JeroP

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä pari näyttelyä on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia103 aloitusta · 9520 kommenttia
- Juu, tässäkin korostuu, että täytyy tietää mitä on tekemässä. Tekoälyä pitää ohjata.
- Juu talon voi rakentaa iso 3d tulostin, mutta korjauspuolella tulee vastaan, juurikin mitä Foordikin tähdensi. Luovuus. Eli taiteessakin tekoäly tekee joskus ihme ratkasuja. Joku putkiremontti, voi tekoäly pistää putket vikapaikasta.
No tietotyö tuskin kokonaan häviää. Mutta tietenki sellaset missä se tietotyö on itse tarkotus. Tekoälyä ohjatessa täytyy todella tietää mihin sitä käytetään. Eli nuorison kannattaa olla käsityötunnilla hereillä. - Puuhommat vois olla mukavempia hyvän puolison kanssa ja saunominen uiminenkin.
- Siis se eka oli CD ja tää toinen DVD, niin oliko tässä joku kuvamateriaali mukana vai oliks teillä siinä vaan niin hirmusti kappaleita?
Montaks kappaletta siihen muuten mahtuu? Et kai mitää sinkkua tarkota vaikka tää sinkut palsta onkin?
Wasp ja judas priest oli kyllä hyviä. - No saunaan meen juhannuksena ja teen koivuvihdan. Siinä on sitä juhannustaikaa. Muuten juhannus onkin vaan ylimääränen vapaapäivä, eli ottakaamme siitä ilo irti. Ennenhä juhannuksena saattoi olla useempikin vapaa, mutta nyt viikonloppuun siirtäneet. Ja meinaapa ne helatostainnja joulunkin siirtää, ainakin jos on Kakkoseen uskominen. Ei ne ymmärrä ettei väsyny työntekijä tee hyvää. Työstä pitää saada palkinto ei keppiä. Tajapalkka on enempi piiska kuin palkkio.
- Juu sitä mäkin ihmettelin. Ikään kuin sinkuilla ois vapautus kaikesta. Hyvin toimiva parisuhde antaa ihan samat mahdollisuudet harrastella kaikenlaista, kuin sinkkuuskin. Seksiähän nyt ei voi tehdä kuin vakipartnerin kanssa, kun muuten tulee tauteja ja niiltä EI pysty suojaantuu. Kondomi EI suojaa!
- No kattellaan viihdettä. Eli jotain ala arvosta tv sarjaa...
- No jos perjantaina haluaa jonnekin mennä, niin ei oo kyllä tehny tarpeeks töitä. Mulle tää on oikeestaan ainoo hetki rentoontua.
- On se tossa toisessa ketjussa toivottanu ja mäkin toivotan teille rakkauden täyteistä kesää teille kummallekin.
- Aikusten leluja? Mielikuvitus hoi? Ei siihen tarvi kun omaa kättä.
Ne oikeiden aikuisten lelut on niitä traktoreita ja muita suuria laitteita. Ei mitään kumitappeja. - Mistä sä haluisit tietää?
- En tietenkä, en tiiä vaaleenpunasista piipuista muuta kuin mitä hän sano, en vaan kehdannu hänelle vastata. Mutta tiilenpunasista sitäkin enempi. Toi Emnahan on mielenkiintonen, en oo kuullukaan.
- No HEI!
Totta kai on kiva olo, kun viikonloppu alkoi. olikin ihan helvetillisen kiirenen viikko. Mutta näin sitä osaa arvostaa viikonloppua enempi. Toi on kuitenki hirmuhyvä toi mun työ, että oon ihan v*tun kateellinen ittelleni, kukaan muu maailmassa ei oo onnistunu hankkiin näin hyviä työpaikkoja mitä mulla on ollu. Ei ees putini tai trumppi. - Juu onhan sieltä muutama piirikortti kärvähtäny, mutta onneks oon vältelly noita tietokoneita, eikä robotit näillä rakennustyömailla ainakaan vielä suuremmin pyöri. No tappelin tossa lupapisteen kanssa kyllä, en tiiä onko se ok vai joudunko käräjille. no käräjöidään sitten, mutta saavat laittaa ainakin osaks ton tietokoneen syyksi. Kai se tekoäly noi tuomiotkin nykyään jakaa?
Juu ennen rehellisissä töissä ei tälläsiä ongelmia ollu. Tossa ylempänä kuvailtiinkin kuinka savupiippu ohjaa hillitysti höyryn ulos. ja vanhoissa työpaikoissa oli aina savupiippu, niin oli työilmapiirikin parempi. meilläkin oli SOTKAssa, Metsä-liitossa ja Hattiksessa. Ootteko muuten ollu Hattiksessa koskaan töissä tai hoidossa? - Mä en oo ikinä ymmärtäny, tota baari hommaa, enkä kylläkään kotona juomistakaan. Yleensäkin kaikki alkoholipitoset on pahaa🤮. Miksi maksaa hirveesti ylihintaa juomasta, joka on pahaa ja siitä tulee huono olo?
No kerran vuodessa käydään ja se riittää mulle. Terveys on mulle pääasia. - Noita vesisaavissa pyrusteleviä ötököitä oon autannu ihan pikkupojasta lähtien. Kai pitäs taas käydä tarkastaan. Muustakaa tekin.
Maalarikin hermoili, kun pelastin hämähäkkejä ettei jää maaliin kiinni. Oli kuulemna urakka, mutta mikä se murhaajamaalari se semmonen. - No, asian voi aina muistaa sillon, kun mietitään annetaanko vastuuvapaus.
- Semmosta se on venäjän kanssa. Mäkin oon unohtanu venäjän kielen. Enkä oo ees käyny venäjällä. Ja en oo ees kuullu että kukaannois päässy käymään venäjässä, vaan kaikki venäjällä. Ei siis päässy venäjän sisään, vaan kävelleet ikään kuin päällä. Muihin maihin pääsee kyllä sisään: ruotsiin, tanskaan, eestiin...
- Sivusta, että periaatteessa velvollisuus ja tietyllä tapaa myös tarve. Eli jakaa kokemuksia, mitä elämän varrella on kertyny. Sehän on ihan tieteellisesti määritelty sosiaalinen konstruktivismi. Kaikkee ei tarvi keksiä ite. Ja vaikka ois kuinka pieni keksintö tai idea, niin se voi yhdessä pohtimalla jalostua. Tietenki omalta kojdalta vähän haastavaa täältä ulkokehältä huudella. Mutta eipä sitä koskaan tiedä, mitä päätyt ytimeen.
- Juu, mutta mikä järki jollain kaapeli teeveellä, kun ne kanavat voi vastaanottaa antennilla. Toi langallinen välitys oli joskus aikoina ennen radioyhteyksiä.
Toinen asua jossain ruotsissa, missä saman konsernin tv4 lopetti kokonaan maapäälliset lähetykset. Voi tietenkin kattoo netin kautta. Mutta ilmeisesti tässä sama kun maikkarilla, että osa tarjonnasta on sitte maksullista. Mutta toisaalta urheululähetykset on pitkään jo olluki maksullisia mm eurosport.