Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei auta Jeesus, ei AA

Anonyymi

Tulin uskoon 30 v. sitten, rajusti ja nopeasti. Minut kastettiin Pyhällä Hengellä, sain tiedon sanat ja viisauden sanat, mutta en pakollista kielilläpuhumista.

Sen jälkeen kävin paljon helluntaiseurakunnassa, mutta erkaannuin siitä myöhemmin, koska minulla oli herätysliikeluterilaisia kavereita. En olisi saanut pitää yhteyttä viidesläisiin.

Helluntailaiset nuoret opettivat minut juomaan alkoholia (maltillisesti), mutta minulla se meni liiallisuuksiin. Myöhemmin löysin viidesläisestä porukasta samanlaisia kavereita, jotka viihtyivät kapakassa.

Sitten onkin tullut juopoteltua vuosikymmeniä. Olen käynyt helluntailaisten, jopa väkevienkin, saarnamiesten parannettavana alkoholismistani. Sekä suomalaisten että ulkomaisten. Olen ripittäytynyt, tunnustanut syntini, antautunut kokosydämisesti.

Olen käynyt viidesläisten pastorien juttusilla, minusta on ajettu ulos demoneja Tai on yritetty, ei ole löytynyt. Olen myös. käynyt paljon AA:ssa - se ei ole auttanut.

Lopputulos: maksa ja haima huonossa kunnossa, taivas ylläni on kuin vaskea, Jumala ei kuule rukouksiani, Pyhä Henki kieltäytyy antamasta voimaa parannuksen tekemiseen, AA ei auta, ei viidesläisyyskään. Minä tulen kuolemaan jumalattomana juoppona ja päätymään helvetin tulijärveen.

Toivoa ei ole. Mikään supersaarnaajien luona käynti ei ole saanut aikaan muutosta, ei kokosydäminen antautuminen, ei parannuksen teko, ei armo. Minä palan helvetissä.

196

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En pysty sanomaan muuta, kuin että katso ristille Jeesusta ja luota ja turvaa häneen. Hän tahtoo auttaa. Niin on Raamattuun kirjoitettu.

      Minullakin on omassa elämässä paljon kysymyksiä, joihin en ole saanut vastausta ja joita en ymmärrä. Taivas tuntuu vaskelta. Mutta Jumala ei voi olla väärämielinen tuomari. Muutenhan hän ei voisi tuomita maailmaa, jos häntä voisimme jostain syyttää. Siksi ota Raamattu käteen ja löydä sieltä yksinkertainen vastaus, niin et joudu helvettiin.

      "'Mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?' Niin he sanoivat: 'Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi'" (Apt. 16:31-32).

      Uskotko tämän?

      https://www.youtube.com/watch?v=8iaWNAVaLiI

    • Sellaista typerää helvettiä ei olekaan!

      Mitä seurakunnissa oikein tehdään, muuta kuin kaatuillaan?
      Raamattu voi olla joillekin rohkaiseva kirja, mutta sitä kannattaa lukea yksin kotona.

      Hypnotismia?
      Tönimistä?
      Kaatuilua?
      Siansaksaa?
      Helvetillä uhkailua?

      HÄH!

      • Mikäs tyyppi se sinä olet kun et järkevää kirjoitusta näppiksistäsi saa?🐸
        Oletko täällä vain rääpimässä uskovia ja heidän uskoaan?


      • KylläpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mikäs tyyppi se sinä olet kun et järkevää kirjoitusta näppiksistäsi saa?🐸
        Oletko täällä vain rääpimässä uskovia ja heidän uskoaan?

        "Ai mää, vai?"

        Aloittaja vaikuttaa aika masentuneelta, eikä silloin auta helvetillä uhkailut.
        Joku kykenee paranemaan Raamatun avulla vaikkapa huonosta itsetunnostaan tms, mutta se ei onnistu jos siihen pakotetaan.

        Ihminen, jolle Raamatusta on iloa
        ajattelee epätoivon hyökätessä "Kaiken minä voin kristuksessa."
        Surressaan hän muistaa "Älkää mistään murehtiko."
        Peloissaan tuo ihminen ajattelee "Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti." jne

        Kaikilla se ei toimi ja silloin on etsittävä toinen konsti.


      • Ashera12 kirjoitti:

        "Ai mää, vai?"

        Aloittaja vaikuttaa aika masentuneelta, eikä silloin auta helvetillä uhkailut.
        Joku kykenee paranemaan Raamatun avulla vaikkapa huonosta itsetunnostaan tms, mutta se ei onnistu jos siihen pakotetaan.

        Ihminen, jolle Raamatusta on iloa
        ajattelee epätoivon hyökätessä "Kaiken minä voin kristuksessa."
        Surressaan hän muistaa "Älkää mistään murehtiko."
        Peloissaan tuo ihminen ajattelee "Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti." jne

        Kaikilla se ei toimi ja silloin on etsittävä toinen konsti.

        Ashera12 sinä pilkkaat vaikeuksissa olevaa. Tulkoon pilkkasi eteesi. Jumalan suuruus ja tahto pelastakoot sinut.


      • Välva kirjoitti:

        Ashera12 sinä pilkkaat vaikeuksissa olevaa. Tulkoon pilkkasi eteesi. Jumalan suuruus ja tahto pelastakoot sinut.

        Millä tavalla pilkkaan häntä?
        Ei Raamatussa edes ole helvettiä, eikä sen mukaan tule elää jos se ei tuota iloa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ashera12 sinä pilkkaat vaikeuksissa olevaa. Tulkoon pilkkasi eteesi. Jumalan suuruus ja tahto pelastakoot sinut.

        Oikeasti uskovat eivät kiroa lähimmäisiään, niin kuin sinä teet!


      • Anonyymi
        KylläpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mikäs tyyppi se sinä olet kun et järkevää kirjoitusta näppiksistäsi saa?🐸
        Oletko täällä vain rääpimässä uskovia ja heidän uskoaan?

        Nää uskovaiset yrittää rääpiä tavallisten ihmisten rahat ja oman tahdon oman lohkonsa hallintaan. Ei tehoa käännytykset kuin aniharvoihin, yksi 10 000:sta keskimäärin joutuu uhriksi


      • Anonyymi

        Ashera, sinulle!
        Aloittaja - minä palan helvetissä!
        Hän puhuu totta! Kyllä tässä ajallisessa elämässä - elämänkeskellä moni palaa helvetissä.
        Joillekin se on kahle juomiseen, toisella huumeet, joku on taloudellisessa helvetissä, eli?

        Helvetti on kuvakielenä se tuli, joka ihmisessä polttaa - joka on tilanne, joka ei ole hallinnassa.
        Uskoisin, että siitä on kyse, --- minä--- palan--- helvetissä! Näin minä tulkitseisin hänen sanomaansa.

        Kyllä helvetti on olemassa, jos sen oikein ymmärtää!

        terv. KM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti uskovat eivät kiroa lähimmäisiään, niin kuin sinä teet!

        Lue loppuun asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nää uskovaiset yrittää rääpiä tavallisten ihmisten rahat ja oman tahdon oman lohkonsa hallintaan. Ei tehoa käännytykset kuin aniharvoihin, yksi 10 000:sta keskimäärin joutuu uhriksi

        Uskova ei saa olla itsekäs, eikä rahanahne. Sellainen on Raamatussa kielletty jyrkästi.

        Uskovaisillakin on työstään kuluja, joista yleensä he itse huolehtivat. Vierailta ei omaan käyttöö yleensä pyydetä.

        Uskovat ovat erinlaisia omaisuuden hoidossa, kuin uskomattomat. Tärkeintä ovat kaksi, jotka Jumala ilmoitti. Rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Todellinen rakkaus ei tee vääryyttä, vaan on auttava ja tukeva, Rakkaus tekee vain hyvää. Uskovan tulisi kasvaa rakkaudessa täyteen puhtauteen.


      • Välva kirjoitti:

        Uskova ei saa olla itsekäs, eikä rahanahne. Sellainen on Raamatussa kielletty jyrkästi.

        Uskovaisillakin on työstään kuluja, joista yleensä he itse huolehtivat. Vierailta ei omaan käyttöö yleensä pyydetä.

        Uskovat ovat erinlaisia omaisuuden hoidossa, kuin uskomattomat. Tärkeintä ovat kaksi, jotka Jumala ilmoitti. Rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Todellinen rakkaus ei tee vääryyttä, vaan on auttava ja tukeva, Rakkaus tekee vain hyvää. Uskovan tulisi kasvaa rakkaudessa täyteen puhtauteen.

        On täysin oikeudenmukaista, että hengellistä työtä tekevä uskova saa elantonsa ja toimeentulonsa työstään, niinkuin muutkin saavat.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Lue loppuun asti.

        Aivan sama! Sinä juuri kirosit toisen. MIKÄÄN asia ei oikeuta Jumalan lasta kiroamaan lähimmäistään. Sellainen ei ole Jumalan oma, joka noin toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ashera, sinulle!
        Aloittaja - minä palan helvetissä!
        Hän puhuu totta! Kyllä tässä ajallisessa elämässä - elämänkeskellä moni palaa helvetissä.
        Joillekin se on kahle juomiseen, toisella huumeet, joku on taloudellisessa helvetissä, eli?

        Helvetti on kuvakielenä se tuli, joka ihmisessä polttaa - joka on tilanne, joka ei ole hallinnassa.
        Uskoisin, että siitä on kyse, --- minä--- palan--- helvetissä! Näin minä tulkitseisin hänen sanomaansa.

        Kyllä helvetti on olemassa, jos sen oikein ymmärtää!

        terv. KM

        Viittaat jakeisiin

        Jes.33:11
        Jes.47:14
        Jaak.3:6

        Vai mitä?
        Jos aloittaja pelkää tulistapätsiä, joka häntä pakanallisen mytologian mukaan odottaa, niin se on turha pelko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ashera, sinulle!
        Aloittaja - minä palan helvetissä!
        Hän puhuu totta! Kyllä tässä ajallisessa elämässä - elämänkeskellä moni palaa helvetissä.
        Joillekin se on kahle juomiseen, toisella huumeet, joku on taloudellisessa helvetissä, eli?

        Helvetti on kuvakielenä se tuli, joka ihmisessä polttaa - joka on tilanne, joka ei ole hallinnassa.
        Uskoisin, että siitä on kyse, --- minä--- palan--- helvetissä! Näin minä tulkitseisin hänen sanomaansa.

        Kyllä helvetti on olemassa, jos sen oikein ymmärtää!

        terv. KM

        Tässä nyt kerrotaan miten helluntailaiset juotyi viinaa. On myös kirjoja missä helluntailaiset itse käyttää huumeita ja varastaa. Kysymys kuuluu mikä syntikeskus helluntailaisuus on.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Uskova ei saa olla itsekäs, eikä rahanahne. Sellainen on Raamatussa kielletty jyrkästi.

        Uskovaisillakin on työstään kuluja, joista yleensä he itse huolehtivat. Vierailta ei omaan käyttöö yleensä pyydetä.

        Uskovat ovat erinlaisia omaisuuden hoidossa, kuin uskomattomat. Tärkeintä ovat kaksi, jotka Jumala ilmoitti. Rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen. Todellinen rakkaus ei tee vääryyttä, vaan on auttava ja tukeva, Rakkaus tekee vain hyvää. Uskovan tulisi kasvaa rakkaudessa täyteen puhtauteen.

        Samoin kuin nämä viinaa juottaneet hellarit tässä aloituksessa ???? Voisko edes palauttaa varastettua ?


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        On täysin oikeudenmukaista, että hengellistä työtä tekevä uskova saa elantonsa ja toimeentulonsa työstään, niinkuin muutkin saavat.

        Paavali käski tehdä työtä käsillään .


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Viittaat jakeisiin

        Jes.33:11
        Jes.47:14
        Jaak.3:6

        Vai mitä?
        Jos aloittaja pelkää tulistapätsiä, joka häntä pakanallisen mytologian mukaan odottaa, niin se on turha pelko.

        Jesaja 58 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kuin nämä viinaa juottaneet hellarit tässä aloituksessa ???? Voisko edes palauttaa varastettua ?

        Kyllä voi palauttaa varastetun. Pyydä Jumalalta tukea.

        Minä olen sovittanut rikkomukseni ja sopinut väärät tekon. Viisautta ja rehellisyyttä tarvitaan.


      • Anonyymi

        Olen kapakassa kuullut monta kertaa ateistin puhuvan saksaa:

        sika puhuu saksaa, vaikka olisi suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi palauttaa varastetun. Pyydä Jumalalta tukea.

        Minä olen sovittanut rikkomukseni ja sopinut väärät tekon. Viisautta ja rehellisyyttä tarvitaan.

        Minäkin olen palauttanut kaiken varastamani mutta ei siitä välttämättä tarvitse kertoa sille, jolta varasti. Mutta miten toimia lahjusten kanssa? Olen vastaanottanut lahjuksia kun olen työskennellyt vastuullisessa asemassa. Osan lahjuksista sain palautettua. Osa on jo myyty pois. Osa on firmoilta, joita ei ole olemassa. Osan päätin pitää muistuttamassa siitä, että olen syntinen ihminen, etten enää sortuisi lahjuksien vastaanottoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali käski tehdä työtä käsillään .

        Työtä tehdäään monin eri tavoin. Jokaiselle riittää tehtäviä. Monet työt tehdään ilman maallista palkkaa.

        1.tim.5:
        18. Sanotaanhan kirjoituksissa: "Älä sido puivan härän suuta" ja "Työmies on palkkansa ansainnut".
        Novum kommentaari:
        . 18. Lainaus on 5 Moos 25:4:stä. Vrt. 1 Kor 9:9, jossa esitetään sama perustelu.Jumala huolehtii siitä, että työtä tekevä härkä saa tarvitsemansa ravinnon, ja samoin hän tahtoo että hänen seurakunnassaan työtä tekevä saisi työstään elatuksensa.Jälkimmäinen lause ei ole suora lainaus Vt:sta, mutta periaate löytyy sieltä. Ks. 3 Moos 19:13; 5 Moos 24:14.


    • Anonyymi

      "Minä tulen kuolemaan jumalattomana juoppona ja päätymään helvetin tulijärveen."

      Miksi kuvittelet joutuvasi helvettiin? Alkoholin juominen ja juopuminen eivät aiheuta sitä, joten syy on jossakin muualla. Oletko siis hylännyt uskosi Jumalaan kun sanot, että päädyt sinne jumalattomana?

      Olen ollut uskossa kohta 33 vuotta. Olen itse taistellut alkoholismia vastaan viimeiset 10 vuotta. On ihan selvää, ettei Jeesus tai Jumala paranna ketää alkoholismista. Parantumisia ei varsinaisesti edes tapahdu mutta monet ihmiset pystyvät lopettamaan alkoholin juomisen, kun saavat siihen riittävän suuren kimmokkeen. Se voi olla uskoontulo tai läheisen kuolema tai jokin muu väkevä kokemus. Mutta Jumala itse ei sitä tee. Älä siis sotke uskoa ja ihmisen omaa tahtoa toisiinsa. Ihmiset lopettavat juomisen, koska heillä on riittävä syy lopettaa.

      Itse en ole siihen pystynyt. Minä juon, koska en pysty käyttämään lääkkeitä. Alkoholi vie masennukseni ja uupumukseni pois. Se auttaa fyysiseen kipuun. Se toimii minun lääkkeenäni. Olen sinut sen asian kansa, ettei kukaan paranna minua ja että tulen kuolemaan alkoholin juomisen takia. Mutta en jaksa enää tehdä asialle mitään. Sairauttani ei pystytä parantamaan, joten alkoholin juomiseni tuskin loppuu ennen kuin sisuskalut tai aivoni pettävät.

      Mutta alkoholisti, joka ei pysty lopettamaan juomistaan, ei ole yhtään sen syntisempi kuin kukaan muukaan syntinen tällä planeetalla. Jos Jumalalla ei muka riittäisi rakkautta rakastaa sairasta lastaan, niin kenellä sitten. Kun ihminenkin rakasta lapsiaan ja varsinkin heitä jos he ovat sairaita, niin Jumalakin rakastaa aivan erityisellä tavalla meitä sairaita.

      Se, että juopuminen olisi syntiä, joka vie pelastuksen, on ihmisten keksimää valetta, joka ei perustu Raamattuun. Luepa itse sieltä Raamatusta mitä siellä sanotaan. Lue uusinta raamatunkäännöstä ja tarkista sanakirjasta mitä ylensyöminen tarkoittaa, mitä ylenjuominen tarkoittaa, mitä juomingit tarkoittavat, jne. Kyllä Raamatun kääntäjät osaavat suomenkieltä eikä sinne Raamattuun laiteta omia itse keksittyjä merkityksiä sanoille.

      Ainoa, mitä Raamattu sanoo juomisesta negatiivisesti on se, että ylenjuominen on syntiä. Juomingit on syntiä. Mutta niin olivat siihen aikaan kaikki ylen-alkuiset. Liika juominen, liika syöminen, liika seksin harrastaminen, jne. Itsessään näistä ei mikään ole syntiä jos se ei ole ylenmääräistä. Mutta mikä on ylenmääräistä? Unohdetaan ihmisten keksimät määritelmät, joita uskovaisuus on pullollaan ja annetaan Raamatun kertoa.

      Mitä ylenjuominen ja juomingit ovat? Juomingit ovat Raamatussa jatkuvia juhlia ja ylensyömistä vailla muuta tarkoitusta. Ylenjuominen ei ole sitä, että sortuu alkoholiin ja juopuu siitä, eikä voi asialle itse mitään. Se ei ole syntiä vaikka niin tapahtuisi päivittäin. Ylenjuominen on sitä, kun elämässä ei ole muuta sisältöä kuin pelkkä juominen, mikä tarkoittaa Raamatun mukaan sitä kun alkoholin juomisesta tulee tärkeämpi kuin Jumalasta. Raamattu antaa monia esimerkkejä siitä, kuinka ihmiset, joista Jumala sanoi, että he ovat Jumalalle mieleen, juopuivat alkoholista. Eikä Jumala pitänyt sitä pahana.

      Jumala itse käskee syömään, juomaan viiniä ja väkijuomaa ja kaikkea, mitä mieli tekee hänen edessään, joten alkoholi ei ole paha asia Jumalan mielessä. Ihmiset ovat keksineet, että se on paha asia. Sitä se ei ole mutta se on sairaus. Koskaan Jumala ei Raamatussa tuomitse sairautta eikä sairastunutta. Et löydä ainuttakaan paikkaa Raamatusta, jossa Jeesus puhuisi negatiivisen sävyyn sairauksista tai alkoholin juomisesta. Päin vastoin. Jeesus joi viiniä ja tahtoi sairaille vain hyvää. Ihminen tahtoo toiselle pahaa.

      Kuulisin mielelläni, että miksi luulet, että joudut sinne helvettiin.

      • >Parantumisia ei varsinaisesti edes tapahdu mutta monet ihmiset pystyvät lopettamaan alkoholin juomisen, kun saavat siihen riittävän suuren kimmokkeen.

        Kerrankin todenpuhumista. Alkoholismista ei parannuta vaikka moni aitouskova niin väittää, mutta sen kanssa voi oppia elämään pitämällä korkin kiinni. Muuten tulee tuho kuten juuri Alexi Laiholle, jonka maksa ja haima olivat lopussa 41-vuotiaina.

        >Ihminen tahtoo toiselle pahaa.

        No ei nyt sentään. Useimmat tahtovat toisille hyvää, ainakin oman mittarinsa mukaan.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Parantumisia ei varsinaisesti edes tapahdu mutta monet ihmiset pystyvät lopettamaan alkoholin juomisen, kun saavat siihen riittävän suuren kimmokkeen.

        Kerrankin todenpuhumista. Alkoholismista ei parannuta vaikka moni aitouskova niin väittää, mutta sen kanssa voi oppia elämään pitämällä korkin kiinni. Muuten tulee tuho kuten juuri Alexi Laiholle, jonka maksa ja haima olivat lopussa 41-vuotiaina.

        >Ihminen tahtoo toiselle pahaa.

        No ei nyt sentään. Useimmat tahtovat toisille hyvää, ainakin oman mittarinsa mukaan.

        Eihän sitä millään taialla tapahdu.
        Tällaisessakin tilanteessa voisi sanoa "tapahtukoon niin kuin uskot," mikä tarkoittaa sitä, että jos tarpeeksi lujasti uskoo pystyvänsä johonkin, niin oma mieli hoitaa asian.


      • Anonyymi

        Jumalattomana jos juo viinaa mitä helluntailaiset juotti. On niillä huumeitakin. Sekin on jumalatonta . Varastelu on jumalatonta ja väärennökset. Hellarit on sitten jumalattomia ja vaparit kaikki näkyy myös tupakoiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattomana jos juo viinaa mitä helluntailaiset juotti. On niillä huumeitakin. Sekin on jumalatonta . Varastelu on jumalatonta ja väärennökset. Hellarit on sitten jumalattomia ja vaparit kaikki näkyy myös tupakoiva.

        Noita kaikkia asioita voi tehdä myös Jumalallisena.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Parantumisia ei varsinaisesti edes tapahdu mutta monet ihmiset pystyvät lopettamaan alkoholin juomisen, kun saavat siihen riittävän suuren kimmokkeen.

        Kerrankin todenpuhumista. Alkoholismista ei parannuta vaikka moni aitouskova niin väittää, mutta sen kanssa voi oppia elämään pitämällä korkin kiinni. Muuten tulee tuho kuten juuri Alexi Laiholle, jonka maksa ja haima olivat lopussa 41-vuotiaina.

        >Ihminen tahtoo toiselle pahaa.

        No ei nyt sentään. Useimmat tahtovat toisille hyvää, ainakin oman mittarinsa mukaan.

        Olet siis sitä mieltä, että kiusaamista, sortoa, syrjintää ja eriarvoista kohtelua harjoittavat eivät tahdo tehdä toisille pahaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että kiusaamista, sortoa, syrjintää ja eriarvoista kohtelua harjoittavat eivät tahdo tehdä toisille pahaa?

        En ole.


    • Anonyymi

      Höpönlöpön sinä mihnkään helvettiin joudu. Jumalan Karitsa otti pois koko maailman synnin. Siellä on sinun ja minunkin synnit siinä samassa kasassa.

      • Anonyymi

        No ku tässä kirjoituksessa lukee että hän on Jumalaton joten hänellä ei voi olla Jumalan karitsaakaan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ku tässä kirjoituksessa lukee että hän on Jumalaton joten hänellä ei voi olla Jumalan karitsaakaan sitten.

        Ei siinä ihan niin sanota. Hän itse luulee niin mutta teksti on masentuneen tekstiä. Anna nyt vähän armoa toiselle, kun et edes tunne häntä.


    • Anonyymi

      >>>Toivoa ei ole. Mikään supersaarnaajien luona käynti ei ole saanut aikaan muutosta, ei kokosydäminen antautuminen, ei parannuksen teko, ei armo. Minä palan helvetissä.<<<

      Väärin!

      Jumala on toivon Jumala. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon.
      Hänen luonaan, Hänen yhteydessään, on myös runsas lunastus,
      syntien anteeksisaaminen, Hänen yhteydessään. Siksi tulemme
      Hänen luokseen.

      Jumalan luokse ei voi tulla ellei Jumala itse puhu ihmiselle ja
      kutsu, vedä, häntä Jeesuksen Kristuksen luokse. Jeesuksen
      luona on armo, sillä Hänessä Jumalan armo tuli meille pelastukseksi.
      Siksi voimme tulla ja tulemme Jeesuksen Kristuksen luokse.
      Ja jos ja kun tulemme Jeesuksen luokse, sen on Jumalan itse meissä
      vaikuttanut. Ja Jeesus sanoo, että silloin Isä antaa meidät Jeesukselle.
      Jeesus lupaa, että Hän ei heitä ketään Hänen luokseen tulevaa ihmistä
      ulos. Siitä seuraa luonnollisestikin se, että me saamme jäädä Jeesuksen
      luokse ja että Jeesus on meidän kanssamme.

      Kun me siis olemme Jeesuksen luona Hänen kanssaan, Hän on meidän
      kanssa. Silloin meillä on Hänen yhteydessään, Hänessä, Jumalan armo,
      runsas lunastus kaikista synneistämme ja Saatanan vallasta, siis pelastus.
      Silloin meillä on ikuinen elämä Hänessä Hänen kanssaan.

      Siksi tulemme Jeesuksen Kristuksen luokse jos me tahdomme olla
      Hänen kanssaan ikuisuudessa.

      https://www.jumala-kanssamme.se/439646560
      https://www.jumala-kanssamme.se/439645147

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        "Jumala on toivon Jumala. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon."

        Sinä et todellakaan osaa puhua masentuneelle. Tuollaisen hokeminen voi saada pahaa jälkeä aikaan.


      • Anonyymi

        ">>>Toivoa ei ole. Mikään supersaarnaajien luona käynti ei ole saanut aikaan muutosta, ei kokosydäminen antautuminen, ei parannuksen teko, ei armo. Minä palan helvetissä.<<<

        Väärin!"

        Mikä tuossa lainauksessa on mielestäsi väärin? Kyseessä on aloittajan itse kokema totuus. Mikä sinä olet vääristelemään hänen kokemuksiaan?


    • Anonyymi

      Voisit katsoa myös netistä Terveys projekti Karpalo" Monet ovat saaneet apua viinan himoon. Itseläni se on toiminut.

      entinen alkoholin suurkuluttaja.

    • Anonyymi

      En minä osaa ainakaan osoittaa sinua syntisemmäksi kuin muut uskovaiset.
      Juominen ei ole tietenkään hyvä juttu terveydenkään kannalta ja sanotaan, että kroppa on Pyhänhengen temppeli, jota ei saisi tieten tahtoen turmella. , mutta on paljon muutakin uskovaisilla, joka hidastaa.

      Hankala sanoa mitään, mutta Jeesus rakastaa sinua. Turvaa edelleenkin häneen. Olet hänelle kallis.

      ST

      • Anonyymi

        "kroppa on Pyhänhengen temppeli, jota ei saisi tieten tahtoen turmella."

        Väärin! Tuota hokema kyllä toistellaan mutta se ei perustu Raamattuun. Sama raamatunkohta sanoo myös, että se, mitä laitamme suustamme alas ei vaikuta pyhän hengen temppeliin. Sama kohta sanoo myös mikä vaikuttaa: seksuaalinen haureus.

        Sen kannalta on siis aivan sama mitä syöt tai juot. Se ei vaikuta Pyhän hengen temppeliin eikä saastuta sitä.

        Mutta se, mikä voi saastuttaa on se, että levittää valheellista todistusta Jumalasta ja Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kroppa on Pyhänhengen temppeli, jota ei saisi tieten tahtoen turmella."

        Väärin! Tuota hokema kyllä toistellaan mutta se ei perustu Raamattuun. Sama raamatunkohta sanoo myös, että se, mitä laitamme suustamme alas ei vaikuta pyhän hengen temppeliin. Sama kohta sanoo myös mikä vaikuttaa: seksuaalinen haureus.

        Sen kannalta on siis aivan sama mitä syöt tai juot. Se ei vaikuta Pyhän hengen temppeliin eikä saastuta sitä.

        Mutta se, mikä voi saastuttaa on se, että levittää valheellista todistusta Jumalasta ja Raamatusta.

        Ihan miten vain, en lähde kiistelemään. Itse kuitenkin ajattelen sen noin ja uskon. On paljon tärkeämpiäkin asioita kuin uskovien väliset oppinäkemykset asioista joilla ei ole tekemistä autuuden kanssa eaimerkiksi se, uskooko Jeesukseen ja onko synnit anteeksi.

        Aloittajalle voimia ja halaus.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan miten vain, en lähde kiistelemään. Itse kuitenkin ajattelen sen noin ja uskon. On paljon tärkeämpiäkin asioita kuin uskovien väliset oppinäkemykset asioista joilla ei ole tekemistä autuuden kanssa eaimerkiksi se, uskooko Jeesukseen ja onko synnit anteeksi.

        Aloittajalle voimia ja halaus.


        ST

        Eihän tässä ole kyse mistään oppinäkemyksestä vaan ihan selvästä tekstistä, mitä Raamattu sanoo ja jota yrität vääristellä. Mut ihan miten vain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä ole kyse mistään oppinäkemyksestä vaan ihan selvästä tekstistä, mitä Raamattu sanoo ja jota yrität vääristellä. Mut ihan miten vain...

        Niin, ihan miten vain. Aloittaja on nyt tärkeämpi kuin minun näkemykseni vaikkaki raamatussa on korinttolaiskirjeessä viittaus ruumiin temppelistä ja sen huolehtimisesta Pyhänhengen asuinsijana niin mitäpäs tuosta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ihan miten vain. Aloittaja on nyt tärkeämpi kuin minun näkemykseni vaikkaki raamatussa on korinttolaiskirjeessä viittaus ruumiin temppelistä ja sen huolehtimisesta Pyhänhengen asuinsijana niin mitäpäs tuosta.

        ST

        Luetkos sinä itse ollenkaan sitä Raamattua??

        Irrota vain lauseet asiayhteydestään.

        1. Korinttolaiskirje 6:13-20
        "13. RUOKA ON VATSAA VARTEN JA VATSA RUOKAA ja JUMALA TEKEE LOPUN NÄISTÄ molemmista. MUTTA RUUMIS EI OLE HAUREUTTA vaan Herraa varten, ja Herra on ruumista varten. 14. Jumala, joka herätti kuolleista Herran, herättää meidätkin voimallaan. 15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin niistä porton jäseniä? En tietenkään! 16. Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on yksi ruumis hänen kanssaan? Onhan sanottu: ”Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” 17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. 18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta HAUREUDEN HARJOITTAJA TEKEE SYNTIÄ OMAA RUUMISTAAN VASTAAN. 19. Vai ettekö tiedä, että teidän RUUMIINNE on Pyhän Hengen temppeli, hänen, joka asuu teissä ja jonka olette saaneet Jumalalta? Te ette ole itsenne omat, 20. teidät on kalliilla hinnalla ostettu. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. "

        Kuten sanottu, vain haureus saastuttaa Pyhän hengen temppelin. Ei ruoka, juuri niin kuin yllä sanotaankin. Kun ei ruoka, niin ei myöskään juoma. Juomistahan ei mainita lainkaan.

        Joten perustelisitko mikä kohta tuossa oikeuttaa sinut sanomaan sen, että se, että ruumis on Pyhän hengen temppeli tarkoittaa sitä, että ruoka ja juoma pilaa Pyhän hengen temppelin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetkos sinä itse ollenkaan sitä Raamattua??

        Irrota vain lauseet asiayhteydestään.

        1. Korinttolaiskirje 6:13-20
        "13. RUOKA ON VATSAA VARTEN JA VATSA RUOKAA ja JUMALA TEKEE LOPUN NÄISTÄ molemmista. MUTTA RUUMIS EI OLE HAUREUTTA vaan Herraa varten, ja Herra on ruumista varten. 14. Jumala, joka herätti kuolleista Herran, herättää meidätkin voimallaan. 15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin niistä porton jäseniä? En tietenkään! 16. Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on yksi ruumis hänen kanssaan? Onhan sanottu: ”Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” 17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. 18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta HAUREUDEN HARJOITTAJA TEKEE SYNTIÄ OMAA RUUMISTAAN VASTAAN. 19. Vai ettekö tiedä, että teidän RUUMIINNE on Pyhän Hengen temppeli, hänen, joka asuu teissä ja jonka olette saaneet Jumalalta? Te ette ole itsenne omat, 20. teidät on kalliilla hinnalla ostettu. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. "

        Kuten sanottu, vain haureus saastuttaa Pyhän hengen temppelin. Ei ruoka, juuri niin kuin yllä sanotaankin. Kun ei ruoka, niin ei myöskään juoma. Juomistahan ei mainita lainkaan.

        Joten perustelisitko mikä kohta tuossa oikeuttaa sinut sanomaan sen, että se, että ruumis on Pyhän hengen temppeli tarkoittaa sitä, että ruoka ja juoma pilaa Pyhän hengen temppelin?

        Luen toki.
        Paavali tosin sanoi että alkää olko paljon viinin juojia sillä siittä syntyy irstas meno vaan täyttykää hengellä.

        Eli samassa päässä ei voi toimia sekä pyhänhengen lihan kuolettamiset ja viinanhuuruiset sekavat ajatukset.

        Sillä te olette Pyhän hengen temmpelit jolloin tulee kirkastaa Kristusta niin ajatuksin kuin teoin. Miten voi Pyhän Hengen temppelissä joita uskivat ovat, toimia viinan huuruiet lihalliset ajatukset yhdessä Pyhän Hengen kanssa? Ei se niin toimi, ei!!




        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen toki.
        Paavali tosin sanoi että alkää olko paljon viinin juojia sillä siittä syntyy irstas meno vaan täyttykää hengellä.

        Eli samassa päässä ei voi toimia sekä pyhänhengen lihan kuolettamiset ja viinanhuuruiset sekavat ajatukset.

        Sillä te olette Pyhän hengen temmpelit jolloin tulee kirkastaa Kristusta niin ajatuksin kuin teoin. Miten voi Pyhän Hengen temppelissä joita uskivat ovat, toimia viinan huuruiet lihalliset ajatukset yhdessä Pyhän Hengen kanssa? Ei se niin toimi, ei!!




        ST

        Ei liity mitenkään Pyhän hengen temppeliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity mitenkään Pyhän hengen temppeliin.

        Kyllä liittyy, et vain nyt ymmärrä. Hassu 😍

        ST


      • Anonyymi

        Ei syntisempi kuin nuo viinaa juottaneet helluntailaiset eikö niin. Yhtä syntisiä ne juottaneet. Ovat itsekin juoneet. Juottajat. Tiedetään monia hellarivapareita prostituoituja ja huoraamassa sekä myymässä varastettua ruokaa ja tavaraa vaatteita kenkiä jopa matkalaukkuja kuljettavat huumeita repuissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kroppa on Pyhänhengen temppeli, jota ei saisi tieten tahtoen turmella."

        Väärin! Tuota hokema kyllä toistellaan mutta se ei perustu Raamattuun. Sama raamatunkohta sanoo myös, että se, mitä laitamme suustamme alas ei vaikuta pyhän hengen temppeliin. Sama kohta sanoo myös mikä vaikuttaa: seksuaalinen haureus.

        Sen kannalta on siis aivan sama mitä syöt tai juot. Se ei vaikuta Pyhän hengen temppeliin eikä saastuta sitä.

        Mutta se, mikä voi saastuttaa on se, että levittää valheellista todistusta Jumalasta ja Raamatusta.

        Oikeesti kaikki hellarit huorannut juonut huumeissa et on ne sitten saastuttanut temppelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetkos sinä itse ollenkaan sitä Raamattua??

        Irrota vain lauseet asiayhteydestään.

        1. Korinttolaiskirje 6:13-20
        "13. RUOKA ON VATSAA VARTEN JA VATSA RUOKAA ja JUMALA TEKEE LOPUN NÄISTÄ molemmista. MUTTA RUUMIS EI OLE HAUREUTTA vaan Herraa varten, ja Herra on ruumista varten. 14. Jumala, joka herätti kuolleista Herran, herättää meidätkin voimallaan. 15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin niistä porton jäseniä? En tietenkään! 16. Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on yksi ruumis hänen kanssaan? Onhan sanottu: ”Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” 17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. 18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta HAUREUDEN HARJOITTAJA TEKEE SYNTIÄ OMAA RUUMISTAAN VASTAAN. 19. Vai ettekö tiedä, että teidän RUUMIINNE on Pyhän Hengen temppeli, hänen, joka asuu teissä ja jonka olette saaneet Jumalalta? Te ette ole itsenne omat, 20. teidät on kalliilla hinnalla ostettu. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. "

        Kuten sanottu, vain haureus saastuttaa Pyhän hengen temppelin. Ei ruoka, juuri niin kuin yllä sanotaankin. Kun ei ruoka, niin ei myöskään juoma. Juomistahan ei mainita lainkaan.

        Joten perustelisitko mikä kohta tuossa oikeuttaa sinut sanomaan sen, että se, että ruumis on Pyhän hengen temppeli tarkoittaa sitä, että ruoka ja juoma pilaa Pyhän hengen temppelin?

        Justiin niin hellarivaparit elävät sanat huumeet varastettu ja huoruus on avioliiton ulkopuolisia lapsia on monille eri miehille tehty lapsia on seksi ilman avioliittoa joten saastaisia on paljonkin . Montako kertaa pitää käydä kasteelle kun on huorannut vuodessa ?? Miten kun on avioliiton ulkopuolisia lapsia jotka nekin on huumeissa ja huoraa sitten eronneet miehet ottaa nuoren uuden vaimon niin muista uskonnoista ja muslimeista . Budhista thainaisia niin jättää omat vaimot . Onpa saastaisia . No ei mutta sitten homot huoraa irtosuhteissa on ihan Tuksua ja tynkkystä miten saastaisia nämä nyt sitten on kun on pornovideoilla netissä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen toki.
        Paavali tosin sanoi että alkää olko paljon viinin juojia sillä siittä syntyy irstas meno vaan täyttykää hengellä.

        Eli samassa päässä ei voi toimia sekä pyhänhengen lihan kuolettamiset ja viinanhuuruiset sekavat ajatukset.

        Sillä te olette Pyhän hengen temmpelit jolloin tulee kirkastaa Kristusta niin ajatuksin kuin teoin. Miten voi Pyhän Hengen temppelissä joita uskivat ovat, toimia viinan huuruiet lihalliset ajatukset yhdessä Pyhän Hengen kanssa? Ei se niin toimi, ei!!




        ST

        Niinku NY sulttaaneille toimii thaikunkinkaat arabikuniniaat että Salomo monta vaimoa kleopatroista Egyptistä siinä sitten huorataan kultajumalissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liittyy, et vain nyt ymmärrä. Hassu 😍

        ST

        Onpa sinut hyvin aivopesty!

        Sinä varmaan uskot niin kuin adventistitkin, että uskova kuulee pyhä hengen äänen paremmin kun syö vegaaniruokaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinut hyvin aivopesty!

        Sinä varmaan uskot niin kuin adventistitkin, että uskova kuulee pyhä hengen äänen paremmin kun syö vegaaniruokaa!!!

        En suinkaan usko noin vaan uskon, että Henki lliikkuu mussä tahtoo, milloin tahtoo ja miten tahtoo 😘
        Mutta raamattua lukemalla sain sen ymmärryksen, että samassa päässä ei voi kuulla Pyhän hengen ääntä jos on juopunut viinistä, kuten Oaavalikun kirjouttaa kehoittaen juopumaan Pyhästähengestä eikä viinistä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suinkaan usko noin vaan uskon, että Henki lliikkuu mussä tahtoo, milloin tahtoo ja miten tahtoo 😘
        Mutta raamattua lukemalla sain sen ymmärryksen, että samassa päässä ei voi kuulla Pyhän hengen ääntä jos on juopunut viinistä, kuten Oaavalikun kirjouttaa kehoittaen juopumaan Pyhästähengestä eikä viinistä.

        ST

        Miten ihmeessä ne juopot ja narkkarit sitten tulevat koska uskoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä ne juopot ja narkkarit sitten tulevat koska uskoon?

        Tulevat he, mutta sen jälkeen tukevat näkyviin Hengen hedelmät, eikä viininjuonnin ja humaalaantulon aikaan saamat hedelmät ole samat (Paavalin mainitsema rietas meno) kuin Pyhän hengen hedelmät.
        Siksipä juopukaa Pyhöstähengestä kuten Paavali kehottaa, koska sen hedelmät ovat otolliset Jumalalle ja kevyet ihmisille kantaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevat he, mutta sen jälkeen tukevat näkyviin Hengen hedelmät, eikä viininjuonnin ja humaalaantulon aikaan saamat hedelmät ole samat (Paavalin mainitsema rietas meno) kuin Pyhän hengen hedelmät.
        Siksipä juopukaa Pyhöstähengestä kuten Paavali kehottaa, koska sen hedelmät ovat otolliset Jumalalle ja kevyet ihmisille kantaa.

        ST

        Minulle ei tule rietas meno kun juon. Ei vaikka joisi enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei tule rietas meno kun juon. Ei vaikka joisi enemmänkin.

        Koetko, että juodessasi eli humalassa ajatuksesi ovat lähelmpänä Jumalaa ja tekosi sekä puheesi hunalassa ovat juri silloin Jumalan mielen mukaisia kuin ne ovat selvinpäin?
        Entä juomisen jälkeen kun selviät humalatilasta niin koetko tyttyväisyyttä ja iloa, että olit humalassa?


        St


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetko, että juodessasi eli humalassa ajatuksesi ovat lähelmpänä Jumalaa ja tekosi sekä puheesi hunalassa ovat juri silloin Jumalan mielen mukaisia kuin ne ovat selvinpäin?
        Entä juomisen jälkeen kun selviät humalatilasta niin koetko tyttyväisyyttä ja iloa, että olit humalassa?


        St

        Ei ihmisen kuulu koko elämänsä jokaista sekuntia olla Jeesustelemassa. Sinä ylihengellistät asioita. Saahan ihmisellä olla oma elämäkin. Jos Pyhä henki halua olla minuun yhteydessä hän voi tehdä sen milloin tahansa eikä humala poista sen mahdollisuutta. Minä taas en lakkaa rukoilemasta, ylistämästä enkä kiittämästä Jumalaa sen tähden, että olen kännissä.

        Raamattu ei yksinkertaisesti tue sinun väitteitäsi. Keksit itse Raamatun sanoille merkityksiä, joita itse sanoilla ei ole. Tämä tuntuu olevan tällä palstalla yleistä.

        Koska väität, että humaltuminen vaikuttaa Jumala suhteeseen, niin väitteelläsi on silloin oltava vahva raamatullinen pohja, eikö niin? Raamatusta on siis löydyttävä lukuisia mainintoja siitä että alkoholi vaikuttaa negatiivisesti Jumala suhteeseen. Esitäpä Raamatusta yksikin sellainen kohta, jossa ihan suoraan sanotaan, että esim. Pyhä henki ei tule sellaisen luo, joka on humaltunut. Esitäpä Raamatusta yksikin sellainen kohta, jossa Jumala sanoo ihan suoraan, että humaltuminen ei ole hänen mielensä mukaista. Esitäpä yksikin sellainen raamatunkohta, jossa sanotaan, että Jumala ei ota vastaan humaltuneen kiitosta, ylistystä tai rukousta. Kyllähän tällaisia raamatunkohtia pitäisi olla kymmeniä, jos oletuksesi pitäisi paikkaansa.

        Saarnaatko muuten juomattomuuttasi Nooalle ja Joosefille, jotka olivat Jumalan mieleen vaikka ottivatkin kännejä? Entä uhmaatko Jumalan sanaa, joka käskee juomaan juovuttavia viiniä ja väkijuomia?

        Usko ei ole syömistä eikä juomista mutta ei myöskään niiden puutetta.

        Minä en rupea riehumaan kännissä. Minä en puhu ihmisistä pahaa kännissä. Minä en rakasta Jumalaani yhtään sen enempää tai vähempää kun olen kännissä. (No, ehkä rakastan Jumalaa vähän enemmän kun olen yleensä niin iloinen kännissä ja koen kaikki vahvemmin positiivisena). Minun puheeni Jumalasta ovat rohkeampia kun olen humaltunut sillä olen ujo ihminen. Puhun paljon Jumalasta humaltuneena mutta en juurikaan selvin päin. Teen selvinpäin yhtä Jumalan mielen mukaisia tekoja kuin kännissä. Sama koskee sitä, mitä puhun. Ei minun persoonallisuuteni muutu kun juon. Kysy vaikka puolisoltani ja ystäviltäni, joiden mielestä minä olen mukavaa seuraa kännissä.

        Ei kai Jumala kiellä lapsiltaan inhimillisyyttä, ihmisyyttä ja elämän elämistä? Ei kai hän vaadi askeettisuutta hyvän uskon perustaksi? Sillä juomisen kieltäminen olisi sama kuin puuttuminen ihmisen seksuaalisuuteen hänen makuuhuoneessaan. Yksityinen asia, jonka Jumala on suonut ihmiselle mutta johon kirkko halua puuttua ja jonka kirkko haluaa tukahduttaa jo keskiajalta lähtien hallitakseen jäseniään. Ja hyvin on tuo ihmisten keksimä kulttuuri periytynyt tähän päivään, huomaan. Kunpa vain joku tarkistaisi välillä mitä Raamattu näistä kirjoittaa.

        Kyllä, minä koen tyytyväisyyttä ja iloa humaltumisesta juomisen jälkeenkin. Kiitän Herraa siitä, että hän on antanut rypäleiden annin ihmiskunnalle. Se rikastaa elämääni. En koe juomisesta katumusta tai häpeää, koska minulle ei ole valehdeltu, että siinä olisi jotain hävettävää Jumalalle päin. Minulle ei myöskään tule krapulaa.

        Sinulla taitaa olla näitä edellä kuvaamiasi ongelmia alkoholin kanssa kun osaat niitä noin tarkasti kuvailla. Mutta kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä. Kaikilla ei ole tuollaista vihasuhdetta alkoholiin ja juopumisen kuin sinulla. Kaikki eivät ole sellaisia, että heille tulisi juopumisesta irstas meno ja käytöksen muutos.

        Minä en tule humaltumisesta vihaiseksi enkä ikäväksi ihmiseksi vaan ujous katoaa ja tulen puheliaaksi ja iloiseksi ihmiseksi. Karjalaiset juureni pääsevät pintaan ja uskallan puhua pulputtaa. Pidän karjalaisuudestani ja puhumisesta. Pidän siitä, että kun muuten minulla on ongelmia puhua ihmisten kanssa sosiaalisesta ahdistuneisuudestani johtuen, niin humalassa saan puhua ja pystyn puhumaan ihmisten kanssa. Saan olla vapautuneesti ihmisten seurassa. Ja sinä et haluaisi sallia minulle tätä kaikkea iloa ja näitä hienoja kokemuksia vain siksi kun joku on sinulle joskus sanonut, että humaltuminen ei heidän mielestään kuulu uskovaisille.

        Kyllä pitäisi löytyä muitakin perusteita humaltumisen vihaamiselle kuin toisten mielipiteet ja omat kuvitelmat toisista. Raamattu ei opeta, että Jumala pitäisi humaltumista negatiivisena asiana. Mutta Raamatussa on kulttuurisidonnaista humalasta kirjoittelua, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa. Nämä kaksi toisistaan eroavaa tapaa kirjoittaa on kyllä selvästi nähtävissä kun ottaa pois päästään Raamattua väristävät kirkkosilmälasit ja rupeaa tulkitsemaan Raamattua niin kuin sen kirjoittajat ja kohderyhmät ovat sitä ymmärtäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmisen kuulu koko elämänsä jokaista sekuntia olla Jeesustelemassa. Sinä ylihengellistät asioita. Saahan ihmisellä olla oma elämäkin. Jos Pyhä henki halua olla minuun yhteydessä hän voi tehdä sen milloin tahansa eikä humala poista sen mahdollisuutta. Minä taas en lakkaa rukoilemasta, ylistämästä enkä kiittämästä Jumalaa sen tähden, että olen kännissä.

        Raamattu ei yksinkertaisesti tue sinun väitteitäsi. Keksit itse Raamatun sanoille merkityksiä, joita itse sanoilla ei ole. Tämä tuntuu olevan tällä palstalla yleistä.

        Koska väität, että humaltuminen vaikuttaa Jumala suhteeseen, niin väitteelläsi on silloin oltava vahva raamatullinen pohja, eikö niin? Raamatusta on siis löydyttävä lukuisia mainintoja siitä että alkoholi vaikuttaa negatiivisesti Jumala suhteeseen. Esitäpä Raamatusta yksikin sellainen kohta, jossa ihan suoraan sanotaan, että esim. Pyhä henki ei tule sellaisen luo, joka on humaltunut. Esitäpä Raamatusta yksikin sellainen kohta, jossa Jumala sanoo ihan suoraan, että humaltuminen ei ole hänen mielensä mukaista. Esitäpä yksikin sellainen raamatunkohta, jossa sanotaan, että Jumala ei ota vastaan humaltuneen kiitosta, ylistystä tai rukousta. Kyllähän tällaisia raamatunkohtia pitäisi olla kymmeniä, jos oletuksesi pitäisi paikkaansa.

        Saarnaatko muuten juomattomuuttasi Nooalle ja Joosefille, jotka olivat Jumalan mieleen vaikka ottivatkin kännejä? Entä uhmaatko Jumalan sanaa, joka käskee juomaan juovuttavia viiniä ja väkijuomia?

        Usko ei ole syömistä eikä juomista mutta ei myöskään niiden puutetta.

        Minä en rupea riehumaan kännissä. Minä en puhu ihmisistä pahaa kännissä. Minä en rakasta Jumalaani yhtään sen enempää tai vähempää kun olen kännissä. (No, ehkä rakastan Jumalaa vähän enemmän kun olen yleensä niin iloinen kännissä ja koen kaikki vahvemmin positiivisena). Minun puheeni Jumalasta ovat rohkeampia kun olen humaltunut sillä olen ujo ihminen. Puhun paljon Jumalasta humaltuneena mutta en juurikaan selvin päin. Teen selvinpäin yhtä Jumalan mielen mukaisia tekoja kuin kännissä. Sama koskee sitä, mitä puhun. Ei minun persoonallisuuteni muutu kun juon. Kysy vaikka puolisoltani ja ystäviltäni, joiden mielestä minä olen mukavaa seuraa kännissä.

        Ei kai Jumala kiellä lapsiltaan inhimillisyyttä, ihmisyyttä ja elämän elämistä? Ei kai hän vaadi askeettisuutta hyvän uskon perustaksi? Sillä juomisen kieltäminen olisi sama kuin puuttuminen ihmisen seksuaalisuuteen hänen makuuhuoneessaan. Yksityinen asia, jonka Jumala on suonut ihmiselle mutta johon kirkko halua puuttua ja jonka kirkko haluaa tukahduttaa jo keskiajalta lähtien hallitakseen jäseniään. Ja hyvin on tuo ihmisten keksimä kulttuuri periytynyt tähän päivään, huomaan. Kunpa vain joku tarkistaisi välillä mitä Raamattu näistä kirjoittaa.

        Kyllä, minä koen tyytyväisyyttä ja iloa humaltumisesta juomisen jälkeenkin. Kiitän Herraa siitä, että hän on antanut rypäleiden annin ihmiskunnalle. Se rikastaa elämääni. En koe juomisesta katumusta tai häpeää, koska minulle ei ole valehdeltu, että siinä olisi jotain hävettävää Jumalalle päin. Minulle ei myöskään tule krapulaa.

        Sinulla taitaa olla näitä edellä kuvaamiasi ongelmia alkoholin kanssa kun osaat niitä noin tarkasti kuvailla. Mutta kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä. Kaikilla ei ole tuollaista vihasuhdetta alkoholiin ja juopumisen kuin sinulla. Kaikki eivät ole sellaisia, että heille tulisi juopumisesta irstas meno ja käytöksen muutos.

        Minä en tule humaltumisesta vihaiseksi enkä ikäväksi ihmiseksi vaan ujous katoaa ja tulen puheliaaksi ja iloiseksi ihmiseksi. Karjalaiset juureni pääsevät pintaan ja uskallan puhua pulputtaa. Pidän karjalaisuudestani ja puhumisesta. Pidän siitä, että kun muuten minulla on ongelmia puhua ihmisten kanssa sosiaalisesta ahdistuneisuudestani johtuen, niin humalassa saan puhua ja pystyn puhumaan ihmisten kanssa. Saan olla vapautuneesti ihmisten seurassa. Ja sinä et haluaisi sallia minulle tätä kaikkea iloa ja näitä hienoja kokemuksia vain siksi kun joku on sinulle joskus sanonut, että humaltuminen ei heidän mielestään kuulu uskovaisille.

        Kyllä pitäisi löytyä muitakin perusteita humaltumisen vihaamiselle kuin toisten mielipiteet ja omat kuvitelmat toisista. Raamattu ei opeta, että Jumala pitäisi humaltumista negatiivisena asiana. Mutta Raamatussa on kulttuurisidonnaista humalasta kirjoittelua, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa. Nämä kaksi toisistaan eroavaa tapaa kirjoittaa on kyllä selvästi nähtävissä kun ottaa pois päästään Raamattua väristävät kirkkosilmälasit ja rupeaa tulkitsemaan Raamattua niin kuin sen kirjoittajat ja kohderyhmät ovat sitä ymmärtäneet.

        En tiedä, mutta sen tiedän varmaksi, että Jeesus rakastaa sinua.

        Kirjoitit "Sillä juomisen kieltäminen olisi sama kuin puuttuminen ihmisen seksuaalisuuteen hänen makuuhuoneessaan. "
        Olen eri mieltä, sillä seksuaalisuus on oerustarve mitä alkoholinjuominen humaltarkoituksessa ei ole. Ihmisen seksuaalisuus tulee syntymässä mutra humalhakuinen viunanjuonti ei.

        Kyllä raamattu suhtautuu kielteisesti humaltumiseen.

        Mitä tulee vihamielisyyteen niin en suinkaan suhtaudu vihamielisesti muiden juomiseen



        ST


    • Anonyymi

      Toivoa nimenomaan On.
      Jumalan armo koskee juoppoja yhtä lailla kuin muitakin. Masennus ja alkoholismi ovat sairauksia. Ethän vain sorru siihen uskovaisille tyypilliseen hulluuteen, että sovittelet uskontoa ja sielunhoitoa joka saatanan kärsimykseen, kun oikea suunta olisi psykoterapia tai jokin vastaava? Ei kai sielunhoidolla juuri mitään kärsimystä selätetä.
      Joskus on myös niin, että Jumalan armo näyttäytyy toisen ihmisen rakkauden muodossa.

      • Anonyymi

        Terapeutit noudattaa shlomon kaavioita Freud oli SHLOMO kielsi Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Saarn.5:17 Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessä, joila ihmien itseänsä vaivaa auringon alla lytyinä elämänsä päivinä, jotka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa. Saarn.8:15 Ja minä ylistin iloa; koska ei ihmisellä auringon alla ole mitään parempaa kuin syödä ja juoda ja olla iloinen; se seuraa häntä hänen vaivannäkönsä ohessa hänen elämänsä päivinä, jotka Jumala on antanut hänelle auringon alla. Saarn.9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvällä mielin, sillä aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi. Jes.22:13 Mutta katso: on ilo ja riemu, raavavaitten tappaminen ja lammasten teurastus, lihan syönti ja viinin juonti! Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme. Jes.56:12 Tulkaa, minä hankin viiniä, ryypätkäämme väkevätä; olkoon huomispäivä niinkuin tämäkin ylenpaltisen ihana. 1Kor.15:32.

      • Anonyymi

        Salomo kuoli tyhmänä budhan kanssa kleopatrojen.


    • Anonyymi

      Tunne-elämän lainalaisuuksiin paneutumisesta saattaisi olla hyötyä. Tiedostamattomat, käsittelemättömät, kohtaamattomat vaikeat tunteet aiheuttavat kärsimystä ja turhaakin kuormaa. Näin ei tarvitsisi olla, eikä se Jumalan tahdon mukaista.
      "Minun ikeeni on sovelias ja kuormani kevyt." "Älkää suostuko kantamaan vierasta iestä.." Joskus vieraan ikeen on harteille vierittänyt huomaamattamme hyvin läheinen ihminen, ja kuolettavienkin kuormien alle voi joutua jaloissa taisteluissa paremman maailman puolesta.
      Tunne-elämän kärsimyksissä toiset uskovaiset eivät osaa auttaa yleensä mitenkään. Uskovaisten idioottius näissä asioissa perustuu siihen, että heillä on uskonto kaikkien vaikeiden tunteiden ja kokemusten runkkupatjana ja kaatopaikkana. He eivät siis itse uskalla suostua ihmisiksi, vaan pakenevat uskontoonsa. Siksi he eivät osaa kohdata muitakaan heidän kärsimyksissään. Ovat vain sokeita sokeiden taluttajia.
      Seurakunnat ovat täynnä hulluja sosiaaliakkoja tunkevine läsnäoloineen. Tavallinen, kärsivä ihminen saa heiltä silkkaa ymmärtämättömyyttä osakseen. Nämä sosiaaliakat ovat opetelleet kirjoista ja kursseista valikoiman päälleliimattavia niksejä, joilla pieksää hädänalaisia ihmisiä. Kaiken kukkuraksi he eivät tunne edes Jumalan Sanaa kehotuksineen. Jos siis Herran kehottamana olet esim. lähtenyt palvelemaan muita ihmisiä, ja tässä tehtävässä tuskallisesti haavoittunut, voi hullu auttaja, joka ei Sanaa tunne eikä halua tuntea, lyödä sinua esim. sanoen: "No miksi ylipäänsä aloit palvella muita?"
      Hullujen auttajien kiima auttaa perustuu siihen, että olevinaan auttamalla muita he voivat välttää oman kipeän sisimpänsä kohtaamisen. Tämän vuoksi heistä yleensä vapautuu vain kuoleman kautta. Kärsiville ihmisille heistä on pelkkää harmia.

      • Anonyymi

        Uskovaisten moralisointi juoppoja, pedofiileja, jopa tupakoivia, tai minua kohtaan eivät auta meistä ketään yhtään mitenkään.
        Minä en anteeksianto-Jeesukseksi muutu, vaikka minua kuinka katkeruudestani haukuttaisiin.
        Jos pystyn, pyrin irtautumaan uskonnosta, joka on minulle yhtä hyvää ja hoitavaa kuin viina juopolle. Jos en pysty, jään tällaiseksi. Jumala rakastaa minua, kävipä sitten niin tai näin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa tosi vaikealta tilanteelta. Jumala kyllä näkee aloittajan hädän, mutta jostain asia kiikastaa. Ehkä Jumala noin nöyryyttää, vääntää pois kaikki mahd. väärät mehut, en tiedä mitä. Ylpeyden? Omavoimaisuuden? Yhtäaikaa kahden eri tien kulkemisen.

      Itselläni oli nuorena vastaavasti paha tilanne ja olen käynyt läpi tuhannet uskoontulot, AA:n, A-klinikat, katkaisut, sosiaalisairaalan, huoltolan, psykiatrisia osastoja myöten. Viettänyt myös pitkiä aikoja tuolloisella naisten KAN-kodilla.

      Ihan lopullisesti minua auttoi yksistään minä itse ja Jumala. Lopetin luottamasta ja hakemasta yhteiskunnan, eli jumalattomien ihmisten antamaa "apua". Hylkäsin perusteellisesti koko syntisen maailman. Eli tein nk. tiukan parannuksen = kaduin, tunnustin syntini Jumalalle ja uskoin evankeliumin. Tämä on oikea parannus.

      Kelpuutin auttajakseni enää ja ainoastaan, vain Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.

      Ihme tapahtui. 🥀

      • Anonyymi

        "Ehkä Jumala noin nöyryyttää, vääntää pois kaikki mahd. väärät mehut, en tiedä mitä. Ylpeyden? Omavoimaisuuden? Yhtäaikaa kahden eri tien kulkemisen."

        Niinhän se Raamattu opettaa, että Jumala lähettää kaiken hyvän ja kaiken pahan. Mutta tämä oli niitä Vanhan testamentin opetuksia, joita ei löydy enää Uudesta testamentista.


      • Anonyymi

        "Hylkäsin perusteellisesti koko syntisen maailman. Eli tein nk. tiukan parannuksen = kaduin, tunnustin syntini Jumalalle ja uskoin evankeliumin. Tämä on oikea parannus."

        Kuvitteletko, että alkoholin juominen on syntistä maailmaa, joka noin vain hylätään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hylkäsin perusteellisesti koko syntisen maailman. Eli tein nk. tiukan parannuksen = kaduin, tunnustin syntini Jumalalle ja uskoin evankeliumin. Tämä on oikea parannus."

        Kuvitteletko, että alkoholin juominen on syntistä maailmaa, joka noin vain hylätään?

        En kuvittele.
        Et sitten ymmärtänyt tekstiäni?

        Siinä oli pitkä luettelo mm. eri hoitolaitoksia, joihin alkoholismini ym. sosiaalisten ongelmieni vuoksi jouduin. Ja jo tuota itse hoitorumbaa kesti päälle 20 vuotta. Joten en kuvittele alkoholismista ja siihen johtaneista syistä suoriuduttavan eroon, noin vain yhdesšä hetkessä. Mm. yksistään Sosiaalisairaalan asiakkaana olin yht. n. 2 vuotta. Tulin siihen kuntoon, että yritin siellä hirttää itseni.

        Olen siis oppinut nämä asiani, rankasti kantapääni kautta.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi voi palauttaa varastettuja tavaroita takaisin oikeille omistajille . Se helpottaa sielua tuskasta . Tuska ja ahdistus jokaiselle joka Pahaa tekee JUUTALAISELLA ensin sitten kreikkalaiselle. Myös näille viinan juoppajille samat sanat Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä Jumala noin nöyryyttää, vääntää pois kaikki mahd. väärät mehut, en tiedä mitä. Ylpeyden? Omavoimaisuuden? Yhtäaikaa kahden eri tien kulkemisen."

        Niinhän se Raamattu opettaa, että Jumala lähettää kaiken hyvän ja kaiken pahan. Mutta tämä oli niitä Vanhan testamentin opetuksia, joita ei löydy enää Uudesta testamentista.

        Ilmestyskirja 20:10


      • Anonyymi

        Kas, minä kun parannuin Jumalan voimasta kun lopetin uskomasta, että hän on kolmiyhteinen. Enkä maksanut edes kymmenyksiä.

        Kyllä Jumala on hyvä!


    • Toivoa on. Ensinnäkin, ei kielillä puhumispakkoa ole.

      Jumala vaikuttaa sinussa, olet tällä hetkellä taistelukentällä. Tule sieltä turvautumalla Jumalan armoon ja Rakkauteen.

      Suuri apu on jos löydät jonkun joka on käynyt taisteluja ja on selvinnyt voittajana. Tie on kova, inhimillisen kestämisen rajoilla. MUTTA. Jumala on äärettömän voimakas, Rakastava, ja kaikkitietävä.

      Jumala on aivan juuri SINUN vierelläsi ja ojentaa kätensä juuri sinun kätesi ulottuville ja toivoo, että laskeudut lepäämään Jeesuksen turvalliselle kädelle. . Sinun omat voimasi eivät riitä, mutta Jumalan kädestä et putoa pois, lepää Hänen sylissä.
      Jumaja suojelee sinua edessään. Hän on kaiken luonut, anna Hänen puhdistaa helästi kaikki, mitä hän haluaa.

      Et voi pudota pois Jeesuksen kädestä kun lepäät siinä. Hän on tehnyt kaikki sinun pulestasi. Pysy Hänen edessään.

      • Anonyymi

        Muissakin uskonnoissa villitsevät riivaajat puhuu kielillä siis demonit ja mm.youtube tibetan Monk ...ei kaikki ole jumalasta tutki henget .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muissakin uskonnoissa villitsevät riivaajat puhuu kielillä siis demonit ja mm.youtube tibetan Monk ...ei kaikki ole jumalasta tutki henget .

        1.Joh.4:
        Koetelkaa henget!
        1. Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3. Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa.


    • Usko Herraan Jeesukseen,
      niin Sinä pelastut.

      Kaikki synnit on anteeksi annettu
      Jeesuksen veren tähden.

      Anna Sinäkin anteeksi niille,
      jotka ovat Sinua vastaan rikkoneet.
      Esimerkiksi niille,
      joiden kerroit opettaneen Sinut juomaan.

      • Anonyymi

        Kerrankin jotakin rakkaudellista, jonka minäkin voisin kokea masentuneena auttavan. Ei tuputtamista eikä päällepäsmäröintiä. Ei besserwisseröintiä siitä, kuinka tietää kaikkien sairauksien kaikki parannuskeinot.

        Kuten Kai Arasola viime sunnuntain saarnassaan YLE areenan jumalanpalveluksessa sanoi, rakkaus on se oikea tie Jumala luo. Ei siis kiristäminen ja Raamatulla uhkailu. Ei nyrkin lyöminen pöytään. Vaan huolenpitäminen ja lähimmäisen rakkaus.

        - sivusta seurannut


      • Anonyymi

        Vai veren mikä on myynnissä maksua vastaan. Elöinuhrit ei pelasta eikä Jeesus ole elukka. Elukoista ei ole mitään apua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin jotakin rakkaudellista, jonka minäkin voisin kokea masentuneena auttavan. Ei tuputtamista eikä päällepäsmäröintiä. Ei besserwisseröintiä siitä, kuinka tietää kaikkien sairauksien kaikki parannuskeinot.

        Kuten Kai Arasola viime sunnuntain saarnassaan YLE areenan jumalanpalveluksessa sanoi, rakkaus on se oikea tie Jumala luo. Ei siis kiristäminen ja Raamatulla uhkailu. Ei nyrkin lyöminen pöytään. Vaan huolenpitäminen ja lähimmäisen rakkaus.

        - sivusta seurannut

        Venäjän juutalainen YLE Novosti ja MTV.irrtv ja elävät sanat arkki citysrk. Siion ja huumekauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän juutalainen YLE Novosti ja MTV.irrtv ja elävät sanat arkki citysrk. Siion ja huumekauppa.

        Ei hajuakaan mitä yrität sanoa.


    • Anonyymi

      Joka on noudattanut minun sanojani kuulee teitä, mutta joka ei ole noudattanut se ei kuule. Miten on ryyppyporukan laita? Onko joukossa kaikesta omaisuudesta luopuneita, vaiko vain niitä jotka eivät ole kuulleet ja totelleet.
      Itse sain nuorena äidiltä viisauden sanat: Jos juot, poltat tupakkaa tai annat hiusten kasvaa pitkiksi et astu tähän taloon enää vaan painu kadulle.
      Lisäksi hän sanoi: Niin kauan kuin Alko on toiminnassa Suomessa on rikkaita. Kun Alko lopettaa ja tyhjenee on tullut ahdingo.
      Tuo sukupolvi onnistui pitämään juomisen 1,5 litraa per vuosi, mutta nykysukupolvi juo 12 litraa per vuosi. Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa? Jos on kotona opetettu välttämään päihteitä niin sitten välttää. Yli 5 % juomat ovat elimistölle kovin vaarallisia. Kuinka raha riittää alkoholiin ja kymmenyksiin? Sun pitää uudestisyntyä ja tulla lapseksi jälleen mutta saada myös paremmat vanhemmat ja toverit sen jälkeen.

      • Anonyymi

        "Onko joukossa kaikesta omaisuudesta luopuneita, vaiko vain niitä jotka eivät ole kuulleet ja totelleet."

        Totelleet ketä? Ihmisiä vai Raamattua? Raamattu ei sano alkoholin käytöstä mitään muuta kuin että ylenjuominen on syntiä. Sekin kulttuurisidonnainen asia.

        "Kuinka raha riittää alkoholiin ja kymmenyksiin?"

        En tiedä edellisestä mutta minulla riitti hyvin. Ja nyt kun en maksa kymmenyksiä, vielä paremmin.


      • Anonyymi

        Huomaatko itse miten hullua textiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko joukossa kaikesta omaisuudesta luopuneita, vaiko vain niitä jotka eivät ole kuulleet ja totelleet."

        Totelleet ketä? Ihmisiä vai Raamattua? Raamattu ei sano alkoholin käytöstä mitään muuta kuin että ylenjuominen on syntiä. Sekin kulttuurisidonnainen asia.

        "Kuinka raha riittää alkoholiin ja kymmenyksiin?"

        En tiedä edellisestä mutta minulla riitti hyvin. Ja nyt kun en maksa kymmenyksiä, vielä paremmin.

        Ei kristityn tarvi mistään luopua kun jo on kristitty vaan ne kun kääntyy muista uskonnoista ja vanhasta hapatuksesta pitää kuten juutalaisten muslimien budhien. Noitien kabbalasta luopuminen ja eläinuhreista .


    • Anonyymi

      Uskosi on ollut kaiken aikaa liikkeissä ja ihmisissä, ei Kristuksessa!!

      Tee parannus Anteeksiantajan kanssa, äläkä etsi apua poppaukoilta!

      Seiso omilla jaloillasi ja TEE TÄYTTÄ TOTTA ELÄMÄSSÄSI!

      • Anonyymi

        Aika tyhjiä lauseita jos et osaa kertoa miten tuo kaikki tehdään.


    • Anonyymi

      Haluaisin vielä sanoa jotakin aloittajalle. Viidesläisyys omana liikkeenäsi herättää minussa kysymyksiä ja epäilyjä. Olen itse kokenut, että heillä ei tunnu olevan sellaisia ihmisen kohtaamisen taitoja tai viisautta sen enempää pinnallisella kuin syvälliselläkään tasolla, joita muiden suuntausten edustajilla on. Toisaalta heillä on korostuksia, joita ei parhaalla tahdollaankaan voi pitää rakentavina.
      Olisiko mahdollista kokeilla näkökulman vaihtamista vaikka tilapäisestikin uskoon ja elämään joistakin uusista ja erilaisista korostuksista käsin?
      Tuntuu karmealta tuo Sinun itsesi tuomitseminen. Mikä Sinä olet itseäsi tuomitsemaan? Jumalahan se Tuomari on.

      • Sivustaseuraajana minusta on alkanut tuntua yhä enemmän siltä, että seurakunnat on vaarallisia paikkoja, joissa huijataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa.
        Suosittelen, että se joka tahtoo lukea Raamattua tekee sen yksin, milloin ei ole ketään tuomaroimassa.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sivustaseuraajana minusta on alkanut tuntua yhä enemmän siltä, että seurakunnat on vaarallisia paikkoja, joissa huijataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa.
        Suosittelen, että se joka tahtoo lukea Raamattua tekee sen yksin, milloin ei ole ketään tuomaroimassa.

        Olen pitkälti samaa mieltä. Sanassakin sanotaan, että kun meillä on Pyhä Henki, emme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. Huvittaa, kun usein kaikkein kurjimmat ja tunkeilevimmat seurakuntalaiset korostavat srk-yhteyttä ja kuuluvuutta eniten. Aivan järjetöntä. Ei se ole itsestäänselvää, että usko rakentuu srk:ssa - voi se myös tuhoutua siellä. Tottakai ymmärrän, että jos esim. nuori ihminen ateistisesta perheestä ja suvusta / saatananpalvonnasta / huumemaailmasta tulee uskoon, on seurakuntayhteys uskossa kasvamisen kannalta mitä tärkein. Mutta näin ei ole aina asian laita meidän varttuneempien uskovaisten kohdalla.
        Sivustaseuraajan osa voi hyvinkin olla paras osa.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sivustaseuraajana minusta on alkanut tuntua yhä enemmän siltä, että seurakunnat on vaarallisia paikkoja, joissa huijataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa.
        Suosittelen, että se joka tahtoo lukea Raamattua tekee sen yksin, milloin ei ole ketään tuomaroimassa.

        Kun lukee Raamattua, alkaa ne uskovien tilaisuudet pikkuhiljaa kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukee Raamattua, alkaa ne uskovien tilaisuudet pikkuhiljaa kiinnostaa.

        Ja kun lukee Raamattua alkaa ne kirkkokuntien opetukset pikku hiljaa paljastumaan valheiksi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sivustaseuraajana minusta on alkanut tuntua yhä enemmän siltä, että seurakunnat on vaarallisia paikkoja, joissa huijataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa.
        Suosittelen, että se joka tahtoo lukea Raamattua tekee sen yksin, milloin ei ole ketään tuomaroimassa.

        Huijauksiin ykkös paikkoja. Nyt on Egyptistä tullut woodoo noitia musiikkia lähiöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitkälti samaa mieltä. Sanassakin sanotaan, että kun meillä on Pyhä Henki, emme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. Huvittaa, kun usein kaikkein kurjimmat ja tunkeilevimmat seurakuntalaiset korostavat srk-yhteyttä ja kuuluvuutta eniten. Aivan järjetöntä. Ei se ole itsestäänselvää, että usko rakentuu srk:ssa - voi se myös tuhoutua siellä. Tottakai ymmärrän, että jos esim. nuori ihminen ateistisesta perheestä ja suvusta / saatananpalvonnasta / huumemaailmasta tulee uskoon, on seurakuntayhteys uskossa kasvamisen kannalta mitä tärkein. Mutta näin ei ole aina asian laita meidän varttuneempien uskovaisten kohdalla.
        Sivustaseuraajan osa voi hyvinkin olla paras osa.

        Ei ihminen joka on jo kristitty tarvi mitään opetusta eikä kymmenyksiä ei eläinuhreja mutta ne kun on varastanut kristyiltä joutuu tulijärveen myllynkivi kaulassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun lukee Raamattua alkaa ne kirkkokuntien opetukset pikku hiljaa paljastumaan valheiksi.

        Kun katsoo ristiä huomaa kirkkokuntien opetukset oikeiksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsoo ristiä huomaa kirkkokuntien opetukset oikeiksi .

        O, kun katsoo ristiä niin sekin kirkkokunnan opetuksen, joka opettaa, ettei Jeesus ole Jumala, eikä kolmiyhteinen, eikä neitsyestä syntynyt, voi huomata oikeaksi. Hyvä juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihminen joka on jo kristitty tarvi mitään opetusta eikä kymmenyksiä ei eläinuhreja mutta ne kun on varastanut kristyiltä joutuu tulijärveen myllynkivi kaulassa .

        En ole koskaan varastanut eläinuhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitkälti samaa mieltä. Sanassakin sanotaan, että kun meillä on Pyhä Henki, emme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa. Huvittaa, kun usein kaikkein kurjimmat ja tunkeilevimmat seurakuntalaiset korostavat srk-yhteyttä ja kuuluvuutta eniten. Aivan järjetöntä. Ei se ole itsestäänselvää, että usko rakentuu srk:ssa - voi se myös tuhoutua siellä. Tottakai ymmärrän, että jos esim. nuori ihminen ateistisesta perheestä ja suvusta / saatananpalvonnasta / huumemaailmasta tulee uskoon, on seurakuntayhteys uskossa kasvamisen kannalta mitä tärkein. Mutta näin ei ole aina asian laita meidän varttuneempien uskovaisten kohdalla.
        Sivustaseuraajan osa voi hyvinkin olla paras osa.

        Hengellisissä tilaisuuksissa ja seurakuntaelämässä on uhkansa ja mahdollisuutensa. Uhkana on ainakin tyhmyyden ja vajavaisuuden tiivistyminen joukossa. Korostukset ja kulttuuri vääntyvät sonnaksi vuosikymmenten saatossa. Yhä kieroutuneempia uusia työntekijöitä rantautuu paikalle. Osanottajista jää jäljelle häiriintyneimpien yksilöiden joukko. Harvat, hyvät poikkeukset "opetetaan" talon tavoille heti kättelyssä. Heistä tehdään syntipukkeja kaikkeen, ja ajetaan erämaahan kuolemaan. Pahat saavat vallan, koska "hyvät" ovat hiljaa. Kaikessa tässä lohduttaa vain se, että muutamia siitä helvetistä pelastuukin, kun he tajuavat ajoissa, että jotain on pielessä, ja äänestävät jaloillaan.


    • Anonyymi

      Toivottomuutesi on tietysti tunnetasolla totta, mutta ei hengellisesti. Eihän nyt ketään helvettiin heitetä alkoholismin tähden. Olet saanut jotain viidesläisiä, lakihenkisiä, sontaisia vaikutteita. Olet ollut väärässä seurassa liian kauan. Jeesus Vapahtaja vapauttakoon sinut kaikesta väärästä hengellisyydestä.

      • Anonyymi

        Niinpä. Mutta ei siksi, ettei helluntailaisuuskaan olisi vapaa sontaisista vaikutteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta ei siksi, ettei helluntailaisuuskaan olisi vapaa sontaisista vaikutteista.

        Eipähän täällä ajassa huonoja vaikutteita puutu itsestä eikä toisista. Sorrun vieläkin viidesläisten soimaamiseen, enkä tajua, että kärsimyksen ongelma ei ratkea ainakaan kokonaan sillä, että viidesläiset katoaisivat maan päältä. Täytyy ajatella niin, että "Lähimmäisessä näet kuvajaisesi." Snl., joten: oman ruman kuvani minä heissä näen. En voi syyttää peiliä, kun kuvani on ruma.


      • Anonyymi

        Hellarivaparit markkaa huijaa varastaa se on faktaa. Varastetut kengät jalassa ja takki päällä. Eikä enää olla kirjaimen vanhassa .


    • Anonyymi

      Yksin tähän maailmaan tullaan, yksin tästä maailmasta tulee selvitä ja yksin täältä lähdetään.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ei siinä auta Jeesuksetkaan kun itse valitaan. Eikä auta silloinkaan kun mennään lauman perässä.


      • Anonyymi

        Matkalla saa vilkaista satukirja Raamattua tai vastaavaa, ja jatkaa Omaa elämäänsä maaliin asti.


    • Anonyymi

      Sananpaikkoja kärsiville.
      "Kun osaksenne tulevat runsaat ahdistukset, runsaana tulee myöskin lohdutus." (Oletko antanut Jumalan lohduttaa itseäsi, kysyi muuan kristitty viisaasti, kun itse kauheassa tuskassani menin hänelle rukoiltavaksi. Ja enpä ollut, kun luulin, ettei Jumala lohduttele, kun eivät vanhemmatkaan aikoinaan. Mutta Jumala on toisenlainen, PALJON parempi ja hyvempi. HÄN haluaa lohduttaa piinattu ihmistä.)
      "Herra ei salli vanhurskaan loputtomasti horjua."
      Vanhurskaita ollaan Jeesuksen kautta. Tämäkin Sana on ehdottomasti totta: kärsimys on tilapäistä, aikaan sidottua. Se ei kestä loputtomasti, ja sillä on jokin salattu tarkoitus.
      Itselle kuoleminen, "sielun pimeä yö", on prosessi, joka sattuu hirveästi. Ns. ahjot, joissa Jumala tekee saviastioistaan entistä vahvempia, ovat aivan kauheita. Kaikki voimat on keskitettävä siihen, että jaksaa olla tappamatta itseään. Sitten, kun asiat ovat hiukan paremmin, on kaikki voimat keskitettävä anteeksiantoon, ettei mene lyömään pahantekijöitään hengiltä.

      • Anonyymi

        Nimenomaan Jeesuksen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan Jeesuksen kautta.

        Jep. Yksinomaan. Nämä nyt on teille muille enemmän tai vähemmän kärsineille ja kärsiville ehkä itsestäänselvyyksiä, mutta kirjoitanpahan vielä kumminkin:
        Itseäni on auttanut se, löydän johonkin omaan polttavimpaan hengelliseen kysymykseeni youtubesta opetusta. Jumalan armoa on sekin että saa ensin ymmärtää vaikka hiukankin, mikä aihe juilii / kiristää / polttaa / taakoittaa / ahdistaa / vääntää / musertaa / kiertelee / puristaa omassa sisimmässä. Jotta asiaan kestäisi paneutua, joutuu anomaan nöyryyttä Herralta kaiken aikaa. Kyllä nämä on vastenmielisiä tilanteita, hyhhyh.


      • Anonyymi

        Kovin on kliseistä kaanaan kieltä. Minä en ole saanut Junqlakta lohdutusta, en apua ekä parannusta. Ja horjuminen, se jatkuu jo kymmenenttä vuotta. Väitteenne ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.


    • Ymmärrän aloittajan ongelman.
      Synti, jota ei tahtoisi tehdä, houkuttaa ja koukuttaa.
      Kun tilanne on tämä, kehotan elämään kilvoittelun tiellä. Tarvittaessa päivittäin parannusta tehden. Ja päivittäin lankeemuksia ei varmaankaan tule. Samalla jatkaen rukouksia Jumalan ylhäältä antamaan vapautukseen.

      Kysyn kuitenkin myös: onko sinulla seurakuntayhteys? En nyt tarkoita ev lut kirkkoa vaan oikeaa seurakuntaa. Kuulutko siis paikallisseurakuntaan? Kun Jeesus seurakunnan asetti, Hän ei tehnyt sitä turhaan. Jos tämä sinulta puuttuu, kehotan keskustelemaan tilanteestasi rauhassa ja rehellisesti paikkallisseurakunnan vanhimman tai pastorin kanssa. Ja liittymään seurakuntaan kilvoituksen tielle. Voima ei ole puolittaisessa tiessä vaan täydessä Jeesus-tiessä. Siihen kuuluu myös seurakuntayhteys.

      • Anonyymi

        "Ymmärrän aloittajan ongelman.
        Synti, jota ei tahtoisi tehdä, houkuttaa ja koukuttaa.
        Kun tilanne on tämä, kehotan elämään kilvoittelun tiellä. Tarvittaessa päivittäin parannusta tehden. Ja päivittäin lankeemuksia ei varmaankaan tule. Samalla jatkaen rukouksia Jumalan ylhäältä antamaan vapautukseen."

        Minäkin ymmärrän. Aloittaja on selvästi turhautunut tilanteeseensa mutta mahdollisesti myös masentunut.

        Hänestä en tiedä mutta itseni tunnen ja tiedän. Tiedä, että vaikeasti masentunut ei hallitse sanojaan, ajatuksiaan eikä tekojaa ja syntiä tulee tehtyä usein tunneittain. Olen jo aikoja sitten lakannut tuskailemasta sen suhteen että teen jatkuvasti syntiä. En yksinkertaisesti jaksa enää välittää siitä, että sorrun. Olen niin poikki, uupujut ja masentunut. Jumala tuntee minut ja tietää sen etten sortuisi niin usein jos olisin terve. Sama koskee alkoholin juomistani. Jumala ei laske heikkouttani minun syykseni. Alkoholin käyttö ei muutenkaan ole synti mutta vielä vähemmän silloin kun on itse siihen syyntakeeton.

        Seurakuntayhteys taas voi olla huono asia hänelle, joka jo tietää , ettei Jumala auta. Ne lupaukset, joita seurakunta antaa omissa nimissään Jumalan puolesta eivät paranna yhtään tilannetta. Jumalan lupaukset parantumisista on annettu ihmisille, jotka elivät lähes parituhatta vuotta sitten. Nykyuskovat omivat ne itselleen vaikkei Raamattu anna siihen oikeutusta. Nykyaikana juuri kukaan ei parane Jumalan voimasta mutta useimmat uskovaiset uskottelevat itselleen että monet paranevat. Se on itsepetosta ja suoranaista valehtelua. Ja kun et parane, syytetään sinua ja huonoa uskoasi vaikkei edes kaikilla Jeesuksen parantamilla voinut olla uskoa parantumiseen.

        On parempi olla pettymättä siihen väärään Jumala-kuvaan, minkä useimmat hihhulit meille antavat ja uskoa siihen oikeaan Raamatun Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrän aloittajan ongelman.
        Synti, jota ei tahtoisi tehdä, houkuttaa ja koukuttaa.
        Kun tilanne on tämä, kehotan elämään kilvoittelun tiellä. Tarvittaessa päivittäin parannusta tehden. Ja päivittäin lankeemuksia ei varmaankaan tule. Samalla jatkaen rukouksia Jumalan ylhäältä antamaan vapautukseen."

        Minäkin ymmärrän. Aloittaja on selvästi turhautunut tilanteeseensa mutta mahdollisesti myös masentunut.

        Hänestä en tiedä mutta itseni tunnen ja tiedän. Tiedä, että vaikeasti masentunut ei hallitse sanojaan, ajatuksiaan eikä tekojaa ja syntiä tulee tehtyä usein tunneittain. Olen jo aikoja sitten lakannut tuskailemasta sen suhteen että teen jatkuvasti syntiä. En yksinkertaisesti jaksa enää välittää siitä, että sorrun. Olen niin poikki, uupujut ja masentunut. Jumala tuntee minut ja tietää sen etten sortuisi niin usein jos olisin terve. Sama koskee alkoholin juomistani. Jumala ei laske heikkouttani minun syykseni. Alkoholin käyttö ei muutenkaan ole synti mutta vielä vähemmän silloin kun on itse siihen syyntakeeton.

        Seurakuntayhteys taas voi olla huono asia hänelle, joka jo tietää , ettei Jumala auta. Ne lupaukset, joita seurakunta antaa omissa nimissään Jumalan puolesta eivät paranna yhtään tilannetta. Jumalan lupaukset parantumisista on annettu ihmisille, jotka elivät lähes parituhatta vuotta sitten. Nykyuskovat omivat ne itselleen vaikkei Raamattu anna siihen oikeutusta. Nykyaikana juuri kukaan ei parane Jumalan voimasta mutta useimmat uskovaiset uskottelevat itselleen että monet paranevat. Se on itsepetosta ja suoranaista valehtelua. Ja kun et parane, syytetään sinua ja huonoa uskoasi vaikkei edes kaikilla Jeesuksen parantamilla voinut olla uskoa parantumiseen.

        On parempi olla pettymättä siihen väärään Jumala-kuvaan, minkä useimmat hihhulit meille antavat ja uskoa siihen oikeaan Raamatun Jumalaan.

        Olen samaa mieltä. Elämäni on samanlaista mutta ilman alkoholiongelmaa. On täytynyt oppia elämään kilvoitukseen tiellä, armon varassa. Olen kiitollinen vähästä toimintakyvystä, joka minulla on. Olen vaikean elämän ja vakavan masennuksen runtelema ja näännyttämä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Elämäni on samanlaista mutta ilman alkoholiongelmaa. On täytynyt oppia elämään kilvoitukseen tiellä, armon varassa. Olen kiitollinen vähästä toimintakyvystä, joka minulla on. Olen vaikean elämän ja vakavan masennuksen runtelema ja näännyttämä ihminen.

        Sanoisin vielä tuosta seurakuntayhteydestä.
        Syy, miksi Herra on sallinut minulle niin kuolettavan vaikeita kontakteja ja kohtaamisia seurakunnissa on kaiketi oma turmeltunut luonteeni. Olen luontojani niin ihmisriippuvainen, että jos srk:ssa olisi vähänkään mielekästä ollut, olisin takuulla jäänyt sinne asumaan lopuksi ikääni. Tämä ei kuitenkaan nähtävästi ole ollut Herran tahto, vaan Hän on halunnut kasvattaa minua pois ihmisriippuvuudesta täyteen Jumala riippuvuuteen.
        "Älkää turvatko lihan käsivarteen." "Kirottu se mies, joka turvaa lihan käsivarteen."
        Vaikka itse olen sangen skeptinen uskovien yhteyden suhteen, uskoisin, että eiköhän tuo liene useimmille kuitenkin hyväksi.
        "Älkää laiminlyökö seurakunnan kokousta."


    • Anonyymi

      Sähköpatjatkin on huonoja.

    • Anonyymi

      No siellä hän sitten palaa samassa ne sulle viinaa juottaneet hellarit joten .....

      • Anonyymi

        Tän mukaan tulijärves palaa suurin osa hellarivapareita ja muita uskontoja mitä viinabaareihin juottamiseen huumeisiin tulee ja bordelleihin. Kasinoihin kultajumaliin. Lihan ympärileikattujen synnit nousee taivaaseen asti.


    • Anonyymi

      Tv Seiskassa urakkarukoilee Glory Backman lonkkavaivaisten puolesta. Kehoittaa kohottamaan kädet kohti taivaita, sieltä saa murtumiin avun.
      Henkilökohtaisesti minulle apu tuli nivelkirurgialta, en nähnyt jeesusta tai jumalaa naputtamassa naulaa. Pari päivää harjoittelin kävelyä osastolla fysioterapeutin ohjaamana, nautin sairaalaruokaa ja paaritaksi toi kotiin. Särkylääkkeet auttoivat pahimman yli. Ei siinä mitään Gloryn mainitsemia henkiolentoja näkynyt. Ei niitä kaivattukaan.
      Tv 7 on hauskaa katsottavaa.
      Joyce Meyerissä olisi ollut ainesta Alfred Hitchcokin pahisnaiseksi. Miljonäärisaarnaaja osaa olla viehko ja saatanallinen yhtä aikaa.

    • Anonyymi

      Älä valehtele! Olet ateisti. Et sinä pidä helvettiä todellisena, kun et usko edes Jumalan olevan olemassa. Ja olet siinä täysin oikeassa. Jumala ei ole olemassa.

      Ei ole pelkoa helvetistä, mutta ei myöskään oikeutta syyttää juomisesta ketään muuta kuin itseäsi - ja siitä, että joku ei voi lopettaa juomista.

      Tiedän kokemuksesta, että juomisen voi aloittaa ja lopettaa kuin napista painamalla: tarvitaan vain oikea asenne ja tahtoa. Jumalia ei tarvita mihinkään ja ateismia ei siihenkään...

      • Anonyymi

        "Tiedän kokemuksesta, että juomisen voi aloittaa ja lopettaa kuin napista painamalla: tarvitaan vain oikea asenne ja tahtoa"

        No sitten olet se helppo tapaus. Meitä, jotka emme pysty, on sairaalat ja AA-kerhot täynnä.


      • Anonyymi

        Et ole alkoholisti, vaan alkoholistien kielellä nk. "juoppo".

        "Juoppo" kykenee lopettamaan juomisen halutessaan, alkoholisti ilman ulkopuolista apua, ei.


      • Anonyymi

        "Tiedän kokemuksesta, että juomisen voi aloittaa ja lopettaa kuin napista painamalla"

        Joo, minäkin tiedän. Esim. illalla aloitin juomisen joskus kello 19 aikaan, ja lopetan sen tässä joskus aamuyöstä. Ehdottoman toimiva konsepti.


    • Anonyymi

      Ainakin aloittaja tietää perusasiat, häntä on siis paha ruveta neuvomaan. Aloittaja on juossut paljo9n eri ihmisten luona apua saamassa, se on ehkä hänen virheensä. Apua tulee vain Jeesukselta.

      • Anonyymi

        "Apua tulee vain Jeesukselta."

        Vaan kun ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Apua tulee vain Jeesukselta."

        Vaan kun ei tule.

        Tulee jos on tullakseen. Minä en voi ruveta määräilemään Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Apua tulee vain Jeesukselta."

        Vaan kun ei tule.

        juu, ei mielikuvitushemmo auta. pitää ihan itse auttaa itseään, jos tahtoo "parantua" ja "tulla terveeksi". toki se satuolento voi auttaa plasebona, mutta ei oikeasti. ihminen voi muuttua, jos uskoo yliluonnollisen Hemmon häntä muuttavan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee jos on tullakseen. Minä en voi ruveta määräilemään Jeesusta.

        No minä olen odottanut uskossa tuota apua sen kymmenkunta vuotta eikä sitä ole tullut. Olen edelleen vaikeasti sairas, syvästi masentunut ja alkoholisti. Näin se Jeesus kohtelee meitä rakkaudellisesti tasapuolisesti, eikö niin?


    • Anonyymi

      Aloittajan tulee miettiä tarkkaan: "Haluanko itse todella lopettaa juomisen?"

      Moni alkoholisti haluaisi kyllä eroon alkoholismin aiheuttamista ongelmista: "Kunhan sitten vähän ajan kuluttua voisin taas ottaa hiukan." Ensimmäinen ryyppy johtaa taas entiseen, mutta hitaasti entistä pahempaan juomiseen ja ongelmaan. Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin.

      Alkoholismi on tappava sairaus. Kuolemaa tulevat alkoholistit paljonkin näkemään: kavereita, muita tuttavia kuolee ja useinkin juuri alkoholismin aiheuttamiin ongelmiin. Nojailin kerran erään kapakan seinustalla olevaan tiskiin, tuijotin masentuneena seinää, kun joku nainen alkoi kirkua ja osoitella kohti. Vieressäni, n. 2 metrin päässä nojaili samaan tiskiin mies, hän ei enää tuijottaen seinää, vaan leuka alas nuukahtaneena, puukko kahvaa myöten lapaluidensa välissä. En tiedä, kuoliko hän, ehkä, meidät muut kun häädettiin ulos.

      Jotkut yrittävät eroon alkoholista, koska läheiset vaativat sitä. Alkoholista ei pääse eroon, ennenkuin ITSE haluaa siitä ja LOPULLISESTI eroon. Ei kannata kiusata itseään läheistensä vaatimuksilla. Juo niin kauan, kuin itse todella pysähdyt näkemään tilanteesi ja sanot: "Tää loppuu nyt." Mitä pikimmin tämän ymmärrät, sitä vähemmillä kärsimyksillä pääset, sillä alkoholi tappaa, ihmisen pala palalta. Vai, onko alkoholi sinulle todella ongelma ja kärsimys? Jos et todella koe näin... no. Juo niin kauan kun kaikki on mennyt.

      Alkoholisti ei (yleensä) yksin selviydy pois ongelmistaan. Tarvitaan jokin ulkopuolinen apu: Jumala? AA? Hoitolaitokset? Psykiatri? Jostain näiltä tahoilta voi saada apua, kunhan itse suostuu näiden autettavaksi, eli ottaa asian tosissaan.

      Yhteiskunnan eri apuja voi käyttää tiettyyn rajaan asti, mutta näistä on myös osattava irtautua ja alkaa seistä omilla jaloillaan. Esim. AA, joka mainostaa itseään peräti "elämäntapana", ei oman kokemukseni mukaan saa jäädä sellaiseksi. Myös sieltä on osattava lähteä. Alkoholin miettiminen ei saa jäädä "elämäntavaksi", kunhan muutoin aina muistaa saadun opetuksen ja pysyy erossa alkoholista ja alkoholistisesta elämäntavasta. Myös AA on "alkoholistinen" elämäntapa. Kuunnella viikottain ent. juoppojen puheita, tunnustaa kuningas Alkoholin herruutta: "Olen X ja alkoholisti..." Ei näin. Elämässä on muutakin ja alkoholismi tulee hylätä KOKONAAN!

      • Anonyymi

        Jumalan seurakunnassa ei ole alkoholisteja (juomareita). Siellä on "entisiä alkoholisteja", jotka eivät elä himojen vallassa. Jumalan lapsen mieli ei tee juopotella. Mieli muuttuu, jos joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Sellainen on entinen juoppo: ei ole enää.

        Kristityn uskovan ei pidä missään nimessä mennä AA:han. Siellä ei tunneta vapautta synnin himoista ja niiden orjuudesta. Tunnustetaan joka päivä synnin orjuutta ja himojen valtaa. Ei niin - vaan siten, että voidaan todistaa vapautumisesta Jumalan voimasta. Jeesuksen kunniaksi.


      • Anonyymi

        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.

        "Alkoholista ei pääse eroon, ennenkuin ITSE haluaa siitä ja LOPULLISESTI eroon"

        Ihmiset ovat erilaisia. Mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi toisella.

        Älä yritä väittää alkolismiin sairastuneelle, että alkoholismista pääsee eroon kun "vain" päättää. Minun tapauksessani juomista pitää yllä se, että jos en juo, elimistöni hormonitoiminta ei pysy tasapainossa ja masennun vaikeasti. Myöskin kivut ovat melko kovia eikä mitkään lääkkeet sovi suolistolleni mutta alkoholi sopii ja se toimii. Se vie kivun tuntemukset pois.

        Kun siis koitan lopettaa juomisen, seuraa siitä 1-6 päivän sisällä niin vaikea olotila, että en haluaisi enää elää. Kyseessä eivät ole vieroitusoireet vaan tämä kaikki johtuu harvinaisesta perussairaudestani, joka ei tule parantumaan koskaan. Tämä on lääkärin kanssa keskusteltu enkä ole ainoa potilas, jolla on tämä sama sairaus ja jonka alkoholi saa tuntemaan itsensä oikeasti terveemmäksi. Sama vaikutus on keskussairaaloissa annettavalla ketamiinihoidolla mutta vaikutus on pidempi ja voi kestää parin hoitokerran jälkeen kuukausia. Valitettavasti tuota hoitoa ei voi saada jos on alkoholisti. Tämäkin asia on erikoislääkärin kanssa keskusteltu.

        Minun ongelmani on se, että perussairauteni takia olen lähes tulkoon petipotilas ja liikkuminen heikentää vointiani. En siis pysty menemään lääkäriin, psykiatrille, AA-juttuihin. Lisäksi perheessäni on 1.riskiryhmään kuuluva, joten juuri nyt kaikki viruksen välttely kaikin mahdollisin keinoin on paikallaan.

        Toiseksi, mikään lääke ei sovi suolistolleni, joten lääkkeellinen katkaisuhoito ei ole mahdollinen. Ollaan siis pattitilanteessa.

        Mutta kun kesä tulee vointini paranee ja pystyn olemaan ilman alkoholia. Auringossa oleskelu korjaa veriarvoni, hormonitasapainoni ja lisää voimavarojani niin paljon, että pysty liikkumaan ja harrastamaan ilman, että vointini huononee. Auringonvalo antaa solutasolla energiaa. Saattaa kuulostaa huuhaalta mutta on tieteellisesti todistettu asia. MUTTA jos ylitän voimavarani, mikä ei ole talven makaamisen jäljiltä kovin vaikeaa, hormonitasapainoni jälleen järkkyy ja saan vaikeaa masennusta, joka johtaa juomiseen. Parhaimmillani olen pystynyt olemaan ilman alkoholia noin puoli vuotta muutta se on merkinnyt sitä, että olen joutunut pääosin makaamaan päivittäin jopa 20 tuntia vuorokaudesta myös kesällä. Jos siis pitää valita, että onko petipotilas kokomloppuelämänsä, joka voinolla pitkäkin vai haluaako elää hyvän sisältörikkaan ja merkityksellisen mutta lyhyen elämän välillä, valitsen alkoholinhuuruisen jälkimmäisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunnassa ei ole alkoholisteja (juomareita). Siellä on "entisiä alkoholisteja", jotka eivät elä himojen vallassa. Jumalan lapsen mieli ei tee juopotella. Mieli muuttuu, jos joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Sellainen on entinen juoppo: ei ole enää.

        Kristityn uskovan ei pidä missään nimessä mennä AA:han. Siellä ei tunneta vapautta synnin himoista ja niiden orjuudesta. Tunnustetaan joka päivä synnin orjuutta ja himojen valtaa. Ei niin - vaan siten, että voidaan todistaa vapautumisesta Jumalan voimasta. Jeesuksen kunniaksi.

        Onpa melkoista tuubaa, jota Raamattu ei tue. Suoraa syyllistämistä, jota Jeesus ei rakkaudessaan tekisi. Toivottavasti kukaan alkoholisti ei koskaan saa neuvoja sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakunnassa ei ole alkoholisteja (juomareita). Siellä on "entisiä alkoholisteja", jotka eivät elä himojen vallassa. Jumalan lapsen mieli ei tee juopotella. Mieli muuttuu, jos joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Sellainen on entinen juoppo: ei ole enää.

        Kristityn uskovan ei pidä missään nimessä mennä AA:han. Siellä ei tunneta vapautta synnin himoista ja niiden orjuudesta. Tunnustetaan joka päivä synnin orjuutta ja himojen valtaa. Ei niin - vaan siten, että voidaan todistaa vapautumisesta Jumalan voimasta. Jeesuksen kunniaksi.

        "Jumalan seurakunnassa ei ole alkoholisteja (juomareita). Siellä on "entisiä alkoholisteja", jotka eivät elä himojen vallassa. Jumalan lapsen mieli ei tee juopotella. Mieli muuttuu, jos joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Sellainen on entinen juoppo: ei ole enää."

        Mistä ihmeestä näitä trolleja oikein tulee? Ei ainakaan heidän paristaan, jotka tuntevat Raamatun. Sinun mielestäsi Nooa ja Joosef, jotka juopuivat, eivät kuuluneet Jumalan seurakuntaan? Sinusta sellainen Jumala, joka kehottaa juomaan viiniä ja väkijuomaa edessään, ei ole oikea Jumala. Eli et usko Jumalaa? Niinkö? Et halua noudattaa hänen tahtoaan? Niinkö?

        5. Mooseksen kirja 14:25-27
        "25. muuta kymmenyksesi rahaksi, ota rahakukkaro käteesi ja mene paikkaan, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee. 26. Osta rahalla kaikkea, mitä haluat, nautoja tai lampaita, VIINIÄ tai VÄKIJUOMAA, KAIKKEA MITÄ MIELESI TEKEE. Syö sitten siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. 27. Älä myöskään jätä osattomaksi alueellasi asuvaa leeviläistä, sillä hänellä ei ole maaomaisuutta eikä perintöä niin kuin sinulla. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.

        "Alkoholista ei pääse eroon, ennenkuin ITSE haluaa siitä ja LOPULLISESTI eroon"

        Ihmiset ovat erilaisia. Mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi toisella.

        Älä yritä väittää alkolismiin sairastuneelle, että alkoholismista pääsee eroon kun "vain" päättää. Minun tapauksessani juomista pitää yllä se, että jos en juo, elimistöni hormonitoiminta ei pysy tasapainossa ja masennun vaikeasti. Myöskin kivut ovat melko kovia eikä mitkään lääkkeet sovi suolistolleni mutta alkoholi sopii ja se toimii. Se vie kivun tuntemukset pois.

        Kun siis koitan lopettaa juomisen, seuraa siitä 1-6 päivän sisällä niin vaikea olotila, että en haluaisi enää elää. Kyseessä eivät ole vieroitusoireet vaan tämä kaikki johtuu harvinaisesta perussairaudestani, joka ei tule parantumaan koskaan. Tämä on lääkärin kanssa keskusteltu enkä ole ainoa potilas, jolla on tämä sama sairaus ja jonka alkoholi saa tuntemaan itsensä oikeasti terveemmäksi. Sama vaikutus on keskussairaaloissa annettavalla ketamiinihoidolla mutta vaikutus on pidempi ja voi kestää parin hoitokerran jälkeen kuukausia. Valitettavasti tuota hoitoa ei voi saada jos on alkoholisti. Tämäkin asia on erikoislääkärin kanssa keskusteltu.

        Minun ongelmani on se, että perussairauteni takia olen lähes tulkoon petipotilas ja liikkuminen heikentää vointiani. En siis pysty menemään lääkäriin, psykiatrille, AA-juttuihin. Lisäksi perheessäni on 1.riskiryhmään kuuluva, joten juuri nyt kaikki viruksen välttely kaikin mahdollisin keinoin on paikallaan.

        Toiseksi, mikään lääke ei sovi suolistolleni, joten lääkkeellinen katkaisuhoito ei ole mahdollinen. Ollaan siis pattitilanteessa.

        Mutta kun kesä tulee vointini paranee ja pystyn olemaan ilman alkoholia. Auringossa oleskelu korjaa veriarvoni, hormonitasapainoni ja lisää voimavarojani niin paljon, että pysty liikkumaan ja harrastamaan ilman, että vointini huononee. Auringonvalo antaa solutasolla energiaa. Saattaa kuulostaa huuhaalta mutta on tieteellisesti todistettu asia. MUTTA jos ylitän voimavarani, mikä ei ole talven makaamisen jäljiltä kovin vaikeaa, hormonitasapainoni jälleen järkkyy ja saan vaikeaa masennusta, joka johtaa juomiseen. Parhaimmillani olen pystynyt olemaan ilman alkoholia noin puoli vuotta muutta se on merkinnyt sitä, että olen joutunut pääosin makaamaan päivittäin jopa 20 tuntia vuorokaudesta myös kesällä. Jos siis pitää valita, että onko petipotilas kokomloppuelämänsä, joka voinolla pitkäkin vai haluaako elää hyvän sisältörikkaan ja merkityksellisen mutta lyhyen elämän välillä, valitsen alkoholinhuuruisen jälkimmäisen.

        Eli: et ole alkoholisti. Sinulla on jokin sairaus (josta itse en ole ennen kuullut) ja joka vaatii sinua juomaan alkoholia.

        Miksi sitten esiinnyt alkoholistina, kertomatta aloituksessasi koko totuutta asiastasi.

        Tietenkään, noin ollen, sinun tapauksessasi eivät nuo mainitut alkoholisteille tarkoitetut hoitotoimet päde.

        Annat kuitenkin luulla olevasi alkoholisti ja näin levität väärää tietoa alkoholismista ja sen hoidon mahdollisuuksista alkoholisteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli: et ole alkoholisti. Sinulla on jokin sairaus (josta itse en ole ennen kuullut) ja joka vaatii sinua juomaan alkoholia.

        Miksi sitten esiinnyt alkoholistina, kertomatta aloituksessasi koko totuutta asiastasi.

        Tietenkään, noin ollen, sinun tapauksessasi eivät nuo mainitut alkoholisteille tarkoitetut hoitotoimet päde.

        Annat kuitenkin luulla olevasi alkoholisti ja näin levität väärää tietoa alkoholismista ja sen hoidon mahdollisuuksista alkoholisteille.

        Sinulla menee nyt käsitteet sekaisin. Alkoholismi on seuraus, ei syy. Se ei ole diagnoosi, joka sulkee pois muita sairauksia. Luepas alkoholismin kliininen määritelmä.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00196

        Täytän siis kaikki määritelmän pykälät. Joten olen alkoholisti.

        On myös perussairauksia, jotka aiheuttavat tai ylläpitävät myös muita sairauksia, esim. masennusta. Kaikkia niistä ei pystytä parantamaan ja masennus jää. Se jää diagnoosiksi. Se, että jokin sairaus aiheuttaa masennusta, ei poista sitä faktaa, että potilas on myöskin masentunut. Se ei poista masennus diagnoosia. Ihan samalla tavalla on myös alkoholismin kanssa. Se, että sairaus on alkusysäys alkoholismille, ei poista alkoholismia, oli syy sitten mikä tahansa.

        Kerroin sinulle yhden tapauksen ja syyn sille, miksi joku voi olla alkoholisti, jotta ymmärtäisit, että teet karkeita yleistyksiä alkoholismiin liittyen ymmärtämättä mitä alkoholismi on. Kun et näköjään todella ymmärrä, että alkoholismiin on monia syitä, niin miten voisit ymmärtää koko alkoholismi-käsitettä. Ja näitä syitä alkoholismiin on varmaan yhtä monia kuin on ihmisiäkin.

        Jatkat siis meidän alkoholistien väheksyntää ja jakelet ohjeita, joiden antamiseen sinulla ei ymmärrys riitä ja joiden antamiseen sinulla ei ole pätevyyttä.

        Jälleen yksi esimerkki siitä, miten helluntailaisuus-palstalla keksitään omia määritelmiä sanoille, joilla on jo virallinen yleisesti hyväksytty merkitys. Näitä selityksiä löytyy täällä erityisesti Raamatussa käytetyille sanoille mutta nyt myös näköjään Raamatun ulkopuolisille sanoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa melkoista tuubaa, jota Raamattu ei tue. Suoraa syyllistämistä, jota Jeesus ei rakkaudessaan tekisi. Toivottavasti kukaan alkoholisti ei koskaan saa neuvoja sinulta.

        Moni on saanut neuvoja ja tunnustanut ne hyviksi.

        Olisi kurjaa elää alkoholistina, kun on mahdollista muuttua raittiiksi.

        Raamatun mukaan sellaisella ei ole ikuista elämää, joka vihaa veljeään, koska veljeään vihaava on murhaaja.

        Millainen luulet olevan sellaisen ihmisen, joka himoitsee juopottelua? Juomari. Ja sellaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Raamatun lupaus on vapautuminen syntien orjuudesta: pahoista elämäntavoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni on saanut neuvoja ja tunnustanut ne hyviksi.

        Olisi kurjaa elää alkoholistina, kun on mahdollista muuttua raittiiksi.

        Raamatun mukaan sellaisella ei ole ikuista elämää, joka vihaa veljeään, koska veljeään vihaava on murhaaja.

        Millainen luulet olevan sellaisen ihmisen, joka himoitsee juopottelua? Juomari. Ja sellaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Raamatun lupaus on vapautuminen syntien orjuudesta: pahoista elämäntavoista.

        "kun on mahdollista"

        Tarkoitat varmaankin että JOS on mahdollista. Kaikille se ei ole mahdollista eikä siihen auta silloin Jeesukset eikä Jumalat.

        Oletko ajatellut, että alkoholismi on sairaus? Luuletko, että Jumala hylkää ihmisen sairauden takia? Jos luulet, et tunne Jumalaasi. Entä oletko kuulut sellaisesta asiasta kuin armo ja syntien anteeksisaaminen? Ei ole mitään niin suurta syntiä, etteikö Jumala pystyisi antamaan sitä anteeksi. Jokainen uskovainen tekee päivittäin syntiä, myös sinä. Miksi siis kuvittelet, että Jumalan armo riittäisi sinun synteihisi mutta ei alkoholismista sairaan uskovan synteihin?


    • Anonyymi

      Kuinka niin pakollista kielilläpuhumista, vaikka Isä Jumalan Pyhä Henki ei väkisin eikä pakolla lahjoita armolahjojaan?

    • Anonyymi

      Mitä arvostat viidesläisyydessä niin, että olet siihen noin sitoutunut?

    • Anonyymi

      "Herra, ethän hukuta vanhurskasta yhdessä jumalattomain kanssa."

      • Anonyymi

        Paavali rukoili eros Herrastaan kolme kertaa Saatanan enkeleiden seurassa EROA saamatta joten se jäi kristittyille Jumalaksi...:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Anteeksi, mutta tarina vaikuttaa tekaistulta. Jos joku on tuollaisessa tilanteessa, niin kaipaus pelastukseen ja Jumalan luo on merkki ettet ole paatunut ja hengellisesti kuollut. Sinulle riittää rukous: Jeesus anna minulle kaikki anteeksi, anna iankaikkinen elämä luonasi Isän kodissa tämän elämän jälkeen. Jumala voi vaikuttaa tällaistenkin aloitusten kautta ja joku uskon menettänyt saa toivon.

      • Anonyymi

        Huomaan, ettet tunnista masentunutta kirjoittajaa. Näin voi käydä kun itsellä ei ole kokemuksia alkoholismista eikä masennuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, ettet tunnista masentunutta kirjoittajaa. Näin voi käydä kun itsellä ei ole kokemuksia alkoholismista eikä masennuksesta.

        Tuo kirjoittaja ei ole alkoholisti, hänhän itse kertoo sen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja ei ole alkoholisti, hänhän itse kertoo sen!

        Tässä hän itse kiistää kaikki alkoholismin oireet kohdallaan:

        >>Anonyymi
        13.03.2021 10:55

        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.<<

        Kirjoittaja ei ole alkoholisti, mutta tekeytyy sellaiseksi, kuitenkin samalla jakaen väärää informaatiota vielä kärsiville alkoholisteille, jotka näin saattavat uskoa, ettei alkoholismista voisikaan toipua.

        Tuolta kirjoittajalta puuttuu tarkka rehellisyys ja omatunto.

        Hän EI OLE alkoholisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hän itse kiistää kaikki alkoholismin oireet kohdallaan:

        >>Anonyymi
        13.03.2021 10:55

        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.<<

        Kirjoittaja ei ole alkoholisti, mutta tekeytyy sellaiseksi, kuitenkin samalla jakaen väärää informaatiota vielä kärsiville alkoholisteille, jotka näin saattavat uskoa, ettei alkoholismista voisikaan toipua.

        Tuolta kirjoittajalta puuttuu tarkka rehellisyys ja omatunto.

        Hän EI OLE alkoholisti.

        Sinä et kommentoinut anonyymia 13.3.2021 klo 10:55 vaan aloitusta. Opettele käyttämään suomi24-palstan vastaustoimintoa, niin vastaukset tulevat oikeihin väleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hän itse kiistää kaikki alkoholismin oireet kohdallaan:

        >>Anonyymi
        13.03.2021 10:55

        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.<<

        Kirjoittaja ei ole alkoholisti, mutta tekeytyy sellaiseksi, kuitenkin samalla jakaen väärää informaatiota vielä kärsiville alkoholisteille, jotka näin saattavat uskoa, ettei alkoholismista voisikaan toipua.

        Tuolta kirjoittajalta puuttuu tarkka rehellisyys ja omatunto.

        Hän EI OLE alkoholisti.

        Sinä et näköjään tiedä mitä alkoholismi on. Luepas täältä lisätietoa:

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00196

        Lue sitten vastaukseni täältä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16840857/ei-auta-jeesus-ei-aa#comment-107073636

        Ja lopeta toisten puolesta valehtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja ei ole alkoholisti, hänhän itse kertoo sen!

        Sorry. Ensinnä, opettele käyttämään vastaustoimintoa ja sitten varmista, että kaikki ymmärtävät kenelle anonyymille milläkin kertaa kohdistat vastauksesi.

        Toiseksi, olet väärässä.

        Luepas tästä lisätietoa alkoholisteista niin ymmärrät:

        https://yle.fi/uutiset/3-10449955

        Ja sitten ne alkoholismin diagnostiset kriteerit (6kpl), joista vähintään kolmen pitää täyttyä:

        https://www.duodecimlehti.fi/duo60399

        Kun kerran ette ole lääketieteen ammattilaisia, niin koittakaa nyt hankkia edes vähän tietoa aiheesta ennen kuin rupeatte besserwisseröimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään tiedä mitä alkoholismi on. Luepas täältä lisätietoa:

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00196

        Lue sitten vastaukseni täältä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16840857/ei-auta-jeesus-ei-aa#comment-107073636

        Ja lopeta toisten puolesta valehtelu.

        Tuon linkin takana luetellaan kaikki ne luettelemani fyysiset, psyykkiset, sosiaaliset ym. ongelmat, jotka liittyvät alkoholismiin, ja jotka hän itse edellä kieltää, nimitellen minua valehtelijaksi. Tunnen kyllä alkoholismin.

        >>Alkoholismi on krooninen sairaus, jossa mieli (psyyke) ja elimistö (fyysisyys)tulee riippuvaiseksi alkoholin saamisesta...<<

        >>...usein toistuva tai pakonomainen käyttö riippumatta käytön aiheuttamista sosiaalisista tai terveydellisistä haitoista....<<

        >>Tuloksena voi olla ristiriitoja läheisten kanssa, avioero, vaikeudet työssä tai työstä irtisanominen, taloudelliset vaikeudet, rattijuoppous, rikkeet tai rikokset....<<

        Alkoholismi on yleinen sairaus, ei jokin sellainen harvinainen sairaus, jota mainittu henkilö kertoo sairastavansa ja joka voi muistuttaa alkoholismia, mutta ei sitä ole. Hänhän itse kiistää kaikki nuo oireet:

        >>Anonyymi
        13.03.2021 10:55
        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon linkin takana luetellaan kaikki ne luettelemani fyysiset, psyykkiset, sosiaaliset ym. ongelmat, jotka liittyvät alkoholismiin, ja jotka hän itse edellä kieltää, nimitellen minua valehtelijaksi. Tunnen kyllä alkoholismin.

        >>Alkoholismi on krooninen sairaus, jossa mieli (psyyke) ja elimistö (fyysisyys)tulee riippuvaiseksi alkoholin saamisesta...<<

        >>...usein toistuva tai pakonomainen käyttö riippumatta käytön aiheuttamista sosiaalisista tai terveydellisistä haitoista....<<

        >>Tuloksena voi olla ristiriitoja läheisten kanssa, avioero, vaikeudet työssä tai työstä irtisanominen, taloudelliset vaikeudet, rattijuoppous, rikkeet tai rikokset....<<

        Alkoholismi on yleinen sairaus, ei jokin sellainen harvinainen sairaus, jota mainittu henkilö kertoo sairastavansa ja joka voi muistuttaa alkoholismia, mutta ei sitä ole. Hänhän itse kiistää kaikki nuo oireet:

        >>Anonyymi
        13.03.2021 10:55
        "Se vie elämästä kaiken: fyysisen, psyykkisen, sosiaalisen, seksuaalisen ja hengellisen terveyden, omaisuuden, ystävät, läheiset, työpaikat, usein lopulta hengenkin."

        Kas kummaa kun minulta ei ole mennyt noista mitään vaikka olen juonut 32 vuotta ja olen ollut alkoholisti jo pitkään. Tasan ei käy onnenlahjat mutta tiedän, että minulta menee henki terveys sitten joskus koska juon. Sairaseläkkeellä on hyvä juopua kun ei mene työpaikka alkoholismista.<<

        Tuo luettelo oireista ei ole lääketieteellinen listaus diagnostisiksi kriteereiksi. Teistä ei yksikään ole pätevä antamaan alkoholisti-diagnoosia. Sen tähden teistä ei ole yksikään pätevä sanomaan kuka on alkoholisti ja kuka ei.

        Minulla on molemmat diagnoosit, kliininen vaikea masennus ja alkoholismi. Meinaat siis, että voit jollakin kummallisella tavalla maallikkona deletoida diagnoosini.

        Keskustelua on turha jatkaa.


    • Anonyymi

      Ps 91

    • Anonyymi

      Niin kauan kuin ihminen yrittää olla hyvä kelvatakseen Jumalalle, Hänen täytyy antaa ihmisen langeta kerta toisensa jälkeen.
      Vasta sitten kun ihminen myöntää olevansa täysin avuton ja kaikkeen hyvään täysin kelvoton, hän voi heittäytyä ristin juureen ja täysin luottaa Golgatan täytettyyn työhön.
      Sen jälkeen ei enää yritetä, vaan levätään, täysin luottaen armoon ja siihen, että kaikki hyvä, mitä meissä saattaa ilmetä, on sekin armoa. Emme voi ylpeillä muulla kuin omalla kelvottomuudellamme ja Jumalan hyvyydestä meitä syntisiä kohtaan.

      EI kielilläpuhuminen ole pääsyvaatimus, se on lahja, eikä sitä ole kaikille annettu.
      Jumalan armon vastaanottaminen taas on pääsyvaatimus!

    • Anonyymi

      Kovat himot on juomiseen.

    • Anonyymi

      Minkähän takia Jumala ei vapauta moniakaan kristittyjä (Jeesuksen omia) alkoholin nauttijoita viinan himosta ja vastaavasti homoseksuaalisuuden harjoittajia heidän ’ei-normatiivisesta seksuaalisesta suuntautumisestaan’ ? Ja minkähän takia homoseksuaalisuuden harjoittaminen on Jumalalle kauhistus, vaikka vasenkätisyys ja vasemmalla kädellä kirjoittaminen sitten taas ei. Inhimillisen psykologian kannalta homoseksuaalisuus ja vasenkätisyys ovat hyvin samantapaisia inhimillisen elämän ilmiöitä. On vain hyväksyttävä, että Jumala salaa itsensä ja on meille käsittämätön. Onneksi Pyhässä Raamatussa on riittävä ilmoitus Hänen valmistamasta pelastuksestaan pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

      Kun emme ymmärrä kovin hyvin Jumalaa emmekä synnin olemusta, niin alkoholistin epätoivon esiin purkautuminen on aivan luonnollista ja Jumala on tiennyt sen jo ennen maailman perustamista. En toki minäkään ole synnin syvällinen asiantuntija, mutta jotain ajatuksia tähän, mitä minä olen havainnut tällä jo yli 60 vuotta kestäneellä maallisella vaelluksellani. (Saatte kaikki olla vapaasti eri mieltä !)

      Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille (kurjille, köyhille, oman viheliäisyytensä tunteville) Hän antaa armon. Kun Jeesus vaelsi noin 2000 vuotta sitten täällä maan päällä, niin Hänellä oli ’napit vastakkain’ fariseusten kanssa, mutta tavallisille israelilaisille (jotka tiesivät oman puutteensa) Hän oli hyvin rakastava, säälivä ja armollinen. Luukkaan evankeliumin 16. luvun Jeesuksen vertauksessa rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta helluntailaiset fariseukset pääsääntöisesti keskittyvät pelottelemaan uskosta osattomia (tai uskossaan epävarmoja) rikkaan miehen kohtalolla. Mutta kun luetaan tämä vertaus kaikessa rauhassa, niin voidaan havaita, että Jeesus ei vaivaudu edes nimeämään tätä itseensä keskittyvää, loisteliasta elämää viettävää oman aikansa ’DonaldTrumpia’. Sen sijaan tälle kurjalle, paiseita täynnä olevalle kerjäläiselle (joka hyvinkin saattoi hakea lohdutusta kurjuuteensa aikansa väkijuomista, jos niitä hänelle harvoin oli tarjolla) hän antaa nimen Lasarus, ja vertauksen loppu on ihana: Lasarus päätyy Abrahamin helmaan ! Kaikissa näissä Luukkaan evankeliumin vertauksissa ja kertomuksissa inhimillisesti katsottuna epäonnistuneempi henkilö onkin Jumalan silmissä pääosassa ja sankarina. Tuhlaajapoikavertauksen päähenkilö onkin holtiton nuorempi veli, joka tuhlaa perintönsä maailman riennoissa, mutta lopulta menee itseensä ja palaa Isän kotiin. Vanhempi veli, joka nuhteettomasti työskentelee Isän pelloilla, onkin vain pienessä sivuosassa. Vertauksessa kahdesta rukoilijasta (Luuk. 18) Jeesus ei vanhurskautakaan esimerkillistä ja mallikelpoista fariseusta (joka Jumalan edessä esittelee kelvollisuuttaan juutalaisten lain suhteen), vaan päähenkilöksi nouseekin pahamaineinen publikaani (tullivirkamies), joka hädässään rukoilee Jumalalta armahdusta. Ja vertauksen huipennuksessa publikaani vanhurskautetaan.

      Vanhan testamentin puolella Jumalan armollisuus tulee vieläkin selvemmin esille. Jumala ei katso ihmisen ulkomuotoon tai käyttäytymiseen, vaan sydämeen, ihmisen sisimpään. Mooseksen ja kuningas Daavidin elämäntarina on täynnä epäonnistumisia ja lankeemuksia, mutta kummatkin nöyrtyivät ja Jumala valitsi heidät työtovereikseen. Jo VT’n (kaiketikin) vanhimmassa Jobin kirjassa tulee selvästi ilmi, että Jumala pelastaa ja vapahtaa kurjan hänen kurjuutensa kautta. Ja ennen kaikkea VT’ssa (Jes 14 ja Hes 28) on kerrottu alkusynnistä katoamattomuudessa: Enkelien ylistysjoukkojen johtaja Lucifer ylpistyi omaan ihanuuteensa.

      Täällä maailmassa (ml. useat helluntaiseurakunnat) ovat suosiossa ’kauniit, rohkeat ja menestyvät’ ja tämä alkusynnin keskushahmo Lucifer antaa yhä mielellään uskoville ylennyksiä ja edistymistä ’kristillisellä urapolulla’. Jumala nöyryyttää omiaan (kristitty tulee itsessään pienemmäksi, jotta Kristus hänessä pääsee esiin) ja vie heidät perille . On Jumalan käsittämätöntä viisautta ja rakkautta, ettei hän vapauta kristittyä viinanhimosta (tai seksuaalisesta ’epäsuuntautuneisuudesta’) tämän elämän aikana, koska jos kristitty saisi vain ’positiivisia’ rukousvastauksia omiin vaikeuksiinsa, niin vaara ajautua farisealaisuuden tielle (tallomaan ja lyömään raamatulla päähän toisia vähemmän menestyviä seurakuntalaisia) on ilmeinen.

      Hyvä jälleen päättää Blaise Pascal’n ajattomaan totuuteen: ”Kahdenlaiset ihmiset tuntevat Jumalan; ne joilla on nöyrä sydän ja jotka rakastavat alhaisuutta, olivatpa he ymmärryksen puolesta millä asteella tahansa; sekä ne joilla on kylliksi ymmärrystä, jotta he voivat nähdä totuuden.”

      • Anonyymi

        Minkähän takia Daniel ja hänen ystävänsä halusivat syödä vain kasviksia ja juoda vain vettä ?


      • Anonyymi

        Ihanasti sanoitettu. Noin minäkin uskon.


    • Anonyymi

      Ihmetyttää kristittyjen laittomuuden uskovaisten ajattelutapa, ilmeisesti sitä paksua kirjaa ei lueta kristillisten Kaikkivaltiaan oppien osalta! Ensin rikotaan Lakia ja sitten uskotaan sitä vastaan rikkoneena Lain antaneen sovitukseen!!!
      Ei, ei usko eikä kastekkaan ketään palasta, ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Kaikkivaltias Jeesus otti mukaansa Paratiisiin mutta miten käy kristittyjen uskovaisten....:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Yllä oleviinkaan laittomuuksiin Kaikkivaltias Jumala ja Kaikkivaltias Jeesus ei ole käskyä antanut!
      Joten paavalis-luterilaisuuden on herransa tahdosta mainetta hankitaan laittomuuden herroillekkin, tässä laittomuuden herrat:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Jos olet eri mieltä, niin todista raamatun UT:n kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Oman Sanan tiedolla, että on laittomuuden kristityt lähettänyt kehitysmaihin tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin rovioilla????

      Huomaa myös kristillisten Kaikkivaltiaan antama kielto....:
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      • Alkoholismi on a-klinikan esitteen mukaan tila, jossa ihminen reagoi juomalla kaikkiin alkoholista kertoviin signaaleihin. Mua ei siis yllätä se että tätä ketjua lukiessa tunsin taas vetoa juomiseen. Yllättävän moni kehui Alkon auttavan...
        Olin koko tammikuun selvänä. Sitten 18vrk.sitten vain enää kolme päivää... Nyt olen ollut 15.päivää kuivilla.
        Eilen tuli niin tiukka paikka että ostin 🍶 pullon. Juoppokaverini suuttui kun en auttanut häntä kaljatölkkilavan kanssa ja häipyi. Yksin en juo.
        Juoppokaverini häipyi lopullisesti ja nyt minulla on pullo mutta ei enää ketään kenen kanssa hyödyttäisi juoda.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Alkoholismi on a-klinikan esitteen mukaan tila, jossa ihminen reagoi juomalla kaikkiin alkoholista kertoviin signaaleihin. Mua ei siis yllätä se että tätä ketjua lukiessa tunsin taas vetoa juomiseen. Yllättävän moni kehui Alkon auttavan...
        Olin koko tammikuun selvänä. Sitten 18vrk.sitten vain enää kolme päivää... Nyt olen ollut 15.päivää kuivilla.
        Eilen tuli niin tiukka paikka että ostin 🍶 pullon. Juoppokaverini suuttui kun en auttanut häntä kaljatölkkilavan kanssa ja häipyi. Yksin en juo.
        Juoppokaverini häipyi lopullisesti ja nyt minulla on pullo mutta ei enää ketään kenen kanssa hyödyttäisi juoda.

        Täällä soffiina kertoo että tuli sosiaalisairaalassa niin huonoon kuntoon että yritti itsemurhaa.
        Tyttäreni on ollut siellä viikon ja haetaan hänet sieltä pois maanantaina. Soffiina kesti oloja kaksi vuotta.
        Hänet on sijoitettu ryhmään jossa on vain keskiikäisiä subun vieroitushoidossa olevia naisia. Liekkö laskelmointia hoitajilta, joitakuulemma siellä vain harvoin näkee.
        Se doku, josta äsken kerroin sanoi ettei minulla hänen näkökulmastaan ole alkoholismia. Ajattelin heti että no sitähän mä voin juoda.
        Ja hain jo pullonkin.
        Tyttäreni haluaa etten juo.


      • Anonyymi

        Alkoholismi ei ole laittomuutta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Alkoholismi on a-klinikan esitteen mukaan tila, jossa ihminen reagoi juomalla kaikkiin alkoholista kertoviin signaaleihin. Mua ei siis yllätä se että tätä ketjua lukiessa tunsin taas vetoa juomiseen. Yllättävän moni kehui Alkon auttavan...
        Olin koko tammikuun selvänä. Sitten 18vrk.sitten vain enää kolme päivää... Nyt olen ollut 15.päivää kuivilla.
        Eilen tuli niin tiukka paikka että ostin 🍶 pullon. Juoppokaverini suuttui kun en auttanut häntä kaljatölkkilavan kanssa ja häipyi. Yksin en juo.
        Juoppokaverini häipyi lopullisesti ja nyt minulla on pullo mutta ei enää ketään kenen kanssa hyödyttäisi juoda.

        Mä sain oltua ilman alkoholia viisi viikkoa vuoden alusta. Sen jälkeen on ollut parin päivän taukoja silloin tällöin. Laskin, että mulla meni viime vuonna olueeseen reilut 300 euroa kuussa. Se on vuositasolla melkein neljä tonnia. Harmittaa sekin rahanmeno. Pelkään, että saan suolistosyövän, sillä suolisto ei meinaa kestää alkoholia. Pahinta on kun on koko ajan niin masentunut olo, että juomisesta tulee kierre. Humala vie masennuksen pois mutta jos lopettaa juomisen, se aiheuttaa seuraavina päivinä masennusta. Ja kaljakauppaan on vain parin minuutin matka. On liian helppoa saada alkoholia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä sain oltua ilman alkoholia viisi viikkoa vuoden alusta. Sen jälkeen on ollut parin päivän taukoja silloin tällöin. Laskin, että mulla meni viime vuonna olueeseen reilut 300 euroa kuussa. Se on vuositasolla melkein neljä tonnia. Harmittaa sekin rahanmeno. Pelkään, että saan suolistosyövän, sillä suolisto ei meinaa kestää alkoholia. Pahinta on kun on koko ajan niin masentunut olo, että juomisesta tulee kierre. Humala vie masennuksen pois mutta jos lopettaa juomisen, se aiheuttaa seuraavina päivinä masennusta. Ja kaljakauppaan on vain parin minuutin matka. On liian helppoa saada alkoholia.

        Kuulostaa ikävän tutulta. Myös tuo suolistoasia. Kiitos vaan kun kaadoit kylmää vettä mun ja mun himon päälle.
        Sitä niin helposti pettää itseään että se viina, se on avuksi vain.


    • Anonyymi

      Juopottelu on mukavaa. Miksi sitä pitäisi hävetä tai miksi siitä pitäisi luopua?

      Jos varaa on, niin juokoon niin paljon ja usein kuin tahtoo. Ei se ole pahasta.

      • Anonyymi

        Mut kun en halua. Mutten pysty olemaan ilmankaan. Se ei ole enää hauskaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kun en halua. Mutten pysty olemaan ilmankaan. Se ei ole enää hauskaa se.

        Oletko käynyt katsomassa Terveysprojekti Karpalo netistä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käynyt katsomassa Terveysprojekti Karpalo netistä löytyy.

        Taneli yritti auttaa. Ei pystynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taneli yritti auttaa. Ei pystynyt.

        Minä olen saanut avun. Hae kirjastosta tai netistä käytettyjä kirjoja.
        Elsa Ervamaa Elävä Ravinto Siinä tuodaan hyvin se asia mitenkä alkoholin himo loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut avun. Hae kirjastosta tai netistä käytettyjä kirjoja.
        Elsa Ervamaa Elävä Ravinto Siinä tuodaan hyvin se asia mitenkä alkoholin himo loppuu.

        Alkoholin himo loppuu vain siten, että on juonut tarpeeksi kauan ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kun en halua. Mutten pysty olemaan ilmankaan. Se ei ole enää hauskaa se.

        Älä viitsi valehdella, aikuinen ihminen.

        Jokainen juoppo "haluaa" juoda.

        On typerää väittää, että "juon vasten tahtoani".

        Se on valhetta ja itsepetosta, jos olet uskonut tuon valheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella, aikuinen ihminen.

        Jokainen juoppo "haluaa" juoda.

        On typerää väittää, että "juon vasten tahtoani".

        Se on valhetta ja itsepetosta, jos olet uskonut tuon valheen.

        Olet tyhmä ihminen. Et tunne alkoholismia, mutta "neuvoa" kyllä osaat ja lyödä. Tyypillinen helluntailainen, etkä todellakaan ole ensimmäinen lajiasi. Tuohan on suorastaan osa pelagiolaista harhaoppianne, "vapaan ratkaisuvallan" teologiaanne! Kyllä Prkl tiesi, mitä teki, kun loi "vapaat suunnat"!

        Alkoholisti ei nk. halua juoda, vaikka toisaalta hänessä taistelee myös "halu juoda". Mutta miksi hän "ei halua, mutta haluaa juoda"?

        Hän haluaisi lopettaa juomisen, sen tuoneen monipuolisen tuskan, addiktion, monenlaisen syntielämän vuoksi. Mutta toisaalta, koska alkoholi on sairastuttanut hänet ja tähän sairauteen nopea "lääke" on alkoholi, vieroitustuskissaan, sekä niiden ongelmien vuoksi jotka juomatta jättäminen tuo, hän lankeaa tähän jatkuvasti.

        Kun alkoholisti on oikein todella sairastunut ja vammautunut, syntyy nimittäin erilaisia ongelmia: tuskaisimpina ehkä fyysiset ja henkiset.

        Mahd. nk. viinakramppeja/ epilepsiakohtauksia, sydän ei kestä, tulee vapinoita. Kaikkein pahinta kenties: krooninen unettomuus. Ym.

        Henkisinä oireina mm. kahvikuppineuroosi, pelot ja harhat, paniikkikohtaukset esim. yleisissä kulkuneuvoissa, itsevarmuuden täysi pettäminen, arkuus, sosiaalinen eristäytyminen... Vaivoissa löytyy.

        Sosiaalinen mahalasku. Työpaikka meni. Entiset ystävät ei kelpuuta ongelmaista kaveriaan. "Parhaat kaverit" löytyvätkin kapakoista ja pusikoiden takana sijaitsevilta penkeiltä. Tuhlaajalapsi kaipailee jo entisiä aikoja, mutta tilanne tuntuu toivottomalta.

        Alkoholia käyttävä henkilö, pelkkä nk. "juoppo", ei koe näitä "holisteille" yleisesti kuuluvia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut avun. Hae kirjastosta tai netistä käytettyjä kirjoja.
        Elsa Ervamaa Elävä Ravinto Siinä tuodaan hyvin se asia mitenkä alkoholin himo loppuu.

        Kun se ongelma onkin siinä, että minun suolistoni tulehtuu jos syön marjoja, hedelmiä tai muita kasviksia kuin perunaa, varsiselleriä, purjoa, valkosipulia, kaalia, linssejä, papuja tai lanttua. Pähkinät eivät sovi. Eläinkunnan tuotteet kyllä menevät ja viljat. Yksikään purkista otettu vitamiini ja hivenaine ei sovi. Ja mausteet on niitä pahimpia suoliston tulehduttajia. Onneksi edes suola, vesi ja maito sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella, aikuinen ihminen.

        Jokainen juoppo "haluaa" juoda.

        On typerää väittää, että "juon vasten tahtoani".

        Se on valhetta ja itsepetosta, jos olet uskonut tuon valheen.

        Mitä sinäkin mistään tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä ihminen. Et tunne alkoholismia, mutta "neuvoa" kyllä osaat ja lyödä. Tyypillinen helluntailainen, etkä todellakaan ole ensimmäinen lajiasi. Tuohan on suorastaan osa pelagiolaista harhaoppianne, "vapaan ratkaisuvallan" teologiaanne! Kyllä Prkl tiesi, mitä teki, kun loi "vapaat suunnat"!

        Alkoholisti ei nk. halua juoda, vaikka toisaalta hänessä taistelee myös "halu juoda". Mutta miksi hän "ei halua, mutta haluaa juoda"?

        Hän haluaisi lopettaa juomisen, sen tuoneen monipuolisen tuskan, addiktion, monenlaisen syntielämän vuoksi. Mutta toisaalta, koska alkoholi on sairastuttanut hänet ja tähän sairauteen nopea "lääke" on alkoholi, vieroitustuskissaan, sekä niiden ongelmien vuoksi jotka juomatta jättäminen tuo, hän lankeaa tähän jatkuvasti.

        Kun alkoholisti on oikein todella sairastunut ja vammautunut, syntyy nimittäin erilaisia ongelmia: tuskaisimpina ehkä fyysiset ja henkiset.

        Mahd. nk. viinakramppeja/ epilepsiakohtauksia, sydän ei kestä, tulee vapinoita. Kaikkein pahinta kenties: krooninen unettomuus. Ym.

        Henkisinä oireina mm. kahvikuppineuroosi, pelot ja harhat, paniikkikohtaukset esim. yleisissä kulkuneuvoissa, itsevarmuuden täysi pettäminen, arkuus, sosiaalinen eristäytyminen... Vaivoissa löytyy.

        Sosiaalinen mahalasku. Työpaikka meni. Entiset ystävät ei kelpuuta ongelmaista kaveriaan. "Parhaat kaverit" löytyvätkin kapakoista ja pusikoiden takana sijaitsevilta penkeiltä. Tuhlaajalapsi kaipailee jo entisiä aikoja, mutta tilanne tuntuu toivottomalta.

        Alkoholia käyttävä henkilö, pelkkä nk. "juoppo", ei koe näitä "holisteille" yleisesti kuuluvia ongelmia.

        Maailmaa on täynnä besserwissereitä, joilta puuttuu kyky samaistua toisten hätään. He luulevat tietävänsä kaikesta kaiken vaikkeivat he todellisuudessa tiedä juuri muusta kuin omasta erinomaisuudestaan. Valitettavasti jopa osa lääkäreistä on sellaisia. Ja osa näistä wissereistä on narsisteja.

        Kun ei ole itsellä kokemuksia masennuksesta, alkoholismista, raajojen amputoinnista, borrelioosista, kroonisesta väsymysoireyhtymästä, alzheimerista, pitkittyneestä koronasta, yms yms, niin ei osata samaistumaan toisen tilanteeseen ja ne sairaudet ja niiden oireet leimataan tietämättöminä huuhaaksi. Onneksi kuitenkin joiltain löytyy TIETOA niin kuin sinulta, eikä vain arvailua.

        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä ihminen. Et tunne alkoholismia, mutta "neuvoa" kyllä osaat ja lyödä. Tyypillinen helluntailainen, etkä todellakaan ole ensimmäinen lajiasi. Tuohan on suorastaan osa pelagiolaista harhaoppianne, "vapaan ratkaisuvallan" teologiaanne! Kyllä Prkl tiesi, mitä teki, kun loi "vapaat suunnat"!

        Alkoholisti ei nk. halua juoda, vaikka toisaalta hänessä taistelee myös "halu juoda". Mutta miksi hän "ei halua, mutta haluaa juoda"?

        Hän haluaisi lopettaa juomisen, sen tuoneen monipuolisen tuskan, addiktion, monenlaisen syntielämän vuoksi. Mutta toisaalta, koska alkoholi on sairastuttanut hänet ja tähän sairauteen nopea "lääke" on alkoholi, vieroitustuskissaan, sekä niiden ongelmien vuoksi jotka juomatta jättäminen tuo, hän lankeaa tähän jatkuvasti.

        Kun alkoholisti on oikein todella sairastunut ja vammautunut, syntyy nimittäin erilaisia ongelmia: tuskaisimpina ehkä fyysiset ja henkiset.

        Mahd. nk. viinakramppeja/ epilepsiakohtauksia, sydän ei kestä, tulee vapinoita. Kaikkein pahinta kenties: krooninen unettomuus. Ym.

        Henkisinä oireina mm. kahvikuppineuroosi, pelot ja harhat, paniikkikohtaukset esim. yleisissä kulkuneuvoissa, itsevarmuuden täysi pettäminen, arkuus, sosiaalinen eristäytyminen... Vaivoissa löytyy.

        Sosiaalinen mahalasku. Työpaikka meni. Entiset ystävät ei kelpuuta ongelmaista kaveriaan. "Parhaat kaverit" löytyvätkin kapakoista ja pusikoiden takana sijaitsevilta penkeiltä. Tuhlaajalapsi kaipailee jo entisiä aikoja, mutta tilanne tuntuu toivottomalta.

        Alkoholia käyttävä henkilö, pelkkä nk. "juoppo", ei koe näitä "holisteille" yleisesti kuuluvia ongelmia.

        Olen ateisti, en helluntailainen tai kristitty lainkaan.

        On itsensä pettämistä sanoa, että ei tahdo juoda, vaikka tahtoo. Tämä käy ilmi ristiriitoja vilisevästä viestistäsi: "ei halua, mutta haluaa juoda".

        Todellisuudessa juoppo tahtoo eroon alkoholin haitoista, mutta ei itse alkoholista. Kun sitten tajuaa, että haitoista pääsee eroon vain luopumalla juopottelusta, niin alkaa sekoilla ja pettää itseään, että muka ei haluaisikaan juoda, vaikka haluaa sitä enemmän kuin mitään muuta. Ja kun ei voi hillitä itseään, niin on sitten valittava joko täysraittius tai alkoholismi.

        On tietenkin eroja "tuurijuopon" ja "rappioalkoholistin" välillä. Sitä en kiellä. Yhtä kaikki: juominen on vapaaehtoista ja juomari tahtoo juopotella.

        Usko toimii joillekin ihmisille plasebon tavoin niin, että he raitistuvat: mieli ja mielihalut muuttuvat niin, että ihmisestä tulee entinen juomari - hän ei tahdo enää juopotella. Arvomaailma, tavat ja käytös (moraali) ovat muuttuneet paremmiksi. Tämä kestää niin kauan kuin ihminen uskoo satuhemmoon, joka häntä auttaa hänen uskonsa mukaan. Jos ei usko, niin apua ei saa, ja kun joku ei tahdo eroon itse juomisesta, niin siinä ei satuolentokaan auta.

        Pitää siis itse tajuta se, että juopottelu on pahasta ja se riittää yhdessä raitistumisen tahdon kanssa raittiiseen elämään tai kohtuukäyttöön. Kokemusta on... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti, en helluntailainen tai kristitty lainkaan.

        On itsensä pettämistä sanoa, että ei tahdo juoda, vaikka tahtoo. Tämä käy ilmi ristiriitoja vilisevästä viestistäsi: "ei halua, mutta haluaa juoda".

        Todellisuudessa juoppo tahtoo eroon alkoholin haitoista, mutta ei itse alkoholista. Kun sitten tajuaa, että haitoista pääsee eroon vain luopumalla juopottelusta, niin alkaa sekoilla ja pettää itseään, että muka ei haluaisikaan juoda, vaikka haluaa sitä enemmän kuin mitään muuta. Ja kun ei voi hillitä itseään, niin on sitten valittava joko täysraittius tai alkoholismi.

        On tietenkin eroja "tuurijuopon" ja "rappioalkoholistin" välillä. Sitä en kiellä. Yhtä kaikki: juominen on vapaaehtoista ja juomari tahtoo juopotella.

        Usko toimii joillekin ihmisille plasebon tavoin niin, että he raitistuvat: mieli ja mielihalut muuttuvat niin, että ihmisestä tulee entinen juomari - hän ei tahdo enää juopotella. Arvomaailma, tavat ja käytös (moraali) ovat muuttuneet paremmiksi. Tämä kestää niin kauan kuin ihminen uskoo satuhemmoon, joka häntä auttaa hänen uskonsa mukaan. Jos ei usko, niin apua ei saa, ja kun joku ei tahdo eroon itse juomisesta, niin siinä ei satuolentokaan auta.

        Pitää siis itse tajuta se, että juopottelu on pahasta ja se riittää yhdessä raitistumisen tahdon kanssa raittiiseen elämään tai kohtuukäyttöön. Kokemusta on... :)

        En ole hän, jolle vastasit mutta pakkohan sinun kirjoitustasi on oikoa.

        "Todellisuudessa juoppo tahtoo eroon alkoholin haitoista, mutta ei itse alkoholista. "

        Jos tarkoitat juopolla alkoholismia sairastavaa, niin todellisuudessa et tiedä alkoholismista tarpeeksi. Kirjoituksesi osoittaa sen. Olet yksinkertaisesti pihalla!

        "Pitää siis itse tajuta se, että juopottelu on pahasta ja se riittää yhdessä raitistumisen tahdon kanssa raittiiseen elämään tai kohtuukäyttöön. Kokemusta on... :)"

        Sinulla ei siis ollut alkoholismia vaan alkoholin liikakäyttöä. Molemmat kliinisiä diagnooseja, joita sinä et maallikkona näköjään erota toisistaan. Minulla on ollut molempia. Silloin kun minulla oli alkoholin liikakäyttöä, minäkin pystyin lopettamaan alkoholin käytön kun vain niin päätin. Join kohtuullisesti ja väliin jäi puolikin vuotta ilman alkoholia vailla mitään ongelmaa.

        Alkoholismi diagnoosin kanssa on toisin. En ole pystynyt lopettamaan vaikka olen yrittänyt sitä lujemmin kuin aiemmin. Lujemmin kuin koskaan. Sinäkin olet yksi niistä besserwissereistä, jotka luulevat, että he omassa erinomaisuudessan ovat ainoita oikeassa olijoita kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hän, jolle vastasit mutta pakkohan sinun kirjoitustasi on oikoa.

        "Todellisuudessa juoppo tahtoo eroon alkoholin haitoista, mutta ei itse alkoholista. "

        Jos tarkoitat juopolla alkoholismia sairastavaa, niin todellisuudessa et tiedä alkoholismista tarpeeksi. Kirjoituksesi osoittaa sen. Olet yksinkertaisesti pihalla!

        "Pitää siis itse tajuta se, että juopottelu on pahasta ja se riittää yhdessä raitistumisen tahdon kanssa raittiiseen elämään tai kohtuukäyttöön. Kokemusta on... :)"

        Sinulla ei siis ollut alkoholismia vaan alkoholin liikakäyttöä. Molemmat kliinisiä diagnooseja, joita sinä et maallikkona näköjään erota toisistaan. Minulla on ollut molempia. Silloin kun minulla oli alkoholin liikakäyttöä, minäkin pystyin lopettamaan alkoholin käytön kun vain niin päätin. Join kohtuullisesti ja väliin jäi puolikin vuotta ilman alkoholia vailla mitään ongelmaa.

        Alkoholismi diagnoosin kanssa on toisin. En ole pystynyt lopettamaan vaikka olen yrittänyt sitä lujemmin kuin aiemmin. Lujemmin kuin koskaan. Sinäkin olet yksi niistä besserwissereistä, jotka luulevat, että he omassa erinomaisuudessan ovat ainoita oikeassa olijoita kaikessa.

        Tässä ketjussa olen itse, havainnollistaakseni näiden henkilöiden eroa, käyttänyt alkoholistien itse käyttämiä, omia termejä:
        a) Henkilö joka voi juoda, runsaastikin, muttei silti ole alkoholisti = "juoppo".
        b) Alkoholisti = alkoholisti, "holisti".

        Suomalainen sana "juoppo" tarkoittaa yleensä "juopottelevaa" henkilöä. Itse olen yrittänyt selittää, alkoholistien omasta näkökulmasta ja kokemuksista, mitä eroa on yleensäkin juovalla, mutta tähän asiaan nähden ongelmattomalla henkilöllä ja toisaalta henkilöllä joka on sairastunut nimenomaiseen alkoholismiin.

        Juomisen määrä ei ole alkoholismin mittapuu. Joku voi juoda/ ryypätä runsaastikin, olematta silti alkoholisti. Joku voi juoda suht. vähänkin, ollen silti alkoholisti.

        Alkoholismi on sairaus, jolle on ihka oma diagnoosinsa ja se on paljon muutakin kuin "juomista", kyse on tietynlaisesta persoonasta, joka "lääkitsee" ongelmiaan nimenomaan alkoholilla. Alkoholi on ainoa "lääke" tähän sairauteen, silti samalla: myrkky. Alkoholisti voi olla raitiskin!

        Entistä alkoholistia ei ole olemassakaan.

        Kerran puhjettuaan, alkoholismi on pysyvä eli parantumaton ja tietyissä olosuhteissa (juodessa) nopeasti etenevä ja tappava sairaus.

        Aina kaikkea sensaatiota hakevat helluntailaiset aivan kylmästi valehtelevat opetuksissaan (pelagiolaisuus = "vapaa ratkaisuvalta"), että myös alkoholismi olisi tahdonalainen, pelkkä "synti", josta voisi tehdä parannuksen. Juomisesta ja muista synneistä voi tehdä omassa tahdonmaailmassaan parannuksen (käytäntö onkin sit toinen...), mutta tuosta sairaudesta, ei.

        Jos siis joku henkilö, jonkin "saalemin" lavalla sanoo: "Olen entinen alkoholisti", hän joko a) ei ole koskaan ollut alkoholisti, vaan ainoastaan nk. juomari, tai b) hänet on aitona alkoholistina laitettu "valehtelemaan Herran ja saalemin kunniaksi", että ongelmat olivat hetkessä ohi.

        Nyt kun joku aidosti alkoholisoitunut tulee kuuntelemaan tällaista "Herran kunniaksi valehtelijaa", hän taatusti masentuu, ainakin itse masennuin ja usko meni. "Miksi Jumala auttaa tuota alkoholistia, muttei minua? Miksi tuon kohdalla kaikki kävi noin helposti, mutta minä saan vain kärsiä ja taistella? Jumala ei hyväksy minua. Minä en kelpaa Jumalalle. Lähden pois. Ainakin mulla on kaverit, joille kelpaan. Hyvästi, paha Jumala." Lucifer rakastaa valehtelevia helluntailaisia. Olen tuntenut ja kuunnellut lukuisia, hellareissa petetyiksi tulleita alkoholisteja. Ryyppäsin kerran kaislikossa muuan ent. helluntaisaarnaajan kanssa. Keskustelumme olivat syvällisiä ja hengellisiä ja erotessamme toivotimme toisillemme ystävällisesti, että "me tullaan vielä takaisin uskoon!"

        Nuo alkoholistien "kaveritkin", muutoin... No, joitain tosi ystäviä voi löytyä. mutta yleensä ne ovat enemmänkin tuttua ryyppyremmiä, joka esim. sammuttuasi nk. kääntää sinut, eli vie sulta rahat ja viinat. Eli, kovin rakastettavaa porukkaa eivät hekään välttämättä ole.

        Alkoholisti kelpaa Jumalalle, mutta ihan samoilla evankeliumin periaatteilla kuin muutkin Jumalan kutsumat ja Hänen kutsuunsa vastaavat. Ohituskaistaa ei ole. Jumalan luo ei voi tulla, ellei Jumala Itse kutsu. Ja kun tuhlaajalapsena lähtee ontuen kohti Isää, siinä tulee olla rehellinen ja haluten luovuttaa kaikkensa Jumalalle: oman elämänsä, tahtonsa. Käytäntö kyllä tulee sitten osoittamaan, että perisynnistä ei voi luopua, vaikka haluaisi, joten erilaiset lankeemukset voi "hyväksyä" syntisen lihansa aikaansaanoksiksi, "Mutta tahto minulla kyllä on! Vaikka omaa voimaa hyvän tekemiseen ei... Kuka pelastaa minut kuoleman ruumiista (lihasta)?!"

        Room. 7: 21-25 📖
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, JOKA TAHDON HYVÄÄ TEHDÄ, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Tämä raamatunkohta ei tarkoita johdattaa hyväksymään syntiä (7:21), mutta lohduttaa, kun se, synti lihan syvyyksistä nostaa päätään.

        Nuorena, maailman houkuttaessa, itse jätin Jumalan ja se oli tyhmin teko, jonka olen ikinä tehnyt, tästä poikivat sitten lukemattomat muutkin ongelmat. 7 vuotta join jo joka päivä, ilta ja yö ja n. klo 3 jälkeen aamuyöllä aloin oksentaa sänkyni vieressä olevaan ämpäriin. Olo oli hirveä, fyysinen ja henkinen (=morkkis). Kyllä siinä tuli Jumala mieleen. Rukoilin, "Auta Jumala! Teen parannuksen! Tulen heti uskoon! Lopeta tämä kauheus!" Mutta Jumala ei vastannut, siten kuin oksennukseni seasta halusin ja huusin. Sain kokea "vapaan valintani" kaikki seuraamukset, kunnes olin nk. täysin kypsää kauraa.

        Mm. väkivaltainen hengenmeno oli ollut monta kertaa todella lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se ongelma onkin siinä, että minun suolistoni tulehtuu jos syön marjoja, hedelmiä tai muita kasviksia kuin perunaa, varsiselleriä, purjoa, valkosipulia, kaalia, linssejä, papuja tai lanttua. Pähkinät eivät sovi. Eläinkunnan tuotteet kyllä menevät ja viljat. Yksikään purkista otettu vitamiini ja hivenaine ei sovi. Ja mausteet on niitä pahimpia suoliston tulehduttajia. Onneksi edes suola, vesi ja maito sopii.

        Mitenkäs keitetty hirssi ja tattari sopisivat ja täysjyvä riisi ? Hirssistä vielä vähän.
        Tri Harvey Kellogg sanoi aikoinaan, että hirssi on ainoa viljakasvi joka pystyy pitämään ihmisen hengissä ruokavalion ainoanakin lajina. Täydellisten valkuaisaineiden lisäksi hirssi sisältää runsaasti vitamiineja, mineraaleja ja tärkeitä hivenaineita, mm. molybdeniumia ja lesitiiniä. Otan tähän vielä muutaman rivin kirjasta Elävä Ravinto Elsa Ervamaa siv. 55 "Alkoholismia on hoidettu ravintoterapialla ja tultu siihen tulokseen, että ainoa todellinen parannuskeino on oikea ravinto. Elävällä ravinnolla ja vehnänorasmehuterapialla on päästy erinomaisiin tuloksiin. Voitaisiin siis sanoa, että alkoholi korvataan oikealla ravinnolla." Itse lisäisin vielä Yhdessä Jumalan kanssa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs keitetty hirssi ja tattari sopisivat ja täysjyvä riisi ? Hirssistä vielä vähän.
        Tri Harvey Kellogg sanoi aikoinaan, että hirssi on ainoa viljakasvi joka pystyy pitämään ihmisen hengissä ruokavalion ainoanakin lajina. Täydellisten valkuaisaineiden lisäksi hirssi sisältää runsaasti vitamiineja, mineraaleja ja tärkeitä hivenaineita, mm. molybdeniumia ja lesitiiniä. Otan tähän vielä muutaman rivin kirjasta Elävä Ravinto Elsa Ervamaa siv. 55 "Alkoholismia on hoidettu ravintoterapialla ja tultu siihen tulokseen, että ainoa todellinen parannuskeino on oikea ravinto. Elävällä ravinnolla ja vehnänorasmehuterapialla on päästy erinomaisiin tuloksiin. Voitaisiin siis sanoa, että alkoholi korvataan oikealla ravinnolla." Itse lisäisin vielä Yhdessä Jumalan kanssa !

        Liiallinen riisin syönti taas rasvoittaa maksaa. Siinäkin tulee pitää kohtuus: ei jatkuvasti riisipuuroa ja karjalanpiirakoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs keitetty hirssi ja tattari sopisivat ja täysjyvä riisi ? Hirssistä vielä vähän.
        Tri Harvey Kellogg sanoi aikoinaan, että hirssi on ainoa viljakasvi joka pystyy pitämään ihmisen hengissä ruokavalion ainoanakin lajina. Täydellisten valkuaisaineiden lisäksi hirssi sisältää runsaasti vitamiineja, mineraaleja ja tärkeitä hivenaineita, mm. molybdeniumia ja lesitiiniä. Otan tähän vielä muutaman rivin kirjasta Elävä Ravinto Elsa Ervamaa siv. 55 "Alkoholismia on hoidettu ravintoterapialla ja tultu siihen tulokseen, että ainoa todellinen parannuskeino on oikea ravinto. Elävällä ravinnolla ja vehnänorasmehuterapialla on päästy erinomaisiin tuloksiin. Voitaisiin siis sanoa, että alkoholi korvataan oikealla ravinnolla." Itse lisäisin vielä Yhdessä Jumalan kanssa !

        Kaikkeen löytyy aina jokin luontaishoito. Eri asia sitten tehoaako se niin kuin mainostetaan.

        Kellogg sanoi myös, että masturbointiin auttaa kun syö hänen tehtaansa tuotetta: maissimuroja. Tieteellisten julkaisujen mukaan hirssin aminohappokoostumus sisältää kaikkia välttämättömiä aminohapooja mutta lysiiniä siinä ei ole tarpeeksi. Eli hirssiproteiini ei ole täydellinen valkuaisainelähde. Kellogg oli siis väärässä. Ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeen löytyy aina jokin luontaishoito. Eri asia sitten tehoaako se niin kuin mainostetaan.

        Kellogg sanoi myös, että masturbointiin auttaa kun syö hänen tehtaansa tuotetta: maissimuroja. Tieteellisten julkaisujen mukaan hirssin aminohappokoostumus sisältää kaikkia välttämättömiä aminohapooja mutta lysiiniä siinä ei ole tarpeeksi. Eli hirssiproteiini ei ole täydellinen valkuaisainelähde. Kellogg oli siis väärässä. Ihan kaikkea ei kannata uskoa, mitä lukee.

        Mikäs sinun mielestä voittaa hirssin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sinun mielestä voittaa hirssin ?

        Syön paljon kasviksia monipuolisesti, joten eipä sillä väliä. Mutta hirssiä parempi aminohappokoostumus on kauralla, soijapavulla ja härkäpavulla. Niistä saa enemmän kuitua ja hivenaineitakin, kuin hirssistä, varsinkin kaurasta. Myös quinoan aminohappokoostumus on mainio.

        Mutta ei hirssiä kannata pois jättää yhden lysiinin takia. Elimistö on siitä upeasti suunniteltu, että se pystyy kompensoimaan yksittäisten aminohappojen puutetta, kunhan päivätasolla saa suurinpiirtein tarpeeksi kaikkia. Suoliston alkupää tuottaa elimistön omista väliaikaisista proteiinivarastoista puuttuvat aminohapot. Riittää kun yhdellä aterialla saa osan, seuraavalla osan ja sitä seuraavalla osan, jne.... Elimistön kyky kompensoida riittää kyllä seuraavallekin päivälle, jos yhtenä päivänä ei saa kaikkia aminohappoja. Näin on tieteellisesti tutkittu.

        Kyllä Luoja on tehnyt ihmeellisen elimistön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön paljon kasviksia monipuolisesti, joten eipä sillä väliä. Mutta hirssiä parempi aminohappokoostumus on kauralla, soijapavulla ja härkäpavulla. Niistä saa enemmän kuitua ja hivenaineitakin, kuin hirssistä, varsinkin kaurasta. Myös quinoan aminohappokoostumus on mainio.

        Mutta ei hirssiä kannata pois jättää yhden lysiinin takia. Elimistö on siitä upeasti suunniteltu, että se pystyy kompensoimaan yksittäisten aminohappojen puutetta, kunhan päivätasolla saa suurinpiirtein tarpeeksi kaikkia. Suoliston alkupää tuottaa elimistön omista väliaikaisista proteiinivarastoista puuttuvat aminohapot. Riittää kun yhdellä aterialla saa osan, seuraavalla osan ja sitä seuraavalla osan, jne.... Elimistön kyky kompensoida riittää kyllä seuraavallekin päivälle, jos yhtenä päivänä ei saa kaikkia aminohappoja. Näin on tieteellisesti tutkittu.

        Kyllä Luoja on tehnyt ihmeellisen elimistön!

        Ai nii, en huomannut vastata. Hirssi sopii, kunhan sen pesee hyvin, tattari ei sovi riisi sopii mutta ei aromaattiset riisit.


    • Anonyymi

      > Tulin uskoon 30 v. sitten, rajusti ja nopeasti. Minut kastettiin Pyhällä Hengellä, sain tiedon sanat ja viisauden sanat, mutta en pakollista kielilläpuhumista.

      Millä perusteella kielilläpuhuminen on pakollista?

      > Toivoa ei ole. Mikään supersaarnaajien luona käynti ei ole saanut aikaan muutosta, ei kokosydäminen antautuminen, ei parannuksen teko, ei armo. Minä palan helvetissä.

      Uskoakseni saat juuri sen mitä itse haluat.

      • Anonyymi

        On selvää, että avaaja kritisoi sellaista helluntailaista uskomusta, jonka mukaan "kielillä puhuminen on pakollista"...

        hän ei siis oikeasti pidä sitä pakollisena, eikä usko myöskään joutuvansa helvettiin...

        on omituista, että minä olen ainoa, joka on tämän kaiken "lukenut rivien välistä", eli vain minä olen pystynyt tulkitsemaan oikein lukemaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää, että avaaja kritisoi sellaista helluntailaista uskomusta, jonka mukaan "kielillä puhuminen on pakollista"...

        hän ei siis oikeasti pidä sitä pakollisena, eikä usko myöskään joutuvansa helvettiin...

        on omituista, että minä olen ainoa, joka on tämän kaiken "lukenut rivien välistä", eli vain minä olen pystynyt tulkitsemaan oikein lukemaani.

        Teitä riittää joka junaan.

        Prkl!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää, että avaaja kritisoi sellaista helluntailaista uskomusta, jonka mukaan "kielillä puhuminen on pakollista"...

        hän ei siis oikeasti pidä sitä pakollisena, eikä usko myöskään joutuvansa helvettiin...

        on omituista, että minä olen ainoa, joka on tämän kaiken "lukenut rivien välistä", eli vain minä olen pystynyt tulkitsemaan oikein lukemaani.

        > on omituista, että minä olen ainoa, joka on tämän kaiken "lukenut rivien välistä", eli vain minä olen pystynyt tulkitsemaan oikein lukemaani.

        Olen samaa mieltä kanssasi, mutta mielestäni tuo on silti hyvä kysymys ja olisi hyvä, että ihmiset esittävät sen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > on omituista, että minä olen ainoa, joka on tämän kaiken "lukenut rivien välistä", eli vain minä olen pystynyt tulkitsemaan oikein lukemaani.

        Olen samaa mieltä kanssasi, mutta mielestäni tuo on silti hyvä kysymys ja olisi hyvä, että ihmiset esittävät sen :)

        No löytyihän sieltä yksi toinen järkevä ihminen tässä asiassa.

        Tämä minua ihmetyttää, kun asia on aivan ilmeinen avausviestissä.

        Avaaja ei usko kielilläpuhumisen olevan pakollista, eikä sitä, että hän itse joutuu helvettiin.

        Miten näin selvää asiaa eivät "hihhulit" huomanneet?


    • Anonyymi

      Uskotaan pois omissa kammioissa🤪

    • Anonyymi

      Eihän tupakan polttokaan lopu, ellei tupakoiva sitä itse halua lopettaa.

      Sama jutska viinanjuonnin kanssa. Että ellei ole halua lopettaa juomistaan, niin turha siinä on syyllistää Jeesusta ja seurakuntaa tai lähimmäisiään oman riippuvuutensa hallitsijaksi.

      • Anonyymi

        Jeesusta voi syyttää aina. Hännei ole oikeasti auttanut ketään parantumaan nykyaikana yhtään mistään. Te uskovaiset olette kovia valehtelemaan parantumisista. Näytäpä Raamatusta yksikin raamatunpaikka, jossa Jeesus sanoo, että 2000 vuotta hänen kuolemansa jälkeen eläneet parantuvat kun Jeesus määrää. Pölyiset Raamatun tekstit on kirjoitettu 100-luvulla eläneiden iloksi. HE ovat olleet ne, joille nuo lupaukset OLI annettu. HE olivat Raamatun kirjoittajien kohderyhmä. Et sinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta voi syyttää aina. Hännei ole oikeasti auttanut ketään parantumaan nykyaikana yhtään mistään. Te uskovaiset olette kovia valehtelemaan parantumisista. Näytäpä Raamatusta yksikin raamatunpaikka, jossa Jeesus sanoo, että 2000 vuotta hänen kuolemansa jälkeen eläneet parantuvat kun Jeesus määrää. Pölyiset Raamatun tekstit on kirjoitettu 100-luvulla eläneiden iloksi. HE ovat olleet ne, joille nuo lupaukset OLI annettu. HE olivat Raamatun kirjoittajien kohderyhmä. Et sinä!

        Uudessa Testamentissa välitetään erityisesti Jeesuksen sanomaa. Ja Jeesuksen sanojen kohderyhmänä olivat kaikki maailman vastedeskin syntyvät ja erityisesti Häneen uskovat ihmiset: " ...ja opettamalla heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää..." Joten kohderyhmänä olet sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä,,,,ja .. mlnäkin ... ja sinä ja sinä ja sinä ja sinä ja .........


    • Anonyymi

      Tulijärvet ovat pelkkää vallanhaluisten manipuloivien saarnamiesten mielikuvitusta.

      Todellisuudessa on olemassa henkimaailma, kullekin persoonalle omanlaisensa, muttei tulijärveä.

    • Anonyymi

      Mitkä ihmeen tiedon ja viisauden sanat?

      Voisitko antaa esimerkkejä?

      • Anonyymi

        "Tiedon sanat" ja "Viisauden sanat" kuuluvat osaltaan nk. "Pyhän Hengen armolahjoihin". Näiden omistaminen "vaatii" siis Pyhän Hengen Itsensä läsnäolon, Kristuksen sisäisen asumisen ja vaikuttamisen mainitussa, hengellisesti nk. uudestisyntyneessä kristityssä.

        Tuolloin Pyhä Henki Itse, tilanteen niin vaatiessa, puhuu tuon kristityn suulla sellaista tietoa / viisautta, joka ei tästä ihmisestä itsestä voi lähteä. Tämä kristitty itse ei ole jatkuvasti täynnä jotain ihmeellistä tietoa ja viisautta, hän ei ole mikään oraakkeli, joka välttämättä aina kysyttäessä latelisi pelkkiä, yliluonnollisia "viisauksiaan", vaan kyse on aina tilannekohtaisesta Pyhän Hengen vaikuttamasta asiasta. Tosin, raittiissa uskossa elävä kristitty kuitenkin eräässä mielessä on jatkuvasti "täytetty" tuolla pyhyyden hengellä (Jumalan Pyhän Hengen täyteys). Tuolloin siis puhuu Pyhä Henki, tuon kristityn kautta.

        Tällaista, vastaavaa "viisastelua" voi ilmetä myös demonien kautta, silloin puhutaan "selvänäkemisestä", tai esim. demonisesta tiedosta. On siis osattava erottaa se henki, joka kussakin ihmisessä kulloinkin vaikuttaa.

        Kristitty saattaa ilmaista myös lihallista "tietämistä" ja viisastelua. Vaikka kyseessä olisi uudestisyntynyt kristitty, uskovan pitää erottaa milloin tässä puhuu Liha, milloin Pyhä Henki. ("Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa kaikki.")

        Tätä varten on olemassa mm. yliluonnollinen Pyhän Hengen armolahja, "henkien erottamisen armolahja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedon sanat" ja "Viisauden sanat" kuuluvat osaltaan nk. "Pyhän Hengen armolahjoihin". Näiden omistaminen "vaatii" siis Pyhän Hengen Itsensä läsnäolon, Kristuksen sisäisen asumisen ja vaikuttamisen mainitussa, hengellisesti nk. uudestisyntyneessä kristityssä.

        Tuolloin Pyhä Henki Itse, tilanteen niin vaatiessa, puhuu tuon kristityn suulla sellaista tietoa / viisautta, joka ei tästä ihmisestä itsestä voi lähteä. Tämä kristitty itse ei ole jatkuvasti täynnä jotain ihmeellistä tietoa ja viisautta, hän ei ole mikään oraakkeli, joka välttämättä aina kysyttäessä latelisi pelkkiä, yliluonnollisia "viisauksiaan", vaan kyse on aina tilannekohtaisesta Pyhän Hengen vaikuttamasta asiasta. Tosin, raittiissa uskossa elävä kristitty kuitenkin eräässä mielessä on jatkuvasti "täytetty" tuolla pyhyyden hengellä (Jumalan Pyhän Hengen täyteys). Tuolloin siis puhuu Pyhä Henki, tuon kristityn kautta.

        Tällaista, vastaavaa "viisastelua" voi ilmetä myös demonien kautta, silloin puhutaan "selvänäkemisestä", tai esim. demonisesta tiedosta. On siis osattava erottaa se henki, joka kussakin ihmisessä kulloinkin vaikuttaa.

        Kristitty saattaa ilmaista myös lihallista "tietämistä" ja viisastelua. Vaikka kyseessä olisi uudestisyntynyt kristitty, uskovan pitää erottaa milloin tässä puhuu Liha, milloin Pyhä Henki. ("Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa kaikki.")

        Tätä varten on olemassa mm. yliluonnollinen Pyhän Hengen armolahja, "henkien erottamisen armolahja".

        Näyttää siltä, että mitään tiedonsanoja ei ole. Uskovaiset vain kuvittelevat, että niitä on. Suurin osa tiedon sanoista on uskovien omassa lihassaan itse keksimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että mitään tiedonsanoja ei ole. Uskovaiset vain kuvittelevat, että niitä on. Suurin osa tiedon sanoista on uskovien omassa lihassaan itse keksimiä.

        Eikös kaikki ole jonkun keksimiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että mitään tiedonsanoja ei ole. Uskovaiset vain kuvittelevat, että niitä on. Suurin osa tiedon sanoista on uskovien omassa lihassaan itse keksimiä.

        Juuri näin. Juurikin näin. Heh !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Juurikin näin. Heh !

        Tuo kuvitelmasi loppuisi sinä päivänä kun saisit tiedon sanat kohdistettuina itseesi. Jotkut kokevat sen, toiset eivät koko elämänsä aikana.


    • Anonyymi

      Raamatussa on yli 30 000 jaetta.

      Helvettiin uskovat voisivat nostaa esille Raamatusta ne jakeet, joissa mainitaan, että

      1) Jumala EI kykene toteuttamaan tahtoaan, tai että

      2) Hän TAHTOO ihmisiä pelastuksen ulkopuolelle.

      Alla muutamia Jumalan tahtoa kuvailevia jakeita:

      Jes 14:24 ”Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu” Jes 46:10-11 ”… kaiken, mitä tahdon, minä teen. …Minkä olen puhunut, sen minä myös toteutan; mitä olen aivoitellut, sen minä myös teen.” 1 Tim 2:4 joka [Jumala] tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 2 Piet 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. Joh. 6: 38-40 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. 39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. 40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      Jumala ilmaisee tahtonsa sanallaan.
      1 Moos. 1: 3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

      Jes 55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
      Joh. 1:1-3 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. 1 Joh. 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.

      • Anonyymi

        Sinä uskot käärmettä ja sanomasi on suoraan käärmeen suusta: Onko Jumala todella sanonut"


    • Anonyymi

      Jumala -kuvaan vaikuttaa voimakkaasti se, millaista hoivaa ja kohtelua on saanut muutamana ensimmäisenä vuotenaan lähimmiltä hoitajiltaan. Jos esim. äiti tai isä on ollut kylmäkiskoinen ja etäinen, tai varhainen vuorovaikutus on muutoin mennyt päin peppua, eikä pienokaisen emotionaalisiin tarpeisiin ole vastattu, on Jumala -kuvakin sen mukainen. Siihen jos vielä lisätään lapsen varttuessa ääneen lausuttu tai lausumaton suorituksiin hiillostaminen vanhemman kunnianhimon vuoksi, niin johan alkaa Jumalasta muodostua käsitys, joka on lähempänä perkelettä kuin Taivaallista Isää. Tällaisen Jumalan kasvojen valossa, tai pikemminkin pimeydessä kun elämänsä elelee, ei ole elo kovin riemullista. Täytyisi saada kokemus Jumalasta ehdoitta rakastavana Isänä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe