Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Minä+en+löydä+mitään+vanhoja+ketjuja.+Miten+niitä+etsitään?
  2. Asia+on+niin,+että+väkisinkin+tulee+tilanne,+että+yksi+puhuu+kirveestä,+toinen+kirvesvarresta.+Eivätkä+mielipiteet+kohtaa.Yksi+hyvä+esimerkki+tuli+eteeni+aamulla+kun+luin+lehdestä,+että+Sanna+Marinin+illanvietosta+on+noussut+taas+hälinä.+Minä+en+ole+hänen+politiikastaan+selvillä,+en+tiedä,+kuinka+arvostettu+hän+on+yhteiskunnassamme+ja+puolueessaan,+mutta+suon+hänelle+vapaa-ajan+siinä+kuin+muillekin+työtä+tekeville.++Se+on+hänelle+samanlainen+oikeus+kuin+kenelle+muulle+tahansa.Keskustelukumppanini+paneutui+hänen+poliittiseen+toimintaansa,+Hänen+mielestään+pääministerin+paikka+on+työnsä+ääressä.++Minä+taas+korostin,+että+ei+edes+pääministeri+laadi+lakeja+yötäpäivää+loma-ajallaan,+vaan+raskaat+työt+vaativat+raskaat+huvit+vastapainoksi.+Eivätkä+ne+huvit+liene+kovin+raskaitakaan,+kun+kirpparimekossa+kulkee+festareilla+tai+bailaa+yksityistilaisuudessa.+Mutta+keskustelu+meni+politiikan+käsittelyyn,+enkä+siihen+pystynyt+vaikuttamaan.Politiikastahan+ei+aiheet+lopu.Vähän+samaa+tapahtuu+täällä+80+plussalla.+Ei+millään+päästä+samaan+aiheeseen,+ja+siitä+seuraa,+että+jankutus+aloitetaan+jostakin+sanamuodosta++tai+anona+esiintymisestä,+vaikka+ko.+mielipide+sisältäisi+mitä+tahansa.+Seuraavat+eivät+enää+välitä+mielipiteestä+mitään,+vaan+käsittelevät+muita+kirjoittajia.+Hirveän+syntiseksi+tuomitaan+muuten+kirjautuneet,+jotka+kirjoittavat+anoina,+ikään+kuin+he+toimisivat+salakähmäisesti+haluamatta+paljastaa+todellista+persoonaansa.+Yrittävät+piiloutua+nimettömyyteen.+Kummastelen,+sillä+mielipidehän+se+on+keskustelussa+tärkeä,+ei+se,+kuka+sen+sanoo.Ehkä+nimmareista+pitäisi+kokonaan+luopua.+Rekisteröidyt+ovat+silmätikkuna+kasvottomille+anonyymeille.+Ehkä+keskustelut+tiivistyisivät.Ollaan+myös+kovin+konservatiivisia+ja+paikoilleen+jämähtäneitä,+eikä+suoda+kirjoittajille+mahdollisuutta+muuttaa+katsantokantaansa,+vaan+muistutetaan,+että+aikaisemmin+sanoit+niin+ja+niin,+nyt+olet+toista+mieltä!+Mielipidepalstalla+voidaan+asioista+keskustella+ja+eikä+mielestäni+ole+outoa,+jos+joku+näkee+asioita+uudelta+kantilta.+Emmekö+juuri+halua+vakuuttaa+muita+omilla+käsityksillämme?+Eikö+ole+upeeta,+jos+joku+vakuuttuu+ja+kääntää+kelkkansa?No+tällaisia+höpinöitä+tuli+mieleeni+tänä+aamuna.+Hyvää+päivänjatkoa.
  3. Kun+minulla+oli+aikoinani+koettelemuksia,+joista+en+uskonut+selviäväni,+sain+huomata,+kuinka+korkealla+tasolla+terveydenhuoltomme+on,+tai+ainakin+oli+niinä+aikoina.+Se+oli+ennen+Sotea!+:))Ei+ole+turhaan+korkeita+veroja+maksettu,+kun+tavallisella+sairaalan+päivämaksulla+sai+niin+korkeatasoisen+hoidon.Nyt+vain+uskot+kaiken,+mitä+sanotaan,+et+nostele+kahvipannua+painavampaa,++et+kurkottele+ja+juokse,+lepäät+ja+muistat+kaikki+ohjeet.