Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9747

1. Suulla Jeesuksen tunnutaminen Herraksi on pelastuksen ehto; 1. Joh. 2:23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
  2. On erikoista sopertelua, vailla totuutta, sekä Raamattua.

Kumman alla elät, Vanhan testamentin, joka on kirjoietttu vain juutalaislle, Jumalan omalle kansalle, vai joidenkin seurapuhieden mukaanko?

Mitä tarkoitat, että uskoville opetetaan, että uskovan tulee elää Jumalan mielen mukaan?

Meitä Jeesukseen uskovia kutsutaan kristiotyiksi, ja vain Israelin valtio/ kansa on Jumalan oma kansa, ja heiltäkin Jeesus odottaa parannusta Jumalsta itseensä, niin saavat rauhan seä pelastuksen.

Lestadiolisillahan on Häntä niin lujassa Vanhan Testamentin jutuissa, etteivät he ole monikaan tehnyt pelastavaa Parannusta Jeesuskeen.

Totuushan non aivan muuta; Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen, Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
    19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
    20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Tätä ei Jumala meiltä vaadi muuta, ei seuraamista uskossa Hänen Kaikkivaltiasuuteen, sillä Jeesusuksella on kaikki valta, Taivaassa ja maan päällä.

Kristittynä eläminen tarkoittaa Jeesukseen uskomista, hänen opetuksiensa noudattamista ja Jumalan rakkauden ja armon kautta elämistä.

Jeesus on Portti Iankaikkiseen elämään, ei kukaan muu, se on niin ahdas, että lahkoista ani harva sen löytää; Matt. 7:14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
  3. No ei varmasti.