Kohta 45v mies, enkä ole vielä seurustellut

Anonyymi-ap

Onko muita kohtalontovereita? Olen aina halunnut tyttöystävän/naisen ja olin 16v, kun tein ensimmäisen treffi-ilmoituksen lehteen. En enää siinä iässä uskaltanut lähestyä ketään rakastumaani tyttöön, kun se johti lopulta tämän tytön toimesta kiusaamiseen, jossa oli koko luokka mukana. Tyttö osoittautui narsistiksi ja pojilla oli oma narsisti. Tämä jätti minuun arvet.

Sain ilmoituksellani aluksi paljon kirjeitä ja vastailin muutamalle tytölle. Olin romantikko ja luulin, että kaikki on samanlaista ja helppoa, kuin elokuvissa, lauluissa tai kirjoissa. Päinvastoin. Jo silloin oli ehtoja, mitä minun piti olla, pitää ja harrastaa. Jotkut tytöistä ilmoittivat, että olivat löytäneet poikaystävän ja lopettavat kirjeenvaihdon.

Aika eteni ja tekniikka muuttui. Kirjeet jäivät pois ja tilalle tuki chat ja puhelin, sekä ensimmäiset treffisivut nettiin. Tein niihin paljon ilmoituksia ja vastailinkin naisten ilmoituksiin. Sama jatkui. En ollut sopiva, kun en ole pitkä, minulla ei ollut seksikokemuksia, eikä seurustelukokemuksia. Nämä olivat kynnys usealle naiselle tutustumaan, vaikka olin kasvoiltani komea.

Aloin välillä käymään baarissa opiskeluaikana ja minua ahdisti, kun kaverillani ei mennyt, kuin tunti, kun joku nainen tulee juttelemaan pöytäämme ja jään ulkopuolelle keskustelusta. Joskus pienessä huppelissa oleva nainen istuutui kaverini syliin ja alkoi väkisin suudella. Myös serkuilleni olen ollut kateellinen ja tuntenut surua, että en ole yhtä suosittu naisten keskuudessa. Heillä on ollut aina tyttöystävä teini-iästä lähtien ja kun suhde päättyi, niin seuraava tyttö olikin jo heti vuorossa. Heitä pidetään komeina ja armeijassakin eräs upseeri oli sanonut toiselle serkuistani, että hän on kuin Tom Cruise.

Jatkuvat kyselyt kumppanista ahdistaa minua. En ymmärrä. Minua pidetään omituisena joidenkin mielestä (varsinkin naisista) kun en ole seurustellut ja tuntuu, kuin se olisi kunnia-asia mennä naimisiin ja saada lapsia. Tämä olikin unelmani myös.

Kävin myös lavatansseissa. Ikäiseni naiset tai nuoremmat eivät naistenhaulla hakeneet tanssimaan kovin usein. Itseäni vanhemmat naiset kylläkin. Aloinkin sitten kiinnostua myös heistä, mutta en uskalla lähestyä tai tehdä mitään aloitetta. Ammattikoulussa sain paskaista huutonaurua, kun yritin puhua tytölle ilman lähestymisyritystä. En sitten tiedä, mitä teen väärin, kun kaverini saa näiden kunnioituksen ilman ivaa.

Autoin paria kaveriani saamaan rakastumaansa tytön antamalla neuvoja. Olin edelleen romantikko ja osasin kuvitella. Nyt näilläkin kaverillani on vaimo ja monta lasta. Itse en osannut saada itselleni naista, ehkä minulle on tullut jonkinlainen pelko epäonnistumisesta noiden huonojen kokemusten takia.

Ammattiin valmistumisen jälkeen minulle tuli mielenterveysoireita. Ahdistuin ja masennuin. Tunsin itseni huonoksi ja arvottomaksi muihin nähden ja en ollut tarpeeksi hyvä. Minulle tuli hätä löytää joku, joka rakastaisi minua ennemmin, kuin vihaisi tai ivaisi. 😢

Voitin kyllä masennuksen, mutta edelleen joka päivä pyörivät nuo samat ajatukset, kun rakastun johonkin naiseen, että hänet haluaisin. Haluaisin, että nainen lähestyisi minua tai katsoisi edes minun suuntaani. Mutta en saa vastakaikua koskaan.

Olin muutama vuosi sitten kerran nolaamassa itseäni pikadeitillä. En saanut yhtään osoitelappua naiselta, vaikka fiilikset tuntuivat hyvältä, naiset hymyilivät ja juttelivat normaalisti. Olin nyt taaskin ilmoittautunut pariin pikadeittiin, mutta jätin menemättä lopulta, kun arvaan taas jäävän ilman niitä osoitelappuja.

Mutta näillä mennään päivä kerrallaan...

58

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ootko kysynyt niiltä kavereiltasi mikä sussa on vikana?

• Anonyymi00002
        UUSI

Älä nyt sano ettet ole kysynyt?

Vai etkö ole kuunnellut vastausta?

• Anonyymi00003
      UUSI

Muista että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Älä yritä mitään, ole vain se mitä olet. Paras tapa sinulle on olla mahdollisimman avoin. Kuten nyt olit tässä tekstissäsi. Kun juttelet naisen kanssa, älä oleta että hän on sinun tuleva partnerisi. Ole vaan avoin ja rehellinen. Sitten naisetkaan eivät ole varautuneita sinun kanssasi. Ja ehkä törmäät siihen oikeaan, kun olet itsekin rento ja tunnistat sen silloin kun et yritä tai tahdo mitään.

Onnea matkaan. <3

• Anonyymi00004
        UUSI

Entä jos ei ole hyvä juuri sellaisena kuin on ja siihen pitäisi puuttua?

Eikö tässä AP ole jo ollut 26-vuotta tahkoamassa tuota "juuri sellaisena kuin on" myllyään?

Ja mitä siitä on tullut?

Ja ehdotuksesiko on jatkaa sitä touhua mihin asti? Puoli vuosisataako?

Ei.

Oiskohan kuule aika ottaa se lusikka käteen ja tehdä vähän muutoksia!

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Entä jos ei ole hyvä juuri sellaisena kuin on ja siihen pitäisi puuttua?

Eikö tässä AP ole jo ollut 26-vuotta tahkoamassa tuota "juuri sellaisena kuin on" myllyään?

Ja mitä siitä on tullut?

Ja ehdotuksesiko on jatkaa sitä touhua mihin asti? Puoli vuosisataako?

Ei.

Oiskohan kuule aika ottaa se lusikka käteen ja tehdä vähän muutoksia!

Hänen pitäisi mennä sellaisen ihmisen luo, joka osaa neuvoa miten hänen pitäisi tomia ja opetella ennen kaikkea puhumaan! Ja hänen pitäisi etsiä ikäistään naista, eikä mitään äitihahmoa!

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Hänen pitäisi mennä sellaisen ihmisen luo, joka osaa neuvoa miten hänen pitäisi tomia ja opetella ennen kaikkea puhumaan! Ja hänen pitäisi etsiä ikäistään naista, eikä mitään äitihahmoa!

Monta asiaa voi olla pielessä ja luultavasti onkin. Eikä ne muutu jollei tee niille mitään.

Ala AP tehdä.

Hae apua!

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Monta asiaa voi olla pielessä ja luultavasti onkin. Eikä ne muutu jollei tee niille mitään.

Ala AP tehdä.

Hae apua!

Todellakin on monta asiaa pielessä, sen huomasin jo monia vuosia sitten! Minä en ole koskaan halunnut olla tekemisissä yhdenkään oman lapseni ikäisen kanssa! Ja minulle täysin mahdoton ajatus auttaa häntä mitenkään koskaan!

• Anonyymi00012
        UUSI

Se on just näin, ensi askeleet voi määrittää paljon sen, mitä tuleman pitää? Jos kohtaat heitä vääriä ihmisiä sinulle, siinä on vaara kadottaa pohjat jolle rakentaa luottamuksellinen suhde. Ole varovainen liikkeissäsi, moni kakku päältä kaunis, mut muuten mätä sisältä.

Hyvät juttu tuokiot jos mahdollista, siihen hyvä panostaa, missä niitä voi kohdata? Ja oletko kuinka valmis niille, jos sellaisen kohtaat. Sinkuille on erilaisia aktiviteetteja olemassa, mieti joku mieleinen tapahtuma ja aktivoidu? Kaikki on mahdollista, se on vain sinusta itsestäsi kiinni.

Älä luovuta, voit olla onnekas tai vähemmän, ole oma itsesi, kunnioita toista ja synnytä tarvittaessa jotain yhteistä kokemaa, joka mahdollistaa asioita jatkossakin. Joskus oli olemassa eurosinkut, joilla oli paljon eri aktiviteetteja? En tiedä toimiiko vieläkin?

Olin joskus sellaisessa toiminnassa mukana, siellä toisia onnisti, itse olin epäonnistuja. Oliko rima liian korkealla, ehkä sitäkin, mut olin kait jonkinlaisessa tunnelukossa, oli tilanteita joista olisi voinut syntyä jotain, mutta otin ratkaisevalla hetkellä taka-askelia.

Luottamuksella on suuri merkitys ja sitä on varovaisen ihmisen vaikea synnyttää, jollei löydy hyvää vastinparia omille tuntemuksille? Nauti ja mieti, miten voisit itse aktivoitua, vaihtoehtoja on olemassa, paljon on vain kiinni siitä sun omasta aktiivisuudestasi.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Se on just näin, ensi askeleet voi määrittää paljon sen, mitä tuleman pitää? Jos kohtaat heitä vääriä ihmisiä sinulle, siinä on vaara kadottaa pohjat jolle rakentaa luottamuksellinen suhde. Ole varovainen liikkeissäsi, moni kakku päältä kaunis, mut muuten mätä sisältä.

Hyvät juttu tuokiot jos mahdollista, siihen hyvä panostaa, missä niitä voi kohdata? Ja oletko kuinka valmis niille, jos sellaisen kohtaat. Sinkuille on erilaisia aktiviteetteja olemassa, mieti joku mieleinen tapahtuma ja aktivoidu? Kaikki on mahdollista, se on vain sinusta itsestäsi kiinni.

Älä luovuta, voit olla onnekas tai vähemmän, ole oma itsesi, kunnioita toista ja synnytä tarvittaessa jotain yhteistä kokemaa, joka mahdollistaa asioita jatkossakin. Joskus oli olemassa eurosinkut, joilla oli paljon eri aktiviteetteja? En tiedä toimiiko vieläkin?

Olin joskus sellaisessa toiminnassa mukana, siellä toisia onnisti, itse olin epäonnistuja. Oliko rima liian korkealla, ehkä sitäkin, mut olin kait jonkinlaisessa tunnelukossa, oli tilanteita joista olisi voinut syntyä jotain, mutta otin ratkaisevalla hetkellä taka-askelia.

Luottamuksella on suuri merkitys ja sitä on varovaisen ihmisen vaikea synnyttää, jollei löydy hyvää vastinparia omille tuntemuksille? Nauti ja mieti, miten voisit itse aktivoitua, vaihtoehtoja on olemassa, paljon on vain kiinni siitä sun omasta aktiivisuudestasi.

Lisään: Monen sattuman summa voi olla onnen tie sinulle? Itse ollut epäonnekas näissä, mut olen varmaan myös omalla toiminnallani ruokkinut tätä epäonnea. Avoimin mielin paremmat mahdollisuudet onnistua. Luotettaviakin naisia on olemassa, toivottavasti kohtaat hyvän sellaisen?

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ala AP tehdä.

Hae apua!

Miten se ap voisi muuttaa sen mikä on?
        Ei se vika ole ap;ssä vaan niissä k-päisisissä naisissa!

• Anonyymi00008
      UUSI

Ootko käyny terapiassa noiden ahdistavien ajatusten kanssa? Suosittelen. Se ei tuo sulle naista, mutta antaisi näkemystä elämäntilanteeseen ja kenties sen hallintaankin.

• Anonyymi00009
      UUSI

En ole kohtalotoveri suoranaisesti, muta tavallaan olen. Olen nainen ja iäkkäämpi ja olen toki seurustellutkin aikoinani toki, lapsiakin (jo aikuisia) on, mutta nyt muutaman sinkkuvuoden jälkeen ei oikein uskallusta tunnu löytyvän miehen nappaamiseen. ei siitä sen enempää, mutta pystyn siis ehkä jollain tasolla samaistumaan ongelmaasi.

Haluan sinulle vain sanoa, että tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Jos minulla olisi resepti sinulle oikeanlaisen naisen löytämiseksi, niin jakaisin sen heti. Minun on kuitenkin myönnettävä, että en todellakaan tiedä, miten löytäisit itsellesi rakkaan. Ehkä muut osaavat ❤️

• UUSI

Tää palsta hiukan vääristää, että yksinäisyydestä kärsisi vain miehet. Kun taas muissa kanavissa enemmänkin naiset. Että oikeestaan aika murheellistakin, kun ihmiset ei löydä toisiaan.

• Anonyymi00023
        UUSI

Tuossa viestissä näkyy se vastaava mutta naispuoleinen, "olen ollut muutaman vuoden sinkkuna" ja on ollut useita seurustelusuhteita ja lapsiakin toki on. Ja joku f-nisti kehtaa vielä väittää että naiset ja miehet ovat samanlaisia...
        Nainen on samassa tilanteessa kuin atm, koska nainen on menettänyt nuoruutensa sekä on hankkinut lapsia, silloin nainen on miltei samalla viivalla kuin atm on ollut koko ikänsä. Sillä erolla että nainen on saanut elää nuoruutensa villiä elämää, ja atm ei sitä vastaavaa saa koskaan.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuossa viestissä näkyy se vastaava mutta naispuoleinen, "olen ollut muutaman vuoden sinkkuna" ja on ollut useita seurustelusuhteita ja lapsiakin toki on. Ja joku f-nisti kehtaa vielä väittää että naiset ja miehet ovat samanlaisia...
        Nainen on samassa tilanteessa kuin atm, koska nainen on menettänyt nuoruutensa sekä on hankkinut lapsia, silloin nainen on miltei samalla viivalla kuin atm on ollut koko ikänsä. Sillä erolla että nainen on saanut elää nuoruutensa villiä elämää, ja atm ei sitä vastaavaa saa koskaan.

Missä mun villi nuoruus on? Prkle! Anna heti mulle mun villi nuoruus, jonka olen saanut viettää! NYT HETI NIINKUN OLIS JO!

Tai sitten myönnät, että kirjoitat taas ihan pellkkää paskaa.

• UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

"Ja joku f-nisti kehtaa vielä väittää että naiset ja miehet ovat samanlaisia..."

Tuo on sitä empatiaa, joihin naiset, nuo tuon kyseisen ominaisuuden runsaudensarvet kykenevät. Minä tosin näkisin enemmän kommentoijan aikuisten lasten isän hänen kohtalotoverinaan kuin aloittajan, mutta sillä nyt ei lopulta ole mitään merkitystä. Jokaiselle oma napa on kuitenkin tärkein.

• Anonyymi00034
        UUSI
        scrg kirjoitti:

"Ja joku f-nisti kehtaa vielä väittää että naiset ja miehet ovat samanlaisia..."

Tuo on sitä empatiaa, joihin naiset, nuo tuon kyseisen ominaisuuden runsaudensarvet kykenevät. Minä tosin näkisin enemmän kommentoijan aikuisten lasten isän hänen kohtalotoverinaan kuin aloittajan, mutta sillä nyt ei lopulta ole mitään merkitystä. Jokaiselle oma napa on kuitenkin tärkein.

Sinun runsadensarvesi on tuo suuri suu. Voi olla supummalla pusasennolla 😗 olisi menestystä markkinoilla enemmän 😀

• UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sinun runsadensarvesi on tuo suuri suu. Voi olla supummalla pusasennolla 😗 olisi menestystä markkinoilla enemmän 😀

Tarkoitat, että kirjoittaisin palstalla vähemmän?

Noin oikeassa elämässä puhun varsin vähän, koska minulla ei yleensä ole mitään sanottavaa. Jonkinlaista small talkia yritän työpaikalla, koska sellaista pidetään normaalina.

• Anonyymi00039
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Tarkoitat, että kirjoittaisin palstalla vähemmän?

Noin oikeassa elämässä puhun varsin vähän, koska minulla ei yleensä ole mitään sanottavaa. Jonkinlaista small talkia yritän työpaikalla, koska sellaista pidetään normaalina.

Ahaa. Sanotaan sitten "vilkas ajatustoimintasi"!😉

• UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ahaa. Sanotaan sitten "vilkas ajatustoimintasi"!😉

Sille minä en voi mitään. Se on henkilökohtainen ominaisuus tai virhe. Mutta tasapainotan tilannetta juuri sillä, että pidän ajatukseni omana tietonani.

• Anonyymi00042
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Sille minä en voi mitään. Se on henkilökohtainen ominaisuus tai virhe. Mutta tasapainotan tilannetta juuri sillä, että pidän ajatukseni omana tietonani.

Okei, ymmärrän hyvin :)👍

• Anonyymi00010
      UUSI

Tällä palstalla on useaan otteeseen kerrottu naisten vastauksissa, että mies on PAHA, jos hän jää yksin ja ansaitsee yksinäisyytensä. Yksinäisyys on tehnyt sinustakin INCELIN, ja näitä sanoja lyödään naamaasi. Valitettavasti et tule saamaan naisilta myötätuntoa, koska he ovat siihen kyvyttömiä.

Yhteiskunta on feminisoitunut ja se on rakennettu naisia varten. Katso vain ketkä ravaavat lääkärissä ja saikuttavat eniten. Feminisoitunut yhteiskunta opettaa että olet oletuksena toksinen. Se ei välitä sinusta, se ei halua sinua. Mies on yksin siitä hetkestä, kun hän syntyy maailmaan.

Kirjoitin kerran palstalle fantasiakirjojen väärästä romanttisesta maailmankuvasta, ja päivitystävä palstafeministinatsi hyökkäsi kimppuuni. Kirjoituksesi on kuvaus juuri siitä, mitä silloin tarkoitin. Hei eivät kykene empatiaan. Myötätunto on heille resurssi kuin öljy, eikä feministit halua jakaa sitä sinun kanssasi.

• Anonyymi00016
        UUSI

Et voi tietää mitenkään, kirjoittaako sinulle täällä nainen vai mies ja onko hän feministi vai toinen incel, joka haluaa vaan kiusata.

Vähän valoja päälle siellä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Et voi tietää mitenkään, kirjoittaako sinulle täällä nainen vai mies ja onko hän feministi vai toinen incel, joka haluaa vaan kiusata.

Vähän valoja päälle siellä.

Keskustelusta ei tule mitään myöskään mieheksi olettajan kanssa, joten se ei ole lainkaan parempi vaihtoehto. Päinvastoin mieheksi olettajalla ei myöskään ole valot päällä.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Keskustelusta ei tule mitään myöskään mieheksi olettajan kanssa, joten se ei ole lainkaan parempi vaihtoehto. Päinvastoin mieheksi olettajalla ei myöskään ole valot päällä.

Niinpä niin. Ei täällä tälläisillä sivustoilla voi sanoa mitään mistään varmana.

Itseasiassa luulisin, että mieleltään sekavat miesoletetut kiusailevat toisiaan tälläisillä pohjilla. Kun oma pää ei toimi ja on sekaisin, niin pitää kiusailla varuilta muitakin, että tulee edes jotain tehtyä.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Niinpä niin. Ei täällä tälläisillä sivustoilla voi sanoa mitään mistään varmana.

Itseasiassa luulisin, että mieleltään sekavat miesoletetut kiusailevat toisiaan tälläisillä pohjilla. Kun oma pää ei toimi ja on sekaisin, niin pitää kiusailla varuilta muitakin, että tulee edes jotain tehtyä.

Miesten syytä kaikki!

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Miesten syytä kaikki!

Ikävän moni mies ei tunnu kasvavan aikuiseksi...

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Lapsen tasolle jääneiden miesten syytä kaikki!

• UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Eihän ne ikävän miehet kasva. Ikävä palstan. Ja mäkin kirjottelen sielä.

• UUSI

Kohtalotoveri??? Mikäs nyt mielen näin synkäksi heittää? Mulla tulee ikää 52. Ei oo puolisoo löytynny, eikä sitä lottovoittookaan. En nyt nää että noissa kummassakaan nyt varsinaisesti mitään kohtaloo. Enempikin todennäköisyyden.

Elämässähän on paljon muutakin. Pitää keskittyy siihen mitä on, eikä siihen mitä ei oo. Juu ymmärrän, lapset on ainoo minä tuo jatkuvuutta. Mutta tähän voisi yhtyä tiede lehden sanoihin: koko kylä kasvatta!

Koita löytää joku suunta. Opiskella avoimessa, tehdä taidetta. Ihminen saa muutenkin jälkensä näkyviin, kuin lasten kautta. Mä ite oon kuvannu paljon. Kuvia ja videoo. Mulla on tube kanava ja näyttely tälläkin hetkellä kirjastossa. Ja siitä mä oon tyytyväinen, että toi kuvaaminen on jatkunu läpi elämän synkkien kausienkin.

Seurustelukokemus? No ainakin mitä lähiympäristöö tarkkailen. Niin tää "kokemus". Istua mykkänä sohvalla. Niin taitaa enempi olla haitaks kuin eduks. Mun mielestä monilta ikäisiltäni pariskunnilta puuttuu, ikään kuin elämän ilo.

• Anonyymi00011
      UUSI

Aika sinnikästä. Suurin tragedia tuossa on, että sinulle kenties on turhan positiivisia odotuksia siitä, mitä nainen elämääsi voisi tuoda. Mikä sinänsä on ihan ymmärrettävää, kun kokemus puuttuu. Melko yleistä kuitenkin on, että miehet keksivät kaikenlaista ja joutuvat vähän näkemään vaivaa että saavat olla erossa naisistaan, mikä kuitenkin on pienempi vaiva kuin olla naisen kanssa.

• Anonyymi00014
      UUSI

Harmittaa puolestasi, sen haluan sanoa pohjille.

Mutta sitten en tarkkaan osaa sanoa, mikä voisi sinun kohdallasi kiikastaa, se on mahdotonta sanoa näin yhden kirjoituksen perusteella ja varmaan mitenkään muutenkaan. Ja varmaan se olisi sitä mahdottomuutta, vaikka olisin jokin ammattilainenkin, koska ihmiset ovat aina niin erilaisia.

Kiinnitän kuitenkin muutamaan kohtaan kirjoituksessasi huomiota.
      - Jo 16 vuotiaana päättelit kuka on mitäkin ja käyttäytyy mitenkin? Kuka on narsisti ja kuka ei? (ei sitä voi tietää kukaan nyttenkään aikuisena, jos ihmistä ei kunnolla tunne)
      - Sanoit olevasi romantikko, mutta tiedätkö romantisoinnin ja romantiikan eron? Se, että asiat tapahtuisivat kuin elokuvissa tai lauluissa, on oikeastaan sitä romantisointia. Vaikka romantisoiussa ajatuksessa se prinsessa ja prinssi löytää toisensa, ei tarkoita sitä, etteikö he olisi muutenkin sopivia toisilleen...se niissä saduissa usein skipataan.
      - Sanoit, että pituus ja seksikokemuksen puutteet karsivat sitten seuraa? Oletko täysin varma? Kysyitkö naisilta sitä, vai oletatko vaan? Itse en edes kehtaisi tuollaista kysyä jossain treffiohjelmassa..
      - Vertailetko toisia itseesi? Joillekin sellainen sosiaalinen kanssakäyminen on kuin kala olisi vedessä. Joillekin taas se oleminen jossain baarissa muitten kanssa ei ole niin helppoa ja ei pääse siihen samaan fiilikseen.
      - Ja pidätkö itse jotenkin mittarina, että on ollut suhteita tms?
      - Ja mietin sitäkin, että osaatko nauraa itsellesi ollenkaan? Vai otatko kaiken aina kritiikkinä silleen, että sinussa on vakava vika/virhe, jos joku nauraa seurassasi? Ja jos joku nauraakin, niin kysytkö mille hän nauraa, vai oletatko syyn?
      - Mitenkä osasit neuvoa kavereitasi pariutumaan, jos itse et pariudu helpolla?
      - Sanoit, että tuli hätä löytää joku? Määritätkö itsesi sen perusteella, mikä on siviilisäätysi?
      - Mitenkä voit rakastua johonkin naiseen, jos et edes pääse juttusille/tutustu? Tarkoitatko kenties ihastumista?
      - Ja odotatko, että hänellä olisi oltava täysin samat tunteet kuin sinulla, kun ihastuisit johonkuhun?

Huomaan tuosta tekstistäsi, että aika pitkälle kuvittelet ja oletat asioita, sekä kun niin teet, kuvittelet myös, että muut ihmiset ajattelevat ja tuntevat samoin kuin sinä. Sinulle ehkä tekisi hyvää käydä jossain terapeutilla tai vst:lla kertomassa ihan tämä vastaavanlainen tarina. He osaisivat realisoida montakin asiaa sinulle siinä kahdenkesken, niin että osaisit eriytyä omaksi persoonaksi. Sitten muut ihmisetkään elämässäsi, tässä maailmassa ei olisi niin omituisia, etäisiä, ehkä pelottaviakaan.

• UUSI

Noissa seksikokemuksissa on myös se, ettei se määrä takaa laatua.

• Anonyymi00020
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Noissa seksikokemuksissa on myös se, ettei se määrä takaa laatua.

Eikä niitä KUKAAN oikeasti kysele missään treffeillä ja ennen sellaisia...

• Anonyymi00021
        UUSI

Laita vaan se nimimerkkisi tuohon alle, kyllä kaikki tietää kuka sinä olet.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Laita vaan se nimimerkkisi tuohon alle, kyllä kaikki tietää kuka sinä olet.

No kirjoita itse se kun tiedät.

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Eikä niitä KUKAAN oikeasti kysele missään treffeillä ja ennen sellaisia...

No ei tietenkään, kun se ei merkkaa mitään. Ei työhaastattelussakaan kysytä.

• Anonyymi00019
      UUSI

Tuollaista se on, se miehen osa. Siis sellaisen josta naiset ei välitä.kk
      Se on kova paikka kun ne vaatimukset sanotaan suoraan päin naamaa, se lista mitä kaikkea naiset haluaa. En minäkään sellaisesta nuorena poikana tiennyt mitään, en uskonut että se on niin ennenkuin sen saa itse kokea.

Mieti sitä tom cruisea, mitä jos se ei olisi maailman kuuluisin näyttelijä, ja maailman rikkain näyttelijä, niin olisiko naiset siitä kiinnostuneita? Ei olisi. Ihan samanlaisia heppuja on baarit täynnä, ne ei vaan ole iloisia ja energisiä kun ei niillä ole mitään syytä olla.

• UUSI

Vaikka feminismi on menettänyt hohtonsa ja on katoamassa, tilanne on elinkeinorakenteen muutoksen ja koulutuksen takia uusi.

Naiset ovat itsellisiä ja palkkaa tai yhteiskunnan avustusta saavia, eivät enää toimeentullakseen pakotettuja ottamaan miehen kuin miehen. Naiset, jotka eivät enää ole pakotettuja avioitumaan, noudattavat usein irtosuhteita ja itsetyydytystä.

Entisajan avioliittojen enemmistö oli pakollista yhdessäoloa ja kammottavaa riitelyä. Koska se on nyt vähentynyt, on myös lapsi mennyt pesuveden mukana. Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon. -exKynis.mi

• Anonyymi00029
        UUSI

TOdella hyvin sanottu. Enkä edes yhtään pidä tuosta nimimerkistä tai henkilöstä, mutta nyt kyllä oli täyttä asiaa joka sana.

• UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

TOdella hyvin sanottu. Enkä edes yhtään pidä tuosta nimimerkistä tai henkilöstä, mutta nyt kyllä oli täyttä asiaa joka sana.

Lienee kaksi syytä, miksi et minusta pidä:

1) Tuon esille luonnontieteellistä maailmankatsomusta.

2) Viestintuoja pieksetään.

Olen kertonut aivan tavallisen miehen tuntemuksia seksiasioissa, mutta voimaantuneet ja vakiintumattomat naiset ne tyrmäävät, koska ne TUNTUVAT liian paksuilta ollakseen NORMAALIN miehen tuntemuksia.

Miehet taas vaikenevat, etteivät joutuisi viestintuojana pieksetyksi. -exKynis.mi

• Anonyymi00031
        UUSI
        å.ä.ö kirjoitti:

Lienee kaksi syytä, miksi et minusta pidä:

1) Tuon esille luonnontieteellistä maailmankatsomusta.

2) Viestintuoja pieksetään.

Olen kertonut aivan tavallisen miehen tuntemuksia seksiasioissa, mutta voimaantuneet ja vakiintumattomat naiset ne tyrmäävät, koska ne TUNTUVAT liian paksuilta ollakseen NORMAALIN miehen tuntemuksia.

Miehet taas vaikenevat, etteivät joutuisi viestintuojana pieksetyksi. -exKynis.mi

Ei, asia on ihan oikeaa mitä sanot, se miksei sinusta pidetä johtuu ihan vaan persoonastasi.
        Esim. nyt tämäkin kun vaadit jotain tietellistä erittelyä, vaikka just sinua kehuin tuossa. Kannattaisi joskus ihan vaan tyytyä siihen mitä saa ja olla hiljaa.

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ei, asia on ihan oikeaa mitä sanot, se miksei sinusta pidetä johtuu ihan vaan persoonastasi.
        Esim. nyt tämäkin kun vaadit jotain tietellistä erittelyä, vaikka just sinua kehuin tuossa. Kannattaisi joskus ihan vaan tyytyä siihen mitä saa ja olla hiljaa.

Jos kerron jotakin sallituksi, näet sen omien silmälasiesi läpi katsoen vaatimuksena. Tavallaan olet siitä lähtien johdonmukainen, sillä harva pitää vaatimuksesta. -exKynis.mi

• Anonyymi00033
        UUSI
        å.ä.ö kirjoitti:

Jos kerron jotakin sallituksi, näet sen omien silmälasiesi läpi katsoen vaatimuksena. Tavallaan olet siitä lähtien johdonmukainen, sillä harva pitää vaatimuksesta. -exKynis.mi

Ongelma on siinä että olet mieheksi kyllä erittäin naismainen. Se aiheuttaa paljon ristiriitoja kaikissa keskusteluissasi.

• UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ongelma on siinä että olet mieheksi kyllä erittäin naismainen. Se aiheuttaa paljon ristiriitoja kaikissa keskusteluissasi.

Tarkoitatko, että naismaisuus näkyisi tasa-arvoisuuden korostamisessa? Se on IDOLOGINEN puoleni, mutta LUONNONTIETEELLÄ ei ole mitään kosketuskohtaa ideologian kanssa.

Kuvailet minua vastenmieliseksi, mutta yksityiskohdat ovat niin vähäsanaisia, etten tiedä, mitä ne tarkoittavat. Jos et halua keskustella aiheesta, riittää että sanot sen. Lopetamme.

Hyvää ja iloista vappua! -exKynis.mi

• Anonyymi00044
        UUSI
        å.ä.ö kirjoitti:

Tarkoitatko, että naismaisuus näkyisi tasa-arvoisuuden korostamisessa? Se on IDOLOGINEN puoleni, mutta LUONNONTIETEELLÄ ei ole mitään kosketuskohtaa ideologian kanssa.

Kuvailet minua vastenmieliseksi, mutta yksityiskohdat ovat niin vähäsanaisia, etten tiedä, mitä ne tarkoittavat. Jos et halua keskustella aiheesta, riittää että sanot sen. Lopetamme.

Hyvää ja iloista vappua! -exKynis.mi

En tiedä miten sen sinulle voisi selittää, mutta jokainen ulkopuolinen tarkkailija (lukija) kyllä sen näkee ja huomaa mitä tarkoitan.
        Erikoista että yhdistät vastenmielisyyden naismaisuuteen. En ole vastenmielisyydestä maininnut mitään, sanoin vaan etten pidä sinun persoonastasi. En tosiaan ole kiinnostunut keskustelemaan tuosta aiheesta, enkä ylipäätään muustakaan kanssasi.

Huvittavinta tässä on se että tästä kaikesta huolimatta silti olemme täysin samaa mieltä siitä mitä sanoit tuossa ensimmäisessä kommentissasi... Vaikka melkein haluaisin olla vastakkaista mieltä kanssasi (persoonastasi johtuen), mutta en voi kun olet oikeassa.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

En tiedä miten sen sinulle voisi selittää, mutta jokainen ulkopuolinen tarkkailija (lukija) kyllä sen näkee ja huomaa mitä tarkoitan.
        Erikoista että yhdistät vastenmielisyyden naismaisuuteen. En ole vastenmielisyydestä maininnut mitään, sanoin vaan etten pidä sinun persoonastasi. En tosiaan ole kiinnostunut keskustelemaan tuosta aiheesta, enkä ylipäätään muustakaan kanssasi.

Huvittavinta tässä on se että tästä kaikesta huolimatta silti olemme täysin samaa mieltä siitä mitä sanoit tuossa ensimmäisessä kommentissasi... Vaikka melkein haluaisin olla vastakkaista mieltä kanssasi (persoonastasi johtuen), mutta en voi kun olet oikeassa.

Itsekin hämmästyksekseni olin samaa mieltä kuin kynis....

"Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."

Tätä viimeistä virkettä kun miettii tuohon kokonaisviestiin, niin kulminoituu tuo koko homma jotenkin.

Herää kysymys: Miksi ihmeessä kukaan nainen hankkisi miestä suhteeseen, jota ei voi pitää tasaveroisena kumppanina kaikellatavoin?
        Miksi pitäisi hyväksy ns. "puolisomies"? (otaksun, että moni täällä puhelevista "kilttimiehistä" varmaan olisi siis tuollainen "puolisomies"...

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Itsekin hämmästyksekseni olin samaa mieltä kuin kynis....

"Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."

Tätä viimeistä virkettä kun miettii tuohon kokonaisviestiin, niin kulminoituu tuo koko homma jotenkin.

Herää kysymys: Miksi ihmeessä kukaan nainen hankkisi miestä suhteeseen, jota ei voi pitää tasaveroisena kumppanina kaikellatavoin?
        Miksi pitäisi hyväksy ns. "puolisomies"? (otaksun, että moni täällä puhelevista "kilttimiehistä" varmaan olisi siis tuollainen "puolisomies"...

Sinä taas väännät koko asian päälaelleen, tyylillesi uskollisena. Sitten taas väännetään rautalangasta itsestäänselviä asioita monta päivää putkeen. Opettelisit ihan perusasiat ensin ja tulisit sitten vasta keskustelemaan. Aivan kuin olisit jotenkin täysin eristäytynyt ulkomaailmasta etkä tietäisi siitä oikeastaan mitään.

Siis hyvä puolisomies on tietenkin sellainen joka ei lyö, ei huuda, tekee kotitöitä ja pesee lattioita. Kun taas se Alfamies minkä naiset oikeasti ottaa, mutta väittävät kiven kovaan etteivät sitä edes halua, niin se lyö naamaan jos sille menet aukomaan päätäsi, se ei ota mitään vttuilua niinkun alemman tason mies ottaa. Se ei tee kotitöitä, se tekee ihan mitä haluaa eikä kysy sinulta mitään. Sinulla ei ole mitään vaatimuksia esittettävänä sille, ikinä. Ja se on tietenkin komea.

Mielesi vääristyneessä peilikuvamaailmassa kuvittelet jotenkin että se "alfamies" olisi se joka palvelee sinua kuin kodinhoitaja tms. mutta se ei vaan mene niin. Asiat eivät muutu sinun mielesi mukaisiksi. Alfamies on sellainen jota sekä miehet että naiset ihailevat, vain ihan eri syistä.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Sinä taas väännät koko asian päälaelleen, tyylillesi uskollisena. Sitten taas väännetään rautalangasta itsestäänselviä asioita monta päivää putkeen. Opettelisit ihan perusasiat ensin ja tulisit sitten vasta keskustelemaan. Aivan kuin olisit jotenkin täysin eristäytynyt ulkomaailmasta etkä tietäisi siitä oikeastaan mitään.

Siis hyvä puolisomies on tietenkin sellainen joka ei lyö, ei huuda, tekee kotitöitä ja pesee lattioita. Kun taas se Alfamies minkä naiset oikeasti ottaa, mutta väittävät kiven kovaan etteivät sitä edes halua, niin se lyö naamaan jos sille menet aukomaan päätäsi, se ei ota mitään vttuilua niinkun alemman tason mies ottaa. Se ei tee kotitöitä, se tekee ihan mitä haluaa eikä kysy sinulta mitään. Sinulla ei ole mitään vaatimuksia esittettävänä sille, ikinä. Ja se on tietenkin komea.

Mielesi vääristyneessä peilikuvamaailmassa kuvittelet jotenkin että se "alfamies" olisi se joka palvelee sinua kuin kodinhoitaja tms. mutta se ei vaan mene niin. Asiat eivät muutu sinun mielesi mukaisiksi. Alfamies on sellainen jota sekä miehet että naiset ihailevat, vain ihan eri syistä.

Vai niin. :oD

No sain mä tästä aloitusidean jo...

• Anonyymi00030
      UUSI

Minäkin kohta 40v, enkä ole koskaan seurustellut. Naisia on kyllä ollut petipuuhissa.

Oletko kuitenkin ollut naisten kanssa sillei?

• Anonyymi00032
      UUSI

Kiltin ja kunnollisen miehen kohtalo on nykyaikana todella kamala.. ei kelpaa naisille muut kuin väkivaltaiset jännämiehet.....

• Anonyymi00036
      UUSI

horoskoopissasi kerrotaan millä tavoin seurustelet ja mitä haet

• Anonyymi00037
      UUSI

Mie alan kans het ko seurusteltava on eessä. Tsemii.

• Anonyymi00038
      UUSI

olla voi huono monessa asiassa, mutta jos mielenkiinto naisia kohtaan säilyy, silloin voi yhä löytää

huonompi asia jos mielenkiinto häviä naisia kohtaan
      nuorella on paljon mielenkiintoa naisia kohtaan ja siksi yrittäminen jatkuu

mielenkiinto voi laskea esimerkiksi kun on saanut naista kokea

muu milloin mielenkiinto voi laskea ovat vastoinkäymiset kuten avioerot ym.

onko vanhempainperheessäsi ollut avioero, joka vaikutti sinuun, että et osaa sitoutua?

jos nainen on ollut vahingon aiheuttaja, silloin voiko olla, että ei tahdo naista tai on varovainen

• Anonyymi00045
        UUSI

Tuossa oli monta hyvää pointtia. Minullakin se mielenkiinto naisia kohtaan on vähentynyt sitä mukaa mitä enemmän olen naisista oppinut ja mitä paremmin niitä tunnen. Tietysti jos vietän aikaa jonkun nuoren ja viehättävän naisen seurassa, se mielenkiinto palaa takaisin. Mutta se katoaa kun olen yksin ja voin järkevästi miettiä sitä naista ja millainen se oikeasti on, miten se käyttäytyy ja millaisia ratkaisuja se on tehnyt elämässään. Silloin se mielenkiinto sitä kohtaan katoaa.

• Anonyymi00040
      UUSI

aikuiset jotka jäivät lapsettomiksi, perheettömiksi, heidän luonteessa on jotakin, joka ei sopinut perheellistymiselle

eri ihmisillä nämä antiperheelliset ominaisuudet voivat vaihdella

tärkeä on kultivoida yhteiskunnassa nimenomaan perheellisiä ominaisuuksia ja puhua perheen taloudesta

puhutaanko Suomessa perheelle sopivista ominaisuuksista?
      tuntuu, että edelleen voitetaan kangistunut perheellisyys ja erittäin muodikasta on vastustaa perheitä, lapsia ym.
      jos yhteiskunnassa vapaus on ihanne, silloin kansallakin on antiperheellistä luonnetta

esimerkiksi joku nainen voi olla turhamainen, itsekäs, liian lapsellinen, fataalinen, mustavalkoinen, vihainen tai yhteiskunnallisen kasvun uhri

• Anonyymi00041
      UUSI

Et siis uskalla lähestyä naisia tai tehdä minkäänlaista aloitetta. Naiset eivät edes katso sinuun päin. Tästä tulee sellainen kuva, että pysyttelet naisista etäällä, että et edes vahingossa joudu kenenkään naisen kanssa tekemisiin.

aihe tuntui tutulta ja olinkin lukenut ihan vasta IS:n jutun, joka on maksumuurin takana, nii enpä laita tähän linkkiä. Siinä kerrottiin tutkimuksista, joita oli tehty tahattomasti ilman parisuhdetta tai seksiä jääneistä miehistä.

Mitä piireitä näistä miehistä löytyi:
      "Miehillä keskeisiksi tekijöiksi nousivat ennen kaikkea heikot flirttailutaidot, alhaisempi itsetunto ja heikompi käsitys omasta “parisuhdearvosta”. Myös korkeampi neuroottisuus sekä se, ettei miehellä ollut lapsia aiemmista suhteista, liittyivät suurempaan todennäköisyyteen olla pitkään sinkkuna.

Epäsuorasti tilanteeseen vaikuttivat heikompi seksuaalinen toimintakyky ja esimerkiksi painoindeksi. Lisäksi miehillä vaikutti myös vähäinen panostus kumppanin etsimiseen.

Huomionarvoista on, että kyselyssä korostui itsearvio omasta ulkonäöstä tai arvosta, eivät tosiasialliset piirteet. Myös kreikkalaistutkijat päättelevät, että tahattoman sinkkuuden taustalla on yhdistelmä useita tekijöitä, ja keskeisiä ovat erityisesti sosiaaliset taidot, persoonallisuuspiirteet ja ihmisen omat käsitykset itsestään."

Ja mitä kannattaisi tehdä:
      "Mitä tahattomasti yksin jäävän miehen sitten kannattaisi tehdä?

– Yksilötasolla keskeistä on panostaa asioihin, joihin voi itse vaikuttaa. Se tarkoittaa esimerkiksi sosiaalisten taitojen harjoittelua, omien odotusten tarkastelua ja oman tilanteen ja vahvuuksien tunnistamista, Walldén listaa.

– Myös aktiivinen hakeutuminen tilanteisiin, joissa voi kohdata ihmisiä luontevasti deittailun ulkopuolella, kuten harrastukset, opinnot tai työ, on tärkeää. Lisäksi on hyvä suhtautua sosiaaliseen mediaan kriittisesti ja tiedostaa, että se usein vahvistaa kärjistyneitä ja epärealistisia käsityksiä ihmissuhteista."

Että näin asia ratkeaa parhain päin.

• Anonyymi00043
      UUSI

mielenkiintoinen aihe on että joutaako tytär nykyajassa itsenäistymään äidistään?

traditio, biologinen tarve on kuinka äiti on tyttären paras kaveri

onko tytär ajoittain äitinsä uhri?

jos äidin elämänkatsomukset ovat vahingolliset, epäperheelliset ja se periytyy tyttäreen, jolloin tytär ei itsenäisty ja jää lapsettomaksi, sinkuksi?

onko se ongelma tänään ja pitäisi itsenäistymisen pyrkimyksiä ulottaa syvälle äiti-tytär suhteeseen, koska on itsenäistytty hyvin muiden perheen jäsenten kohdalla kuten vauvoja on jätetty lastentarhaan ja äidit marssittu töihin, mutta onko äiti-tytär suhde viimeisempiä tärkeämpiä jääneitä, joita voi suoraan erottaa toisistaan?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      68
      4229
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      48
      3173
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      37
      2847
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      34
      2018
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      504
      1686
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      63
      1595
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      46
      1462
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1370
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      68
      1304
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1266
    Aihe