Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Lapsuudestani+muistan,+että+karjalaiset+olivat+pienen+koulun+suurin+oppilasryhmä.+Karjalan+murretta+puhuttiin+pian+kaikki.+Muistan+senkin,+että+en+ollut+ennen+syönyt+karjalanpiirakoita,+ja+karjalanpaistikin+oli+niin+vieras+ruokalaji,+että+kun+halusin+koulun+keittotuntien+innoittamana+valmistaa+sitä+kotona,+torjuttiin+ajatus+kovaäänisesti,+koska+oli+mahdoton+ajatus+yhdistää+eri+lihalaatuja+samaan+pataan.
  2. Lisää+lunta+on+meillä+päin+tullut,+kuulemma+aurauskalusto+on+ollut+töissä+yötäpäivää,+mutta+oman+asuinalueeni+puskaradiossa+valitetaan+kuinka+huonosti+juuri+heidän+kohdallaan+asiat+ovat.+Ennen+sanottiin,+että+lumentulo+yllätti+autoilijat,+nyt+on+todettava,+että+se+yllätti+kaikki+ihmiset.+Tumput+suorana+hangessa,+ei+käsi+käänny+lapion+varteen.Eilen+kuitenkin+päätiet+olivat+ihan+kunnossa,+ja+tyttären+kanssa+päästiin+isoon+kauppakeskukseen+vähän+shoppailemaan.++Pitkästä+aikaa+vain+haahuilua+puodista+toiseenSamalla+käytiin+sitten+Elisan++myyntipisteessä+kysymässä+sähköpostistani,+joka+aina+vain+temppuilee+omagurun+neuvoista+huolimatta.+Ei+se+niin+vaan+käy.+On+tultava+läppärin+kanssa+pisteelle,+varattava+etukäteen+aika+gurulta+ja+maksettava+sitten+ymmärtääkseni+35€/h+siitä,+että+saavat+minulle+sovitun+sähköpostin+pelaamaan.+Vähän+se+minua+ihmetyttää,+sillä+kerran+aikaisemmin+jonkun+ongelman+kanssa+guru+pystyi+avaamaan+puhelimessa+koneeni+ja+tekemään+sinne+tarvittavat+korjaukset.+Siitä+on+vuosia,+joten+nyt+ovat+kai+sitten+ajat++muuttuneet.+Minusta+on+tosi+kummallista,+että+on+lähdettävä+paikan+päälle+läppäriä+kantaen.+Pöytäkoneen+asennus+kävisi+kuulemma+vain+kotikäynnillä.+Ja+kyseessä+siis+on+heidän+oma+sähköpostinsa!+Onneksi+konetta+ei+tarvitsisi+viedä+kilometrien+päähän+hoitoon,+vaan+guru+tulisi+paikalle.Mä+en+ala.Siis+jos++tilaan+ajan+ja+menen,+tulen+olemaan+hankala+asiakas,+tyhmä+ja+tumpelo,+joka+ei+nyt+millään+ymmärrä,+vaan+haluaa+tarkan+selityksen+joka+kysymykseen.+Harmittava+ikämummo,+joka+kysyy,+missä+on+enter.+Sitä+kun+ei+mun+koneessa+ole.++:))Joka+asiasta+nykyisin+erikseen+laskutetaan,+vaikka+muka+ollaan+jonkun+asian+myyjiä.+Välillä+tuntuu,+että+ikäihmistä+vedetään+höplästä,+kun+se+on+niin+helppoa.Tavallista+paremmassa+ruokakaupassa++kysyin+myyjältä+tuotetta,+jota+en+osannut+hakea+hyllyistä,+ja+hän+lähti+oppaaksi.+Nuori+mies+kun+oli,+lähti+vauhdilla+edellä,+tytär+juoksujalkaa+perässä,+ja+minä+eksyin+jälkijunassa.+Huoh.+Noissa+hehtaarimyymälöissä+voi+kadota+kuin+labyrinttiin.
  3. Huomenta+vaan.Heräsin+taas+ajoissa+että+ehdin+tehdä+tämän+päivän+toimet.+Niistä+yksi+on+Jälkiviisaiden+seuraaminen+aamuteeveessä.+Puhuivat+susista.+On+kuulemma+annettu+tappotuomio+kokonaiselle+laumalle,+joka+elää+metsän+syvyyksissä+Kainuun+korvessa,+lähes+tiettömien+taipaleitten+takana.+Onpahan+siinä+sitten+nostalgiaa+metsästäjille,+kun+hiihtävät+lauman+kiinni+mottiin.+Yksi+keskustelija+sanoikin,+että+tällaiset+uutiset+saavuttavat+kaikki,++ja+mielipiteet+risteilevät,+mutta++yhteiskuntamme+suurista+linjoista+ei+pystytä+puhumaan,+eikä+niistä+voi+mielipidettä+muodostaa,+mikä+näkyi+äänestystuloksissakin.Lumimyräkällä+uhkaavat.+Kuulemma+lähes+puoli+metriä+lunta+luvassa+tänne+meillekin.+Siinä+sitä+on+rämpimistä+koiran+ulkoiluttajille.+Onneksi+ei+minulla+ole+pölypunkkia+isompaa+kotieläintä.Sain+kirjeen+Turvallisuus+ja+kemikaalivirasto+Tukesilta,+joka+kertoi+minulle+sen+ilosanoman,+että+ovat+hyväksyneet+malminetsintäluvan+kesämökkialueellemme.+Mukana+tulevassa+kartassa+on+piirretty+etsintäalueet,+eikä+tarkankaan+tutkimisen++jälkeen+löydy+koko+pitäjästä+yhtäkään+turvallista+kohtaa.+Näinköhän+tässä+käy,+että+joku+kaivosyhtiö+valtaa+pihanurmikkomme+ja+kaivaa+malmia+puuseen+alta.+Aikoinaan+rantaviivoilta+löytyi+järvimalmia,+niin+että+saa+nähdä,+millaisia+tuloksia+etsintä+nyt+tuo.Tämä+se+tekee+hyvää+verenpaineelleni.No+ilo+pintaan+kuitenkin!