Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ashera12
Ashera12
Ashera12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
7507
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+eihän+antamissani+jakeissa+puhuttu+muuta+kuin+kaikkien+pelastumisesta.
Ei+siis+helvettiä.
11.03.2021 18:36
"Rikas+mies+ja+Lasarus"+oli+juutalaista+taikauskoa.+Se+kerrottiin+vain+päinvastoin,+eli+niin+että+rikas+mies+pääsi+hyvisten+joukkoon.+Jeesus+puhuu+farisealaisille+tässä+kohtaa+ja+tekee+heistä+pilkkaa+kääntämällä+tarinan+toisinpäin.
11.03.2021 18:23
Suurin+osa+kristityistä+ovat+hyvin+omahyväisiä.+Tulin+jo+jakaneeksi+nämä+kolmeen+luokkaan:
1.+He,+jotka+välttävät+hyviä+tekoja,+koska+pelkkä+usko+riittää,+mutta+vaativat+muilta+täydellisyyttä.
2.+He,+jotka+noudattavat+jokaista+sääntöä,+aivan+kuin+kirjeet+olisi+kirjoitettu+tänään+ja+juuri+heille.+He+tekevät+sen+lähinnä+pelon+tähden.
3.+He,+jotka+pyrkivät+paremmiksi+ihmisiksi,+ei+siksi+koska+täytyy,+vaan+siksi+koska+saa.+He+tuntevat+iloa.
11.03.2021 17:55
Viittaat+jakeisiin
Jes.33:11
Jes.47:14
Jaak.3:6
Vai+mitä?+
Jos+aloittaja+pelkää+tulistapätsiä,+joka+häntä+pakanallisen+mytologian+mukaan+odottaa,+niin+se+on+turha+pelko.
11.03.2021 16:51
Kyllä+fundamentalistit+ainakin+väittävät,+että+jos+isä+on+oikeudenmukainen+on+hän+valmis+luovuttamaan+lapsensa+pyövelille+yhden+pikku+virheen+takia.
11.03.2021 15:53
Kristitty+on+minusta+Jeesuksen+seuraaja,+joka+ottaa+hänestä+mallia+ja+välttää+pahoja+ajatuksia,+sanoja+ja+tekoja.
11.03.2021 15:51
Kerroinkin+jo+tuossa+että
-+ensimmäinen+ylösnousemus+on+minusta+se,+kun+hän+on+"herättänyt+teidät,+jotka+olitte+kuolleet+rikoksiinne".
-+Ihminen+kuvaannollisesti+näkee+silloin+Jeesuksen.
-+"Hänen+tulee+kasvaa+ja+minun+vähetä".+Ihmisen+pitäisi+pyrkiä+kuolettamaan+lihallinen+mielensä,+ei+siksi+että+on+pakko,+vaan+koska+hän+saa+niin+tehdä.+Taivasten+valtakunta+tulee+esille+sinussa+pikkuhiljaa,+kun+noudatat+Jeesuksen+esimerkkiä.
11.03.2021 13:30
Terv.
Ps.+Joku+onkin+jo+ehtinyt+ennen+minua+luettelemaan+monta+vastaavanlaista+kohtaa.
11.03.2021 01:24
-+Paavali+puhuu+pyhäkköpojista/miesportoista
-+"Luonnonvastainen"+pitäisi+olla+"luonnosta+poikkeava"
-+Se+että+mies+olisi+ottanut+naisen+passiivisen+roolin+seksissä+oli+tuohon+aikaan+suuri+tabu.+Tasa-arvoa+kun+ei+tuolloin+tunnettu.
Jeesuksenhan+ei+pitänyt+enää+palata+katoavaisuuteen.+Hän+mitä+todennäköisimmin+tuli+sodanmuodossa,+niin+kuin+Israelin+Jumala+on+tehnyt.
Jos+Raamattu+sanoo,+että+"se+on+Jumalan+teko,+että+te+uskotte+minuun",+niin+"herätkää"-kyltit+ovat+turhia.
Helvettiä+ei+Raamattu+tunne.+Siellä+lukee+gehenna,+jota+juutalaiset+olivat+alkaneet+käyttää+kiirastulen+nimenä.
10.03.2021 23:32
Pyhä+henki+on+naispuolinen.
Ensin+oli+"she",+sitten+oli+"it"+ja+nykyään+"he".+Eihän+jumalallinen+kolmi-naisuus+voi+naiseutta+sisältää,+miksi+se+piti+pyyhkiä+pois.
10.03.2021 23:13
Minä+kyllä+joskus+kuuluin,+kun+lensin+ykkösluokassa,+mutta+se+on+enää+muisto.
10.03.2021 23:03
Millä+ajattelit+kumota+lainaamani+Raamatunjakeet?
10.03.2021 22:09
Se+on+vain+käännetty+helvetiksi.+Oikeasti+kyseessä+on+gehenna.
10.03.2021 22:07
Usko+Toivoselle+tiedoksi+:
Täällähän+sitä+taas+vakuutellaan+että+autuuteen+pyrkiminen+on+"omavanhurskautta",+kuulemma+ihan+"saatanasta".
10.03.2021 21:58
Miksi+niin?
10.03.2021 21:53
Terv.
10.03.2021 21:34
Pahoin+pelkään+että+Jeesus+uhkailee+kiirastulella,+niitä+jotka+eivät+suostu+jumalan+tahtoon.
"Jumala+tahtoo+kaikkien+pelastuvan+ja+totuuden+tuntemiseen+tulevan."
"Kaiken+minkä+hän+tahtoo,+sen+hän+tekee".
"Niin+monta+kuin+kuoli+Adamissa,+tehdään+eläväksi+Kristuksessa".
Hmm...
10.03.2021 19:59
Mä+vihasin+uskontoa+lapsena+(osittain+open+syy)+ja+vaihdoin+et:on.
Joskus+kun+piti+virsiä+laulaa+mä+olin+tehny+niihin+omat+sanat+ja+lauloin+pilkkaveisua+niin+ettei+se+kaikunu+ulos+kuorosta.
10.03.2021 19:48
Täälläkin+se+on+nähty+kuin+vain+kerran,+että+paremmaksi+pyrkiminen+on+omavanhurskautta.
En+katso+mihin+"puolueeseen"+ihminen+kuuluu,+mutta+hän+tietysti+kuuluu+niitten+harvojen+ja+valittujen+joukkoon+omasta+mielestään.
En+tiedä+näistä+pastoreista+muuta+kuin,+että+he+surkuttelevat+aina+kuinka+huonoja+olemme,+sitten+he+mainitsevat,+että+onneksi+synnit+vietiin+jo+ristille+ja+sitten+saarnataan+että+hyvä+pitäisi+olla+ihmisen+ja+tehkää+parannus,+kunnes+he+aivan+kuin+hoksaavat+että+"hetkinen,+mehän+ollaan+surkimuksia+eikä+mihinkään+pystytä",+mutta+onneksi+ei+tarvitsekaan!
Eikös+ruo+ole+klassinen+saarna
10.03.2021 19:33
Fundamentalistit+tuntuvat+asettavan+helvetin+jumalaa++ja+Jeesusta+korkeammalle,+ainakin+monesti+siltä+kuulostaa.
10.03.2021 19:19
335 / 376