Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Se+on+totta!+Edunvalvoja+pitäisi+määrätä.+Minä+muistan+sen+aina+väärällä+hetkellä.+Kun+olen+yksin+kotona+tai+keskellä+yötä.Niin+kuin+nyt+esimerkiksi.Hoitotahdosta+en+tiedä+vielä+sanoa+mitään.+Pitää+miettiä.
  2. Kävin+poikein+netistä+bongaamassa,+mitä+muistista+sanotaan.+Mm.+seuraavaa:"Muisti+on+kyky+tallentaa+ja+palauttaa+mieleen+menneitä+kokemuksia.+Ihmisen+muisti+jaetaan+sensoriseen+muistiin,+lyhytkestoiseen+työmuistiin+ja+pitkäaikaiseen+säilömuistiin.+Muistin+häiriöt+tunnetaan+yhteisnimellä+amnesia".Samanlaisia+muistiongelmia+on+varmaan+monilla+kuin+kerrot.+Esim.+että+pitää+palata+takaisin+lähtöpisteeseen,+että+muistaa,+mitä+tavaraa+olikaan+lähtenyt+hakemaan.+Se+on+varmasti+tuttua+jokaiselle.Minä+ole+aina+ollut+huono+muistamaan+ihmisiä.+Moni+tervehtii+tutusti,+enkä+muista+ikinä+tavanneeni.+Olen+miettinyt,+mistä+se+johtuu,+ja+tullut+siihen+tulokseen,+että+en+seuraa+ihmisiä.+En+katso+kadulla,+tuleeko+tuttuja+vasaan,+en+muista,+kuka+myyjä+minua+eilen+palveli,+en+muista,+kuka+naapuri+oli+samalla+kertaa+postilaatikolla.+Olen+oikeastaan+aina+viihtynyt+omissa+oloissani.+Muistia+kuulemma+voi+kouluttaa,+mutta+lienen+jo+siinä+iässä,+että+ei+oppi+enää+tarttuisi,+jos+yrittäisin.Maksut+olen+naputtanut+E-laskuiksi+jo+vuosia+sitten.+Olisi+aika+herätys+havaita,+että+olen+pistänyt+eläkkeeni+sileäksi+ja+jättänyt+maksut+hoitamatta!+Nyt+se+ei+ole+mahdollista.