Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

71

Kommenttia

7269

1. Siis toivoin vain, että hän ois ollu mukana keskustelussa, jossa se toinen, kun en tiedä kuka se toinen, niin sanoi just näitä asioita. Mä en ollu hänen kanssaan samaa mieltä, mutta puhuin itteni pussiin niin ku tavallista. Enkä tolleen oo tarkoittanut.

Miks tää on nyt pulpahtanu pintaan?
  2. Niin ku elämässä yleensä on vaikee tietää mitä haluaa.

Mä menin jo lukioaikana tutustuu opettajakoulutukseen. Mutta en sinne päätynyt, eikä se ois varmaan mulle sopinut. Enemmänkin amiksen open hommat. Mutta se vaatii hyvää alan osaamista, jota tuollon ei ollu. No nyt ois, mutta toisaalta on ikävä sitoo itsensä tähän yhteen ainooseen alaan. Tässä on jo 35 vuotta rakennettu, että sitä tulee jo korvista ulos. Eikä yksittäinen amiksen ope pysty paljoo vaikuttaa niihin ongelmiin mitä ammatillisessa ja ihan yleisestikin koulutusjärjestelmässä esiintyy. Vaikka rauhallistahan suomen kouluissa on ruotsiin verrattuna. Missä joillakin seudulla koulu valitaan sen perusteella mihin jengiin kuuluu. Että ois siinä raksaopella ihmettelemistä kun joku kurdikettu ois määrännyt jengiläiset kaikki raksa alalle. Tähän koulutukseen kun on vielä helppo päästä. Suomen ongelmat taas on enemmän siellä rahoitus puolella ja tuntimäärissä. Jotka tietenkin heijastuu ongelmiin opiskelijoillekin mm liian suurena etäopetuksena.

Ja että mitä tää ihmissuhteisiin liittyy. No ihan samoin. Ja ehkä mullakin liittyy toi puuttuva parisuhde tähän. Mutta toi ammattijuttu nyt päällimmäisenä on mielessä. Ja sen kautta vois parantaa useemman ihmisen elämää, vaikka sikäli hienoo ois saada joku yksittäinenkin ihminen onnelliseksi tälleen ihmissuhteen merkeissä. Mutta monimutkasia juttuja nää, että tälleen uuteen työviikkoon ekalla kahvitauolla vielä vähän jäsentämättömät nää ajatukset.
  3. Joo ei mikään ihme noilla ilmoilla. Flunssahan siitä tulee. Menis nyt ulos he, ketkä sitä kuumuutta on koko kesän valittanut. Niitä lämpimiä päiviä kun loppujen lopuks on todella vähän suomen ilmastossa.