Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Penseur
profiilit
Penseur
Penseur
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
44
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Nojoo,+järki+loistaa+poissaolollaan.+😅"
Ehkä+se+järki+suuntautuu+sun+ajatuksissa+väärään+kohtaan+juurikin...
Tunteillehan+ei+voi+mitään,+niitä+ei+edes+kannata+yrittää+järjellistää...+Mutta+sitä,+mitä+ne+tunteet+teetättää,+tai+aikaansaa,+sitä+voi+järkeistää....+
Jos+vaikkapa+tempaistaan+toisenlaiseen+tunteeseen+esimerkki...
Sinulle+tulee+tunne,+että+haluaisit+polttaa+tupakkaa.+Olet+joskus+polttanut+ja+lopettanut.+Nyt+tuttu+käy+pihassa+ja+polttaa+tupakan+ja+sen+tuoksu+saa+tunteen+mieleen.+Et+polta,+kun+tiedät,+että+se+maistuu+p.skalle+ja+siihen+voi+jäädä+jumiin,+mutta+mieli+tekee...No+tunnehan+ei+anna+periksi.+Mutta+sitten+voi+ottaa+sen+järjen.+Se+järki+tietää,+että+muistelet+vanhoja+aikoja+ja+niitä+tunteita,++hyviä+oloja,+mitä+tupakka+toi.+Mutta+ei+niitä+hetkiä,+kun+yskit+aamuisin+keuhkot+pihalle,+menetit+makuaistin+ja+maksoit+turhasta+myrkystä+suotta,+lisäksi+tappelit+pitkään,+että+pääsit+eroon.+
Tässäkin+esimerkissä+et+koita+niitä+tunteita+vähätellä,+vaan+huomioit+ne,+mutta+järjellä+et+sitten+reagoi...mutta+voit+vaikka+naureksia+omille+tunteilles....+:o)+Kässäätkö?
29.11.2021 21:28
Mä+mietin+tuossa+isän+kuoleman+aikoihin,+että+pitääkö+kaikki+luopuminen,+ahdistus,+pelko+tai+vst.+olla+edes+ns.+pahoja+tunteita???
Voiko+olla+vaan+niin,+että+ne+on+oppinut+pahoiksi?+Eihän+ne+mukavalta+tunnu,+mutta+pitäähän+olla+yökin,+että+päivä+tuntuu+joltain,+tai+talvi,+että+kesä+on+kivaa....+:o)
29.11.2021 20:45
No+mullakin+on+esimerkiksi+joskus+sellaisia+tyyppejä+kohtaan+ollut+niskavillat+pystyssä,+mitkä+on+itseasiassa+olleet+hyvinkin+suoraviivaisia+ja+liki+töykeitä.+Jälkeenpäin+kun+olen+tutkaillut+ja+tutustunut+tarkemmin+ihmisiin,+niin+he+ovatkin+vaan+pitäneet+omista+rajoistaan+huolen,+tosin+senkin+voi+tehdä+asiallisesti+ja+töykeästi...+Jokainen+voi+itse+miettiä+kumpi+olis+parempi?+
Ja+noi+omat+rajat,+sekä+niissä+pysyminen+jokaisessa+tilanteessa+elämässä+on+muuten+haaste+monelle.+:oD+(minullakin)
29.11.2021 20:42
Joo.+Noin+kun+sen+saakin+ajateltua+ja+vaaliii+sitä+mukavana+juttuns+elämässsään,+sitä+ei+tarvitse+poissulkea+ja+jättää+huomioitta.+😊
29.11.2021 18:15
Olikohan+sen+hieno+termi+ehdollistuminen?+
Tapaat+Reinon,+joka+on+mulkku,+niin+vähän+kaikki+vastaantulevat+Reinot+saa+niskakarvat+pystyyn?+😁
Joo,+kyllä+mä+oon+itsessänikin+sitä+huomannut+ja+löytänyt+ja+haluisin+kitkeä+sellaisia+pois,+ihan+siedättäytymällä+ja+kokemalla+asioita+toisin.+Ennenksikkea+sanomalla+ainakin+itselleen+sen+ääneen.+
Jokaisella+on+niitä+ja+varsinkin+kun+on+enempi+elettyä+elämää.+😊
29.11.2021 16:39
Ei+mulla+mitään+suojakypärää+ole,+ei+sellaista+tartte,+kun+mä+ajattelen+rationaalisesti+ja+annan+ne+sellaiset+tunteet+vaan+olla.+
Mähän+rakastuin+eron+jälkeen+kahteen+ihmiseen+tulisesti+ja+kuitenkin+elämät+ei+sopineet+yhteen.+Kummankin+kohdalla+suru+oli+suuri,+eikä+siitä+rakkaudesta+meinannut+eroon+päästä,+kunnes+tajusin,+ettei+siitä+tarvii+päästäkään.+Se+saa+olla,+sille+ei+tarvitse+mitään+tehdä.+Ei+reagoida+mitenkään,+vaan+niitä+rakkauksia+voi+kokea+milloin+vaan.+Eikä+niitäkukaan+pois+vie.+
Sunkin+tämä+surutyön+kohde,+se+tunne.+Anna+se+olla+se+kaunis+juttu+ja+siitä+harmituksesta+ja+surusta+muotoutuu+kaunis+lämpöinen+tunne.+Jokin+sinun+oma,+jota+kukaan+muu+ei+näe,+tunne,+eikä+vie+pois.+😊
Näitä+tunteita+on+vaikka+minkälaisia,+mutta+kaikkeen+ei+vaan+reagoida,+tai+tehdä+niiden+eteen+mitään...+tunnetaan+vaan+läpi+ja+sit+mennään+taas.+😊
29.11.2021 16:32
Ulkopuolisuuden+tunne+usein+johtuu+itsestään+ja+omista+ajatuksista.+Muut+elää+elämäänsä+miten+elää+ja+ei+heidän+tehtävä+ole+saada+sitä+tunnetta+keneltäkään+pois.
29.11.2021 13:02
Tunteet+muodostuu+monella+tapaa.+Ihastuminen+toiseen+esimerkiksi+voi+syntyä+tarpeesta.+Sitä+sitten+tahtomattaankin+vahvistaa+signaaleilla+ja+oletuksilla,+tietenkin+toinenkin+voi+tunnetta+vahvistaa.+
Itse+esimerkiksi+olen+eron+jälkeen+ollut+vahvasti+ihastunut,+kun+siihen+oli+tarve.+Vastapuolena+oli+huonossa+parisuhteessa+oleva+nainen,+eikä+siinä+kohteessa+ollut+mitään+järkeä+ihastumiseen.+Varattu+ja+solmussa+itsensä+kanssa+oleva+nainen,+asui+kaukana+ja+muutakin+sellaista,+mitkä+nyt+jälkeenpäin+olisi+voinut+järjellä+selittää+itselleen+haitalliseksi.+
Mutta+niin+vain+piti+itsensä+siinä+satuttaa.+
Joku+vastaavanlainen+tunnetila,+mikä+ei+sitten+olisi+saanut+tuollaista++negatiivista+vastetta,+jää+tavallaan+elämään.+Vaikea+sanoa,+että+olisinko+itsekään+tietoinen+tästä,+jos+näin+ei+olisi+käynyt?+🤷♂️
Nykyään+en+usko,+että+tuontyyppistä+kohdalleni+voisi+sattua.+Vaikka+tilausta+olisi+ja+ihastuisi,+ei+silti+halua+satuttaa+itseään+ja+turhaan++rakennella+pilvilinnoja,+vaan+odotella+realistisempia+ja+helpompia+tapoja+saada+jotain+hyvää+elämään.
29.11.2021 12:56
Siis+kyllähän+mulla+kaikenlaisia+tunteita+nousee+ilman+ihmisiäkin,+mutta+vaikka+ihastumista+ihmiseen+ei+välttämättä+tule+ilman+sitä+ihmistä.+:oD
Sitten+jotkut+ihmiset+saattaa+olla+ärsyttäviä,+niin+mietin+miksi+ne+ärsyttää.+Jotkut+taas+saa+hiton+hyvän+mielen,+niin+mietin+mikä+heissä+on+se+mikä+saa+hyvälle+mielelle+ja+mistä+se+hyvä+mieli+tulee...
28.11.2021 21:37
Itsellä+monetkaan+tunteet+ei+oikein+edes+tule+vastaan,+ennenkuin+joku+muu+ihminen+nostattaa+ne+pintaan.+Siksi+ainakin+itse+tarvitsen+peiliä+ja+vastetta.+
Varsinainen+hämmästely+ja+työstö+jää+kyllä+itselle.+
Mutta+joo,+monikaan+ei+näe+vaivaa+tai+ei+halua+pähkiä+tunne-elämäänsä,+vaan+ennemmin+kiukuttelee+muille+ja+koko+universumille+oloaan+ja+eloaan...
28.11.2021 19:18
Joo,+jokaisells+on+oma+tie+ja+tapa+kulkee+sitä.+
Tarkoitin+lähinnä+sitä,+että+jos+vaan+yksin+puntaroi+itseään,+ei+saa+välttämättä+ihan+oikeaa+kuvaa+ja+se+on+ankarampi+kuin+totuus.+
Ihminen+on+julma+itselleen+useimmiten.
28.11.2021 14:14
No+itsestään+voi+kyllä+jotain+läpi+käydä,+mutta+siinä+usein+näkee+metsän,+ei+puita.+
Toiset+ihmiset+peilaa+ja+näyttää+muutakin,+siksi+esimerkiksi+on+ystäviä,+kavereita+ja+terapeutteja+jne.
28.11.2021 13:31
No+tunnehan+on+totta.+Mutta+mikä+sen+tunteen+aikaansaa,+ei+välttämättä+ole+totta.+Se+voi+koostua+ties+mistä+ja+jos+sitä+pyörittelee+vain+itse+oäässään,+ei+pitkälle+pääse.+Silloin+on+vaikeaa+sitä+järkeä+siihen+ottaa+mukaan.
28.11.2021 13:10
Kaikilla+on+tunteita,+vaikka+niitä+ei+ulospäin+näyttäisi.+
Tunteisiin+reagoimisesta+kyllä+saadaan+monesti+miesten+kohdalla+lukea+iltapäivälehdistä.+🙄
28.11.2021 13:02
Joo.+Ja+tuohon+voi+lisätä+kaverit+ja+ystävät.+Heidänkin+kanssaan+on+hyvä+joskus+päästä+tuulettumaan,+ihan+keskenään.+
Ei+minusta+kumppanuus+poissulje+elämistä.+😊
28.11.2021 12:47
Estääkös+harrastukset+sitten+kumppanuuden+muka?+
Minusta+kumppanuuteenkin+kuuluu+omaa+aikaa+ja+harrastamista+yksin.
28.11.2021 12:18
Ai?+No+siis+jotain+elämää+täällä+on.+😬
28.11.2021 12:07
Ohdakepalloja+ei+pyöri+vielä+kuitenkaan?+😄
28.11.2021 11:47
Jos+on+hiljainen+palsta,+keskustelut+voi+olla+toisenlaisia,+vastaukset+kestää+puoli+päivää+jne.+🤔
28.11.2021 11:46
Sä+oot+ihan+jäässä.+😁
28.11.2021 11:44
2 / 3