Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän+se+Jarlan+piirros+on+ihan+sopiva+Ano+10:39:n++maailmankuvaan.
Kiinnostaisi+noin+ihan+ohimennen+tietää,+kuinka+monissa+illanistujaisissa+veisataan+virsiä.+
Uskallan+epäillä,+että+eivät+edes+lestadiolaiset+aamuyöllä+veisaa,+jos+hereillä+pysyvät+juhlissa.
25.08.2022 11:19
Katso+Areenasta+Jugnerin+puheenvuoro+Aamuteeveessä.
25.08.2022 11:15
Tuntuu+minusta,+että+tästä+aiheesta+on+jo+kaikki+sanottu.+En+varmaan+aivan+yksin+ole+tässä?
Ärtyneitä+voidaan+olla+kaikki+ja+odottaa+vastaisuudessa+muunlaisia+uutisia+Kesärannasta.
Pääministerin+on+päästävä+jo+työhönsä+käsiksi+ja+lopetettava+anteeksipyytely+ja+katuminen.
Nyt+eduskuntatyöhön+ja+Fortumin+probleemaan!
25.08.2022 10:59
Tarkoitatko,+ettei+JOUTUNUT,+vaan+PYRKI?
Taidat+olla+väärässä.
Jugner+sanoi+aamutvssä+ihan+oikein,+että+hänen+neuvonantajansa+olisi+pitänyt+puuttua+asiaan,+nostaa+sormi+ja+sanoa:+"Sanna,+EI".+Heidän+tehtävänsä+on+huolehtia+pääministeristä+tällaisissa++tilanteissa.+Käsitin+hänen+puheestaan,+että+mukana+on+aina+joku+ihan+viran+puolesta.
Pääministeri+on+instituutio.+Hänestä+on+huolehdittava+myös+vapaa-ajalla.
Mitä+tulee+hänen+sijaisiinsa,+niin+nyt+on+selvitetty,+että+pääministerillä+on+aina+sijainen,+joka+on+etukäteen+jo+määritelty,+niin+että+jokaisen+vapaapäivän+kohdalla+ei+tarvitse+käydä+protokollaa+läpi.
Niin+että+ne+spekulaatiot,+joita+on+väännelty+ja+kauhisteltu+viikonloppuvapaiden+ajalle,+ovat+olleet+aiheettomat.+Olemme+olleet+turvassa+myös+silloin,+kiitos+ja+ylistys.
25.08.2022 10:22
Jokainen+vastaa+omasta+käytöksestään,+mutta+Marin+voisi+kyllä+valita+vieraansa+paremmin.++Hänen+pitää+vastaisuudessa+voida+luottaa+siihen,+että+vierailuista+otetut+kuvat+ja+videot+kestävät+arvostelun.++
Joitakin+aikoja+sitten+näilläkin+palstoilla+keskusteltiin+käytöstavoista+ja+suurin+osa+kommenteista+piti+nykypäivän+ihmisten+käytöstä+hyvänä.+Moittijoita+muistutettiin,+että+nykypäivän+ihmiset+ovat+moittijoiden+kasvattamat.
Hyvä+käytös+toimii+myös+yöaikaan+ja+bileissä,+pääministerin+asunnon+saunatiloissa+ja+puutarhassa.
+Ei+kai+käytösketjuun+osallistuneiden+kirjoittajien+mieli+ole+miksikään+muuttunut.+Käytöstavoissa+ei+ole+moitteen+sijaa.
25.08.2022 00:27
Suosittelisin+seuraamaan+mediaa+vähän+muualtakin+kuin+täältä.+Kirjoitan+S24:ssä+ja+vedän+johtopäätökseni+kuten+haluan+Niin+tekevät+kaikki+muutkin.
Älä+seuraa+pelkästään+minun+kommenttejani,+en+ole+toimittaja,+enkä+todellakaan+kaikista+tämän+Marin-jupakan+mutkista+selvillä.
24.08.2022 14:19
Tietenkin+ovat.+Muualta+en+ole+mielipiteitä+hakenut.+Tämä+palsta+on+naisvaltainen,+ja+edustaa+Suomi24+asenteita.
Ikäkausi+myös+80++palstalla+on+vanhempi+kuin+Marinin.+Tuskin+tämän+ikäiset+kovin+useilla+foorumeilla+mielipiteitään+tuovat+esiin.+
Luin+juuri+artikkelia+Ylilauta-nimisestä+keskustelupalstasta+ja+sinne+kooduista+tiedoista+Marinin+juhlimisista.+En+ole+palstaan+tutustunut,+mutta+on+kai+viisainta+etsiä+mielipiteitä+sieltäkin,+jos+on+epäiltävissä,+että+S24+tiedot+eivät+edusta+suurta+kansalaismäärää.
24.08.2022 13:55
Wanha+totuus+on,+että+saa+tehdä+ihan+mitä+haluaa,+mutta+ei+saa+jäädä+kiinni.
Sen+ovat+nyt+viime+aikojen+tapahtumatkin+osoittaneet.+Tuomitsijat+löytyvät+heti.
Kuka+on+M?
24.08.2022 13:16
Tämän+päivän+uutinen+on,+että+naiset+kautta+maailman+julkistavat+omia+biletysvideoitaan+tukeakseen+Marinia.+Heidän+viestinsä+on,+että+jokaisella+on+oikeus+vapaa-aikaan,+eikä+"villi"+biletys+ole+mitenkään+harvinaista+näinä+aikoina,+eikä+irrottelu+vie+uskottavuutta+edes+pääministeriltä.+Jos+katsoo+sitä+kohuvideota,+on+vaikea+ymmärtää,+mikä+siinä+nyt+on+niin+moraalitonta+ja+tuohtumusta+nostattavaa.
Lohduttavaa,+että+naiset+edes+muualla+maailmassa+voivat+tukea+kanssasisartaan,+vaikka+se+Suomessa+tuntuu+olevan+ylivoimainen+tehtävä.
24.08.2022 13:10
En+katso+olevani+teini+olio.+
Yritän+puolustaa+ihmisen+oikeutta+saada+viettää+vapaa-aikansa+haluamassaan+seurassa.+Marin+ei+ole++vastuussa+muiden+juhlijoiden+toimista,+en+ole+sitä+väittänyt.+Minä+en+ole+sanonut+häntä+"teiniksi",+enkä+suostu+myöskään+nimittämään+häntä+"keski-ikäiseksi",+kuten+joku+näissä+ketjuissa+on+tehnyt.+
Minua+loukkaa,+että+palstan+ikääntyneet+kirjoittajat+halveksivat+maan+pääministeriä+hänen+nuoruutensa+vuoksi.
24.08.2022 12:51
Minä+en+edes+tiennyt,+että+verotustiedoista+kirjoitettu+mielipide+oli+sinun.
Mietin+vain+kadehtimisen+alkujuuria.
En+millään+tavoin+halua+väheksyä+koettelemuksiasi.+Olen+hienoa,+että+saat+sen+tuen+ja+avun+läheisiltäsi,+jota+tarvitset+nyt.
24.08.2022 12:03
Millaisen+arvosanan+annat+demareille+ja+äänestäjille,+jos+todella+olet+sitä+mieltä,+että+Suomen+tärkeimpään+virkaan+valittiin+henkilö,+joka+"ON+osottautunu+psyykkisesti+kehityksessä+jälkeen+jääneeksi+keskenkasvuiseksi+uhmaikäiseksi+teiniksi,"+?
Meillä+on+johdossa+juuri+sellaiset+päättäjät,+joita+kansa+haluaa.
24.08.2022 11:58
Onko+Suomen+kanssa+erityisen+kateellista+joukkoa?+Vai+kerääntyvätkö+kateelliset+omiin+ryhmiinsä+kadehtimaan+muita+ja+toisiaan.+
Näilläkin+palstoilla+pidetään+itsestään+selvänä,+että+jokainen+eri+mieltä+oleva+kommentoija+on+kateellinen+muille.
En+ole+päässyt+selville,+mistä+sen+huomaa,+vaikka+luenkin+mielipiteet.
Onko+ihan+totta,+että+luetaan+julkisia+verotustietoja+ja+saadaan+"polttoainetta+kateudesta+kiehumiseensa."?
Eikö+siitä+tavasta+voisi+opetella+pois?+Ihan+oman+mielenterveyden+takia+kannattaa+jättää+avaamatta+sanomalehdestä+ne+sivut.
Kateus+opitaan+jo+lapsena.++Muistan,+kuinka+hämmästyin+koulun+päättäjäispäivänä+,+kun+naapurin+täti+huusi+minulle+raivon+vallassa:+"Oletko+nyt+iloinen,+kun+meidän+Oskari+jäi+luokalle!?"+Oskaria+helpotti,+kun+sai+siirretyksi+epäonnistumisensa+minun+viakseni+ja+hänen+äitinsäkin+kohteli+minua+pitkään+vihaisesti+ja+syyttävästi.+
Joillakin+on+huonompi+onni+kuin+muilla.
Joillakin+on+asioista+eri+näkemys+kuin+minulla.+Joku+tuo+esiin+näkökulman,+jota+en+ole+tullut+ajatelleeksi.+Jollakin+on+eri+kokemus+kuin+minulla.
Pitääkö+siis+olla+kateellinen?
24.08.2022 11:15
Media+runtelee+nyt+pääministeriä,+jopa+omassa+puolueessa+on+alettu++kohotella+kulmakarvoja.+
Ainahan+sitä+sanotaan,+että+pääasia+on,+että+puhutaan,+mutta+eikö+jo+voisi+raja+tulla+vastaan?+Pahojen+juttujen+levittäjät+ovat+jo+pilaamassa+hyvän+imagon+omaavaa+poliitikkoa,+joka+on+saanut+arvostusta+ympäri+maailman.+Viimeisimmissä+kuvissa+ei+PM+ole+itse+edes+mukana.+
Hurjaa+juhlimista+kuitenkin+halutaan+esittää+uusilla+kuvilla.+Jokainen,+joka+koskaan++on+osallistunut+pikkutunneille+asti+jatkuviin+juhliin,+joissa+on+laulu+raikunut+ja+viini+virrannut,+tietää,+että+toisten+käytökseen+ei+pysty+puuttumaan,+vaikka+se+ei+omasta+mielestä+olisikaan+hyvien+tapojen+mukaista.+On+myös+aika+vaikea+isäntäväen+hillitä+villiintynyttä+vieraslaumaa,+joille+on+ihmeellistä+ja+eksoottista+viettää+iltaa+näin+erikoisessa+paikassa.+Arvostelukyky+katoaa,+ja+ne+hyvät+tavat+unohtuvat,+jos+niitä+on+edes+koskaan+oppinutkaan.+
Toivottavasti+oppi+nyt+on+mennyt+perille.+Marin+on+joutunut+selittelemää+illanviettojaan+ennenkin.+Ehkä+tämä+on+nyt+viimeinen+käsistä+karannut+juhla
Pitää++muistaa,+että+Marinin+kykyä+työtehtäviin+ja+päätöksentekoon+ei+ole+minkäänlaista+arvostelua+tässä+kohussa+osoitettu.
24.08.2022 10:31
Minulla+on+ystävä+70+vuoden+takaa.+Hän+täytti+juuri+92+vuotta.+
Hänen+elämänsä+alku+oli+käsittämätön,+sillä+hän+syntyi+ennenaikaisesti+kotioloissa+maaseudulla+kilon+painoisena.+Ihme+on,+että+hän+jäi+eloon+ja+varttui+normaalilapseksi.+Pienen+ihmisen+elämänhalu+on+voimakas.+Sama+elämänhalu+hänellä+on+yhä.+
Aikoinani+tein+sukututkimusta,+ja+eräässä+1880-luvun+kirkonkirjassa+huomasin+papin+merkinnän+pienen+poikavauvan+kohdalla,+että+hän+nukkuu+sikarilaatikossa+uunin+kolossa.
Jälkikäteen+minua+on+harmittanut,+että+en+etsinyt+hänestä+enempää+tietoja.+Lapsi+ei+kuulunut+sukuni+piiriin,+siksi+jäi+tutkimatta.
Kuka+olisi+ystävänikään+kohdalla+voinut+arvata,+että+tämä+nyrkin+kokoinen+pikkuruinen+elää+kaikkia+muita+perheenjäseniään+iäkkäämmäksi,+ja+aikoo+elää+edelleenkin,+mieleltään+virkeänä,+vaikka+liikkuminen+kangertelee.
24.08.2022 10:16
Eihän+pohjalainen+suinkaan+rehentele!+Työnsä+jäljestäkin+vaatimattomasti+sanoo,+että+hyväähän+tässä+yritetään,+mutta+priimaa+pukkaa.
Ovat+meiltä,+muut+meidän+krannista.
"Äitini+minua+tuuditti,+
eikä+tuutinutkaan+hukkaan.
Ei+sitä+joka+mamman+tuutimalla
tällaista+heppua+tuukkaan."
24.08.2022 10:04
Älä+ole+pessimisti.+Suomessa+terveydenhoito+on+korkealla+tasolla,+mitä+valtiovalta+ei+tunnu+käsittävän.+Elinikä+on+korkea+ja+lapsikuolleisuus+pieni.
+Valtiovalta+pitää+sitkeästi+kiinni+hoitajamitoituksesta,+vanhustenhoidon+alasajosta,+ynnä+muusta,+mitä+voidaan+lakipykälillä+määrätä.+Hoitajia+ei+lain+voimalla+kuitenkaan+synny+sen+enempää,+ja+jos+aina+vaan+pidetään+hoitajan+työtä+kutsumusammattina,+jossa+palkka+on+toissijainen,+niin+pian+ei+meillä+enää+ole+syytä+ylpeillä.+ToivottavastI+nyt+alkaneet+sopimusneuvottelut+tuovat+tulosta.
Mutta+vaikeita+sairauksia+meillä+pystytään+hoitamaan+yhä.+Kansalainen+saa+ensiluokkaisen+hoidon+pelkän+sairaalamaksun+hinnalla.+
Koronan+tuoma+notkahdus+ei+tule+jäämään+pysyväksi.+Hoitovelka+saadaan+varmasti+kuntoon,+mutta+aikaahan+tämä+vie.
23.08.2022 14:02
Hei+vaan.
Kesä+se+vain+jatkuu.+Lämmintä+luvassa.+Tämän+päivän+ohjelma+meikäläisellä+on+hammaslääkäri+ja+kaupoissa+juoksu.
Sen+enempää+ei+yhdelle+päivälle+mahdukaan.+
Illalla+satoi+kaatamalla,+oli+ihan+hyvä,+sillä+luonto+on+kuivumassa.+Nyt+pitäisi+kastella+lisää+letkulla,+kun+maa+on+valmiiksi+kostea.+Ei+jää+vesi+kellumaan+kuivuneelle+nurmikolle.+mutta+toivorikkaana+ajattelen,+että+säätiedotus+lupaili+sadetta+vielä.+
Hyvillä+mielin+on+päivä+alkanut,+samaa+toivon+muillekin+nojatuoliin+istahtaneille.
23.08.2022 11:04
Voih.+Ikinä+ei+ihminen+voi+arvata,+mitä+eteen+tulee.+Kaikeksi+onneksi+oli+lääkäri,+jota+sairaus+niin+kiinnosti,+että+paneutui+siihen+asiantuntijoiden+kanssa.+Olen+sanonut+useammankin+kerran,+että+Suomen+terveydenhoito+on+upeaa.+Ja+minun+tautini+olivat+aikanaan+ihan+tavallisia,+joita+hoidetaan+satoja+vuosittain.+Minun+sairauksieni+parantumisprosentti+oli+90%,+joten+luotin+parantumiseeni.+
Mutta+usko+pois+nyt+vaan+hoitajiasi,+ja+anna+heille+se+tunnustus,+ettet+rehki+niissä+pihatöissä+ja+tuhoa+onnistunutta+hoitoa!++:)))
22.08.2022 19:24
Mikä+on+Goethen+periaate?
Olen+kirjan+lukenut,+suomeksi,+ja+oletan,+että+Linna+kirjoitti+sen+suomen+kielellä.
Mitä+on+tämä+Varpio+sanonut?
Olen+ihan+amatöörilukija,+en+ole+kirjallisuuteen+perehtynyt.
22.08.2022 19:11
4 / 85