Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

73

Kommenttia

7437

1. Mutta mitä väliä on sillä ottaako se joku, mun kuvan tai vaikka sauli niinistön kuvan tai putinin niihin pahoihin tarkoituksiin.
  2. Jos sä haluut noita lintuja kuvata, niin sillon pitää olla järjestelmä kamera. Mä en niitä kuvaa, mutta mulle tuli isän perintönä sellanen pitkä putki. Mä en nyt muista niitä lukemia. Mutta se oli filmikamera ja sillä mä otan mv kuvia, että se ei lintukuvaukseen sovellu, kun ei oo sini rinta enää sillon sininen. Nyt mulla on takapenkillä sellanen Mamiysn potrettikamera, ja sillä tulee hyvää kuvaa, mutta se ei oikein sovellu metsässä rämpimiseen. Maisemakuvissa kyllä riittää ihan hyvin kännykkä jos se on hyvä, mutta toi optikkaa ei vaan riitä tollesiin lähiotoksiin, vaikka mullakin on periaatteessa erikseen siinä se teleobjekti. Ja toi digitaalinen zoomikin mikä ennen tarkotti huonoo kuvaa, on nykyään ihan hyvä, kun mä otin kerran koko kennolla täyden kuvan, niin tuli joku järkyttävä 30 megatavun kuva. Mutta semmonen ikävyys että toi mun nykyinen Nikon on kiinalainen, kun noi filmikamerat oli kaikki Japseja, ja niissä huomas sen tukevuuden, mitä telekuvaus vaatii. ja lisäks mä suosittelen käsitarkennusta, eli sillä sä saat terävoitettyä sen linnun ja tausta jää kivasti sumeeksi. Muttaa tosi tosiaan mä oon maisema kuvaaja ja rakennuksia sekä vanhoja TEHTAITA, että tän enempää mä en neuvoo sulle osaa antaa.