Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+ollut+kuvankäsittelykurssilla,+jossa+viereiseni+oppilas+sanoi+minulle,+että+hänen+pitää+saada+toinen+kone,+koska+siinä+ei+ole+enteriä+(jota+ohjaaja+juuri+kehotti+käyttämään).++Minusta+se+oli+niin+hyvä+huomio,+että+olen+menestyksellä+sitä+käyttänyt+aina,+kun+tietokoneen+käyttöongelmista+on+puhe.+
(Ei+minullakaan+ole+kuin+nuoli!)
31.01.2022 13:18
Lapsuudestani+muistan,+että+karjalaiset+olivat+pienen+koulun+suurin+oppilasryhmä.+Karjalan+murretta+puhuttiin+pian+kaikki.+
Muistan+senkin,+että+en+ollut+ennen+syönyt+karjalanpiirakoita,+ja+karjalanpaistikin+oli+niin+vieras+ruokalaji,+että+kun+halusin+koulun+keittotuntien+innoittamana+valmistaa+sitä+kotona,+torjuttiin+ajatus+kovaäänisesti,+koska+oli+mahdoton+ajatus+yhdistää+eri+lihalaatuja+samaan+pataan.
31.01.2022 12:35
Mitkä+"neljä+viidestä"?+Viime+vaaleissa+60+%+äänioikeutetuista+pysyi+nukkuvien+puolueessa.
31.01.2022 12:28
Välillä+huomaa,+ettei+keskustelu+kannata,++jos+toinen+ymmärtää+ensin+asian+väärin+ja+jatkaa+puhetta+virheellisen+oletuksensa+pohjalta,+eikä+hyväksy+korjausta.+Kun+on+ajanut+itsensä+pussiin,+sanoo,+että+kuulija+ei+ole+ymmärtänyt.
Sama+tunne+tulee,+kun+joku+suuttuneena+sanoo+pahasti+ja+myöhemmin+pahoittelee,+ettei+sitä+tarkoittanut.
Tulee+olo,+että+siinä+on+vaan+puhuttu+ja+sanottu+ilman+ajatusta,+ja+vastuu+olkoon+kuulijalla.
31.01.2022 12:25
Lisää+lunta+on+meillä+päin+tullut,+kuulemma+aurauskalusto+on+ollut+töissä+yötäpäivää,+mutta+oman+asuinalueeni+puskaradiossa+valitetaan+kuinka+huonosti+juuri+heidän+kohdallaan+asiat+ovat.+Ennen+sanottiin,+että+lumentulo+yllätti+autoilijat,+nyt+on+todettava,+että+se+yllätti+kaikki+ihmiset.+Tumput+suorana+hangessa,+ei+käsi+käänny+lapion+varteen.
Eilen+kuitenkin+päätiet+olivat+ihan+kunnossa,+ja+tyttären+kanssa+päästiin+isoon+kauppakeskukseen+vähän+shoppailemaan.++Pitkästä+aikaa+vain+haahuilua+puodista+toiseen
Samalla+käytiin+sitten+Elisan++myyntipisteessä+kysymässä+sähköpostistani,+joka+aina+vain+temppuilee+omagurun+neuvoista+huolimatta.+Ei+se+niin+vaan+käy.+On+tultava+läppärin+kanssa+pisteelle,+varattava+etukäteen+aika+gurulta+ja+maksettava+sitten+ymmärtääkseni+35€/h+siitä,+että+saavat+minulle+sovitun+sähköpostin+pelaamaan.+Vähän+se+minua+ihmetyttää,+sillä+kerran+aikaisemmin+jonkun+ongelman+kanssa+guru+pystyi+avaamaan+puhelimessa+koneeni+ja+tekemään+sinne+tarvittavat+korjaukset.+Siitä+on+vuosia,+joten+nyt+ovat+kai+sitten+ajat++muuttuneet.+Minusta+on+tosi+kummallista,+että+on+lähdettävä+paikan+päälle+läppäriä+kantaen.+Pöytäkoneen+asennus+kävisi+kuulemma+vain+kotikäynnillä.+Ja+kyseessä+siis+on+heidän+oma+sähköpostinsa!+Onneksi+konetta+ei+tarvitsisi+viedä+kilometrien+päähän+hoitoon,+vaan+guru+tulisi+paikalle.
Mä+en+ala.
Siis+jos++tilaan+ajan+ja+menen,+tulen+olemaan+hankala+asiakas,+tyhmä+ja+tumpelo,+joka+ei+nyt+millään+ymmärrä,+vaan+haluaa+tarkan+selityksen+joka+kysymykseen.+Harmittava+ikämummo,+joka+kysyy,+missä+on+enter.+Sitä+kun+ei+mun+koneessa+ole.++:))
Joka+asiasta+nykyisin+erikseen+laskutetaan,+vaikka+muka+ollaan+jonkun+asian+myyjiä.+
Välillä+tuntuu,+että+ikäihmistä+vedetään+höplästä,+kun+se+on+niin+helppoa.
Tavallista+paremmassa+ruokakaupassa++kysyin+myyjältä+tuotetta,+jota+en+osannut+hakea+hyllyistä,+ja+hän+lähti+oppaaksi.+Nuori+mies+kun+oli,+lähti+vauhdilla+edellä,+tytär+juoksujalkaa+perässä,+ja+minä+eksyin+jälkijunassa.+Huoh.+Noissa+hehtaarimyymälöissä+voi+kadota+kuin+labyrinttiin.
31.01.2022 12:07
Aina+olen+sanonut,+että+lapset+ovat+toisen+luokan+kansalaisia.+Se+näkyy+kaikessa+siinä+vähättelyssä,+joka+lapsiin+kohdistetaan.
Iltalehdessä+oiva+esimerkki+10-vuotiaan+lapsen+ongelmien+hoidosta+ja+Valviran+asenteesta.
Vanhusten+kohtelua+pidetään+esillä+ja+puhutaan+epäkohdista+vanhustenhuollossa,+mutta+lapset+unohdetaan+järjestelmällisesti.
30.01.2022 10:21
Lunta+on+saatu.+Pari+metriä+korkea+rhododendron+makaa+miltei+maassa,+samoin+muotoon+leikattu+tuhkapensas.+Mitähän+niistä+on+jäljellä,+kun+lumet+ovat+karisseet!+
Kovin+tuulista+ei+ole+ollut.+Ulos+ei+ulko-ovesta+pääse+ilman+lapiota.+Onneksi+se+on+kuistin+sisäpuolella.
Lapset+varmasti+iloitsevat.+Kyllä+noissa+kinoksissa+olisi+kiva+myllätä.+Meidän+alueemme+vain+on+eläkeläisten+hallussa+näinä+aikoina.+Ei+varmaan+pikkulapsia+ole+montakaan.+Kun+aikoinaan+muutimme,+joka+talossa+oli++suurin+piirtein+saman+ikäiset+perheet+ja+lapsia+kaikilla.+Yhteensä+satakunta+alle+rippikouluikäistä+asukasta.+Hyvin+pärjättiin,+kavereita+riitti+kaikenikäisille.+Mutta+sitten+kaikki+taas+muuttivat+yhtä+aikaa+pois+lapsuudenkodistaan.++Täällä+vain+me+isovanhemmat+käppäilemme+omissa+oloissamme.
Ja+tänään+se+on+kahlaamissa+puolimetrisessälumessa.
30.01.2022 10:14
Jännästi+arvelet,+että+Kk+on+ainoa+hyvä+kirjoittaja+ja+keskustelija.
Eikö+todellakaan+muita+löydy?
30.01.2022 09:59
Terveisiä+vaan+Jonkulle.
Katson+elokuvia+ilman+politikointia.
Täällä+suosittelen+sitä+tapaa+muillekin.
30.01.2022 08:47
Oli,+ja+siksi+muutin+puhelimeni+Elisaan.+
Asia+on+niin,+että+kun+menen+jonkun+liittymän+myyntipisteeseen+kysymään+yhtä+pientä+asiaa,+palaan+sieltä+aina+uuden+liittymän+ja+"äärimmäisen+edullisen"+järjestelmän+kanssa.+Olen+ollut+aina+onnekas,+ja+onnistunut+saamaan+juuri+tällä+hetkellä+voimassa+olevan+edullisen+tarjouksen,+joka+kumoaa+edellisen+heitossa.+
Niin+se+vaan+on,+enkä+ikinä+tiedä,+miten+siinä+niin+pääsi+käymään.
Ja+sitten+ihmettelen,+milloin+yhteyksien+katkeilua,+milloin+sähköposteja,+milloin+mitäkin,+ja+sitten+minulle+sanotaan,+että+sinun+olisi+pitänyt+tehdä+tämä+ja+tämä.
30.01.2022 08:40
Minä+olen+taistellut+sähköpostini+kanssa,+ja+nyt+kävi+ilmi,+että+syy+ongelmiin+oli+puhelinliittymän+siirtyminen+Telialta+Elisaan.+Piti+sukulaisen+apua+pyytää,+kun+keskustelin+Omagurun+kanssa,+koska+enhän+minä+ymmärtänyt+mitään,+mitä+olisi+pitänyt+tehdä.+Omaguru+on+puhelinpalvelu,+joka+Elisalla+auttaa+puhelimen+kautta,+odotusaika+maksaa+niinjaniin+per+minuutti,+ja+keskustelu+muistaakseni+2,5€+alkavalta+minuutilta.+Kyllä+pienikin+avustus+nostaa+puhelinlaskua+ihmeesti.+Kokemusta+on+aikaisemmilta+ajoilta.
Eikä+se+vieläkään+hyvä+ole.+Sähköposti,+meinaan.
Siinäpä+tämän+päivän+kohokohta.
Lumimyräkkää+ei+näy.+Vähän+on+kyllä+lunta+saatu.
Odotuksen+vallassa+siis+tämä+päivä.
29.01.2022 12:17
Aikaisempina+aikoina+ihmiskunta+jakautui+syntyperänsä+mukaan+eri+ryhmiin,+joista+vähitellen+muodostui+jumalan+tahto.+Aatelisto+ja+papisto+oli+sitä+parempaa+ja+ylevämpää+ryhmää,+jolla+oli+jumalan+antama+oikeus+vallita+ja+hallita,+Talonpojat+ja+palkolliset+olivat+alinta+joukkoa,+joiden+oli+nöyrästi+kunnioitettava+ylempiensä+käskyjä+ja+uskottava,+että+kuoleman+jälkeen+kirkkaampi+kruunu+odottaa+taivaissa.
Orjuus+oli+tila,+joka+vei+oikeuden+ihmisyyteen.+Orjaa+saattoi+kohdella+kuten+mitä+tahansa+työjuhtaa,+ja+orjat+olivat+isäntiensä+omaisuutta+ja+kauppatavaraa.
Ei+näistä+ajoista+vielä+kauan+ole+kulunut.
Ihmisten+kesken+on+epätasa-arvo+yhä+voimissaan.+Orjuutta+on+yhä,+Intiassa+kastijärjestelmä,+monissa+maissa+vallitsevan+poliittisen+puolueen+kannattajat+ovat+sitä+parempaa+ryhmää,+eri+kansalaisuuksiin+suhtaudutaan+eri+tavoin+jne.
Samaa+rasismiahan+syrjiminen+ja+väheksyntä+on+kaikkialla,+vaikka+se+kohdistuu+milloin+mihinkin+ihmisryhmään,+esim.+lapsiin+tai+vanhuksiin,+sukupuolisuuteen+tai+uskontoon.
Ei+ole+toista+eläintä+maailmassa,+joka+järjestelmällisesti+kaltoinkohtelisi+oman+rotunsa+jäseniä.+Kyllä+se+taito+on+pelkästään+homo+sapiensilla.
29.01.2022 12:03
Ano+24.01.+klo+17:30.
On+ikuisen+väittelyn+aihe,+pitääkö+pikkulapsen+päästä+varhaiskasvatuksen+piiriin+päivähoitoon,+vai+onko+hänellä+oikeus+kotiin+ja+vanhempiin+24/7.+Korvaako+laitoshoito+vanhempien+antaman+kasvatuksen.+Joskus+asiaa+voisi+kysyä+lapsilta.
Oli+aikaisemmin+puhe+60-luvun+kotiin+jääneistä+perheenäideistä,+jotka+hoitivat+oman+eläkkeensä+kustannuksella+lapsensa+kotona+mahdollisimman+pitkään.+Työllisyystilanne+ehkä+tuolloin+oli+toisenlainen.
Päivähoito+ammattilaisten+johtamana+saattaa+olla+hyvin+kehittävää+ja+antaa+valmiuksia+lapselle+osallistumiseen+yhteiskunnan+vaatimuksiin.+
Kaksi+työtöntä+kotona+voi+olla+mitä+parhain+asia+lapsen+kehitykselle.+Ei+työttömyys+vie+vanhemmilta+kykyä+rakastaa+ja+huolehtia.
Millaisia+tutkimustuloksia+näistä++mahtaa+olla+olemassa?
Mutta+lapsen+kehitykseen+voi+vaikuttaa+kodin+niukkuus+ja+näköalattomuus,+jos+työttömyys+jatkuu+pitkään.+Osattomuus+tarttuu+ja+jatkuu+sukupolvesta+toiseen.
29.01.2022 09:10
En+minä+ole+vihainen.+
Ihan+hyvillä+mielin+tässä+olen.
28.01.2022 17:39
Ihmeen+hyvin+anot+tuntevat+toisensa+ja+näköjään+myös+aloittajan.
Huomaan+jälleen+kerran,+että+en+osaa+lukea+rivien+välistä,+enkä+tajua+ollenkaan,+että+aloitus+on+rasistinen.
Mielenkiintoista,+että+nyt+selvennetään,+millainen+rasisti+on.
Monet+kaukana+vellovat+konfliktit+ovat+tavan+kansalaiselle+käsittämättömiä,+niin+Syyria+kuin+Ukrainakin.+Pitää+vain+toivoa+parasta+ja+odottaa+parempien+aikojen+koittavan.
28.01.2022 13:12
Pienestä+eläkkeestä+on+vaikea+maksaa+hoitomaksuja.+Ei+sen+tarvitse+saituutta+olla.
Luulisi+kuitenkin,+että+kunta+ymmärtää+tilanteen.+Jos+apua+ei+ajoissa+anneta,+on+kunnalla+pian+kaksi+hoivattavaa,+kun+omaishoitaja+uupuu.+
Apu+on+kuitenkin+lähellä!
Nyt+tulevat+nämä+hyvinvointialueet,+ja++kaikki+ongelmat+ovat+pian+unohduksissa.+
Valveutuneet+äänestäjät+äänestivät+valtuustoihin+viisaita+ja+myötämielisiä+valtuutettuja,+jotka+ratkaisevat+nämä+hoivaongelmatkin+suuressa+yhteisymmärryksessä.+
Vaalilupausten+mukaan.
Iloitkaamme!
28.01.2022 08:59
Huomenta+vaan.
Heräsin+taas+ajoissa+että+ehdin+tehdä+tämän+päivän+toimet.+Niistä+yksi+on+Jälkiviisaiden+seuraaminen+aamuteeveessä.+Puhuivat+susista.+On+kuulemma+annettu+tappotuomio+kokonaiselle+laumalle,+joka+elää+metsän+syvyyksissä+Kainuun+korvessa,+lähes+tiettömien+taipaleitten+takana.+Onpahan+siinä+sitten+nostalgiaa+metsästäjille,+kun+hiihtävät+lauman+kiinni+mottiin.+Yksi+keskustelija+sanoikin,+että+tällaiset+uutiset+saavuttavat+kaikki,++ja+mielipiteet+risteilevät,+mutta++yhteiskuntamme+suurista+linjoista+ei+pystytä+puhumaan,+eikä+niistä+voi+mielipidettä+muodostaa,+mikä+näkyi+äänestystuloksissakin.
Lumimyräkällä+uhkaavat.+Kuulemma+lähes+puoli+metriä+lunta+luvassa+tänne+meillekin.+Siinä+sitä+on+rämpimistä+koiran+ulkoiluttajille.+Onneksi+ei+minulla+ole+pölypunkkia+isompaa+kotieläintä.
Sain+kirjeen+Turvallisuus+ja+kemikaalivirasto+Tukesilta,+joka+kertoi+minulle+sen+ilosanoman,+että+ovat+hyväksyneet+malminetsintäluvan+kesämökkialueellemme.+Mukana+tulevassa+kartassa+on+piirretty+etsintäalueet,+eikä+tarkankaan+tutkimisen++jälkeen+löydy+koko+pitäjästä+yhtäkään+turvallista+kohtaa.+Näinköhän+tässä+käy,+että+joku+kaivosyhtiö+valtaa+pihanurmikkomme+ja+kaivaa+malmia+puuseen+alta.+Aikoinaan+rantaviivoilta+löytyi+järvimalmia,+niin+että+saa+nähdä,+millaisia+tuloksia+etsintä+nyt+tuo.
Tämä+se+tekee+hyvää+verenpaineelleni.
No+ilo+pintaan+kuitenkin!
28.01.2022 08:49
Sarjojen+juonet+eivät+etenisi,+jos+niissä+elettäisiin+reaaliajassa.+Sama+myös+poliisisarjoissa.+DNA+saadaan+selville+viidessä+minuutissa.+Kuulusteluissa+syyllinen+selviää+myös+hetkessä.+Puhuvat+itsensä+pussiin.+Kuolinaika+todetaan+pelkällä+katseella+rikospaikalla.+Tutkijat+jättävät+omia+sormenjälkiään+joka+puolelle.
Sairaalasarjoissa+lääkäreillä+ja+hoitajilla+on+aikaa+istahtaa+potilaan+omaisen+viereen+penkille+ja+lohduttaa+häntä+hänen+ongelmassaan,+vaikka+ollaan+poliklinikalla,+jonne+saapuu+paareilla+hoidettavia+juoksujalkaa+ensihoitajan+luetellessa+vauhdissa++uhrin+vammoja+hoitajille,+jotka+sitten+empimättä+joutuvat+"inbutoimaan"+potilaan.
Vajaan+tuntiin+on+saatava+mahtumaan+koko+tarina,+joten+ei+mitään+aikajanaa++voida+ajatella.
27.01.2022 14:14
Huomenta+vaan,+tapahtumaköyhän+Makriinan+huushollista.+
Harmaata+on,+eikä+menoa+minnekään,+mutta+niin+mielenkiintoista+elämä+kuitenkin+tuntuu+olevan,+ettei+uni+tule,+aivoni+eivät+halua+haaskata+aikaa+nukkumiseen!+
Sain+omalääkäriltä+kehotuksen+mitata+aamuin+illoin+verenpaine+viikon+ajan.+Yritän+nyt+muistaa.++-++Sisältöä+eläkeläisen+päivään!
Olen+yrittänyt+päästä+kärryille+Ukrainan+uhasta.+Uutisista+ei+oikeastaan+selviä,+mikä+perusongelma+nyt+on.+Samaa+patsasteluahan+siellä+on+rajoilla+harrastettu+jo+vuosia.+Niinistö+toppuuttelee,+pitää+puhelinyhteyttä+kaikkiin+suuntiin.+Tsemppiterveiset+hänelle
27.01.2022 09:06
Uutinen+selvittää+asian,+joten+turha+touhotus+voidaan+unohtaa.
Kannattaa+avata+linkki.
26.01.2022 11:56
37 / 85