaakaan, Kaikki valta on Jeesuksen.

Et mainitse kertaakaan Kaikkivaltiaan Jeesuksen niemä, joten jokinnon uskossasi niin pahasti pilalla, että jopa pelastukesikin on kyseenalaista, Jumala pelastaa vain oman kansansa Israelin, ja sekin Jeesuksen operoimana; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Mikä on sitten "sen tapahduttua" on eri mIsraelin kohdalla, mitä pakanaoilla, sillä maalikkojen ja lestadiolispuhujien harhautus, että lopulta, sen tapahhduttua noustaan Taivaaseen, on pelkkää maalikkomaista soopaa.

Jeesus vastaa siihen itse; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

Pelastettujan paikka on Israelissa, Uudessa Jerusalemissa. Ilm 21; »Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.

Näin, ettei totuus unohtuisi.