Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lainaanpa+jälleen+Jaakko+Pirttiahoa:
"Samoin+uskokin,+jos+sillä+ei+ole+tekoja,+on+itsessään+kuollut” (Jaak.+2:17).
Jaakobin+opetus+tuntuisi+riitelevän+Paavalin+opetusta+vastaan.+Paavalihan+juuri+opettaa+perustavalla+tavalla,+että+lain+teot+eivät+auta+meitä+Jumalan+yhteydessä:+vain+usko+riittää+Jumalan+perheväkeen+siirtymisessä+ja+siinä+pysymisessä.
Mutta+Jaakob+ei+opeta+eri+tavalla+kuin+Paavali.+Nimittäin+Paavali+ei+tarkoittanut,+että+usko+jäisi+ilman+rakkauden+tekoja.+Paavali+opettaa+vahvasti,+että+usko+Jeesukseen+synnyttää+vääjäämättömästi+pyhitystä+eli+hyviä+tekoja+toisia+kohtaan.
Jaakob+eikä+Paavalikaan+opeta+armoa,+joka+jäisi+hedelmättömäksi.+Me+tarvitsemme+kuulla+heidän+viestinsä,+koska+meissä+ihmisinä+on+aina+taipumus+jäädä+itsekeskeisyyteen+ja+oman+edun+tavoitteluun.+Jumala+haluaa+herättää+meidän+uinuvaa+tahtoamme,+jotta+se+suuntautuisi+sinne+suuntaan,+minne+Kristus+armon+kautta+tahtoo+meitä+taivuttaa.
Meillä+ei+ole+siis+Raamatun+mukaan+lupaa+ajatella,+ettei+ole+väliä+miten+elämme.+Jo+Paavali+koki+armon+julistuksestaan+sen+syytteen,+että+kerran+armo+riittää+syntiin+ja+syyllisyyteen,+eihän+silloin+ole+enää+väliä,+miten+itsekkäästi+ja+synnillisesti+elämme?+Hän+vastasi+syytteisiin+opettamalla,+ettei+armo+koskaan+vie+synnin+hyväksymiseen+vaan+elämään+toisia+varten.
Jaakob,+Paavali+ja+koko+Raamattu+siis+suuntaa+kehotuksensa+meidän+tahtoelämään:+elä+toisten+parhaaksi.+Mutta+Jaakob+eikä+Raamattu+opeta,+että+saisimme+käännettyä+elämämme+suuntaa+tai+tuotettua+tekoja+omin+voimin.+Jeesus+on+kaiken+keskus.+Hänen+luokseen+saa+uskon+tekoja+vailla+oleva+kristitty+mennä+ja+pyytää+Häneltä+kaiken+tarvittavan.+Se+riittää.
(+Lähde:+Jaakko+Pirttiaho/Yksin+armosta+sivusto)
26.06.2022 10:12
Hengellisiin+asioihin+liittyvä+filosofeeraaminen+ja+omaan+nokkelaan+älyyn+perustuva+sananikkarointi+ei+ole+muuta+kuin+itseriittoista+pätemisen+tarvetta.+Hengetöntä+viisastelua.+
17+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.
18+Sillä+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille,+jotka+pelastumme,+se+on+Jumalan+voima.
19+Onhan+kirjoitettu:+"Minä+hävitän+viisasten+viisauden,+ja+ymmärtäväisten+ymmärryksen+minä+teen+mitättömäksi."
20+Missä+ovat+viisaat?+Missä+kirjanoppineet?+Missä+tämän+maailman+älyniekat?+Eikö+Jumala+ole+tehnyt+maailman+viisautta+hullutukseksi?
21+Sillä+kun,+Jumalan+viisaudesta,+maailma+ei+oppinut+viisauden+avulla+tuntemaan+Jumalaa,+niin+Jumala+näki+hyväksi+saarnauttamansa+hullutuksen+kautta+pelastaa+ne,+jotka+uskovat,
22+koskapa+juutalaiset+vaativat+tunnustekoja+ja+kreikkalaiset+etsivät+viisautta,
23+me+taas+saarnaamme+ristiinnaulittua+Kristusta,+joka+on+juutalaisille+pahennus+ja+pakanoille+hullutus,
24+mutta+joka+niille,+jotka+ovat+kutsutut,+olkootpa+juutalaisia+tai+kreikkalaisia,+on+Kristus,+Jumalan+voima+ja+Jumalan+viisaus.
25+Sillä+Jumalan+hulluus+on+viisaampi+kuin+ihmiset,+ja+Jumalan+heikkous+on+väkevämpi+kuin+ihmiset.
26+Sillä+katsokaa,+veljet,+omaa+kutsumistanne:+ei+ole+monta+inhimillisesti+viisasta,+ei+monta+mahtavaa,+ei+monta+jalosukuista,
27+vaan+sen,+mikä+on+hulluutta+maailmalle,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+viisaat+häpeään,+ja+sen,+mikä+on+heikkoa+maailmassa,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+sen,+mikä+väkevää+on,+häpeään,
28+ja+sen,+mikä+maailmassa+on+halpasukuista+ja+halveksittua,+sen+Jumala+valitsi,+sen,+joka+ei+mitään+ole,+tehdäksensä+mitättömäksi+sen,+joka+jotakin+on,
29+ettei+mikään+liha+voisi+kerskata+Jumalan+edessä.
30+Mutta+hänestä+on+teidän+olemisenne+Kristuksessa+Jeesuksessa,+joka+on+tullut+meille+viisaudeksi+Jumalalta+ja+vanhurskaudeksi+ja+pyhitykseksi+ja+lunastukseksi,
31+että+kävisi,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Joka+kerskaa,+sen+kerskauksena+olkoon+Herra."
(+1+Kor.+20)
Sillä+meidän+sota-aseemme+eivät+ole+lihalliset,+vaan+ne+ovat+voimalliset+Jumalan+edessä+hajottamaan+maahan+linnoituksia.+Me+hajotamme+maahan+järjen+päätelmät+ja+jokaisen+varustuksen,+joka+nostetaan+Jumalan+tuntemista+vastaan,+ja+vangitsemme+jokaisen+ajatuksen+kuuliaiseksi+Kristukselle
(+2+Kor.+10:4-5)
25.06.2022 23:09
Johanneksen+evankeliumin+1.+luvun+jakeissa+9+-+13,+jotka+viestistäni+löytyvät,+ei+ole+kysymys+helluntailaisuudesta,+eikä+luterilaisuudesta.
Kyseessä+on+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+evankeliumia+apostoli+Johanneksen+kirjoittamana.
"Allekirjoittanut"+sen+paremmin+kuin+aloituksessani+lainaama+Jaakko+Pirttiaho+ei+ole+helluntailainen.
Sitä+paitsi:
Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.
(+Gal.+3:28)
24.06.2022 15:31
9+Totinen+valkeus,+joka+valistaa+jokaisen+ihmisen,+oli+tulossa+maailmaan.
10+Maailmassa+hän+oli,+ja+maailma+on+hänen+kauttaan+saanut+syntynsä,+ja+maailma+ei+häntä+tuntenut.
11+Hän+tuli+omiensa+tykö,+ja+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.
12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
13+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1)
24.06.2022 14:19
>>miten+voi+olla+"synnitön",+kun+Paavali+sanoo:
"synti,+joka+minussa+asuu"+Room:+7:+20>>
Juuri+näin!+
"Niin+en+nyt+enää+tee+sitä+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu."+
Mikä+synti+Paavalissa+asuu?+
PERISYNTI/SYNNIN+JUURI!+
Niin+kuin+asuu+kaikissa+muissakin+uskovissa+ihmisissä.+
Eikä+se+meistä+poistu+tämän+maallisen+vaelluksemme+aikana.+
Kun+Paavali+tämän+tilan+itsessään+tunnustaa,+kuinka+ylipäätään+kukaan+voi+kuvitella+saavuttavansa+täydellisen+synnittömyyden+tässä+ajassa!?+
14+Sillä+me+tiedämme,+että+laki+on+hengellinen,+mutta+minä+olen+lihallinen,+myyty+synnin+alaisuuteen.
15+Sillä+minä+en+tunne+omakseni+sitä,+mitä+teen;+sillä+minä+en+toteuta+sitä,+mitä+tahdon,+vaan+mitä+minä+vihaan,+sitä+minä+teen.
16+Mutta+jos+minä+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+minä+myönnän,+että+laki+on+hyvä.
17+Niin+en+nyt+enää+tee+sitä+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
18+Sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+Tahto+minulla+kyllä+on,+mutta+voimaa+hyvän+toteuttamiseen+ei;
19+sillä+sitä+hyvää,+mitä+minä+tahdon,+minä+en+tee,+vaan+sitä+pahaa,+mitä+en+tahdo,+minä+teen.
20+Jos+minä+siis+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+sen+tekijä+en+enää+ole+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
21+Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;
22+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,
23+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.
24+Minä+viheliäinen+ihminen,+kuka+pelastaa+minut+tästä+kuoleman+ruumiista?
25+Kiitos+Jumalalle+Jeesuksen+Kristuksen,+meidän+Herramme,+kautta!+Niin+minä+siis+tämmöisenäni+palvelen+mielellä+Jumalan+lakia,+mutta+lihalla+synnin+lakia.
(+Room.+7)
21.06.2022 15:45
1+Sillä+hetkellä+opetuslapset+tulivat+Jeesuksen+tykö+ja+sanoivat:+"Kuka+on+suurin+taivasten+valtakunnassa?"
2+Niin+hän+kutsui+tykönsä+lapsen,+asetti+sen+heidän+keskellensä
3+ja+sanoi:+"Totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+käänny+ja+tule+lasten+kaltaisiksi,+ette+pääse+taivasten+valtakuntaan.
4+Sentähden,+joka+nöyrtyy+tämän+lapsen+kaltaiseksi,+se+on+suurin+taivasten+valtakunnassa.
5+Ja+joka+ottaa+tykönsä+yhden+tämänkaltaisen+lapsen+minun+nimeeni,+se+ottaa+tykönsä+minut.
6+Mutta+joka+viettelee+yhden+näistä+pienistä,+jotka+uskovat+minuun,+sen+olisi+parempi,+että+myllynkivi+ripustettaisiin+hänen+kaulaansa+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.
(+Matt.+18)+
13+Ja+he+toivat+hänen+tykönsä+lapsia,+että+hän+koskisi+heihin;+mutta+opetuslapset+nuhtelivat+tuojia.
14+Mutta+kun+Jeesus+sen+näki,+närkästyi+hän+ja+sanoi+heille:+"Sallikaa+lasten+tulla+minun+tyköni,+älkääkä+estäkö+heitä,+sillä+senkaltaisten+on+Jumalan+valtakunta.
15+Totisesti+minä+sanon+teille:+joka+ei+ota+vastaan+Jumalan+valtakuntaa+niinkuin+lapsi,+se+ei+pääse+sinne+sisälle."
16+Ja+hän+otti+heitä+syliinsä,+pani+kätensä+heidän+päällensä+ja+siunasi+heitä.
(+Mark.+10)+
41+Ja+kun+Elisabet+kuuli+Marian+tervehdyksen,+hypähti+lapsi+hänen+kohdussansa;+ja+Elisabet+täytettiin+Pyhällä+Hengellä.
42+Ja+hän+puhkesi+puhumaan+suurella+äänellä+ja+sanoi:+"Siunattu+sinä+vaimojen+joukossa,+ja+siunattu+sinun+kohtusi+hedelmä!
43+Ja+kuinka+minulle+tapahtuu+tämä,+että+minun+Herrani+äiti+tulee+minun+tyköni?
44+Sillä+katso,+kun+sinun+tervehdyksesi+ääni+tuli+minun+korviini,+hypähti+lapsi+ilosta+minun+kohdussani.
45+Ja+autuas+se,+joka+uskoi,+sillä+se+sana+on+täyttyvä,+mikä+hänelle+on+tullut+Herralta!"
(+Luuk.+1)
20.06.2022 21:16
>Lapset+uskovat+n.+12-+15+vuoden+ikäisinä.>
Missä+niin+sanotaan?
>>Vauvoja+on+turha+yrittää+saada+uskomaan+yhtään+mitään.>>
Entä+missä+näin+sanotaan!?
20.06.2022 19:46
Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
Ja+he+puhuivat+Jumalan+sanaa+hänelle+ynnä+kaikille,+jotka+hänen+kodissansa+olivat.
Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.+(+Ap.t.+16:31-33)+
23+Ja+kun+olivat+heitä+paljon+pieksättäneet,+heittivät+he+heidät+vankeuteen+ja+käskivät+vanginvartijan+tarkasti+vartioida+heitä.
24+Sellaisen+käskyn+saatuaan+tämä+heitti+heidät+sisimpään+vankihuoneeseen+ja+pani+heidät+jalkapuuhun.
25+Mutta+keskiyön+aikaan+Paavali+ja+Silas+olivat+rukouksissa+ja+veisasivat+ylistystä+Jumalalle;+ja+vangit+kuuntelivat+heitä.
26+Silloin+tapahtui+yhtäkkiä+suuri+maanjäristys,+niin+että+vankilan+perustukset+järkkyivät,+ja+samassa+kaikki+ovet+aukenivat,+ja+kaikkien+kahleet+irtautuivat.
27+Kun+vanginvartija+heräsi+ja+näki+vankilan+ovien+olevan+auki,+veti+hän+miekkansa+ja+aikoi+surmata+itsensä,+luullen+vankien+karanneen.
28+Mutta+Paavali+huusi+suurella+äänellä+sanoen:+"Älä+tee+itsellesi+mitään+pahaa,+sillä+me+kaikki+olemme+täällä."
29+Niin+hän+pyysi+valoa,+juoksi+sisälle+ja+lankesi+vavisten+Paavalin+ja+Silaan+eteen.
30+Ja+hän+vei+heidät+ulos+ja+sanoi:+"Herrat,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+pelastuisin?"
31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
32+Ja+he+puhuivat+Jumalan+sanaa+hänelle+ynnä+kaikille,+jotka+hänen+kodissansa+olivat.
33+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.
34+Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi.
(+Ap.t.+16)+
-
PERHEKUNTA+
Synonyymit+sanalle+perhekunta:
suku,+sukulaiset,+perhe,+klaani,+heimo,+talous,+ruokakunta,+huonekunta,+kotitalous.
Lähde:+Synonyymit.fi
P.+S.+Kuuluvatko+lapset+perheeseen,+ruokakuntaan+jne.+-
VAI+EIVÄTKÖ+KUULU!?
20.06.2022 15:26
Ei+vielä+valmista
”Mutta+me+odotamme+Hengessä+uskon+kautta+sitä+vanhurskautta,+jota+toivomme” (Gal.+5:5).
Kristittynä+elämiseen+kuuluu+aina+tietty+jokapäiväiseen+elämään+kuuluva+jännite.+Olemme+Isän+lapsia+ja+silti+koemme+monesti+kärsivämme+yksin.+Meidät+on+erotettu+Hänen+pyhäksi+kansakseen+ja+Pyhä+Henki+vaikuttaa+meissä+elämän+muuttumista+mutta+samaan+aikaan+koemme+itsemme+ei-valmiiksi.
Jännite+on+myös+siinä,+että+vaikka+meidät+on+Jumalan+puolelta+julistettu+vanhurskaiksi+–+siis+puhtaiksi+ja+syyttömiksi+–+kuitenkin+arjessamme+kamppailemme+synnin+voiman+kanssa+eri+tavoin+ja+eri+asioissa.
Paavali+lohduttaa+meitä+kolmella+sanalla:+usko,+toivo+ja+Henki.+Nämä+sanat+ovat+kristityn+kantovoimana+täältä+perille+taivaaseen.
Usko+tarttuu+Jumalan+lupauksiin+ja+pitää+niistä+kiinni.+Usko+ei+suostu+katsomaan+vain+olosuhteitaan+eikä+tutkimaan+omaa+sydäntään,+se+katsoo+aina+itsestä+ulos,+kohti+Kristusta.
Toivo+kiinnittää+meidät+johonkin+tulevaan,+siihen+mitä+Raamattu+lupaa.+Meille+luvataan,+että+tulee+aika,+jolloin+emme+enää+vain+usko,+vaan+myös+näemme.+Silloin+syntisyytemme+ja+keskeneräisyytemme+lakkaa+ja+saamme+täysin+omistaa+koko+sen+kirkkauden,+joka+nyt+säteilee+meille+kuin+hunnun+läpi.
Ja+vielä+Henki.+Hän+auttaa+meitä+meidän+heikkoudessamme.+Hän+tietää,+ettei+meillä+ole+uskoa+eikä+toivoa+ilman+apua.+Niinpä+Hän+toistuvasti+nostaa+Sanansa+kautta+Kristuksen+silmiemme+eteen,+kuin+kuolemattomuuden+lääkkeeksi.
Pyhä+Henki+lohduttaa+meitä+vakuuttamalla,+että+juuri+tänään+usko+ja+toivo+riittävät.+Elämä+on+monilta+osin+niin+kovin+keskeneräistä,+mutta+se+saa+ollakin.
Juuri+keskeneräisyydessä+ja+taisteluissa+usko+ja+toivo+ovat+kuin+ongen+kohoina+elämämme+painon+päällä+ja+ne+pitävät+meidät+pinnalla.
(+Lähde:+Jaakko+Pirttiaho/+Yksin+armosta+-+sivusto)
19.06.2022 10:27
>>Kristitty+on+vasta+tulossa+joksikin
Uskovan+elämän+voidaan+sanoa+olevan+enemmän+odottamista+kuin+omistamista.+Joksikin+tulemista,+ei+vielä+olemista: ”Ei+niin,+että+jo+olisin+sen+saavuttanut…vaan+minä+riennän+sitä+kohti” (Fil+3:12).+Tämän+Luther+ilmaisi+hienosti: ”Tämän+elämän+tiedetään+olevan,+ei+vanhurskautta,+vaan+vanhurskaaksi+tulemista,+ei+terveyttä,+vaan+tervehtymistä,+se+ei+ole+päämäärä,+vaan+siihen+pyrkimistä,+ei+perillä,+vaan+matkalla+olemista,+kaiken+kaikkiaan+jatkuvaa+puhdistumista+synnistä+ja+siirtymistä+hyveestä+hyveeseen”.
Kristitty+on+samaan+aikaan+vanhurskas+ja+syntinen
Eräs+eniten+käytettyjä+sanontoja+kristittynä+olemisesta+on+: Olla+samaan+aikaan+vanhurskas+(Jumalalle+kelpaava)+ja+syntinen.
”Omissa+silmissä+ja+todellisuudessa+olemme+epävanhurskaita.+Jumalan+silmissä,+joka+vastaanottaa+uskomme+ja+armon+pyyntömme,+olemme+vanhurskaita.+Samalla+kertaa+syntisiä+ja+pyhiä.+Syntisiä+tietoisesti,+pyhiä+tietämättämme.+Syntisiä+todellisuudessa,+pyhiä+toivossa” (Luther).
Myös uskoon+tulleen (uudestisyntyneen)+kristityn+olemukseen+on+juurtunut+paha+tahto+(perisynti)+ja+se+pysyy+siellä+niin+kauan+kuin+kristitty+on+ihmisenä+tässä+maailmassa.+Armo+ei+uudestisynnytä+uskovaa+niin,+että+hänestä+tulisi+kokonaan+uusi,+synnitön+ihminen.+Hänen+olemukseensa+jää+loppuun+asti+monenlaisia+vikoja.+Opetus+uskovan+synnittömyydestä+on+aina+väärä.+Samoin+on+harhauttavaa+väittää,+että+uskovan+vanha+turmeltunut+luonto+on+ristiinnaulittu+Jeesuksen+kanssa+jo+kaksituhatta+vuotta+sitten+ja+siksi+syntiä+ei+ole+enää+olemassakaan.
Kristitty+elää+jatkuvasti+anteeksiantamuksessa
Koska+uskovassakin+asuu+voittamaton+synnin+juuri,+hän+joutuu+toistuvasti+myös+katumaan+Jumalan+edessä.+Kristityn+perustuntomerkkejä+on+jokapäiväinen+katumus+ja+armahtajan,+Jeesuksen+luokse+tuleminen.+Uskova+luottaa+syntien+anteeksiantamukseen.+
Anteeksiantamus+on+hänen+rauhansa+ja+ilonsa+järkkymätön+perusta.+Kun+hän+näkee,+että+kaikissa+hänen+teoissaan+on+syntiä,+hän+ei+voi+olla+ihmettelemättä+Rakkautta,+joka+kaiken+peittää.+Se+luo+syvän+perusturvallisuuden+hänen+elämäänsä.+Jumala+peittää+syntisen+olemuksemme+Jeesuksen+sovitustyöllään+meille+ansaitsemaan+valkeaan,+tahrattomaan+vaatteeseen,+eikä+lue+meille+meidän+syntejämme.
Halun+ja+voiman+uskovana+elämiseen+antaa+yksin+anteeksiantamuksen+evankeliumi.+Ihminen+kestää+tuomiolla+vain+Jeesuksen+sovitustyön+tähden,+ei+sen+tähden,+mikä+hänen+sydämessään+syntyy+ja+kasvaa.+Jaksamme+uskon+tiellä,+kun+näemme,+että+perille+pääseminen+ei+riipu+meidän+voimastamme/onnistumisistamme,+vaan+Jeesuksen+sovitusrakkaudesta!
Kristitty+taistelee+itsessään+asuvaa+syntiä+vastaan
Kristitty+ei+halua+jäädä+synteihinsä.+Kuitenkin+hän+on+jatkuvasti+syntinen+–+siinä+sovittamaton+ristiriita.+Uskova+pyrkii+irti+synnistä.+Synti+on+hänelle+vierasta,+mutta+hän+havaitsee,+että+synti+roikkuu+hänessä+kiinni+(Room+7:18-21).+Uskovan+ei+pidä+”leikkiä”+synnillä+ja+tehdä+syntiä+tahallaan+uhmaten+Jumalan+pyhyyttä.+
Aitoon+uskoon+kuuluu+aina+Jumalan+pyhyyden+pelko.+Synti+on+kuin+tuleen+kaatumista.+Siitä+haluaa+heti+pois+(Miika+7:8).+Meidän+ei+pidä+puolustaa+syntejämme+ja+erehdyksiämme,+eikä+antautua+niiden+palvelijaksi.+Saamme+tuoda+ne+valoon+ja+pyytää+armoa+ja+anteeksiantamusta.>>
-
(+Otelainaus:+KELLONKARTANO+-+sivusto)
17.06.2022 22:04
Ja+yllä+olevan+lainauksen+Jouko+Niemisen+opetuksesta+lähetti+"allekirjoittanut."
17.06.2022 18:44
Ja+Paavalin+Roomalaiskirjeen+7.+luku+seitsemännnestä+jakeesta+luvun+loppuun:
7+Mitä+siis+sanomme?+Onko+laki+syntiä?+Pois+se!+Mutta+syntiä+en+olisi+tullut+tuntemaan+muuten+kuin+lain+kautta;+sillä+en+minä+olisi+tiennyt+himosta,+ellei+laki+olisi+sanonut:+"Älä+himoitse."
8+Mutta+kun+synti+otti+käskysanasta+aiheen,+herätti+se+minussa+kaikkinaisia+himoja;+sillä+ilman+lakia+on+synti+kuollut.
9+Minä+elin+ennen+ilman+lakia;+mutta+kun+käskysana+tuli,+niin+synti+virkosi,
10+ja+minä+kuolin.+Niin+kävi+ilmi,+että+käskysana,+joka+oli+oleva+minulle+elämäksi,+olikin+minulle+kuolemaksi.
11+Sillä+kun+synti+otti+käskysanasta+aiheen,+petti+se+minut+ja+kuoletti+minut+käskysanan+kautta.
12+Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.
13+Onko+siis+hyvä+tullut+minulle+kuolemaksi?+Pois+se!+Vaan+synti,+että+se+synniksi+nähtäisiin,+on+hyvän+kautta+tuottanut+minulle+kuoleman,+että+synti+tulisi+ylenmäärin+synnilliseksi+käskysanan+kautta.
14+Sillä+me+tiedämme,+että+laki+on+hengellinen,+mutta+minä+olen+lihallinen,+myyty+synnin+alaisuuteen.
15+Sillä+minä+en+tunne+omakseni+sitä,+mitä+teen;+sillä+minä+en+toteuta+sitä,+mitä+tahdon,+vaan+mitä+minä+vihaan,+sitä+minä+teen.
16+Mutta+jos+minä+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+minä+myönnän,+että+laki+on+hyvä.
17+Niin+en+nyt+enää+tee+sitä+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
18+Sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+Tahto+minulla+kyllä+on,+mutta+voimaa+hyvän+toteuttamiseen+ei;
19+sillä+sitä+hyvää,+mitä+minä+tahdon,+minä+en+tee,+vaan+sitä+pahaa,+mitä+en+tahdo,+minä+teen.
20+Jos+minä+siis+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+sen+tekijä+en+enää+ole+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
21+Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;
22+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,
23+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.
24+Minä+viheliäinen+ihminen,+kuka+pelastaa+minut+tästä+kuoleman+ruumiista?
25+Kiitos+Jumalalle+Jeesuksen+Kristuksen,+meidän+Herramme,+kautta!+Niin+minä+siis+tämmöisenäni+palvelen+mielellä+Jumalan+lakia,+mutta+lihalla+synnin+lakia.
(+Room.+7)
17.06.2022 10:35
-
Jo+nyt+–+eikä+vielä
Kristuksen+kuolema+oli+näkyvä,+käsin+kosketeltava+ja+ruumiillinen.+Samoin+oli+hänen+ylösnousemuksensakin.+Mutta+Kristuksen+ja+uskovan+yhteen+liittyminen+yhtäläiseen+kuolemaan+ja+ylösnousemukseen+ei+tässä+tarkoita+kirjaimellista+ja+jo+tapahtunutta+tosiasiaa+(vrt.+2+Tim+2:18).+
"Nyt+me+olemme+Jumalan+lapsia,+eikä+ole+vielä+käynyt+ilmi,+mitä+meistä+tulee.+Me+tiedämme+tulevamme+hänen+kaltaisikseen,+kun+hän+ilmestyy”+(1+Joh+3:2,+KR+38).+Se+on+vielä+jokaisen+kohdalla+edessäpäin.
Tänään+on+kysymys+uskon+luomasta+yhteydestä+Kristukseen,+ei+tapahtumien+samankaltaisuudesta.+Nyt+pääsemme+osalliseksi+siitä+lupauksesta+ja+lahjasta,+joka+sisältyy+Kristuksen+kuolemaan+ja+ylösnousemukseen+meidän+edestämme.+Samalla+Paavali+rohkealla+tavallaan+käyttää+Kristuksen+kuolemaa+ja+ylösnousemista+kuvaamaan+jo+nyt+kristittynä+elämistä.+Mutta+kerran+se+toteutuu+ruumiillisella+tavalla,+mikä+tänään+on+jo+uskossa+toteutunut.
Kuten+Kristus+kuoli,+niin+hänen+omansakin+saa+pitää+kuolleena+koko+tähänastista+elämäänsä.+Kaikki+synti+on+nyt+pyyhitty+pois.+Vanha+ihmisemme,+vanha+minämme,+koko+vanha,+saastainen+vaelluksemme+on+nyt+Kristuksen+kanssa+ristiinnaulittu+-+siihen+sisältyy+myös+tämänkinpäiväiset+lankeemuksemme.+
Mennyt+on+haudattu,+niinkuin+Kristus+haudattiin,+se+ei+enää+nouse+syyttämään+eikä+tuomitsemaan+Jumalan+vihan+alle.
Mutta+tämä+kuolema+merkitsee+myös+jatkuvaa+ja+tuskaista+ristiinnaulitsemista+omalle+minälle,+jokapäiväistä+katumusta+ja+parannusta.+Uusi+elämä+meissä+on+vasta+alkamassa.+Se+on+jo+nyt+iankaikkista+elämää,+vaikka+vielä+elämmekin+synnin+niin+surkeasti+runtelemassa+ruumiissa.+Se+on+kuitenkin+väkevämpi+kuin+kuolema.
Mikä+tänään+on+kohdallamme+toteutunut+uskossa,+toteutuu+kerran+näkyvällä,+käsin+kosketeltavalla+ja+ruumiillisella+tavalla.+Nyt+elämme+tapahtuneen+ja+tapahtuvan+välisessä+ajassa.+Juuri+tämä+saattaa+hämätä+meitä+myös+suhteessamme+syntiin.+Jo+tapahtunut+yhteen+liittyminen+Kristuksen+kanssa+on+irrottanut+meidät+synnin+herruudesta.+Kuoleminen+pois+synnistä+on+jo+toteutunut+Kristuksessa.+
Mutta+kristitty+ei+silti+ole+tullut+synnittömäksi+eikä+päässyt+perille+Isän+kirkkauteen+niinkuin+Jeesus+Kristus.+Hän+on+vasta+matkalla,+vaikka+uskoo+jo+elävänsä+iankaikkista,+lopullista+elämää+Kristuksen+kanssa.+Kristitty+on+samalla+vasta+tulemassa+siksi,+mitä+hän+jo+on.+
"Juuri+siinä+on+kristityn+elämän+sisäinen+jännitys,+että+hän+omistaa+eikä+vielä+omista,+hänellä+on+jo+ja+kuitenkaan+hänellä+ei+vielä+ole.+Hän+ei+jää+rauhaan+syntiinsä,+vaan+hän+pyytää+joka+päivä+puhdistusta+synneistään.+Hän+kärsii+pahasta+luonnostaan+ja+hän+rukoilee+Herraa+Kristusta+voittamaan+pahuuden.+Mutta+mitä+enemmän+hän+näkee+itsensä++Kristuksesta+riippuvaiseksi+sitä+pitemmälle+myös+tosiasiallisesti+hänen+sisäinen+uudistumisensa+pääsee.+Vain+Kristuksen+mukana+tulee+uusi+elämä”+(0smo+Tiililä,+Armojärjestyksestä,+117).
Riippuvaisuus+Jeesuksesta+johtaa+uuteen+asenteeseen+ja+toimintaan.+Hänestä+tulee+Jumalan+työtoveri.+Hän+ei+ole+enää+tahdoton+ja+sokea+synnin+orja.+Synti+ei+voi+pakolla+hallita+häntä+(Room+6:12).+Kun+synti+saa+vallan,+kristitty+on+sen+itse+luovuttanut+tai+tullut+synnin+pettämäksi.+
Vaellus+uudessa,+syntiä+vastustavassa+asenteessa+on+monesti+heikkoa.+Mutta+kristitty+on+kuitenkin+kutsuttu+ja+häntä+rohkaistaan+vastustamaan+synnin+himoja.+Hänen+tulee+oppia,+ettei+hän+enää+anna+jäseniään+-+nimenomaan+itseltään+-+vääryyden+aseeksi+synnin+käyttöön+(6:13).
Vaikka+kristitty+lankeaa,+jopa+päivittäin,+se+ei+anna+hänelle+oikeutta+pysyä+synnissä.+Jumala+haluaa+hallita+jo+nyt,+ja+uskovaa+rohkaistaan+antamaan+itsensä+ja+jäsenensä+tietoisesti+Jumalalle+hänen+tahtonsa+toteuttamiseksi+(6:13).+Tämä+merkitsee+läpi+elämän+kestävää+kamppailua.+Mutta+se+ei+merkitse+sitä,+etteikö+uskovan+sisimmässä+olisi+edelleen+synnin+perinpohjin+turmelema+luonto.+
-
(+Ote+Olavi+Peltolan+opetuksesta+"Roomalaiskirje++6.luku")
17.06.2022 09:36
Savis,+olet+tympeässä+omavanhurskaudessasi+sokea+omille+synneillesi.+Mieletön+on+harhaluulosi++synnittömyydestäsi.+
Ei+uskovakaan+ihminen+ole+synnitön.+
Ei+yhden+yksikään.
-
>>Ajatus+uskovan+täydellisestä+synnittömyydestä+on+valhe.+Jokainen+uudestisyntynyt+kristitty+kantaa+luonnossaan+taipumusta+syntiin,+sekä+lankeaa+siihen+tavalla+tai+toisella.+Juuri+siksi+kristilliseen+elämäämme+kuuluu+tärkeänä+osana+syntien+tunnustaminen+ja+Jeesuksen+sovitustyöhön+turvautuminen.
Jo+pelkästään+ajatus+siitä,+että+olisin+”synnitön”,+on+Jumalan+edessä+ylpeyttä+ja+eksymisen+seurausta.+Uskovasta+ei+tule+täydellistä+tässä+elämässä. Paavali+opettaa+kirjeessään:
”Ei+niin,+että+jo+olisin+sen+saavuttanut+tai+että+jo+olisin+tullut+täydelliseksi,+vaan+minä+riennän+sitä+kohti,+että+minä+sen+omakseni+voittaisin,+koskapa+Kristus+Jeesus+on+voittanut+minut.”+ (+Fil.+3:12)+
”Mutta+nyt, kun+olette+synnistä+vapautetut+ja+Jumalan+palvelijoiksi+tulleet,+on+teidän+hedelmänne+pyhitys,+ja+sen+loppu+on+iankaikkinen+elämä.+Sillä+synnin+palkka+on+kuolema,+mutta+Jumalan+armolahja+on+iankaikkinen+elämä+Kristuksessa+Jeesuksessa,+meidän+Herrassamme.”+ (+Room.+6:22-23)+
Paavali+sanookin,+että+synnin+valta+ihmiseen+on+murrettu+Kristuksen+ristinkuoleman+ja+sovitusveren+kautta.+Meidän+ei+tule+siis+enää+palvella+syntiä,+vaikka+se+onkin+meidän+luonnossamme+lihan+takia.+Tätä+ruumiin+ja+hengen+välistä+jännitettä+hän+kuvaa+myös+osuvasti+kirjeessään+Roomalaisille:
”Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.”+( Room.+7:21-24)+>>
(+Lähde:+Synnittömyysoppi/Radio+Liekki+-+sivusto)
16.06.2022 21:06
"Itsessään+köyhä+syntinen,+Jeesuksessa+Kristuksessa+puhdas+ja+vanhurskas.+
Se+on+uskon+kaita+tie."
(+Vanhasta+rukouskirjasesta+Katso+Jeesukseen)+
-
>>Kristitty+elää+jatkuvasti+anteeksiantamuksessa
Koska+uskovassakin+asuu+voittamaton+synnin+juuri,+hän+joutuu+toistuvasti+myös+katumaan+Jumalan+edessä.+Kristityn+perustuntomerkkejä+on+jokapäiväinen+katumus+ja+armahtajan,+Jeesuksen+luokse+tuleminen.+Uskova+luottaa+syntien+anteeksiantamukseen.+
Anteeksiantamus+on+hänen+rauhansa+ja+ilonsa+järkkymätön+perusta.+Kun+hän+näkee,+että+kaikissa+hänen+teoissaan+on+syntiä,+hän+ei+voi+olla+ihmettelemättä+Rakkautta,+joka+kaiken+peittää.+
Se+luo+syvän+perusturvallisuuden+hänen+elämäänsä.+Jumala+peittää+syntisen+olemuksemme+Jeesuksen+sovitustyöllään+meille+ansaitsemaan+valkeaan,+tahrattomaan+vaatteeseen,+eikä+lue+meille+meidän+syntejämme.
Halun+ja+voiman+uskovana+elämiseen+antaa+yksin+anteeksiantamuksen+evankeliumi.+Ihminen+kestää+tuomiolla+vain+Jeesuksen+sovitustyön+tähden,+ei+sen+tähden,+mikä+hänen+sydämessään+syntyy+ja+kasvaa.+
Jaksamme+uskon+tiellä,+kun+näemme,+että+perille+pääseminen+ei+riipu+meidän+voimastamme/onnistumisistamme,+vaan+Jeesuksen+sovitusrakkaudesta!>>
(+Olavi+Peltola)+
"Silloin+silmäni+alkoivat+kuin+uudestaan+avautua.+Sain+kuin+uuden+näkemyksen…+Näin,+että+pelastukseni+keskeisenä+henkilönä+on+Kristus+ja+se,+mitä+hän+on+tehnyt+minun+hyväkseni.+En+minä+voi+elää+Herralle+otollista+elämää,+mutta+kun+minä+uskon+Kristuksen,+hän+on+minun+sijaiseni.+Minä+kurja+syntinen+saan+luottaa+siihen,+mitä+Kristus+on+tehnyt+minun+hyväkseni.+Hän+on+antanut+minun+syntini+anteeksi+ja+puettanut+minut+omaan+vanhurskautensa+vaippaan.+Minun+oma+vanhurskauteni+on+kuin+likainen+vaate,+mutta+Kristuksen+vanhurskaus+on+täydellinen.+Minä+saan+etuoikeuden+uskon+kautta+vastaanottaa+ja+omistaa+tämän+vanhurskauden.+Kristus+on+minun+sijaiseni.+Tämä+on+jotain+niin+suurenmoista,+etten+tiedä+miten+tätä+korostaisin+ja+kiittäisin+siitä+Jumalaa"
(+Henning+Karström)
Minä+sanon+teille:+samoin+on+ilo+taivaassa+suurempi+yhdestä+syntisestä,+joka+tekee+parannuksen,+kuin+yhdeksästäkymmenestä+yhdeksästä+vanhurskaasta,+jotka+eivät+parannusta+tarvitse.
(+Luuk.+15:7)
16.06.2022 12:00
-
>>Kristitty+on+vasta+tulossa+joksikin
Uskovan+elämän+voidaan+sanoa+olevan+enemmän+odottamista+kuin+omistamista.+Joksikin+tulemista,+ei+vielä+olemista: ”Ei+niin,+että+jo+olisin+sen+saavuttanut…vaan+minä+riennän+sitä+kohti” (Fil+3:12).+Tämän+Luther+ilmaisi+hienosti: ”Tämän+elämän+tiedetään+olevan,+ei+vanhurskautta,+vaan+vanhurskaaksi+tulemista,+ei+terveyttä,+vaan+tervehtymistä,+se+ei+ole+päämäärä,+vaan+siihen+pyrkimistä,+ei+perillä,+vaan+matkalla+olemista,+kaiken+kaikkiaan+jatkuvaa+puhdistumista+synnistä+ja+siirtymistä+hyveestä+hyveeseen”.
Kristitty+on+samaan+aikaan+vanhurskas+ja+syntinen
Eräs+eniten+käytettyjä+sanontoja+kristittynä+olemisesta+on+: Olla+samaan+aikaan+vanhurskas+(Jumalalle+kelpaava)+ja+syntinen.
”Omissa+silmissä+ja+todellisuudessa+olemme+epävanhurskaita.+Jumalan+silmissä,+joka+vastaanottaa+uskomme+ja+armon+pyyntömme,+olemme+vanhurskaita.+Samalla+kertaa+syntisiä+ja+pyhiä.+Syntisiä+tietoisesti,+pyhiä+tietämättämme.+Syntisiä+todellisuudessa,+pyhiä+toivossa” (Luther).
Myös uskoon+tulleen (uudestisyntyneen)+kristityn+olemukseen+on+juurtunut+paha+tahto+(perisynti)+ja+se+pysyy+siellä+niin+kauan+kuin+kristitty+on+ihmisenä+tässä+maailmassa.+Armo+ei+uudestisynnytä+uskovaa+niin,+että+hänestä+tulisi+kokonaan+uusi,+synnitön+ihminen.+Hänen+olemukseensa+jää+loppuun+asti+monenlaisia+vikoja.+Opetus+uskovan+synnittömyydestä+on+aina+väärä.+Samoin+on+harhauttavaa+väittää,+että+uskovan+vanha+turmeltunut+luonto+on+ristiinnaulittu+Jeesuksen+kanssa+jo+kaksituhatta+vuotta+sitten+ja+siksi+syntiä+ei+ole+enää+olemassakaan.
Kristitty+elää+jatkuvasti+anteeksiantamuksessa
Anteeksiantamus+on+hänen+rauhansa+ja+ilonsa+järkkymätön+perusta.+Kun+hän+näkee,+että+kaikissa+hänen+teoissaan+on+syntiä,+hän+ei+voi+olla+ihmettelemättä+Rakkautta,+joka+kaiken+peittää.+Se+luo+syvän+perusturvallisuuden+hänen+elämäänsä.+Jumala+peittää+syntisen+olemuksemme+Jeesuksen+sovitustyöllään+meille+ansaitsemaan+valkeaan,+tahrattomaan+vaatteeseen,+eikä+lue+meille+meidän+syntejämme.
Halun+ja+voiman+uskovana+elämiseen+antaa+yksin+anteeksiantamuksen+evankeliumi.+Ihminen+kestää+tuomiolla+vain+Jeesuksen+sovitustyön+tähden,+ei+sen+tähden,+mikä+hänen+sydämessään+syntyy+ja+kasvaa.+Jaksamme+uskon+tiellä,+kun+näemme,+että+perille+pääseminen+ei+riipu+meidän+voimastamme/onnistumisistamme,+vaan+Jeesuksen+sovitusrakkaudesta!
Kristitty+taistelee+itsessään+asuvaa+syntiä+vastaan
Kristitty+ei+halua+jäädä+synteihinsä.+Kuitenkin+hän+on+jatkuvasti+syntinen+–+siinä+sovittamaton+ristiriita.+Uskova+pyrkii+irti+synnistä.+Synti+on+hänelle+vierasta,+mutta+hän+havaitsee,+että+synti+roikkuu+hänessä+kiinni+(Room+7:18-21).+Uskovan+ei+pidä+”leikkiä”+synnillä+ja+tehdä+syntiä+tahallaan+uhmaten+Jumalan+pyhyyttä.+
Aitoon+uskoon+kuuluu+aina+Jumalan+pyhyyden+pelko.+Synti+on+kuin+tuleen+kaatumista.+Siitä+haluaa+heti+pois+(Miika+7:8).+Meidän+ei+pidä+puolustaa+syntejämme+ja+erehdyksiämme,+eikä+antautua+niiden+palvelijaksi.+Saamme+tuoda+ne+valoon+ja+pyytää+armoa+ja+anteeksiantamusta.>>
-
(+Otelainaus:+KELLONKARTANO+-+sivusto)
15.06.2022 19:38
Alla+oleva+puhunee+myös+puolestaan+Loimaan+Elävät+Virrat+seurakunnasta:
>>Loimaan+juhannus+2022++-+Elävät+Virrat
Jeesus+Kristus,+vanhurskauden+Kuningas!
Aikataulu:
Pe
Klo+13-16+Ylistystanssiseminaari.+Miisu+Piipari.
Klo+16.30+alkurukous
Klo+17-19+Sessio+1.+(TV7)+Teemu+Salo.
Klo+20-21+ylistyskokous
Klo+21-23+Sessio+2.+(TV7)+Martin+Reen.+(Swe)
Ylistyksessä+New+way+worship.
La
Klo+12.30+alkurukous
Klo+13-15+Sessio+3.+(TV7)+Miisu+Piipari.
Klo+17-19+Sessio+4.+(TV7)+Jarno+Piipponen.
Klo+20-21+ylistyskokous
Klo+21-23+Sessio+5.+(TV7)+Martin+Reen.+(Swe)
Ylistyksessä+Joosua+ja+Saija+Rinne,+New+way+worship.
Su
Klo+12.30+alkurukous
Klo+13-15+Sessio+6.+(TV7)+Veijo+Piipponen+ja+Aulikki+Hartikainen-Piipponen.
Klo+16-18+Sessio+7.+(TV7)+Martin+Reen.+(Swe)
Ylistyksessä+Andreas+Forsberg+band.>>
15.06.2022 13:00
>En+missään+tapauksessa+suosittele+kuuntelemaan+Carmen+Heikkilää.>>
Enkä+minä.+
Kehotan+myös+vakavasti+karttamaan+Loimaan+Elävät+Virrat+seurakuntaa.+
13+Menkää+ahtaasta+portista+sisälle.+Sillä+se+portti+on+avara+ja+tie+lavea,+joka+vie+kadotukseen,+ja+monta+on,+jotka+siitä+sisälle+menevät;
14+mutta+se+portti+on+ahdas+ja+tie+kaita,+joka+vie+elämään,+ja+harvat+ovat+ne,+jotka+sen+löytävät.
15+Kavahtakaa+vääriä+profeettoja,+jotka+tulevat+teidän+luoksenne+lammasten+vaatteissa,+mutta+sisältä+ovat+raatelevaisia+susia.
16+Heidän+hedelmistään+te+tunnette+heidät.+Eihän+orjantappuroista+koota+viinirypäleitä+eikä+ohdakkeista+viikunoita?
17+Näin+jokainen+hyvä+puu+tekee+hyviä+hedelmiä,+mutta+huono+puu+tekee+pahoja+hedelmiä.
18+Ei+saata+hyvä+puu+kasvaa+pahoja+hedelmiä+eikä+huono+puu+kasvaa+hyviä+hedelmiä.
19+Jokainen+puu,+joka+ei+tee+hyvää+hedelmää,+hakataan+pois+ja+heitetään+tuleen.
20+Niin+te+siis+tunnette+heidät+heidän+hedelmistään.
21+Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.
22+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'
23+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät.'
(+Matt.+7)
14.06.2022 22:14
Toteapa+jehovantodistaja+mitä+toteat,+ja+kirjoita+mitä+kirjoitat,+sinä+olet+umpipaatunut+Jumalan+Pojan,+Jeesuksen+Kristuksen+kieltäjä!+
14+Ja+niinkuin+Mooses+ylensi+käärmeen+erämaassa,+niin+pitää+Ihmisen+Poika+ylennettämän,
15+että+jokaisella,+joka+häneen+uskoo,+olisi+iankaikkinen+elämä.
16+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
17+Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.
18+Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.
19+Mutta+tämä+on+tuomio,+että+valkeus+on+tullut+maailmaan,+ja+ihmiset+rakastivat+pimeyttä+enemmän+kuin+valkeutta;+sillä+heidän+tekonsa+olivat+pahat.
20+Sillä+jokainen,+joka+pahaa+tekee,+vihaa+valkeutta+eikä+tule+valkeuteen,+ettei+hänen+tekojansa+nuhdeltaisi.
21+Mutta+joka+totuuden+tekee,+se+tulee+valkeuteen,+että+hänen+tekonsa+tulisivat+julki,+sillä+ne+ovat+Jumalassa+tehdyt."
(+Joh.+3)+
8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
10+Sillä+me+olemme+hänen+tekonsa,+luodut+Kristuksessa+Jeesuksessa+hyviä+töitä+varten,+jotka+Jumala+on+edeltäpäin+valmistanut,+että+me+niissä+vaeltaisimme.
(+Ef.+2)
14.06.2022 14:09
>>Raamatun+hengen+mukaan+kyseinen+kohta+tulee+kuitenkin+ymmärtää+siten,+ettei+kukaan+Jumalasta+syntynyt+voi+jatkuvasti+tehdä+samaa+syntiä+tekemättä+parannusta+siitä.+Tällainen+tulkinta+sopii+siihen,+minkälaisen+ilmoituksen+Raamatusta+kokonaisuutena+saa.>>
Yllä+olevan+jälkeen+Radio+Liekki+-+sivuston+kirjoittaja+jatkaa:
"Jo+pelkästään+paha+ajatus+lähimmäistä+kohtaan+on+syntiä,+eikä+kukaan+pysty+täydellisesti+hallitsemaan+ajatuksiaan.+Siksi+on+väärin+ajateltu,+että+uskova+voisi+tulla+niin+täydelliseksi,+ettei+hän+koskaan+tee+tietoista+syntiä.+ Synti+riippuu+meissä+kiinni,+mutta+se+ei+oikeuta+keskeyttämään+taistelua+sitä+vastaan."
!!
>>>Vai+käsitätkö+sinä+parannuksen+tekemisen+kertakaikkiseksi+teoksi+vai+jokapäiväiseksi+yrittämiseksi?>>>
Uskovan+ihmisen+elämä+on+loppuun+asti+käytävää+taistelua+hänessä+edelleen,+uuden+ihmisen+rinnalla,+asuvaa+vanhaa+ihmistä+vastaan.+
Ts.+jokapäiväistä+parannuksentekoa+ja+taistelua+meissä+asuvaa+syntiä+vastaan.+Jos+Jumalan+armosta+olemmekin+saaneet+päästä+Hänen+avullaan++(+emme+omin+voimin)+eroon+joistain+räikeimmistä+tekosynneistämme,+lankeamme+kuitenkin+jatkuvasti+monen+moneen+"pienempään"+syntiin.+
>Jo+pelkästään+paha+ajatus+lähimmäistä+kohtaan+on+syntiä,+eikä+kukaan+pysty+täydellisesti+hallitsemaan+ajatuksiaan.>
jne...+
Synnittömiä+ei+meistä+tässä+ajassa+tule,+ei+yhden+yhdestäkään!!
14.06.2022 11:23
11 / 27