Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+en+löydä+mitään+vanhoja+ketjuja.+Miten+niitä+etsitään?
19.08.2022 00:07
Vihjailuja+on+annettu+vuodesta+toiseen,+vaikka+olen+sanonut,+että+en+osaa+rivien+välistä+lukea.+Nyt+olen+ymmärtänyt+kaiken+väärin+ja+luullut,+että+kohde+on+joku,+joka+ei+olekaan,+vaan+joku+toinen,+joka+olisi+minun+pitänyt+ymmärtää+niiden+vihjeiden+perusteella,+joita+jotkut+ovat+kirjoitelleet.++Tämä+helpottaa+minua.
Soromnoo.
18.08.2022 23:47
Sano+muuta,+kyllä+ne+ruusukupit+täytyy+pitää+ylähyllyllä!
Minullakin+on+laatikollinen+Arabian+kuppeja,+ei+tosin+ruusu-,+mutta+äidin+kotoa+perityt,+16+kpl.+Ei+kyllä+tule+mieleeni,+olenko+tällä+vuosituhannella+niitä+pöytään+kattanut,+luullakseni+en,+mutta+ehkä+vielä+täytän+vuosia,+niin,+että+voin+naapureille+kakkukahvit+tarjota.
Velipoika,+85+vee+aikoo+muuttaa+seniorikotiin,+ja+avaa+kaappiensa+aarteet+suvun+pengottavaksi.+Saa+nähdä,+ovatko+vuosikymmenien+takaiset+tarvikkeet+enää+mieleiset,+vaikka+olisivat+priimakunnossa.
Tein+aikoinani+molemmista+lapsistani+"vauvakirjat",++joihin+kokosin+tietoja,+sutkautuksia+ja+valokuvia+teini-ikään+asti.+Ne+ovat+ihan+kivat+yhä+vielä+seuraavankin+polven+tutkittavia.
Kyllä+ne+muistot+ovat+hyvä+tallettaa+jälkipolville,+toivottavasti+heillä+on+kunnolla+yläkaappeja.
18.08.2022 20:01
Ole+lukenut+kommentin,+jossa+mainittiin,+että+on+toivottu+YP:ltä+Nojatuolin+tarkkailua.
On+tietysti+johdonmukaista,+että+kun+halutaan+ottaa+loukkauksena+sekin,+niin+on+viisainta+hiukan+lisätä+tarkennusta+ja+kertoa,+että+on+pyydetty+ANOjen+tarkkailiua+Nojatuolissa.+
Tulee+ikään+kuin+selvemmäksi,+ja+oikeuttaa+paremmin+suuttuneiden+ja+ivallisten+kommenttien+kirjoittelun.+Marttyyrin+on+pidettävä+huolta+imagostaan.
Olin+aikaisemmassa+kommentissani+maininnut,+että+Kk+usein+katsotaan+syylliseksi+epäsopuun.+Sori.+Nyt+sain+vastauksen,+joka+lohduttakoon+niin+häntä+kuin+minuakin:
Sitaatti++Ano+18.08.+15:56:
"Syy+vieritetään+sitten+kk:lle".+Hehheh.
Nyt+et+ole+ollenkaan+perillä+tilanteesta,
joka+on+ollut+olemassa+ja+kytenyt+vuosia.
18.08.2022 16:43
Ketkä+Nojatuolissa+ovat+kiusaamisen+uhreja?
Moni+nojatuolilainen+kirjoittaa+vain+sinne.+Mistä+he+voivat+tietää+muiden+ketjujen+asiat?
Ai+niin,+siitä,+että+ne+tullaan+kaatamaan+nojatuolilaisten+niskaan.
Niin+siis.+keitä+ne+uhrit+ovat?
18.08.2022 15:05
Nojatuolin+väki+on+"wanhaa+ja+väsynyttä"+joukkoa,+jotka+eivät+omia+ongelmiaan+juuri+tuo+nojatuoliin+keskustelun+aiheeksi.
Päivän+keskustelun+menevät+saman+kaavan+mukaan,+eli+Skillanin+aloituksesta+aamutuimaan.+
Monenlaisia+aiheita+käsitellään.
Terveysongelmia+on+jokaisella+tämän+ikäisellä.+
Emme+kuitenkaan+niitä+jatkuvasti+vertaile.+
Arkipäiväiset+toimet+ja+perheen+tapaamiset+ja+kotimaan+matkailu+ovat+meille+tärkeitä.
Aikaisempina+aikoina+Sini-Sirkku+mm.+kertoili+resepteistään+ja+varmasti+joku+otti+niistä+vihiä+omaan+kyökkiinsä.
Nyt+on+muita+aiheita.
Mielellämme+juttelisimme+kuten+keskustelupalstan+tarkoitus+on.+Joku+kirjoittaa+lyhyesti,+joku+laveasti,+joku+on+teräväsanaisempi+kuin+toinen,+mielialat+vaihtelevat,+mutta+tahdikkuus+on+valttia.
Kyllä++keskustelupalstalaiset+ovat+ottaneet+vastuun+tämän+ketjun+tasosta.
18.08.2022 13:58
Mennäänkö+nyt+turvamiesten+toimenkuvaan?+He+eivät+olleet+vapaalla,+vaan+työvuorossa,+jos+kerran+tiedät,+että+he+olivat+bileissä+mukana.
En+tietenkään+tiedä+heidän+työsopimustaan,+mutta+tässä+tulee+nimenomaan+esiin+alkuperäinen+ajatukseni.+
Eli+puhutaan+kirveestä+ja+kirvesvarresta.
18.08.2022 13:06
Samaa+kysyn+minäkin.+Nojatuolissa+kun+ei+ole+edes+ovea+kuin+pirtissä+aikanaan+oli.+Olisikohan+sitäkään++voinut+lukita?
Tralaa.
18.08.2022 12:57
11:40.
Oiva+esimerkki+siitä,+miten+tarina+jatkuu,+kun+otetaan+tekstistä+vain+osa+käsittelyyn.
Unohdit+lisätä+seuraavan+kappaleen,+joten+avuliaana+liitän+sen+tähän:+
"Totta+kai+heillä+se+oikeus+on,+mutta+en+kai+tahtoisi+hyväksyä+sitä,+että+myös+meidän+ikäiset+ovat+omaksuneet+nämä+minä-minä+kulttuurin+tavat,+missä+MINULLA+on+vain+oikeuksia,+ei+velvollisuuksia,+joihin+on+nyt+yleensä+luettu+muiden+huomioonottaminen,+heidän+reviirinsä+kunnioittaminen+ja+muut+hyvät+tavat.
Olen+edelleen+sitä+mieltä+että+noita+asioita+voisi+odottaa+niin+rekatuilta+kuin+Anoiltakin+ja+ne+ovat+edelleen+yhteisen+viihtyvyyden+edellytys."
Jokainen+voi+lukea+ko.+kirjoituksen+uudelleen+alusta+loppuun.
18.08.2022 12:34
Piti+lähteä+tänään+mökille,+mutta+siellä+päin+ukkonen+kuulemma+kuljeksii,+joten+jään+kaupunkiin.+Ei+olisi+mukava+jäädä+männyn+alle.
Tyttärelleni+oli+käydä+siten,+kun+eräänä+kesänä+juoksi+saunapolkua+kotiin+ja+satavuotias+mänty+kaatui+hänen+kohdallaan,+onneksi+polun+suuntaisesti.+Huonosti+olisi+käynyt,+jos+.+.+.
Toivottavasti+katto+on+helposti+korjattavissa.+Puutavaran+hinta+on+kuulemma+noussut+kamalasti!
18.08.2022 12:20
Nuori+oot+vielä,+mutta+odotas+vaan,+kun+tähän+ikään+pääset,+niin+yksi+homma+päivässä+vie+kaikki+voimat.+Sitä+ei+usko,+ennen+kuin+sen+kokee.
Vai+mitä+sanovat+muut+kolleegat?
18.08.2022 12:16
9:57:
"Vain+tämän+yhden+anon+mielipiteenä+kirjoitan,+että+Nojatuoli+vaikuttaa+minusta+lukijana+"sisäänpäin+lämpiävältä"."
Voihan+se+olla+niinkin,+sillä+me+olemme+ehkä+sinua+vanhempia,+ja+meille+riittää+tämä+arkipäiväinen+jutustelu.
Joku+aikaisemmin+kirjoitti,+että+siellä+ne+istuvat+nojatuoleissaan+rivissä+.+.+.+Se+osoittaa,+että+emme+ole++kyllin+reipasotteisia+70++ikäisten+joukkoon,+Ikäryhmät+ovat+varmaankin+ihan+hyviksi+havaitut.
18.08.2022 12:08
Asia+on+niin,+että+väkisinkin+tulee+tilanne,+että+yksi+puhuu+kirveestä,+toinen+kirvesvarresta.+Eivätkä+mielipiteet+kohtaa.
Yksi+hyvä+esimerkki+tuli+eteeni+aamulla+kun+luin+lehdestä,+että+Sanna+Marinin+illanvietosta+on+noussut+taas+hälinä.+Minä+en+ole+hänen+politiikastaan+selvillä,+en+tiedä,+kuinka+arvostettu+hän+on+yhteiskunnassamme+ja+puolueessaan,+mutta+suon+hänelle+vapaa-ajan+siinä+kuin+muillekin+työtä+tekeville.++Se+on+hänelle+samanlainen+oikeus+kuin+kenelle+muulle+tahansa.
Keskustelukumppanini+paneutui+hänen+poliittiseen+toimintaansa,+Hänen+mielestään+pääministerin+paikka+on+työnsä+ääressä.++Minä+taas+korostin,+että+ei+edes+pääministeri+laadi+lakeja+yötäpäivää+loma-ajallaan,+vaan+raskaat+työt+vaativat+raskaat+huvit+vastapainoksi.+Eivätkä+ne+huvit+liene+kovin+raskaitakaan,+kun+kirpparimekossa+kulkee+festareilla+tai+bailaa+yksityistilaisuudessa.+
Mutta+keskustelu+meni+politiikan+käsittelyyn,+enkä+siihen+pystynyt+vaikuttamaan.
Politiikastahan+ei+aiheet+lopu.
Vähän+samaa+tapahtuu+täällä+80+plussalla.+Ei+millään+päästä+samaan+aiheeseen,+ja+siitä+seuraa,+että+jankutus+aloitetaan+jostakin+sanamuodosta++tai+anona+esiintymisestä,+vaikka+ko.+mielipide+sisältäisi+mitä+tahansa.+Seuraavat+eivät+enää+välitä+mielipiteestä+mitään,+vaan+käsittelevät+muita+kirjoittajia.+
Hirveän+syntiseksi+tuomitaan+muuten+kirjautuneet,+jotka+kirjoittavat+anoina,+ikään+kuin+he+toimisivat+salakähmäisesti+haluamatta+paljastaa+todellista+persoonaansa.+Yrittävät+piiloutua+nimettömyyteen.+Kummastelen,+sillä+mielipidehän+se+on+keskustelussa+tärkeä,+ei+se,+kuka+sen+sanoo.
Ehkä+nimmareista+pitäisi+kokonaan+luopua.+Rekisteröidyt+ovat+silmätikkuna+kasvottomille+anonyymeille.+Ehkä+keskustelut+tiivistyisivät.
Ollaan+myös+kovin+konservatiivisia+ja+paikoilleen+jämähtäneitä,+eikä+suoda+kirjoittajille+mahdollisuutta+muuttaa+katsantokantaansa,+vaan+muistutetaan,+että+aikaisemmin+sanoit+niin+ja+niin,+nyt+olet+toista+mieltä!+
Mielipidepalstalla+voidaan+asioista+keskustella+ja+eikä+mielestäni+ole+outoa,+jos+joku+näkee+asioita+uudelta+kantilta.+Emmekö+juuri+halua+vakuuttaa+muita+omilla+käsityksillämme?+Eikö+ole+upeeta,+jos+joku+vakuuttuu+ja+kääntää+kelkkansa?
No+tällaisia+höpinöitä+tuli+mieleeni+tänä+aamuna.+Hyvää+päivänjatkoa.
18.08.2022 12:00
Onko+tullut+mieleesi,+että+he+siirtyivät+80++palstalle+ja+jättivät+edellisen+ryhmän+asiat+taakseen.+Kahvipirttiläisillä+ei+ollut+keskinäistä+vihanpitoa,+kuten+ei+ole+nytkään+nojatuolissa.+Minä+en+juuri+pirtissä+käynyt,+koska+olin+täällä+ennen+teitä+kaikkia+muita.
Anot+eivät+ehkä+osaa+tulla+nojatuoleihin+jutustelemaan,+vaikka+olisivat+ihan+tervetulleita,+tosin+++ilman+niitä+kaunan+tunteita,+joita+monilla+on.
Moni+ano+kirjoittaa+muissa+ketjuissa+sovinnollisesti+ja+mielenkiintoisesti,+mikä+estää+heitä+tulemasta+nojatuoliin?
Toisaalta,+onhan+se+niinkin,+että+anojen+joukko+ei+hyväksy+kirjautuneita+kirjoittajia+omissa+ketjuissaan,+vaan+huomauttelevat+kirjoitusvirheistä+ja+muistuttavat+saamistaan+loukkauksista.+Ehkä+olemme+kahta+eri+ryhmää,+jotka+eivät+pysty+rinnakkaiselossa+olemaan.
Vahinko
18.08.2022 00:19
Huomasin+tuolla+toisessa+ketjussa+sinun+kirjoituksesi,+jossa+mainitsit,+että+sinua+oli+petoksesta+syytetty,+En+ole+tuollaista+bongannut,+mutta+uskon+kyllä,+sillä+kaikki+maailman+synnit+on+kirjautuneiden+niskaan+syydetty.
Kirjoitin+sulle+pitkät+rimpsut,+joista+toisen+deletoin+vapaaehtoisesti,+ja+toista+en+voinut+lähettää,+kun+kirjautumiseni+oli+mennyt+vanhaksi.
Ne+yhden+lauseen+heitot+ovat+alkaneet+mennä+silmieni+ohi,+koska+en+osaa+edelleenkään+lukea+rivien+välistä.+Ja+luulen,+että+YP+ei+rupea+niitä+poistelemaan,+sillä+nehän+ovat+nykyisin+valtaosa+ns.+keskusteluista.+
Ilokseni+olen+kuitenkin+pannut+merkille,+että+eivät+kaikki+anot+ole+kirjautuneita+vastaan,+joten+lienee+toivoa,+että+palsta+vielä+kehittyisi+aidoksi+keskustelupalstaksi.
17.08.2022 20:05
Kun+minulla+oli+aikoinani+koettelemuksia,+joista+en+uskonut+selviäväni,+sain+huomata,+kuinka+korkealla+tasolla+terveydenhuoltomme+on,+tai+ainakin+oli+niinä+aikoina.+Se+oli+ennen+Sotea!+:))
Ei+ole+turhaan+korkeita+veroja+maksettu,+kun+tavallisella+sairaalan+päivämaksulla+sai+niin+korkeatasoisen+hoidon.
Nyt+vain+uskot+kaiken,+mitä+sanotaan,+et+nostele+kahvipannua+painavampaa,++et+kurkottele+ja+juokse,+lepäät+ja+muistat+kaikki+ohjeet.
17.08.2022 19:53
Napsuttelin+puhelimella+vastauksen,+mutta+ei+näy+tässä+koneella.+On+se+vaan!+Puhelimeni+on+hakkeroitu?
Ilmoitin+nääs,+että+kirjoitan+lappuun+nimeni+ja+osoitteeni+ja+liimaan+sen+takin+vuoriin.+Voin+siitä+sitten+tarkistaa+kuka+olen,+jos+sattuu+unohtumaan.
Vaarassa+vene+parempi.+tai+miten+se+sananlasku+meni.
17.08.2022 16:06
Niitäkään+ei+tällä+palstalla+tarvita!+:))
17.08.2022 12:56
On.
Minä+en+tässä+tapauksessa+edes+tiedä,+mitä+tulisi+muistaa.
17.08.2022 12:48
Suomen+kesä+on++niin+lyhyt,+että+ei+vielä+kannata+ennustella+syksyä.+Ihanat+elokuun+kuutamot+ovat+meillä+vielä.+Lomakausiinkin+on+liitetty+syyskuu,+joten+on+tätä+kesää+yhä.+
Ilmastonmuutos+lämmittää+meitäkin+ja+talvemme+lyhenevät.+
Mutta+kun++se+sitten+tulee,+odotan+kirpeitä+pakkasaamuja+ja+raikasta+ilmaa.+Odotan,+että+pääsen+taas+harrastuksiini+ja+tapaan+tuttuja.+Suomi+muuttaa+maalle+joka+niemeen+notkoon+ja+saarelmaan+kesäkaudeksi,+niin+että+ketään+ei+tapaa,+eikä+uutisia+kuule.+
Syksy+käynnistää+monet+asiat+jälleen.
17.08.2022 11:11
6 / 85