Eivät ihmiset eivät yritysvastaavat ole tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen.
Mutta tuota hallitusta ei saada veke.
Kun tämän totean, niin joku nopeasti toteaa, että olen vihervassari.
Tämä hallitus ajaa Suomen EU:n tarkkailijoiden alaitåsuuteen ja selvitystilaan.
Onpa upeeta ja mahtavaa.
Vilma
Ja minähän en kuluta yhtään ennen kuin tyyli muuttuu.
Ekonomistien on turha vääntää tätä kuluttajiin vetoamista. Ekonomistit: kuluttakaa itse. Pröystäilkää.
Eikö ole omituista
70
337
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kerro minulle yksi kerta milloin ihmiset ovat olleet tyytyväisiä hallitukseen.
- Anonyymi00002
Tästä hallituksesta voidaan olla montaa eri mieltä, mutta tämä on ensimmäinen, mikä tekee jotain yhden ison ongelman eteen. Ja se on maahanmuuttopolitiikka. Jos minulta kysytään, sitä pitäisi kiristää entisestään. Muuten Suomesta tulee kehitysmaa ennen kun huomataankaan.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tästä hallituksesta voidaan olla montaa eri mieltä, mutta tämä on ensimmäinen, mikä tekee jotain yhden ison ongelman eteen. Ja se on maahanmuuttopolitiikka. Jos minulta kysytään, sitä pitäisi kiristää entisestään. Muuten Suomesta tulee kehitysmaa ennen kun huomataankaan.
Ja sitten yksi asia, mitä olen ihmetellyt jo reippaat 10-15 vuotta. Missä on vihervasemmiston järki? Logiikka? Todellisuudentaju? Olen yrittänyt löytää sitä aina jostain, mutta ei vaan löydy. Löytyy koko ajan mitä hulluimpia ja järjenvastaisempia ajatuksia. Woke, lgbtq(kirjaimet alkaa jo loppua kesken), sukupuolihömppä, täysi ymmärryksen puute talous- ja rahoitusjärjestelmästä.
En siis löydä ensimmäistäkään järkevää ajatusta vihervasemmalta. En ensimmäistäkään. Viimeisin arvostamani vassari Suomessa oli Esko Seppänen. Sen jälkeen siellä on ollut sellaista, että mitä järjettömämpi, sen parempi. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja sitten yksi asia, mitä olen ihmetellyt jo reippaat 10-15 vuotta. Missä on vihervasemmiston järki? Logiikka? Todellisuudentaju? Olen yrittänyt löytää sitä aina jostain, mutta ei vaan löydy. Löytyy koko ajan mitä hulluimpia ja järjenvastaisempia ajatuksia. Woke, lgbtq(kirjaimet alkaa jo loppua kesken), sukupuolihömppä, täysi ymmärryksen puute talous- ja rahoitusjärjestelmästä.
En siis löydä ensimmäistäkään järkevää ajatusta vihervasemmalta. En ensimmäistäkään. Viimeisin arvostamani vassari Suomessa oli Esko Seppänen. Sen jälkeen siellä on ollut sellaista, että mitä järjettömämpi, sen parempi.Heh, ja se mun suosikki Tytti Tuppurainen. Ensiksi vaatii 1,4 miljardin lisäleikkauksia ja tunnin kuluttua on mielenosoituksessa vaatimassa leikkausten peruuttamista.
Eikö olekin omituista, että hänetkin tullaan jatkossa äänestämään eduskuntaan ja tulee myös ministeriksi? Anonyymi00002 kirjoitti:
Maahanmuutto ei oo se ongelma, vaan se että yritykset ja työpaikat lähtee suomesta. Eöi enemmänkin maastamuutto. Esim puola, joka on pitäny teolliset työpaikat maassa, niin on onnistunu työllistää melkein kaikki ukrainalaiset. Ihmettelen yritystukia, kun niitä mene tollasillekin yrityksille, kun upm, joka on siirtäny tuotantoo ulkomaille.
- Anonyymi00006
JeroP kirjoitti:
Maahanmuutto ei oo se ongelma, vaan se että yritykset ja työpaikat lähtee suomesta. Eöi enemmänkin maastamuutto. Esim puola, joka on pitäny teolliset työpaikat maassa, niin on onnistunu työllistää melkein kaikki ukrainalaiset. Ihmettelen yritystukia, kun niitä mene tollasillekin yrityksille, kun upm, joka on siirtäny tuotantoo ulkomaille.
Maahanmuutto on se ongelma. Esimerkiksi rakennusalalla suomalaiset on vähemmistönä. Eikä kyse ole osaavan työvoiman puuttumisesta. Ongelma on siinä, että uutta osaavaa työvoimaa ei tule, jos niitä "osaajia" tuodaan ulkomailta tekemään työt halvemmalla. Se on ollut hyvin systemaattista jo yli 20 vuotta.
Pk-seudulla, missä maahanmuuttajataustaisia on paljon, on slummiutuminen on todellisuutta. Ei pelkästään uhkakuva. Ja alueet slummiuttaa maahanmuuttajat, ei niinkään kantikset. Maahanmuuton kustannukset on yhteiskunnalle aivan valtavat ja alkaa olla kohta kestämättömät ellei jo ole.
Maahanmuuttoa ja maastamuuttoa on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta sen ei saisi ikinä olla sellaista mitä se on Euroopassa ollut nyt. Kukaan meistä ei omaan kotiinkaan päästä ketä tahansa. Sama myös eri valtiossa. - Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Suomeen muukalaisia on alkanut tulla kovin myöhään.
Ne, jotka eivät ole matkailleet saavat uusia kokemuksia ja näköhavaintoja.
Niihin maihin joilla on ollut himskatin siirtokuntia, kuten Ranska, on saapunut työtä tekemään jo kymmeniä vuosia sitten.
Heidän jälkeläisensä tekevät hotelleissa töitä ja opiskelevat yliopistoissa.
Meillä menee nurinkurisesti.
Tarjoiltu maa eleltäväksi, muttei mitään oikeaa muuttopolitiikkaa, jolloin ihmiset tulisivat tasavertaisiksi työn ja opiskelun kautta.
Ei ole muuttajan vika. Sinun ja minun vika on, että jälkeläiset ovat suureksi osaksi pudokkaita ja ajakuluksi siirtyvät rikoksiin ja heihin muumaalaiset rikolliset kontaktoivat.
Vilma - Anonyymi00008
Viime hallitukseen olin mekålko tyytyväinen. Kaksi isoa kriisiä; korona ja Ukrainan sota.
Viisikko kipuili, mutta selvisi suht.hyvin.
Talous oli paremmalla tolalla samoin luottoluokitus,
Vilma - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Niihin maihin joilla on ollut himskatin siirtokuntia, kuten Ranska, on saapunut työtä tekemään jo kymmeniä vuosia sitten.
Tarjoiltu maa eleltäväksi, muttei mitään oikeaa muuttopolitiikkaa, jolloin ihmiset tulisivat tasavertaisiksi työn ja opiskelun kautta.
Ei ole muuttajan vika. Sinun ja minun vika on, että jälkeläiset ovat suureksi osaksi pudokkaita ja ajakuluksi siirtyvät rikoksiin ja heihin muumaalaiset rikolliset kontaktoivat.
Vilma"Ei ole muuttajan vika. Sinun ja minun vika on, että jälkeläiset ovat suureksi osaksi pudokkaita ja ajakuluksi siirtyvät rikoksiin ja heihin muumaalaiset rikolliset kontaktoiva"
Edelleen odotan jotain järjellistä. Tämä ei ole.
Uskotko tosiaan, että kehitysmaalaisesta tulee läntiseen sivistykseen yhteensopiva jäsen? Jos katsot ympärille, miten on käynyt? Tai kiellätkö sen todellisuuden minkä voit omin silmin havaita. - Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
En siis löydä ensimmäistäkään järkevää ajatusta vihervasemmalta. En ensimmäistäkään. Viimeisin arvostamani vassari Suomessa oli Esko Seppänen. Sen jälkeen siellä on ollut sellaista, että mitä järjettömämpi, sen parempi.No-o. Annapa nyt meille resepti talouden hoidosta valtakunnallisella tasolla.
Miksi menee huonommin, kun on tämä takaperin menevä oikeistohallitus?
Eivät yrityksetkään ole tyytyväisiä.
Vilma - Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Heh, ja se mun suosikki Tytti Tuppurainen. Ensiksi vaatii 1,4 miljardin lisäleikkauksia ja tunnin kuluttua on mielenosoituksessa vaatimassa leikkausten peruuttamista.
Eikö olekin omituista, että hänetkin tullaan jatkossa äänestämään eduskuntaan ja tulee myös ministeriksi?No. En hänestä paljon perusta. Yrittää Marinin viiran tapaista, muttei yllä.
Vilma - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Viime hallitukseen olin mekålko tyytyväinen. Kaksi isoa kriisiä; korona ja Ukrainan sota.
Viisikko kipuili, mutta selvisi suht.hyvin.
Talous oli paremmalla tolalla samoin luottoluokitus,
VilmaEdelleen odotan sinulta jotain järjellistä. Tämäkään ei ole.
- Anonyymi00013
JeroP kirjoitti:
Sellaiset yritykset vetelevät Suomessa valtion tukia.
Absurdia.
Isoja pullahiiriä.
Ja äärettömän noloa.
Poliitikot ilmeisesti syötetään ja lahjotaan tai virkamiehet.
Ei ole kauhean jämerää.
Vilma - Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Maahanmuutto on se ongelma. Esimerkiksi rakennusalalla suomalaiset on vähemmistönä. Eikä kyse ole osaavan työvoiman puuttumisesta. Ongelma on siinä, että uutta osaavaa työvoimaa ei tule, jos niitä "osaajia" tuodaan ulkomailta tekemään työt halvemmalla. Se on ollut hyvin systemaattista jo yli 20 vuotta.
Pk-seudulla, missä maahanmuuttajataustaisia on paljon, on slummiutuminen on todellisuutta. Ei pelkästään uhkakuva. Ja alueet slummiuttaa maahanmuuttajat, ei niinkään kantikset. Maahanmuuton kustannukset on yhteiskunnalle aivan valtavat ja alkaa olla kohta kestämättömät ellei jo ole.
Maahanmuuttoa ja maastamuuttoa on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta sen ei saisi ikinä olla sellaista mitä se on Euroopassa ollut nyt. Kukaan meistä ei omaan kotiinkaan päästä ketä tahansa. Sama myös eri valtiossa.11:14
Miksei laadita lakia alkuperästä 60 % - 40 %?
Toki monet asiat voisivat olla kuluttajille kalliimpia kuten sinullekin.
Vilma - Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
No-o. Annapa nyt meille resepti talouden hoidosta valtakunnallisella tasolla.
Miksi menee huonommin, kun on tämä takaperin menevä oikeistohallitus?
Eivät yrityksetkään ole tyytyväisiä.
VilmaLuuletko, että halllituksella on paljoakaan tekemistä yritysten pärjäämisen kanssa? Jos ei ole maksajia yritysten palveluksille, ei tule liikevaihtoa eikä tulostakaan. Ravintola-alalla on nyt pudotuspelit käynnissä. Miksi? minun mielestä niitä vaan tuli jossain vaiheessa liikaa. Kaikille ei riitä loputtomasti asiakkaita.
Jos puhutaan esimerkiksi Helsingin keskustan yrityksistä. Onko syy heidän ahdingolle hallituksessa tai jossain muussa? Jos lähtisit jututtamaan heitä, minkä luulet olevan niille yksi iso ongelma?
Ja edellinen hallitus sai lahjaksi koronakriisin, mikä on yksi ihmiskunnan suurimpia kusetuksia ja tulonsiirtoja lääketeollisuudelle, ja Ukrainan sodan. Kriisin varjolla sai paljon lainaa, mitä ei tarvitse maksaa takaisin. Tai tarviiko? Elpymisrahastoon osallistuttiin valtavalla summalla velkarahaa, mistä Suomi sai roposia takaisin.
Pliis. Ajattele joskus enemmän ja usko vähemmän. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
11:14
Miksei laadita lakia alkuperästä 60 % - 40 %?
Toki monet asiat voisivat olla kuluttajille kalliimpia kuten sinullekin.
VilmaSiihen ei tarvita lakia. Siihen riittäisi jo se, että maksajat alkaisivat vaatimaan rahoilleen vastinetta. Silloin yrityksetkin alkaa ymmärtämään kuin kallis on halpa työntekijä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00007 kirjoitti:
VilmaSaatko sinä tämänkin meidän viaksi?
"Poliisipartiot ottivat iskun aikana kiinni useita henkilöitä, joiden osuutta asiaan selvitetään. Poliisin haltuun päätyi myös kyseisten henkilöiden hallusta takavarikoitua huumausainetta. Samalla selvitimme myös kiinniotettujen henkilöiden maassaolon edellytyksiä, Backlund sanoo."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011971877.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Toimitus&utm_campaign=is_echo&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawRdVlBleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFsVGZWNHpPQjNDd1JGOUZxc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHilI6c-PJjCopmIhFK5XAshEnvYyRWFrKkcI1CVm2f2T4sR051SLL7cUgyPt_aem_APgDL9XY-PByHZ0viw5K0w#Echobox=1777364126 - Anonyymi00021
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Ei ole muuttajan vika. Sinun ja minun vika on, että jälkeläiset ovat suureksi osaksi pudokkaita ja ajakuluksi siirtyvät rikoksiin ja heihin muumaalaiset rikolliset kontaktoiva"
Uskotko tosiaan, että kehitysmaalaisesta tulee läntiseen sivistykseen yhteensopiva jäsen? Jos katsot ympärille, miten on käynyt? Tai kiellätkö sen todellisuuden minkä voit omin silmin havaita.Missä Sinä pyörit ja katsot ympärillesi?
Eiköhän sinulla ole paha, paha muukalaisviha?
Erilaisuuden vieroksuja.
Sinut pitäisi lähettää ns. kehitysmaahan ja seuraisimme, mitä saisit aikaan.
Vilma - Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
Edelleen odotan sinulta jotain järjellistä. Tämäkään ei ole.
11:33äsaat kommentoida ihan niin alentuvasti, miten haluat.
Jos et osaa 'lukea' ei voi mitään. Sehän on merkki järkesi rajallisuudesta.
Vilma - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Missä Sinä pyörit ja katsot ympärillesi?
Eiköhän sinulla ole paha, paha muukalaisviha?
Erilaisuuden vieroksuja.
Sinut pitäisi lähettää ns. kehitysmaahan ja seuraisimme, mitä saisit aikaan.
VilmaEn minä vihaa muukalaisia. En vaan pidä hyvänä sitä, että Suomi pitää täyttää kehitysmaalaisista, joista suurin osa tulee olemaan yhteiskunnalle pelkkä kuluerä. Siihen ei ole yksinkertaisesti varaa. Ja samalla kehitysmaalaiset tulee tekemään myös Suomesta kehitysmaan. Sitäkö sinä haluaisit? Koska toistaiseksi mikään ei näytä päinvastaiselta.
Käy elämysmatkalla Itä-Helsingin ja Vantaan vuokraslummeissa. Ehkä silmät avautuvat sinullakin. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
11:33äsaat kommentoida ihan niin alentuvasti, miten haluat.
Jos et osaa 'lukea' ei voi mitään. Sehän on merkki järkesi rajallisuudesta.
VilmaEi, vaan minä luen sinun tekstisi suoraan vihervasemmistolaisen ideologiakirjasta, en niinkään itsenäisestä ajattelusta. Ja ajatteleminen on älykkyyden ensimmäinen edellytys. Jos ei ajattele itse, ei ajattele ollenkaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
En minä vihaa muukalaisia. En vaan pidä hyvänä sitä, että Suomi pitää täyttää kehitysmaalaisista, joista suurin osa tulee olemaan yhteiskunnalle pelkkä kuluerä. Siihen ei ole yksinkertaisesti varaa. Ja samalla kehitysmaalaiset tulee tekemään myös Suomesta kehitysmaan. Sitäkö sinä haluaisit? Koska toistaiseksi mikään ei näytä päinvastaiselta.
Käy elämysmatkalla Itä-Helsingin ja Vantaan vuokraslummeissa. Ehkä silmät avautuvat sinullakin.Kontulan ja Puhoksen ostari voisi olla ensimmäiset kohteet.
- Anonyymi00026
Anonyymi00017 kirjoitti:
Luuletko, että halllituksella on paljoakaan tekemistä yritysten pärjäämisen kanssa? Jos ei ole maksajia yritysten palveluksille, ei tule liikevaihtoa eikä tulostakaan. Ravintola-alalla on nyt pudotuspelit käynnissä. Miksi? minun mielestä niitä vaan tuli jossain vaiheessa liikaa. Kaikille ei riitä loputtomasti asiakkaita.
Jos puhutaan esimerkiksi Helsingin keskustan yrityksistä. Onko syy heidän ahdingolle hallituksessa tai jossain muussa? Jos lähtisit jututtamaan heitä, minkä luulet olevan niille yksi iso ongelma?
Ja edellinen hallitus sai lahjaksi koronakriisin, mikä on yksi ihmiskunnan suurimpia kusetuksia ja tulonsiirtoja lääketeollisuudelle, ja Ukrainan sodan. Kriisin varjolla sai paljon lainaa, mitä ei tarvitse maksaa takaisin. Tai tarviiko? Elpymisrahastoon osallistuttiin valtavalla summalla velkarahaa, mistä Suomi sai roposia takaisin.
Pliis. Ajattele joskus enemmän ja usko vähemmän.Eikös yrityksen pidä hakea toimilupaa?
Patentti- ja rekisterihallitus lienee edelleen olemassa.
Samoin KTM.
Maran johtajahan vinkui koronan aikana tukea.
Jos perustaa yrityksensä epärealistisin perustein, on ihan yrittäjän oma vika.
Ei kaikista ole yrittäjiksi.
Moni julkkis luulee olevansa superkokki tai superoluenpanija. Ei ole!
Ja jos on tulosta tullut, niin eikö pitäisi turvata tulevaisuus eikä pistää heti haisemaan.
Pakkoseuranta jonkin tahon alla. Esim. Mara voisi kehittää neuvontatoimiston. Ei sitä silloin enää tarvita, kun on p****t housuissa.
Vilma
Tiedän sen, että korona aiheutti kuolemaa ja laukaisi pitkäaikaissairauksia, joissa ihmiset nyt kamppailevat.
Miekelläni vaihtaisin osasi erään toisen ihmisen kanssa.
Turha ilkeillä kironalahjalla. - Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Saatko sinä tämänkin meidän viaksi?
"Poliisipartiot ottivat iskun aikana kiinni useita henkilöitä, joiden osuutta asiaan selvitetään. Poliisin haltuun päätyi myös kyseisten henkilöiden hallusta takavarikoitua huumausainetta. Samalla selvitimme myös kiinniotettujen henkilöiden maassaolon edellytyksiä, Backlund sanoo."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011971877.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Toimitus&utm_campaign=is_echo&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawRdVlBleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFsVGZWNHpPQjNDd1JGOUZxc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHilI6c-PJjCopmIhFK5XAshEnvYyRWFrKkcI1CVm2f2T4sR051SLL7cUgyPt_aem_APgDL9XY-PByHZ0viw5K0w#Echobox=177736412612:01
Kysytkö sinä tuollaista?
'Täydellisessä maassa'?
Anna mun nauraa.
Rikoksia on tehty tässä maassa kautta aikain.
En minä rikoksia hyväksyy.
Mutta sinähän voit miettiä, mikä mennyt vikaan.
Perusteluksi ei kelpaa persujen mielipiteet.
Vähän syvällisempää, kiitos.
Vilma - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eikös yrityksen pidä hakea toimilupaa?
Samoin KTM.
Ja jos on tulosta tullut, niin eikö pitäisi turvata tulevaisuus eikä pistää heti haisemaan.
Pakkoseuranta jonkin tahon alla. Esim. Mara voisi kehittää neuvontatoimiston. Ei sitä silloin enää tarvita, kun on p****t housuissa.
Vilma
Tiedän sen, että korona aiheutti kuolemaa ja laukaisi pitkäaikaissairauksia, joissa ihmiset nyt kamppailevat.
Turha ilkeillä kironalahjalla.Kysyn sinultakin. Mistä syntyy hyvinvointi? Mihin se rakentuu?
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
12:01
Kysytkö sinä tuollaista?
'Täydellisessä maassa'?
Anna mun nauraa.
Rikoksia on tehty tässä maassa kautta aikain.
En minä rikoksia hyväksyy.
Mutta sinähän voit miettiä, mikä mennyt vikaan.
Perusteluksi ei kelpaa persujen mielipiteet.
Vähän syvällisempää, kiitos.
VilmaEli lisää maahanmuuttoa, koska kantiksetkin?
- Anonyymi00031
JeroP kirjoitti:
Olen samaa miltä. Yritystuilla pitäisi tukea työpaikkojen syntymista SUOMEEN, ei ulkomaille. Ylipäänsä "suomalaisten" monikansallisten isoa tulosta tekevien pörssiyhtiöiden tukeminen yritystuilla on hölmöläisten hommaa. Vähin mitä niiltä pitäisi vaatia, jos jotakin maksetaan, on työpaikkojen synnyttäminen SUOMEEN.
- Anonyymi00032
Anonyymi00019 kirjoitti:
Siihen ei tarvita lakia. Siihen riittäisi jo se, että maksajat alkaisivat vaatimaan rahoilleen vastinetta. Silloin yrityksetkin alkaa ymmärtämään kuin kallis on halpa työntekijä.
Jos halutaan muutosta, voi olla ettei se tapahdu ilman lakia ja kontrollia.
Ongelma näkyy alihankkijoiden tekijöissä. He voivat vaihtua kesken hankkeen.
Alkkis työnjohtaja, kotimaista tekoa, ei mitenkään takaa työnjälkeä.
Vilma - Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
En minä vihaa muukalaisia. En vaan pidä hyvänä sitä, että Suomi pitää täyttää kehitysmaalaisista, joista suurin osa tulee olemaan yhteiskunnalle pelkkä kuluerä. Siihen ei ole yksinkertaisesti varaa. Ja samalla kehitysmaalaiset tulee tekemään myös Suomesta kehitysmaan. Sitäkö sinä haluaisit? Koska toistaiseksi mikään ei näytä päinvastaiselta.
Käy elämysmatkalla Itä-Helsingin ja Vantaan vuokraslummeissa. Ehkä silmät avautuvat sinullakin.Kuinka paljon olet joutunut tekemisiin ns. kehitysmaalaisten kanssa ja missä.
Vilma - Anonyymi00034
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ei, vaan minä luen sinun tekstisi suoraan vihervasemmistolaisen ideologiakirjasta, en niinkään itsenäisestä ajattelusta. Ja ajatteleminen on älykkyyden ensimmäinen edellytys. Jos ei ajattele itse, ei ajattele ollenkaan.
12:19
No. Aloitapa siis itsestäsi.
Voisitko myös pysyä aiheessa. Please.
Vilma - Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kysyn sinultakin. Mistä syntyy hyvinvointi? Mihin se rakentuu?
12:24
Se on monitasoinen asia.
Me saatamme kukin yrittää määritellä sitä ja siihen on useanlaisia vastauksia.
Kansalaisilla on yhdenvertainen mahdollisuus saada valtion tai kunnan tai hyvinvointialueen palveluita, joita eri hallintokunnat tarjoavat tai joita voi sovitusti paikata yksityinen taho.
Kaikki ihmisolennot syntyvät vapaina ja tasavertaisina (<- mielellään)
Kuntalaisten tarpeen on lähtökohta. Tähän rakentuu.
Niistä päätetään parlamentaarisesti eri tasoilla ja taataan lailla.
Kykyä tarjota vastaa saadut verot ts. budjetointi lupaa, tulos kertoo.
Vilma
Näin. En pidä novelleista. Luotan lukijan kykyyn ymmärtää ja en pakota ajattelemaan samoin vaan esittämään oman näkemyksensä. - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
12:24
Se on monitasoinen asia.
Me saatamme kukin yrittää määritellä sitä ja siihen on useanlaisia vastauksia.
Kansalaisilla on yhdenvertainen mahdollisuus saada valtion tai kunnan tai hyvinvointialueen palveluita, joita eri hallintokunnat tarjoavat tai joita voi sovitusti paikata yksityinen taho.
Kaikki ihmisolennot syntyvät vapaina ja tasavertaisina (<- mielellään)
Kuntalaisten tarpeen on lähtökohta. Tähän rakentuu.
Niistä päätetään parlamentaarisesti eri tasoilla ja taataan lailla.
Kykyä tarjota vastaa saadut verot ts. budjetointi lupaa, tulos kertoo.
Vilma
Näin. En pidä novelleista. Luotan lukijan kykyyn ymmärtää ja en pakota ajattelemaan samoin vaan esittämään oman näkemyksensä.Et vastannut kysymykseen. Kerrot mitä se sinun mielestäsi on, mutta et kertonut mistä se syntyy.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kuinka paljon olet joutunut tekemisiin ns. kehitysmaalaisten kanssa ja missä.
VilmaPaljon. En minä tyhjästä näitä mielipiteitä revi.
- Anonyymi00039
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eli lisää maahanmuuttoa, koska kantiksetkin?
En minä sellaiseen ota kantaa henkilömääriin.
Eiköhän yritykset, jotka haluavat halpatyövoimaa haettua ne ilman sinua ja minua. Ymmärsitkö.
Van integroinnin tason parantaminen on edellytys.
Ja kontrolli.
Vilma - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen. Kerrot mitä se sinun mielestäsi on, mutta et kertonut mistä se syntyy.
Syntyy siitä, että voi hyvin.
Sinä et ilmeisesti voi kovin hyvin.
Kyllähän se tuosta jo selvisi.
Ei taida muille olla noin epäselvää kuin sinulle.
Vilma
Perusoikeudet. - Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Paljon. En minä tyhjästä näitä mielipiteitä revi.
14:15
Avaudu nyt ihmeessä omien sanojesi vakuudeksi.
Sinä kerrot ja oletat, että pitää uskoa. Joo-o.
On meitä niin moneksi, välillä liian.
Vilma - Anonyymi00042
Anonyymi00019 kirjoitti:
Siihen ei tarvita lakia. Siihen riittäisi jo se, että maksajat alkaisivat vaatimaan rahoilleen vastinetta. Silloin yrityksetkin alkaa ymmärtämään kuin kallis on halpa työntekijä.
11:43
Ihan huttua.
Milloin olet yritykseltä vaatinut noin.
Vilma Anonyymi00009 kirjoitti:
"Ei ole muuttajan vika. Sinun ja minun vika on, että jälkeläiset ovat suureksi osaksi pudokkaita ja ajakuluksi siirtyvät rikoksiin ja heihin muumaalaiset rikolliset kontaktoiva"
Uskotko tosiaan, että kehitysmaalaisesta tulee läntiseen sivistykseen yhteensopiva jäsen? Jos katsot ympärille, miten on käynyt? Tai kiellätkö sen todellisuuden minkä voit omin silmin havaita.Mä taas otin esomerkiksi noi ukrainalaiset. Miksi puolalaiset onnistu työllistää suomi ei. No suomi ei ole viimeaikoina missään asiassa onnistunu.
Anonyymi00006 kirjoitti:
Maahanmuuttoa ja maastamuuttoa on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta sen ei saisi ikinä olla sellaista mitä se on Euroopassa ollut nyt. Kukaan meistä ei omaan kotiinkaan päästä ketä tahansa. Sama myös eri valtiossa.No helsingissä tilanne varmaan onkin niin. Mutta täällä maakunnissa raksalle on tullu uutta nuorta väkeekin. Jonkin verran on itäblokin työntekijää, mutta tekevät töitä samoilla ehdoilla kuin mekin ja asuneet pitkään täällä. Tiedän kun oon ollu työpaikkaohjaajana.
Tää on myös yks syy, miksi pysyn täällä maakunnassa, vaikka se nyt kaventaakin mahdollisuuksia muilla elämän aloilla.- Anonyymi00058
JeroP kirjoitti:
No helsingissä tilanne varmaan onkin niin. Mutta täällä maakunnissa raksalle on tullu uutta nuorta väkeekin. Jonkin verran on itäblokin työntekijää, mutta tekevät töitä samoilla ehdoilla kuin mekin ja asuneet pitkään täällä. Tiedän kun oon ollu työpaikkaohjaajana.
Tää on myös yks syy, miksi pysyn täällä maakunnassa, vaikka se nyt kaventaakin mahdollisuuksia muilla elämän aloilla.23:04
Hyvä, kun toit konkretiaa.
Vilma - Anonyymi00059
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eikös yrityksen pidä hakea toimilupaa?
Samoin KTM.
Vilma
Turha ilkeillä kironalahjalla.Lisäys. 11:40
Otetaanhan ulkomaille tehtäviin matkoihin mukaan yritysmaailman edustajia iso joukko.
Ei kait ne nyt mitään ryyppyreissuja v 2026 ole?
Vilma - Anonyymi00064UUSI
JeroP kirjoitti:
Mä taas otin esomerkiksi noi ukrainalaiset. Miksi puolalaiset onnistu työllistää suomi ei. No suomi ei ole viimeaikoina missään asiassa onnistunu.
Puola on aika erilainen maa kuin Suomi, eikä vertailu kannata muutenkaan. Ja:
"EU-tuki: Puola on EU:n historian suurin aluetukien saaja (yli 75 miljardia euroa 2021–2027)."
- Sheena
- Anonyymi00004
Missä minun ilmainen lounas viipyy
- Anonyymi00016
10:44
Jos se on työsuhde-etu, kyllä sinulta verotusarvo veloitetaan palkan yhteydessä.
Vilma
Mutta johtajisto voi mennä Palaceen, ottaa kaveri toisesta yrityksestä ja syödä masun täyteen
ns, neuvotteluna.
- Anonyymi00014
MUNAFON KUIN MUNKKI VAI PIPPELITÖN KUIN POLIISI, EI JMONIA VAIN 1 VAIN YKSI VASRQUA JONPI PKUMPIO
- Anonyymi00028
Ihan jändeä, että kirjoitit horinasi tänne.
Vilma
- Anonyymi00018
KUN MONIA wi voi valirta niin pippelitönh valirta pippwlitön vai munaton, kumman oortar.
- Anonyymi00035
omituista kuin omintakeista.
muttah yvä sinänsä kun olen onnistunut kuin eeriki-antero-johannes auttamaan ikävä-palstankin tyttöjä juttelemaan paremmin.
t. Anttntti-Inkeröinen - Anonyymi00043
Vilma on hyväuskoinen hölmö tyttönen, joka uskoo vihervassareiden ideologiaan sosialismista ja kehitysmaamuslimien maahanmuuton pelastavan Suomen.
- Anonyymi00044
Sinä kirjoitit tuon. Oletko jotenkin häiriintynyt.
Haukut ja laitat sanoja minulle.
Olet nimittelijä.
Varmaan 'tosi kiva työkaveri'.
Vilma
Olen elänyt sen verran, että ei voi pitää hyväuskoisena, jos tämän hallituksen touhuihin ei ole tyytyväinen.
- Anonyymi00045
Ei ole mitään mystistä syytä siihen miksi Suomen talous ei kasva !?
Syy on alla, eli liian suuret julkiset menot !!
Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
Esimerkkejä !
Suomi 57-58% (maailman korkein luku) ?
Itävalta 55%
Ruotsi 50%
Saksa 49%
Norja 49%
Tanska 47%
Islanti 46%
Espanja 45%
Israel 45%
UK 44%
Japani 39%
USA 39%
Sveitsi 32%- Anonyymi00046
Julkisiin menoihin kuuluvat myös puolustusmenot jotka Suomessa ovat korkeimmat koko euroopassa väkilukuun suhteutettuna?
Ongelma ei ole mikään yksittäinen asia, vaan tämän hallituksen politiikan kokonaisuus on sitä.
Verrokkimaat pärjäävät Suomea paljon paremmin, ei voida mennä siis yleisen taantuman taakse yms.
Suomeksi sanottuna nykyinen hallitus on tehnyt väärää ja baskaa LYHYTNÄKÖISTÄ politiikkaa.
AV - Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Julkisiin menoihin kuuluvat myös puolustusmenot jotka Suomessa ovat korkeimmat koko euroopassa väkilukuun suhteutettuna?
Ongelma ei ole mikään yksittäinen asia, vaan tämän hallituksen politiikan kokonaisuus on sitä.
Verrokkimaat pärjäävät Suomea paljon paremmin, ei voida mennä siis yleisen taantuman taakse yms.
Suomeksi sanottuna nykyinen hallitus on tehnyt väärää ja baskaa LYHYTNÄKÖISTÄ politiikkaa.
AVOnhan meillä tuo raja ja uhka ollut poikkeuksellinen kymmenien vuosien rauhan jälkeen.
Mut. Joo. Menikö överiksi.
Ostakaa asetehtaiden osakkeita. Minä en.
Vilma - Anonyymi00051
Minulle ei kelpaa alkuunkaan tuollainen tilastopötkö.
Vilma
Tarvitaan julkispalveluita, koska on ihmisiä, joilla ei ole r a h a a!
Sairaskululaskuja on ulosotossa miljoonia. Siis saamattomia rahoja!
Onko muissa maissa? Tilastoja kiitos.
Sitten tarjotaan yksityisvaihtoehtoa jollekin ikäryhmä? - Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Minulle ei kelpaa alkuunkaan tuollainen tilastopötkö.
Vilma
Tarvitaan julkispalveluita, koska on ihmisiä, joilla ei ole r a h a a!
Sairaskululaskuja on ulosotossa miljoonia. Siis saamattomia rahoja!
Onko muissa maissa? Tilastoja kiitos.
Sitten tarjotaan yksityisvaihtoehtoa jollekin ikäryhmä?Tuo 500 miljoonan kädenojennus yli 65-vuotiaille kai kaiken kertoo?
Suomi elää menneisyydessä, ja se on tuhontie numero yksi. Maat jotka menestyvät panostavat nuorten koulutukseen, ei kuolevien terveydenhuoltoon!
AV - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tuo 500 miljoonan kädenojennus yli 65-vuotiaille kai kaiken kertoo?
Suomi elää menneisyydessä, ja se on tuhontie numero yksi. Maat jotka menestyvät panostavat nuorten koulutukseen, ei kuolevien terveydenhuoltoon!
AV21:13
Eikö ole jännää, että kaikki olemme kuolevaisia!
Mutta ilman sitä pitää voida hoitaa.
Vilma
Ongelma on julkissektorin sisällä työskentelevät kahden tuolin lääkärit. Jopa johtavina lääkäreinä terveyskeskuksissa.
Pitäisi ajaa pois ne, jotka näin toimivat.
Riittävä palkka trk-lääkäreille: vain jommassa kummassa voi toimia.
- Anonyymi00047
Teretere, yritysvastaaja, voimmeko auttaa?
- Anonyymi00048
Vilma olet tavallaan oikeassakin. Mutta olipa meillä mikä hallitus tahansa, se onnistuu joissakin asioissa ja toisissa se taas epäonnistuu. Niin se kuule vain on aina ollut. Meillä Suomessa on korkea työttömyys, ihmiset elävät ajateltua vanhemmiksi ja sote sakkaa. Menot on suuremmat kuin tulot. Kuntia on liikaa. Lista on loputon...
- Anonyymi00049
19:44
Siis. Olemmeko syntyneet vallan väärään maahan.
Kuvauksesi on ihan kamala.
Vilma
Noin se menee. - Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
19:44
Siis. Olemmeko syntyneet vallan väärään maahan.
Kuvauksesi on ihan kamala.
Vilma
Noin se menee.Tulisiko nyt miettiä sitä miksi yli 32 000 eläkelläistä saavat yli 5000 euron eläkettä aikana jossa se yksinhuoltaja äiti on töissä 1200 euron puhtaalla kuukausipalkalla?
Miten edes kuvitellaan tämän yksinhuoltajaäidin pärjäävän hyvin, kasvattavan lastaan Suomen menestymisen kannalta ihanteellisesti...jos, eläkeläiset eivät pärjäisi samalla rahalla?
AV - Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tulisiko nyt miettiä sitä miksi yli 32 000 eläkelläistä saavat yli 5000 euron eläkettä aikana jossa se yksinhuoltaja äiti on töissä 1200 euron puhtaalla kuukausipalkalla?
Miten edes kuvitellaan tämän yksinhuoltajaäidin pärjäävän hyvin, kasvattavan lastaan Suomen menestymisen kannalta ihanteellisesti...jos, eläkeläiset eivät pärjäisi samalla rahalla?
AV20:59
Ei ajatella ihmisiä ja tämä on hyvin, hyvin surullista.
Vilma - Anonyymi00057
Anonyymi00055 kirjoitti:
20:59
Ei ajatella ihmisiä ja tämä on hyvin, hyvin surullista.
VilmaJatkan. On ihmisiä, jotka ovat raataneet perheensä eteen kuin pienet oravat ja saavat siksi keskivertoa parempaa eläkettä. Sitten on niitä keskinkertaisuuksia, joita hyvät veljet ovat avittaneet ja siksi kevyellä eläkkeellä. Yhteiskuntaa saa nyt veroa parhaimmissa tapauksissa yli puolet eläkkeestä ja ovat eläessään maksaneet palkoistaa kunnon siivun.
Miten sitten niitä kultaisia kädenpuristuksua tulisi arvioida? 100 % vero.
Muilleha työkaverit keräävät muutaman lappusen ja esimiehiltä ei hirveästi niihin heru.
Vilma
Läksiäiskakkua moni johtajakin tulee syömään kuin ei ikinä. Sivusta seurannut. Mutta töitähän voi jakaa. Ei kenenkään tarttis olla työttömänä, eikä työlliset uupuisi. Koulutus voitas rakentaa sellaseks, että alan vaihto ois helppoa. Ois sellanen yleisinsinöörin koulutus. On tosi turhauttavaa, kun haluaisi laajentaa tietämystä tai soortyä jollekin lähialalle, niin kaiken joutuu opiskeleen uudestaan.
Ikäkysymyksessä eletään eräänlaista piikkiä nyt. Tulevat sukupolvethan on huomattavasti piemempiä. Etenkin oma 70 luvun sukupolvi. Jotenkin maalataan synkkää tulevaisuutta vanhusten määrän lisääntymisestä, mutta moni suuresta ikäluokasta on jo poistunut.- Anonyymi00063
JeroP kirjoitti:
Mutta töitähän voi jakaa. Ei kenenkään tarttis olla työttömänä, eikä työlliset uupuisi. Koulutus voitas rakentaa sellaseks, että alan vaihto ois helppoa. Ois sellanen yleisinsinöörin koulutus. On tosi turhauttavaa, kun haluaisi laajentaa tietämystä tai soortyä jollekin lähialalle, niin kaiken joutuu opiskeleen uudestaan.
Ikäkysymyksessä eletään eräänlaista piikkiä nyt. Tulevat sukupolvethan on huomattavasti piemempiä. Etenkin oma 70 luvun sukupolvi. Jotenkin maalataan synkkää tulevaisuutta vanhusten määrän lisääntymisestä, mutta moni suuresta ikäluokasta on jo poistunut.11:20
Aivan. Työnjaostahan on puhuttu.
Korjaisiko 4-päivänen viikko sen, että työn syrjässä olisi mahdollisimman moni.
Vilma
Tuo "kaiken uudelleen opiskelu" työllistää opettajia. Opetushallituksessa tehtäneen tai hyväksytään opetussuunnitelmat.
Pitäisikö olla raati työelämän ihmisistä, jotka tietäisivät, mitä nyt tarvitaan.
Vilma
- Anonyymi00056
Sinänsä hyvä että ajaa eipä tee mitään enään ilman valvontaa
- Anonyymi00060
joku reppu-Reiskan remontyti joyain käynhnissä hoh ääniä...l Remontti-.Reiwska, eli RTeppu-Reiska
jotain ääntä, ei liity minuun mitenkään... - Anonyymi00061
remontti-Reiska ON rEPPU-rEINO.
- Anonyymi00062
Olet siis iki-ihastunut aloittajan, koska tulet parin kommentin? verran horisemaan käsittämättömiä.
Voitko alkuunkaan hyvin?
Vilma
- Anonyymi00065UUSI
Koska ihmiset ovat olleet tyytyväisiä hallitukseen?
Tämä hallitus juuri on pitkästä aikaa ensimmäinen, joka edes yrittää jotain kikkoja ja talouden pilkun viilausta. Tyhjästä on paha nyhjästä kaikille rajattomasti fyrkkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=ZD7jEt1gl34
Irwin: Kun ei rahat riitä.
- Sheena- Anonyymi00066UUSI
Jonen ennakkomainonnallako yritetään kohentaa kokkareita?
Vähän halpaa.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak684229Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka483173- 372847
- 342018
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas5041686- 631595
Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode461462- 411370
- 681304
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho171266