Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kustaan
profiilit
Kustaan
Kustaan
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
49
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puhutko+Paavalista?+Vai+kreikkalaisista?+
Apostolien+teot:
17:17+Niin+hän+keskusteli+synagoogassa+juutalaisten+ja+jumalaapelkääväisten+kanssa+ja+torilla+joka+päivä+niiden+kanssa,+joita+hän+siellä+tapasi.
17:18+Ja+muutamat+epikurolaiset+ja+stoalaiset+filosofit+väittelivät+hänen+kanssansa;+ja+toiset+sanoivat:+"Mitähän+tuo+lavertelija+oikein+tahtoo+sanoa?"+Toiset+taas+sanoivat:+"Näkyy+olevan+vieraiden+jumalien+julistaja",+koska+hän+julisti+heille+evankeliumia+Jeesuksesta+ja+ylösnousemuksesta.
17:19+Ja+he+ottivat+hänet+ja+veivät+Areiopagille+ja+sanoivat:+"Voimmeko+saada+tietää,+mikä+se+uusi+oppi+on,+jota+sinä+ilmoitat?
17:20+Sillä+outoja+asioita+sinä+tuot+meidän+korvaimme+kuulla.+Me+siis+tahdomme+tietää,+mitä+ne+oikein+ovat."
17:21+Sillä+ateenalaisilla+ja+siellä+oleskelevilla+muukalaisilla+ei+kenelläkään+ollut+aikaa+muuhun+kuin+uutta+puhumaan+ja+uutta+kuulemaan.
17:22+Niin+Paavali+astui+keskelle+Areiopagia+ja+sanoi:+"Ateenan+miehet,+minä+näen+kaikesta,+että+te+suuresti+kunnioitatte+jumalia.
17:23+Sillä+kävellessäni+ympäri+ja+katsellessani+teidän+pyhiä+paikkojanne+minä+löysin+myös+alttarin,+johon+oli+kirjoitettu:+'Tuntemattomalle+jumalalle.'+Mitä+te+siis+tuntemattanne+palvelette,+sen+minä+teille+ilmoitan.
17:24+Jumala,+joka+on+tehnyt+maailman+ja+kaikki,+mitä+siinä+on,+hän,+joka+on+taivaan+ja+maan+Herra,+ei+asu+käsillä+tehdyissä+temppeleissä,
17:25+eikä+häntä+voida+ihmisten+käsillä+palvella,+ikäänkuin+hän+jotakin+tarvitsisi,+hän,+joka+itse+antaa+kaikille+elämän+ja+hengen+ja+kaiken.
17:26+Ja+hän+on+tehnyt+koko+ihmissuvun+yhdestä+ainoasta+asumaan+kaikkea+maanpiiriä+ja+on+säätänyt+heille+määrätyt+ajat+ja+heidän+asumisensa+rajat,
17:27+että+he+etsisivät+Jumalaa,+jos+ehkä+voisivat+hapuilemalla+hänet+löytää+-+hänet,+joka+kuitenkaan+ei+ole+kaukana+yhdestäkään+meistä;
17:28+sillä+hänessä+me+elämme+ja+liikumme+ja+olemme,+niinkuin+myös+muutamat+teidän+runoilijoistanne+ovat+sanoneet:+'Sillä+me+olemme+myös+hänen+sukuansa.'
17:29+Koska+me+siis+olemme+Jumalan+sukua,+emme+saa+luulla,+että+jumaluus+on+samankaltainen+kuin+kulta+tai+hopea+tai+kivi,+sellainen+kuin+inhimillisen+taiteen+ja+ajatuksen+kuvailema.
17:30+Noita+tietämättömyyden+aikoja+Jumala+on+kärsinyt,+mutta+nyt+hän+tekee+tiettäväksi,+että+kaikkien+ihmisten+kaikkialla+on+tehtävä+parannus.
17:31+Sillä+hän+on+säätänyt+päivän,+jona+hän+on+tuomitseva+maanpiirin+vanhurskaudessa+sen+miehen+kautta,+jonka+hän+siihen+on+määrännyt;+ja+hän+on+antanut+kaikille+siitä+vakuuden,+herättämällä+hänet+kuolleista."
15.08.2021 10:51
Jumala+on+mustasukkainen.+Ei+kestä+lainkaan+kilpailua.+Heti+käskee+tappaa,+jos+joku+kansaan+kuuluva+palvelee+olemattomia+epäjumalia.+Kummallinen+otus+se+jahve.
15.08.2021 10:36
Savis+on+ruotsinkielinen.+Siksi+huono+ulosanti,+mutta+tämähän+sinun+olisi+pitänyt+palstatrollina+helluntailaisista+tietää?
15.08.2021 10:09
Eivät+kreationistit+valehtele.+Heidän+mielestään+kaikki+todistaa+luojasta+eikä+mikään+todista+häntä+vastaan.+On+vain+näyttöä,+sillä+kaikki+todistaa+jostakin.+Kyse+on+nyt+siitä,+miten+havaintoja+tulkitaan.+Dorka.+
-+JD+-
15.08.2021 09:58
Oletko+miettinyt+sitä,+miten+Kainin+jälkeläiset+olivat+elossa+tulvan+jälkeen,+vaikka+heidän+olisi+pitänyt+kuolla+siinä?
15.08.2021 09:57
Mitäpä+muuta+se+universumin+synty+ulottuvuudesta,+jossa+ei+ole+aikaa+ja+avaruutta,+olisi+kuin+tyhjästä+taikomista?+Ainoa,+mikä+puuttuu+uskostasi,+on+taikuri.+Huomaatko?
14.08.2021 21:08
En+ole+hihhuli,+mutta+sinä+olet+hehhuli.+MInulla+ei+ole+tarvetta+mihinkään,+mutta+sinä+et+voi+elää+ilman+valheitasi.+Uskot+reppana,+että+luomista+ei+ole+tapahtunut.+Voi+sinua+pirua.+:)
14.08.2021 20:59
Fyysinen+maailma+pitää+sisällään+myös+avaruuden,+jossa+ainetta+on+harvakseltaan,+ja+sen+äärilaidoilla+ei+lainkaan.+On+vain+aineen+säteilemää+lämpöä+ja+valoa,+mutta+ei+ainetta+itseään.+Tätä+osaa+universumista+kutsutaan+nimellä+Kustaan.+Kustaan+linssiin+siis.+
Nimittäin+sellaista+avaruuden+osaa+ei+voi+tieteellisten+teorioiden+mukaan+olla+olemassa,+johon+valo+ja+säteily+eivät+ulottuisi.+Universumi+laajenee,+sanotaan,+mutta+ei+kerrota+sitä,+mitä+oli+universumin+ulkopuolella+sen+halkaisijan+ollessa+millimetrin+tuhannesosia.+
"Ei+mitään"+on+paradigma,+jonka+varassa+kosmologia+lepää.+Jos+voidaan+todistaa+se,+että+"ei+mitään",+on+jotakin,+niin+koko+korttitalo+kaatuu+ja+bluffi+paljastetaan.+Ajan+ja+avaruuden+ulkopuolella+ei+ollutkaan+ulottuvuutta,+jossa+tyhjiöenergia+väreilee+ja+synnyttää+universumeja.+
Ajatus+ajan+ja+avaruuden+ulkopuolisesta+ulottuvuudesta+on+järjetön.+Sitä+mahdollisena+pitävät+ateistit+pitäisi+sulkea+mielisairaalaan,+koska+elävät+deluusioissa+ja+ovat+vaaraksi+muille+ihmisille+levittäessään+harhojaan.
14.08.2021 18:58
Ei+minulla+ole+deluusioita+luojajumalista.+Ei+ole+koskaan+ollut.+Olen+ollut+aina+järkevä+ihminen,+ateisti+syntymästäni+saakka.+Samaa+ei+voida+sanoa+sinusta.+Kretu-pelle+olet,+et+mitään+muuta.+Vai+etkö+pidäkään+luomista+mahdollisena?+Minä+pidän+sitä+mahdottomana+ihan+sen+vuoksi,+että+älyä+ja+tietoisuutta+ei+voi+olla+aineen+ulkopuolella.+Luominen+edellyttäisi+hengen+olemassa+olon,+jonka+tiede+on+todistanut+mahdottomaksi.+Sitä+sinä+et+tainnut+tietääkään?+Onhan+tiede+todistanut+mahdottomaksi+myös+Aku+Ankan,+johon+edelleen+uskot,+hörhö.+Ja+Hessulla+saat+pyyhkiä+persettäsi,+sika.+Oletko+niin+saatanan+tyhmä,+että+et+erota+ateistia+kristitystä+uskontofilosofista?
14.08.2021 18:33
3 / 3