Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Mietitäänpä+sitä,+kuinka+innokkaasti+Suomi+puolustaisi+1340+pitkää+maarajaa+yksin?+On+se+sen+tehnyt+jo+kahdessa+sodassa.+Vaikka+jälkimmäisessä+oli+Saksa+mukana,+-+ainoana+kaverina,+kun+länttä+ei+kiinnostanut+tulla+apuun.Lopulta+kävi+siinäkin+kehnosti,+Saksa+poltti+koko+Lapin.++Me+maksoimme+korvauksia+itään,+saimmeko+Lapin+sodasta+mitään+korvausta?
  2. Huomenta!Älä+masennu+Skillan,+samanlaisia+kokemuksia+lienee+jokaisella+meistä.+Kun+aikoinani+tulin+S24:ään,+varmaan+tuonne+kuuskymppisiin,+oli+palstalla+aina+hyväntuulinen+fiilis.+Asioista+juteltiin+ja+se+keskustelukin+onnistui+paremmin+sen+aikaisella+rytmityksellä.+Nyt+ei+voi+enää+olla+varma,+tuleeko+kirjoitettu+mielipide+niin+lähelle+edellistä+kirjoitusta,+että+keskustelua+pystyy+seuraamaan.++Usein+tekstien+väliin+on+ehtinyt+tulla+useitakin+ihan+toisia+asioita+käsitteleviä+mielipiteitä.Ikäkö+meitä+nykyisin+painaa,+kuten+arvelit.+Huumorin+kukka+alkaa+kuihtua.Nukuit+8+tuntia,+onneksi+olkoon.+Minulle+riittää+aina+6+tunnin+verran+unta,+ja+mitä+aikaisemmin+kaadun+petiin,+sitä+aikaisemmin+herään,+kuten+esim.+tänään+klo+5.+Tuolla+toisella+palstalla+on+keskusteltu+kahvin+hinnasta,+ja+koska+tulin+maininneeksi+sen,+ollaan+nyt+sitä+mieltä,+että+valitan.+Eli+ohjeena+siis,+että+mitään+ei+saa+huomata,+eikä+ainakaan+sanoa+ääneen+huomiotaan.Vähän+sama+fiilis+kuin+sinun+kahvikesteilläsi+eilen.Ärsyynnymmekö+me+maailman+tilanteen+tartuttamina?+Ilmapiiri+on+sillä+tasolla,+ettei+oikein+haluta+iloa+ja+valoa+myöntää+tai+etsiä.On+vähän+niin+kuin+määräys+olla+negatiivinen.+Lämmin+ilma+jatkuu+vielä+päivän,+pari.+Lumikinokset+pihallani+vain+ovat+niin+paksut,+että+eivät+ole+sulaneet.+paitsi+portaiden+eteen,+johon+muodostuu+nyt+järvi.+Mutta+siis,+tämä+on+vain+huomio,+en+valita!+Ihan+kivaa,+että+aamuisin+siinä+on+luistinrata+yöpakkasten+jäljiltä.+Elämässä+on+jännitystä+ja+vaihtelua,+kun+voi+valita+kaatuuko+jäälle+vai+lätäkköön.+Voimia+kaikille+ja+hyvää+tiistaipäivän+jatkoa.
  3. Onko+kevätpäivä+kutsunut+kaikki+ylös+nojatuolista,+kun+vain+Skillan+moikkasi+aamutuimaan+ennen+päivän+rientoja!Minä+lueskelin+tuossa+netin+uutisia,+arvaatte+varmaan,+että+etupäässä+Ukrainan+tilanteesta.+Uniinkin+ne+jo+tulevat,+kun+ei+tässä+meikäläinen+voi+muuta+kuin+osallistua+johonkin+keräykseen+pikkusummalla.Vähän+kevyempää+sitten+etsiskelin+ja+eksyin+kodinhoitosivuille,+joilla+taas+on+pesty+ihmeellisin+tuloksin+tiskialtaita+ja+leipälautoja.+Minä+en+ymmärrä,+miten+normaalin+huushollerskan+tiskialtaat+todella+tummuvat+ja+muuttuvat+pinttyneiksi+ja+haiseviksi.+Ei+minun+vaan!+Kyllä+minä+pesen+ja+pyyhin+altaat+siinä+kuin+muutkin+pinnat+päivittäin.+No,+suosittelivat+sitä+savisaippuaa,+joka+on+kyllä+minunkin+kokemukseni+mukaan+oivallinen+pesuaine,+luonnonmukainen+ja+edullinen.+Olen+sillä+kiillottanut+hopeita+ja+kupareita.+Jälki+on+kaunista.+Nimittävät+sitä+pesukiveksi+siinä+artikkelissa,+mutta+kuvassa+oli+vihreäkantinen+muovitöpsä,+jonka+tunnistin.+Puisten+leikkuulautojen+tahrojen+ja+hajuhaittojen+poistamiseen+toinen+artikkeli+suositteli+kahvia.+Sitä+sivellään+kylmänä+leipälaudan+päälle+pullasudilla+ja+annetaan+vaikuttaa.+Ja+vot,,+lauta+on+kaunis+ja+tahrat+poissa.+Olisin+kokeillut,+mutta+ei+minulla+ole+sellaista+leipälautaa,+joka+olisi+tahrainen+ja+haiseva.+Valitettavasti.++:)Lumet+romahtavat+räystäiltä.+Murheekseni+rhodoni+on+edelleen+lumikinoksen+alla+varjossa,+tai+se+mikä+siitä+on+jäljellä,+kun+katolta+pudotettu+lumi+katkoi+varret.++Tyngät+nyt+ilmaantuvat+lumen+alta.Hyvää+viikonloppua.
  4. Aina+heillä+on+ollut+tsaari.Yhden+ihmisen+käsissä+elämän+langat.++Erehtymättömänä+yksinvaltiaana++käskijä+vastaa+sitten+kaikesta.+Epäonnistuessaan+löytää+läheltään+syntipukin.Siinä+maassa+on+syntipukkeja+aina+löytynyt+tsaarin+vierestä.+Alamaisen+ei+tarvitse+tehdä+muuta+kuin+se+mihin+käsketään.+Ei+tarvitse+ehdottaa+järkevämpää+tapaa,+eikä++huomauttaa+virheistä.+Kukaan+ei+ole+syyllinen+mihinkään,+soromnoo,+epäonnistumisia+sattuu.+Tehtiin+kuten+käskettiin.Uskotaan+kun+sanotaan.+Erehtymätön+tsaari,+johon+on+luotettava.+Epäilijät+pääsevät+uudelleenkoulutukseen.+Viimeisimmän+lain+mukaan+15+vuodeksi.