Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sotakorvauksia+ei+saatu.+Saksa+oli+liian+lyöty.++Se+olisi+joutunut+korvaamaan+monille+muillekin+maille,+eikä+olisi+varmaan+selviytynyt.
Saksalta+ei+peritty+mitään.+
Suomi+sen+sijaan+maksoi+vuosikausia+korvauksia+itään.
22.03.2022 15:29
Mietitäänpä+sitä,+kuinka+innokkaasti+Suomi+puolustaisi+1340+pitkää+maarajaa+yksin?+On+se+sen+tehnyt+jo+kahdessa+sodassa.+Vaikka+jälkimmäisessä+oli+Saksa+mukana,+-+ainoana+kaverina,+kun+länttä+ei+kiinnostanut+tulla+apuun.
Lopulta+kävi+siinäkin+kehnosti,+Saksa+poltti+koko+Lapin.++Me+maksoimme+korvauksia+itään,+saimmeko+Lapin+sodasta+mitään+korvausta?
22.03.2022 15:10
Minä+en+ymmärrä,+mikä+huoli+sinulla+on+yhden+kadonneen+mielipiteen+vuoksi.+Ethän+sitä+edes+kirjoittanut,+etkä+tiedä+mitä+siinä+luki.
Ota+nyt+rauhallisesti+tämä+asia.+Ei+syytä+huoleen.
22.03.2022 09:58
Huomenta!
Älä+masennu+Skillan,+samanlaisia+kokemuksia+lienee+jokaisella+meistä.+Kun+aikoinani+tulin+S24:ään,+varmaan+tuonne+kuuskymppisiin,+oli+palstalla+aina+hyväntuulinen+fiilis.+Asioista+juteltiin+ja+se+keskustelukin+onnistui+paremmin+sen+aikaisella+rytmityksellä.+Nyt+ei+voi+enää+olla+varma,+tuleeko+kirjoitettu+mielipide+niin+lähelle+edellistä+kirjoitusta,+että+keskustelua+pystyy+seuraamaan.++Usein+tekstien+väliin+on+ehtinyt+tulla+useitakin+ihan+toisia+asioita+käsitteleviä+mielipiteitä.
Ikäkö+meitä+nykyisin+painaa,+kuten+arvelit.+Huumorin+kukka+alkaa+kuihtua.
Nukuit+8+tuntia,+onneksi+olkoon.+Minulle+riittää+aina+6+tunnin+verran+unta,+ja+mitä+aikaisemmin+kaadun+petiin,+sitä+aikaisemmin+herään,+kuten+esim.+tänään+klo+5.+
Tuolla+toisella+palstalla+on+keskusteltu+kahvin+hinnasta,+ja+koska+tulin+maininneeksi+sen,+ollaan+nyt+sitä+mieltä,+että+valitan.+Eli+ohjeena+siis,+että+mitään+ei+saa+huomata,+eikä+ainakaan+sanoa+ääneen+huomiotaan.
Vähän+sama+fiilis+kuin+sinun+kahvikesteilläsi+eilen.
Ärsyynnymmekö+me+maailman+tilanteen+tartuttamina?+Ilmapiiri+on+sillä+tasolla,+ettei+oikein+haluta+iloa+ja+valoa+myöntää+tai+etsiä.
On+vähän+niin+kuin+määräys+olla+negatiivinen.
+
Lämmin+ilma+jatkuu+vielä+päivän,+pari.+Lumikinokset+pihallani+vain+ovat+niin+paksut,+että+eivät+ole+sulaneet.+paitsi+portaiden+eteen,+johon+muodostuu+nyt+järvi.+
Mutta+siis,+tämä+on+vain+huomio,+en+valita!+Ihan+kivaa,+että+aamuisin+siinä+on+luistinrata+yöpakkasten+jäljiltä.+Elämässä+on+jännitystä+ja+vaihtelua,+kun+voi+valita+kaatuuko+jäälle+vai+lätäkköön.+
Voimia+kaikille+ja+hyvää+tiistaipäivän+jatkoa.
22.03.2022 09:53
Putin+perusteli+hyökkäystä+mm.+sillä,+että+Ukrainan+johdossa+ovat+natsimieliset+fasistit,+joiden+valta+on+nujerrettava.+Heillä+on+kuitenkin+presidentti,+joka+kuuluu+juutalaiseen+sukuun.
Nyt+Putin+itse+puhuu+"lopullisesta+ratkaisusta".
21.03.2022 10:14
Siirrä+ajatus+Suomeen,+olisitko+valmis?
Irrota+joku+osa+maastamme+ja+lahjoita+se+pois,+vaikkapa+ruotsinkieliseltä+Pohjanmaalta,+jossa+ko.+kieltä+paljon+käytetään.+Ja+samalla+sitten+voisit+suositella+hallituksemme+ja+presidenttimme+vaihtamista+uusiin+nimiin.+
Miltä+tuntuisi?
21.03.2022 10:03
Eilen+vilahti+jossakin+uutisessa+kaupan+kahvihylly,+Juhla-Mokan+hinta+siinä+6,80.+Ei+hyvältä+näytä.
21.03.2022 09:59
Sori,+ei+ole+minun+ketjussani.
Silmäni+ovat+sepposen+selällään.
Sano+viestin++kellonaikakin.
21.03.2022 09:57
Palstalla+on+ihan+ketju+joka+käsittelee+poistoja,+En+ole+nyt+seurannut,+mihin+tulokseen+on+tultu.+
Vanhastaan+muistan,+että+joskus+olen+yrittänyt+poistattaa+jonkun+mielestäni+loukkaavan+viestin,+mutta+se+ei+ole+onnistunut.+Käsittääkseni+on+olemassa+joku+automaatti,+joka+poistaa+määrätyt+sanat.+Mikähän+se+tuossa+kahvipakettiviestissä+muka+oli?
Yp.+ei+vastaa+kysymyksiin,+senkin+tiedän+kokemuksesta.
Usein+ketjun+lopussa+ilmoitetaan,+kuinka+monta+poistoa+on+tehty-+Välillä+ihan+kymmenittäin.
Kirjoitapa+viesti+uudelleen,+katsotaan+miten+käy.
21.03.2022 08:24
Ollaan+saatu+se+kasvatus,+jonka+mukaan+"ken+vaivojansa+valittaa,+on+vaivojensa+vanki".
On+kestetty+vuosien+sodat,+suomettumiset+ja+monet+muut+koettelemukset,+eikä+niistä+olisi+selvitty,+jollei++tulevaisuudenuskoa+olisi+ylläpidetty.
Ainahan+gallupkyselyt+kohdistuvat+vain+pieneen+osaan+kansalaisia.+Samalla+menetelmällä+varmasti+saadaan+selville+poliittiset+kannatkin.+Niistä+kuitenkin+vakavasti+keskustellaan+ja+aprikoidaan+maan+tulevaisuutta.+
Suuntaa-antaviahan+ne+tutkimukset+aina+ovat.+On+kuitenkin+mukava+ajatus,+että+yleinen+asenteemme+ei+ole+valittava+ja+toivoton,+vaan+optimismi+kuitenkin+on+vallalla.
Toivottavasti+sitä+riittää+tulevinakin+aikoina,+kun+jo+voimme+nyt+arvata,+että+tiukempaa+tulee+olemaan.
20.03.2022 12:06
Kun+jäin+eläkkeelle+30+v.+sitten,+pihistin+työpaikaltani+taimen+muistoksi.+Se+oli+sellainen+vehka,+joka+kasvoi+lehti+lehdeltä+korkeutta+kukkimatta+ja+haaroittumatta.+Leikkasin+sen+aikanaan+3+kertaa+poikki+ja+istutin+latvuksen+uudelleen.+Se+keräsi+pölyä+ja+kuivatti+alimpia+lehtiään,+mutta+työpaikan+muistoksi+kestin+sitä+varmaan+25+v.+Sitten+heitin+sen+menemään+lopulta.+Samoin+kävi+Santpaulialleni,+jonka+sain+anopiltani+v.+1960.+Uusin+sen+silloin+tällöin+lehdestä,+ja+se+kukki+kauniin+tummanvioletein+kukin+vuosi+toisensa+jälkeen,+mutta+sitten+se+ikääntyi,+eikä+enää+uusiutunut.+Oli+pakko+luopua+siitä.+Se+oli+minulla+50+v.+Sitä+todella+kaipasin.
Nyt+kaikki+kukkani+ovat+uusia.+Vanhin+on+joulukuusi,+joka+kasvaa+purkissa+ja+tekee+uusia+vaaleanvihreitä+tupsuja.+Istutan+sen+ulos,+kunhan+kevät+koittaa.
20.03.2022 11:48
Venäläisiä+pitää+suojella.+
Onhan+se+Putinin+sydämen+asia.+Sitä+vartenhan+se+sinne+Ukrainaankin+änkesi,+kun+oli+ihan+vakuuttunut,+että+ukrainalaiset+joukkomurhaa+venäläisen+passin+omistavia+kansalaisia.+Krimillä+ja+sen+liepeillä++on+jo+pelastus+suoritettu,+nyt+on+koko+muun+maan+vuoro.+
Tietysti+voi+olla+vähän+harmillista,+että+Putinin+täsmäaseet+eivät+valikoi+venäläisiä+pois,+vaan+kaikki+jäävät+pommin+alle,+mutta+tavoite+kuitenkin+on+luja:+Ukraina+venäläisille!
Ukrainalaisia+ei+ole+kuin+45+miljoonaa,+ja+niistä+osa+on+jo+paennut+muille+maille.+venäläisille+jää+laajat+alueet.++Miten+Putin+aikoo+heidät+asuttaa,+kun+talot+nyt+on+pommitettu+maan+tasalle,+sitä+ei+hän+ole+toistaiseksi+kertonut,+mutta+totta+kai+hänellä+on+suunnitelmat+valmiina
Kuinkahan+innokkaita+maahan+muuttavat+ja+siellä+asuvat+venäläiset+sitten+ovat,+kun+mustan+mullan+maa+on+täynnä+rautaromua+ja+pommikuoppia.?
Putinilla+on+aikamoinen+työmaa+edessään,+jos+aikoo+saavuttaa+saman+aseman,+mikä+Ukrainalla+maailman+viljantuottajana+tähän+asti+on+ollut.+Mutta+eihän+Putin+kulakkiensa+työtä+pelkää.+Kyllä+he+jaksavat+Suuren+Isänmaansa+edun+nimissä.+Stalinkin+aikanaan+näännytti+ukrainalaisia+nälkään+miljoonittain,+nyt+Putin+haluaa+jatkaa+perinteitä.
20.03.2022 11:34
Sunnuntaipäivää+kaikille!
Ihan+tässä+kauhistuu,+kun+lukee,+kuinka+tarmokkaita+ja+aikaansaavia+te+olette,+pesette+ikkunoita.+leivotte+ja+puuhaatte+vaikka+mitä,+vaikka+kivut+ja+säryt+ovat+ainaisena+vaivana.++Minä+olen+jo+vuosia+sitten+ulkoistanut+ikkunoiden+pesun+ammattilaisille,+samoin+siivouksen.+Kun+on+tuo+selkäkin+semmoinen+ja+jalka+tämmöinen,+niin+mä+en+enää+ala.
Kunnioitukseni++teille+ahkerille.+Wau.
Minä+olen+siirtynyt+vanhuuden+lepoon,+enkä+tee+enää+mitään.+No,+kukkia+istuttelin+ruukkuihin.+Kerroinkin+jo+aikaisemmin,+että+olin+kukista+luopunut,+mutta+nyt+taas+toivon,+että+jaksaisin+niiden+kanssa+tulla+toimeen.+Kunhan+tulee+vähän+lämpimämmät+ajat,+niin+vien+ne+tuohon+kuistille+raikkaaseen+ilmaan+vahvistumaan.
Pihani+on+ollut+kesannolla+tässä+pitemmän+aikaa,+kun+meillä+oli+uhkana,+että+asuinalueemme+myydään+gryndärille,+joka+olisi+repinyt+rakennukset+alas+ja+rakentanut+uusia+tilalle.+Sen+vuoksi+en+pariin+kesään+oikein+jaksanut+edes+ajatella+pihaa,+kun+mielessä+oli,+että+se+kohta+myllätään+ympäri+ja+mitään+ei+vuosien+työstä+jää+jäljelle.+
Nyt+uhka+on+väistynyt,+ja+alan+jo+odottaa+lumien+sulamista.
Sanoi+meteorologi+eilen,+että+tänään+on+kevätpäivän+tasaus.+Se+käsittääkseni+tarkoittaa,+että++tänään+joka+puolella+maailmaa+yö+ja+päivä+ovat+12+h.+Olenkohan+ymmärtänyt+oikein?
20.03.2022 11:01
Minäkin+ihmettelin,+että+se+oli+kadonnut.+Välillä+nämä+ketjut+ovat+niin+vaikeasti+luettavia,+että+jotain+tekstiä+ei+löydy.+Mutta+tämä+on+varmasti+poistettu.
Omituista.
20.03.2022 07:32
Katsoin+netistä.+Ihan+vaan+sanalla+tsaari.
Bulgariassa+otettu+käyttöön+v.+913,+Serbiassa+1346+ja+Venäjällä+1547,+joten+oikeassa+olet,+ei+siellä+aina+ole+tsaaria+ollut.+
Tarkemmin+voi+asiasta+ottaa+selvää+netin+tiedoista.
19.03.2022 15:48
Onko+kevätpäivä+kutsunut+kaikki+ylös+nojatuolista,+kun+vain+Skillan+moikkasi+aamutuimaan+ennen+päivän+rientoja!
Minä+lueskelin+tuossa+netin+uutisia,+arvaatte+varmaan,+että+etupäässä+Ukrainan+tilanteesta.
+Uniinkin+ne+jo+tulevat,+kun+ei+tässä+meikäläinen+voi+muuta+kuin+osallistua+johonkin+keräykseen+pikkusummalla.
Vähän+kevyempää+sitten+etsiskelin+ja+eksyin+kodinhoitosivuille,+joilla+taas+on+pesty+ihmeellisin+tuloksin+tiskialtaita+ja+leipälautoja.+Minä+en+ymmärrä,+miten+normaalin+huushollerskan+tiskialtaat+todella+tummuvat+ja+muuttuvat+pinttyneiksi+ja+haiseviksi.+Ei+minun+vaan!+Kyllä+minä+pesen+ja+pyyhin+altaat+siinä+kuin+muutkin+pinnat+päivittäin.+
No,+suosittelivat+sitä+savisaippuaa,+joka+on+kyllä+minunkin+kokemukseni+mukaan+oivallinen+pesuaine,+luonnonmukainen+ja+edullinen.+Olen+sillä+kiillottanut+hopeita+ja+kupareita.+Jälki+on+kaunista.+Nimittävät+sitä+pesukiveksi+siinä+artikkelissa,+mutta+kuvassa+oli+vihreäkantinen+muovitöpsä,+jonka+tunnistin.+
Puisten+leikkuulautojen+tahrojen+ja+hajuhaittojen+poistamiseen+toinen+artikkeli+suositteli+kahvia.+Sitä+sivellään+kylmänä+leipälaudan+päälle+pullasudilla+ja+annetaan+vaikuttaa.+Ja+vot,,+lauta+on+kaunis+ja+tahrat+poissa.+Olisin+kokeillut,+mutta+ei+minulla+ole+sellaista+leipälautaa,+joka+olisi+tahrainen+ja+haiseva.+Valitettavasti.++:)
Lumet+romahtavat+räystäiltä.+Murheekseni+rhodoni+on+edelleen+lumikinoksen+alla+varjossa,+tai+se+mikä+siitä+on+jäljellä,+kun+katolta+pudotettu+lumi+katkoi+varret.++Tyngät+nyt+ilmaantuvat+lumen+alta.
Hyvää+viikonloppua.
19.03.2022 15:13
Aina+heillä+on+ollut+tsaari.
Yhden+ihmisen+käsissä+elämän+langat.++Erehtymättömänä+yksinvaltiaana++käskijä+vastaa+sitten+kaikesta.+Epäonnistuessaan+löytää+läheltään+syntipukin.
Siinä+maassa+on+syntipukkeja+aina+löytynyt+tsaarin+vierestä.+
Alamaisen+ei+tarvitse+tehdä+muuta+kuin+se+mihin+käsketään.+Ei+tarvitse+ehdottaa+järkevämpää+tapaa,+eikä++huomauttaa+virheistä.+Kukaan+ei+ole+syyllinen+mihinkään,+soromnoo,+epäonnistumisia+sattuu.+Tehtiin+kuten+käskettiin.
Uskotaan+kun+sanotaan.+Erehtymätön+tsaari,+johon+on+luotettava.+Epäilijät+pääsevät+uudelleenkoulutukseen.+
Viimeisimmän+lain+mukaan+15+vuodeksi.
19.03.2022 13:35
Vai+on?+Oletko+käynyt+Raatteen+tiellä.+Aikomuksena+oli+katkaista+Suomi+keskeltä+kahtia.
19.03.2022 13:15
15+vuoden+vankeus+odottaa.+
Silti+uhmaavat.
19.03.2022 13:14
Kannattaa+lukea+tänään+Helsingin+kulttuurisivuilta+Sofi+Oksasen+essee.
Hänen+juurensa+ovat+Neuvosto-Eestissä,+ja+hänen+omaisensa+ovat+eläneet+neuvostoajan.
19.03.2022 07:38
27 / 85